[ valerijan @ 12.09.2011. 07:49 ] @
Imam Fujitsu Siemens Amilo Pro V3515

Windows Xp Professional SP3 (sveže instaliran), 2GB Kingston 667Mhz RAM (2 x 1GB), CPU T2350 (2GB cache, 1,86GHz, 533Mhz)

Laptop je normalno radio sa procesorom Intel Celeron M450,
ali kad sam ga zamenio prvo procesorom Intel T2080 (a posle T2350) počeo je povremeno da se blokira-zamrzava.

Nakon što je T2080 počeo da blokira (na 4 dana) vratio sam M450 i normalno je radio.
Naručio sam T2350, ali se zamrzavanje ponovilo (možda je i češće).

Dodatni problem je što je procesor topliji (i od M450 i od T2080) za 5C,
kao i to što konvertovanje mp3/ eksportovanje videa radi sporije (do desetak sekundi od T2080).
Samo audio eksportovanje radi brže.

Prvo sam mislio da je preopterećen (Avira, Mozila, FooBar, Speedfan),
ali se pre par dana blokirao samo tokom rada Mozile (wireless, par tabova).

Termalnu pastu sam zamenio, očistio kuler, zamenio Browser, BIOS itd.

Interesantno je da Speedfan pokauje da je:

temp1 uvek previsoka 54C do 62C
ali su core 0 i core 2 do 50C (najčešće 44, 45C retko iznad 50C, dakle u dozvoljenom opsegu)

Da li postoji neko rešenje ili barem objašnjenje?

Unapred hvala















[ Binary Mind @ 12.09.2011. 12:30 ] @
Mozda flashovanje BIOS-a na verziju 1.0J. Pise da ona resava problem blokiranja izazvanih procesorima. Sto se tice grejanja procesora ako si sve uradio kako treba sto se tice montiranja novog procesora i regulisanja hladjenja procesora i chipseta a opet se procesor pregrejava (mozda i chipset) dokupi postolje za hladjenje. Ako je izmedju procesora i hladnjaka i/ili chipseta i hladnjaka postojao termalni pad (zvaka) umesto termalne paste znaci da treba da bude tu jer hladnjak ne naleze kako treba ili uopste ne naleze na chip. Tako je reseno hladjenje kod dosta laptopova razlicitih brendova. Budz varijanta u nedostatku padova je da se izmedju chipa i hladnjaka stavi parce specijalno obradjenog bakra ili lima i tako resi odvodjenje toplote ako se hladnjak i chip ne dodiruju kako bi trebalo
[ valerijan @ 12.09.2011. 19:34 ] @
Binary Mind hvala!

Tačno, bila je siva žvaka, ali sam laptop dobio iz desete ruke pa teško je tvrditi da je fabrički bila tu.
Pokušaću da pronađem termalni pad. Već sam tražio na dva mesta, ali nemaju.

Ja sam stavljao Cooler Master HTK-002

t2080 mi je sa tom pastom dobro radio (temperatura ok, ali se zamrzavao). Idle temp bila 49, ponekad i 48C, full load 61C,
a to je čitavih 6C niže od trenutne. To znači da kuler dobro leži. Moguće je da je T2350 neravan.

Postolje za hladjenje imam (NotePal Infinite), ali je veliko pitanje koliko hladi procesor,
jer je V3515 potpuno zatvoren sa donje strane.

Testirao sam T2350 brzinu odmah nakon dizanja sistema,
dok se još ne zagreje previše i par puta sam uspeo da postignem bolje rezultate nego sa t2080.
Naravno, to je kratkog veka.

BIOS mi je 1.0N, ali sam sada ubacio 1.0J (javiću kako se ponaša).

Da li negde može da se kupi termalni pad?

Kako se priprema bakarno parče?

Hvala.

v.



[ Binary Mind @ 12.09.2011. 20:31 ] @
1. Termalni padovi nemaju kod nas da se kupe koliko znam, ali mozes probati u vecim prodavnicama elektronskih komponenti u Beogradu da ih nadjes.

2. U mom slucaju dobijali smo gotove vec obradjene parcice lima u nekoliko debljina pa se nisam baktao sa tim vec sam samo stavljao izmedju chipova i hladnjaka kad je za tim bilo potrebe. Naravno termalna pasta se stavlja i u ovom slucaju...

[Ovu poruku je menjao Binary Mind dana 12.09.2011. u 22:10 GMT+1]
[ valerijan @ 13.09.2011. 09:12 ] @
Hvala!,

da li bi nešto od ovoga odgovaralo?
*****

postavio sam pitanje za opcije plaćanja i na
*****

ako opcije sa prvog linka nisu ok...


BIOS radi, ali pravo testiranje tek sledi (jer se CPU ranije (BIOS 1.0N) blokirao na 4 dana, mada sa T2350 i češće)...

v.

p.s. EKWB odgovor (10 sekundi nakon postavljenog pitanja):
Hi! We accept credit card payments through 2checkout service. Best regards, Eddy

p.p.s. da li je bolja termalna traka 0,3mm (koja se koristi za xBox)?

Mod Edit: Na ovom forumu je zabranjeno postavljati linkove koji vode ka sajtovima koji se bave komercijalom. Ovo ukljucuje i webshopove i online aukcijske sajtove.

[Ovu poruku je menjao Binary Mind dana 13.09.2011. u 13:02 GMT+1]
[ Binary Mind @ 13.09.2011. 12:10 ] @
Svaki laptop je prica za sebe a u vecini slucajeva ce padovi debljine 0,5mm i 1mm zavrsavati posao. Treba imati vise debljina. X-Box zaboravimo sad. Te konzole imaju svoje probleme sa pregrevanjem i RLOD-ovima. Bolje i masivnije padove po meni ima Sony Palystation 3
[ valerijan @ 13.09.2011. 12:40 ] @
Naručiću i 0,5 i 1.0mm...

Kad stignu, javiću rezultate...

Da li je moguće na ovom laptopu menjati pastu/pad ispod pasivnog kulera (ako je neophodno imam foto matične ploče)?

a.

p.s. Intel CD V2350+Phoenix 1.0J i dalje dobro sarađuju...
[ Binary Mind @ 13.09.2011. 15:51 ] @
Nema potrebe da diras taj pasivni hladnjak. Taj hladi VIA chipset na ploci.
[ valerijan @ 13.09.2011. 20:48 ] @
Pasivni kuler neću dirati, mislim da se na tom delu laptop i ne greje nešto preterano.

Najzagrejaniji su desna strana TouchPad-a i deo iznad SouthBridge-a, ali je možda to toplota koja se prenosi sa CPU kulera...

Termalni Pad sam naručio, 0.5mm i 1.0mm.

Nadam se da stiže najkasnije za dve dana i da će ga T2350+Phoenix 1.0J dočekati (a i produžiti) bez zamrzavanja.


v.

p.s. ako se pojavi neko ko ima bakarne parčiće koje predlaže Binary Mind, ukoliko želi može da mi se javi na pp

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 13.09.2011. u 22:29 GMT+1]
[ Binary Mind @ 13.09.2011. 20:54 ] @
Za southbridge ne treba da brines. Za njega ni ne treba posebno hladjenje na tom racunaru. Za NB se u vecini slucajeva postavlja bar pasivni hladnjak ako ne i hladnjak koji je povezan heatpipe-om sa CPU hladnjakom (i GPU hladnjakom ako laptop ima izvodjen GPU chip ili izvojenu graficku karticu.). U tvom slucaju hladnjak je potreban na NB i zbog toga sto NB ima u sebi i IGP.
[ valerijan @ 13.09.2011. 21:13 ] @
Na V3515 je čak i taj deo poklopca (kod NB pasivnog kulera) koji ima proreze za protok vazduha blokiran nekim crnim kartonom.

Verovatno da ne ulazi prašina

Čak sam mislio da naručim drugi poklopac sa kojeg bi skinuo taj karton (ili zamenio nečim praktičnijim), pa da proverim da li bi bilo nekog poboljšanja...

Ali se pojavio problem sa CPU pa me je ta zamisao prošla.

Da li postoji neka mogućnost da se na V3515 povežu NB kuler i Heatpipe?


Dobrodošle su sve sugestije za postavljnje thermal pad-a...

