[ kreco91 @ 16.01.2009. 16:11 ] @
Drugovi treba mi pmoc. radim ovo za zatvren sistem grejanja u kuci. kada ne stene struje na mrezi da se ukljuci tajj pretvarac sa 12w na 220w de nebi pukla pumpa u kojoj se stvara pritisak ...ako neko zna i moze da mi pomogne neka se javi na mail,ili na moj profil !

[Ovu poruku je menjao veselinovic dana 04.02.2009. u 14:27 GMT+1]
[ zzipp @ 16.01.2009. 16:49 ] @
verovatno mislis 12v na 220v.
Kupi UPS, i ubaci ga, ne bih ti preporucio da komplikujes sa pretvaracima, akumulatorima i minimalnim naponskim prebacivacima.
[ JECHAM @ 16.01.2009. 17:53 ] @
A da probas sa pretragom na ovom forumu.
Ukucaj:
pretvarac
i citaj, citaj,...
[ sasartv @ 16.01.2009. 18:10 ] @
UPS ne moze da zameni pretvarac iz vise razloga kao na primer kratak rad kad nestane struje a ako se prikljuci eksterni akumulator punjenje nije prilagodjeno, tako da je pretvarac bolji za te potrebe.
[ robert63 @ 16.01.2009. 18:48 ] @
Joj Marko Sunce li Ti zarko,,,ala Si formulisao prvi post,,,,svaka ti cast !
Aj sto se Vuk okrece u grobu,,,al' ni citaoci posta ne znaju da li je problem u Wordu ili u Forumu,,
koji " izvrce napisani text" ??!!-----

De,,,Marko Kovacevicu,,,pokusaj da opises muku tvoju i da pokusam da pomognem,,,

Normalno je da od 20 i kusur Wati NE moze da se napravi 220 Wati ,,,

[Ovu poruku je menjao robert63 dana 16.01.2009. u 22:51 GMT+1]
[ Marko Enter @ 16.01.2009. 20:45 ] @
Ako ti treba za pumpu da gura vodu bolje je staviti pretvarac napona, ja tako radim
a posto se ne razumes u elektroniku posto vidim da pises umesto V ti W znaci najbolje bi bilo da kupis neki pretvarac ili da odes kod nekog majstora da ti napravi


pozdrav Marko
[ ptak 13. @ 16.01.2009. 23:00 ] @
Evo neke seme mozda pomognu.....
http://www.sendspace.com/file/i0evye
[ eloiza @ 17.01.2009. 07:52 ] @
Pošto sam redovan čitalac mesečnog časopisa "INFOELEKTRONIKA", u broju 70 ima naslov "Pretvarač sa korektorom mrežnog napona, snage 600 W" na adresi

http://www.infoelektronika.net/article.php?id=71

Tu možete videti samo naslov i podnaslov (a klikom na "Nacrt pločica" dobijate PCB ), a za sam sadržaj teksta (tu sve piše šta treba i kako) neka skenira neko ko ima gore pomenuti broj "INFOELEKTRONIKA".

[ robert63 @ 18.01.2009. 00:50 ] @
Bilo bi lepo da neko uspe da da ovde semu tog "Famoznog" pretvaraca.
Veliki pozdrav za onog ko to uspe da uradi !!!

poz
[ PedjaZ @ 18.01.2009. 01:19 ] @
Pa sumnjam da bi nam sema nesto pomogla
- zbog ovog zaokruzenog

[ robert63 @ 18.01.2009. 01:24 ] @
Jel to onaj "kanuti mazut na stampanu" -???
Pa se ne zna sta je u njemu?---jel to?
[ nicolabre @ 18.01.2009. 02:35 ] @
Digni ruke od pravljenja pretvaraca!Nije mali posao,a moze i da te mnogo kosta.
[ eloiza @ 18.01.2009. 03:39 ] @
Klikom na "Nacrt pločica" imate broj telefona, i on će ako se dogovorite da Vam
pošalje kompletan gotov pretvarač napona uz garanciju. Ako pažljivo pročitate podnaslov, primetićete da ima pretvarača napona i u br. 46 i 51 .....
[ risp73 @ 18.01.2009. 08:19 ] @
Citat:
kreco91: ... de nebi pukla pumpa u kojoj se stvara pritisak ...

Ne brini za pumpu, pazi da ti ne pukne nešto drugo ;-)
[ Marko Enter @ 18.01.2009. 12:59 ] @
Nece ti nista puknuti ako je parno grejanje uradjeno kako treba, ako dodje do pregrejavanja sigurnosni ventil na 2,5 bara ce da izbaci prokljucalu vodu, a ovo se stavlja da nebi doslo do toga i da ne moras da se mucis da gasis kotao itd, i imas grejanje


pozdrav Marko
[ Boris Maksic @ 18.01.2009. 13:16 ] @
Pogledaj ovo http://www.tehnomanija.rs/kata...o-pretvarac-fsc412-eb140w.html ,
mozda je i od neke koristi, jer ove specifikacije zadovoljavaju potrebe pumpe.
[ sasartv @ 18.01.2009. 13:31 ] @
Ovo mu tek ne vrsi posao jer ne puni akumulator i ne ukljucuje se automatski.
[ bierkof @ 18.01.2009. 17:13 ] @


PedjaZ

Molim te ako nije problem da skeniras taj clanak i da postavis?
[ PedjaZ @ 18.01.2009. 18:42 ] @
Rado ali nemam
vec samo izgled plocice (link kod eloize)

Ono zakruzeno je verovatno mikrokontroler
tako da sama šema ne znaci mnogo.

I ostali pretvaraci doticnog su verovatno na istu šemu ali
ne mozete da krivite coveka sto hoce nesto da zaradi.

Čekamo šemu........
[ eloiza @ 19.01.2009. 04:27 ] @
Citat:
PedjaZ: Rado ali nemam
vec samo izgled plocice (link kod eloize)

Ono zakruzeno je verovatno mikrokontroler
tako da sama šema ne znaci mnogo.

I ostali pretvaraci doticnog su verovatno na istu šemu ali
ne mozete da krivite coveka sto hoce nesto da zaradi.

Čekamo šemu........


Hteo bih napomenuti da sam pre nekoliko godina nabavio samo kompletan elektronički deo sa svim zalemljenim
elementima i programiranim mikrokontrolerom iz broja 46 i tako da sam sam kompletirao (trafo, osigurač, prekidač,
Al-kućište) automatski pretvarač napona 12 V DC/220 V AC.

A u broju 51 je usavršena i poboljšana verzija istog.



[Ovu poruku je menjao eloiza dana 19.01.2009. u 18:41 GMT+1]
[ PedjaZ @ 19.01.2009. 12:30 ] @
A sta sam ja to lose rekao???
O pretvaracima je na ovom forumu diskutovano na veliko
i nema potrebe ponavljati sve.
Ja sam samo rekao da cekamo semu pa ako eloiza
ima skener neka prione na posao ako hoce ili moze.
Bilo bi lepo videti te clanke.

kreco91
trazi gotov uredjaj, a ne šeme kao sto mu neki nude,
a posto se ne javlja vec neko vreme verovatno je to vec resio
sad da li sa tim likom iz infoelektronike ili nekim drugim...

...pa neka podeli iskustvo sa nama.


Ako nekog mrzi da trazi...

http://www.elitesecurity.org/t...c-DC-AV-iz-svijeta-elektronike
http://www.elitesecurity.org/t232642-pretvarac-napona-dcv-acv
http://www.elitesecurity.org/t40640-0
http://www.elitesecurity.org/t338573-0
http://www.elitesecurity.org/t135107-0
http://www.elitesecurity.org/t350435-0
http://www.elitesecurity.org/t...-trebami-sema-pretvaraca-sa-na
http://www.elitesecurity.org/t228506-0-napajanje-pumpe-CG-iz-UPS
http://www.elitesecurity.org/t...-automatike-za-DC-Ac-pretvarac
http://www.elitesecurity.org/t345997-0

sezonska tema
svake zime prica o pretvaracima i briketama
a niko nista ne uradi :)

@eloiza
kada sam rekao doticni
mislio sam na autora tih pretvaraca

[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 19.01.2009. u 15:10 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 19.01.2009. u 15:20 GMT+1]
[ nebko @ 19.01.2009. 13:59 ] @
Evo clanka, pa ko je raspolozen neka cita.

[ MARK123 @ 19.01.2009. 15:28 ] @
Da se ne navracam na moji post koji je isti posto vidim da tema ide,ide ali korak napred dva nazad...DEJA VU(vec videno).Ja sam ceh platio pre 2 dana 85 eura (pumpa za cg otisla u vecna lovista zbog ima struje,pa nema 4-5 sata).Prvo sam rekao odustajem od pravljenje pcb za Prokinu semu,i kako rekao tako i odrekao.Seo sam za stolom i poceo da pravim pcb prema gore navedenoj semi.Naisao sam na problem kod diode i tranzistore i oni preklopnici relei posto nije bilo nikakve oznake kog tipa su.Poslao sam privatnu poruku na Proko i pitao ga koji su oznake za diode i tranzistore.Covek je odgovorio ovim recima:

Ako nema oznake, onda su to tzv univerzalni tranzistori i diode BC548/558, 1N4148, ili 1N4007, u zavisnosti od funkcije i mesta.

1.E sad koja dioda na koji vod ide?(zavisnost od namene i mesta)a to vazi i za tranzistore dali BC548/558 je komplementarni par? ili na semi se vidi da su isto oznaceni kao NPN tranzistori i sad posto je BC548 NPN a BC558 PNP...?

2.Drugo sto mi nije jasno su relei(oznaceni sa plavo) kojeg su tipa...??

3.I onaj otpornik(oznacen crvenom bojom) pise 36k i 33k ??

4.Ovo na semi zaokruzeno zelenom bojom to su obicni prekidaci? ili sta?

