[ imiloje @ 31.08.2002. 15:38 ] @
Podigao sam Corel Linux 1.1 i MySQL 3.23, ali ne mogu da stavim PHP 4.2.2 jer mi (po mom skromnom mišljenju) fali sors za Apache 1.3.x, a pri kompilaciji PHP-a mi se traži putanja do sorsa. Ali verujem da ću to rešiti instaliranjem nekog RedHata ili SUSE-a ili šta-već-budem-našao... to nije problem.

Pitanje je sledeće: razviti softver (klijenta) takođe pod linuxom. Postoji li neki alat za razvoj aplikacija baza podataka pod linuxom, ili sam prinudjen da koristim PHP/Web server.

Inače sam programer u Windowsu, pa sam navikao na razne VB, Access, PowerBuilder alate, a PHP mi se čini malo teži za savladavanje... a ne znam ni kolika mu je "upotrebna vrednost", tj. isplati li se učiti ga za buduća vremena?

Pozdrav, Iga.
[ tOwk @ 01.09.2002. 03:52 ] @
Prvo: pitanje je više za PHP forum, možda i Demoni, a delimično jeste i za ovaj.

Alat za razvoj aplikacija baza podataka pod linuxom — šta god to bilo — sigurno postoji. Problem je samo u tome šta ti podrazumevaš pod tim.

MySQL sadrži ,,interfejse'' za sve popularnije programske jezike: od C-a, preko C++, do pomenutog PHP-a, Python-a, Perl-a i mnogih drugih. Postoje i nešto ,,nestabilniji'' (bar zvanično) interfejsi za JDBC.

MySQL manual prilično dobro dokumentuje one najvažnije (C, možda i C++).

PHP je veoma jednostavan jezik, i lako se uči. Nekako je ,,škrtiji'' od Perl-a, pa ti mogu nedostajati neke naprednije mogućnosti istog (ako si ga koristio), i većinom je inspirisan C-om. Međutim, dosta je lakši od C-a (ne sadrži najmoćnije njegovo oružje, pokazivače :).