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 14.09.2011. u 18:44 GMT+1]
[ Binary Mind @ 14.09.2011. 19:14 ] @
Termal pad postavis na povrsinu hladnjaka koja ide na CPU, stavis hladnjak na CPU pa zashrafis. Bitno je da pad ide na celu povrsinu jezgra CPU-a. Ako je prevelik pad mozes ga oblikovati po zelji uz pomoc nekog noza ili skalpera.

Sto se tice heatpipe-a nemoj nista da diras jer nema potrebe za modifikacijom fabrickog hladjenja a kroz heatpipe obicno ide i neka tecnost tako da nije bas lako raditi takve modove.

[ valerijan @ 14.09.2011. 20:09 ] @
Da li će praviti probleme ako termal pad zauzima malo veću površinu o površine CPU-a?

Ovaj je 10mm x 100mm, pa bih ga skratio na maksimum 10mm x 15mm...

Malo sam čitao o termalnim padovima, pa sam pronašao da silikon koji je baza može da oksidira sa bakrom od kojeg je sačinjen Heatpipe...

Da li je to istina i ako jeste koliko se to u praksi pokazalo kao nešto što može izazvati probleme?

[ Binary Mind @ 14.09.2011. 20:53 ] @
Termalni pad ne ide na heatpipe tako da nema brige sto se toga tice. Nece praviti probleme ako pad zauzima vecu povrsinu nego jezgro CPU-a jer obicno i zauzimaju vecu povrsinu nego jezgro chipova koje hlade
[ valerijan @ 15.09.2011. 11:09 ] @
Termal pad 0,5mm koji sam dobio je neka gumirana traka!?! To sam primetio tek kad sam je skinuo.

Uopšte nije lepljiva, tako da kad sam ne namestio i uključio komp temperatura je bila još viša!

Pojavi se Windows logo, ali se restartuje. Sve to 2-3 puta, pa se sistem normalno digao ali sa +6C viška...

Da stvar bude još gora, kad sam vratio pastu, zaboravio sam da uključim namontirani kuler i uključio laptop (10-15sekundi)!

Znam da Intel CPU ima zaštitu, ali... Da li je moguće da sam nešto spalio?

Za sada je sve radi ok (temperatura standardna)...

v.

p.s. druga traka 1.0mm je mnogo gnjecavija, više liči na žvaku...razvlači se pod pritiskom (0.5 je kao guma!)



[Ovu poruku je menjao valerijan dana 15.09.2011. u 13:04 GMT+1]
[ Binary Mind @ 15.09.2011. 12:54 ] @
Stvarno ne znam sta si uzeo. Bilo je reklamirano kao termalni pad ali za RAM koliko se secam. RAM se mnogo manje greje nego CPU. Ako sve radi kako treba nisi nista spalio. Probaj sa tim padom od 1mm ako je gnjecaviji i nemoj da zaboravis da ubodes kabl od ventilatora u plocu pre nego sto upalis lap.
[ valerijan @ 15.09.2011. 14:11 ] @
Uhhh (ili bolje Uuuh),

sa ovim od 1.0mm, mi je normalno startovao...ali su temperature definitivno visoke (a dobro je krenuo).

Mozila tokom učitavanja stranice podiže temp. na 71C (čak 77C), sa pastom ista aktivnost max 63C

Ugasio sam ga, malo sačekao, pa ponovo upalio, došao je do Windows loga i ugasio se.

Vratio sam pastu...stavio sam malo deblji sloj. Znam da nije dobro previše, ali mislim da sam našao pravu meru.

SpeedFan pokazuje:
temp1 56C-61C
core0 44C-49C
core1 43C-49C

Pad od 1.0mm je definitivno baš rastegljiv. Kad sam ga skidao je bio skoro providan, ali definitivno nije ono što bi meni rešilo problem kontakta.

Ono što sam ja skinuo kad sam prvi put menjao procesor je bilo sivo i kao plastelin...

Da li da probam sa EKWB varijantom?


v.

p.s. Prvo priključujem ventilator pa tek onda šrafim!
p.p.s Prvo priključujem ventilator pa tek onda šrafim!
[ Binary Mind @ 15.09.2011. 14:33 ] @
Ne diraj nista onda. Ostavi pastu a padove cuvaj za chipove koji se manje greju (chipsetove, memorijske chipove za graficke itd...) Na zalost izgleda da nema termalnih padova kod nas koji se mogu iskoristiti za hladnjenje chipova koji se vise greju. Kao sto sam vec rekao ja sam umesto padova koristio varijantu da umetnem lim izmedju chipa i hladnjka u slucajevima da hladnjak ne dodiruje chip a to je cesta varijanta kod danasnjih laptopova.
[ valerijan @ 15.09.2011. 16:59 ] @
Komp se blokirao...

Stari obrazac, Avira, par Tabova Mozile (pokusavao sam Refresh jedne stranice...)

Bio je na bateriji, a internet Wireless, signal Low...

Da li je možda povezano sa Wlan karticom?

Čudno mi je što ni temperatura ni CPU usage nisu bili preterano visoki...

[ rajo88 @ 15.09.2011. 18:08 ] @
Pozdrav,

evo i ja da se ukljucim, imam isti ovaj problem sa istim laptopom koji sam dobio na servis. Isti problem: Temperatura Chipset-a ide oko 65C, sto je po meni mnogo, ali znam da je temperatura boljka Siemens laptopovima. Malopre sam odradio update bios-a i sada testiram. Juce sam ceo dan proveo u prepravljanju hladjenja chipseta ( postavljanje veceg pasivnog hladnjaka ), ali sam uspeo temperaturu da smanjim na 55C. Sada cu da vidim kako se ponasa sa ovim 10.0J biosom, posto je u njemu bio 10.0F verzija. Mada mi nije jasno kako je dosad radio sa tim procesorom i tom verzijom bios-a?

Ako ti je wireless sumnjiv, skini karticu i probaj preko LAN-a, tako ces najbolje da ispitas... A kazes da ti je sa slabijim procesorima lepo radio?
[ valerijan @ 15.09.2011. 18:49 ] @
rajo88 dobrodošao,

m450 mi je dobro radio (zanemarimo brzinu)...

Laptop je (doduše) kod mene samo par meseci, na početku je radio ok (M450)...

Naravno grejao se, pa sam dokupio RAM (misleći da će to skinuti opterećenje sa CPU). Tačnije izvadio sam 2 x 512mb 533,
a kupio Kingston 667 (a tražio sam 533) 2 x 1GB jer sam video da je to maksimum. Kasnije sam pronašao da je neko uspeo i 2GB + 512mb.
To nisam probao, jer su mi se pojavili konkretni problemi...

Onda sam naručio T2080, radio je duplo brže...ali je počeo da se zamrzava. I to ne na zahtevnim procesima.
SpeedFan Temp1 mu je bila 48C, 49C idle, a povremeno je bio i toliko stabilan da je i tokom Mozile išao na max. 51C.
(core0 i 1 uvek u dozvoljenoj zoni, nekada čak 38C!) (sve to je sada +6 ili 7C sa T2350)

M450 mi je bio samo malo u plusu u odnosu na T2080.

Mislio sam da nisam imao sreće sa T2080, pa sam naručio T2350 i zamrzavanje se ponovilo.

Ono što pojačava problem je da mp3 kovertovanje FooBar-om radi sporije 10-ak sekundi, Video eksport Premier-om isto tako.
Samo audio eksport iz Acid-a ide brže. Ovaj poslednji podatak skida mogućnost da radi sporije zbog toplote.

Inače i T2080 i T2350 dok rade rade odlično...
Oba procesora sam izabrao jer sam video da su zvanično kompatibilni.

Jedno vreme sam mislio da možda razlika: RAM na 667Mhz, a CPU 533Mhz pravi problem...ali i M450 je 533.

Koji procesor je u tom V3515?

Kojim programom meriš temp?

Kod mene je temp1 (SpeedFan) retko na 65C. (Dok ovo kucam + FooBar + SpeedFAn + Avira + Wlan između 58C i 60C)

Trenutno mogu samo wireless, ali ću prvom prilikom probati LAN.

v.


p.s. proverio sam BIOS sa kojim je V3515 dosao kod mene je Phoenix (04/20/07), verzija nepoznata jer sa čitanje uradio Everestom. Uglavnom vidim da na sajtu verzije sa tim datumom nema.

p.p.s verzija 1.0I-2309-8A20

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 15.09.2011. u 21:03 GMT+1]
[ rajo88 @ 15.09.2011. 23:06 ] @
Ja sam se juce i danas dosta zezao sa njim, najgore što sam taj laptop trebao da prodam drudarevoj sestri. Veceras sam i procesor zamenio, stavio M420. Rezultat: Temperatura chipseta pala na oko 51C, sto je dosta ispod prethodne, na Sedmici malo sporije radi, ali radi, vadi ga RAM memorija, ima 1,5GB. Dva sata rada super radio. Malopre dosli da ga uzmu, on zakucao. Otišao je, dao sam im radnu garanciju nedelju dana, za to vreme znace se da li radi ili ne.