Mozda je covek u guzvi pa ne moze da mi javi....aj da to malo zajednicki razjasnimo

Pozdrav...
[ PedjaZ @ 19.01.2009. 16:10 ] @
- tranzistori su NPN BC548 ili slicni
- oznacene diode su 1N4007 a ostale 1N4148
mada mogu i sve da budu 1N4007
- relej Re1 je za 12V (špulna) a kontakti su mu oznaceni crvenim
- relej Re2 je isto za 12V a kontakti su mu oznaceni plavim
(kontakti releja trebaju da budu za 220V kod oba)
- ono N.O. znaci normalno otvoreni kontakti
(kada na špulni nema napona - ti kontakti ne provode struju)
- kod ovog drugog kontakta releja Re1
tacka B na transformatoru i Fout
trebaju da budu spojene kada na špulni releja Re1 nema napona
- oko tog otpornika se malo poigraj (verovatno se podesava kada da ukljuci punjenje)
- R je prekidac a cemu sluzi to ti samo Proko zna reći :)





[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 19.01.2009. u 17:47 GMT+1]
[ Lala 021 @ 20.01.2009. 07:20 ] @
U vreme ozbiljnih restrikcija (8h nemas pa 12 imas) napravio sam pretvarac
koji i danas radi tj spreman je za rad a koristim ga kao punjac. U to vreme
sam upropastio dva accu i dve pumpe, pa posto niko jos nije napisao o tome a
evo sustine: u uputstvu za Severovu pumpu pise (ma ko cita uputstva) da
prekidac koji iskljucuje pumpu mora imati najmanje 2mm izmedju on/of stanja
a to nema nijedno rele a jos manje termostati. Ja sam prepravio neko PR 15
(cini mi se) i jos stavio paralelno varistor (verovatno pomaze i
kondezator). U vezi accu, najbolji je rezim stalnog punjenja i praznjenja (u
automobilima je idealan rezim), inace ako ga samo punite, sulfatizira za par
meseci. Neko je u to vreme prodavao kompletnu elektroniku sa pcb-om i
programiranim mikrokontrolerom a imao je funkciju da stalno puni i prazni
accu.
Obicno ljudi imaju obicaj da stave neko rele ili termostat da im iskljuci
pumpu na 30-tak stepeni, pitanje je samo srece i vremena kada ce im crci
pumpa. Takodje i kod automatskog prelaska sa mreze na pretvarac mora biti
neko rele, najbolje ga prepraviti ili staviti K0 (najmanji kontaktor).
pozdrav Lala 021


[Ovu poruku je menjao bakara dana 21.01.2009. u 00:18 GMT+1]
[ MARK123 @ 20.01.2009. 18:04 ] @
Pa koliko nozica imaju ti releji....za koju struju?objasni malo detaljnije i kako uopste izgledaju jer moze da se nadje slika...i kako da ih potrazim u prodavnici pod koji naziv?

Pozdrav
[ PedjaZ @ 20.01.2009. 22:58 ] @
Recimo
http://www.interhit.co.yu/

ides na releje / standardni / 1 par kontakta /12V
za Re2 recimo REL-G2R1-12

za Re1 ides na / 2 para kontakta / 12V
recimo REL-F4052-12
ALI NEKA JOS NEKO PODVRDI ZBOG OTPORNOSTI ŠPULNE
ili
da izaberes neki na 220V pa da izbacis kondenzator, otpornik i one 4 diode
recimo
REL-MY4-220AC

[ ptak 13. @ 21.01.2009. 15:00 ] @
Nasao sam ja danas jednu semu koja je daleko najprostija bas za ovaj slucaj. Ima svega diodu, kondenzatore-2kom, otpornik 08 ohm/ 5W transformator 100VA 10cm^2, relej PR 53 220V/50Hz i tranzistore 2 kom. 2N3055...Ali jbg na glupom epsonu kad nemas boje ne radi skener, pa cu je iscrtati posle u CAD-u....mislim da je najprostija i najbolja, ali videcemo vase misljenje, do veceras sigurno zavrsavam.
[ ptak 13. @ 21.01.2009. 15:48 ] @
Evo je sema.....Sta mislite ?
http://www.sendspace.com/file/s0pnft
[ veselinovic @ 21.01.2009. 16:45 ] @
Citat:
ptak 13.: Evo je sema.....Sta mislite ?
http://www.sendspace.com/file/s0pnft

Mislim da ova sema nije dobra. Koristila se kad je elektronika bila preskupa i rijetka roba. Ne valja jer koristi trafo u oscilatoru, pa frekvencija mnogo seta sa opterecenjem, a cesto nece ni da krene pod opterecenjem.
[ zlatibor82 @ 22.01.2009. 14:36 ] @


moze li se u ovoj semi, ili ako ne moze daj te neku, iskoristi vec gotov trafo 220/2x7.5v e sada vidjao sam po netu na nekim upsevima da se koriste slicni trafoi 220v/2x7.5v ali nema konkretne seme...

ovaj je snage 200va
[ PedjaZ @ 22.01.2009. 14:56 ] @
Ne!
Verovatno bi na tom trafou stao jos koji namotaj pa da bude 13V
A kako to da uradis ...
http://www.elitesecurity.org/t152555-Izrada-transformatora
[ zlatibor82 @ 22.01.2009. 15:25 ] @
i jos jedno pitanje postoji li neka sema sa kojom se mogu upotrebiti vec gotovi trafoi 220/1x12v posto ih dosta mogu nabaviti ali mi je problem rasturanje jer su svi zaliveni

razmisljao sam nesto o nekom pojacalu koji ce se napajati osiclacijom 50hz i njime pobudjivati tranzistore snage... i stvoriti naizmenicnih 12v, nesto kao u fazonu mostova kod pojacala... i sve to ici na trafo od 12v koji ce podici na 220...

trazio sam tako nesto po netu ali slaba vajda

[Ovu poruku je menjao zlatibor82 dana 22.01.2009. u 17:12 GMT+1]
[ MARK123 @ 24.01.2009. 13:35 ] @
Zdravo dajte da tema ne zamre evo ja sam nesto nasao,mislim da bi moglo da finisira i da bude svima nama od koristi.Pa bi molio ima ovde iskusnih da pomognu oko realizacije proekta.
Prilazem dve seme.Prva sema je samo pretvarac (bez punjaca).Dali na ovo moze da se doda i punjac....
Druga sema je 200VA pretvarac ali je problem sto je na 24v(kako bi moglo da se preradi da bi radila na 12v akumulatora).

http://www.sendspace.com/file/3f1ocn


http://www.sendspace.com/file/zkx2iu
[ PedjaZ @ 24.01.2009. 14:37 ] @
Jedno je od 5MB
drugo od 23MB

Ljudi imajte obzira i za one sa DialUp-om!!!

Zar si odustao od one seme?
[ MARK123 @ 24.01.2009. 15:25 ] @
Pa slike su skenirani i imaju veliku rezoluciju.Ako bi smanjio to fajl ce da bude 2-3 mb ali nista se ne bi videlo.A ovo sa Prokinu semu odustao sam...koji releji? kakvi su na izgled? koliko nozica ? kako da ih nacrtam na pcb?? a i sami autor seme se nije javio tako da...
Nego sta mislite o ovome?
[ PedjaZ @ 24.01.2009. 20:19 ] @
Releje kupis pa radis po njima.
A sto bi ih uopste stavljao na plocu.
Sta ako "crknu"?
Kada ces ponovo da nadjes iste?
Da li si se uopste raspitivao kod tebe - otisao u neku prodavnicu i pitao???
Pogledaj podatke o onima sto sam ti ostavio pa trazi takve.
Ako si zbog releja odustao onda ce i u ovim semama biti nesto sto ti se
opet nece svideti.
[ MARK123 @ 25.01.2009. 11:52 ] @
Evo seme potrudio se da ih smanjim,jedna je 6 mb a druga 1 mb :)

http://www.sendspace.com/file/gb2p5l

http://www.sendspace.com/file/05uqdb
[ miksat @ 25.01.2009. 12:11 ] @
i jos jednom....

http://www.elitesecurity.org/p2163014

poz
[ Proko @ 25.01.2009. 12:48 ] @
Nisam imao vremena da Vam odgovorim, a i vidim da ste i sami razjasnili neke stvari:
Citat:

- tranzistori su NPN BC548 ili slicni
- oznacene diode su 1N4007 a ostale 1N4148
mada mogu i sve da budu 1N4007
- relej Re1 je za 12V (špulna) a kontakti su mu oznaceni crvenim
- relej Re2 je isto za 12V a kontakti su mu oznaceni plavim
(kontakti releja trebaju da budu za 220V kod oba)
- ono N.O. znaci normalno otvoreni kontakti
(kada na špulni nema napona - ti kontakti ne provode struju)
- kod ovog drugog kontakta releja Re1
tacka B na transformatoru i Fout
trebaju da budu spojene kada na špulni releja Re1 nema napona
- oko tog otpornika se malo poigraj (verovatno se podesava kada da ukljuci punjenje)
- R je prekidac a cemu sluzi to ti samo Proko zna reći :)

Iz šeme je očigledno da Rele1 dobija pobudu preko otpornika i LED sa 12V. Otpornik se može izbaciti, ukoliko to špulna relea zahteva.
Struja pobude ne bi trebalo da pređe 20-30 mA, zbog LED a i zbog tranzistora. Naravno, može se to uraditi i drugačije...
Rele2 dobija pobudu sa 220V, i to se može uraditi na bezbroj načina...
Otpornik 36K (33K) služi za podešavanje punjenja, i najbolje je staviti trimer 10K i serijski otpornik 27K. Podešavanje treba raditi više puta, i za to vreme treba odspojiti C-100uF.
I na kraju taj famozni prekidač R;
kada je uključen, blokira se automatsko startovanje pretvarača prilikom nestanka struje.
[ maljak @ 25.01.2009. 16:03 ] @
Da bi se ova tema privela kraju i rešile mnoga pitanja oko izrade pretvarača 12 v na 220 i da se pomogne samom čoveku koji je postavio temu a i nama koji smo zainteresirani oko same izrade ovog pretvarača predlažem sledeće: Moj predlog moderatorima je da se ova tema oko izrade samog pretvarača stavi u TOP temu. Iz same teme i mnoštva drugih sličnih tema svi koji su sudelovali u diskusiji su saglasni da je šema koju je postavio PROKO jedna od boljih za samo izradu. Dalje moj predlog je da se vi koji ste iskusni elektroničari date malo truda da pomognete samom postavljaču teme, a i nama zainteresiranim za izradu i da na osnovu PROKINE seme napravite PCB u nekom od programa za izradu , montažnu šemu, i kratko upustvo izrade pretvarača i na taj način bi imali TOP temu sa našim projektom pretvarača.
Unapred se zahvaljujem i pozdrav za sve
[ Proko @ 25.01.2009. 17:50 ] @
Mogu ja uraditi PCB, imam to na papiru (mislim da sam već nekome to i dao). Samo ako postoji interesovanje za to.
[ maljak @ 25.01.2009. 18:31 ] @
Iz teme se moze zakljuciti da postoji interesovanje, jer postavljac teme je odustao od izrade pretvaraca jer mu je problem da napravi pcb
[ PedjaZ @ 25.01.2009. 21:23 ] @
Evo deo Prokine skalamerije u Proteusu
Koga interesuje kako radi kontrola punjenja akumulatora
i iskljucenje pretvaraca kada napon padne.
Fajl "00.rar"

[ MARK123 @ 25.01.2009. 22:01 ] @
Pa naravno da postoji interes oko izrade pcb.Proko cekamo na tebe :) pa da saljem oca po delove :D i to odma...
[ Proko @ 25.01.2009. 23:36 ] @
Evo, imate i u Corelu, i jpg...
[ PedjaZ @ 25.01.2009. 23:42 ] @
Hvala Proko

Evo i primera kako to ne treba da se radi (komsijin pretvarac)






[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 26.01.2009. u 01:05 GMT+1]
[ Proko @ 26.01.2009. 02:00 ] @
Jedan dodatak (ispravka):
da bi se ograničila struja punjenja (koja može biti i preko 20A), naročito kada je akumulator ispražnjen, a mrežni napon poveći, ja sam naknadno stavljao otpornik između izvoda "A" i kontakta "Re1". Otpornik je žičani, 22ohma, 16W.
Izgled sastavljene pločice imate ovde, a još neke slike možete videti ovde

[ MARK123 @ 26.01.2009. 19:57 ] @
Hvala puno na pcb.

