[ fanfon @ 14.01.2010. 20:02 ] @
Daklem, sada je granica za ocenu 5 iz vladanja u srednjoj skoli 35 neopravdanih casova. Ranije se sa 25 neopravdanih ucenik izbacivao iz skole. Danas ucenik moze prakticno da se 2 nedelje ne pojavljuje u skoli i da ga niko nema pravo pitati gde je bio. Mogu mu zakljuciti 2 iz vladanja i dati neopravdane. Sve mi se cini da idemo ka americkom sistemu koji mozemo videti na filmovima gde su ucenici zasticeni ko beli medvedi i dolaze i odlaze u skolu kad hoce.
[ serbian.boy @ 14.01.2010. 20:06 ] @
To je strasno. Takav sistem ce napraviti debile od sadasnje dece.
Nisu naviknuti na rad, sad jos mogu da dolaze kad i koliko zele...
[ Lacika.1991 @ 14.01.2010. 21:05 ] @
pa ko ti brani da ne dolaziš u školu,ih pa njima je bolje,učenik koji recimo dve nedelje izostaje iz škole nije za nju,profesori dobijaju svoju platu,njemu je svejedno hoćeš ti kod njega naučiti ili nećeš,ako ne znaš zna se šta te sleduje,tako da mislim da si primoran da dolaziš,ajde tu i tamo se desi al ono,i uz tih 35 neop. prate i ukori,pa kad te izbace ih miline xD
[ Igor Gajic @ 14.01.2010. 21:09 ] @
U US of A, danas, sa takvim sistemom kakav jeste, srednju skolu zavrsi samo ~55% djaka.



Blago nama sa takvim uzorom...

http://online.wsj.com/article/SB122455013168452477.html
[ Nebojsa Milanovic @ 14.01.2010. 21:14 ] @
[ ]

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 28.07.2014. u 00:56 GMT+1]
[ mrkii @ 14.01.2010. 21:14 ] @
Citat:
Takav sistem ce napraviti debile od sadasnje dece.

Procenat debila koji zavrse srednju skolu primetno se povecava vec godinama i to tempom koji bode oci. Neka nam je bog u pomoci (a ne verujem u istog). E takva nam je mladjarija.
Ipak, mislim da su za to od skole odgovorniji roditelji koji deci previse popustaju jer to su ipak deca i nizasta po defaultu ne mogu da budu kriva. Ma katastrofa.
[ Ivan Dimkovic @ 14.01.2010. 21:16 ] @
Debile od dece ne prave skole, vec roditelji. Dete se vaspitava da se interesuje za znanje i obrazovanje od malih nogu - ako ga roditelji smeste ispred TV-a ili puste na ulicu od 6-te godine - mozes da obesis macku o rep sve skole.

A to sa 25 neopravdanih je bila cista besmislica - znaci 4 dana ne dodjes u skolu, i BAM - napolje. Kretenizam. Secam se toga iz vremena kada sam ja isao u srednju - sreca moja pa mi je keva bila lekar :-) Smejurija, pa 2/3 dece sigurno ima bar 4 dana godisnje kada im se jednostavno ne ide u skolu iz raznih razloga... hajde da ih sve sutnemo napolje.

Kao trece, drustvu nije potrebno da svi budu diplomirani xyz, drustvu su potrebni i fizikalci, djubretari, zanatlije, frizeri, itd...
[ Nebojsa Milanovic @ 14.01.2010. 21:35 ] @
[ ]

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 28.07.2014. u 00:57 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 14.01.2010. 21:39 ] @
Znas kako Nebojsa,

Koliko se secam, a dobro se secam - deca sa dobrim kucnim vaspitanjem nisu "'vatala krivine" ili cak i kada jesu to radila nisu onemogucavala nastavu. Nije bilo potrebno pretiti im "izbacivanjem iz skole" da bi radila svoj posao.

Onaj mali broj problematicnih je takav od samog pocetka skole, jer nisu vaspitani vec ih je "vaspitavala" ulica ili Baja Mali Knindza. Cisto sumnjam da je iste moguce dovesti na "pravi put" jer su jednostavno zapusteni.

Pravo da ti kazem, najpametnije je izbaciti ih napolje. Ako se uvede finalni ispit na drzavnom nivou, te kabadahije ce i ovako i onako puci ko duleci. I tu dolazimo opet do onoga - drzavi trebaju i djubretari.

[ combuster @ 14.01.2010. 21:45 ] @
Pa ja sam imao 23 neopravdana u drugoj godini srednje skole i imao dvojku, jos sam zakacio skolskog pesnicom pa da mi nije bilo razrednog i istoricara - napolje iz skole :D Sa druge strane sam imao dobre ocene i nikada keca ni na polugodistu ni na kraju godine, ucio sam koliko mi je trebalo za ono sto me nije interesovalo, ono sto jeste sam razvaljivao i to je to... I to je bio sistem koji je po meni funkcionisao.

Sada ucenik ne mora da ide u skolu, opravdanja lete na sve strane, ne mozes ucenika da izbacis napolje sa casa, ne mozes da mu das keca ni da ga pitas van termina predvidjenog za to planom i programom, bukvalno mu ne mozes nista - a kako vidimo oni krenuli i da biju po nastavnicima :(

Dok god uspes da zadrzis neki svoj "virtualni" respect kod djaka - bilo znanjem, strogocom, dobrim i zanimljivim predavanjem - sve ok. Malo li popustis i igras se drugara sa njima - nadrljao si ga, dobri klinci to znaju da cene - oni drugi ce to da iskoriste kako god mogu i to naravno onako kako ne treba.

A obrazovanje se izmenilo u totalu, pocev od osnovne pa preko srednje do prihvatanja bolonjske deklaracije...

[ Igor Gajic @ 14.01.2010. 21:46 ] @
Pa kakvo je stanje u privredi treba nam poveci broj djubretara i frizera i ostalih nisko kvalifikovanih radnika.

Sta ce ovoj drzavi momci i devojke sa dipl. ispred imena? Gde sve da ih zaposle ? Sluze samo kao izvozni materijal...
[ Nebojsa Milanovic @ 14.01.2010. 21:56 ] @
[ ]

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 28.07.2014. u 00:57 GMT+1]
[ fanfon @ 14.01.2010. 22:04 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Naravno, ali novi školski zakon u potpunosti onemogućava profesore da na bezobrazluke učenika bilo kako reaguju.

Tako da, biće suprotno od ovoga što si rekao:

...nikada i nije važilo, razlika je što se sada izostajanje učenika u potpunosti legalizuje.

Kada sam čuo za ovaj zakon, odmah sam rekao: sam da sam đak, dolazio bih samo jednom nedeljno na po jedan čas i to da odgovaram predmet koji odaberem.

Nikad me više u školi ne bi bilo i imao bih sve petice sa samo delićem rada koji je do sada bio potreban da bi se to ostvarilo.


Pa nije skola samo tu zbog ucenja. Tu je i onaj faktor socijalizacije. Da si sad djak, ali da nemas ovu pamet verovatno ne bi ovako "studentski" razmisljao-docu u skolu na odgovaranje, a prethodno cu nauciti sve sto treba.
[ abitbp6 @ 14.01.2010. 22:34 ] @
Ja sam, zloupotrebom pravila o 25 neopravdanih, nezakonito izbačen iz osnovne škole i zabranjen mi je pristup u školu (što je takođe nezakonito, jer je škola morala da me drži upisanog dok ne nađem drugu u koju ću da se upišem, makar bio tamo do kraja školske godine), a moj problem je rešavalo i Ministarstvo prosvete.

Moje mišljenje je da treba ukinuti podelu na opravdane i neopravdane, jer je svaki izostanak opravdan - pitanje: zašto nisi došao u školu - odgovor: nije mi se išlo u školu. To je meni opravdano, a nekom tamo razrednom starešini nije, samo ne znam po kom zakonu i kriterijumu. Ili, moja razredna u gimnaziji koja je tražila da se časovi opravdavaju u roku od 7 dana? U kom zakonu je našla podlogu za takav zahtev? Šta ako roditelji rade negde na terenu? Šta ako su bolesni? Zapravo, ne vidim razlog zašto bi neko ocenjivao kao opravdane ili neopravdane izostanke iz srednje škole koja nije obavezna. Šta ako mene moj otac/majka/stric/... mogu bolje naučiti tehničko obrazovanje od tamo nekog nastavnika? Zašto ja moram da dolazim na predavanje na kome bih slušao polupijanog profesora mašinske prakse ili hemije, kada on ne mora nužno biti čovek koji mene može naučiti gradivu na najbolji način?

Sve u svemu:
1. Ukinuti podelu na opravdane i neopravdane izostanke.
2. Može se ostaviti pravilo da (kao i sada) učenik ide na razredni ispit ako propusti 1/3 fonda časova.
3. Jedino merilo za ocenjivanje treba da bude znanje i veština, bez obzira na prisustvo.
[ maksvel @ 14.01.2010. 22:58 ] @
Ako učenik u (neobaveznoj) srednjoj školi prekorači broj neopravdanih izostanaka, samim tim valjda upravo potvrđuje da mu ta škola nije ni potrebna - npr. jer može uspešno da se edukuje i sam. Pa neka se edukuje, ko mu brani!
[ jablan @ 14.01.2010. 22:58 ] @
Citat:
abitbp6: 3. Jedino merilo za ocenjivanje treba da bude znanje i veština, bez obzira na prisustvo.

Što znači šta, da nastavnik treba da te juri po kafanama da bi te propitao? Ili da prilagođava svoj program rada tvojoj dobroj volji da se pojaviš na času?
[ serbian.boy @ 14.01.2010. 23:03 ] @
Svaka tebi cast kad si ti iz osnovne skole izbacen...


Citat:
abitbp6: Moje mišljenje je da treba ukinuti podelu na opravdane i neopravdane, jer je svaki izostanak opravdan - pitanje: zašto nisi došao u školu - odgovor: nije mi se išlo u školu. To je meni opravdano, a nekom tamo razrednom starešini nije, samo ne znam po kom zakonu i kriterijumu.


Ovo bi onda vodilo anarhiji..Znaci analogno tome,pod uslovom da ti imas svoju firmu, radnik moze da ne dodje i da te iskulira jer mu se nije dolazilo?



Citat:
abitbp6: Šta ako roditelji rade negde na terenu? Šta ako su bolesni? Zapravo, ne vidim razlog zašto bi neko ocenjivao kao opravdane ili neopravdane izostanke iz srednje škole koja nije obavezna.


Pod uslovom da roditelji znaju za tvoje izostanke,oni ce telefonom obavestiti razrednog staresinu da ce u roku od...toliko dana doci u skolu.. :)
Koliko ja znam,srednja skola je obavezna!



Citat:
abitbp6: 3. Jedino merilo za ocenjivanje treba da bude znanje i veština, bez obzira na prisustvo.


Da,znanje i vestina koje se sticu prakticnim radom i slusanjem u skoli...

[ websurfer @ 14.01.2010. 23:07 ] @
Citat:
abitbp6
Sve u svemu:
1. Ukinuti podelu na opravdane i neopravdane izostanke.
2. Može se ostaviti pravilo da (kao i sada) učenik ide na razredni ispit ako propusti 1/3 fonda časova.
3. Jedino merilo za ocenjivanje treba da bude znanje i veština, bez obzira na prisustvo.


Ali tad bi sve bilo jednostavno - a zasto kad moze komplikovano?
[ websurfer @ 14.01.2010. 23:14 ] @
Citat:
serbian.boy: Ovo bi onda vodilo anarhiji..Znaci analogno tome,pod uslovom da ti imas svoju firmu, radnik moze da ne dodje i da te iskulira jer mu se nije dolazilo?