Ali, da se vratimo na temu, i na ono što ja mislim da je problem:

Taj laptop ako se ne varam fabrički ima T2350 procesor, 1GB RAM-a i 120GB hard. Dakle, taj procesor je tu fabrički, i radio je ovih godina, sad odjednom ispada da je jak. Nažalost, odmah sam posumnjao na Chipset.
Temperature sam uporedjivao iz dva izvora: prvi iz HWmonitor-a programa, drugi, kacio sam sondu direkno na hladnjak chipset-a i davali su identicne temperature. Po meni Chipset se previse greje, i tu je verovatno problem u chip-u, jer da se procesor pregreva, on bi se gasio. Dakle, po meni 99% je problem u chipset-u.

BIOS je bio verzija 10.0F, takodje ni ja nisam video tu verziju na sajtu. Azurirao sam na 10.0J, isti slučaj.

Ja sam ovaj utopio, videcu da li ce da mi se vrati, daj boze da nece malo su me pozurili, ipak sam voleo to da detaljnije proverim.

U svakom slučaju, znajući Siemens laptopove, moj topli savet ti je da lepo stavis cpu sa kojim dobro radi i da utopis nekom ko ce da koristi za net, muziku itd... FS laptopovi su od samog starta imali problema sa povisenim radnim temperaturama i sa pregrevanje, narocito ko nije na vreme cistio prasinu i menjao termalnu pastu. To je u neku ruku i jedan od razloga zašto su se razortačili Fujitsu i Siemens. Imao sam mnogo tih lapova sa pocrkalim plocama ( doduse, mozda je samo trebao reball, ali jos uvek nemam tu masinu ), ali generalno, tu chipset je verovatno pred izdisajem.

Drugog logičnog odgovora po meni nema
[ Binary Mind @ 16.09.2011. 00:00 ] @
Chipset je VIA sa integrisanim VIA Chrome IGP-om. Takvima chipset tesko crkava. To su vrlo bazicni laptop racunari kojima se maticne tesko kvare a pogotovu ne chipset. Problematicni su bili modeli sa nVidia izdvojenim grafickim karticama i nVidia chipsetovima. Ti su cesto isli na reball zbog hladnih lemova ispod BGA chipova.

PS: BGA radne stanice za velike BGA chipove su skupe masine i treba dosta vremena da se obvlada njima (Znam ljude koji ih imaju a jos uvek ne znaju da ih koriste pa samo malo podgreju chip umesto da ljudski urade reball. To u prevodu znaci fuseraj koji moze da traje najvise nekoliko meseci pre nego sto masina ponovo dodje sa istim problemom.). Dotle treba da se racuna na bar lep dvocifren broj unistenih maticnih ploca, grafickih kartica, unistenih BGA chipova itd...
[ Miroslav Cvejić @ 16.09.2011. 00:10 ] @
Da se i ja malo umešam u priču. :)

Par domaćih servisa koji rade reball su počeli da odbijaju da rade na Fujitsu Siemens laptopovima. I taj tvoj je na spisku baksuznih modela koji i posle reballa čipseta prestaje da radi. FSC Amilo laptopovi imaju vanserijski loše odrađeno hlađenje te kad naume da ispuste dušu u tome u spevaju pored svog truda i ponovnog reballa čipova.
[ valerijan @ 16.09.2011. 00:56 ] @
Trenutak u kojem diskusija polako prelazi sa CPU na matičnu ploču mi (nadam se) otvara prostor da se ponovim:

Laptop je najtopliji na desnoj strani TouchPad-a i iznad (ali sa gornje strane) SouthBridge-a...

???

1. Da li je moguće postaviti ventilator na pasivni kuler ovog VIA čipseta? Ima mesta umesto crne gumene kuglice skoro 10mm.

2. Video sam da postoje mali kuleri koji isisavaju vazduh iz laptopa, montiraju se spolja. Imali li to nekog smisla?

3. Da li je opcija skidanja crnog kartona (koji se nalazi preko jedinog otvora, a tačno iznad čipseta) zdravorazumska? On sigurno sprečava ulazak prašine, ali blokira odvod toplote. U mom slučaju sprečava da NotePal ubaci malo hladnog vazduha. Verovatno bi umesto njega mogla da ide mrežica...

Hvala svima na dosadašnjim odgovorima.

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 16.09.2011. u 08:47 GMT+1]
[ rajo88 @ 16.09.2011. 09:43 ] @
Citat:
valerijan: Trenutak u kojem diskusija polako prelazi sa CPU na matičnu ploču mi (nadam se) otvara prostor da se ponovim:

Laptop je najtopliji na desnoj strani TouchPad-a i iznad (ali sa gornje strane) SouthBridge-a...

???



SouthBridge je taj chipset, i upravo on toliko zagreva TouchPad i deo tastature.

Citat:
Miroslav Cvejić: Da se i ja malo umešam u priču.

Par domaćih servisa koji rade reball su počeli da odbijaju da rade na Fujitsu Siemens laptopovima. I taj tvoj je na spisku baksuznih modela koji i posle reballa čipseta prestaje da radi. FSC Amilo laptopovi imaju vanserijski loše odrađeno hlađenje te kad naume da ispuste dušu u tome u spevaju pored svog truda i ponovnog reballa čipova.


Upravo u tome i jeste trik: Kod ovog chip-a nije problem u reball-u, jer da jedna nožica zeza, blokirao bi kada sam upredao laptop ili kada se podize, spusta. Ali u ovom slucaju nema pravila kada blokira. Koliko sam ja primetio, blokira kada temperatura predje 60C, a procesor se malo optereti. Tako da reball ovde verovatno ne pomaže...

Citat:
valerijan
???

1. Da li je moguće postaviti ventilator na pasivni kuler ovog VIA čipseta? Ima mesta umesto crne gumene kuglice skoro 10mm.

2. Video sam da postoje mali kuleri koji isisavaju vazduh iz laptopa, montiraju se spolja. Imali li to nekog smisla?

3. Da li je opcija skidanja crnog kartona (koji se nalazi preko jedinog otvora, a tačno iznad čipseta) zdravorazumska? On sigurno sprečava ulazak prašine, ali blokira odvod toplote. U mom slučaju sprečava da NotePal ubaci malo hladnog vazduha. Verovatno bi umesto njega mogla da ide mrežica...

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 16.09.2011. u 08:47 GMT+1]


Ja nisam uspeo da ubacim ventilator, ali sam stavljao mnogo veci pasivni hladnjak, prepravljao sam od neko Acer-a sto hladi procesor, i jedno 2x je veci od fabrickog, ali mi je spustilo temperaturu za najvise 5C. Karton slobodno mozes da skines, nista manje prasina nece da ulazi, jer i sada kada je u potpunosti zatvoren, kuler nema odakle da uvuce lepo vazduh, a opet se nakupi prasine. Koliko sam primetio, one resetke su projektovane da budu otvorene kako bi strujao vazduh preko tog hladnjaka, cak je i bakarna folija obradjena tako da tu ostane otvoren prolaz vazduha, ali neko se setio da posebnim kartonom zatvori taj deo. Nista spektakularno se, bar kod mene, nije dobilo, ali mozes da probas

Citat:
Binary Mind: Chipset je VIA sa integrisanim VIA Chrome IGP-om. Takvima chipset tesko crkava. To su vrlo bazicni laptop racunari kojima se maticne tesko kvare a pogotovu ne chipset. Problematicni su bili modeli sa nVidia izdvojenim grafickim karticama i nVidia chipsetovima. Ti su cesto isli na reball zbog hladnih lemova ispod BGA chipova.


Pa ne znam, pod pretpostavkom da je Chipset OK, sta bi moglo drugo da ga zeza? Rasterecivao sam ga svim komponentama, skidao i ram, a promenio i cpu. Voleo bih da se neko javi kome normalno radi da nam kaze radnu temperaturu chipset-a, ja nisam uspeo da nadjem na netu, a meni je samo to sumnjivo.

