[ jablan @ 03.03.2009. 22:24 ] @
1. Srpska tastatura koju nudi OS X ne odgovara našem standardu (par tastera je ispremeštano, kombinacije sa desnim Alt-om nisu iste itd). Kako vi rešavate taj problem?
2. Postoji li način da odaberem tastaturu po aplikaciji (u brauzeru obično koristim srpsku, u editoru američku)?
3. Koji MP3 plejer predlažete kao alternativu Winamp-u? Znači ništa "media library", nego drag-drop direktorijuma ili fajla ili desni klik-open u Finderu.
4. Ako ne nađem neki koji mi odgovara već koristim iTunes, postoji li način da vidim koja mi pesma trenutno ide bez da vozim miša negde ili još gore dižem ceo iTunes na vrh (nešto što npr. imam u Windowsovom taskbaru kad radi Winamp)?
5. Koji pregledač za fotografije? Treba mi nešto što lako može da vrši lossles rotaciju JPEG-ova i kropovanje.

Eh, da, preferiram besplatna rešenja.
[ -V-O-Y-A-G-E-R- @ 03.03.2009. 22:55 ] @
1. Pa, eto, to je standard koji je na toj tastaturi..valja ti se navići Možeš da praviš i sam svoju tastaturu, tj. svoj raspored, ali ima posla.

2. Imaš opciju, za koju ne mogu da ti kažem tačno gde se nalazi, sad sam na Win, kojom biraš da li jedan te isti layout koristiš svuda ili "per application"

3. Imaš Cog, imaš Vox, imaš Audion X. Imaš i MacAmp, ali je bzvz

4. Imaš nekoliko plugina koji ili čuče na desktopu sa sve coverom i imenom pesme (Cover Stream) ili u meniju na vrhu ekrana (QuickTunes) ili u Docku (DockArt). Naravno, kad si negde levo u iTunesu, Cmd+L skače na pesmu koja se trenutno pušta
[ MacOS @ 03.03.2009. 23:29 ] @
>> 1. Srpska tastatura koju nudi OS X ne odgovara našem standardu
>> (par tastera je ispremeštano, kombinacije sa desnim Alt-om nisu
>> iste itd). Kako vi rešavate taj problem?

Nisam upoznat sa problemom. Inace, jel stvarno mislis na 'nas'
standard ili neki koji je zamislio M$?

>> 2. Postoji li način da odaberem tastaturu po aplikaciji (u
>> brauzeru obično koristim srpsku, u editoru američku)?

Aha, CP International pa tab Input Menu pa ukljuci 'Use one input
source in all documents'
[ Dachaz @ 04.03.2009. 02:40 ] @
@Ljubiša: Čega nema u Leopardu :)

4. GimmeSomeTune.
5. Ne postoji opcija koja će losslessly napraviti drugačiji JPEG od polaznog JPEG-a, zbog samog formata fajla. Može da vizuelno bude neprimetno, ali ne i zapravo identično i bez dodatnog pakovanja. Anyho' - Xee je dobar viewer, a ima i ovo osnovno editovanje koje si spomenuo.
[ jablan @ 04.03.2009. 07:50 ] @
Citat:
-V-O-Y-A-G-E-R-: 1. Pa, eto, to je standard koji je na toj tastaturi..valja ti se navići :D Možeš da praviš i sam svoju tastaturu, tj. svoj raspored, ali ima posla.

Hahah, ne pada mi napamet da se u 21. veku navikavam na novu srpsku tastaturu zbog je*enog OS-a. Svejedno, već sam napravio neku koja koliko toliko liči pomoću programa Ukelele, nije neka mudrost, ali me zaprepastila činjenica da niko pre mene to nije uradio i barem okačio taj raspored negde da može da se skine (barem ja nisam uspeo da nađem na netu).
Citat:
MacOS: Nisam upoznat sa problemom. Inace, jel stvarno mislis na 'nas' standard ili neki koji je zamislio M$?