Skola nije firma.

Citat:
serbian.boy: Da,znanje i vestina koje se sticu prakticnim radom i slusanjem u skoli...


Pa tebi to silno sedenje u skoli nije pomoglo da naucis da se nakon znakova interpunkcije ostavlja razmak.

Citat:
serbian.boy: Svaka tebi cas kad si ti iz osnovne skole izbacen...


Ne, svaka tebi cast kad se i pored svoje blage polupismenosti usudjujes da mu nesto prigovoris.
[ serbian.boy @ 14.01.2010. 23:20 ] @
E, hvala pa si mi otvorio oci... Necu da komentarisem, jer nije advocacy.
Evo, prihvatio sam tvoju sugestiju, i ne brini se ti za moje obrazovanje :) jer sam ja zadovoljan njime.
I upravo to obrazovanje mi ne dozvoljava da se nastavljam sa tobom.. websurfer
[ websurfer @ 14.01.2010. 23:22 ] @
OK. Drago mi je da sam pomogao.
[ combuster @ 15.01.2010. 00:27 ] @
Ma koliko mi bio gotivan njegov nick, abit-ov komentar na celu situaciju je izuzetno smesan (da ne kazem infantilan). Jeste nepravda da, u vecini slucajeva, roditelji opravdavaju deci izostanke samo zato sto nisu bili spremni da urade kontrolni ispit. To "stimovanje" i planiranje kada dete treba da ode u skolu a kada ne zarad ocene je totalno pogresno, ono sto roditelji ne razumeju je da negativna ocena ume da bude korisna, edukativna i podsticajna i da ne treba da na jedinicu gledaju kao na licni neuspeh i nesto strasno.

Ja sam neopravdane dobijao zbog igranja civilizacije dok coveka ne posaljem na mesec, zezanja sa dual boot-om dos-a i w98 pa i zbog kasnjenja na prvi cas od 5-10 minuta. I nikada se nisam bunio zbog toga, razredni me pita gde sam bio zadnja tri casa u sredu - ja kazem pobeg'o - dobro 3 neopravdana, sve u redu. Ali nikada nisam pobegao zato sto je taj cas bio odredjen za ispitivanje ili kontrolni. A sada znam za par slucajeva gde decu "slucajno" boli stomak ceo dan kada ima kontrolni iz nekog predmeta pa roditelj dodje u skolu i opravda 6 casova. I onda na kraju imamo situaciju tipa: opravdano - 45, neopravdano - 2. Al' su decica odlikasi :( Disaster...

@websurfer

Neciju pismenost ne mozes da ocenis na osnovu jednog posta na forumu, ovde smo svi freestyler-i, mani se interpunkcije...
[ Nebojsa Milanovic @ 15.01.2010. 00:32 ] @
[ ]

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 28.07.2014. u 00:57 GMT+1]
[ combuster @ 15.01.2010. 00:43 ] @
Hahahaha, retro i new age :)
[ barakuda111 @ 15.01.2010. 05:11 ] @
Nije bomba bas tako moderna. Ako cemo najnovije moze dojava od "Nadleznih" da je svinjski grip lociran u skoli i celom tom regionu ;)
[ Lazar-I @ 15.01.2010. 08:42 ] @
Trebalo bi da kriterijumi budu mnogo stroži i za đake i profesore. Časovi u srednjoj bi trebalo da budu neobavezni. Ocene bi trebalo da dobijaju i nastavnici i učenici. Učenici bi radili državni ispit u određenim vremenskim intervalima i ocene koje dobiju bi istovremeno predstavljale i ocene nastavnika. Nastavnici koji nisu u stanju da nauče učenike ničemu ne bi trebalo da rade u školi. Učenici koji ometaju nastavnike u radu ne bi trebalo da pohađaju školu. Vidim da nekima smeta to što niko ne bi išao na časove kada oni ne bi bili obavezni. Čemu prisustvovanje času ako nije dobrovoljno i čemu ako neko sve što može da čuje na času može da pročita u knjizi. Sa neobaveznim časovima nastavnici bi morali da se potrude da časovi u stvari i koriste nečemu. Ne kažem da takvih nastavnika nema ali njihovo odgovorno ponašanje nije posledica školskog sistema već savesti nastavnika.
[ X Files @ 15.01.2010. 09:15 ] @
Sada se svi mi ovde pomalo mešamo u nešto za šta nismo sasvim kompetentni, pre svega u:

- razvojnu psihologiju (deo koji se odnosi na period adolescencije),
- pedagošku psihologiju (teme koje se tiču psihologije efikasne nastave, discipline u školi, ...),
- pedagogiju (deo koji se tiče uvažavanja specifičnosti ličnosti, o čemu se valjda govori na svakoj stranici literature).

(Neki od diskutanata ovde će se odmah setiti Bjekićke, 'el tako?)


Period adolescencije nije jednodimenzionalan, zapravo vrlo je specifičan i manifestuje se različito kod različitih ljudi u različitim uslovima. To je period koji se najčešće identifikuje s pubertetom i dramatičnim fizičkim promenanama, period koji je u kogintivnom smislu prelaz iz "konkretnog" u "apstraktno" mišljenje, period u kome se u socijalnom smislu uzori i idoli više ne traže u porodici (zapravo se beži od nje) već van nje, period u kome ličnost počinje intenzivno da sklapa relaniju sliku o samoj sebi i svetu oko sebe, period u kome se javlja potreba za druženjem s osobama različitog pola (tu spada i zaljubljivanje). Konačno, u emocionalnom smislu, to je period velike razdražljivosti, što uzrokuje (gledano sa strane) često iracionalne odluke ličnosti.

Sve to zajedno, kada se spakuje u kontekst škole:
- loši nastavnici i pedagozi (uz još tragičnije nastavne sadržaje),
- roditelji koji nemaju ni vremena ni razumevanja za svoje dete, a sve uz prevelika očekivanja
- dete koje prolazi kroz kritičan period u svom razvoju i ima neke svoje potrebe, motive i interesovanja
- socijalna sredina
... može da proizvde spektakularne efekte kod ličnosti, u smislu ponašanja.


Neko kroz taj period prođe, kao da ga nije ni bilo (delom zaslugom sposobnih roditelja, delom svojih osobina, delom pozitivnim uticajem nastavnika).

Neko ko je bio "đak generacije" u osnovnoj školi, zaljubi se i totalno zapusti školu i preko noći postane "problem" jer se ne uklapa u priču o recimo 25 neopravdanih. Dešavaju se i tragičniji slučajevi.

Neko uđe u začarani krug emocionalne nestabilnosti, recimo straha od roditelja koji očekuju samo uspehe i nastavnika kod kojih je razredna klima kao i logoru. Tada dete počinje da bežio "od oboje" u jedinom mogućem pravcu - ka 25 ili 35 neopravdanih.


Recimo ja sam imao POTREBU da ispod klupe čitam (preciznije "gutam") knjige o mašinskom jeziku za 6502, i nije bilo te sile koja me je mogla ubediti da je strateški pametnije da učim latinski jezik, koji smo imali po programu.

Zatim, dobio sam 6 neopravdanih jer nisam mogao da odolim da vidim trenutak kako ćale s broda iznosi kupljeni računar Amiga 500 i nosi ga pod miškom kući.

Kada sam imao prvu stvarnu "ljubav", opet nije bilo te sile da me odvrati od otkrivanja čari ljubavi, i ubedi da je važnije prisustvovanje nastavi.

Neki sledeći put nisam hteo da budem "sisa", pa se solidarišem u begu.

Eto, to mogu biti neki od razloga, taman da se dođe do limita, a škola te usput proglasi problemem i da se loše vladaš.

Srećom, nikada nisam zastranio, tj. preterao, a sve ovo pričam jer sam ubeđen da je nerealno očekivati da se svi ponašaju isto, odnosno onako kako se to očekuje od "najboljeg" đaka.


Pedagogija stalno insistira na uvažavanju ličnosti učenika, prihvatanju individualnih razlika, potreba i motiva - i delovanju u skladu s time (pri čemu se ovo ne sme shvatiti kao neko milosrđe i popuštanje). Ipak, to je u sadašnjoj praksi mora se priznati utopija, pa se nastava uglavom organizuje prema "srednjem" učeniku (koji po pedagogiji ne postoji).

A onih 25 ili 35 neopravdanih je pretpostavljam samo formalna mogućnost razrednom starešini da se na vreme uspe pozabaviti problemima detata, dok još nije kasno, a ne otvoreni poziv đacima na bekstvo.

Drugim rečima, ti limiti su ostavljeni nastavnicima a ne učenicima, iako će to neki odmah iskoristiti.


Konačno, taj ko je spreman da u kontinuitetu ne prisustvuje nastavi i izbegava svoje realne društvene obaveze - sam je sebe isključio, ne treba uopšte škola da ga isključuje.




[Ovu poruku je menjao X Files dana 15.01.2010. u 10:31 GMT+1]
[ Marko_L @ 15.01.2010. 09:25 ] @
Srednja škola nije obavezna i samim tim uopšte ne vidim potrebu za tim nekim represivnim merama kada su izostanci u pitanju. Da se ja nešto pitam, skroz bih ukinuo neopravdane izostanke kao kategoriju. Jednostavno bih uveo pravilo da moraš da imaš toliko i toliko predavanja da bi mogao da izađeš na usmeni ili kontrolni, a kad izađeš na taj ispit, dobiješ ocenu na osnovu tvog znanja i to je to. Uostalom, to je ono što je bitno, znanje, a ne to da li ćeš ti prisustvovati na svim časovima, a zverati okolo i ne slušati predavanja ili na 50% časova, a pažljivo slušati. Nekome je možda jednostavnije da nešto nauči u sopstvenoj režiji, pa sa tim znanjem izađe na ispit. Dakle da rezimiramo, onome kome je stalo da završi školu i da ima dobre ocene i time sebi poveća šansu za neki budući bolji život (bolji posao, bolju platu, bolju poziciju u društvu i slično), on će sesti i učiti ono što ga zanima... a onaj koga zanima da bude đubretar, rudar, vozač ili građevinac (dakle, poslovi za koje nije potrebna neka specijalna školska sprema), možeš ga do sutra terati da prisustvuje svim časovima, kada on te časove neće iskoristiti na produktivan način.

Jednostavno, roditelji su ti koji treba deci od malih nogu da usade svest o tome zašto i koliko je obrazovanje bitno i šta se time dobija u životu, a škola je tu samo kao servis da pomogne da se to obrazovanje stekne i sertifikuje. Dakle, škola treba da ima neka pravila koja propisuju norme ponašanja u toj istoj školi i koja trebaju da spreče siledžijsko ponašanje, lomljenje školskog inventara, ometanje časova i slično, a to što će neko da izostane zato što mu se tog i tog dana nije išlo u školu ili je bio sprečen da dođe, ne bi trebalo da bude merilo angažovanja tog učenika. Kad se samo setim koliko sam ja neopravdanih dobio (pa kasnije razredna nekako opravdala zbog dobrih ocena) zbog raznoraznih gluposti, recimo padne sneg, gradski prevoz u kolapsu, zakasnim 5 minuta, pap neopravdani ili recimo štrajkuje GSP, pa idem peške do škole i opet zakasnim 15 minuta, pap neopravdani ili jednostavno imam neki problem taj dan zbog kojeg ne mogu da psihički budem 100% prisutan na predavanjima, pap 6 neopravdanih ako ne odem, iako mojim odlaskom taj dan ama baš ništa ne postižem, itd. I šta se onda dešava ? Ništa dobro, jer onda su neki učenici prinuđeni da jure veze i vade fantomska lekarska opravdanja (ili ih falsifikuju) i time se od malih nogu uče kako da zeznu sistem i kako se sve postiže preko veze.

