[ DelTroter @ 05.12.2006. 12:49 ] @
,
Srpsko-Srpski dogovor, tj. inter srpski dogovor

Srpska vlast podrzala Dodika, a Dodik predao telekom!
Cudno, ali mi se cini da u zadnje vreme srbi (sa obe strane drine) napokon pocinju nesto pametno da rade i u politici i u ekonomiji
sa aspekta ostvarivanja nacionalnih interesa

Cini mi se da se primenjuje jedna nova strategije, koja pociva na zdravim nogama i tezi realnim i ostvarljivim ciljevima

A sto se telekoma srpske tice i uticaj prodaje na njegove korisikna neverujem da ce se ista promeniti
jedino ce razgovori sa srbijom iz srpske biti jeftiniji (i do sada su bili znatno nizi od cene poziva prema drugim inostranim destinacijama) i
eventualno besplatni dolazni pozivi za u roamingu korisnike MOBI`S-a u mrezi M:ts-a.


u svakom slucaju i meni je drago. :D
[ Slobodan Miskovic @ 05.12.2006. 13:34 ] @
Telekom Srbije kupio Telekom u RS
5. decembar 2006. | 10:01 | Izvor: FoNet
Banjaluka -- Vlada Republike Srpske prihvatila kao najbolju ponudu Telekoma Srbija za kupovinu 65 odsto državnog kapitala Telekoma Srpska.

Telekom Srbija je za preuzimanje Telekoma Srpska ponudio 646 miliona evra, dok je drugi ponuđač, Telekom Austrija, ponudio 467 miliona evra.

Ponude su otvorene na zajedničkoj sednici Vlade RS i Komisije za privatizaciju Telekoma Srpska.
[ Ivan Dimkovic @ 05.12.2006. 14:08 ] @
Citat:

Srpska vlast podrzala Dodika, a Dodik predao telekom!


Tender je bio prilicno javan - niko nije bio po usima druge da ponude manje od Telekoma Srbije :)
[ night-shift @ 05.12.2006. 14:31 ] @
I onda će za par godina svi lepo da promene naziv u T-com.
[ OffShore @ 05.12.2006. 16:29 ] @
Malo mi je glupo da jedan MONOPOLISTA u vlastitoj zemlji kupuje telekom u drugoj u kojoj j e monopol pao.

Znaci velika muljaza (pretpostavka da je nek provirio u ZAPECACENE koverte i dopisao cijenu:) i da od svih para koje su ponudjene ne bude prebijanje dugova za socijalno, ovo ono....
[ Ivan Dimkovic @ 05.12.2006. 16:34 ] @
Citat:

pretpostavka da je nek provirio u ZAPECACENE koverte i dopisao cijenu:)


Ne bih bas bio uveren u to - nisu ni austrijanci takve veverice :)

Postoji jednostavan nacin da se tako nesto spreci.
[ ljubac @ 05.12.2006. 17:42 ] @
Citat:
night-shift: I onda će za par godina svi lepo da promene naziv u T-com.


i to verovatno za neku sitnu kintu.

poz
[ sharpshooter @ 05.12.2006. 17:44 ] @
Citat:
mp7:
...i ne moze ih upropastiti lose drzavno upravljanje.

E, ovde grdno grešiš
[ pctel @ 05.12.2006. 18:02 ] @
Citat:
OffShore: pretpostavka da je nek provirio u ZAPECACENE koverte i dopisao cijenu:

Pa mogao je onda da predlozi cenu za 5% vecu, a ne ovako da bubne za 38% vise nego sledeci najbolji ponudjac.
Citat:
OffShore: Znaci velika muljaza

"zna se" da je tako... Zna se da se ljudi u Srbiji bave kriminalom, mitom i korupcijom, zna se da su ratni zlocinci, zna se da se ne kupaju i kradu, sve se to zna...
[ Guda @ 05.12.2006. 18:28 ] @
Da je Telekom Srbija neka respektabilna firma koja je sredila "svoje dvorište" radovao bih se ovoj informaciji, ali naša vlada umesto da pare dobijene od prodaje Mobtela troši na investicije u domaću infrastrukturu, oni kupuju strane firme.
Činjenica je da se ovim diže cena Telekoma Srbije u nekoj budućoj privatizaciji, ali bojim se zarad većih provizija koje će jednog dana neko strpati u džep.
[ braker @ 05.12.2006. 18:32 ] @
Pa mozhda i ne greshi.Kada im zahvali koje milionche tu su uvek pretplata i cena impulsa.SHto se kvaliteta usluge tiche,ne radujte se previshe.ADSL akcija tek krece u Srbiji,i ljudi josh uvek nisu sigurni da li ce njihova centrala biti osposobljena za ovu uslugu,iako se pojavio spisak gradova(regija).
Sa njima nikada ne znash na chemu si.Ja imam problem da uvedem obichan telefon na centrali koja ima stotinjak slobodnih brojeva.
Zanima me samo koji su to faktori uticali na ocenjivanje kvaliteta ponude.Valjda je postojala i neka klauzula koja se ticala ulaganja u nove tehnologije.
Sve u svemu crno vam se pishe.
[ Slobodan Miskovic @ 05.12.2006. 18:43 ] @
Citat:
Pa mogao je onda da predlozi cenu za 5% vecu, a ne ovako da bubne za 38% vise nego sledeci najbolji ponudjac.


Mozda nisu hteli da rizikuju kao u Crnoj Gori :) tamo su se ispalili :)
Btw kupovina nije losa jer povecava vrednost Telekoma Srbije pred privatizaciju u tome sto povecava teritoriju na kojoj posluje.
[ ton_majstor @ 05.12.2006. 18:51 ] @
U Pressu je još juče pisalo da je prodat srpskom Telekomu. Tj. to piše u jutrošnjem broju. Sednica je bila jutros.

Ako niko nije gvirnuo, kako su ovi iz Press-a (i ostali) sinoć znali da je srpska ponuda prošla?

Uopšte, ceo taj današnji "patriotski" naboj te vesti me nervira. Kao da će od svega toga imati vajde krajnji korisnici. Usput, samo deo para su pare Telekoma, većina su krediti. I već je Dr.Drale izjavio da će deset godina da ih vraćaju.