Pa prilično sam siguran da je standardizovan i na nekom državnom nivou. Za početak, u pitanju je QWERTZ, ane QWERTY tastatura, što je sasvim logično jer smo osnovu pozajmili od Nemaca. Na kraju krajeva, odeš u bilo koju računarsku prodavnicu i vidiš šta se prodaje kao tastatura sa srpskim rasporedom. To je defakto standard i nešto što se u Srbiji koristi barem poslednjih 10-15 godina...
Citat:
Aha, CP International pa tab Input Menu pa ukljuci 'Use one input
source in all documents'

Nažalost, toga nema u mojoj verziji tvog juzernejma... ;) Očigledno su Eplovi inženjeri mislili da je ona prethodna verzija "suviše komplikovana"... :) Sad mi još recite da treba da stavim staru verziju OS-a... :)
Citat:
Dachaz: 5. Ne postoji opcija koja će losslessly napraviti drugačiji JPEG od polaznog JPEG-a, zbog samog formata fajla. Može da vizuelno bude neprimetno, ali ne i zapravo identično i bez dodatnog pakovanja. Anyho' - Xee je dobar viewer, a ima i ovo osnovno editovanje koje si spomenuo.

Ima, ima, nešto što se zove JPEG rotacija bez gubitaka, ne radi se resamplovanje fajlova. Sve u svemu, Xee je ima (instalirao sam pre nego što sam otvorio temu) samo što posle svake rotacije treba da se radi Cmd-S kako bi se promene snimile, što je pomalo suvišan korak... Takođe bi mi trebalo nešto što ima Browse i View mod - tj. pregled foldera i pregled slika (drugim rečima, u neku ruku, ACDSee klon, odn. nešto kao gThumb na Linuksu).

Muzičke plejere koje ste predložili ću pogledati danas, hvala svima na pomoći!
[ -V-O-Y-A-G-E-R- @ 04.03.2009. 13:03 ] @
Standard koji se koristi na PC-u :) To može, a ne mora biti bitna stavka :) No, nebitno, rešio si problem :) Ja sam za svoje potrebe pravio layout, ali ti ga nisam ponudio, jer ima više dodira sa eng tastaturom, nego sa srp.

Opcije dakle ima na Tigru, a nema na Leopardu..što bi objasnilo i što sam je prvo video na nekom starom PB-u, a onda nisam mogao da istu stvar nađem na Leopardu pola sata kasnije :)

Mladene, jesi siguran da je naša tastatura na Macu QWERTY? Ja bih se zakleo da je QWERTZ, ali nisam siguran, nisam je jako dugo koristio :)

Od pregledača slika imaš Phoenix Slides, a imaš i sistemski QuickLook, selektuješ sve fotke, pa onda njega opališ. Na prvu loptu deluje smešno, ali može da radi posao :)
[ MacOS @ 04.03.2009. 13:44 ] @
>> Pa prilično sam siguran da je standardizovan i na nekom državnom
>> nivou. Za početak, u pitanju je QWERTZ, ane QWERTY tastatura, što
>> je sasvim logično jer smo osnovu pozajmili od Nemaca. Na kraju
>> krajeva, odeš u bilo koju računarsku prodavnicu i vidiš šta se
>> prodaje kao tastatura sa srpskim rasporedom. To je defakto
>> standard i nešto što se u Srbiji koristi barem poslednjih 10-15
>> godina...

Velika je razlika izmedju 'biti siguran' i 'biti u pravu'. Svaki
pisijevac, koji je jel'te, u vecini, misli da je u pravu. A nije.

Al ajd sad, koliko ja znam, ove nase tastature su QWERTY kao i na
pisiju. E sad, to sto je neko na pisiju stavio da raspored za ser
bude QWERTZ to je opet neki drugi problem. Ja npr. bas zelim a to sam
radio jos na Atariju da mi Y bude u trecem redu. Onda nema sta da
razmisljam gde je slovo kad prebacim kodni raspored.
[ madamov @ 04.03.2009. 14:13 ] @
Citat:
-V-O-Y-A-G-E-R-: Mladene, jesi siguran da je naša tastatura na Macu QWERTY? Ja bih se zakleo da je QWERTZ, ali nisam siguran, nisam je jako dugo koristio :)

Latinični je QWERTY dok je ćirilični QWERTZ, tj. LjNjERTZ. B)
[ -V-O-Y-A-G-E-R- @ 04.03.2009. 14:27 ] @
E, a na Windowsu, gde koristim naše tastature su kod oba pisma QWERTZ rasporedi :)
[ jablan @ 04.03.2009. 14:46 ] @
Citat:
-V-O-Y-A-G-E-R-: Standard koji se koristi na PC-u :) To može, a ne mora biti bitna stavka :) No, nebitno, rešio si problem :)