U svakom slučaju, moramo biti realni, ne možeš ti ni od koga silom napraviti doktora nauka ili uspešnog biznismena ili poznatog modnog frizera ili bilo šta drugo, osim ako on to sam ne želi da bude, a taj ko želi to da bude, biće, sa školom ili bez, s tim što će škola umnogome to da mu olakša. Upravo zato škola ne treba da bude nekakva ustanova u koje će se deca silom gurati i represivnim merama terati da budu prisutni, bez obzira da li su u mogućnosti ili ne. Takvim represivnim merama se uglavnom ništa ne postiže. Ministarstvo prosvete pre svega treba da poradi na popularizaciji škole, edukaciji nastavnika kako da učine predavanja zanimljivim, opremanju škola kako ne bi preofesor hemije ili fizike morao da deci štapom i kanapom da objašnjava kako nešto radi, već da to može da uradi u pravoj laboratoriji ili prikazujući simulaciju toga na računaru, itd. Danas jedan prosečan srednjoškolac može mnogo više o fizici naučiti na youtube-u jer postoji gomila kvalitetnog, interesantnog i lako razumljivog materijala, nego što će naučiti iz predavanja profesora koji ništa ne ume da objasni, nego i sam ponavlja definicije koje se mogu pročitati i u knjizi. I za šta će onda nekome profesor, ako to što on priča može da se pročita u knjizi. Profesor treba da bude tu da pomogne da te definicije što više dece razume, a to ne može ako je predavanje dosadno i smorno, nego ako se začini primerima iz realnog života, kompjuterskim simulacijama, video materijalom, i što je najbitnije, diskusijom sa učenicima o temi o kojoj se predaje, a ne monologom. Ne znam da li su se stvari promenile od kada sam ja išao u školu, ali u mojoj školi je više od 50% profesora predavalo lekciju tako što brblja li brblja i ne dozvoljava nikome da ga prekine i pita nešto ili zatraži objašnjenje za nešto što mu nije jasno ili ima da neku primedbu, pa onda po završetku predavanja polovina učenika nema pojma o čemu se pričalo, jer nisu razumeli ni prvi deo lekcije. Dakle, to je ono što treba da se menja, a ne to što će sada neko moći da izostane 7 dana iz škole bez opravdanja, a ranije je mogao 1.
[ stargatenow @ 15.01.2010. 09:50 ] @
Citat:
fanfon: Sve mi se cini da idemo ka americkom sistemu koji mozemo videti na filmovima gde su ucenici zasticeni ko beli medvedi i dolaze i odlaze u skolu kad hoce.


Ovo je potpuno netacno - u USA skolama postoje vrlo stroga pravila za kretanje ucenika. Na primer, u vecini skola je apsolutno zabranjeno napustati objekat (zgradu + dvorista) tokom nastave, ukljucujuci i odmore. Jedini izuzetak je kada se dobije pismeni zahtev od roditelja da dete ranije izadje.

Na pocetku svakog casa se vrsi prozivka ucenika, liste se unose u kompjuter (brzo skeniranje tih formi sa imenima ucenika), i vec posle 15 min se zna ko je u skoli a ko ne. Za sve ucenike koji nisu prisutni, i nisu to ranije najavili, zovu se roditelji da se proveri gde su.

Onda, ucenik mora u roku od par dana po povratku u skolu da nadoknadi svaki kontrolni i domaci zadatak koji je propustio. Zbog toga se ne isplati bezati sa casova, jer te opet sve obaveze sacekaju, plus sto su se nagomilale, sto onda napravi mnogo veci problem nego da se nauci na vreme.

Ako se gubi neki cas (izuzetno retko), tada se pozove neki substitute profersor koji je na stand-by za takve slucajeve. Ako ni njega ne mogu da dovedu, ucenici tada moraju sedeti u biblioteci, kantini i sl. i citati, raditi domace...

Cak je i kretanje po hodnicima tokom casova zabranjeno, osim ako nemate pismenu propusnicu (pass) od profesora. Ona moze biti vec pripremljena, npr. za odlazak u WC, ili profesor napravi novu na kojoj tacno mora da napise gde ucenik ide i ko ga salje.

Ovo sve mozda deluje preterano, ali ne bi verovali kako to sve lepo funkcionise. Nema dreke ispred ucionice dok pokusavate da radite kontrolni, nema ni jednog grafita u WC, sve je cisto kao suza (moze opusteno da se sedi na podu, jer se itison svakodnevno dubinski cisti...), itd.

Cak su im i sadrzaji predmeta i nastavni plan izvanredni. Problem njihovih skola je nesto drugo - niko vas ne forsira da povecavate znanje uzimanjem sve tezih i tezih predmeta, tako da se masa ucenika iz vecine predmeta zadrzi na nivou nase osnovne skole...
[ combuster @ 15.01.2010. 10:00 ] @
@X-Files

Citat:

(Neki od diskutanata ovde će se odmah setiti Bjekićke, 'el tako?)


Tako je :D

Citat:

Pedagogija stalno insistira na uvažavanju ličnosti učenika, prihvatanju individualnih razlika, potreba i motiva - i delovanju u skladu s time (pri čemu se ovo ne sme shvatiti kao neko milosrđe i popuštanje). Ipak, to je u sadašnjoj praksi mora se priznati utopija, pa se nastava uglavom organizuje prema "srednjem" učeniku (koji po pedagogiji ne postoji).


Upravo to je i najveci problem. Svaki ucenik prolazi kroz period adolescencije drugacije i na svoj nacin (da izuzmemo trenutno potrebu pripadanja grupi pa ponasanje postaje poprilicno slicno za sve njene pripadnike), Prilagoditi nastavu svakom uceniku ponaosob je prakticno ne moguce a i vrlo malo prostora je ostavljeno nastavniku da prilagodjava nastavu ucenicima, on ima svoj plan i program i mora da ga ispostuje sa tim da su male korekcije ponekad neophodne.

Nastava se organizuje kao sto si rekao prema "srednjem" uceniku a uvazavanje licnosti ucenika i prihvatanje individualnih razlika se najvise ogleda u stvaranju radne atmosfere unutar ucionice i van nje i kroz samu interakciju profesor/ucenik na individualnom nivou. To se usavrsava vremenom i iskustvom i ne postoji jedan stalan patern koji nastavnik moze da "gura" nadajuci se da ce za "vijek i vijekova" to upaliti za sve ucenike.

Posto se u ovoj temi sve vrti oko discipline ucenika, po meni ni tih 35 izostanaka nije toliko problematicno koliko oduzimanje svih mogucih sredstava nastavniku da na neki nacin ukori/kazni ucenika. Ne moze da ga ispita van odredjenog termina za to predvidjenog nastavnim planom i programom, ne moze da ga izbaci napolje iz ucionice i da mu napise neopravdani, cak je rizik i da ga za vreme nastave oteras kod direktora da ide sam ili sa jos nekim ucenikom, ne smes ni u wc da ih pustis da odu. Pravila su sve opustenija upravo prateci tog srednjeg ucenika cije poimanje vrednosti je sve izopacenije :( Umesto da skola sluzi da usmerava ucenika koliko je to god moguce upravo imamo kontra situaciju gde sami ucenici oblikuju nastavu i skolstvo kakvo ce biti ne samo za njih vec i za buduce generacije.

@Marko_L

Citat:

Srednja škola nije obavezna i samim tim uopšte ne vidim potrebu za tim nekim represivnim merama kada su izostanci u pitanju. Da se ja nešto pitam, skroz bih ukinuo neopravdane izostanke kao kategoriju. Jednostavno bih uveo pravilo da moraš da imaš toliko i toliko predavanja da bi mogao da izađeš na usmeni ili kontrolni, a kad izađeš na taj ispit, dobiješ ocenu na osnovu tvog znanja i to je to. Uostalom, to je ono što je bitno, znanje, a ne to da li ćeš ti prisustvovati na svim časovima, a zverati okolo i ne slušati predavanja ili na 50% časova, a pažljivo slušati. Nekome je možda jednostavnije da nešto nauči u sopstvenoj režiji, pa sa tim znanjem izađe na ispit.


Skola je daleko samo od ustanove gde ucenik stice znanje iz odredjenog skupa predmeta. Iz tog razloga je neophodno da ucenici prisustvuju casovima i da idu u skolu + sto deca u tom dobu nemaju prioritete i vrednosti kao odrasli pa da im se moze prepustiti arbitraza po njihovom nahodjenju da li da prisustvuju nastavi ili ne.

[Ovu poruku je menjao combuster dana 15.01.2010. u 11:13 GMT+1]
[ burex @ 15.01.2010. 10:19 ] @
Meni je interesantno što u srednjoj školi, kada učenik napuni 18 godina, i dalje mora da donosi opravdanja roditelja/staratelja. Glupost. Nego, pre par godina sam pohađao srednju školu, i situacija je poprilično loša, a verujem da je danas i gora. Da bi se dobio ukor, mora se napraviti mnogo veliko s**nje (pljuvanje na prolaznike na ulici sa prozora nije među tim prestupima, a bogami ni tuča u razredu)... dvojke se poklanjaju kao bombonice, a izostanci se pravdaju bez problema od strane roditelja, nekog sportskog društva ili falš lekarske ceduljice. Zašto to mora tako? Srednješkolsko obrazovanje nije uopšte obavezno koliko ja znam. Te dangube koje puštaju da prođu sa nekom mizernom dvojkom neće izaći na ulicu sutra sa bilo kakvim znanjem, nego će jednostavno ukaljati svedočanstvo/diplomu onim učenicima koji su je zaradili pošteno. Čitava farsa se odigrava samo da bi neki ljigavac dobio neko zvanje, pa da se preko neke veze sa tom svojom "strukom" zaposli kako bi okolini zagorčavao život. Baš zbog toga, smatram da neopravdani časovi ne bi trebali preterano da utiču na finalnu ocenu iz vladanja ukoliko učenik ne pravi probleme, ponaša se kulturno, dolazi na kontrolne zadatake ili odgovaranja i pokazuje odgovarajuće znanje. Srednja škola nije obdanište i nema cilj da vaspitava ikoga, već je tu da preda znanje i da ga pošteno ispita.
[ X Files @ 15.01.2010. 10:32 ] @
^
Citat:

Skola je daleko samo od ustanove gde ucenik stice znanje iz odredjenog skupa predmeta. Iz tog razloga je neophodno da ucenici prisustvuju casovima i da idu u skolu + sto deca u tom dobu nemaju prioritete i vrednosti kao odrasli pa da im se moze prepustiti arbitraza po njihovom nahodjenju da li da prisustvuju nastavi ili ne.

Upravo tako.

Po jednoj od definicija:
Nastava je planski i organizovan proces vaspitanja i obrazovanja, odnosno učenikovog:
- sticanja znanja, umeća i navika,
- razvijanja određenih sposobnosti,
- formiranja pojedinih svojstava i osobina ličnosti
... od strane nastavnika.

Dakle, radi se o nekoliko etapa:
a) racionalnog - saznanje (znanje, shvatanje),
b) emocionalnog - prihvatanje (uverenje, stavovi),
c) voljnog - primena (delovanje i postupanje).

