[ PPZ @ 28.03.2007. 08:50 ] @
Naime pre koji dan sam konacno pokusao da prebacim neke Grcke MP3 pesme u Itunes Library, i ne ispisuje mi nazive kako treba.Gde se to moze podesiti (posto evo trazim vec par dana i nemogu da nadjem)?
[ madamov @ 28.03.2007. 10:07 ] @
Mislim da u iTunesu to nećeš naći. Šta se događa kada kao prvi jezik u sistemu postaviš grčki?
[ PPZ @ 28.03.2007. 21:35 ] @
Nista.Probao sam da kao prvi jezik stavim Grcki i nema promene.Probao sam da postavim Engleski, i opet nista.Najlepse je sto se nisam setio pre update-a da pogledam da li je sve bilo ok.Posle update-a na 10.4.9 imam nekih malih problema sa DVD-RW (blokira iz nepoznatog razloga) ali Itunes radi perfektno, osim sto ne prikazuje Grcka slova.Mnogo je zamorno kad neznas sta je sta....

Probacu da prebacim nesto od te moje kolekcije na Imac, da vidim hoce li biti isto.Tamo imam 10.3.9 pa ako je do OS-a (sto ne verujem) pokazace se odmah....
[ madamov @ 10.04.2007. 17:51 ] @
I, šta bi?
[ PPZ @ 10.04.2007. 19:57 ] @
I nista.Jos uvek nemam Grcka slova.A od tada jos nisam imao vremena da probam na drugom Mac-u.A sad cu da probam pa cu da javim
[ PPZ @ 10.04.2007. 23:00 ] @
Ista stvar Evo probam na drugom Mac-u i isto se desava.Itunes 7.1.1 (5) na oba, jedan PPC a drugi Intel.Ista stvar se desava.Znaci problem je do Itunes-a.Da mi je samo znati kako to da resim....
[ madamov @ 11.04.2007. 09:02 ] @
A ako istu pesmu ubaciš u Windows verziju iTunesa? Ili u neki drugi plejer?
[ NastyBoy @ 11.04.2007. 09:06 ] @
Ne ispisuje korektno ID3 tagove, ili nazive fajlova?

Ako su ID3 tagovi u pitanju, kako i chime su editovani? Mozhesh da probash da ruchno "prekucash" ID3 tagove u iTunes-u na grchkom pa vidi da li se onda korektno prikazuju.

Btw, da li ID3 tagovi uopshte podrzhavaju Unicode? :\
[ PPZ @ 11.04.2007. 10:21 ] @
Da, vrlo dobro pitanje.Sad sam primetio da ne ispisuje dobro ID3 tagove.Tojest kada unesem u plejlistu pesme, Itunes automatski ispisuje njihov ID3 tag.E ne znam da li podrzava unicode.Znam samo da je pocelo vec da nervira, a jos nisam nasao alternativu Winampu na Mac-u....
[ madamov @ 11.04.2007. 11:54 ] @
Citat:
Btw, da li ID3 tagovi uopshte podrzhavaju Unicode? :\

Da znaš da je dobro pitanje. Malko sam gledao http://www.id3.org i bez detaljnog čitanja specifikacija se može reći da standard podržava Unicode.
[ MacOS @ 11.04.2007. 12:00 ] @
> Da, vrlo dobro pitanje.Sad sam primetio da ne
> ispisuje dobro ID3 tagove.Tojest kada unesem u plejlistu pesme,
> Itunes automatski ispisuje njihov ID3 tag.E ne znam da li podrzava
> unicode.Znam samo da je pocelo vec da nervira, a jos nisam nasao
> alternativu Winampu na Mac-u....

...@#$%#@ alternativu Winampu?? Ajoj! :(

Nemam pojma jer me ne privlaci narodna muzika al neko je ovde vec
postavljao pitanje i znam da sam coveku konvertovao par fajlova zbog
problema sa umlautima (sa MP3 Rage).

Nego, imam pitanje za ozbiljne korisnike. Zasto iTunes zna da snimi i
sacuva tagova za Aiff a ne i za Wav format? Prvo sam mislio da je
problem sa Mac verzijom al jok, ista stvar je i na pisiju. Dakle,
skinem pesmu u Aiff, otkucam ili sta vec tagove, ugasim, ispraznim
play listu pa ponovo vratim te pesme i tagovi su tu. Ali ne i kad to
uradim sa Wav formatom. U play listi prikazuje samo ime sa hard-a. Da
li je to Apple namerno uradio ili je neka druga zavera u pitanju?
[ NastyBoy @ 11.04.2007. 12:11 ] @
Ne secam se detalja, ali chini mi se da .wav nema standardizovanu podrshku za id3 tagove (negde sam chitao da razlichiti programi prave id3-chunk na razlichitom mestu u fajlu ili pod razlichitim imenom). Moguce je da greshim, naravno. Ali, ako tagujesh wav u nekom eksternom programu da li iTunes onda mozhe da prochita tagove?