Nisam, jer nisam uspeo da poteram kombinacije sa desnim Alt-om (za npr. uglaste i vitičaste zagrade).
Citat:
Mladene, jesi siguran da je naša tastatura na Macu QWERTY? Ja bih se zakleo da je QWERTZ, ali nisam siguran, nisam je jako dugo koristio :)

Prilično siguran (vidi atačment).
Citat:
Od pregledača slika imaš Phoenix Slides, a imaš i sistemski QuickLook, selektuješ sve fotke, pa onda njega opališ. Na prvu loptu deluje smešno, ali može da radi posao :)

Hvala, pogledaću ovaj prvi. A ovaj drugi mi ne igra zato što nema osnovne manipulacije slikama (rotaciju, skaliranje i kropovanje), svejedno bih morao onda još neki da koristim. Nadam se da mogu da nađem neko jedinstveno rešenje.

@MacOS: Ne znam čemu u startu to prozivanje "pisijevaca" - imam dosta strpljenja da učim i da se prilagođavam novim konceptima, ali očekujem od operativnog sistema u XXI veku da mi ili ponudi defakto standardnu tastaturu za moj jezik, ili da mi omogući standardan način da je napravim ili preuzmem odnekud.

Nisam pravnik i ne radim u zavodu za standardizaciju, tako da ne mogu da tvrdim sa sigurnošću, ali svuda se kao standardni pominje raspored na koji sam navikao:

http://en.wikipedia.org/wiki/K...erbian_.28Latin.29_and_Slovene
Citat:
The Bosnian, Croatian, Slovene and Serbian (Latin) keyboard layout has five additional special characters Č, Ć, Ž, Š and Đ. This keyboard layout was standardized in the 1980s in Yugoslavia.


http://www.zpr.fer.hr/static/erg/2005/hecimovic/06tipkovnica.html
Citat:
U skladu s ISO preporukama IBM je definirao raspored za hrvatsku tipkovnicu na svojim osobnim računalima, a prihvatili su ga i svi ostali dobavljači odnosno proizvođači. Time je ta IBM norma postala ujedno i operativna tržišna norma.
[ -V-O-Y-A-G-E-R- @ 04.03.2009. 14:55 ] @
Da, da, kao što Miki reče, na Macu su mešano QWERTZ i QWERTY, a na PC-u su obe QWERTZ.

Ne znam..kao osobi koja koristi svoju QWERTY, kao i američku QWERTY, korišćenje QWERTZ na poslu je bila noćna mora
Stvar navike.

Evo na SMUG-u imaš top temu o image viewerima, pa će sigurno biti nešto što će ti odgovarati.

http://www.macserbia.org/index...=view&id=2570&catid=11
[ jablan @ 04.03.2009. 16:22 ] @
E samo da kažem, probao sam varijantu XnView za Mac i zasad sam vrlo zadovoljan, tj. radi gotovo identično kao na Vindousu!

Takođe, Cog MP3 plejer se pokazao prilično praktičnim.

[Ovu poruku je menjao jablan dana 04.03.2009. u 18:52 GMT+1]
[ madamov @ 05.03.2009. 07:39 ] @
Citat:
Nisam, jer nisam uspeo da poteram kombinacije sa desnim Alt-om (za npr. uglaste i vitičaste zagrade).

Ovo mi promaklo juče, ali sa kojim tastaturnim layoutom ti se ovo dešava? Naime, sistemski Serbian i Serbian-Latin daju zagrade u kombinacijama Alt-Š i Alt-Đ, tj. Alt-š i Alt-đ. Štaviše, mislim da se kod pravljenja nove tastature i ne pravi razlika između levog i desnog Alt tastera.
[ jablan @ 05.03.2009. 09:53 ] @
Citat:
madamov: Ovo mi promaklo juče, ali sa kojim tastaturnim layoutom ti se ovo dešava? Naime, sistemski Serbian i Serbian-Latin daju zagrade u kombinacijama Alt-Š i Alt-Đ, tj. Alt-š i Alt-đ. Štaviše, mislim da se kod pravljenja nove tastature i ne pravi razlika između levog i desnog Alt tastera.

Sa ovim koji sam napravio ovim Ukelele softverom...