Konkretno znanje je samo jedna od stavki koja se u školi uči, a praktičo se jedina ocenjuje. Na žalost, možda odatle i počinju mnogi problemi, tako da nisam više ubeđen da gorepomenuti "američki sistem" ne valja. Predajem se ;)
[ combuster @ 15.01.2010. 10:35 ] @
Citat:

Srednja škola nije obdanište i nema cilj da vaspitava ikoga, već je tu da preda znanje i da ga pošteno ispita.


Ma jok, u vreme adolescencije ti ne treba nikakav guidance, ne razvijas se kao licnost, jos ako roditelji rade po ceo dan pa je srednjoskolac prepusten sam sebi - to bi bio idealan scenario.

Ljudi, batalite te fore - ja znam sve, ne treba mi skola... Za takav nacin razmisljanja je fakultet za samofinansirajuce studente, pa ako ti ne trebaju predavanja i lakse ti je da ucis kod kuce - super, svaka cast.
[ Ivan Dimkovic @ 15.01.2010. 10:38 ] @
Citat:

sto deca u tom dobu nemaju prioritete i vrednosti kao odrasli pa da im se moze prepustiti arbitraza po njihovom nahodjenju da li da prisustvuju nastavi ili ne.


U kom dobu?

Da li pricamo o osnovnoj ili srednjoj skoli?

Cini mi se da su deca u srednjoj skoli danas daleko zrelija nego sto neke teorije predvidjaju ;-)
[ combuster @ 15.01.2010. 10:47 ] @
Dimke, da su zrelija ne bi udarali profesorke i gadjali profesore stolicom. Ne bi se povecavao broj narkomana u osnovnim i srednjim skolama. Ne bi im idoli bili Don Corleone i ostali makaroni. Ne bi se povecavao broj neopravdanih izostanaka. Malo malo pa se neko "nabode", rokne flashom (fleshuje se :)), pukne prangijom i slicno, nesto se ne secam da je ranije tako bilo, ili je cenzura informacija u to vreme bila malo jaca :)
[ Ivan Dimkovic @ 15.01.2010. 10:51 ] @
Bojim se da su to razlicite stvari - deca koja se bodu nozevima su totalno vaspitno zapusteni slucajevi.

Problem je sto je to vaspitanje koje se stice mnogo ranije pre srednje skole - i tu decu nece moci da civilizuje niko, sve i da das nastavnicima pravo da ih pendrece. Sta, da nece mozda "obaveza" bivanja na casovima da ih civilizuje? Nisam bas siguran u to.

Secam se moje osnovne skole - znaci prvi razdred, i VEC TADA si mogao da pokazes prstom na klince koji ce postati krimosi.

Nikakav tretman "vaspitnog programa" im nije pomogao, sile pedagoga, psihologa, a kasnije i pendrecenje od strane MUP-a posle prvih neuspesnih kradja - postali su krimosi. To su stvari koje se formiraju u kuci, pogotovu kada se radi o sistemu vrednosti.

Moj kolega iz bivse firme je imao super analogiju kada je postao cale (ima dvoje dece) - "Dete ti je kao C++ projekat, ako ga skenjas u samom startu - nema sanse da ga opravis kasnije" :)

A to da "ranije nije bilo"... Hm, evo par epizoda iz moje osnovne (1988-1996):

- Lik, 6-ti osnovne, doneo kasikaru za "fajt posle skole" - i bacao je iz ruke u ruku, uz okupljenu gomilu (koja je tako mogla da izgine)
- U mom odeljenju, 7-mi razred, baja doneo prangiju i stavio je na sto
- Zapaljeni dnevnici, normalna stvar
- Zahvalnica razrednom u vidu po*eravanja na sto gde sedi

A fajtanje sa kamenicama, zavrsavanje u urgentnom centru i sl.. da ne pominjem - to su bili sasvim regularni dogadjaji, cak nisu vredni pomena

Hm...
[ deerbeer @ 15.01.2010. 10:55 ] @
Citat:

Problem je sto je to vaspitanje koje se stice mnogo ranije pre srednje skole - i tu decu nece moci da civilizuje niko, sve i da das nastavnicima pravo da ih pendrece. Sta, da nece mozda "obaveza" bivanja na casovima da ih civilizuje? Nisam bas siguran u to.

Secam se moje osnovne skole - znaci prvi razdred, i VEC TADA si mogao da pokazes prstom na klince koji ce postati krimosi.

Cek, a otkud znas da neko u srednjoj skoli nije krenuo stranputicom ?
Ja sam upoznao dosta ljudi u srednjoj skoli koji su na pocetku bili dobri djaci ,a na kraju zavrsili kao narkomani .
Slazem se da je najveca odgovornost na roditeljima ,
ali drustvo i sistem vrednosti u skoli su ti koji trebaju da ga "odrze" da ne ode stranputicom.
[ Ivan Dimkovic @ 15.01.2010. 10:59 ] @
I ja znam gomilu ljudi koji su zavrsili kao narkomani u srednjoj.

Ali, vidis, ni jednom od njih skola nije mogla da pomogne (bar ne u slucajevima koje ja znam) - i ako se udubis u problematiku - gotovo svako od njih je imao neki dublji problem (alkoholizam roditelja, depresiju, ...) - tu i tamo je zalutao neko ko se samo malo zezao sa dopom do onog momenta kada skontas u sta si se uvalio (kada je kasno i kada je malo vise zeznuto da prestanes)

Ali... ne vidim kako "obaveza bivanja na casu" tu moze bilo sta da pomogne - mozda moze skolski pedagog, ali narkomanija je teska bolest koju nekad ni timovi strucnih ljudi ne mogu da izlece.

Mislim, cisto da se razumemo - nemam ja nista preterano protiv "obaveze bivanja na casu" ali mislim da je zahtev za izbacivanjem iz skole zbog 25 neopravdanih (4 radna dana) neprimeren. Ne smatram decu koja su imala 4 problematicna dana takvim "problemima" da im treba uskratiti pravo na skolovanje.

Pogotovu kada postoje daleko dublji problemi obrazovanja koje bi trebalo resavati.
[ deerbeer @ 15.01.2010. 11:03 ] @
Citat:

Ali, vidis, ni jednom od njih skola nije mogla da pomogne (bar ne u slucajevima koje ja znam) - i ako se udubis u problematiku - gotovo svako od njih je imao neki dublji problem (alkoholizam roditelja, depresiju, ...) - tu i tamo je zalutao neko ko se samo malo zezao sa dopom do onog momenta kada skontas u sta si se uvalio (kada je kasno)

To je tacno, ali tada bi trebalo da nastupi skola kao protiv teg tom posrnucu .
Sta znam , psiholozi , posvecivanje vise paznje onima koji su poceli da izostaju , slabe im ocene u skoli itd ,
prepoznati problem dok je jos u povoju .
Ovako , problem se u skoli ustanovi onda kad je vec kasno ..

[ Ivan Dimkovic @ 15.01.2010. 11:08 ] @
Pa treba da nastupi, ne vidim zasto ne bi trebala da nastupi.

Samo nikako ne vidim konekciju izmedju starog (sada ukinutog) pravila "Za 25 neopravdanih letis iz skole" - i resenja problema nekog klinca koji se navukao na dop.

Pazi, za sve vreme moje srednje skole je vazilo to pravilo (doduse, ne znam da li je iko ikad bio izbacen zbog toga) - pa opet, ljudi se navlacili na dop, imali svakojake probleme itd.... neki od njih se i izvukose (doduse ne znam koliko je sama skola bila zasluzna)

Sta bi resio sa tim izbacivanjem (nekog ko 4 dana nije dosao u skolu) u tom konkretnom slucaju? Samo bi ga izbacio na ulicu - i totalno zapecatio sudbinu. Nisam siguran da je to pametna pedagoska mera.
[ deerbeer @ 15.01.2010. 11:16 ] @
Citat:

Samo nikako ne vidim konekciju izmedju starog (sada ukinutog) pravila "Za 25 neopravdanih letis iz skole" - i resenja problema nekog klinca koji se navukao na dop.

Pazi, za sve vreme moje srednje skole je vazilo to pravilo (doduse, ne znam da li je iko ikad bio izbacen zbog toga) - pa opet, ljudi se navlacili na dop, imali svakojake probleme itd.... neki od njih se i izvukose (doduse ne znam koliko je sama skola bila zasluzna)

Ma slazem se da je 25 neopravdana cifra .
Svojevremeno sam ih imao preko 40-50 , pa sam se nekako izvukao .
Tada nije bilo photoshopa da mogu sam da napravim lekarsko uverenje :D

Samo se hteo da naglasim da srednje obrazovanje ne bi tako trebalo liberalno da bude
samo zbog toga sto se u osnovnoj skoli videlo ko ce kakav da bude ..

[ abitbp6 @ 15.01.2010. 11:20 ] @
@Maksvel
Ako učenik u (neobaveznoj) srednjoj školi prekorači broj neopravdanih izostanaka, samim tim valjda upravo potvrđuje da mu ta škola nije ni potrebna - npr. jer može uspešno da se edukuje i sam. Pa neka se edukuje, ko mu brani!

Netačno. Ispisivanjem iz škole se potvrđuje da ti škola nije ni potrebna. Neopravdanim izostancima se broje ubeđenja razrednog starešine da neko namerno nije došao na časove.

@Jablan
Što znači šta, da nastavnik treba da te juri po kafanama da bi te propitao? Ili da prilagođava svoj program rada tvojoj dobroj volji da se pojaviš na času?

Ne mora nastavnik nikoga da juri, samo treba da bude profesionalan i prati zakon i procedure. Postoji jasna procedura za takve slučajeve - Ako te nema na ocenjivanju, ostaješ neocenjen. Ako si neocenjen, ideš na razredni ispit. Ako te nema ili padneš na razrednom ispitu, ne prolaziš godinu. Ako dva puta padneš godinu, gubiš pravo na redovno školovanje i škola je završila sa tobom. Ako hoćeš dalje da se školuješ, ideš vanredno, gde je sve pitanje slobodne volje, ali i sve plaćaš. Pa izvoli, volj' ti ići, volj' ti ne ići.

@serbian.boy
Svaka tebi cast kad si ti iz osnovne skole izbacen...

Pretpostavljam da ti je promakao deo "zloupotrebom pravila o 25 izostanaka" i "moj problem je rešavalo i Ministarstvo prosvete". Problem je bio vrlo, vrlo složen, a posledice dalekosežne, i po mene, i po ljude koji su u školi radili protiv zakona.

@serbian.boy
Koliko ja znam,srednja skola je obavezna!

Ne znaš. Srednja škola nije obavezna. Osnovna jeste.

@serbian.boy
Da,znanje i vestina koje se sticu prakticnim radom i slusanjem u skoli...

Kako onda prolaze deca koja su bolovala celu školsku godinu? Kako prolaze vanredni učenici, koji nemaju ni dana u školskoj klupi? Kako prolaze oni koji polažu razlike predmeta pri prelasku iz jedne škole u drugu?