P.S. Ipak sam razgledanjem neta nasao da je fabricki CPU M450 Celeron na 1.7GH, 512MB ram-a, 80gb hard. Jedino ako veci cpu, i vise rama ne opterecuje chip pa se zbog toga greje vise, ali sada sam stavio 1.6 CPU M420 i skidao sam ram na 1GB i opet pukne, mada radi vise vremena...
[ valerijan @ 16.09.2011. 13:27 ] @
Citat:
rajo88
P.S. Ipak sam razgledanjem neta nasao da je fabricki CPU M450 Celeron na 1.7GH, 512MB ram-a, 80gb hard. Jedino ako veci cpu, i vise rama ne opterecuje chip pa se zbog toga greje vise, ali sada sam stavio 1.6 CPU M420 i skidao sam ram na 1GB i opet pukne, mada radi vise vremena...


M450 koji ja imam je 2MHz, a to su specifikacije i na sajtu.
Meni bi -5C mnogo značilo, ali koliko sam shvatio nije baš najpoželjnije prčkati oko čipseta...


Raspitujući se došao sam i do nekog našeg Fujitsu-servis lika (iz Niša) koji mi je dao listu procesora koji su kompatibilni.

Lista ide do T7200 (ako je potrebno mogu i detaljnije) koji je na 667MHz, samo mora BIOS 1.0N.

Inače V3515 sigurno može da radi na 667MHz sa 667MHz procesorima.

Meni je komp najhladniji bio sa T2080. Idle 48C, 49C + core0 i 1 38C-40C. Nešto baš zahtevno max temp1 63C.
Sa njim je povremeno laptop bio zadivljujuće hladan (ovde nisam mislio na zamrzavanje!)...
Moj utisak je da se moj primerak ne blokira u trenucima preopterećenosti procesora...
Da li se to uklapa u priču o čipsetu?

Sa ovog poklopca sigurno neću skidati karton, ali kao što sam rekao verovatno ću naručiti drugi, pa ću da eksperimentišem.
Siguran sam da bi i NotePal tada došao do izražaja.


p.s. SpeedFan trenutno: temp1 56C, core0 44C/core1 43C, HDD 39C (nažalost još uvek Wlan)

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 16.09.2011. u 14:44 GMT+1]
[ Binary Mind @ 16.09.2011. 13:49 ] @
Aha. Znaci koristis Speedfan. Predlazem da predjes na HWmonitor koji je pregledniji i da postavis screenshot temperatura ovde...

Inace Amilo (bez Pro) serija laptopova se losije pokazala nego Amilo Pro serija. To znam iz razgovora sa serviserima iz ovlascenog Fujitsu servisa, a Fujitsu-Siemens laptopovi koji su bili skroz integrisani kao ovaj Amilo Pro V3515 su se mnogo manje kvarili nego modeli iz Amilo i drugih serija koji su imali izdvojene grafike i pogotovu nVidia chipsetove. I moram da pomenem cinjenicu da su laptop kao i desktop maticne ploce sa VIA chipsetovima uvek bile zeznute za upgrade. To se u nekim slucajevima moze opisati kao poradjanje sa komplikacijama

EDIT: @valerijan

Mislim da si nesto napomenuo da si nadogradjivao i RAM. Koliko sad ima RAM-a jer ta masina moze da pravi probleme sa vise od 2GB RAM-a. Znam posto sam radio upgrade RAM-a bas na tim laptopovima i secam se raznih problema...
[ valerijan @ 16.09.2011. 14:43 ] @
Kad sam ga dobio imao je 2 x 512MB 553MHz (samsung i pq1), dokupio sam 2 x 1GB (Kingston) 667MHz...(Grafika uzima 256MB)

Kada sam naručio telefonom rekao sam da bude 553, ali (ja nisam mogao da idem po njih) tek posle 2meseca upotrebe sam shvatio da su 667MHz...
U prodavnici su pre kupovine ubeđivali da to nema veze i da će se spustiti na 553MHz. Insistirao sam, kupio kao 553 ali i bio dovoljno brzoplet da
ne proverim šta sam dobio. Da stvar bude još interesantnija čekao sam 3 dana da kao stigne druga RAM od 553, jer su imali samo jednu.

koristim Speedfan jer mogu da na TaskBar-u pratim temperaturu.

HWmonitor:

jezgra su konstantna, a THRM varira...




(Mozila 5 tabova, Task Manager, Avira, HWmonitor, Wlan)

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 16.09.2011. u 15:59 GMT+1]
[ Binary Mind @ 16.09.2011. 15:01 ] @
THRM je temperatura CPU-a kod HWmonitora. Pokazuje isto sto i Speedfan sto znaci da je temp1 temperatura CPU-a u speedfan-u. Nema ocitavanja temperature chipseta...
[ valerijan @ 16.09.2011. 15:04 ] @
Ja sam i mislio da je tako...

Proveravao sam i Notebook Hardware Controlom ranije i temperatura CPU se uvek poklapala sa temp1 SpeedFan-a.

Zašto su jezgra toliko niža?

Možda T2350 više greje jer mu je ID Voltage Range 0.950V-1.262V, a kod T2080 0.7625V-1.3V...
[ Binary Mind @ 16.09.2011. 15:16 ] @
Hajde sad skini RealTemp i vidi sta kaze. Ovaj program je dobar za Intel Core procesore...
[ valerijan @ 16.09.2011. 15:36 ] @
(Mozila, Real temp, Avira, Wlan, Capture Screen)



(FooBar mp3 convert + Mozila, Real temp, Avira, Wlan, capture Screen)




(Acid audio eksport + Mozila, Real temp, Avira Wlan, capture Screen)



(Premiere video only eksport + Mozila, Real temp, Avira, Wlan, capture Screen)



[Ovu poruku je menjao valerijan dana 16.09.2011. u 23:10 GMT+1]
[ rajo88 @ 16.09.2011. 15:51 ] @
Ipak mislim da THRM pokazuje temperaturu chipset-a ili bar oko njega, ta temperatura mi se poklapa sa sondom koju sam kacio na hladnjak... Sa fabrickim hladnjakom, ta temperatura mi je bila oko 61-65C ( pricam za T2350 CPU ), kada sam zamenio sa M420, i skinuo karton, i HW i indikator je merio oko 51-54C... ALi opet je jednom zablokirao o.O

[ valerijan @ 16.09.2011. 15:57 ] @
Kako si skinuo karton?

Ako imaš fotku unutrašnjeg dela...
[ Binary Mind @ 16.09.2011. 16:10 ] @
THRM pokazuje temperaturu procesora...
[ Binary Mind @ 16.09.2011. 16:25 ] @
Sad skini Orthos ili Prime95 i uradi Sensor Test u RealTemp-u...

[Ovu poruku je menjao Binary Mind dana 17.09.2011. u 00:22 GMT+1]
[ valerijan @ 16.09.2011. 22:06 ] @
Skinuo sam Orthos, ali su mi neophodne smernice...

Kliknuo sam na Sensors, Any CPU, a on kaže More than one CPU detected, You should run two copies of SP2004 simultaneously...

More than one CPU detected.
You should run two copies of SP2004 simultaneously.
Type: Blend - stress CPU and RAM Min: 8 Max: 4096 InPlace: No Mem: 1534 Time: 15
CPU: 1862MHz FSB: 100MHz [100MHz x 18.5 est.]
9/16/2011 22:51 Beginning a continuous self-test to check your computer.
Press Stop to end this test.
Test 1, 4000 Lucas-Lehmer iterations of M19922945 using 1024K FFT length.
Test 2, 4000 Lucas-Lehmer iterations of M19922943 using 1024K FFT length.
Self-test 1024K passed!
Test 1, 800000 Lucas-Lehmer iterations of M172031 using 8K FFT length.
Test 2, 800000 Lucas-Lehmer iterations of M163839 using 8K FFT length.
Self-test 8K passed!
Test 1, 560000 Lucas-Lehmer iterations of M212991 using 10K FFT length.
Test 2, 560000 Lucas-Lehmer iterations of M210415 using 10K FFT length.
Self-test 10K passed!
Test 1, 4500 Lucas-Lehmer iterations of M17432577 using 896K FFT length.
Test 2, 4500 Lucas-Lehmer iterations of M17432575 using 896K FFT length.
Self-test 896K passed!
Test 1, 5300 Lucas-Lehmer iterations of M14942209 using 768K FFT length.
Test 2, 5300 Lucas-Lehmer iterations of M14942207 using 768K FFT length.
Self-test 768K passed!
...


p.s. komp je bio ugašen dok sam bio odsutan tri, četiri sata...prilično je hladan iako su očitavanja temperature standardno visoka!?!