1)Jel taj otpornik ide na tacku A i tacku R (markirano u crveno)?

2)Gde treba da povezem ulaz na koje dve tacke da dovedem 220v gradske mreze ? (Markiraj ako ti nije tesko )

3) Izlaz iz konvertora za 220v na koje dve tacke? (i to mi markiraj).

4)Re1 i Re2 dali su istog tipa posto na slici vidim iste oznake.(na semi kolko sam mogo da vidim imaju po 8 nozica),i kako da ih trazim u prodavnici pod kojim nazivom i do kolko ampera?

[quote]Proko: Jedan dodatak (ispravka):
da bi se ograničila struja punjenja (koja može biti i preko 20A), naročito kada je akumulator ispražnjen, a mrežni napon poveći, ja sam naknadno stavljao otpornik između izvoda "A" i kontakta "Re1". Otpornik je žičani, 22ohma, 16W.

[ bilanovic dejan @ 26.01.2009. 20:48 ] @
ako vas i dalje interesuje pretvarac 12-220 imam semu i radeo sam ih mnogo
[ PedjaZ @ 26.01.2009. 21:17 ] @
Citat:
MARK123: Hvala puno na pcb.

1)Jel taj otpornik ide na tacku A i tacku R (markirano u crveno)?

2)Gde treba da povezem ulaz na koje dve tacke da dovedem 220v gradske mreze ? (Markiraj ako ti nije tesko )

3) Izlaz iz konvertora za 220v na koje dve tacke? (i to mi markiraj).

4)Re1 i Re2 dali su istog tipa posto na slici vidim iste oznake.(na semi kolko sam mogo da vidim imaju po 8 nozica),i kako da ih trazim u prodavnici pod kojim nazivom i do kolko ampera?



1) jedan kraj otpornika ide na tacku A ( sa tvoje slike) - drugi kraj na izvod transformatora A (na šemi)
2) Ulaz ide na Fin(faza) - NULA na N na plocici i jos na Nulu od izlaza i N na transformatoru (na semi)
3) Izlaz Fout(faza) - NULA spojena sa nulom iz problema br. 2
4) http://www.iskra-releji.si/pr15_16_17.htm (na Prokinoj slici je PR15 TE07 - sta to znaci pogledaj na ovom sajtu)

Bolje nadji nekog druga ili komsiju koji ce da ti pomogne!!!!!!!!!!!!!!




[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 27.01.2009. u 01:16 GMT+1]
[ MARK123 @ 27.01.2009. 01:13 ] @
Sad cu opet da pitam na pcb-u raspored nozica -pinologija je i kod Re1 i kod Re2 ista.Mene interesuje dal su to dva podpuno ista releja ? Sa isti broj kontakti...iste struje...isti napon...itd.Mozda je pitanje glupo ali pitam jer ne znam da ne bude belog dima...
[ misaa @ 27.01.2009. 18:34 ] @
Proko lepo upakovan uredjaj.

Citat:
bilanovic dejan: ako vas i dalje interesuje pretvarac 12-220 imam semu i radeo sam ih mnogo


Ne bi bilo lose da postavis cisto da se vidi kako je uradjeno.
[ MARK123 @ 03.02.2009. 14:32 ] @
Elektrolitski kondenzatori od 10uF i od 100 uF za koj voltazu?

Otpornik koji se nalazi do Re2 pise 100 ohm a koliko W? i kondenzator od 220nF za koju voltazu?

Otpornici u odnosu na snage (w) vidim na slici da su razlicni.
Popis otpornika

130 k Ω
33 k Ω - 3 komada
820 k Ω - 4 komada
56 k Ω
5.6 k Ω - 2 komada
180 Ω
68 k Ω
330 Ω
12 k Ω - 2 komada
1.2 k Ω
82 k Ω - 2 komada
240 k Ω

E sad koji otpronik od kolko W ?? 0.5w ?? 1 W ??

[ JECHAM @ 03.02.2009. 15:47 ] @
Ne ulazeci u shemu SVAKI otpornik , ako nije drugacije obelezen treba da je 0,25W.
100 uF 20-25V
10uF 10-16v
220nF ja bih stavio bar za 400V.
Pozdrav.
[ PedjaZ @ 03.02.2009. 15:54 ] @
I onaj od 560 oma kod dioda da bude 1W
Mada ima razlike na semi i na plocici u vrednosti tog otpornika - zavisi od koriscenog releja.
[ robert63 @ 03.02.2009. 17:18 ] @
Tema je korisna,svrsishodna,aktuelna,trajna,pristupacna,potrebna i neophodna !!!
ALI : zamolio bih :

-----"Relevantne Frajere,osobe kojima je data mogucnost " da promene naslov Teme !!!

Stvarno nema smisla da :

ako je kreco91,,,pogresio,,dok je pisao ( covek je hteo nesto brzo da sazna)
da se to tako provlaci danima,nedeljama,,,,,ipak neko Treba da misli i o tome,,,

To se pojavljuje kao rezultat raznih Pretrazivaca,,
pa ajte malo "uljudno" -da se to prepravi-ispravi-
kad vec moze,,jel,,,nije tesko?,,( bar ne bi trebalo da bude,,,nek neko odradi 2-3 klika pa tastaturi--za ispravku)

A Ispravka je:
Umesto
-kako mogu da napravim da sa 12w jednosmerne struje na 220w naizmenicne

Bude

-Kako mogu da napravim da sa 12V jednosmerne struje dobijem 220V naizmenicne ?

Zar je to tako tesko ???

Cita nas pola sveta,,a mi trebamo da im budemo nejasni?

,,,,,,,,,,,robert
[ Marko Enter @ 03.02.2009. 18:42 ] @
Heh ja bas upravo teo da kazem to , neka neko izmeni naslov

pozzz
[ Proko @ 03.02.2009. 19:19 ] @
Slažem se sa predhodnim apelima za ispravku naslova, i ja sam se prilično angažovao u vezi ove teme, a s obzirom na naslov, ne bi trebalo ni da je pogledam, jer je tehnički neodrživ...
Nažalost, i sam autor, tj. postavljač teme se više ne javlja, ali zato neki drugi pitaju sve do najsitnijih detalja...sve je to OK, ali ako im zaista trebaju svi ti odgovori, postoji opcija kupovine gotovog uređaja i gotova priča.
Da se opet neko ne bi uvredio, nekoliko saveta za mnoge (inače ja tako radim):
- ako nije posebno obeleženo, a nismo u stanju da iz šeme vidimo karakteristike elemenata;
- tranzistori su univerzalnog tipa (TUP i TUN) (100V, 100mA)(BC182, BC212, BC548, BC558...)
- otpornici su snage 0.25W
- kondenzatori su srednjeg napona, za elektrolite je to 50V a za blokove 250V
- diode su 1N4148, sem ispravljačkih i za viši napon (1N4007)

Ako želimo biti 100% sigurni, a matematika nam nije jača strana, stavimo umesto "nepoznatih" elemenata najbolje u toj klasi što nam je u tom trenutku dostupno. Ako sve radi kako treba, uvek se može meriti napon na kondenzatoru, ili "opipavati" temperatura otpornika ili tranzistora, i zameniti ga sa slabijim.
Mnogo je lakše posle računati disipaciju otpornika, ako uređaj već radi, i može se izmeriti napon na pojedinom elementu.
E sad, što je to više posla, i najbolje bi bilo da neko drugi sve to uradi...tako se neće ništa naučiti. Možda će uređaj i da proradi, ali, je li takav "autor" u stanju i da popravi taj uređaj? I zašto ga uopšte radi, jer već odavno nije isplativa samogradnja. Samogradnja se isplati jedino u slučaju učenja, a učenje nije po sistemu: "samo ti meni sastavi sve, a ja ću da uključim prekidač..."
[ MARK123 @ 03.02.2009. 20:40 ] @
U redu je oko deo kritike ima nesto adresirano i na moju adresu,megjutim zasto da eksperimentisem sa delovima-da lemim pa da prelemim,i onda unakazim plocicu na koju obracam veliku paznju prilikom izrade da to bude kao da je izasla iz fabrike :) .Nego sto se tice onog OTPORNIKA OD 100 OHM koji se nalazi odma posle onog kondenzator od 220nF.Koliko je W posto razmak na pcb je veci nego za standardni otpronik.

Vi ste sigurno malo stariji od mene i normalno da vise znate ja se u elektroniku upustam od nedavno

Pozdrav
[ Proko @ 04.02.2009. 00:57 ] @
0,5W je dovoljno.
[ skitalo @ 04.02.2009. 06:03 ] @
Ima li netko shemu pretvaraca cca 0,5 kW sa sinusnom karakteristikom?
[ MARK123 @ 04.02.2009. 08:52 ] @
OK. Hvala Proko.