Pozdrav!
[ nicr @ 05.12.2006. 18:55 ] @
bas sad na vestima RTRS-a, objavljuju kako se austrianci bune govoreci da je politika odlucila....
[ Aleksandar Marković @ 05.12.2006. 19:28 ] @
@Darko: pa prakticno se znalo kada su otvorene ponude

p.s.
[img][att_url][/img]

http://www.blic.co.yu/blic/arhiva/2006-12-06/strane/tema.htm

[Ovu poruku je menjao Aleksandar Marković dana 07.12.2006. u 10:02 GMT+1]
[ Danilo Cvjeticanin @ 05.12.2006. 22:45 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Ne bih bas bio uveren u to - nisu ni austrijanci takve veverice :)

Postoji jednostavan nacin da se tako nesto spreci.


A taj jednostavni nacin je?
[ searcher @ 06.12.2006. 00:29 ] @
Znaci Telekom Srbija ima 600 miliona evra da kupi Telekom Srpske, ali mora da poveca telefonsku pretplatu jer nema para, ne moze da spusti cene linkova provajderima jer nema para, trajanje impulsa mora da se prepolovi od 1. maja jer nema para, ADSL i razdvajanje dvojnika i PCM-ova bice kad bude jer nema para... Ali za 600 miliona evra Drasko Petrovic moze jednom da izadje iz svoje pecine i kaze 2 reci "ah pa mi ovo, pa mi ono..." Takodje razvoj Interneta u RS ne da ima da stane, nego kao da je a cold day in hell!
[ Mister Big Time @ 06.12.2006. 05:14 ] @
Strasno, pateticno...

Navodno ce Drasko uskoro da izadje pred javnost sa objasnjenjem odakle tolika sredstva za ulaganje (cuh na radiju)

P.S. Austrijanci uvek izvise kao drugi. Bas su stekare.


[ pctel @ 06.12.2006. 11:04 ] @
Citat:
Guda: ali naša vlada umesto da pare dobijene od prodaje Mobtela troši na investicije u domaću infrastrukturu, oni kupuju strane firme.

Zar nije Telekom kupio stranu firmu i zar su pare od Mobtela isle Telekomu?!
Izgleda da si pobrkao 2 razlicite firme.
Citat:
searcher: Znaci Telekom Srbija ima 600 miliona evra da kupi Telekom Srpske, ali mora da poveca telefonsku pretplatu jer nema para...

Niko nije rekao da Telekom nema para, naprotiv:
Prihod Telekoma Srbije 617 miliona evra
[ Ivan Dimkovic @ 06.12.2006. 19:20 ] @
Citat:

A taj jednostavni nacin je?


Jednostavan nacin je escrow servis identicnih kopija kovertiranih ponuda kod neke poznate escrow agencije, na primer - ako se ispostavi da su kopije razlicite od finalne procitane ponude na licitaciji, to je dokaz da je neko menjao ponudu.

Inace, Kupovina Telekoma Srpske je bulls-eye, jer je u pitanju kompanija sa jako dobrim rastom:



Telekomunikacije u nerazvijenim regijama (kao sto je RS) ce sigurno rasti mnogo vise na godisnjem nivou, tako da ce se vrlo brzo godisnji profit u N-tostruciti. Sto opravdava i malo vecu cenu na pocetku.
[ ton_majstor @ 06.12.2006. 19:33 ] @
Jel' lepo stavio sliku Aca!?

Jel' slika govori više od hiljadu reči?

Ovo je politički potez-gest velikog brata prema malom... pojačavanje veza matice i dijaspore, pardon... pčela!

I da je koštao još, izvadili bi Srbi pare! Jednostavno, da se digne rejting obema državama. A nije tačno da nema para, ima... ali neće ovo od prihoda da se pazari, nego bre mahom od bankarskih kredita! Čuli ste to od Dr.Draleta.

Zanimljivo je da je tu za samo 65% akcija plaćeno pola cene za Mobi 63 (wtf..), koji je kupljen CEO i neuporedivo veći je po svim parametrima!

Ne pitam šta košta, daj ovamo!!!

Pozdrav!

P.S. Ivane, ovaj... a Srbija je KAO razvijeno, "sito" IT-tržište?

[ Davor Vlajkovic @ 08.12.2006. 19:04 ] @
Državni telefoni


Naravno, nije moguće reći da li je cena koju je „Telekom Srbija“ platio za 65 odsto akcija „Telekoma Srpske“ odgovarajuća ili nije. Obrazloženja koja su se čula, kako kada je reč o ceni tako i o razlozima zašto srpska državna kompanija ulaže u drugu srpsku državnu kompaniju, ne odgovaraju neposredno na ta pitanja.

Kaže se da će time „Telekom“ postati regionalni lider. To bi moglo da bude od značaja samo ukoliko se time želi reći da će imati određenu moć na tržištu, što opet znači da će moći da utiče na cene, a to opet znači da će usluge lidera biti skuplje nego što bi bile kada bi bilo više konkurencije.

Kaže se, takođe, da će se time povećati vrednost Kompanije, pa će se moći dobiti više od nekog budućeg kupca, što bi valjda trebalo da raduje poreske obveznike u Srbiji jer su oni, na kraju krajeva, vlasnici te državne kompanije.

Time se ne odgovara na pitanje da li je poreski obveznik mogao taj novac još bolje da upotrebi? I uopšte, da li je poreski obveznik hteo da preuzme rizik investiranja posredstvom „Telekoma“?

Ovde je problem u tome što je rizik potpuno nepoznat, a mogao bi biti i veliki, ako se uzme u obzir da je reč o firmi koja ne može sasvim jasno da objasni zašto je platila upravo cenu koju je platila? Moguće je da je dobro odmerila rizik, ali je sasvim moguće i da se razbacuje novcem poreskih obveznika.

Obrazloženja koja, opet, dolaze iz Vlade najviše ističu političku stranu stvari. Kaže se da se teži povezivanju jedne i druge srpske privrede i obećava se poreskim obveznicima i u jednoj i u drugoj srpskoj državi da će se sa tim nastaviti.

Zašto bi to državno povezivanje telefona bilo nešto čemu bi trebalo da se raduju oni koji plaćaju telefonske račune i koji iz poreza finansiraju ulaganja u državnu telefoniju? Sva je prilika da će im obe obaveze posle ovoga biti veće.

