[ borislav_n @ 23.01.2012. 07:10 ] @
Pozdrav narode!

Uzeo sam aparat iz naslova i posle par dana testiranja zadovoljan sam, kada se koristi manuelno podesavanje mogu da se dobiju sasvim ok fotke, mogu cak i sa EXR modom uz dodatno stelovanje.
Sve u svemu javlja mi se jedna nedoumica, recimo kada sam povecam osvetljenje ili ga smanjim ispod ili preko normale ne mogu to da vidim na displeju dok ne uslikam fotku, vidi se na skali da sam preterao al ne mogu na primer da vidim koliko je crna ili svetla slika dok je ne uslikam, tacnije nema live prikaz pre nego sto se upuca fotka. Da pojasnim jos malo, znaci kad stisnem okidac do pola i on odradi autofokus nece mi pokazati realnu siku fotke bude uvek ista iako parametri nisu dobri.
E sada ovo mi je prvi prozumer aparat i prevrnuo sam ga prilicno i nisam nasao u podesavanjim da ima da se ukljuci ili iskljuci takva stvar, ili mozda ne znam da li je to za to. :)

Nadam se da je ova bolest izleciva posto sam zaista zadovoljan aparatom, ako mu je ovo mana onda je redovna.
[ Baluban_S @ 26.01.2012. 21:46 ] @
Cestitam na novom aparatu.

A gde si posvetlio/potamnio sliku. Ako si to uradio tako sto si sa gornje starne pritisnuo tipku (+-) i okretao tockic da posvetlis ili potamnis sliku, sto se vidi na skali displeja, to se istog trenutka vidi i na Displeju. Jedini slucaj kada to nije moguce je ako si podesio Auto mod na tockicu ili EXR Auto. Na svim ostalim modovima na displeju je slika tamna ili svetla potpuno isto pre i posle okidanja.

Proveri koji je Firmver na aparatu. Najnovija verzija je 1.03. Kada sam proletos kupio aparat bila je 1.01. Lako se menja, imas uputstvo i Firmver na sajtu FujiFilm global.
http://www.fujifilm.com/suppor...e/s/finepix_hs20exr/index.html
.................................................
1) Check the firmware version.
Insert a blank formatted memory card in the camera.
Turn on your Camera while holding down the [DISP/BACK] button.
The number displayed on the screen is the camera's "CURRENT" firmware version.
.................................................

Inace drzi se manuelnih modova i eventualno EXR modova, stim da obavezno podesis Prioritet rezolucije, V.ISO mali sum ili Prioritet dinamickog opsega (da aparat ne bi razmisljao umesto tebe). Takodje ISO drzi sto nize, najbolje na ISO 100. Ako je lose svetlo onda na Auto ISO 400. Fotke koje mozes napraviti ovim aparatom mogu biti zaista dobre u manuelnim modovima, a i jako lose u scenskim modovima. Na EXR modovima fotke mogu biti dosta dobre i sa ISO 3200 ako aparat napravi visestruki snimak i spoji ga u jednu fotografiju.

[ borislav_n @ 26.01.2012. 22:12 ] @
Pozdrav,
Uglavnom manualni mod i korstim prilikom fotkanja, pretezno iso 100. Prvo sto sam proverio je vrzija posto sam na to naisao na netu i verzija je 1.03.
E sada kada sam na maunalnom modu i kada pritisnem +/- i vrtim tockic otvaram i zatvaram blendu sto na displeju vidim kao F2.8 npr a bez pritisnutog dugmeta +/- kada vrtim tockic produzavam i smanjujem ekspoziciju, bilo sta od ta dva da rdim nemam promene na displeju sem sto vidim onu skalu sa plus i minus i jedino po njoj mogu da se orijentisem, moram uvek da opalim fotku da bi znao koliko je tamna ili svetla.
I stvarno me to nervira. A napravio sam nekoliko fotki koje su ravne profesionalnim aparatim.

Hvala ti, ako imas jos neku ideju slobodno mi pisi.
Ako mislis da negde gresim a hoces da mi pomognes slobodno me dodaj na skype [email protected] ako ces mi na taj nacin lakse pomoci pa ako resimo problem napisacemo ovde na forumu detaljno objasnjenje.