Nadam se? da se moderatori ne ljute ja promenio WATT u VOLT
[ MARK123 @ 05.02.2009. 12:38 ] @
Evo izgled plocice uradjena photo postupkom :)
[ PedjaZ @ 05.02.2009. 16:00 ] @
Vrlo dobro!
Sada ti ono
Sluzimo otadzbini
:)

Lepo je videti da se neko trudi i radi.
[ Marko Enter @ 05.02.2009. 18:51 ] @
Ispalo ti je lepo , sad polako kreni busi i stavljaj komponente i sve lepo zalimi i uzivaj
i obavestavaj nas uz slike kad budes zazvrsio
pozdrav
[ MARK123 @ 26.02.2009. 11:46 ] @
Plocicu sam zalemio.Poslacu slike kasnije(digitalac mi nije kuci).Trafo je za konvertor koji sam poceo da pravim ali trafo limovi su br.6 i po proracunu teoretski kaze da ima 0.75 mm praznog prostora megjutim sama kaseta trafoa i plus izolacija megju primara i sekundara ce da zauzme taj prostor fakticki ne bi mogli namotaji da stane u prozore.E sad imam jos jedan takav trafo da bi dobio prostor za namotaje dali moze na taj drugi trafo da skratim limove za 1-2 cm po visini i dobijem ovo kao na slici megjutim znam da je odnos 3xa = C.Dali je ovakvo nesto izvodljivo,spajanje bi bilo naizmenicno.
[ veselinovic @ 26.02.2009. 17:35 ] @
Citat:
MARK123: Plocicu sam zalemio.Poslacu slike kasnije(digitalac mi nije kuci).Trafo je za konvertor koji sam poceo da pravim ali trafo limovi su br.6 i po proracunu teoretski kaze da ima 0.75 mm praznog prostora megjutim sama kaseta trafoa i plus izolacija megju primara i sekundara ce da zauzme taj prostor fakticki ne bi mogli namotaji da stane u prozore.E sad imam jos jedan takav trafo da bi dobio prostor za namotaje dali moze na taj drugi trafo da skratim limove za 1-2 cm po visini i dobijem ovo kao na slici megjutim znam da je odnos 3xa = C.Dali je ovakvo nesto izvodljivo,spajanje bi bilo naizmenicno.

Jedva cekamo da napravis pa da nam izneses iskustva.
Vidi, teoretski ovo sa limovima je prihvatljivo, ali prakticno je tesko izvodljivo jer sve limove moras odrezati tacno na dimenziju. Ako ostane praznina smanjices snagu koja se moze prenijeti, pojavice se vece zagrijavanje limova...
Pa uzmi veci trafo ili smanji malo debljinu zice i pazljivo motaj.
[ MARK123 @ 08.04.2009. 19:11 ] @
Prvo da se izvinim sto sam malo duzi period bio otsutan jer sam imao puno drugih obaveza o vezi skole,a u megu vremenu sam polako radio na konvertor,prvo je bila plocica,pa lemenje elemenata i onda najgori posao po meni BRAVARIJA(spremanje trafoa,nisam imao odgovarajuce jezgro pa sam od dva manja pravio jedno, a usput bili su korodirani , struganje,kasetu za trafo sam radio od fibera(od starih razlemljenih ploce koi sam ocistio temeljno i od kalaja i od bakra).Jezgro je bilo 3,2 x 3,2 cm ili 104 W.Primar f 0.50 mm ,966 zavoja za 220v i plus 110 zavoja za onih 245v(220+25 volti).Sekundar f 1.4 mm ,129.19 zavoja zaokruzio na 130 zavoja to je za 27v odnosno 2x13,5v sa srednji izvod(2x65 zavoja).Relei su PR15E04 sa leziste koje odgovara i zalemio sam direktno na pcb i drugi PR15E05 sam zalemio sa zice.Releji su isti sa dva para kontakta.
Prikljucio sam ga na napajanje iz kompa(onaj prekidac R koji sluzi za pokretanje je isklucen pozicija 0) upali se crvena led dioda (low),struja 28,8mA i nakon 12-13 sek crvena se ugasi upali se zelena(charge) stim i struja padne na 10 mA.Na izlazu za 220v merio i nema napona.Na izvodi za 2x13,5 v merio i ima napon 12 v.Ispitao elektroniku (7808 radi i napon od 8v napaja integrisanih kola(4017 i 40106).LM358 radi na 12 v i to je ok.Kada pritisnem prekidac u poziciji 1 struja padne na 7mA a zelena led dioda(charge) svetli kontinuirano.Probao i na akumulator i opet isto.Po mom misljenju relei ne bi trebalo da igraju ulogu za rad pretvaraca(da bi dobio izlazni AC napon).Doveo 12v na Re1 na spulni i rele je preklopilo sa tim se upalila i zuta led dioda(convertor),merio na izlaz trafo i opet nema nista.Isto na Re2 sam doveo 12v rele preklopilo upalila se isto zuta led dioda.Plocicu sam oprao alkoholom i cetkom za zube i detaljno proverio raspored elemenata i lemove.Tranzistore mislim da sam pravilno povezao;G(gejt) na plocici oznaku G1 i G2,S(source) na masa,D(drain) na izvodi za 13,5v iz trafo.Nista se ne greje...
Evo nekoliko slika sa mobilnog a digitalac otsvirao svoje...


[Ovu poruku je menjao MARK123 dana 08.04.2009. u 20:22 GMT+1]
[ PedjaZ @ 08.04.2009. 22:40 ] @
LOW - znaci da je mali napon akumulatora i da pretvarac ne radi
CHARGE - znaci da je elektronika prebacila na punjenje

U oba slucaja pretvarac nebi ni trebao da radi!

Ovo nesto ne stima:
"Doveo 12v na Re1 na spulni i rele je preklopilo sa tim se upalila i zuta led dioda(convertor)"
Da li si siguran da si ovde dobro spojio mirni i radni kontakt na releju?
Kada dodje struja Re1 proradi i tada ne bi smela da sija zuta!

Moze tu gomila svacega da bude.

Napuni akumulator (ne na napajanje od kompjutera), osigurac od par ampera
spoji pretvarac i unimer u ruke i meri sta kaze LM358 na nozici 1 i 7.
Naravno i napon akumulatora.
I nozica 4 od 40106.
Bolje otkaci mosfetove kad ovo radis!

Odradi ovo pa postavi rezultate

U svakom slucaju pazi sta radis i racunaj da to moze da proradi u svakom trenutku.
-----------------
Dodatak
Izmeri napone na tackama obelezenim narandzastom bojom



Trebao bi ovako nesto da dobijes
1 8V
2 12V
3 0V
4 0.9V
5 1V
6 0.6V
7 0.7V

[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 09.04.2009. u 00:09 GMT+1]
[ Proko @ 09.04.2009. 09:48 ] @
Ako dodaš otpornik 10K na 15. pin 4017 prema masi i odspojiš 4.pin kola 40106, isključuješ blokadu konvertora, i on treba da radi bez obzira na vrednost napona (12V). U protivnom, proveri oscilator (6.pin 40106 - treba da bude 500 Hz), kao i sam delitelj 4017.
Podešavanje preklopnih nivoa za Low napon i za punjenje se može raditi zamenom vrednosti otpornika 130K i 36K. Ja sam namerno stavljao fiksne otpornike, jer stranke imaju neodoljivu želju da "nameste" uređaj da bolje radi.
Napomena: podešavanje raditi bez priključenih fetova i sa izvađenim kondenzatorom 100uF. Potrebno je imati promenljivi izvor napona od 10 do 15V.
[ bogdan.kecman @ 09.04.2009. 11:54 ] @
Isprobana sema invertora .. ~500W - radi odlicno ..

Sema je prilicno popularna i dosta ljudi je koristi, radi 1/1 .. izlaz je odlican ... ovde je samo sema invertora, "preklopni" deo koji radi automatsko punjenje, prebacivanje na baterije kada nestane struje i slicno moze da se "mazne" sa bilo kog drugog sklopa


[ MARK123 @ 09.04.2009. 13:50 ] @
#PedjaZ

Otkacio fetove,isto i trafo,stavio osigurac 3A na + i povezao na pun akumulator iz auta.Kad sam to spojio upalila se crvena led dioda.Evo rezultate

1 - 7,97v
2 - 11,9v
3 - 7,95v
4 - 9,78v
5 - 0,01v
6 - 0,55v
7 - 9,22v

#Proko
''Ako dodaš otpornik 10K na 15. pin 4017 prema masi i odspojiš 4.pin kola 40106, isključuješ blokadu konvertora, i on treba da radi bez obzira na vrednost napona (12V)''-Dali treba da budu povezani fetovi i trafo?(celi sklop) a ovo sa oscilatorom 40106 nemogu da izmerim jer nemam instrument za merenje frekvencije.


[ PedjaZ @ 09.04.2009. 14:42 ] @
Polovina LM358 (pinovi 1, 2, 3) ti odradi kao kada je prazan akumulator!

Proveri vrednosti otpornika koje si stavio u okolini.
Mozes i da proveris napone na nozicama 2 i 3 (LM358)
Na pinu 2 treba da je veci napon nego na pinu 3.
(da bi ti bilo jasnije... recimo pin2= 8.5V , pin3= 7.5V)

Za merenje koristi neki digitalni unimer (mozes i onaj sa buvljaka od 250din.) da sam unimer ne bi zeznuo merenje.

Ako imas, kao sto je Proko vec rekao,
promenljivi izvor napajanja od 10V do 15V
to bi bilo odlicno jer bi tada mogao da vidis
kada bi iskljucio LOW
i da li treba samo malo promeniti vrednosti
nekih otpornika ili je nesto drugo.

----------------------------------------

E sada ovo sto ti je Proko rekao je da proveris da li sam pretvarac radi.
Spojis fetove (jer nemas cime drugim da proveris da li radi)
i mozda je bolje da nozicu 1 od 40106 spojis sa masom jer je malo nezgodno
njegovo resenje (kako nozicu 4 da odspojis a da ne vadis ceo 40106)

Pazi na izlaze transformatora !



[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 09.04.2009. u 16:34 GMT+1]
[ MARK123 @ 09.04.2009. 17:39 ] @
E sad ovako:

Prvo vratio fetove povezao trafo i merio napon na lm358 na 2 i 3 nozica.
Na 2 nozica napon je 8.76v a na 3 nozica 6.72v povezao na akumulator od auta 12,6 v.To je tacno kako sto je PedjaZ rekao napon na 2 nozica je visi.

Drugo odkacio 4 ti pin na 40106 i povezao 15-ti pin na 4017 sa 10K na masi.Stavio osigurac 5A na srednji izvod iz trafa koji ide direktno na 12v prema akumulator.Upalio konvertor i osigurac je crko,prespojio bez osigurac otac mi je asistirao na kratko 5-6 sek. i napon poceo sa 230v i za tih par sekundi popeo se na 300 v najizmenicne.U megu vremenu trafo je zujalo,zice koje sa mase ide prema sors na fetove izolacija je pocela da se topi.Zice ni su bile debele obicna izolovana licna iz nekog starog turskog kabla.To cu da promenim sa debljim (silikonske mozda ako je uzrok poprceni presek sto je najverovatno).E sad me buni zasto se napon popeo na 302-303v to je bilo za tih 5-6 sek posto nisam imao vremena da pratim zice su pocele da dime,da su bile deblje i da ni su pocele da dime dal bi napon isao jos vise?