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 17.09.2011. u 00:19 GMT+1]
[ Binary Mind @ 16.09.2011. 23:16 ] @
Test senzora se radi u RealTempu:



Kad kliknes na senzor test ostalo ce ti se samo kazati. ;)

EDIT: Postavio sam link do pogresne verzije Orthosa. Sad je link popravljen to jest stavio sam Orthos za Dual Core procesore.

[Ovu poruku je menjao Binary Mind dana 17.09.2011. u 00:34 GMT+1]
[ valerijan @ 17.09.2011. 00:03 ] @
Ovo je sa Real Temp + Prime95 (izgleda da je link za 64 Win, pa sam skinuo za 32)



Da ponovim Orthos, Stress CPU and Ram?

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 17.09.2011. u 01:19 GMT+1]
[ Binary Mind @ 17.09.2011. 00:47 ] @
Ne treba. Rezultati su zadovoljavajuci. Problem ne treba traziti u CPU izgleda.
[ valerijan @ 17.09.2011. 00:58 ] @
Interesantno je da je tokom testova ceo komp ostao izuzetno hladan!

Dodatak 17.09.2011

Oko 5:30 jutros ubacio sam T2080 da bih uporedio temperature i brzinu. Stekao sam utisak da se (barem na kratko treba osloboditi barem jednog od problema, kad mi je već T2080 pri ruci). Plus mislim da BIOS 1.0J koji je Binary Mind predložio, rešava greške baš vezane za T2080. Možda nije loše ići korak po korak...

Tako ću moći da Vam Screen Shot-ovima prikažem razlike

HW Monitor (Mozila 5 tabova, Task Manager, Avira, HW Monitor, Wlan):



Real Temp (Mozila 5 tabova, Task Manager, Avira, Real Temp, Wlan):



Real Temp Sensor Test:



Iako rezultati pokazuju neverovatnu razliku, laptop na dodir nije toliko hladniji...

p.s. T2080 se opet pokazao kao brži, sem par sekundi zaosatka u audio eksportu...

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 17.09.2011. u 14:12 GMT+1]
[ rajo88 @ 17.09.2011. 11:07 ] @
Kartoncic mozes da skines jednostavno, samo iznutra odlepis onu sivu mrezastu traku i samo ga izvuces

Anyway, ipak mislim da THRM u ovom slucaju nije temperatura CPU-u, jer se dosta razlikuju, hladnjak na chipset-u meri od 61-65C, procesor mi je merio 40-45C, ne mora da znaci da je temperatura chipseta, ali verovatno senzor oko njega.

E, sad, da dolazi do pregrevanja procesora, on ne bi blokirao, on bi gasio celu masinu, zato ja tu procesor iskljucujem kao mogucnost. Ali sta sam primetio u mom slucaju: U trenutku kada zablokira, chipset ima 60-65C temperaturu, a CPU kuler se odjednom iskljuci i pocne da dize temperaturu procesoru sa 45 na 50-55-60C i taad ga odmah ugasim. To mi nije jasno sta se desava. Do blokiranja, kuler sasvim normalno radi, vidim da se pali kad procesor napuni oko 30C...

Mozes da uradis i sledeci test: skini poklopac, podigni gas na recimo dve kutijice sibice samo zadnji deo recimo, i pusti ga malo da radi pa izmeri temperature u HWmonitor-u...
[ valerijan @ 17.09.2011. 12:29 ] @
Da ne ubacujem ponovo ScreenShot-ove i pretrpavam stranicu...sumiraću:

Skinuo sam poklopac, sve temperature su pale za 2C (sa daljom tendencijom opadanja...)

Dakle NotePal ga hladi, uz sledeću nepovoljnost: tačno na mestu pasivnog kulera NotePal je zatvoren...

Isključio sam Wlan (nisam vadio karticu) i temperatura je pala za još 2C...

To je ukupno -4C. Ovo me navodi da skinem karton...jer bi mi i -0,5 bilo ok, naravno ako nema negativnih posledica

Kako se zove ta traka kojom je karton zalepljen?


p.s. dok ovo kucam + 2 taba, temperature su opet kao i sa poklopcem, ali ipak verujem da je ovako bolje...
verovatno mu treba vremena da svako podizanje temberature dovede u red.

p.p.s.
Citat:
Binary Mind: Ne treba. Rezultati su zadovoljavajuci. Problem ne treba traziti u CPU izgleda.

Ovo potvrđuje neverovatno hladan komp prilikom (ne baš kratkog) testiranja T2350

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 17.09.2011. u 14:08 GMT+1]
[ Binary Mind @ 17.09.2011. 13:50 ] @
THRM u HWMonitoru ako kojim slucajem i jeste termalni senzor za chipset je za NB a nikako za SB. Sa obzirom da NB sadrzi VIA Chrome9 IGP malo vise temperature su podrazumevane. Ako vec drzite otvorena kucista pipnite malo pasivni hladnjak prstom u trenutku kada sumnjate da su temperature NB-a visoke. 60-ak stepeni bi trebalo da prouzrokuje hladnjak na NB-u da bude malo topliji ali ne i da vam ispece prst.
[ valerijan @ 17.09.2011. 14:41 ] @
Na dodir je CPU kuler mnogo hladniji od SouthBridge-a & NorthBridge-a, imam utisak da ni Wlan kartica nije topla koliko sam mislio da jeste.

Teško je proceniti koji je topliji...ali imam utisak da je SB.

SouthBridge zauzima donji desni deo Touchpad-a, a taj deo ni blizu nije vruć kao gornji desni i deo kod desnih ALT i Ctrl tastera. A to bi mogao da bude prostor između SB i Wlan kartice.


p.s. rajo88, da li ti se taj V3515 blokirao svakodnevno i koliko ima RAM memorije?

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 19.09.2011. u 00:18 GMT+1]
[ rajo88 @ 19.09.2011. 14:28 ] @
SB je dosta topliji od CPU-a, ja prst ne mogu da drzim vise od 3-4 sekunde...

On je blokirao u roku od pola sata koriscenja, i to imam utisak kad god treba da pokrene nesto sa grafikom, tipa zablokira na Google Earth sa Win 7, kada sam pokusao nesto da skeniram, YT, ali i ne vezano za to usled kopiranja sa fleskice zna da zablokira. Kada sam stavio slabiji CPU, sve je to prevazidjeno, doduse, jednom mi je zablokirao, i to bas kad ljudi dosli da uzmu laptop. Zasad se ne javljaju, izgleda da radi dobro...

Ovaj je imao 1,5GB RAM-a, ali vadio sam 512MB, dakle sa 1GB, isto blokirao...
[ valerijan @ 19.09.2011. 15:41 ] @
I kod mene je SB najtopliji. Ali ne baš toliko...

Možda bi i meni neki drugi pasivni kuler spustio temperaturu, jer tih -10 (sa m420) zvuči veoma interesantno...

Imam utisak da se ovaj komp krene da se greje kad ima dosta animacija na sajtovima, takođe mislim da je Wlan kartica najtoplija!?!

Moj V3515 sa ne zamrzava toliko često. Za ovih par meseci "zahtevniji" procesi su prolazili bez problema, ali 90% ga nešto u surfu blokira (Wlan)!

Skinuo sam "karton", koji je u stvari plastika!...ali nisam primetio poboljšanje. Ipak, verujem da je bolje bez njega.

Kuler uključuje tek kad T2080 THRM pređe 55C i brzo spusti temperaturu na 49C.

To npr. nije bio slučaj sa T2350, mislim da se uključivao tek kad je bilzu 60C.