Mozda da probam da odradim novi sistem ponovo, posto sam ga kupio sa 1.03 verijom.
[ Baluban_S @ 27.01.2012. 08:19 ] @
Nisam mislio na taj Potpuno manuelni mod (M). U njemu stvarne ne vidis na ekranu promene, ali ako koristis taj mod ocekuje se od tebe da znas sta radis i zasto ga koristis. Neznam kako je na Profi aparatima i da li to tamo moze, ili moze samo na ponekom. Predlazem ti da na HS20 koristis modove A (APERITURE PRIORITY) i S (SHUTER PRIORITY). Na primer ako zelis manju dubinsku ostrinu podesi A na 2.8. Tako ces usput dobiti i vise svetla na senzoru pa ce automatski slika biti bolja. Za panorame podesi 5,6 i slicno pa ces imati vecu dubinsku ostrinu. Aparat ce sam podesiti brzinu okidaca. Ako slikas brze objekte podesi aparat na S i podesi na 200 ili vise vec zavisno od brzine objekta. Otvor blende ce biti automatski ispravno podesen. U tim modovima ces moci i na tockicu da posvetlis ili potamnis sliku. To ce se i videti i na ekranu i na fotki. M mod ima svoju primenu, barem kod mene, samo za nocne fotografije. Ali i tada prvo probam na A modu sa 2.8 otvorom blende i ISO100, pa vidim sta mi je aparat ponudio. Zatim prebacim na M i napravim nekoliko fotografija gde produzavam vreme expozicije za po 1,2,3 ili vise sekundi. Posle na racunaru lako izaberem koja je fotografija exponirana onako kako sam ja zeleo. Tako naravno fotkam nepokretne objekte. Za pokretne potrebna je nocu veca ISO vrednost, a pomogne i EXR.

Ako ti je Firmver vec 1.03 nema svrhe da ga menjas jer aparat isto tako radi i kod mene.
.....
APERITURE PRIORITY MODE - PRIORITET BLENDE
Prioritet blende je mod koji nam omogućava da sami odabiremo otvor blende u dostupnom rasponu a na temelju našeg odabira fotoaparat određuje vrijeme ekspozicije da bi se dobila korektna ekspozicija. Ovaj mod nam koristi da bi imali veću kontrolu nad dubinskom oštrinom te tako postigli nama željeni efekt na fotografiji.
SHUTER PRIORITY MODE - PRIORITET ZATVARAČA
Prioritet zatvarača je mod koji nam omogućava odabir vremena ekspozicije u dostupnom rasponu a na temelju našeg odabira fotoaparat određuje otvor blende da bi se dobila korektno eksponirana fotografija. Ovaj mod ima velike prednosti kod fotografiranja brzih objekata ili ako želimo namjerno postići duža vremena ekspozicije.
....
[ borislav_n @ 27.01.2012. 13:26 ] @
Hvala na detaljnom opisu i trudu!
Za te modove sam znao, mene konkretno interesuje manualni mod, posto u njemu najbolje vidis koliko aparat moze. Pomislio sam da sa mojim aparatom nesto nije ok, do sada sa kojim sam se susretao svi su imali prikaz pre okidanje slike.
To je mnogo bitna stvar jer na primer nekad je samo nijansa u pitanju a vidis je tek kad opalis fotku.
Hvala ti u svakom sluca. Po meni je ovo veliki propust za ovaka aparat.
[ vzoranms @ 17.04.2014. 15:02 ] @
Tema je malo stara, ali opisan propust može biti i dalje aktuelan. Nisam naišao u drugim temam da neko obrađuje ovaj problem. Ja još uvek koristim Canon a710 koji ovaj problem nema. A u vezi s tim imam neka pitanja, pa ako je neko u mogućnosti da odgovori. Kao prvo da li je Fuji ovaj propust otklonio na novim aparatima (pod uslovom da to Fuji uopšte smatra propustom). Konkretno znam za dva modela iz iste 2011. godine S4000 i X10 da je situacija ista. Ovde mnogi imaju novije modele pa bi mogli znati nešto o tome. Konkretno me zanima kako stoje stvari na modelu X A1, ako ga iko ima. Takođe me zanima i kako druge firme stoje sa ovim. Nikon, Sony, Panasonik. Ili je to od modela do modela. Da li se to može videti u specifikaciji aparata?