@combuster
po meni ni tih 35 izostanaka nije toliko problematicno koliko oduzimanje svih mogucih sredstava nastavniku da na neki nacin ukori/kazni ucenika. Ne moze da ga ispita van odredjenog termina za to predvidjenog nastavnim planom i programom, ne moze da ga izbaci napolje iz ucionice i da mu napise neopravdani

Predavač je predavač, a ne policajac. Njemu nije potreban mehanizam za kažnjavanje, jer kada ga ima, on ga zloupotrebljava, što su, verujem mnogi od nas, na neki način osetili. Evo primera, ja sedim na času - uradio sam nešto što se predavaču nije dopalo (što ne znači da je to nužno bilo nešto što je značajno ometalo druge da prate nastavu), on me izbacuje napolje i upisuje mi neopravdani. Zašto je to izostanak, kada sam ja fizički prisutan u školi? I zašto je neopravdani, kad je predavač jedini razlog zbog koga ja nisam na času. Kako to da sam do tada bio opravdano prisutan, a od tada sam neopravdano odsutan? Da li sam ja ipak bio na tom času ako je prošlo više od pola časa, ili nisam? Šta ako je prošlo 40 od 45 minuta? Za ispitivanje postoji jasna zakonom definisana procedura, opisao sam je gore u odgovoru Jablanu. Poenta - predavači treba da budu profesionalci, da prate zakon i procedure, a ne policajci i surogat roditelji koji će da prevaspitavaju decu. Mere kažnjavanja treba da sprovodi škola, a ne predavač. Predavaču je dovoljno pravo da dete koje značajno ometa nastavu pošalje kod psihologa/direktora.

@combuster
Skola je daleko samo od ustanove gde ucenik stice znanje iz odredjenog skupa predmeta. Iz tog razloga je neophodno da ucenici prisustvuju casovima i da idu u skolu...

Ovde mogu donekle da se složim, uz dodatak da mislim da su ti drugi razlozi da se redovno ide u školu (pre svega socijalizacija) važniji od sticanja znanja. Da se ne lažemo, situacija u većini srednjih škola je katastrofalna, a PISA test je pokazao sa kakvim (ne)znanjem se odatle izlazi.


Nemojmo pričati o školi kao o nekom savršenom sistemu u kome samo od slobodnog izbora učenika zavisi da li će je uspešno proći ili ne. Predavači su nestručni, nisu pedagozi, isfrustrirani, jadni, ludi, skloni zloupotrebama, korumpirani, podložni uticajima, organizovani u interesne grupe, nezainteresovani za svoj posao i učenike, i šta sve još ne. Ja sam imao psihopatu koji je svima davao samo dve ocene - 1 i 2. Jedan je bio redovan na školskim ekskurzijama, jer je školske autobuse tovario stvarima i švercovao u Srbiju. Jedna je pred direktorom i kamerama napušavala 20 roditelja koji su se žalili zato što je celom razredu podelila kečeve i dvojke na kontrolnom, a ljudi otišli u regionalno Ministarstvo obrazovanja i od njih dobili mišljenje da njene ocene nisu odgovarajuće. Danas dete u srednjoj školi može samo da se nada da će kroz to leglo nemara i javašluka proći sa što manje štete.


Izvinjavam se na podužoj poruci.



X Files ima neka jako dobra zapažanja.
[ combuster @ 15.01.2010. 11:25 ] @
@Ivan

Hehehe, ja jesam rekao da je skola mnogo toga ali nisam naveo da je ustanova koja treba da sluzi istoj svrsi kao i Laza Lazarevic ili Zabela :D

U pravu si, gvozdje se kuje dok je vruce, ali vruce je sve dok se ne zavrsi pubertet kod 80% klinaca IMHO.

I slazem se da za takve slucajeve gde je porodica i okruzenje uticalo da neko postane krimos i outcast nema pomoci (makar ne u skolskom sistemu), mozda bi izvuklo njih 10-15% tako ali i to je long shot. A izbacivanje iz skole takvih slucajeva je potrebno iz prostog razloga da bi se zastitila deca koja u skolu idu da bi nesto naucila i da bi se spremila za dalje obrazovanje. Simple as that.

Kao gradjanin neke zemlje moras da postujes zakon te zemlje.

Kao ucenik neke skole moras da postujes pravila propisana od strane ministarstva prosvete.

Ne ide mi se danas u skolu, ne ide mi se danas na posao, ne postuje mi se danas zakon... Pravila, pravila... Najbolje da ih sve ukinemo :)

@abit

Najgoru gresku koju svi pravimo ovde je to sto sve poprilicno generalizujemo. Evo vidim u poruci pricas, jedan nastavnik ovo jedan nastavnik ono - da tacno, jedan. Dakle ne kazem da nema losih profesora i nastavnika koji jednostavno nisu za taj posao ili su tokom obavljanja istog se negde "smorili". Ali isto tako ima gomila njih koji taj posao obavljaju odlicno da ne kazem savrseno, sad da dajem ocenu naseg kompletnog obrazovnog sistema - zaista ne raspolazem dovoljnim brojem informacija.
[ Ivan Dimkovic @ 15.01.2010. 11:35 ] @
Pa dobro.

Eto, to ministarstvo je promenilo ta pravila - ocigledno je postojao razlog za to.
[ X Files @ 15.01.2010. 11:40 ] @
Citat:

"Dete ti je kao C++ projekat, ako ga skenjas u samom startu - nema sanse da ga opravis kasnije" :)

Ovo bi Frojd odmah potpisao, samo da je znao za C++ ;)

Kada pročitam par nekoliko gornjih postova, uglavnom se slažem sa svime izrečenim.

Ivan pominje i insistira na ljudima za koje se "na ulaznoj kapiji" vidi da idu u sunovrat. To zaista jeste tačno i uglavnom ima biološku osnovu (najčešće dominantne negativne nasledne osobine ili neko minimalno celebralno oštećenje) ili socijalnu osnovu (stanje u neposrednoj okolini, tipično samoj porodici). Nema te sile koja će ih vratiti na kolosek kojim ide većina pripadnika društva.

To i jeste pomenuto i imenovano u pedagoškoj psihologiji kao "neprihvatljivo ponašanje u školi" (odudaranje od opštih normi ponašanja u društvu i sistema vrednosti: agresivnost, neposlušnost, krađa, laganje, uništavanje tuđe imovine, skitnja, besposličarenje, lenjost). Korekcija ovoga NIJE U NADLEŽNOSTI ŠKOLE (i to je pomenuto u literaturi), ali se u školi i vidi i uči kako treba da se radi. Tj, formira kod dece kriterijske obrasce i zahteva odgovarajuće repertoare ponašanja.

Škola se bavi samo korekcijom takozvanog "ometajućeg ponašanja" koje može da preraste u neprihvatljivo, ako se na vreme ne sprečava.

deerbeer govori o tome da škola mora uvek da se bavi vaspita(va)njem i da je vaspitanje PROCES a ne samo neki trenutak. I to je tačno.

Ne vidim gde se razilazite u mišljenju,



Inače, što se tiče pitanja iz naslova 25 ili 35 neopavdanih, stvarno nemam nikakvo konretno mišljenje za sada, praksa će pokazati. Što reče Ivan, ima i važnijih stvari.

Još jednom pominjem, mislim da su ti limiti oruđe za nastavnike a ne za đake; da koncentrisani učenici neće ni razlišljati o toj povojnosti; da će oni koji odsustvuju sami sebi zagorčati situaciju; da se izbacivanjem problem samo premestiti sa jednog na drugo mesto.



[ abitbp6 @ 15.01.2010. 11:55 ] @
Moja namera nije bila da generalizujem već da ukažem koliko loše stvari mogu da idu. Ali, situacija nije dobra, sa sve tim drugim ljudima koji rade svoj posao kako treba, PISA test kaže - ispodprosečno, donja trećina.

http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,2988425,00.html

Cenim da hodamo po tankoj liniji offtopica sa pričom o kvalitetu nastavnog kadra i nastave...
[ jablan @ 15.01.2010. 12:41 ] @
Citat:
abitbp6: Cenim da hodamo po tankoj liniji offtopica sa pričom o kvalitetu nastavnog kadra i nastave...

Izvini, ali mislim da si nas baš ti doveo tamo svojom tužnom pričom: to što je loš nastavni kadar (sa čim se potpuno slažem) ne možeš rešiti liberalizacijom nastave i ostavljanjem učenicima da sami sebi prave nastavni plan (a ukidanje limita za neopravdane nije ništa drugo nego to, jer bi se 90% učenika onda odlučilo da nastavu pohađa "od kuće").

Imaš problem sa nastavnicima - reši problem sa nastavnicima.
[ burex @ 15.01.2010. 12:53 ] @
Citat:
To zaista jeste tačno i uglavnom ima biološku osnovu (najčešće dominantne negativne nasledne osobine ili neko minimalno celebralno oštećenje)

Ne bih koristio reč "uglavnom". Takve kretene koje sam ja video su uglavnom uvek ćutljivi u susretu sa nekim profesorom ili učenikom po prvi put, sve dok ne "ispipaju teren" i uvide koliko mogu da prave sranja. Ubrzo se stvori tabela ponašanja - kod ovog profesora sam miram ko bubica, a kod ovog urlam jer mogu... ovog učenika zaobilazim, ovog zahebavam dan-noć, a ovog bijem jer je mene ćale juče dobro izlemao. Pre bih rekao da su oportunisti - nemaju pojma/želju da uče, niti iko iz razreda želi da stvara prijateljstvo sa njima (osim njima sličnim), te jedini način da se uklope jeste da postanu dvorske lude, neko na koga možemo pogledati i reći "auf, ja sam još i dobar". Još jednom, po mom mišljenju, ni profesori niti razredne starešine ne bi trebali da imaju obavezu u srednjim školama da ulažu toliko truda u vaspitavanje te stoke. Znam da je moj razredni starešina čupao kosu zbog 3-4 debila, a nas ostale je zapostavljao ili je nad nama trenirao nepotrebnu strogoću kada već nad problematičnima nije uspeo (podvlačim - nije uspeo).
[ X Files @ 15.01.2010. 13:09 ] @
Citat:

Još jednom, po mom mišljenju, ni profesori niti razredne starešine ne bi trebali da imaju obavezu u srednjim školama da ulažu toliko truda u vaspitavanje te stoke. Znam da je moj razredni starešina čupao kosu zbog 3-4 debila, a nas ostale je zapostavljao ili je nad nama trenirao nepotrebnu strogoću kada već nad problematičnima nije uspeo (podvlačim - nije uspeo).

Verovao ili ne, ovo se događa i u vrtićima - da zbog jednog jedinog "problematičnog" detata, cela grupa dece ne može da uspostavi normalan režim života i rada.