Pomagajte drugovi :)
[ PedjaZ @ 10.04.2009. 00:19 ] @
Nesto ovde ne stima
"Na 2 nozica napon je 8.76v a na 3 nozica 6.72v"
Tada bi napon na pinu 1 trebao da bude 0V a ne 9V kao kod tebe!
Ne mogu nista drugo da ti kazem sem da ponovo proveris kako si sve spojio i da ti nije nesto malo kalaja prslo negde i nesto prespojilo.
I da ti opet kazem da meris napone sa unimerom koji ima sto vecu unutrasnju otpornost.


Za ovaj drugi eksperiment ne veruj obicnom unimeru jer nece tacno da izmeri napon iz pretvaraca zato sto nije sinusoidnog oblika.
Primitivna metoda (i sasvim prihvatljiva) je da uporedjujes odsjaj sijalice od recimo 40W
Kojom jacinom sija na 220V iz zida tako treba i iz pretvaraca.

Mozes i da izmeris struju koju vuce pretvarac u praznom hodu i sa sijalicom od 40W (40W / 12V = 3.3A)

---------------

Mozda je bolje prvo da resis onaj deo oko regulacije pa onda da se zezas sa tim
[ Proko @ 14.04.2009. 01:23 ] @
Citat:
MARK123: E sad ovako:

Prvo vratio fetove povezao trafo i merio napon na lm358 na 2 i 3 nozica.
Na 2 nozica napon je 8.76v a na 3 nozica 6.72v povezao na akumulator od auta 12,6 v.To je tacno kako sto je PedjaZ rekao napon na 2 nozica je visi.

Drugo odkacio 4 ti pin na 40106 i povezao 15-ti pin na 4017 sa 10K na masi.Stavio osigurac 5A na srednji izvod iz trafa koji ide direktno na 12v prema akumulator.Upalio konvertor i osigurac je crko,prespojio bez osigurac otac mi je asistirao na kratko 5-6 sek. i napon poceo sa 230v i za tih par sekundi popeo se na 300 v najizmenicne.U megu vremenu trafo je zujalo,zice koje sa mase ide prema sors na fetove izolacija je pocela da se topi.Zice ni su bile debele obicna izolovana licna iz nekog starog turskog kabla.To cu da promenim sa debljim (silikonske mozda ako je uzrok poprceni presek sto je najverovatno).E sad me buni zasto se napon popeo na 302-303v to je bilo za tih 5-6 sek posto nisam imao vremena da pratim zice su pocele da dime,da su bile deblje i da ni su pocele da dime dal bi napon isao jos vise?

Pomagajte drugovi :)


Bez opterećenja ceo pretvarač troši oko 150 mA, dakle, nije debljina žice u pitanju, već neka greška.
Savetovao sam ti da prvo probaš da li radi oscilator, očigledno da radi, čim je trafo zujao. A mogao si to da proveriš bez instrumenata - jednostavnim priključivanjem bilo kakvih slušalica i nekog dodatnog otponika u seriji. Ako ne umeš da se snađeš bez instrumenata, ni oni ti neće pomoći!
Donji deo šeme sa operacionim pojačavačem služi za regulaciju punjenja akumulatora, i za isključenje pretvarača u slučaju nižeg napona akumulatora od 10,5V. Znači, treba ga eliminisati prilikom probe, i pustiti samo gornji deo šeme, koji je prilično jednostavan. Oscilator sa jednim invertorom u CD40106 proizvodi frekvenciju od 500Hz, i to CD4017 deli sa 10, tako da se dobije 50Hz na otporicima 1K2, koji idu na Fetove. Uz to, ti signali su "skraćeni", tako da traju samo 45% + 45%, dok je preostalih 10% ostavljeno za dve pauze između.
I na kraju, ako postoje neki problemi, a očigledno da postoje, stavi umesto osigurača jednu sijalicu 12V/55W, i ništa neće pregoreti...I sam sam ponekad uključivao napajanje, i posle gledao odakle izlazi dim, ali to nije dobar način.
[ MARK123 @ 04.07.2009. 16:07 ] @
Izvinjavam se sto sam bio malo duzeg vremena otsutan sa teme ovog projekta,ovo kao da se opravdam pravio sam laboratorijsko najapanje koje mi uspesno radi (0-30v 2A).Mislim da je dovoljno i da ce mi koristiti u daljem radu kao sto je slucaj sad oko ovog konvertora.Pa bio kraj skolske godine...a u megu vremenu bilo je na forumu crko mi punjac za akumulator pa i njega da popravim sa vasom pomocu.
E sad ako moze da se vratimo na temu i trazim vasu pomoc!
Znaci po onom zadnjem sto sam proveravao odkacio 4 ti pin na 40106 i povezao 15-ti pin na 4017 sa 10K na masi.Stavio osigurac 5A na srednji izvod iz trafa koji ide direktno na 12v prema akumulator.Upalio konvertor i osigurac je crko,prespojio bez osigurac otac mi je asistirao na kratko 5-6 sek. i napon poceo sa 230v i za tih par sekundi popeo se na 300 v najizmenicne,i trafo je zujalo.Po ovome Proko je rekao da oscilator radi.
Danas sam prvo zamenio onaj otpornik od 130k sa 36k,sve je bilo na svome mestu prilkljucio i svetlela je samo crvena dioda(LOW). Onda otkacio kondenzator od 100uF sto ide prema 2 nozici LM358 i otpornik 56k.Otkacio sam i fetove sa plocicu G1 i G2.Prikljucio na laboratorijsko napajanje i ono kao sto ste rekli da menjam napon od 10 do 15v ali palila se strujna zastita i u trenutku povuce 3,8A.Vratio sam samo kondenzator prikljucio i opet isto.Vratio sam i G1 i G2 sa fetove i onda se vratilo sve po starom.Palila se samo crvena dioda(LOW).E sad sta dalje da radim daj pomagajte...
[ PedjaZ @ 05.07.2009. 03:03 ] @
Evo posto sam se ja sada zezao poslednjih pa bar dva sata citajuci sve postove i predhodno praveci ovo u Proteusu,
predlazem da se i ti malo samostalno zezas sa sledecim:

-skines Proteus (poslacu ti link na pp)
-skines fajl koji sam okacio
-pokrenes ga i igras se i uporedjujes napone na elementima sa tvojim naponima

Sve je lepo odradjeno tako da ne moras da znas da radis sa tim programom vec samo da kliknes na trougao(play kao na kasetofonima) i klikces na potenciometar i prekidace, zimiras sa tockicem na misu i gledas sta se desava.

-kliknes play i vidis koja dioda svetli
-zatim kliknes na "dosla struja" i vidis sta se desilo
-opet kliknes na isto
-sada smanjujes napon akumulatora (RV1) ili tvoje "laboratorijsko najapanje" (pazi da ne preteras sa naponom)
-kada napon padne ispod 10V sta se desilo
-sada opet klikni dosla struja
-povecavas napon do 14.5V
-sta se desi
...
...
...

Na tvom pretvaracu iskljuci oscilator (Proka je objasnio kako) jer je utvrdjeno da radi

Javi se za koji dan
Laku noc

[ peja71 @ 05.07.2009. 21:37 ] @
zanimljiv program

[Ovu poruku je menjao peja71 dana 06.07.2009. u 10:22 GMT+1]
[ Izak @ 06.07.2009. 02:34 ] @
Gospodo drago mi je sto postavljate ovakva pitanja...za vreme restrikcija napravio sam 100...200 kom takvih aparata 12=220 AC razne snage 1W ...500W sto normalan akumulator moze drzati preko 100 A/h pumpu moze drzati oko 5h...i TV i poneka sijalica,radio sam sa nekih 10 IC ,mnogo tranzistora...stampane ploce...bla...bla-moje iskustvo govori da je najbolji sistem obican multivibrator sa obicnim BC tranzistorima u oscilatoru i na izlazu moze darlingtni BD...BDX,nema potrebe za stampanom plocicom posto je to sve malo BD ili sta vec NPN moraju imati male nladnjake i dalje POGON 2x2N3055 ako nadjes TOSIBA ili nesto slicno 15A/ja sam radio sa 2N3772 to je sigurica ... TRAFO 12 DC na 220 ,TU SE MORAS SNACI ! ako oces 150 W snage trafo mora biti min.200W ... imam par shema rado bih poslao nemam skener ni printer ni kopir... ima verzija sa NE 555 sinus/triangle kvadrat impuls tu ti vec treba mala plocica
[ maljak @ 06.07.2009. 13:44 ] @
Evo i ja sam zavrsio svoj prvi pretvarac. Radio sam po semi i upustvima dato u prilogu, i savetima nekih od clanova ovog foruma. Sve od pravljenja, kutije za pretvarac, motanja transformatora, pravljenja plocice, radio sam sam. Ovo napominjem posto po struci nisam elektronicar, i sve o elektronici sam naucio citajuci teme na ovom forumu. Prvo sam procitao top temu o motanju transformatora i uz pomoc clana ovog foruma Slavenka sam naucio osnovne stvari o motanju transformatora i namotao svoj prvi transformator, zatim sam proucio top temu pravljenje plocice i napravio svoju prvu plocicu u foto postupku itd, itd. Mnogima koji se upustve u rad pravljenja pretvaraca po mom skromnom misljenju preporucujem rad po ovoj semi, jer od samog pocetka do kraja nisam naisao na neke vece probleme koje nisam sa svojim skromnim znanjem uspeo da resim. Na kraju hvala svima koji su svoje znanje preneli putem ovog foruma na nas.

pozdrav svima
U prilogu neke fotke pretvaraca
[ MARK123 @ 06.07.2009. 15:04 ] @
#PedjaZ
Da iskljucim oscilator mislio si na ovo?
Ako dodaš otpornik 10K na 15. pin 4017 prema masi i odspojiš 4.pin kola 40106, isključuješ blokadu konvertora, i on treba da radi bez obzira na vrednost napona (12V).
Malo mi nije jasno...daj objasni ako ti nije tesko treba da otkacim i fetove??? sta konkretno...da ne bi dobio pogresne vrednosti prilikom merenja.
[ PedjaZ @ 06.07.2009. 21:00 ] @
Isprobavao si pre i rekao si da sam pretvarac radi - pretvara na 220V
Jedino je problem ostatak kola koje ne sluša.