Autor je Vladimir Gligorov, ekonomista


[Blic]
[ Aleksandar Marković @ 08.12.2006. 21:25 ] @
http://www.ekonomist.co.yu/eko...mp;dated=07&id=8069#id8069
[ nicr @ 08.12.2006. 21:58 ] @
Citat:
Ovde je problem u tome što je rizik potpuno nepoznat
pa gde je u potpunosti poznat rizik... ajd da i ja ulozim nesto love . Ako zelimo pogledati dosadasnje poslovanje Telekom-a Srpske, dolazimo do zakljucka da ce se ulozeni novac visestruko vratiti. To sto su austrijanci nudili prenisku svotu novca je njihova stvar, nesvidja im se, pa neka potraze negde drugde gde se deli besplatno drzavni kapital. Sretno im bilo. Politika. Naravno da pojedincim odgovara da se u ovaj slucaj uvuce politika, sto vise to bolje. Politicari iz RS-a hvataju poene na stare fore, majka Srbija, povezivanje sa maticom, da neidem dalje. U tome su naravno i srbijanski politicari,..jacanje veza (naravno neradi se o telefonskim ) sa Republikom Srpskom...i sl. Mozda je nepotrebno spominjati da u toj svoj prici politicari gledaju SEBE, ali nekima kao da to nije jasno.
[ operacija @ 08.12.2006. 22:02 ] @
Telekom Srbija je za preuzimanje Telekoma Srpska platio 646 miliona evra, a u centru Beograda ljudi i dalje imaju dvojnike i nisu prikljuceni na digitalne centrale!!!
[ Slobodan Trebovac @ 08.12.2006. 22:20 ] @
Citat:
operacija: Telekom Srbija je za preuzimanje Telekoma Srpska platio 646 miliona evra, a u centru Beograda ljudi i dalje imaju dvojnike i nisu prikljuceni na digitalne centrale!!!


Znaci, sad cemo i mi iz RS dobiti dvojnike i analogne centrale? Wau...:)
[ operacija @ 08.12.2006. 22:25 ] @
Pa, nemate pojma kakva je to firma.
[ Slobodan Trebovac @ 08.12.2006. 22:35 ] @
Imamo, itekako, nazalost. Vjerujte, godinama ocekujemo da se pojavi nekakva konkurencija nasem TS-e, i sad kad docekasmo da ih neko kupi, ponadasmo se boljim uslugama i jeftinijim cijenama. Ali, vasi komentari govore da ni Telekom Srbije nije nista bolji, tako da od naseg nadanja po svemu sudeci nece biti nista. Lose. (:
[ OffShore @ 09.12.2006. 01:38 ] @
Stvari stoje ovako:

1. Ostala dva telekoma u Bosni, BH telekom i HT -hrvatske telekomunikacije, su se bunili radi prodaje Telekoma Srpske iz jednog jednostavnog razloga: Telekom Srpske je jedan od najmodernijih telekoma na Balkanu (dobro ste culi) i parcijalnom prodajom telekoma u Bosni (u ovom slcaju TS) ostaloj dvojci se srozava cijena.

2. U Bosni je ukinut monopol i vec ima 10 alternativnih telekoma fiksne telefonije http://www.cra.ba/bs/telecom/db/?cid=4135 i dolazak MONOPOLISTICKE firme iz Srbije prvo se nece svidjeti CRA a posle ni strancima (koji , za neupucene ,vladaju u bosni ko Tito:)

3. Dobra stvar je sto CRA (centralna regulaciona agencija) donosi CJENOVNIKE pa ne moze niko dizati cije, moze samo iste ili nize " Na osnovu Pravila 24/2005 o Modelu rebalansa cijena govornih telefonskih usluga u BiH objavljenih od strane CRA, Telekom Srpske će od 01.01.2007. godine primjenjivati nove cijene govornih usluga u fiksnoj telefoniji, i to: "
http://www.telekomsrpske.com/T...px?TabID=649&DataKey=371:1

4. Najbitnija stavka: nisu kupili MREZU (koju je inace narod platio, jer su pojedinci kupovali i bandere i kablove i placali prikljucke po 2-3000 maraka) nego samo centrale (koje nisu takodje njihove, al ajd) i trziste
a svi novonastali mali telekomi IMAJU pravo da koriste istu infrastrukturu

5. I na kraju pola od obecanih para otici ce u kompezaciju (nenaplativi dugovi i ostale smicalice) kao sto je dug RS za socijalno, penziono, tako da ce Republika Srpska imati malo vajde od ovih silnih miliona i DOBROTVORA Srpskog naroda (kao Pavlovica cuprija, napravio Pavlovic cupriju preko Drine-dobrotvor, a naplacuje mostarinu kao u New York-u)

itd, itd


p.s u vezi tvrdnje iz prve stavke (pod jedan): u Republici Srpskoj ne postoji niti jedan jedini dvojnik, sve centrale digitalne (nema poludigitalnih) i centrale tranzitne , medjunarodne i SEOSKE su povezane optikom (optikom je umrezena cijela Bosna, a sad se odvaja preduzece ELEKTRO PRIJENOS od elektroprivrede -a elektroprivreda ima optiku duz svih dalekovoda i prelazi u komercijalnu upotrebu, tako da ce biti sve bolje i bolje:)
a otkud nama Digitalne centrale? pa morali kupiti jer su nasi OSLOBODIOCI pred kraj rata demontirali skoro sve centrale i odnijeli u majcicu Srbiju ( Centrala iz Brckog i dan danas radi kod Vuk-a u Beogradu-to najbolje znaju oni koji imaju broj sa 4-rkom:)
[ pctel @ 09.12.2006. 01:45 ] @
Citat:
ton_majstor: Zanimljivo je da je tu za samo 65% akcija plaćeno pola cene za Mobi 63 (wtf..), koji je kupljen CEO i neuporedivo veći je po svim parametrima! :(

Ako sam dobro razumeo, Telekom Srpske je operater fiksne telefonije, znaci tu su ukopane hiljade kilometara kablova, sto nije uporedivo sa nekim ko samo postavi par stubova sa antenama.
Inace, mislim da je cena povoljna. Kad bih ja mogao da kupim neku firmu, da mi se pare vrate za 26 godina i da mi posle celokupna infrastruktura, zgrade na dobrim lokacijama, ukopani kablovi i prava na telekomunikacije ostanu besplatno, bio bih ekstra zadovoljan. Da ne pominjemo ako se uzme projektovani rast profita, pa se vreme skrati na polovinu...
Citat:
Davor Vlajkovic: Moguće je da je dobro odmerila rizik, ali je sasvim moguće i da se razbacuje novcem poreskih obveznika.