Doduše, kombinacije koje ti navodiš rade (i sa njim, tek sam sad isprobao), ali ja sam navikao na, hajde da se tako izrazim, PC standard, pa sam hteo da napravim da radi isto tako.

Hvala u svakom slučaju, dok se ne snađem koristiću kombinacije koje si ti predložio.
[ Zavisan @ 21.05.2009. 18:06 ] @
Na latinici je definitivno qwerty standrad kada se koristi srpski jezik. Ista je stvar sa hrvatskim. Ako se prebaci na ćirilicu koristi se LjNjERTZ standrad.
Mogu li kako zamijeniti slova Y i Z a da to nije preko ukelele programa.
[ jablan @ 07.06.2009. 10:16 ] @
Evo okačiću ovde domaću latiničnu tastaturu po standardnom rasporedu koju sam napravio Ukelele-om.

Postupak instalacije je kopiranje fajla u ~/Library/Keyboard Layouts i njeno omogućavanje u International konfiguraciji (ime tastature je "Serbian - PC").

Nisam uradio sve kombinacije sa desnim alt-om, već samo one koje ja koristim (uglaste zagrade i @ karakter). Ako nekom treba, odradiću i ostalo.
[ jablan @ 08.06.2009. 14:24 ] @
Rešenje za problem posebnog rasporeda tastature u svakoj aplikaciji nalazi se na http://limechat.net/inputswitcher/
[ Dachaz @ 10.06.2009. 12:55 ] @
Prvo sam se obradovao input switcheru, ali baguje.
Konkretno, US English i SR Latin su mi dva "default" layout-a, tj. ona koja se naizmenično smenjuju sa cmd+space.
Jutros, upalim Safari, krenem da kucam neki komentar na srpskom i vidim da mi je layout US English. Ok, cmd+space, nastavim... Ono ćirilica! Rek'o wtf, opet cmd+space - ono švedski! Provrteo mi kroz ostale layoute bez razloga, al' 'ajde, nanišanim na SR Latin, stisnem "č" on se vrati na US English i stavi ";". I tako me je zezao nekoliko puta dok nisam prokliktao kroz druge programe (čisto da on sam provrti layoute koje je upamtio za te programe) i vratio se nazad u Safari koji je sad radio kako treba.
Juče mi se učinilo da je sličnu stvar uradio ovom drugom delu priče, ali sam pomislio da sam ja nešto zabrljao.
U svakom slučaju, ako nastavi da se "ponaša" dobiće kantu.
[ jablan @ 10.06.2009. 13:39 ] @
Meni radi uglavnom ok, dovoljno da ga zadržim dok se ovi majmuni ne smiluju da vrate feature iz stare verzije. Prosto je neverovatno šta momci iz Epla sebi dozvoljavaju u dizajniranju što softvera, što hardvera!
[ -V-O-Y-A-G-E-R- @ 10.06.2009. 13:51 ] @
Ja imam jedan problem, koji verujem da nema veze sa samim OS X-om, vec sa Operom, ali se tice layouta, pa cu ga izneti ovde :)

Naime, imam svoj layout, ali mi se VRLO CESTO u Operi desi da odjednom ne mogu da kucam nasa slova. Inace, nasa slova sam mapirao tako da se dobijaju pritiskanjem Alta pa onog tastera na kome je nase slovo inace na nasoj tastaturi. E sad, da problem bude jos veci, Alt+taj neki taster ne radi odjednom, ali samo tih 5 tastera sa nasim slovima. SVI ostali tasteri u kombinaciji sa Alt rade i dalje. Problem nestane kad restartujem Operu, ali se pojavi opet posle odredjenog vremena :) Standardni srpski layout mi normalno radi :) A problem se desava samo u Operi...i to mislim od ranih alfa verzija Opere 10, pa evo sve do ove poslednje bete.
[ Dachaz @ 13.06.2009. 03:33 ] @
Čisto da spomenem da mi je InputSwitcher nastavio sa uletanjem u neželjene layoute (ćirilicu i švedski, iako bi trebalo da vrti samo sr-lat i us), tako da sam dolazio u situaciju da moram više puta da promenim layout umesto manje - pa je kantiran.
[ jablan @ 13.06.2009. 07:08 ] @
Možda se kod mene to ne ispoljava jer imam samo dva rasporeda uključena... Inače, i ja sam primetio da mi povremeno ne registruje cmd-space prečicu, pa onda odradim dvaput cmd-tab, i posle hoće. :( Očigledno postoji neki problem.
[ euripyd @ 13.07.2009. 03:19 ] @
Ja bih koristio VLC player - zato sto pusta sve...
[ MacOS @ 13.07.2009. 04:15 ] @
>> Ja bih koristio VLC player - zato sto pusta sve...