Najbolje je da izvadis fetove jer tebe ne zanima ni da li on pretvara ni da li oscilator radi vec samo na elektroniku koja kontrolise sve.
Znaci iscupas fetove, izvadis i kondenzator od 100uF a ostalo sve kako je na semi.

Zatim umesto baterije spojis svoje napajanje i menjas napon od max. 15V do 9V
Umesto kontakta releja Re1 koristi neki prekidac

Naravno trafo ne prikljucujes na mrezu vec samo tvoje napajanje!
[ Izak @ 07.07.2009. 00:12 ] @
znam na sta mislis,ali nerazumem Ljude koji to mnogo komplikuju,nemam skener ni kopir makinu...da ti dam nacrt-treba ti RELE ili sklopka(bar 15 Amp. ili sta vec nadjes) 220 Vol. sa 2para kontakta tj.mirni i radni...kada je mirni ide 220 V normalna struja-kada nestane 220 V rele se vrati u radni polozaj i ukljuci akumulator,kada se vrati mrezni napon rele se sam vrati u 220 V mnogo je jednostavno,sigurno imas nekog Pajtosa da to sredi a mogao bi i sam dudo@w802.net
[ MARK123 @ 08.07.2009. 18:56 ] @
Prvo ovako otkacio sam fet-ove skros.Trafo je ostalo i izvadio sam kondenzator od 100uF ovaj zaokruzeni na semi,izbacio rele Re1 i stavio prekidac isto zaokruzeno u crveno na slici.Namestio sam napon 14,2v kao sto je bilo na simulacionoj semi.
Prilikom merenje prekidaci su bili u otvorenom polozaju.Prvo se palila crvena dioda (LOW) po neko vreme palila se zelena (charge).Rezultati merenja su na slici sa simulacionoj semi.
Kad pritisnem prekidac u zatvorenom polozaju onaj sto sam stavio mesto kontakt Re1,rele Re2 preklopi i pali se zuta led dioda (convertor).
[ PedjaZ @ 08.07.2009. 23:43 ] @
-na 14V pretvarac radi
-spustaj napon
-na nekih 10V vec je napon suvise mali
i pretvarac se iskljucuje, pali se "blokira" i "prazan"
-pritisnes "dosla struja"
-povecavas napon
-na 11V se gasi "prazan akumulator"
-povecavas dalje
-na nekih 14,4V se gasi "puni"
-pritisnes prekidac "dosla struja" tj. struja je nestala
-gori "pretvarac radi"

i tako u krug

za nesto detaljnije sada nemam vremena jer se mucim sa necim drugim
------------------------

Ih
Pa ne taj da izbacis!
Taj filtrira napon kojim se elektronika snabdeva.
Pa pogledaj na mojoj semi sta pise kod C2

[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 09.07.2009. u 02:11 GMT+1]
[ PedjaZ @ 09.07.2009. 09:27 ] @
Nemoguce je da dobijes te napone sa 14V
Proveri otpornike (na mojoj slici) R1, R2, R7 - TU NESTO NIJE DOBRO
[ MARK123 @ 10.07.2009. 22:30 ] @
Proverio sam R1,R2,R7 i bili su ok.Otpornik 68k zamenio sam sa 56k zaokruzen na slici.Vratio onaj kondenzator i izvabacio C2 (na simulacionoj semi).Prekidaci u otvorenom poluzaju,na 10v pali se crvena dioda (low),kad povecam napon na negde oko 11,5v pali se zelena (charge),povecavao sam napon do 15v i jos svetli dioda charge a ona treca dioda za konvertor se uopste nepali.Na nekih 14v ako zatvorim prekidac Re1 koji simulira rele upali se dioda za konvertor a dioda charge ugasi se.Merio sam napone prema tvojoj simulaciji dok je svetlela dioda charge na 14v i prekidaci otvoreni.
[ PedjaZ @ 11.07.2009. 01:57 ] @
Hajde prvo ovako
levo otvoren prekidac - desno zatvoren


Reci da li si se tu presao kada si objasnjavao predhodno!
-------------------------------------------
Kada su prekidaci otvoreno nemoguce je da se upali charge.
Pa pogledaj semu. Odakle led charge dobija napon nego samo sa prekidaca.
Treca led convert ne moze da se upali dok charge radi!
-------------------------------------------
One glupave napone od 3.98V, 3.4V, 2.92V (slika untitled123.jpg)
mozes samo da dobijes ukoliko ti je 5k6 (R13) otkacen ili vrednost nije dobra.
Proveri unimerom - 5600 oma
Sada se to dosta razlikuje od vrednosti koje si dobio na proslim slikama.
Javi i za to!
-------------------------------------------
Da li se napon(R2(1)) 3.85V (slika untitled123.jpg)
menja kako menjas napajanje od 9V do 15V i koliko - od...do?


[ MARK123 @ 11.07.2009. 16:33 ] @
Neznam kako ali...pbrkao sam diode kako samo ne znam....zuta sam mislio da je konvertor a zelena charge....a ustvari obrnuto zelena convertor radi a zuta charge.Otpornik sto sam juce promenio 56k greskom sam stavio 5600-ohm,fakticki 5,6k a ne 56k(R3 na tvojoj simulaciji),i to sam sredio sa 56k.E sad ovako oba prekidaca su bili u otvorenom polozaju napon 14v i pali se zelena (konvertor radi).Ako spustim napon sve do 10,30v pali se crvena dioda(low),ako dignem napon od 11,40 ugasi se crvena(low) i pali se dioda(konvertor radi).Kad zatvorim prekidac (dosla struja) upali se zuta (charge) i ona se pali na 13,30v a ugasi se na 14,80v.Premerio sam jos jednom sve napone prema simulaciji sa otvorenim prekidacima kad konvertor radi na 14,2v napon.

[Ovu poruku je menjao MARK123 dana 11.07.2009. u 18:17 GMT+1]
[ PedjaZ @ 11.07.2009. 18:51 ] @
Opet ti onaj napon 2,92V sumnjiv.
Samo si ga prepisao, a nisi izmerio - bice da je to.

Hajde ovako.
Dodaj jos jednu led sa 1K otpornikom izmedju 40106 pin 4 i mase
kao na mojoj semici - znaci 4 led-a imas
i nazovi ih kao na semi "puni", "prazan", "pretvarac radi", "blokiran".

Sada se vrati na
http://www.elitesecurity.org/p2327913
i za svaku promenu napisi stanje sve 4 ledice.
I malo citkije to pisi - koristi ENTER s vremena na vreme

Uostalom uporedjuj tvoje napone sa naponima u programu naravno pod uslovom da mu natempiras isti napon ko ti tvojim napajanjem.

Ako to ne uspe onda plan B.
Neki poznanici idu ovog leta na Ohrid pa im ti daj svoj pretvarac,
a ja ti vratim sledeceg leta kada budem dolazio.
Mozda je to brza varijanta
[ MARK123 @ 12.07.2009. 16:28 ] @
U pravu si za napon 2,92v pogresio sam,posto sam na isti list zapisao prosle rezultate i ove-napon je 0.24v,Ostali naponi su isti kao na slici u proslom postu.
Izvini

Dodao sam led sa 1K otpornikom izmedju 40106 pin 4 i mase.

Oba prekidaca su u otvorenom polozaju
-Na 14v svetli PRETVARAC RADI +svetli blokiran pretvarac
-spustam napon i na 10.30v pali se PRAZAN AKUMULATOR a dioda blokiran pretvarac jos svetli.
-pritisnem prekidac DOSLA STRUJA i pali se PUNI +svetli blokiran pretvarac
-povecavam napon
-na 14,7v gasi se PUNI +svetli blokiran
-pritisnem prekidac DOSLA STRUJA t.e. STRUJA JE NESTALA
-pali se PRETVARAC RADI+svetli blokiran pretvarac

U gore navedenom blokiran pretvarac stalno svetli.
[ PedjaZ @ 12.07.2009. 23:19 ] @
Uf, napredujemo.
Dobro je.

Sve je OK samo sto to "blokiran pretvarac " svetli stalno?
Da li je 40106 pin 4 spojen jos negde kada si to merio ili
samo na led i otpornik prema masi?
Ako nije onda 40106 zeza.

Postavi na 14V i igraj se sa prekidacem "dosla struja".
Tek kada ga ukljucis treba da sija ta led.

Proveravaj napone iz simulacije sa tvojim.
Napon na 40106 (nozica 1, 2, 3, 4)
[ MARK123 @ 13.07.2009. 16:07 ] @
4 ti pin iz 40106 koliko vidim na prokinoj semi spaja se sa konvertor.
Promenio sam 40106 sa novim i opet ista stvar.
Merio sam napone na nozice
1-0.25v
2-7.95v
3-3.28v
4-6.77v

[ PedjaZ @ 14.07.2009. 00:00 ] @
Procitaj malo o 40106
http://sr.wikipedia.org/sr-el/NE_vrata

Naponi na 1 i 2 su dobri ali napon na 3 zeza pa zato i 4 zeza
Na 3 bi trebalo da je skoro isti napon nego na 2.

Najbolje bi bilo da 4 nije nigde spojen da to ne bi uticalo na merenji
[ Proko @ 14.07.2009. 18:11 ] @
Ne bih da Vam kvarim zabavu, ali neke stvari jednostavno ne stoje...isuviše mnogo ste se upustili u analizu nečega što je u digitalnoj oblasti aksiom, a to je izlaz iz šmitovog invertora...on može da bude 0 ili 1, i ulaz može da proizvede samo ta dva stanja. Dakle. pin 4 može biti samo "high", i onda je kolo 4017 blokirano, ili "low" kada radi brojač 4017, a samim time i ceo konvertor.

Razlika napona između pina 2 i pina 3 kola 40106 može biti samo u sledeći slučajevima:
- neispravan je ulaz (pin 3), znači da treba menjati IC kolo
- kondenzator 22n ima neku parazitnu otpornost - treba promeniti kondenzator
- instrument kojim se meri ima nisku unutrašnju otpornost, te sa otpornikom 820K deli napon, i rezultat je upravo ta podela. U ovom slučaju treba menjati osobu koja meri, jer merenje nečega podrazumeva poznavanje mernog instrumenta.
[ PedjaZ @ 14.07.2009. 19:48 ] @
Pa kad osoba koja meri nece da se promeni, a ja zahvaljujuci ekonomskoj krizi imam previse slobodnog vremena :)
Ko moze, hoce i zna neko slobodno nastavi umesto mene.