Nisam bas ukapirao kako sam to ja kao poreski obveznik vlasnik dela Telekoma a npr. moj brat koji nije poreski obveznik nije vlasnik svog dela Telekoma. I, uopste, kakve to veze ima sa porezom, Telekom se ne finansira od poreza, niti ce porez sada biti veci ili manji. I, ako sam stvarno vlasnik, hoces li da ti prodam svoj deo Telekoma :-)
Nikako, ali bas nikako ne shvatam kako si sve ovo doveo u vezu sa porezom... Telekom je firma koja vrsi neke usluge i te usluge naplacuje. Od te naplate se skupila povelika gomila para i ta firma je resila da kupi nesto za te SVOJE pare. Ako kazem da je deo para moj, to je isto kao da sam rekao da je deo para firme HP moj, jer ja sam pre 10 godina kupio njihov stampac, tako da su oni trebali pitati mene da li je u redu da se razbacuju mojim parama kad su ono pre par godina kupovali Compaq.
Citat:
operacija: Telekom Srbija je za preuzimanje Telekoma Srpska platio 646 miliona evra, a u centru Beograda ljudi i dalje imaju dvojnike i nisu prikljuceni na digitalne centrale!!!

Da, to je sasvim razumljivo. U centru Beograda ljudi nemaju mogucnost da svoje pare za telefoniranje potrose kod druge firme, a negde tamo imaju... Da li ti mislis da ce Telekom vise paznje posvetiti centru Beograda nego nekom tamo selu gde postoji mogucnost da mu konkurencija otme deo kolaca ako ne bude brz?! Ukoliko RS nema zakon kojim se garantuje monopol na telefonske usluge, pogodite gde ce biti bolji kvalitet opreme i nize cene?
[ OffShore @ 09.12.2006. 02:06 ] @
@pctel:Ako sam dobro razumeo, Telekom Srpske je operater fiksne telefonije, znaci tu su ukopane hiljade kilometara kablova, sto nije uporedivo sa nekim ko samo postavi par stubova sa antenama

Nisi dobro razumeo: Telekom Srpske cine 3 djela: Fiksna telefonija, Mobilna telefonija - Mobis 065 i internet provajder Teol.net http://www.telekomsrpske.com/Telekom/sr-SP-Latn/

inace u Bosni postoje 3 (tri) mobilna operatera (ali se smatra da je jedan jer su entitetski) i cijena DOZVOLE ZA MOBILNU TLEFONIJU je vise nego SMJESNA
-svaki operater je zakupio 7 blokova od po 100 000 brojeva a jedan blok kosta 100 000 KM (50 000 evra godisnje) i sad im je CRA smanjio na 70 000 KM po jednom bloku-SMJESNO http://www.cra.ba/bs/public-affairs/pressr/default.aspx?cid=4355
-i tu jos uvjek vlada monopol (ne moze niko vise aplicirati za dozvolu za mobilnu telefoniju)
[ braker @ 09.12.2006. 02:57 ] @
@pctel
Telekom je drzhavna firma,i to u drzhavi gde (zvanichno)vlada demokratija.Vlastodrzhci koji bi drzhavu trebali da vod e u interesu gradjana nezadovoljnih kvalitetom usluga jebenog Telekoma ulazhu novac (i donose istu bedu sa sobom) u Republici Srpskoj.
Verovatno je garanciju za dobijanje kredita kod ''neke poznate svetske banke'' obezbedila drzhava.
Sigurno im je glavni motiv bio blagostanje gradjanshtine s' obe strane Drine.Pa da,to se na osnovu njihovog odnosa prema poreskim obveznicima poslednjih godina moglo i videti.
Mada,kad vec znamo da kudimo,valja se prisetiti da je broj telefonskih prokljuchaka u Srbiji za poslednje 3 godine uvecan za 31%.
Verovatno ce polovinom naredne godine likovati sa podatkom da je broj ADSL prikljuchaka u prethodnih 6 meseci uvecan za 118%.To me podseca na saopshtenje SPS-a/SRS-a krajem 90-ih:"Industrijska proizvodnja u Srbiji u odnosu na isti period proshle godine uvecana za 108%''-u vreme kad je gotovo celokupna privreda stajala u mestu.
To shto ja na osnovu poreza i doprinosa placam basnoslovne sume drzhavi u kojoj za poslovne svrhe ne mogu da dobijem broj i kvalitetan internet nije moj problem,jel' da!
Ali deca vole da slushaju bajke,pa eto im.
[ Davor Vlajkovic @ 09.12.2006. 03:20 ] @
@pctel

Da si pogledao info u footeru video bi da si citirao tekst koji sam ovde preneo sa blic.co.yu.

Vezu između poreskih obveznika i investicija države preko preduzeća u svom vlasništvu ti je objasnio korisnik braker.
[ pctel @ 11.12.2006. 03:43 ] @
@Davor Vlajkovic
OK, izvinjavam se sto sam ti se tako direktno obratio, smatrao sam da se slazes sa onim sto si citirao.
Sto se odgovora od braker-a tice, nisam zadovoljan odgovorom, nije on meni nista objasnio vec je samo potvrdio svoje zablude.
Kod firmi nije narocito bitno ko je vlasnik - firma se izdrzava od svog novca. Novac firme i vlasnika firme su totalno razgraniceni i nemaju bas mnogo dodirnih tacaka. Firma radi i ako ostvari dobit, onda moze ili da investira novac od dobiti u prosirenje poslovanja, ili da dobit podeli vlasnicima. Ako je firma uspesna, onda je logicno ovo prvo, novac treba da se ulaze kako bi doneo jos vise novca, a ne da se deli i razbacuje na razne gluposti. To sto vi pricate je pravno, ekonomski i knjigovodstveno nemoguce.
Za totalno razbijanje nekih zabluda, mogao bi neko da proba da odgovori na pitanje - ako sam ja poreski obveznik a moj brat ne placa nikakav porez, da li to znaci da sam ja vlasnik dela Telekoma, a on nije?
[ dejankr @ 11.12.2006. 09:40 ] @
Citat:
pctel: Za totalno razbijanje nekih zabluda, mogao bi neko da proba da odgovori na pitanje - ako sam ja poreski obveznik a moj brat ne placa nikakav porez, da li to znaci da sam ja vlasnik dela Telekoma, a on nije?