Tada vaspitačice čupaju kosu, pišu zahteve za premeštaj, jadaju se upravniku, ovaj direktoru... Kada prođe nekoliko meseci, takva deca se ispisuju iz jednog i upisuju u drugi vrtić, gde opet nekome smetaju. Taman kada se vaspitačica otarasi jednog takvog, iz drugog vrtića joj pošalju jedno isto takvo dete, premešteno po istom osnovu.
[ llux @ 15.01.2010. 13:26 ] @
Kada cete vec jednom da shvatite da samo silom i kaznama mozete da kontrolisete ljude. I priroda je to morala da uradi. Koristi bol kao sredstvo.
Nije ovde pitanje gde ce se zaposliti vec je pitanje koliko cemo glupih i nepismenih ljudi imati. Shvatite da niko nece da uci, mali je procenat dece koja bi ucila samostalno. A i oni koji bi ucili, cesto bi ih mrzelo. Evo prvi ja ne bih ucio. Da me nisu "silom" drzali nista ne bih znao
[ burex @ 15.01.2010. 14:00 ] @
Pa sve te problematične škola drži silom u školskoj klupi, a na kraju školske godine - mrka kapa. "Jao profesorice, mogu da odgovaram za 2?", pa konsultacije sa roditeljima ("dajte mom sinu 2, on svakako hoće samo da bude vozač/pekar/frizer"), pa na kraju na popravnom bude "ubiće me tata i mama ako ne dobijem 2, a učio sam celo leto". Ma milina. Svi znamo da deca moraju da se drže u školskim klupama dok ne uvide da uče zbog sebe, a ne zbog drugih, ali ne mogu da svarim da se ta tradicija prevlači i u (neobaveznu) srednju školu.
[ abitbp6 @ 15.01.2010. 14:16 ] @
Citat:
jablan: Izvini, ali mislim da si nas baš ti doveo tamo svojom tužnom pričom:

Ne mogu da se složim sa ovom ocenom, centralna tema mojih poruka nije neka tužna priča, niti priča o kvalitetu nastave i nastavnog kadra, već kritika sistema koji drži širom otvorena vrata najgorim zloupotrebama, a koje sam sticajem okolnosti lično osetio i vrlo dobro znam kakve su posledice. Zato sam i uzeo učešće u temi. Neopravdani izostanci su upravo sredstvo koje se jako zloupotrebljava i zato sam za njihovo ukidanje. Opisi tri predavača koje sam dao, a koji se izvađeni iz konteksta mogu tumačiti kao priča o kvalitetu nastave i nastavnog kadra, su samo primer nepodobnih ljudi koji će te izostanke davati. I nije potrebno 10 ovakvih predavača, da bi detetu uništili život, dovoljan je jedan ili dva. Njima je dat kazneni mehanizam neopravdanih izostanaka da njime slobodno raspolažu, ali ko njih kontroliše? Ko i kako realno može proveriti opravdanost upotrebe tog kaznenog mehanizma? Da li deca, jedini svedoci zloupotrebe ovog mehanizma, mogu da proniknu u sve suptilne načine njegove zloupotrebe (zakasnio si na čas 5 minuta, neopravdani, isteran sa časa, neopravdani, roditelji nisu došli da opravdaju, neopravdani), i mogu li je sprečiti? Odgovor je NE. A posledice te zloupotrebe su izbacivanje iz škole, uništavanje životnog okruženja deteta, izbacivanje iz sistema socijalizacije i prepuštanje ulici. Zbog katastrofalnih posledica koje mogu da proisteknu iz zloupotrebe neopravdanih izostanaka, predavač ne sme da ima nikakve kaznene mehanizme na raspolaganju, osim "idi kod direktora/savetnika/psihologa".

Evo, opet ću dati primer predavača iz srednje škole. Žena je dobila razredno starešinstvo. Iz nekog razloga, nije želela da ima ponavljače u razredu (ne, to nisam bio ja). Šta je uradila? Delila im je neopravdane šakom i kapom i otpremila iz učionice do polugodišta. I šta je to? To je kreten kome treba zabraniti da priđe detetu na 200 metara, zato što uništava dečije živote da bi podigla prosek ocena svog odeljenja sa 3,2 na 3,3.

Citat:
jablan: Imaš problem sa nastavnicima - reši problem sa nastavnicima.

Ovo stoji ako je dete uzrok problema. A šta ako nije? Nemoj posmatrati školu kao savršen sistem u kojima jedine probleme uzrokuju deca.
[ vladd @ 15.01.2010. 14:24 ] @
Otprilike je kao sto kaze Burex.

Ako deca ne shvataju ozbiljnost potrebe odlaska u skolu, sa jedne strane, ili kalkulisu sa vremenom i obavezama, to je ipak licna stvar.

Zajednica se dogovorila da PRUZI obrazovanje, a ne da ga NAMETNE. A da bi ga kvalitetno isporucila, nije dovoljno da profesori ili program budu superkvalitetni, potreban je i stof, ucenici, sa bi se sasio jedan pismen element zajednice.

Vise sam da se deci pruzi sloboda, pa kao na fakultetu, mozes da ne budes ni na jednom predavanju, ako imas alternativni izvor informacija.

Mora da postoji set obaveza i nivoa znanja koji se postize, i finalna sublimacija svega sto se naucilo. KAko ce se do tog cilja stici, ponekad je manje vazno, ako se ne kosi sa normama drustva( mislim i na zakonske i na moralne norme).

Poz
[ jablan @ 15.01.2010. 14:34 ] @
Citat:
abitbp6: Ovo stoji ako je dete uzrok problema. A šta ako nije? Nemoj posmatrati školu kao savršen sistem u kojima jedine probleme uzrokuju deca.

Nisi me razumeo, moje "reši problem" nije bilo upućeno detetu, već državi. Ukidanjem limita neopravdanih država ne može da rešava problem lošeg nastavnog kadra, već samo pravi masu novih.

U svakom sistemu postoji mogućnost zloupotrebe položaja, i da nije neopravdanih, loši nastavnici našli bi neki drugi metod. Ja tvrdim da je broj učenika koji su nepravedno izbačeni zloupotrebom neopravdanih od strane nastavnika mizeran (igrom slučaja, ti si bio u tom malom procentu). Šteta koja se pravi time mnogo je manja od one koja bi nastala proglašavanjem nastave neobaveznom (a to je ono što predlažeš).

Prisustvo dece na časovima je obavezno jer većina njih nije dovoljno samosvesna da skapira zašto su tu i/ili nije sposobna da savladava gradivo samostalno.
[ mrkii @ 15.01.2010. 14:48 ] @
Citat:
mozes da ne budes ni na jednom predavanju

Ovo uglavnom nije tacno. E sad, sto se ne postuje statut fakulteta to je druga stvar. A kada student izadje na ispit primeti se razlika.
[ fanfon @ 15.01.2010. 14:56 ] @
Moguce da ce profesori i nastavnici imati manje problema s novim odredbama ako ne budu kao ranije trazili od djaka da se pravdaju gde su bili. Ali i dalje ce moci da ih kaznjavaju ne proverama i ispitivanjima ako ne budu znali, a ko sto kaze mrki-sigurno ce se primetiti.
[ Srđan Pavlović @ 15.01.2010. 15:06 ] @
Deca se na neki red moraju navikavati dok su jos mali, odnosno
od predskolske ustanove, pa dalje, kontinuirano kroz osnovnu skolu.

Dakle, slazem se sa onima ovde koji su izneli da treba traziti uzrok
problema i resavati ga na tim osnovama.

Kada dete vec dodje u srednju skolu, ono dolazi sa nekim NAVIKAMA,
i te navike ce se tesko promeniti nekom cifrom na papiru koja glasi
"25" ili "35" ili koliko god casova.... Navike (radne) se uspostavljaju vaspitanjem
od malena, u cemu najvecu ulogu imaju neposredni staratelji, tj. porodica,
a onda porodica u bliskoj saradnji sa predskolskom ustavnovom, a onda i sa osn. skolom.

Isto tako - lose navike se tesko iskorenjuju, pogotovo kada se uzme u obzir da je
skola samo jedan ogranicen faktor vaspitanja, i da moze SAMA vrlo malo uciniti kada
dete dodje u srenju skolu sa vec lose formiranim navikama, pogotovo kada u svom
radu nema pomoc i podrsku porodice i drugih bitnih faktora vaspitanja sa kojima mora
raditi zajedno.
[ abitbp6 @ 15.01.2010. 16:06 ] @
Citat:
jablan: U svakom sistemu postoji mogućnost zloupotrebe položaja, i da nije neopravdanih, loši nastavnici našli bi neki drugi metod.

Sa ovim se slažem. Npr, nekome ne bi popravili ocenu na Nastavnom veću, iako su popravili ocene stotini drugih. BTW, zna li neko, da li je popravljanje ocena na Nastavnom veću legalno?

Citat:
jablan: ... proglašavanjem nastave neobaveznom (a to je ono što predlažeš).

Nisam ja za neobaveznu nastavu, ja sam za ukidanje kategorije opravdanih i neopravdanih izostanaka, tj za to da se broje samo izostanci. Rekao sam u prvoj poruci da se može zadržati pravilo koje sada važi, da se ide na razredni ispit ako se propusti 1/3 fonda časova. Na razredni ispit se ide i kada neko zbog bolovanja odsustvuje sa velikog broja predavanja ili nije ocenjen u nekom tromesečju, pa pretpostavljam da je taj način provere znanja pogodan za one koji su dugo odsutni (mada ne znam kako se to polaže, nikad nisam polagao, niti znam nekoga ko je to polagao).

Citat:
jablan: Prisustvo dece na časovima je obavezno jer većina njih nije dovoljno samosvesna da skapira zašto su tu i/ili nije sposobna da savladava gradivo samostalno.

Ne slažem se da je obavezno (jer deca mogu imati nekoga ko će im mnogo bolje objasniti gradivo od nastavnika sa kojim rade), ali se slažem da nisu dovoljno samosvesna i/ili sposobna, i baš zato mislim da bi i bez kategorisanja izostanaka razredni ispiti bili više izuzetak nego pravilo.

Dodatni besmisao opravdanih i neopravdanih je i u tome što neka deca imaju mogućnost da opravdaju sve i svašta, a druga nemaju. Neko je već pričao o ovome (45 opravdanih, 2 neopravdana). Neko ima opuštene roditelje koji će opravdati sve, a neko ne. U mojoj školi je bila praksa da stariji brat ili čak stariji ortak ide u školu da opravdava časove i to je prolazilo bez problema. Pa i po novinama smo skoro čitali kako je majka jednog učenika, koja je lekar, davala svom potomku blanko opravdanja da deli školskim drugarima.

Mehanizam slobodnog odsustva može biti i prvi signal upravi škole da nešto nije u redu na predavanju. Nisu sva deca po defaultu podešena na odsustvo sa predavanja. Ako je predavanje interesantno, deca će ići. Ako deca mnogo odsustvuju, to je signal da škola ispita šta se dešava na tom predmetu i pokuša da koriguje nešto dok je vreme, da zameni predavača, unapredi nastavu ili slično. Ovako, sve ispada sjajno i bajno, deca "uče", a na kraju godina kečeva kao salate, pa se na sednicama Nastavnog veća popravljaju ocene i rukama i nogama, uglavnom trgovinom tipa ja tvojima, ti mojima. Profesori srećni, imaju svoje proseke i prolaznost, plata i raspust pred njima, roditelji srećni, deca im prošla razred, a deca ostadoše neobrazovana.

Citat:
Srđan Pavlović: Isto tako - lose navike se tesko iskorenjuju, pogotovo kada se uzme u obzir da je...

MIslim da srednja škola time ne treba ni da se bavi. U Zakonu o sistemu obrazovanja i vaspitanja, član treći, piše koji su ciljevi obrazovanja i vaspitanja i nigde nema "prevaspitavanje".

[Ovu poruku je menjao abitbp6 dana 15.01.2010. u 17:21 GMT+1]
[ Srđan Pavlović @ 15.01.2010. 16:21 ] @
Citat:
Profesori srećni, imaju svoje proseke i prolaznost, plata i raspust pred njima


Ne vidim uopste razlog zasto bi profesori bili srecni za neke "svoje proseke i prolaznost".

Isto tako ne vidim poentu ukljucivanja plate i "raspusta" u pricu o izostancima?

Prvo, sasvim je normalno da radnik dobija platu za svoj rad. Drugo, valjda ce ljudi jednom shvatiti
da prosvetari isto imaju zakonski odmor od 22 (+ dodatak dana nas staz kako vec ide) dana i prestati
sa tim "raspustima" - raspusti su za decu, a za radnike je godisnji odmor propisan zakonom.

Dakle, ja leti imam recimo 22 dana zakonskog odmora + ako imam staza jos koji dan po zakonu,
znaci sa sve vikendima oko mesec dana. Mi smo jos u skoli i HENDIKEPIRANI, jer smo DUZNI da
godisnji odmor trosimo tada kada je i deci raspust, a ne kada mi to zelimo u toku godine, kako je
obicno u ostalim firmama.