[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 14.07.2009. u 21:04 GMT+1]
[ MARK123 @ 15.07.2009. 11:46 ] @
Merio sam napone na nozice 3,4 (4 ti pin odspojen od semi) na 40106.
3 - 4,20v
4 - 7,94v
U ovaj slucaj sa odspojenom nozicom (4-ta na 40106) led za blokiran konvertor ne svetli.

Dali smo na dobrom putu..?
Ja bih molio bez dobacivanja...nije fer...

pomogni coveku kad mu je zlo... :)
[ PedjaZ @ 15.07.2009. 14:31 ] @
Kakvo crno dobacivanje?!
Lepo covek kaze.

Citat:

Razlika napona između pina 2 i pina 3 kola 40106 može biti samo u sledeći slučajevima:
- neispravan je ulaz (pin 3), znači da treba menjati IC kolo
- kondenzator 22n ima neku parazitnu otpornost - treba promeniti kondenzator
- instrument kojim se meri ima nisku unutrašnju otpornost, te sa otpornikom 820K deli napon, i rezultat je upravo ta podela. U ovom slučaju treba menjati osobu koja meri, jer merenje nečega podrazumeva poznavanje mernog instrumenta.


Evo kako da proveris da li tvoj unimer brlja merenja:
[ MARK123 @ 15.07.2009. 18:56 ] @
Dobacivanje mislio sam za ovo:

U ovom slučaju treba menjati osobu koja meri, jer merenje nečega podrazumeva poznavanje mernog instrumenta.

Nema ljutis...

Merio sam sa dva otpornika u seriji kao na slici od 1M-ohm i kaze 3,39v razlika 1.59v.Uzeo sam i drugi unimer merio sam i merenje je isto...
[ MARK123 @ 02.08.2009. 19:07 ] @
#Pedjaz
Neki poznanici idu ovog leta na Ohrid pa im ti daj svoj pretvarac,
a ja ti vratim sledeceg leta kada budem dolazio.
Mozda je to brza varijanta

-Bio sam na odmor u Ohrid i tako trazeci tvoje prijatelje po plazama nasao digitalni aparat :)) izvini za salu

Evo slike sa plocice...
sta nije u redu i ja sam ne znam elementi su postavljeni kao sto je na Prokinoj pcb

Ako jos ima nade da se ovo zavrsi-dolazi zima...
A moze malo i Proko da pogurne :)

Na netu moze da se nadju razne seme sa konvertore megjutim ja hocu bas ovu,ne bi hteo da projekat propadne,ili da ceka bolja vremena kad se dovoljno ostrucim jer cu sad od septembra biti u 4 ti razred srednje skole.
Pozdrav
[ MARK123 @ 05.08.2009. 15:20 ] @
Konvertor radi...
Hvala Pedji na zalaganju,maltretiranju itd... :)
Zahvaljujem i na Proko megjutim nek se ne ljuti ima na jednom mesto PCB i elektricna sema se bas ne slazu najbolje-izvini znas ono ,,I CORAVA KOKA KLJUCNE PO NEKO ZRNO''. :)
Nisam imao akumulator pri ruci pa kao sto se vidi na slici prikljucio sam na laboratorijsko napajanje.U prazan hod vuce 250mA.
Opteretio sam sa sijalicom od 25w(sijalica je zute boje).Stavio sam i kuler od nekog uredjaja koji radi na 220v takodje je dobro radio.
Meni je bilo krivo kad ste me kudili,ja i nisam bas iskusan kao vas ali nisam ni bas duster.(Sumljao sam da je neka greska u PCB),ali vise sam sumljao u sebe da nesto nisam uradio kako treba mada sam milion puta prekontrolisao elemente.

P.S. E sad u vezi ako nesto treba nemoj da me ignorisete kao u zadnji dva posta :@
[ PedjaZ @ 05.08.2009. 15:50 ] @
E ja sam hteo da te ignorisem neko vreme ali samo da bi zasukao rukave i sam to resio.
Ovako je stvarno bilo mucenje ali nadam se da ti je bar malo sve ovo pomoglo.
Pozdrav i svaka cast
[ PedjaZ @ 09.08.2009. 12:48 ] @
Mark123456 me nesto pitao pa gledam semu i kako je on spajao i nesto mi se tu ne poklapa.
Gde je "B"?
Zar ne bi trebalo da bude kao na drugoj slici?







Da prilozim i slicicu stanja releja koju mi MARK poslao





[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 09.08.2009. u 14:20 GMT+1]
[ Proko @ 09.08.2009. 18:25 ] @
B se izgubilo, jer sam posle naručivao transformatore, koji nemaju izvod od 245V, već samo 220. Inače, serijski sa kontaktom relea Re2 treba staviti otpornik 15ohma/15W da bi se ograničila struja punjenja, jer se događalo da se fetovi unište prilikom punjenja, kada se inače koriste njihove inverzne diode.
I dioda koja je postavljena od mase prema +12V treba da bude 1N4148, u stvari ne treba da bude uopšte. Njena funkcija je bila da bih znao kada mi stranka donese spaljen uređaj, da li ga je priključio sa kontra polaritetom. U tom slučaju je uništena ta dioda. A toga je bilo...
[ PedjaZ @ 10.08.2009. 09:47 ] @
Za Marka i ostale koji se odluce da prave - da ne bi opet bilo gomilu pitanja





[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 10.08.2009. u 11:10 GMT+1]
[ MARK123 @ 10.08.2009. 23:40 ] @
Hvala puno....uradicu sutra sve ovo....
Pozdrav
[ MARK123 @ 11.08.2009. 16:40 ] @
E sad ovako povezao sam sve kao sto je #Pedjaz nacrtao.
Prilikom punenja kad prikljucim konvertor na gradsku mrezu upali se dioda PUNI i pocinje da puni akumulator i tako svetli nekih 15-20 min (napon je bio 13,90v a struja 3,5A).
Onda ugasi se dioda PUNI nakon tih 15 -20min i po nekih 1-2min opet se upali PUNI i onda puni sa 15,30v,to traje manje od minut,onda opet ugasi se PUNI i punjenje je opet na 13,90v(tako to najizmenicno).

Sto bi moglo da bude...
[ Proko @ 11.08.2009. 18:30 ] @
Očigledno su ti nivoi napona previsoki, ukoliko ti je instrument dobar...Oni zavise od napona iz stabilizatora 8V, a taj napon zavisi od primerka dotičnog stabilizatora..
Smanjenjem vrednosti otpornika 56K (onaj levo) ćeš sniziti te nivoe. Možeš staviti umesto otporbnika 56K otpornik od 47K i 10K trimer u seriju.
(Prilikom podešavanja treba kondenzator 100uF zameniti sa 1uF, da bi sve brže reagovalo.)
Ako se prečesto uključuje i isključuje punjenje, to znači da je akumulator loš (ima veliki unutrašnji otpor), ili su provodnici tanki, što se isto odražava.

[ MARK123 @ 11.08.2009. 18:47 ] @
ok zahfaljujem probacu sutra
[ Izak @ 12.08.2009. 02:15 ] @
ZA vreme restrikcija napravio sam preko 60 kom. DC 12/AC 220 uredjaja(uz pomoc limara-pravio kutije...toruse je pravio kolega...stampane ploce sam narucivao) cena komplet uredjaja u to vreme je bila 150 DEM za 200w i 200 DEM za 250W...naravno bez akumulatora.TO je shema iz casopisa ELEKTRO (br 10. Decembar 1994),malo je komplikovana ta shema ali svi ti uredjaji rade i dan danas kome je potrebno)automatski sa punjacem,TV,frizider,zamrzivac,PUMPE za sve i svasta.Neznam kako da ti posaljem tu SHEMU,tu idu par Cmos ,LM,tranzistori...Usput bih vas molio ako imate neku jednostavniju verziju da mi javite! POZDRAV dudo@w802.net Proko ili Marko je nesto crto ali ne znam gde je taj prikaz



[ MARK123 @ 12.08.2009. 19:55 ] @
Promenio sam kablove stavio sam one debele (kablovi za paljenje).Megjutim isto se desava kao sto sam naveo u predhodnom postu.
Povezao sam na caletov akumulator iz auta i onda je bilo u redu.
Napon punjenja je bio 14,60v...
Bio si u pravu to o vezi da postoji neki unutrasnji otpornost i da je akumulator los.Megjutim taj isti akumulator pali na Ladinom vozilu bez problema inace 75Ah...
Ono sa otpornikom nisam dirao jer je napon punjenja dobar...
E sad tvoja sugestija dali treba nesto da se menja u samoj semi ili...je to tako da akumulator nije prilagodjen za tu vrstu namene(buni me to sto opet cu da naglasim i nakon nedelju dana on upali auto).
[ Proko @ 13.08.2009. 00:54 ] @
Ma ništa, ako ti smeta što se često pali, a i kontakti relea će brže da propadnu, stavi umesto 100uF 470, ili 1000uF (kondenzator, koji ide na 2.pin LM358).
[ JEKS @ 18.01.2011. 18:19 ] @
Zdravo svima, znam, malo kasno se ukljucujem u ovu temu, ali nadam se da vam nece smetati. Zanimljiv mi je ovaj Prokin konvertor pa bih pokusao da ga napravim, ali neke stvari mi nisu bas jasne. Ima li ko voljan da mi pomogne i malo pojasni oko nekih komponenti?
[ JECHAM @ 18.01.2011. 21:35 ] @
Sta tu ima nejasno oko komponenti?
[ markodulic @ 20.01.2011. 14:03 ] @
pretvarac sa 12v na 220v jeftin uredjaj koji kosta od 30 eura pa na vise sve zavisi od proizvodjaca,to je uredjaj male snage i nije preporucljiv da se koristi u te svrhe.ups je jedno od resenja
[ JEKS @ 22.01.2011. 21:10 ] @
Pocetnik sam u ovim stvarima, pa mi nisu jasne neke osnovne stvari.
1) Da li je vazno o kom se otporniku radi, sa metal film ili ugljeni? Neke vrednosti otpornika sam nasao samo sa metal film.
2) Da li boja kondenzatora igra ulogu, jer su na slici kotove ploce sa komponentama neki otpornici plave, a neki zelene boje?
3) Kondenzator 10n je zelene boje na prikazanoj ploci, pa me interesuje kakav je to kondenzator, jer koliko vidim nije keramicki kao onaj od 22n?
4) Blok londenzator, onaj od 0,22 uF odnosno 220n da li moze bilo koji, jer sam ja nasao samo WIMA, koji je na izgled nesto drugaciji od onog koji je koriscen na prikazanoj ploci, da li je samo bitno naci kondenzator odgovarajucih podataka?
5) Koliko je volti svaki kondenzator i da li je greska ako se stavi kondenzator dosta veceg napona od potrebnog?