Ako nemaš deonice Telekoma, naravno da nisi vlasnik kao ni tvoj brat, bez obzira da li plaćaš porez ili ne. Vlasnik bi mogao postati ako kupiš deonice ili ako kojim slučajem država odluči da podeli akcije građanima. S druge strane, država JESTE suvlasnik Telekoma, a pare koje je država uložila u Telekom jesu uzete od NAS. Ako ja pozajmim pare od tebe i uložim u neku firmu, tebe to ne čini vlasnikom.
Dalje, u tvom interesu je da pare koje je država uzela od tebe i uložila u Telekom budu što pametnije iskorištene. Ako Telekom ostvaruje profit, i država na tome zarađuje i samim tim može te pare da ulaže u druge stvari radi poboljšanja kvaliteta našeg života, ili može da smanji neke poreze jer dobija novac sa druge strane. Takođe, ako država napravi neki dug, taj dug ćeš plaćati opet ti kroz visoke poreze.

Ono što generalno nije dobro kada je država vlasnik jeste to što kriterijumi kako se ulažu pare ne moraju da budu previše rezonski. Prosto, država drugačije razmišlja nego privatnik i ne rukovodi se uvek ekonomskim faktorima. Da ne pominjem daleko veću mogućnost zloupotreba sklapanjem štetnih ugovora po firmu zarad interesa pojedinaca. Kada pare nisu tvoje daleko ih je lakše trošiti. Zar nije slučaj Mobtela očigledan primer?

Da se razumemo, uopšte ne govorim da je to slučaj i u kupovini Telekoma Srpske, ali daleko od toga da ne treba da te interesuje šta se događa sa parama uzetim od tebe.


[ braker @ 12.12.2006. 00:20 ] @
@pctel

Ko je ovde u zabludi,govori i chinjenica da ti rad jednog drzhavnog preduzeca posmatrash iz ugla bizMismena.

Ali ako imash nedoumicu oko strukture vlasnichkog kapitala u Telekomu,da li je dovoljno da ti se napomene da se radi o drushtvenom preduzecu.Dodushe monopolistichkom,ali to u ovom sluchaju nije bitno.
Ako imamo u vidu da je drzhava upravo vid institucionalnog organizovanja drushtva,koje uzgred budi recheno chine pojedinci,da li i dalje postoji dilema da je to ''dobro'' koje pripada svima nama?!?Ili da napomenemo da to podrazumeva da je navedeno preduzece izgradjeno finansiranjem iz budzeta,koji se formira placanjima gradjana po raznim osnovama.I da prihod koji ostvaruje ne pripada upravnom odboru,vec gradjanima ove zemlje,a foteljashi imaju za cilj da obezbede njegovu pravilnu raspodelu(u nashem interesu,naravno).Valjda je sada jasan socio-ekonomski aspekt cele priche.

Slazhesh li se sa tim,da smo rukovodeci kadar u drzhavnim institucijama birali kako bi radili u interesu celokupnog drushtva?
Ti isti majmuni,delegirali su u upravni odbor Telekoma ''ljude od poverenja'' koji za zashtitu nashih interesa (interesa gradjana) primaju zavidne mesechne nadoknade.
Na ovaj nachin mozhemo zakljuchiti da su u ovoj odluci sadrzhani,kako ekonomski,tako i politichki interesi.

E,sad dolazimo do sushtine problema.Preduzece u vlasnishtvu drzhave(dakle,svih njenih gradjana) investira ogroman novac u inostranstvu,a gradjani kojima su odgovorni,nezadovoljni su kvalitetom usluga koje pruzha.
Postavlja se pitanje da li bi uz razvijenu gradjansku svest ti sharlatani bili prinudjeni da taj isti novac ulozhe kod nas i obezbede nam telekomunikacionu mrezhu kakva postoji u civilizovanim zemljama?

Zamislite recimo da u Francuskoj neka regija nema elektrichnu energiju,a drzhava se odluchi da finansira izgradnju nuklearne elektrane u Poljskoj,objashnjavajuci to ekonomskim interesima!!Kako bi ondashnje gradjanstvo reagovalo-any idea??

pctel,verujem da predstavljash oteletvorenje idealnog gradjanina,kako ga vidi prosechan srpski politichar.
To bar prizilazi iz tvog stava:otkud nama pravo da sudimo o tome shta se radi sa drzhavnom imovinom?Ne sekiraj se,nisi jedini,chak predstavljash vecinu-to se vidi na osnovu njihovih dela!

Pozdrav



[ skymusic @ 12.12.2006. 01:27 ] @
kaze covek:
Ako nemaš deonice Telekoma, naravno da nisi vlasnik kao ni tvoj brat, bez obzira da li plaćaš porez ili ne. Vlasnik bi mogao postati ako kupiš deonice ili ako kojim slučajem država odluči da podeli akcije građanima. S druge strane, država JESTE suvlasnik Telekoma, a pare koje je država uložila u Telekom jesu uzete od NAS.
i jos kaze:
Ako ja pozajmim pare od tebe i uložim u neku firmu, tebe to ne čini vlasnikom.

drzava ne zajmi pare od nas. on nam ih uzima. naplacuje nam da bi mogla da funkcionise. doduse jos nisu oporezovali vazduh. ''na jednoj plazi u crnoj gori platis euro da kupis zeton koji ubacis u neku spravu iznad koje je veliko bure i imas dva litra vode da se tusnes''. e sad ne znam sto sam Vam ovo rekao ali ne moze da skodi.
e ljudi, duboko zaronismo.
ja se u potpunosti se slazem sa BRAKER-om. ima covek zdravo razmisljanje.
[ skymusic @ 12.12.2006. 01:51 ] @

citiram offshore-a"
5. I na kraju pola od obecanih para otici ce u kompezaciju (nenaplativi dugovi i ostale smicalice) kao sto je dug RS za socijalno, penziono, tako da ce Republika Srpska imati malo vajde od ovih silnih miliona i DOBROTVORA Srpskog naroda (kao Pavlovica cuprija, napravio Pavlovic cupriju preko Drine-dobrotvor, a naplacuje mostarinu kao u New York-u)
itd, itd
p.s
a otkud nama Digitalne centrale? pa morali kupiti jer su nasi OSLOBODIOCI pred kraj rata demontirali skoro sve centrale i odnijeli u majcicu Srbiju ( Centrala iz Brckog i dan danas radi kod Vuk-a u Beogradu-to najbolje znaju oni koji imaju broj sa 4-rkom:)

jel ovo gore malo smrdi na nacionalizam. ono DOBROTVORA i ovo OSLOBODIOCI.