Nemam neku preporuku za mp3 player al samo znam da ovo cudo ne bih
preporucio ni najgorem neprijatelju. Cak ni pisijevcu...
[ jablan @ 13.07.2009. 09:58 ] @
Šta mu fali?
[ MacOS @ 13.07.2009. 15:20 ] @
>> �ta mu fali?

Ajd necu na mail, neka se obrazuju ljudi. :) Dakle, program koji je
tek posle 8 (i slovima osam) godina dogurao do v.1, program koji radi
sve a nijednu od tih 'svih' stvari dobro, program koji ili pukne ili
blokira pri najjednostavnijoj komandi.... To nije program koji se
preporucuje.

E sad, video sam ga na pisiju, izgleda prilicno drugacije od nase
verzije i da vidis cuda, cak i radi. Mac vezija skoro da je
neupotrebljiva, DVD meniji ne izgledaju nikako, zaglupljuje se kod
skip chapter komandi iz menija a kad se zaglupi u meniju nestanu svi
chapteri i title menu, odvlacenje slajdera na neku poziciju na filmu
zna da traje 10tak sekundi, nema opciju za Replay od A do B po
izboru... Kod VCDa ne zna da prikaze menije... Ima opciju da skine na
hard strimovani fajl al jok, nema nikakve sanse, rttp ne prolazi ni
pod razno. Citao sam i uputstvo, ostavio ga par sati da radi i nista,
ne prijavljuje gresku a hard uporno prijavljuje istu velicinu
particije. Samo ovo mi je trebalo i to sam probao, za DivX ima gomila
mnogo boljih programa a verujem i za mp3. I da ne bude losa i spora
masina, iMac 2.33 2giga RAMa i filmovi su na hardu.

Pazi, nikada nisam voleo pisi filozofiju, imamo program koji radi sve
a nisu svesni da grozna vecina takvih programa zapravo nista ne radi
dobro. Cast izuzecima, ima nekih koji i rade dobro (odlicno) al
stvarno mi se kosa digne na glavi kad vidim da ljudi hvale i
preporucuju ovo cudo.
[ jablan @ 13.07.2009. 15:54 ] @
Citat:
MacOS: Ajd necu na mail, neka se obrazuju ljudi. :) Dakle, program koji je
tek posle 8 (i slovima osam) godina dogurao do v.1, program koji radi
sve a nijednu od tih 'svih' stvari dobro, program koji ili pukne ili
blokira pri najjednostavnijoj komandi.... To nije program koji se
preporucuje.

Verzija nije nikakav argument. Gmail je tek skoro izašao iz bete, a koriste ga milioni ljudi.

Ne sporim da program ima bagove, ja se ne sećam da sam ih primetio doduše. Meni vrši posao za većinu stvari, obično ga koristim za DivX, evo danas ceo dan slušam MP3 iz njega, itd. BTW, čime ti otvaraš FLV fajlove na meku? Čime gledaš DivX-ove?

Citat:
Pazi, nikada nisam voleo pisi filozofiju, imamo program koji radi sve
a nisu svesni da grozna vecina takvih programa zapravo nista ne radi
dobro.

Po čemu je to "pisi" filozofija? Ovo što pričaš nije ništa drugo nego flejmovanje.
[ -V-O-Y-A-G-E-R- @ 13.07.2009. 16:06 ] @
Ni ja nisam ljubitelj VLC-a, ali samo zbog ergonomije..moram da isklikam 10x da bih učitao titl :)
Doduše, juče mi je jedino VLC uspeo titl prikazati iz mkv fajla. Perian od neke skorašnje verzije podržava i flv fajlove, a ranije sam ih mislim otvarao u browseru, dropnem fajl i eto ga :) U međuvrmeenu je i Adobeov neki flash player hteo da dobije posao, ali mu nije pošlo za rukom :)

I dalje je Chroma moj omiljeni player :) MAda u poslednje vreme sve više palim QT+Perian.
[ MacOS @ 13.07.2009. 16:26 ] @
>> Ne sporim da program ima bagove, ja se ne sećam da sam ih primetio
>> doduše. Meni vrši posao za većinu stvari, obično ga koristim za
>> DivX, evo danas ceo dan slušam MP3 iz njega, itd. BTW, čime ti
>> otvaraš FLV fajlove na meku? Čime gledaš DivX-ove?