To shto iTunes "zaboravi" id3 tagove u medjuvremenu verovatno znachi da ih je zapisao u sklopu .xml library fajla a ne direktno u fajl.
[ madamov @ 11.04.2007. 13:35 ] @
Citat:
Da li je to Apple namerno uradio ili je neka druga zavera u pitanju?

Ne, nego WAV standard ne zna za tagove, tj. ne podržava tagove. Citat sa http://www.id3.org/FAQ:

Citat:
Q: Are ID3 tags only available in MP3 audio format?
Yes. ID3 tags were designed with the MP3 file format in mind. ID3v2 tags will break formats which are container-based such as Ogg Vorbis and WMA. Here is some information on specific formats:
ID3 tags work in MP3 and MP3pro files
WAV has no tags and WMA has its own tagging format, which is specified in the WMA spec, available in the MSDN (which unfortunately, basically does not allow Open Source implementations)
Ogg Vorbis uses "Xiph Comments" (same as later versions of FLAC and Speex), which are embedded into the Ogg container. You can find information on these in the comment and container specs on www.xiph.org
AAC uses yet another tagging format, which does not at present have a published spec as of 3/1/2006.

[ MacOS @ 11.04.2007. 15:12 ] @
> Moguce je da greshim, naravno. Ali, ako tagujesh wav u nekom
> eksternom programu da li iTunes onda mozhe da prochita tagove?

Ma, radim na Meku, sta jos postoji osim iTunes. :)

> Ne, nego WAV standard ne zna za tagove, tj. ne podr�ava tagove.
> Citat sa (www.id3.org/FAQ )

Fala, ispada da nisam ni trazio kad sam ovo mogao da propustim :(
[ PPZ @ 11.04.2007. 17:55 ] @
Citat:
MacOS: > Da, vrlo dobro pitanje.Sad sam primetio da ne
> ispisuje dobro ID3 tagove.Tojest kada unesem u plejlistu pesme,
> Itunes automatski ispisuje njihov ID3 tag.E ne znam da li podrzava
> unicode.Znam samo da je pocelo vec da nervira, a jos nisam nasao
> alternativu Winampu na Mac-u....

...@#$%#@ alternativu Winampu?? Ajoj! :(

Nemam pojma jer me ne privlaci narodna muzika al neko je ovde vec
postavljao pitanje i znam da sam coveku konvertovao par fajlova zbog
problema sa umlautima (sa MP3 Rage).

Nego, imam pitanje za ozbiljne korisnike. Zasto iTunes zna da snimi i
sacuva tagova za Aiff a ne i za Wav format? Prvo sam mislio da je
problem sa Mac verzijom al jok, ista stvar je i na pisiju. Dakle,
skinem pesmu u Aiff, otkucam ili sta vec tagove, ugasim, ispraznim
play listu pa ponovo vratim te pesme i tagovi su tu. Ali ne i kad to
uradim sa Wav formatom. U play listi prikazuje samo ime sa hard-a. Da
li je to Apple namerno uradio ili je neka druga zavera u pitanju?



A po cemu sam ja to neozbiljan korisnik?! Zato sto hocu da mi se nazivi MP3 pesama prikazuju kako treba? Ni ja uopste ne slusam narodnu muziku, ali moja supruga slusa (mislio sam na Grcku Narodnu muziku).Ja ovamo muku mucim poslednjih meseci da ih odviknem od Windowsa, i sve sto mi treba jeste da taj prokleti Itunes ne radi kako treba.Vec sam popio komentare da je PC bolji i tako to.Da,da, ali ljude koji znaju samo kako kompjuter isgleda spolja ne interesuje da li je bolji, brzi,sigurniji OS.Sve sto ih interesuje je da radi ono sto oni hoce.A ovog trenutka ja ne znam sta da im odgovorim.I da, i ja sam poceo da se pitam zasto bih prebacio 500GB muzike na Mac kad nemogu da prikazem njihova imena kako treba? A sigurno necu da sedim i da ispravljam ID3 tagove na 10.000 pesama....
[ NastyBoy @ 11.04.2007. 18:44 ] @
Nije tu nishta kriv ni Mac ni iTunes po svemu sudeci, jer sasvim lepo podrzhavaju Unicode.