a da zaboravih ono tamo: majcicu Srbiju.

pa ja mislim da je bolje da je taj Vas telekom kupio ovaj nas telekom. pogotovo sto je uopste uspeo da ga kupi. cudi me da nije otisao nekim belosvetskim protuvama. pa bi sve ovo stalo u manju tepsiju. mozda su trebali albanci da vam ga kupe. mozda je i to bilo bolje resenje nego telekom Srbija.. steta sto nisu znali za tender. mozda bi i konkurisali.
ovima REPUBLIKOSRBIMA sve moze, samo kad je SRBIJA u pitanju e to bato ne moze. mozda misle da ce telekom sad da ih sve nacionalizuje. nesto sto je kako svi tvrde MAJCICA SRBIJA htela da uradi skoro. da ih smesti u jedan kos. VELIKU SRBIJU.

kako god bilo Telekom ce da naplacuje svoje usluge i ovde i tamo. pa kom milo a kom drago. ni mi iz Srbije a ni ovi Republikosrbi nece videti nikakve vajde.
ni ne znam sto se pojedinci toliko drmaju. al znam da ce ovi iz srpskog telkoma dobro iskoristiti ove novokupljene i novo postavljene kablove.
pozz.
[ dejankr @ 12.12.2006. 07:52 ] @
Citat:
braker:
...,da li je dovoljno da ti se napomene da se radi o drushtvenom preduzecu.


Ispravka, u pitanju je državno a ne društveno preduzeće. Štaviše nije u kompletnom vlasništvu države, ali to za ostatak priče i nema mnogo veze - treba da nas interesuje kako se troše državne pare.

Citat:
braker:
E,sad dolazimo do sushtine problema.Preduzece u vlasnishtvu drzhave(dakle,svih njenih gradjana) investira ogroman novac u inostranstvu,a gradjani kojima su odgovorni,nezadovoljni su kvalitetom usluga koje pruzha.
Postavlja se pitanje da li bi uz razvijenu gradjansku svest ti sharlatani bili prinudjeni da taj isti novac ulozhe kod nas i obezbede nam telekomunikacionu mrezhu kakva postoji u civilizovanim zemljama?


Uglavnom se slažem sa tobom, ali ukoliko je ulaganje novca u kupovinu Telekoma Srpske isplatljiviji posao nego ulaganje kod nas, ja lično nemam ništa protiv toga. Logično je ulagati pare tamo gde će pre da se vrate. Da se ne lažemo, Telekom Srbija se ponaša onako kako bi se ponašala svaka firma na njenom mestu. Problem je što država dozvoljava održavanje monopola ove kompanije, a dok god je tako, Telekom se neće previše truditi da ugodi korisnicima ako od toga ne vidi preveliku korist. Mislim da sam negde pročitao da su naši lokalni pozivi još uvek najjeftiniji u Evropi, pa samim tim ne verujem da Telekom ostvaruje veliku zaradu od fiksne telefonije.

Naravno, ne znam pozadinu cele priče oko kupovine, tako da uopšte ne mora da se radi o ekonomskim faktorima...

[ braker @ 12.12.2006. 16:10 ] @
Hvala za ispravku-lapsus koji ipak nije narushio poentu.

Citat:
dejankr: Uglavnom se slažem sa tobom, ali ukoliko je ulaganje novca u kupovinu Telekoma Srpske isplatljiviji posao nego ulaganje kod nas, ja lično nemam ništa protiv toga. Logično je ulagati pare tamo gde će pre da se vrate. Da se ne lažemo, Telekom Srbija se ponaša onako kako bi se ponašala svaka firma na njenom mestu.


Ne vidim kako mozhesh da se slozhish sa mnom ako nam se mishljenja razilaze kod esencijalnog pitanja!

Drzhavni intervencionizam u trzhishnoj ekonomiji opravdava se potrebom zashtite interesa gradjana,i praktikuje se svuda u svetu.Ne chiniti nishta,kao u sluchaju Telekoma,jeste vrsta intervencije drzhave na poslovnom polju,s' tim shto u ovom sluchaju guzonje rade u korist nashe shtete.

Da je dozvoljeno pojavljivanje konkurencije,koje bi dovelo do uspostavljanja realnih cena i povecanja kvaliteta usluga-ni ja ne bih imao nishta protiv ulaganja drzhavnog (nasheg) novca u rentabilan posao.
Medjutim imamo situaciju gde je sama drzhava monopolista (u korist shtete svojih gradjana) bez ikakvih naznaka da bi se takvo stanje u skorije vreme moglo promeniti.

SHto se tiche primene savremenih tehnologija na polju telekomunikacija uveliko kaskamo za razvijenim zemljama,na shta smo se navikli na gotovo svakom polju-i to nam dodje kao normalno.
Ali ispred nas se nalazi i jedna tehnichko-tehnoloshka velesila kakva je Albanija.??!?!?!?!???!!!
U takvim uslovima ulaganje tolikog novca u inostranstvu je u najmanju ruku neprihvatljivo.
I kao shto rekoh,u situaciji razvijene gradjanske svesti,za ovakav potez se snose konsekvence,politichke naravno.
Citat:
dejankr:Mislim da sam negde pročitao da su naši lokalni pozivi još uvek najjeftiniji u Evropi, pa samim tim ne verujem da Telekom ostvaruje veliku zaradu od fiksne telefonije.

Ovo je kalsichno mazanje ochiju.U toliko nam voljenoj Europi,cena osnovnog paketa koji sadrzhi ADSL i phone flat iznosi 30-tak evra.Rachunaj da neki napredniji paket koshta 50-ak.Moj rachun za telefon iznosi u proseku 6.000 din,ali ja za razliku od njih imam tu chast da upoznam sve chari dialup konekcije.Lepo je biti u drushtvu privilegovanih,ali je meni lichno dopizdilo.O rachunima u firmi,ako radite sa inostranstvom,ne treba ni govoriti.O problemima sa e-banking-om govori se u posebnoj temi.