Izvinite, znam da ovo spada u osnove poznavanja elektronike, ali pocetnik sam u ovoj oblasti, pa pomagajte.
Znam da pretvaraci i nisu tako skupi, ali najlakse je kupiti gotovo, meni je zanimljivije da ga sam napravim.

[Ovu poruku je menjao JEKS dana 23.01.2011. u 02:02 GMT+1]
[ MARK123 @ 11.02.2011. 16:41 ] @
Zdravo

Prokin konvertor me sluzi dobro vec godinu ipo...ali pre neko vreme se javio problem sa punjenjem akumulatora...
Upali se dioda koja signalizira da PUNI(dioda CHARGE na semi) a napon prema akumulatora nema, i vidim da Re2 ne preklapa odnosno ne ide 12v napon na spulnu relea nego ima neki napon od 6,45v a pred onaj otpornik od 180-oma je 9,72v.
Promenio sam i lm358 ali opet isti problem,proverio sam sve elemente,menjao i relea ali nista...
Drugo sve radi kako treba
Pozdrav
[ Darko_zed @ 11.02.2011. 17:47 ] @
napon od 6,45V meren sa mase ili kolektora tranzistora i + to jest na spulni Re2 si merio direktno ili ne ?
[ Proko @ 11.02.2011. 18:03 ] @
Ne mogu da verujem, uradio si ceo konvertor, a problem ti je jedan otpornik, rele i tranzistor! Ako svetli Led, znači da je tranzistor otvoren, šta tu ima da se menja operacioni pojačavač? Otpornik je tu da bi ograničio struju, i ako treba veća struja treba samo smanjiti, ili ukloniti otpornik. Pošto je ta ista struja u kolu i struja koja ide kroz Led, ako prelazi 20mA treba paralelno sa Led staviti odgovarajući otpornik. Sve se to može izračunati ako se zna otpornost relea i napon na krajevima celog niza.
Svako rele radi sa manjom strujom od deklarisane, i ja sam dimenzionisao vrednosti otpornika prema seriji koju sam imao u tom trenutku.
[ MARK123 @ 11.02.2011. 18:04 ] @
6,45v izmerio sam direkno na Re2 spulnu
a umegju vremenu sam izmerio sa ampermetar struju na diodu ,,CHARGE,, =18,2mA
Nije mi jasno kako je radilo dobro godinu dana i sad odjednom nece da puni



[Ovu poruku je menjao MARK123 dana 11.02.2011. u 19:23 GMT+1]
[ Darko_zed @ 11.02.2011. 18:51 ] @
Mozda ti tranzistor nije otvorio dovoljno i tu pravi problem jer je i ispred otpornika 9V a trebalo bi biti 12 sem ako ti akumulator nije skroz riknuo.Ako ti je sada na diodi 18.2mA na 6,45V ,sta ce biti na 8-10V koliko bi trebalo biti od prilike na krajevima spulne onda ce struja da prebaci nekih 20mA .

[Ovu poruku je menjao Darko_zed dana 11.02.2011. u 20:02 GMT+1]
[ MARK123 @ 11.02.2011. 18:57 ] @
i sad??
[ Darko_zed @ 11.02.2011. 19:06 ] @
probaj da smanjis malo otpornik 33k da vidis rezultate ali pazi na struju na diodi.
[ MARK123 @ 12.02.2011. 10:38 ] @
Smanjio sam od 33k na 20k i nista ,napon na spulni isto,promenio sam i onaj od 180 na 100 i onda rele je pocelo da preklapa non stop i primetio sam neko iskrenje na kontakte

[Ovu poruku je menjao MARK123 dana 12.02.2011. u 11:56 GMT+1]
[ Darko_zed @ 12.02.2011. 10:58 ] @
struja na spulni nema veze sa kontaktima releja i to varnicenje nije zbog toga, te struje ,vec zbog stalnog privlacenja i otpustanja kontakta.
[ MARK123 @ 12.02.2011. 11:13 ] @
da da sfatio sam da nema veze zato sam i promenio poruku ,dali da stavim jos manji otpornik da bi rele povuklo i prespoji kontakte ???
[ Darko_zed @ 12.02.2011. 11:28 ] @
Jesi li proverio napon akumulatora ,da nije on riknuo .Cini mi se da je do njega ,imao sam slicnu situaciju pokazuje nekih 10V a kada kratkospojim stubice cista nula bez varnicenja i relej je radio kao kod tebe sada
[ MARK123 @ 12.02.2011. 11:30 ] @
Akumulator je nov star 2 meseci napon je 12,70v ,da probam bez onaj otpornik od 180 oma(da prespojim vod) sta bi se desilo ???
[ Darko_zed @ 12.02.2011. 11:39 ] @
nista jedino bi mogao da sprzis led diodu sa prevelikom strujom za nju ,relej ne mozes izgoreti jer je na 12V.Probaj pa javi ,probaj i bez nje i nju kratkospoji.
[ MARK123 @ 12.02.2011. 11:52 ] @
Opet isto rele preklapa non stop cak i kad odkacim stipke sa akumulatora rele jos preklapa pa tek kad iskljucim iz mreznog napona prestaje
[ Darko_zed @ 12.02.2011. 12:16 ] @
Re2 direktno ukljucuje Re1 vidi se iz seme kada dodje 220V Re1 se aktivira i preko njegovih kontakta se aktivira spulna Re2 i tada se pumpa preko jednog kontakta Re1 prebacuje na mrezu 220V ,a preko kontakta Re2 se ukljucije trafo .Znaci proveri Re1 i njegovu ispravnost kao i delova oko njega vidi sa seme .Da li uredjaj radi kao pretvarac kada mu prekines 220V??
[ MARK123 @ 12.02.2011. 12:26 ] @
Jeste radi
[ Darko_zed @ 12.02.2011. 12:42 ] @
Prespoji kontakt releja Re1 sto vodi na [+] i videces da li je do njega ili ne jer si onda direktno spulnu Re2 prikljucio na 12V , ali da je normalno i prisutan napon od 220V .Javi sta se desava
[ MARK123 @ 12.02.2011. 13:18 ] @
Prespojio ali nista ,verovatno je ok kontakt Re1 (pred da prespojim)merio unimerom i pokazalo e 12v(napon sa akumulatora).
Mereno direkno na mase i drugi kraj na spulni Re2 odma posle onaj otpornik od 180ohm kaze 9,92v ,a mereno direkno na spulnu sad je napon 7v...(vratio sam sve kako je bilo samo onaj otpornik od 33k sam ostavio na 20k).
[ Darko_zed @ 12.02.2011. 15:03 ] @
Kratko spoji led diodu i otpornik 180oma u isto vreme pa probaj i izmeri napon tada na releju,mora da proradi !! Javi sta se tada desava .
[ Darko_zed @ 12.02.2011. 15:06 ] @
Izmeri otpornost spulne pa mi javi da izracunamo predotpor ,da li je u redu 180 oma , a ujedno da zadovolji i led diodu .
[ MARK123 @ 12.02.2011. 15:43 ] @
Kratko sam spojio otrponik i diodu i isto kao u predhodnim postom sto sam napisao rele preklapa non stop a napon nemogu da izmerim jer se menjaju vrednosti 4v...5v...6v... i sad posumljao sam da rele ne valja i probao sam sa drugo rele PR15E05 ali isto i kod njega.
Otpornost spulne je 360oma
[ Darko_zed @ 12.02.2011. 21:08 ] @
Ako si sve ovo probao sto smo pricali onda je definitivno problem sa tranzistorom ili njegovom pobudom.Jesi li njega menjao i proverio kondenzatore ?
[ MARK123 @ 12.02.2011. 23:54 ] @
Da sve sam proverio kako sto smo pricali ,nisam ga menjao samo proverio ispravnost instrumentom i kaze da je ok a kondenzatore nisam ispitao koji kondenzatori konkretno da ispitam ili svi na semi????
[ JEKS @ 16.02.2011. 22:44 ] @
Zdravo drugari.
Hteo bih da postavim jedno pitanje u vezi Prokinog pretvarača i molim vas ako neko zna neka mi odgovori.
Ovaj pretvarač je predviđen za 200 VA, a mene interesuje da li bi mogla da se udvostruči njegova snaga dodavanjem jos po jednog Mos-feta, paralelno postojećim i da li bi tada morala da se menja elektronika?
Da li bi u pogledu povećanja snage nešto značilo ako bi se ugradio ventilator na hladnjaku za Mos-fetove?

[Ovu poruku je menjao JEKS dana 17.02.2011. u 00:49 GMT+1]
[ milan-markovic @ 29.09.2013. 12:01 ] @
Zdravo svima na forumu tema je dosta stara ali valjda ce neko da se javi za pomoc napravio sam pretvarac po prokinoj semi ali imam problem stalno mi svetli dioda low a rele i prekidac su u otvorenom polozaju napon sam menjao u granicama od 10v do 18v i nista se ne desava samo svetli dioda low i blokoran je pretvarac a kada zatvorim prekidac ili rele onda se ukljuci punjac i upali se dioda charg i zajedno svetle sa low diodom bezobzira koji je napon na akumulatoru ja sam ovo povezao na podesivi ispravljac da bih mogo da menjam napon.

Prosto receno izlazi iz komparatora su uvek na logicku 1.

Neznam koji je problem napravio sam prvo jednu plocicu i problem se javio zatim sam sastavio jos jednu i opet se ponasa isto nemogu da verujem zasto nece da rade komparatori.
[ Proko @ 30.09.2013. 14:28 ] @
Ako se promeni nešto, onda to više nije po toj šemi. Ti si upravo to uradio, i ne rekavši šta si uradio pitaš na forumu ljude zašto to ne radi. Nemoj očekivati da se ovde ljudi bave gledanjem u pasulj i sličnim veštinama, ovo je forum elektronike.
[ milan-markovic @ 30.09.2013. 15:25 ] @
Sada sam povezao sve kako je na semi i konacno je proradio nisam znao da operacioni mora da se napaja ispred 7808 ja sam mu napajanje doveo iz 7808 ali tako ne moze da radi u svakom slucaju hvala.

[ vladakru @ 12.01.2014. 13:50 ] @
jel ima neko sluku gotove ploce da vidim gde stoje fet-ovi na ploci?
[ PedjaZ @ 12.01.2014. 14:33 ] @
fetovi mogu i na hladnjaku da vise, tako da ti ne treba ploca
[ milan-markovic @ 12.01.2014. 18:28 ] @
Na ploci nisu predvidjeni fetovi vec se posebno montiraju na hladnjak.