Sto se tice "popravljanja ocena na sednicama" - to ide ovako. Pre kraja polugodista, ili kraja godine,
nastavnici daju PREDLOG za zakljucnu ocenu za neki predmet, a onda se na vecu usvaja neka zakljucna,
gde je naravno misljenje razrednog staresine i nastavnika za dati predmet najmerodavnije.

Citat:
MIslim da srednja škola time ne treba ni da se bavi.

Pa ja verujem da bi u srednjoj skoli nastavnici bili srecni da ne moraju
da razmisljaju o tome kako da izadju na kraj sa decom koja nisu imala
adekvatno vaspitanje, pogotovo ako im se kojekakvim dodatnim merama
vezuju ruke, a od njih se ocekuje mnogo. Ne rade u prosveti supermeni
sa nadprirodnim mocima, vec realni ljudi, koji bi neke od problema mozda
i mogli da rese, da imaju mehanizme za to koji zapravo rade.
[ Horvat @ 16.01.2010. 14:46 ] @
neki ovde mnogo PRECENJUJU skolu

skola NA PAPIRU,jeste obrazovna i vaspitna ustanova [svaka,osnovna i srednja]

medjutim,u praksi je to daleko od istine,pocev od obrazovne - "predavaci" su VECINOM [dakle,ne svi,ali,iz licnog iskustva i tudjih iskustava,vise od pola sigurno] nezainteresovani, nedovoljno obuceni ili,cak i dovoljno obuceni,ali ne znaju preneti znanje na ucenike,a cak i ako postoji neki procenat profesora/nastavnika/uciteljica/ovogonog koji i znaju preneti znanje i znaju znanje,pa i nekim cudom odrzavaju red i mir, plan i program je bofla koji te uci velikom nista u prevelikoj vecini slucajeva,odnosno ne obucava te za rad [da se tako izrazim],nego gomilu raznoraznih gluposti sasipaju, strukovne skole te uce "nekoj" teoriji,a sa tim stecenim znanjem IZ SKOLE [jer je skola obrazovna ustanova,tako?] nisi osposobljen ZA RAD


drugi problem je onaj deo sa vaspitavanjem, upravo za to sluze ukori,opravdani/neopravdani/ovoono da se oni koji pozele da prave pizdarije malo primire,jer znaju da ce imati teske posledice
ali kada ti nemas nikakve posledice,kada znas da sta god uradio,ti ces skolu zavrsiti [odnosno,osim ako ne unistis pola skole,figurativno] i dobiti parce papira na kom pise diploma...pisi propalo

a opet,ni same kazne nisu dobra stvar,nema podsticaja kao kontra kazni

a opet,ne treba ni zaboraviti na razne debilne predmete koje ubacuju u sve skole,i ako ucenika to jednostavno ne zanima/nije "za to",ucenik moze da se sjbe


i da,problem su i ucenici i predavaci,a naravno,ima i onih koji su ok ili vise od ok


---
drugarica mi radi u jednoj priv. s. skoli u ns-u [nije bitno koja skola] kao profesor...politika skole je da svako zavrsava,da ponovim,svako zavrsava

i sta se desava? naravno,imas osobe koje dodju na pola 2. kasa [ako je dvocas u pitanju],ili ni ne dodju,na kraju ce imati 2 zakljuceno,kako god okrene...
[ vladd @ 16.01.2010. 19:15 ] @
Citat:
mrkii: Ovo uglavnom nije tacno. E sad, sto se ne postuje statut fakulteta to je druga stvar. A kada student izadje na ispit primeti se razlika.


Potpuno je tacno da se ne mora prisustvovati predavanju(sto ne vazi za neke druge obaveze, vezbe ili kolokvijume), sto se "slobode" tice, i niko ne evidentira niti trazi "opravdanja", s tim sto, naravno, studenti shvataju vrednost predavanja, a i nema svako roba ili kolegu koji ce da hvata beleske.

Statut fakulteta je nesto drugo

Poz
[ ptak 13. @ 17.01.2010. 00:01 ] @
Haha zanimljive li teme
Evo ovako, ja sam ucenik srednje skole...ostalo pise u profilu pa da ne pisem to sada ovde.
Iz mog ugla to ima i dobru i losu stranu. Recimo ja sada u ovom trenutku imam 10 neopravdanih ili 11 ne secam se niti me interesuje iskreno jer sam odlican ucenik, bio sam na raznim takmicenjima i sl. i imam odredjenu reputaciju u skoli i ostavio sam za ove skoro cetiri godine jedan lep utisak na profesore i strucni kadar u svojoj skoli a pomalo i u nekim drugim skolama. Nije mi cilj da se hvalim svojim uspesima niti svojim izostancima. Ali nije me sramota ni jednog ni drugog.
Iskreno, treba mi jedan odmor od skole ali i od kompa, mobilnog telefona i citave tehnike bar 5 dana u nekoj prirodi i izolaciji, smucilo mi se vise odgovaranje na mejlove, pisanje po forumima, pracenje tema, licitacije na netu, facebook, msn, skype i jos bezbroj stvari pa cak i predmeti u skoli...jednostavno osecam se umorno od svega toga, a ceka me i priprema matematike za prijemni ispit, maturski, neki projekti i gomila toga do juna 2010.e. Stoga ovaj zakon mi daje malo slobode bar jedan dan i vikend da spojim ili dva dana sa vikendom...sto je dobra stvar, a gradivo se lako nadoknadi.
E sad, koliko sam ja upucen u to, nije bas tako kako pricate. Sada sa 10 izostanaka se dobija 4 iz vladanja koliko sam ja upucen. pa je samo granica malo pomerena, ali ne znam do kog broja izostanaka moze da se ide a da se ne ugrozi skolovanje u smislu izbacivanaj i sl. Dobra strana toga je da jednostavno tokom skolovanja ne mozes svako izostajanje da pokrijes opravdanjem, primera radi zubobolja, onda recimo morao sam da otputujem negde za jedan dan, i sl. i zbog toga je ta granica po meni ok. E sad ima i zloupotrebe toga jer se prvi ja, a onda i svi ostali osecaju slobodnije i ne mare toliko za neopravdanim, jednostavno nije nas briga. Ali opet zna se neka granica do koje smes da izostajes, jer ja imam prosecno 7 casova dnevno, za 5 dana je to oko 35 izostanaka, sto je rizicno izostati. Sad je sve to stvar svesti ucenika, koliko ce da izostaje koliko ne.
Iskreno priznajem uzimao sam opravdanje po starom sistemu lagajuci sve i svasta tipa dijareja, boli me grlo ( a popijem litar borovnice ), ili imam navodno temperaturu za mamu i tatu pa neko od njih opravda jer po zakonu moze dva-tri dana da pravda roditelj, a fala bogu imam sijalicu u kuci pa toplomer caskom ugrejem, lek ne popijem i sl. Ih svasta sam radio kad mi se nije islo u skolu, terao komsiku da mi pise opravdanje od medicine sporta, vadio se na pripreme za takmicenja, a u skorije vreme i dan pre zurki odemo kod doktora Ni*******ic-a i on koliko je dobar podeli nam opravdanja pa posle zurke kuntamo, treznimo se, uzivamo Sve je to ono sto radim ja, ljudi pre mene, deca posle mene pa cak i Vi ste sve to radili. Stoga to je dobra stvar ovog sistema, a ne da se sekiram i ne mogu da spavam zbog toga sto mi ocena smanjena sa 6 neopravdanih pa mi krnji prosek...
Sve u svemu nije tako los ovaj zakon, ali ima i mnogo losih strana...mada zivela moja razredna koja mi opravda po koji cas na osnovu uspeha pa imam 5 iz vladanja iako realno ponekad zasluzim 4 iskreno nisam ni ja cvecka...
[ Predrag Supurovic @ 17.01.2010. 10:19 ] @
Samo da vam skrenem paznju da srednja skola nije obavezna sve dok se ne ucenik upise. Kad se upise tada se obavezao, jer drzava trosi resurse na njega.

Kao sto neko rece, valjda ima neka skola koja ima fakultetski pristup, pa daucenici ne moraju da dolaze na predavanja nego samo na ispite. Ko hoce neobaveznu skolu tamo moze da ide.

U drzavnim skolama je uvek problem sto ne mogu da se upisu svi koji to zele, tako da je na kraju krajeva bezobrazluk, upisati se i tako nekome zauzeti mesto, ako se nema namera da se ta skola i zavrsi.
[ boccio @ 17.01.2010. 12:02 ] @
Citat:
ptak 13.:
Iskreno, treba mi jedan odmor od skole ali i od kompa, mobilnog telefona i citave tehnike bar 5 dana u nekoj prirodi i izolaciji, smucilo mi se vise odgovaranje na mejlove, pisanje po forumima, pracenje tema, licitacije na netu, facebook, msn, skype i jos bezbroj stvari pa cak i predmeti u skoli...jednostavno osecam se umorno od svega toga, a ceka me i priprema matematike za prijemni ispit, maturski, neki projekti i gomila toga do juna 2010.e. Stoga ovaj zakon mi daje malo slobode bar jedan dan i vikend da spojim ili dva dana sa vikendom...sto je dobra stvar, a gradivo se lako nadoknadi.

Sinovac, kako li ces kasnije u zivotu izluftirati mozak sa 20 radnih dana odmora godisnje, kad ti je sad malo 3-4 meseca koliko skrpite bez skole... Ti bolje odmah pocni da ucis za predsednika drzave, inace si usro motku :)
[ sonus70 @ 17.01.2010. 14:18 ] @
@ptak
"...skreno, treba mi jedan odmor od skole ali i od kompa, mobilnog telefona i citave tehnike bar 5 dana u nekoj prirodi i izolaciji, smucilo mi se vise odgovaranje na mejlove, pisanje po forumima, pracenje tema, licitacije na netu, facebook, msn, skype i jos bezbroj stvari pa cak i predmeti u skoli...jednostavno osecam se umorno od svega toga,...."

A nije ti palo na pamet da bežiš sa fejsa, skajpa , foruma msn-a nego je lakše paliti iz škole pa biti "mangup"


"...iako realno ponekad zasluzim 4 iskreno nisam ni ja cvecka... "

Pišemo domaći u svesku za školski rad, a ?