Da li je ovo nekako moguće nekako promeniti? Npr. da se uključi na 51C?



p.s. opet sam proveravao brzinu CPU i T2080 ovde radi brže!?!?

p.p.s. dobro je što može da radi i sa 1,5 GB, samo što je meni 512MB 533, a 1GB 667...ako ponovo zablokira probaću i to

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 19.09.2011. u 16:56 GMT+1]
[ rajo88 @ 19.09.2011. 17:13 ] @
Imas jos jednu opciju kako mozes da proveris da ti blokira zbog povisene temperature SB-a: Uzmi ako imas neki ventilator 12-ticu i mozes da mu dovedes 12V, i recimo podigni malo laptop i stavi da duva bas u chipset. Spustice mu temperaturu bar 20tak stepeni. Meni vise nije tu laptop da bih mogao ja da probam, nisma vise imao vremena da se zezam sa njim. Ali ovaj metod je uspevao na obicnim maticnim plocama za desktop racunare, mnoge ploce sam tako napravio ljudima kojima je SB poceo odjednom da se pregreva i gasi i blokira racunar, bukvalno usrafim kuler na pasivni hladnjak, i hladnjak postane hladan. Dan danas to radi bez problema. Probaj tu metodu pa vidi kako se ponasa.

Sto se tice WiFi kartice, ona nema tendencije da se zagreva puno, tako da ona tesko da moze da pravi probleme. Ako sumnjas u nju, mogu da ti posaljem drugu WiFi karticu i CPU T2350, cisto da uporedis kako se ponasa sa njima
[ valerijan @ 19.09.2011. 19:37 ] @
Super i HVALA za WiFi & CPU predlog!

Možemo da sprovedemo u delo, ako mi ova T2080 + BIOS 1.0J kombinacija pukne (ako se slažeš)!

Ventilator nemam, ali ću pokušati da nešto smislim...pokušavao sam nešto slično juče NotePal-om.

Sad sam izvadio sam vajerles karticu i imam utisak da je hladniji.

Posle toga sam joj kontakte zaštitio izolir trakom i vratio je unutra, čisto da vidim da li je i tako nepovezanu greju druge komponente...

Definitivno nije bila tako vrela...Sad je pitanje da li mora baš toliko da se greje, jer je kao što sam rekao bila toplija od SB.

Možda nije povoljna ta sendvič pozicija između NB i SB!


Da li ima razlike kod flešovanja BIOS-a direktno iz Windows-a (to sam ja uradio) i opcija sa ISO CD Image-a i DOS Flash-a?

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 19.09.2011. u 20:53 GMT+1]
[ Binary Mind @ 19.09.2011. 21:25 ] @
Nema razlike ako flashovanje BIOS prodje kako treba. Medjutim najsigurnije flashovanje u kucnim uslovima, u nedostatku specijalizovanih alata poput EEPROM programatora, je iz DOS-a. Sve ostalo je rizik. Mada za svako flashovanje je rizik nestanak struje u vreme flashovanja.
[ rajo88 @ 20.09.2011. 00:31 ] @
Cekaj, ti si sada dosao do zakljucka da se Wireless kartica greje vise od SB na kome se nalazi hladnjak??? Malo je cudno za WiFi katicu, ali nista me ne iznenadjuje... Zaboravio sam, kakva bese na njemu kartica, ona manja PCI Express ili ona veca miniPCI ( velicine RAM memorije )?

NotePal je dobra stvar, ali samo ako se kupi kvalitetan, ovi kinezi za 500-1500 din ne vrede nicemu, Cooler Master ima mnogo bolje resen protok vazduha, ali je i znatno skuplji.

I kao sto rece Binary Mind, izbegavaj flesovanje iz Windowsa, najbolje narezi na disk, bolje da bacis 20 dinara na disk, nego posle da se stvari zakomplikuju...
[ valerijan @ 20.09.2011. 09:53 ] @
Kartica je WN 2302A-F4 rev: AA

Wireless kartica greje isto ili više od SB...samo što pasivnog kulera nema na SB već na NB.
Ponavljam da je ovo možda i toplota koja se prenosi sa NB i SB, jer se nalazi tačno između njih.



Binary Mind mi je na početku diskusije rekao da odvođenje toplote sa SB-a na ovom laptopu nije potrebno.

NotePal je Cooler Master Infinite.

U početku nisam bio zadovoljan jer sam očekivao -10C, ali on definitivno nešto radi. Ne mnogo, ali radi.

Npr. kad skinem poklopac i dodirnem metal je hladan(onaj koji se nalazi preko cele unutrašnje strane poklopca).

Ako je funkcija tog metala da upija i razvodi toplotu na veću i tanju površinu, a NotePal ga hladi i oslobađa te toplote onda NP ima smisla.

Samo što zbog nepostojećih otvora nema direktan uticaj i na unutrašnjost.

Bez kartona-plastike se definitivno nešto događa, a to je i logično. Ali sad razmišljam o sledećem:

Možda je funkcija tog kartona-plastike da delimično propušta toplotu (jer je tu i otvor, a ne samo puna plastika),
ali i da je delimično zadržava unutra kako bi stvorio temperaturu koja će aktivirati kuler!?!
Ali u tom slučaju se štiti samo CPU (na kojem se nalazi kuler), a trpe ostale komponente (koje se polako krčkaju).

Ovo kažem tek nakon 24h testiranja. Pažljivo pratim temperature, pa ću možda i da vratim taj poklopac na par dana da proverim razliku.

Komp je hladniji nego sa T2350, a čini mi se da je THRM malo niža posle skidanja poklopca.

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 20.09.2011. u 11:53 GMT+1]
[ valerijan @ 21.09.2011. 09:13 ] @
Danas sam na otvor kod čipseta postavio ventilator (12V za CPU desktop), kao što mi je rajo88 predložio...

Kao napajanje sam koristio desktop matičnu ploču.

Temperature su neverovatno pale:

idle: THRM 37C, core0 25C, core1 2C, HDD 29.

To je -10C, pa i više.

Kod zahtevnijih procesa temperatura se popne na THRM 55C, core0 45, core1 47.

Nisam ga dugo testirao, jer nisam znao da li ovo može da ima i negativne posledice.
(ovo znači da mi se kuler iznad CPU neće uključivati!!! Jer počinje da radi tek na 56C)

Da li je ovo realno skidanje temperature ili samo direktan uticaj na senzore?

Da li kod nas može da se kupi ventilator dimenzija 3 x 3 x 0,7 cm i kako se povezuje na matičnu ploču laptopa?

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 21.09.2011. u 22:20 GMT+1]
[ rajo88 @ 22.09.2011. 00:06 ] @
E, da, na ovom lapu je miniPCI WiFi kartica...

Slobodno mozes tako da testiras, nista nece da mu fali Improvizuj nesto i vidi da ti radi sa tim ventilatorom, pa prati da li ce da blokira.

U principu je realno skidanje temperature, ja sam svojevremeno dok sa igrao igrice, uperim onaj veliki kucni ventilator u kuciste, i rashladim sve komponente To je ta varijanta sa tvojim ventilatorom, u principu, mnogo efikasniji od ovih kineskih NotePal-ova. To sto se ne pali kuler na CPU, ne brini, nece elektronika da ga prevari, jer on senzore ima u sebi, nisu van na ploci.

Za kupovinu ne zanm, nisam siguran, ja uglavnom uzimam iz raznih uredjaja, nisam mnogo zalazio u tu tematiku, verovatno da ima neko da prodaje, mozda neko drugi sa foruma zna...
[ valerijan @ 22.09.2011. 21:35 ] @
Pronašao sam Evercool EC3007M05CA, ali ga je nemoguće naručiti za Srbiju.

Na CPU je KSBA0405HA (5V, 0.30A) pa za čipset moram da pronađem ventilator istih specifikacija.
Na domaćem tržištu je minimum 1cm...

Možda bih ga priključio na isti izvor sa ventilatorom za CPU, pa bi se i on uljučivao na 55, 56C...


p.s. možda ću testirati još jedan CPU...da li neispravan CPU može da ošteti matičnu ploču?

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 24.09.2011. u 21:06 GMT+1]
[ valerijan @ 25.09.2011. 20:37 ] @
Već skoro devet dana se komp nije zamrzavao (procesor T2080, BIOS 1.0J).

Manje sam ga forsirao brojem tabova, jer je Mozila uvek bila uzrok blokiranja...

Ako nastavi ovako da radi probaću da vratim i T2350 da vidim da li će i on raditi ok.

Pronašao sam "skoro-pa-odgovarajući" ventilator za chipset, pa tražim rešenje za povezivanje na matičnu ploču.
[ Binary Mind @ 25.09.2011. 23:35 ] @
Vent za Northbridge ili Southbridge?
[ valerijan @ 26.09.2011. 02:12 ] @
Za NorthBridge...