Pozdrav
[ dejankr @ 12.12.2006. 17:43 ] @
Citat:
braker:
Ne vidim kako mozhesh da se slozhish sa mnom ako nam se mishljenja razilaze kod esencijalnog pitanja!


Rekao sam uglavnom.
Pre svega, slažem se da je normalno da treba da nas interesuje gde se ulažu pare koje su od nas uzete. Jer država nije tamo neko lice, nego predstavlja sve nas.

Drugo, napominjem da nisam rekao da je kupovina Telekoma Srpske dobar posao (nemam dovoljno informacija pa neću da nagađam), ali smatram da ako su u pitanju samo ekonomski razlozi (mada sumnjam da je samo to) i ako stvarno jeste u pitanju posao koji donosi više profita nego ulaganje u Srbiji, onda to mogu da podržim. Država treba da se ponaša kao i bilo koji drugi vlasnik, što znači da je primarni interes povećanje profita. Inače, država jeste većinski ali nije i jedini vlasnik Telekoma.

Citat:
braker:
Ovo je kalsichno mazanje ochiju.U toliko nam voljenoj Europi,cena osnovnog paketa koji sadrzhi ADSL i phone flat iznosi 30-tak evra.Rachunaj da neki napredniji paket koshta 50-ak.


Poenta je da Telekom ne zarađuje puno na fiksnoj telefoniji u Srbiji pa im se verovatno više isplati da ulažu u druga tržišta. Daleko od toga da smatram da su nam telekomunikacione usluge u globalu (računam i Internet) jeftine. Ali najveći deo građana Srbije koristi samo fiksni telefon za pozive u lokalu i nema nameru da koristi Internet.

Ali opet, problem je pre svega u državi koja održava monopol, a manje u samom Telekomu jer bi se i druge kompanije na njegovom mestu slično ponašale.

Citat:
braker: Moj rachun za telefon iznosi u proseku 6.000 din,ali ja za razliku od njih imam tu chast da upoznam sve chari dialup konekcije.Lepo je biti u drushtvu privilegovanih,ali je meni lichno dopizdilo.

U potpunosti te razumem pošto mi je posao vezan za Internet a telefonsku liniju sam čekao skoro godinu dana. I dok nisam dobio kablovski internet nekoliko meseci sam morao da idem u komšiluk, na dial up, i to na dvojničku liniju na analognoj centrali. Provera pošte je bila polučasovna "zabava"...
[ pctel @ 13.12.2006. 01:47 ] @
Citat:
dejankr: Da se razumemo, uopšte ne govorim da je to slučaj i u kupovini Telekoma Srpske, ali daleko od toga da ne treba da te interesuje šta se događa sa parama uzetim od tebe.

OK. Stavovi nam se razlikuju. Za mene postoje moje pare i pare koje sam potrosio. One koje sam dao za porez sam potrosio i nemam nikakve zelje da znam za sta se trose. Naravno, zelim da zivim u drzavi gde se postuju zakoni, tako da ne podrzavam bilo kakvo protivzakonito trosenje para, ali ovde to nije slucaj. Pokrenuli ste bez veze pricu o poreskim obveznicima, Telekom Srpske nije kupljen iz budzeta Srbije, vec od para jedne firme. To od kojih para je firma osnovana, i da li su te pare vec vracene kroz dividende, to ne znamo, pa ne mozemo o tome ni pricati. Za mene je ovo samo vest da je jedna firma kupila deo druge firme i nista vise, a to i nije neka vest, jer se takve kupovine desavaju svakoga dana sirom sveta.
Sto se monopola tice, ja sam protiv svakog monopola. Protiv ogranicavanja broja mobilnih i fiksnih operatera u Srbiji, protiv ogranicenja broja TAXI vozila u Beogradu, protiv ogranicenja broja kockarnica na nekoj teritoriji... Zasto da se ne prepusti sve principima trzisne privrede, pa da sad imamo 100 telekoma pa nek se bore za opstanak na trzistu.
[ dejankr @ 13.12.2006. 07:54 ] @
Citat:
pctel: OK. Stavovi nam se razlikuju. Za mene postoje moje pare i pare koje sam potrosio. One koje sam dao za porez sam potrosio i nemam nikakve zelje da znam za sta se trose.


Da budem iskren, ne shvatam tvoj stav. Ako platiš prilikom registracije neku taksu za javne puteve, zar nije u tvom interesu da te pare odu za javne puteve? Ili ti je svejedno po kakvom se putu voziš? Ako je država naše pare uložila u kupovinu deonica Telekoma, zar ti je stvarno svejedno da li će ta firma poslovati tako da uvećava profit svojim vlasnicima (državi), ili će izvlačiti kapital tako da se bogate neki Pera ili Mika? Mislim, te pare su mogle otići i za izgradnju škola, bolnica ili već nečeg drugog što bi poboljšalo kvalitet tvog života...
[ VULETJ @ 15.12.2006. 13:33 ] @
Oba dvojica ste u pravu,ali dajem prednost drugom učesniku.
Drago mi je što ćemo malo da diskutujemo u vezi ovoga,iako na kraju nećemo imati nikakve koristi,ali moralno će nam pomoći da izbacimo svoje rane.

Prvo,ovo nije država u kojoj želim da živim i radim,a živim i radim.I ljudi na vlasti i oko njih su neviđeni lopovi,prevaranti, i takve zakone loše i donose.Jedino je ono najgore što su veoma sposobni da zavedu ovaj narod,pa glasaju za razne budale,a često onih normalnih ni nema.

a sada o temi.NAROD SE ORGANIZUJE U DRŽAVU.U njoj ljudi rade,zaradjuju,radi se gradi i to stvara NArod,tacnije RADNI NAROD,tacnije RADNICI NEKE kompanije.

I dođu majmuni o proglase da je 70% državni kapital,kao da je država radila,i gradila tu firmu.Možda su bili tu i krediti i povoljni,ali to su radnici sve vratili,kao i kamate,pa otkud državi pravo da kaže moje je 70%.
Ovo sve liči kao privatizacija otiso Pera u Bosnu i kupio Muju i Muja se privatizovao sa stranim kapitalom,pa onda dođe Muja u Srbiju pa kupi Peru,pa se sada i Pera privatizovao sa tranim kapitalom.Kupio Muja i uplatio Državi Srbiji pare za Peru,a Peru stvorili radnici svojim platama,radom,odvajanjima.
NISMO GLUPI TO TI JE DRŽAVNA PLJAČKA.