Poshto kazhesh da "radi u Windowsu" moja zadnja pretpostavka je da su tvoji ID3 tagovi radjeni na Windows-u i (tipichno za Windows) kodirani nekom od CP-xxxx kodnih strana, koje *nisu* Unicode.

Pogledaj ovo : http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050210032356601
Mozhda ti pomogne
[ Dachaz @ 11.04.2007. 18:58 ] @
Verovatno si u pravu za encoding jer imam dosta mp3ova sa skandinavskim i naškim slovcima koja se vide normalno (a na Linuxu sam tagiranje radio kao unicode, što i sad radim u istom programu ;))
[ PPZ @ 11.04.2007. 20:11 ] @
Problem je sto nisam ja to radio, nego sam preuzeo gotovo.Kako je kodirano - ne znam.Najverovatnije pod Windows.E sad kako to ispraviti a da nije rucna ispravka tolikih fajlova, to je pitanje....
[ -V-O-Y-A-G-E-R- @ 11.04.2007. 21:53 ] @
Hmm..verovatno će morati biti poluautomatska. Npr. pomoću iTunify-a. Imena albuma i izvođača je i bože pomozi, ali ne znam šta ćeš raditi sa tako puno pesama, čija imena će još uvek biti u hijeroglifima.
[ NastyBoy @ 11.04.2007. 22:28 ] @
Khm, pa pomenuta je automatska konverzija na Mac-u na onom linku koji sam postovao gore.

Citat:
I found a very simple (and free!) program entitled Unicode Rewriter that can batch convert MP3s' ID3 tags to Unicode. This application is a huge time saver, since the other option is to retype the information manually -- if you have it to begin with


... i o programu za konverziju ID3 tagova:
Citat:
Unicode Rewrite is a Java tool to convert ID3 tags in MP3 files from whatever machine encoding you have (GB2312/GBK for Chinese, etc) to Unicode. It converts both ID3v1 tags and ID3v2 tags to Unicode-encoded ID3v2 (v2.3 or v2.4).


Lichno nisam ovo probao, ali tebi mozhda pomogne
[ PPZ @ 12.04.2007. 02:14 ] @
Probacu, javicu...
[ MacOS @ 13.04.2007. 15:56 ] @
> A po cemu sam ja to neozbiljan korisnik?! Zato sto hocu da
> mi se nazivi MP3 pesama prikazuju kako treba?

OK, izvini, al jel si znao odgovor na moje pitanje? Inace, kao sto
rekoh, pogledaj MP3 Rage. Program radi svakakve egzibicije sa
tagovima. Sto se tice samih naziva i iTunes... Jel si ti probao da
otkucas nesto na grckom i npr. probas to na pisiju? Stvar moze da
bude samo do nekorektnih pisi enkodinga jer valjda znas kako je to
sve van svih mogucih postojecih standarda.

P.S. Da se dopunim pitanjem za WAV i AIFF. Jel voljan ko ima neki
noviji kucni plejer da snimi jedan RW disk sa Aiff pesmama i proba da
ga pusti? Svi plejeri koji sam do sada probao rade samo sa Wav
fajlovima. :(
[ DS_Store @ 13.04.2007. 16:56 ] @
Bojim se da je to neki baja sredio po grčkom pandanu YUSCII, eventualno ISO-8859-7.

"Što se grbavo rodi vreme ne ispravi". Kapiram te to što kažeš da ne znaš šta da im odgovoriš. Pusti ih, bolje im je tako, veruj mi.Ovde gde služim civilku (državna ustanova kulture) svi koriste "englesku tastaturu" (YUSCII) izuzev mog šefa koji pokušava da proturi Unicode. I kada dođe do kolizije prilikom razmene dokumenata, znaš li koje se pitanje postavlja? "Zašto menjati ono što funkcioniše?"

--NO REPLY--
[ PPZ @ 13.04.2007. 17:22 ] @
E u pravu si 100% . Evo probao sam da izmenim nazive na nekoliko pesama, i prepoznaje ih i Mac i Windows.Uzas.E sad treba da objasnim zeni da nije Mac taj koji je krivac, nego windows.Nikada je necu ubediti Ona vidi da tamo radi a ovde ne.Probao sam onaj programcic za promenu ID3 taga, ali nije mi pomogao.Potrazicu nesto pod windowsom, mozda mi pomogne da ga prebacim u unicode ili nesto sto Mac moze da prepozna....