Ne koristim komp za muziku i filmove al ako bas moram onda koristim
QT + Perian ili MPlayer za filmove a za mp3 normalno je da koristim
iTunes. Zasto bih uopste i gledao FLV fajlove? Da gledam sta? A kada
bih i gledao koristio bih flvThing, flv_viewer ili bilo sta namenjeno
samo tome. Sto me vodi na...

>> Po čemu je to "pisi" filozofija? Ovo što pričaš nije ništa
>> drugo nego flejmovanje.

Na tvoje jednostavno pitanje 'Šta mu fali?' dobio si odgovor sa sve
primerima al ako mislis da je flejm od sada preskaci moje postove.

Da ponovim, program koji 'pusta sve' je pun bagova i rupa, radi sve a
to je tipicna filozofija razmazenih pisi korisnika. Vole ljudi da
imaju jedan program koji im radi 100 stvari a ne mogu da shvate da to
nije dobro jer programeri zapadaju u razne probleme pokusavajuci da
odrze sve to u radnoj celini. A danas sa terabajtnim hardovima i
gigabajtima memorije ko da je neki problem imati program koji radi
odlicno ono zasta je namenjen? Ili je problem da razmazeni i lenji
korisnici zapamte cemu koji program sluzi?
[ jablan @ 13.07.2009. 16:45 ] @
Citat:
Ne koristim komp za muziku i filmove al ako bas moram onda koristim
QT + Perian ili MPlayer za filmove

MPlayer? Jel to ono čiji je binary za Mac-a poslednji put update-ovan 2006? I tebi smeta što je VLC 1.0?

Citat:
dobio si odgovor sa sve primerima al ako mislis da je flejm od sada preskaci moje postove

Ne, taj deo nije bio flejm. Flejm je bespotrebno prozivanje PC korisnika i izmišljanje "pisi filozofije", čisto da bi se opljunuli smrtnici koji ne žele da daju sumanute pare za komp, u temi koja nema veze sa PC-jevima.

Citat:
Vole ljudi da
imaju jedan program koji im radi 100 stvari a ne mogu da shvate da to
nije dobro jer programeri zapadaju u razne probleme pokusavajuci da
odrze sve to u radnoj celini.

Pazi, pazi, QT pušta i filmove i MP3-jeve. Šta to znači, Eplovi programeri su sebi dozvolili iskorak u "pisi filozofiju"? Mora da je onda i QT tom logikom "bagovito čudo"...
[ -V-O-Y-A-G-E-R- @ 13.07.2009. 17:02 ] @
Ljubiša je mislio verovatno na MPlayer Extended, koji je svežiji.

A QT je mnogo ozbiljniji program od QT Playera i deo je sistema, tako da ga nije umesno porediti sa VLC-om.
[ MacOS @ 13.07.2009. 17:28 ] @
>> MPlayer? Jel to ono čiji je binary za Mac-a poslednji put update-
>> ovan 2006? I tebi smeta što je VLC 1.0?

Zasto da mi smeta (iako nisi u pravu, pogledaj koja je zadnja
verzija) ako radi kako treba? A radi, za razliku od tvog programa.
Ako imas neki primer da lose radi slobodno iznesi. Volim konkretne
primere.

>> Ne, taj deo nije bio flejm. Flejm je bespotrebno prozivanje PC
>> korisnika i izmišljanje "pisi filozofije", čisto da bi se
>> opljunuli smrtnici koji ne žele da daju sumanute pare za komp, u
>> temi koja nema veze sa PC-jevima.

Ako nisi pisijevac ili hackintoshevac sta se prepoznajes i sta te
boli oko toga? To je samo bio primer kako se oni a ne mi, Mac
korisnici inace ponasamo (volimo unificirane/specijalizirane
programe). Al kako je sve vise 'prebega' sad nam takvi likovi kvare
sliku. Ako tebe nije briga, mene jeste.