Pronašao sam danas 0.7cm, 4 x 4cm (5V, 0.18A).

Mora da se stanji plastika na jednom delu, ali sam i ovako netaknutog uspeo da ubacim,
fiksiram i zatvorim poklopac.

Dok sam ga testirao kao napajanje sam koristio 4.5V transformator.

Ideja je da ga povežem na isti konektor sa onim za CPU, da bi se i on uključivao samo preko 55C.

Dok radi spušta temperaturu toliko da se CPU retko uključuje, a komp je hladan...

Ako prva opcija nije moguća, možda bih mogao da smanjim broj obrtaja...
[ valerijan @ 29.09.2011. 19:11 ] @
Komp je blokirao ponovo danas (sa T2080, posle 12+ dana)...i to na samom startu, sistem se digao pa sam pokrenuo SpeedFan.

Vajerles je bio uključen, ali bez surfa (izgleda da nema veze ni sa WiFi karticom).

TaskBar je bio zakucan na 100%, temperaturu nisam video jer je baš tada blokirao.

Vratio sam T2350.
[ valerijan @ 16.10.2011. 11:37 ] @
Posle par dana blokirao se i sa T2350.

Vratio sam T2080, ali je i on blokirao...

Tako da sam prešao na RAM ispitivanje:

Izvadio sam 1GB Kingston RAM i ubacio 512mb Samsung,

tako da sad radi sa 1.5GB (T2080 + 1GB Kingston + 512mb Samsung).

5-6 dana je sve ok.


[Ovu poruku je menjao valerijan dana 16.10.2011. u 12:59 GMT+1]
[ valerijan @ 29.10.2011. 19:58 ] @
Blokirao je i u svim RAM kombinacijama...(stari obrazac sa Mozilom)

Prešao sam na kabl...par dana je ok.

Ako se ispostavi da je wLan problem, da li bi zamena kartice rešila problem ili je problem matična ploča?

...a pre svega da li postoji neka wLan kartica koju preporučujete (trenutno imam Atheros AR5005G)?
[ Binary Mind @ 29.10.2011. 20:14 ] @
Izvadi wireless modul i testiraj kako se ponasa laptop bez istog. Naravno koristi ethernet kabl da bi se povezivao na net.
[ valerijan @ 29.10.2011. 20:18 ] @
Da li je neophodno da izvadim wLan karticu?

Na gornjem delu iznad tastature postoji dugme koje ga isključuje i uključuje...

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 30.10.2011. u 02:21 GMT+1]
[ Binary Mind @ 29.10.2011. 20:50 ] @
Da. Izvadi fizicki karticu. Naravno da je potrebno da je izvadis ako zelis da se uveris da li je problem ona ili ploca.
[ valerijan @ 11.11.2011. 17:41 ] @
...12dana 22h laptop nije blokirao!

Rekord!

Plus nekoliko dana sa (samo) isključenom WiFi karticom, ukupno preko dve nedelje!

Da li da preduzimam (i koje) naredne korake ili da čekam još do npr. mesec dana?


p.s. vidim da sam propustio sam da napišem da mi se vajerles konekcija stalno restartovala (poruka u donjem desnom uglu...LAC is now connected),
iako se sada nalazim u stanu, dakle razmak od Vajerles rutera LINKSYS WRT54G i laptopa 1,5m maksimum...
Ja ni ne primetim da nešto nije ok sa vezom, a pojavi se ta poruka. Sada se to dogodilo samo jednom, ali mislim da sam ja pomerio kabl...

[ valerijan @ 28.11.2011. 18:04 ] @
Za 3 sata će biti tačno Mesec dana da mi se Laptop nije blokirao. (opcija sa fizički izvađenom WiFi karticom)

Plus još par dana sa WiFi karticom, koja je bila samo isključena (tasterom), ali povezana na Matičnu ploču.

Ovo ukazuje da je problem najverovatnije Ona...Dakle, nema veze sa Procesorima koje sam konstantno menjao.

Da li da se upuštam u kupovinu druge/polovne kartice, jer mislim da ovo još uvek ne otklanja u potpunosti
mogućnost da je u pitanju problem sa Matičnom pločom?

Raspitujući se, tu i tamo, naišao sam na savet da se nešto kroz Properties same WiFi može podesiti (Flow ili tako nešto?!?)...



[Ovu poruku je menjao valerijan dana 28.11.2011. u 19:49 GMT+1]
[ Binary Mind @ 28.11.2011. 19:33 ] @
Pa velike su sanse da je upravo WiFi kartica pravila problem. Sumnjam da bi neka posebna podesavanja pomogla jer ima dosta tih i slicnih Fujitsu Siemens laptopova koji imaju iste mini PCI wifi kartice koje ne prave pobleme. Taj laptop koristi starije tipove wifi kartica (mini PCI) koje se mogu kupiti samo polovne jer se vec odredjeno vreme ne proizvode. Na tvom mestu razmisljao bih o novim USB stick wifi karticama pre nego o nekoj polovnoj mini PCI... I one su lako prenosive tako da kupovina ovakve kartice ni na koji nacin ne narusava koncept prenosivosti prenosnog racunara ali bi takva kartica zauzimala jedan USB konektor
[ valerijan @ 28.11.2011. 20:10 ] @
Razmišljao sam već o USB stick WiFi rešenju...(pojavi se, povremeno i poneka "nova i neotpakovana" mini PCI)

Da li je moguće da u ovoj temi dobijem odgovor po pitanju njegovih prednosti, sem skidanja opterećenja sa matične itd..?


Imam 4 USB konektora, jedan je stalno zauzet NotePal-om, ali on na sebi ima 1 bonus konektor tako da su to opet ukupno 4...

Na ovom Infinite NotePal-u su postavljena mesta za još 3 USB-a, ali je plastika zatvorena i verovatno je njihovo postavljanje predviđeno za neke skuplje? modele ili drugo tržište.

Meni USB ionako služi samo da sa Fleša, Foto-aparata prebacim fajlove i povremeno za USB miš.

U svakom slučaju bi mi više značilo da konačno počnem da računam na V3515 i u Wireless/prenosivoj varijanti...



p.s. Binary Mind hvala za sve smernice, odgovore i pomoć u ovoj temi koja traje već dva i po Meseca
[ valerijan @ 10.12.2011. 21:51 ] @
1.
Danas sam kupio polovnu Intel (WM3B) 2200BG Mini PCI karticu.

Nije prošlo ni Sedam sati a Laptop se DVA puta blokirao! I to opet na nekom banalnom surfu
iako je sve normalno radilo pre toga prilikom forsiranja Download-om itd...

Očigledno da nije kartica bila problem već nešto na Matičnoj ploči...

Možda je još samo moguće neko nepoklapanje Laptopa i LINKSYS WRT54G rutera u wireless varijanti?!?

Vratio sam LiteOn/Atheros WiFi karticu samo da isprobam da li će i ona tako brzo blokirati,
ali sam izvadio i vratio RAM (da nešto pogledam?!?). Prošla je WiFi instalacija, ali se prilikom konektovanja
pojavila sledeća BLUE SCREEN poruka:

Hardware malfunction
call your hardware vendor for support
NMI: Parity Check/ Memory Parity Error
The system has halted


Ugasio sam komp, izvadio i sigurnije vratio RAM i sad je sve OK
(ovo je verovatno u rangu one moje greške sa sa CPU ventilatorom koji nisam konektovao, a startovao komp).

Inače primetio sam da je Intel mini PCI radila znatno sporije od LiteON?!

2.
Uglavnom, prelazim na razgledanje i kupovinu USB Stick WiFi kartice.

Pronašao sam ove WiFi USB, ali ne znam da li i tu može doći do nekog nepoklapanja sa Matičnom pločom:

Asus USB-N10 (koji mi odgovara jer je minijaturan)

Asus WL-167G V3 (interesantan je jer ima produžni kabl koji se može usmeravati, ali je glomazan)

Vidim da postoje i mini USB TP-Link WN723N (po sličnoj ceni) i D-LINK DWA-131 [(koji je skoro duplo skuplji,
a i to mi je OK ako ima smisla za ovaj Laptop (jer ga kasnije mogu koristiti i za Desktop)]...