Težak ti život u 3 lepe.
Za 20 godina ćeš plakati za tim što sad propuštaš
[ ptak 13. @ 17.01.2010. 23:34 ] @
Citat:
boccio: Sinovac, kako li ces kasnije u zivotu izluftirati mozak sa 20 radnih dana odmora godisnje, kad ti je sad malo 3-4 meseca koliko skrpite bez skole... Ti bolje odmah pocni da ucis za predsednika drzave, inace si usro motku


Wow...ajmo malo lakse Razumem ja sta si ti hteo da kazes a i kako zvuci moj post. Ali pre svega, iz ugla ucenika koji zeli da uci, koji uci u skoli i van nje, pa pored toga imai druge aktivnosti u jednom trenutku stvarno postane malo umoran. Posto se radi o meni, evo ti konktetan primer. Odlican sam ucenik, iz skole izostanem u toku godine max 40-50 casova ( opravdano i neopravdano ) sto nije mnogo na konto toga da imamo 32-36 radnih nedelja. Pored toga obozavam takmicenja pa se svake godine spremam za neka, prosle godine je to bilo Republicko iz elektronike ove se nadam istom rangu na programiranju , trenutno frka oko spremanja matematike za fax, pored toga sviram klavijaturu pa idem i na privatne casove, dopunjujem svoje znanje sam u matlab, asembleru za PIC 16F84A, phtoshopu i C# 2008...neki od mojih prijatelja sa ES-a na FB su videli pojedina dela iz photoshopa recimo, pa mogu da potvrde da govorim istinu to su Bachi, Srdjan...nisam kacio ostala jer nisu nesto extra posebna ali opet su stvar usavrsavanja. I mislim da je potpuno normalno da pored toga nadjem vremena za drustvo, provod, muziku i sl. Vecina ce da se zgrozi, ali reci cu, slusam i sviram iskljucivo narodnjake i folkere, volim kafanu, diskoteku, splav, pice, kola, muziku i naravno DEVOJKE Pa sad kad zamislim koliko je meni potreban odmor tek mogu da zamislim da je mnogo potrebniji nekom ko ima decu, porodicu, probleme, kredite, svaki dan posao-kuca, odelo-pidzama, trk tamo, amo, plati struju vodu, telefon...stoga razumem i Vas starije ali i nas ucenike. Te stoga uopste ne vidim zasto je lose izostati 5-10 casova radi nekog sopstvenog odmora. Kao sto rece Dimkovic, svakom uceniku se bar 4 puta godisnje po jedan dan ne ide u skolu, sto zbog ocena sto ovako...iskreno bezao sam sa casova da ne bih pokvario ocenu jer nisam mogao da naucim gradivo za tu ocenu iz N razloga...zar nije bolje dobiti neopravdani nego jedinicu ?!
P.S. Bezao si i ti garant iz skole, posao sa devojkom negde ovo ono...samo si sad stariji pa ti mrsko mozda da priznas :P

@sonus70
Citat:
A nije ti palo na pamet da bežiš sa fejsa, skajpa , foruma msn-a nego je lakše paliti iz škole pa biti "mangup"

Pa rekao sam da mi treba odmor i od jednog i od drugog, stoga ne kontam kakv bi to odmor bio da ugasim komp a da ucim i idem u skolu...tu mi nisi bas najjasniji. Iskreno ne kontam, sta sam ja to toliko lose napisao a da me susretnu ovakvi komentari, ovako ostri Jednostavno od svega bi se odmori nao par dana.

Citat:
Pišemo domaći u svesku za školski rad, a ?

I ovo nisam bas razumeo, ali ja sam iskrena osoba pa cu i na ovo odgovoriti. Po meni je sasvim OK progledati kroz prste uceniku koji to zasluzuje svojim uspehom. Ne vidim razlog zasto da se ne provuce jedan-dva neopravdana kao opravdani casovi, jer sam ja svojim zalaganjem na neki nacin doprineo ugledu skole, reputaciji profesora, mojih mentora i sl. A za uzvrat dobijem po koju knjigu i nista vise, drzava me ne stipendira, nemam sponzora stoga hvala im sto mi bar progledaju kroz prste za neopravdani neki, jedan, dva ni ja ne trazim vise...dosta je ! A evo ti i jos jedan frapantan podatak, u skoli trenutno nosim samo svesku iz matematike, jer je to jedini predmet koji pisem. Od knjiga kako kad, uglavnom sto manje, po mogucstvu nijedna. Knjiga sluzi da se uci kuci, sveska da se zapisu neka od predavanja profesora, ali posto imam knjigu i net zasto bi pisao kad mogu da slusam. Iskreno sam protiv diktiranja jer to nije manastir i Resavska skola, da jedan prica drugi pise pa to nauci napamet i odgovori. Vec normalna nastava, profa predaje, ko hoce zapise ko ne, ne mora, svako je duzan da nauci i odgovara i prosto. I sam, sam vise puta predavao lekcije i na taj nacin odrzao cas svojim vrsnjacima...Ranac mi je polu prazan, ali to opet govori dosta o meni. To sto u skoli nosim digitron i svesku sa par hemijskih olovki ne govori da sam dripac, mangup i sl. vec da mogu da pratim nastavu na taj nacin i pokazalo se kao izuzetno dobro. Pa me zanima zbog cega ste toliko kivni na moj post i ovaj zakon. Jednostavno rekao sam za dobre ucenike je dobar, za lose jos gori. Sobzirom da u Srbiji u svakom odeljenju ima u proseku 5 dobrih ucenika ( vrednih imena "ucenik") i 25 dripaca, mangupa i krelaca koje su roditelji vaspitali i da motaju travu u zadnjoj klupi, normalno je da ce im se ovaj zakon obiti o glavu. Pa sad kako kome.

Zivot mi nije tezak jer mi majka i otac zaradjuju za mene, zivim na njihovom teretu, nemam porodicu, ne placam racune, nemam kredite, nemam probleme, ne mislim ni o cemu slicnom sem o svojim obavezama. Jedino sto ne vidim jeste zasto cu plakati za 20 godina za tih par casova koje sam propustio. Mislim da necu uopste, jer za ove skoro 4 godine skolovanja doziveo sam mnogo lepih stvari, komentara pohvala, upoznavanja sa profesorima, sa nekima razvio i drugarski odnos, upoznao puno da kazem kolega iz drugih gradova na raznim takmicenjima, naucio mnogo toga redovno a i mnogo vise u vanrednim predavanjima, dodatnim casovima, nekim sekcijama i sl. stekao nekoliko pravih prijatelja i prijateljica. Naravno bilo je tu i losih stvari, doduse u toliko malom procentu da je to i zanemarljivo...Jednostavno juna meseca cu otici iz ove skole noseci sa sobom mnogo lepih stvari, uspomena, secanaj, slika, video snimaka, a i onog sto je zaista vredno poput znanja. Ipak nema razloga da placem za tih par propustenih dana godisnje, ali imace razlog da pozelim da se vratim u vreme pocetka i trajanja skolovanja u srednjoj skoli
[ pajaja @ 17.01.2010. 23:55 ] @
Je l' moze neko da linkuje taj pravilnik?
[ sonus70 @ 18.01.2010. 07:19 ] @
@ptak

Ne treba da misliš da sam nešto loše mislio sa tim što "teško živiš". Roditelji i treba da ti omoguće što lagodnije odrastanje u skladu sa svojim mogućnostima a ti treba da im vratiš sa što manje problema sa tvoje strane. I tvojim roditeljima deo plate ide za budžet iz koga se plaćaju škole i profani pa nemoj to potcenjivati sa "danas mi se baš ne ide u školu, aj da preskočim". I sve i dobro i loše što se desi u školi shvati kao proces učenja. Jedinica nije kazna, ona ti kaže šta moraš više učiti. Možda će te kinjiti stariji učenik na odmoru , i to je deo učenja da se nosiš sa takvim stvarima u daljem životu. Svi problemi iz perspektive pubertetlije (tinejdžera, kako god) izgledaju ogromni, nerešivi, samo se meni događaju i šta ja znam. Kad se finansijski osamostališ, osnuješ svoju porodicu, kad počnu da te stiskaju na poslu, državne službe i birokratija, shvatiš kakvo je to bilo dobro vreme kad su o tom brinuli roditelji. Iskoristi zato na pravi način sadašnjost.
[ boccio @ 18.01.2010. 10:52 ] @
Citat:
ptak 13.: Wow...ajmo malo lakse Razumem ja sta si ti hteo da kazes a i kako zvuci moj post. Ali pre svega, iz ugla ucenika koji zeli da uci, koji uci u skoli i van nje, pa pored toga imai druge aktivnosti u jednom trenutku stvarno postane malo umoran. Posto se radi o meni, evo ti konktetan primer.

Pa fora i jeste u tome sto se ne radi o tebi :) Pravila se uvek kreiraju prema mediokritetima - plan savladavanja gradiva, obima gradiva, etc. Ti ako si iznad mediokriteta - odlicno, savladaces gradivo brze nego sto je planom predvidjeno i ostace ti vise vremena za dodatne aktivnosti. Isto vazi i za "neopravdane" casove. Sve i da uzmemo da je ovo sto pricas apsolutna istina (ne ulazim...), i da prosto hoces da dignes rucnu na par dana i kazes "terajte se" i zaplis na Taru da otkuliras, opet postoji 98% klinaca koji nemaju od cega da izluftiraju mozak ;p Prosto je glupo diskutovati o odredjenom pravilu/zakonu na osnovu primera (tebe) koji ocigledno ne upada u gausovu krivu.... Deca nece ovaj broj neopravdanih doziveti u stilu "ok, sad vise ne moram da se maltretiram sa laziranjem opravdanja", nego ce pre biti "do jaja, sad uz sve ostalo mogu JOS 40 neopravdanih da napucam".

Citat:
ptak 13.:
P.S. Bezao si i ti garant iz skole, posao sa devojkom negde ovo ono...samo si sad stariji pa ti mrsko mozda da priznas :P

Ma ne radi se o tome... naravno da jesam, mi smo u IX-oj imali kafic prekoputa, mislim da se zvao "Andjela", gde je uvek bilo blejanja za vreme casova, i kad god da zapalis sa casa tamo ces nekog da nadjes.... Ali kakve to sad veze ima? :)
[ milancheBGD @ 18.01.2010. 14:50 ] @
Ma kakvo izbacivanje iz skole... Pa znam 10ak "slucajeva" koji imaju po 180 neopravdanih samo u jednom polugodistu i nema nista od izbacivanja... Polovina tih slucajeva je pravila i druge probleme, unistavanje skolske imovine, bacanje petardi u skoli, maltretiranje djaka, bacanje suzavca i dimnih bombi na casu...
[ fanfon @ 18.01.2010. 22:02 ] @
Citat:
pajaja: Je l' moze neko da linkuje taj pravilnik?


Stvarno ne mogu. Sestra mi je profesorica pa je ispricala sustinu sednice u skoli. Ali definitivno je izmenjen radikalno u odnosu na ranije.
[ vladd @ 19.01.2010. 00:36 ] @
Citat:
pajaja: Je l' moze neko da linkuje taj pravilnik?


Upravo srz problema. Nisu svi pravilnici(ili uputstva) ni na sajtu ministarstva, ni na sajtovima sekretarijata za obrazovanje.
Stizu u skole u pisanoj formi, pojave se spomenuti na ponekom seminaru, ali cesto zavrse u prasnjavoj arhivi skole, dok se prosvetna inspekcija ne razigra.

Poz
[ ptak 13. @ 19.01.2010. 18:24 ] @
Citat:
pajaja: Je l' moze neko da linkuje taj pravilnik?

Sumnjam da ga uopste ima ne netu jer je relativno nov...ako nadjem okacicu.

@sonus70
Ok razumeo sam sta zelis reci, hvala na savetu , bitno mi je da o sebi ne pravim neku losu iskrivljenu sliku vec onakvu kakva jeste i da me ljudi ne pamte po nekim glupostima i losim stvarima

@boccio
Slazem se da je glupo primenjivati i pravdati zakon na osnovu pojedinca ili neke manje grupe...ali eto samo sam na svom primeru odgovorio na komentare posle mog posta

Citat:
milancheBGD: Ma kakvo izbacivanje iz skole... Pa znam 10ak "slucajeva" koji imaju po 180 neopravdanih samo u jednom polugodistu i nema nista od izbacivanja... Polovina tih slucajeva je pravila i druge probleme, unistavanje skolske imovine, bacanje petardi u skoli, maltretiranje djaka, bacanje suzavca i dimnih bombi na casu...


Zavisi od skole, do skole. U Tehnickoj skoli u Zajecaru to nikako nece proci jer je bilo mnogo slucajeva za koje znam pa cak i u mom odeljenju da su ucenici izbacivani zbog izostanaka.