>> Pazi, pazi, QT pušta i filmove i MP3-jeve. Šta to znači, Eplovi
>> programeri su sebi dozvolili iskorak u "pisi filozofiju"? Mora da
>> je onda i QT tom logikom "bagovito čudo"...

E pazi sto si smesan. Pa QT je poceo celu filozofiju multimedije i za
razliku od papana koji razvijaju onaj tvoj (ni ime mu ne pominjem)
program, na QTu i iTunes radi gomila ljudi placenih za to. Ozbiljno a
ne honorarno kad stignu. I uvek izbacuju nesto novo, poboljsavaju...
Caka je u napredovanju a ne 8-godisnjem poliranju jedne iste stvari.

I da zapaprim. Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari, je
stara engleska izreka. Ako je tebi npr. Neo player dobar jer pusta
sve a nista kvalitetno, meni nije i ja cu da kupim Jamahu 10 puta
skuplju jer znam da cu dobiti kvalitet. I uredjaja i slike/zvuka koji
daje. Naravno, i gledacu na tome DVDove sa DTS ili 5.1 zvukom a ne
divx ili wmv sa mp3 nekvalitetnim bljuvotinama.

Kako god, niko ti brani da preporucujes to tvoje cudo kome hoces al
budi spreman da istrpis negativnu ali konstruktivnu kritiku (sa sve
primerima).
[ jablan @ 13.07.2009. 18:03 ] @
Vidim da si jako ostrašćen a sa takvima diskusija ne vodi nigde. Iz mora stvari koje si napisao jedino su relevantna tvoja loša iskustva sa puštanjem DVD-jeva i VCD-ova (koja nisam iskusio, ali ti verujem na reč) - tu se završava cela tvoja argumentacija, sve ostalo je ostrašćena borba protiv izmišljenih neprijatelja "pisijevaca". Prvo kažeš koristiš MPlayer, koji je open-source, a posle za open-source alate kažeš da open source razvijaju "papani". Hajde smisli se za šta se zalažeš i koji stav braniš.

"Filozofija multimedije" je pojam koji definitivno zahteva elaboraciju... :)

@Mario: Ne vidim zašto je neumesno poređenje QT playera i VLC playera? I jedan i drugi imaju istu namenu, samo što je prvi integrisan u sistem (ako dobro razumem). To je kao kad na Vindousu porediš IE i Firefox. Ovaj prvi je integrisan, ali svako normalan može da koristi ovaj drugi ako mu više odgovara i sasvim umesno može da ih poredi (pretpostavljam isto kao i Safari i FF na Meku).
[ -V-O-Y-A-G-E-R- @ 13.07.2009. 18:27 ] @
Ne, ne, ovi browseri su ipak samo browseri. QT može da radi capture, editing i playback. Za to ga ja koristim. E sad, šta sve još može da radi, ne znam tačno, nije moj fah :)
[ jablan @ 13.07.2009. 18:34 ] @
Citat:
-V-O-Y-A-G-E-R-: QT može da radi capture, editing i playback.

Uh uh, znači po Ljubiši, čisto pisijevsko đubre od programa koje radi sve i svašta... Šta bi sa tradicionalnom Mekovskom specijalizacijom?

Inače, kad sam poredio VLC sa QT-om, mislio sam na ono što ja imam instalirano kao QuickTime Player. Pretpostavljam da je to samo playback? Je l' to imam dozvolu da poredim?

BTW, i VLC radi capture...
[ -V-O-Y-A-G-E-R- @ 13.07.2009. 18:53 ] @
Da, na PC-ju većina koristi samo QT player, koji je žalosno portovan za Windows. Kao strano telo je na tom OS-u, baš kao i Safari.

Na Macu je to normalna komponenta sistema. A pod capture sam mislio na capture sa kamere, ne na straming. Ne znam da li može raditi capture streaminga.
Ljjubišina opaska se odnosila na programe koji mnogo mogu, a ništa kako treba u celosti. Oni koji mnogo mogu, a rade to dobro su verovatno svuda poželjni :)

Moj problem sa VLC-om je što ni jednom, ali baš ni jednom mi nije odradio ni taj posao streaming capturea kako treba..a nisam informatički nepismen ni ispodprosečno inteligentan. E sad, šta još treba da bi se to uspešno odradilo, ne znam :)
[ jablan @ 13.07.2009. 19:09 ] @
Citat:
-V-O-Y-A-G-E-R-: Ljjubišina opaska se odnosila na programe koji mnogo mogu, a ništa kako treba u celosti.