Očigledno je da je ovo poslednje moguće rešenje za ovaj problem zamrzavanja, a ako se i tako zamrzne uvek mi ostaje kabl kao opcija.



p.s. inače Laptop je vredno i bez zamrzavanja na kablu radio Mesec i po dana.

p.p.s Atheros AR5005G = LiteOn WN2302A-F4

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 12.12.2011. u 10:06 GMT+1]
[ Binary Mind @ 11.12.2011. 09:15 ] @
Probaj Asus USB-N10 (wireless N lite). Chipset je Realtek i ne bi trebalo da pravi probleme. Prakticna je jer je mala.

EDIT: Jos jedna stvar.Ovo mozes probati sa obe mini PCI kartice pre nego sto kupis USB adapter. Instaliraj samo drajvere preko "found new hardware" u Device Manageru bez ikakvog dodatnog softvera koji se uz njih instalira. XP-ev "wireless zero" zna da se sudara sa softverom koji se instalira uz wireless drivere... To sam prevideo kao moguc problem zamrzavanja u Windows XP. Ti rece da je Intelova wireless kartica radila sporo? Da li si siguran da si dobro spojio one kablice od antene koji idu na wireless karticu?

[Ovu poruku je menjao Binary Mind dana 11.12.2011. u 11:05 GMT+1]
[ valerijan @ 11.12.2011. 14:37 ] @
Za Intel sam instalirao samo drajver sa njihovog sajta, jer Win XP nije uspeo da sam pronađe odgovarajuće drajvere.
Ali je možda Windows već do tog trenutka nešto instalirao.

Povezao sam Crnu na Main, a Sivu na Aux...mislim da je to to.

Da li je moguće da bi radila i da je pogrešno spojena?
Ili se pitanje odnosi na sam kvalitet kontakta ?

Pitanje brzine:
prvo sam mislio da je taj utisak zato što sam se u proteklih dva i po Meseca navikao na brzinu kabla, ali kad sam
Intel zamenio LiteOn/Atheros karticom video sam da je ipak malo sporija. Nije katastrofalno, ali sam primetio da malo duže razmišlja pre učitavanja stranice... Datum proizvodnje je 2005, pa je možda to razlog?

Da li mogu nekako da proverim da li mi je instaliran "wireless zero"?

Možda bih mogao da pokušam sa Windows-om 7...


p.s. Atheros AR5005G = LiteOn WN2302A-F4

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 12.12.2011. u 10:08 GMT+1]
[ Binary Mind @ 11.12.2011. 17:48 ] @
Wireless zero cofiguration service je sastavni deo Windows XP-a... Da li si i za Lite-On karticu instalirao samo drajver bez dodatnih opcija? Ako si za Intel wifi karticu skinuo drajver sa Intelovog sajta u vidu exe fajla moguce je da je instaliran neki intelov utility za konfiguraciju wirelessa koji je u konfliktu sa wireless zero. zato sam i napomenuo da instaliras samo drajvere i to preko device managera a ne preko kliktanja na exe fajlove.

Inace moguce je da wireless kartica radi (jako sporo) i ako se pogresi u povezivanju kablica, ali to kod tebe nije bio slucaj posto kazes da je Intel wireless kartica radila brze od Lite-On kartice.

Mislim da je za taj racunar ipak podesniji windows XP, mada ako nista pod XP-om ne da rezultate mozes probati i sa Windows 7.
[ valerijan @ 11.12.2011. 18:15 ] @
Da, za Intel 2200BG Mini PCI karticu sam instalirao drajver klikom na .exe fajl!

Sada ću da ponovim postupak, ali preko "found new hardware"...


Hteo sam da napišem da LiteOn/Atheros brže radi od Intel kartice,
ali sam greškom to napisao takvim redosledom reči da se moglo protumačiti i suprotno!

Verovatno bih to i primetio i ispravio, ali mi je sajt nakon slanja poruke konstantno blokirao pristup Brzoj izmeni poruke nekom zabranom...

dodatak u 20:23:

Vratio sam Intel 2200BG, međutim i kad sam je kao Device aninstalirao i kad sam išao samo na aninstal drajvera,
posle restarta je sam Windows pronašao drajvere...i tako mi nije dozvolio da ih sam lociram.
(nije uopšte bilo Found New Hardware dijaloga...

Da li postoji neko rešenje?


p.s. Atheros AR5005G = LiteOn WN2302A-F4

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 12.12.2011. u 10:10 GMT+1]
[ Binary Mind @ 11.12.2011. 19:47 ] @
To je OK. Znaci da su instalirani samo drajveri. Vidi da li slucajno u Add/Remove programs nema neki Intelov program poput Intel PROSET/Wireless i slicno... Ako postoji makni ga jer je cilj da ostanu samo drajveri bez ikakvih pomocnih aplikacija. Isto vazi i za Lite-On karticu. Obicno Atheros drajveri koj su zapakovani u exe fajl instaliraju neki Atherosov utility. To treba takodje maknuti u XP-u i ostaviti samo klot drajvere.
[ valerijan @ 11.12.2011. 20:07 ] @
Add/Remove programs, što se tiče Intela pokazuje samo ovo:



A ovo je poslednji prozor nakon instalacije:




p.s. ako mi blokira sa Intelom i u ovoj varijanti, instaliraću i Atheros kroz Found New Hardware pa ću
da vidim kako će se ponašati. Tako sam ga instalirao juče, ali mislim da ranije nisam tako radio...


[Ovu poruku je menjao valerijan dana 11.12.2011. u 22:11 GMT+1]
[ valerijan @ 18.12.2011. 14:51 ] @
Skoro Nedelju dana Laptop nije blokirao sa Atheros AR5005G WiFi (instaliran preko Found New Hardware)!

Ubacio sam je jer je sa Inel PRO 2200BG karticom neprekidno zamrzavao (očigledno ne odgovara...ili kompu ili WiFi)...

Međutim...par puta dnevno se i dalje pojavljuje poruka: Wireless Network Connection is now connected!?

Net radi normalno, nema prekida veze, ne primetim da nešto nije OK...ali se poruka pojavi...

Zanima da li ova informacija može da pomogne pri detektovanju/lociranju problema?

npr. da li to ukazuje na neko nepoklapanje na liniji Amilo Pro V3515 FIC matična / Atheros AR5005G WiFi / LINKSYS WRT54G ruter



p.s. sa Ethernet kablom sam ovu poruku za 45 dana video samo jednom (u Local area... varijanti), ali sam ja tada greškom pomerio kabl.
[ valerijan @ 02.02.2012. 17:35 ] @
Polako sam se spremao da ostavim poruku za dva Meseca bez blokiranja, ali se nažalost danas ponovilo...

Mozilla 7 tabova (slušao sam Radio onlajn i hteo da snimim emisiju kao mp3).

Instalirao sam Audacity, podesio šta želim da snimi i kad sam kliknuo na Record...i Laptop se blokirao
(Zvuk se ponavljao kao Loop od par stotinki, a ceo Komp nije reagovao).

Noviteti su:

1. Kad sam pokušao da ga isključim na Power dugme nije prihvatio.

2. Pokušao sam sa CTRL, ALT i DELETE...i taj mali Loop se pretvorio u užasno krčanje!

3. Uspeo sam da ugasim Laptop tek kad sam izvukao kabl adaptera/punjača (mislim da se momentalno ugasio, bez Power)


Ove tri stavke ostavljaju mogućnost da je ovog puta bilo nešto drugo u pitanju,
nešto što nije povezano sa problemom koji je razrešavan u temi...

Pratiću kako će se stvari odvijati narednih dana.


p.s. posle restarta sam mogao da snimim Audacity programom Radio emisiju

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 02.02.2012. u 23:51 GMT+1]
[ valerijan @ 31.03.2012. 19:57 ] @
Ponovo: dva dana pre puna dva Meseca normalnog rada Amilo se blokirao.
(iako je moguće da ovo prethodno blokiranje 02.02.2012. nije bio istog tipa)

Ovog puta: WiFi, Opera, FooBar, Avira...

Windows se nakon prinudnog gašenja Power tasterom normalno startovao, kao i Opera,
jedino FooBar kao i uvek prijavljuje FooBar was terminated abnormally last Time

Nadam se da će se i ubuduće (ako već mora) ovaj problem pojavljivati ovako retko...

Ako se problem ubrzo ponovi: kupiću Asus USB-N10 WiFi.

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 31.03.2012. u 21:49 GMT+1]