[ blentavi_vuja @ 21.07.2010. 10:57 ] @
narodeeeee imam problem sa programcicem jednim, posto sam potpuni pocetnik pocetka samog nije ni cudo da me nece nista :) prepravio sam neki programcic za upisivanje i iscitavanjer iz baze podataka i sve lepo radi kad sacuvam u e.x.e fajlu ali ako na tom racunaru nema instaliran visual basic nece da radi,javlja gresnu neku "Class not registered looking for objekt with CLSID... i sad ne znam kako da resim ovaj mali problemcic :( ako neko zna nek se javi pozzz
[ t.marko016 @ 21.07.2010. 11:08 ] @
http://support.microsoft.com/kb/288706

Pozdrav
[ dzigilibonglica @ 22.07.2010. 09:08 ] @
Ako ti ovo nije pomoglo sto je postovao t.marko016,
onda cu i ja malo da ti pomognem buduci da si (kako kazes) pocetnik.

Programi koje pravish u VB6, cesto sadrze razne klase(kontrole, objekte...) koje koristish da bi ti program radio. Vecina kontrola koje mozesh da ukljucish u svoj divni program dolaze uz instalaciju Visual Basica. Neke naknadno ubacujesh jer im je trece lice proizvodjac, a ne MS, a nekada je to i MS koji je napravio nove kontrole posle izdavanja verzije Visual Basica koji ti koristis.

E sad,
Da bi tvoj program radio na drugom racunaru, i na njemu te kontrole treba da se nalaze. Instalirati VB6 na svaki racunar na kojem ce se vrteti tvoja aplikacija je ludost.

U te svrhe se koriste INSTALACIJE PROGRAMA, odnosno ti klijentu/korisniku svog softvera obezbedjush instalaciju, koja instalira tvoj program i sve komponente koje su potrebne da bi program radio.

Postoje razni alati za pravljenje instalacija, ali krenimo od najjednostavnijeg ugradjenog u Visual Studio:

Nalazi se u Start\Programs\Microsoft Visual Basic6 (ili Microsoft Visual Studio)\Microsoft Visual Basic 6.0 Tools\Package&Deployment Wizard

Pokretanjem ovog programa nadjesh svoj projekat i odaberes Package, i taj package ce u stavri biti tvoja instalacija, odnosno instalacija za tvoj program.