Vidi, programi koji ne rade kako treba su programi koji ne rade kako treba, bez obzira na to koliko su bogati feature-ima. On je potpuno bezrazložno uveo taj faktor "može mnogo, zato ne valja", kao i "može mnogo, to je tako pisijevski".

Ja i ne tvrdim da je VLC dobar (meni radi kako treba ono što mi treba s vremena na vreme) - pitao sam Ljubišu zašto ga je tako popljuvao i onda je on naveo par relevantnih razloga i brdo nekih promašenih flamebait generalizacija.
[ MacOS @ 13.07.2009. 20:17 ] @
>> Prvo kažeš koristiš MPlayer, koji je open-source, a posle za
>> open-source alate kažeš da open source razvijaju "papani". Hajde
>> smisli se za šta se zalažeš i koji stav braniš.

Jel ja bese rekoh da volim konkretne argumente? Covece, MPlayer se ne
promovise kao program za sve. Pusta divx, mp* i mkv i to radi sasvim
dobro i bez vecih bagova.

>> @Mario: Ne vidim zašto je neumesno poređenje QT playera i VLC
>> playera? I jedan i drugi imaju istu namenu,

He, he, QT je licencirana tehnologija, da sad ja dopunim Maria. Iako...

> Uh uh, znači po Ljubiši, čisto pisijevsko đubre od programa koje
> radi sve i svašta... Šta bi sa tradicionalnom Mekovskom
> specijalizacijom? ;)


I opet, u QT timu rade profesionalci a sam QT player je odlican i
pazi sad, radi odlicno sve ono sto mu je u opisu posla. A tako i
treba, ogranici se na jednu stvar i specijalizuj je do maximuma a
drugi nek se bakcu necim drugim.

> Vidi, programi koji ne rade kako treba su programi koji ne rade
> kako treba, bez obzira na to koliko su bogati feature-ima. On je
> potpuno bezrazložno uveo taj faktor "može mnogo, zato ne valja",
> kao i "može mnogo, to je tako pisijevski".

Da, OK, ili slabije citas i razumes napisano ili si drzak pa da
rezimiram. Program koji ne radi kako treba, iako je prepun opcija, je
taj tvoj omiljeni. A 'argument' koji mi prebacujes si pogresno
razumeo i citirao.
[ euripyd @ 13.07.2009. 22:15 ] @
uhhh koji flame, ja ostavih poruku za VLC i vidi sta me snadje, lele....

Samo da kazem da sam uvek uspeo da pustim preko VLCa bilo koji video audio fajl bez problema, dok sam sa ostalima morao da uvek dodajem neke pluginove itd.

Ne samo to, vec se u svim mogucim Mac casopisima preporucuje VLC.

Samo toliko, mada za ostalo ne znam, niti za ostale....

ajd
[ jablan @ 13.07.2009. 22:54 ] @
Citat:
euripyd: Ne samo to, vec se u svim mogucim Mac casopisima preporucuje VLC.

Ma to pišu pisijevci, ubačeni elementi.
[ exploiter @ 14.11.2009. 10:22 ] @
@ jablan

Citat:
1. Srpska tastatura koju nudi OS X ne odgovara našem standardu (par tastera je ispremeštano, kombinacije sa desnim Alt-om nisu iste itd). Kako vi rešavate taj problem?


Ukelele
Mac OS X Keyboard Layout Editor

http://scripts.sil.org/cms/scripts/page.php?site_id=nrsi&item_id=ukelele

Ja sam imao isti problem sa Srpskom latinicom (qwerty) i tastaturom koja ima Swiss France raspored (QWERTZ), tako d sam pronašo Ukulele i rešio prosto problem tako što sam napravio kopiju Swiss France i zamnio 5 akcentovana (è¨éà$) slova sa našim (šđčćž).

Evo ti file pa probaj, samo da znaš da sam izostavio dead keys, meni nisu baš potrebni.
Custom Serbian Latin QWERTZ Keyboard no dead keys

Odpakuj i ubaci u /Library/Keyboard Layouts ako hoćeš da to vide svi korisnice ili u ~/Library/Keyboard Layouts ako hoćeš samo za tvojeg korisnika.

Imaš u zip i Read Me

Pozdrav i Srećno...