A što je DRAŽAV prvo uništila sa inflacijom obrtna osnaovna i ostala sredstva,pa kad videse direktori državnu pljačku,opljačkaše ono što vredi,i uništivši firme da ih
za 1 din kupe ljudi.E od tih kupovina,ja u Vojvodini ni jednu ne znam,koja je procvetala,zaposlila ljude i radi pozitivno.Skoro svi novi vlasnici su otpustili radnike,i počeli čak i prodaju delova preduzeća.
A čujem da je neko otišao i založio svoju kuću i svoju buduću firmu mlinprodukt Ada
u NBJ tada,i uz intervenciju Jožef Kase dobio-la kredit kojim je kupila mlinprodukt,drugi mesec smanjila plate i uskoro otpustila par radnika,i SADA VRAĆA KREDIT NE ONA NEGO MLINPRODUKT.
Evo kako rade ovi lopovi i to svi redom,a mi jadni nemamo puno izbora.I zato daću sada poprvi put glas RADIKALCIMA da i njih probam,pa ako su isti,i njih ćemo na istu gomila gova...na.
[ nicr @ 16.12.2006. 14:01 ] @
Citat:
Ovo sve liči kao privatizacija otiso Pera u Bosnu i kupio Muju i Muja se privatizovao sa stranim kapitalom,pa onda dođe Muja u Srbiju pa kupi Peru,pa se sada i Pera privatizovao sa tranim kapitalom.Kupio Muja i uplatio Državi Srbiji pare za Peru,a Peru stvorili radnici svojim platama,radom,odvajanjima.
NISMO GLUPI TO TI JE DRŽAVNA PLJAČKA.
Mala ispravka, pobrkao si Muju i Marka. Mujo voli da posluje sa Antom, a Marko sa Perom. Mujo bi da zaje*e Marka, ali mu neuspeva....
[ Jesenjin @ 30.12.2006. 23:01 ] @
Citat:
Srpsko-Srpski dogovor, tj. inter srpski dogovor

Srpska vlast podrzala Dodika, a Dodik predao telekom!
Cudno, ali mi se cini da u zadnje vreme srbi (sa obe strane drine) napokon pocinju nesto pametno da rade i u politici i u ekonomiji
sa aspekta ostvarivanja nacionalnih interesa

Cini mi se da se primenjuje jedna nova strategije, koja pociva na zdravim nogama i tezi realnim i ostvarljivim ciljevima
u svakom slucaju i meni je drago. :D


Takodje mi je drago zbog ovoga, Telekom siri svoje trziste, ukoliko bude normalan odnosno ako politika ne zayebe stvar, povuci ce i Iritel za sobom, i novu generaciju centrala koju su napravili, kupovati od njiih. Kupovina ima i veliki politicki znacaj, i verujem da je vecini ljudi drago zbog nje. Monopol ce se valjda vremnom razbiti, pa cemo dobiti jeftinije impulse. No, sada kako je, Telekom, kao i JAT, zgrcu novac, obrcu pare, razvijaju se, da bi po razbijanju monopola, na trzistu opstali kao jake firme, domace firme, bar mi to, kao potpuno neupucenom u ove stvari, pada na pamet.
Ne volim toliko da pljujem po domacem.
[ VULETJ @ 31.12.2006. 11:33 ] @
Al što ti je TEMA.
Postavite malo pametniju temu.
Mene više interesuje ova izdaja države,i rasprodaja jeftino firmi čiji vlasnici nije država,već radnici.Kao isto što država nije vlasnik naroda,već obrnuto.
PO MENI OVO JE JOŠ JEDNA KRAĐA DRŽAVE OD NARODA.

A sada da Vam ispričam jednu istinu o ovim našim vođama-državi.
Mnogi i ne znaju pored gore navedene činjenice o vlasništvo,šta tu još ima a evo:

Podržiš jednu stranku npr.G17-(više nije+).
Odeš u narodnu banku Srbije i založiš svoju kuću i buduću firmu koju želiš kupiti.
I oni ti odobre limit i ti odeš i kupiš tu firmu (primer je Mlinprodukt Ada),ali nije G17 umešana nego Kasa Jožef.
Nakon kupovine firmi,raspuštaš pola radnika,a ostatak radi po 2-3 pa i više poslova ujedno.Firma radi i lagano vraća dug Narodnoj Banci a ne vlasnik.


Evo još goreg primera.
Država stvorila zakon i izmislila Agenciju za privatizaciju.
Ta agencija u ime države proda jednu firmu za državu,kao državino je 70%-evo prvog lopovluka.
Agencija proda firmu,ali nakon određenog roka od (tačno ne znam) 6 ili 8 meseci novi vlasnik sa već sklopljenim ugovorom u katastru se registruje kao novi vlasnik.
Da posle odg.vremena on ne uplati ostalu sumu kojom je u bruto iznosu kupio istu.
Agencija ga opominje i eto prođe već više od 1 god. i Agencija RASKIDA ugovor.
Raskid ugovora je zbog neplaćanja,ali to mora da odobri tzv.Trgovinski sud odn.
nekad Privredni sud.A ovaj je još Katastarski vlasnik sa firmom (ZORA Mol) i radi sa njome šta hoće.
Trgovinski sud nije ni nakon 3-4 god.rešio činjenično gotovu stvar-Raskid ugovora i ovaj je još uvek vlasnik i radi šta hoće.
GDE JE TU PRAVDA I DRŽAVA SA NJENIM KRIMINALNI ZAKONOM.Pljačka.
Nisam član ni jedne stranke,ali probajmo još Radikale pa da vidimo.Ko je pametan,šta će mu evropa kada nema ili posla,ili plate,ili su male.-Ovo kažem za Vojvodinu.Možda žive malo još veliki gradovi,ali svi smo mi Srbija
I zapamtite,trebamo mi Ujed.Evropi više nego oni nama,ali neka vrate dug i neka se
ceo HAški sud preseli u Srbiju,ali sa Sudijama,pa da vidimo kako će ta Inkvizicija proći.
Nisam voleo ni Miloševića,koji je nas uništio a oni ga Javno Ubili,a sudili mu zbog nekih,stvari za koje nije verovatno kriv,a ne osudismo ga mi šta je nama uradio.
ITD Sretna svima nova godina i ostalo.