[ gojava @ 29.02.2004. 13:39 ] @
Menjam racunar. Do sada sam koristio monitor Samsung 757P i zeleo bih da sada kupim 957P. Vidim da se prodaje, ali me svi upozoravaju da kvalitet Samsung-ovih monitora danas nije isti kao pre godinu dana, tj. danas su Samsungovi monitori ocajno losi.

Da li se to odnosi samo na 17-tice (753s) ili i na 19-tice?

Ako biste mogli da mi preporucite mozda neki model od nekog drugog proizvodjaca koji ne odstupa mnogo po ceni a po karakteristikama ima gotovo istu elektroniku (mislim na rezoluciju i "refresh rate").? Nije obavezno da monitor bude ravan. To mi cak i smeta.
[ solaja @ 01.03.2004. 11:24 ] @
Mozda
LG F700P (do 160 eura) max 1920x1440 (65Hz) .Ovaj Posedujem ima ravan ekran.

ili

LG F900P (do 260 eura) max 2048x1536

F = Flatron
[ gojava @ 01.03.2004. 22:12 ] @
Skup ti je taj LG.

LG 17" 700P kosta kao Samsung 19" 957P. Ne znam da li taj LG ima ravan ekran, ali to meni nije ni bitno. Imao sam jedno vreme Samsung sa ravni ekranom 755DFX i nije mi se svideo pa sam ga zamenio za 757P.

Osim toga, za iste pare moze da se kupi Hansol 19" sa ravnim ekranom koji je prilicno nahvaljen na web-u; cak vise nego Samsung (iako su to u sustini isti modeli).

[ Dylan Dog @ 02.03.2004. 05:36 ] @
I Hunday ima dobre 19''.Hansol ili Hunday je dobar izbor.
[ gojava @ 02.03.2004. 13:27 ] @
Vidim da postoje i neki PHILIPS-ovi modeli, ali na njihovom sajtu nema bas nekih preciznih informacija o rezolucijama i sl. Sta znate o kvalitetu ovih monitora, posebno ako se uporede sa Samsungovim modelima.?

109B40
109S40
[ ivica77 @ 02.03.2004. 15:32 ] @
Hansol 930D je odlican izbor za oko 175-180e. Koristim Hansol monitore vise od 5 godina i jako sam zadovoljan njima. Imao sam i Samsung, DTK monitore, ali Hansol je ipak Hansol. Samsung odavno nije ono sto je nekad bio.
[ matija-s @ 02.03.2004. 15:35 ] @
Toplo preporucam LG,kupio sam ga iako sam sumnjao u kvalitetu ali sam i vise nego zadovoljan a i nije tako skup.A odkad sam se naviknuo na flat screen nemogu vise gledat u zaobljene monitore.
[ gojava @ 02.03.2004. 20:27 ] @
Koji model LG monitora?

[ matija-s @ 05.03.2004. 18:49 ] @
Flatron T710BH
[ gojava @ 05.03.2004. 21:02 ] @
Ovde se govori o modelima dijagonale 19" i to ne preskupim.

Na primer:

Philips 109E50
Hyundai V995
Hansol 930D
Samsung 957P
Benq

i sl.
[ annoying_master_c @ 05.03.2004. 21:04 ] @
samsung SyncMaster 959nf, platio sam ga oko 250 € i zaista vredi svaku paru, po mnogima to je najbolja 19" koju mozes da kupis (crt).
[ gojava @ 07.03.2004. 09:53 ] @
Moj ortak koji radi u jednoj velikoj firmi u njihovom CAD/CAM/CAE centru je skoro dobio novu masinu sa monitorom Samcung 957nf. Kaze da mu je slika dobra, ali je verovatno neispravan zbog toga sto je zamucenje u svim uglovima toliko da ne moze ni na koji nacin da se otkloni. Vrlo je nezadovoljan.

E sad, problem je sto mnoge firme koje prodaju racunare Samsung monitore nabavljaju samo po posebnom zahtevu i prodje dosta vremena dok oni srede oko zamene monitora. Osim toga, znam mnoge firme koje uopste ne zele da saradjuju sa ERCCommercom jer su ovi po njihovim recima mnogo "teski " za saradnju.

Uostalom, naglasio sam da nisam ljubitelj ravnih ekrana.

Interesuje me posebno da li neko ima iskustava sa monitorima:
Philips 109E50
Hyundai V995
[ David D. @ 10.03.2004. 09:36 ] @
Pa evo da se i ja ukljucim tj. da iznesem svoje misljenje bazirano na licnom iskustvu (i iskustvu prijatelja u ciji sud ne sumnjam).

U zadnjih nekoliko godina imao sam prilike da vidim "pokoji" Samsung monitor (od modela 750, 753, 755DFX, 765MB 957MB, 959NF pa do 21" NF modela) i mogu reci da nisam video NI JEDAN los primerak! Verovali ili ne...
Zaista ne znam na cemu se baziraju price da su Samsunzi losi!? Zavist, zli jezici ili...?

I ja sam postao sumnjicav posle takvih (dez)informacija ali sam se licno uverio u suprotno i pre 2 meseca kupio 957MB sa kojim sam prezadovoljan! Cak i svi koji su dolazili ne samo da kazu da je slika odlicna nego se dive prikazu!

Tako da moja apsolutna preporuka ide za monitor Samsung 957MB!

959NF je jos bolji ali i skuplji pa mi se cini da je odnos cena-kvalitet losiji nego kod 957MB. Uz to, za mene, ima jos jednu "manu" a to je sto je fizicki jos veci tako da za "kucnu" varijantu i to moze da bude jedan od odlucujucih faktora.

Samsung Rules!

Pozdrav!
[ gojava @ 10.03.2004. 12:01 ] @
Hvala na odgovoru.

I ja takodje koristim Samsung (757P) i zadovoljan sam njime.
Medjutim, na poslu imam Samsung 753s i ne mogu da ga pohvalim. geometrija je losa a slika poprilicno dise.
Ali sto moj kolega kaze, sta drugo da ocekujem za te pare?

Ipak bih hteo da cujem neko misljenje o monitorima Philips 109B51 ili Hyundai Q995.

[ ban81yu @ 10.03.2004. 13:34 ] @
Moj drug je uzeo na moje nagovaranje 957MB i nije se pokajao. Ja imam 17'' iz iste serije MB i mogu reci da iako je malo skuplja od df mnogo bolja.
[ zlatousti @ 10.03.2004. 19:12 ] @
Sve je to do kriterijuma, ali svako ko ima iole ostriji kriterijum ne moze reci da je Samsung dobar. Kvalitet mu varira od primerka do primerka, a to je glavni nedostatak, ne mozes da znas sta ce ti "uleteti", a retko ko ce pristati da ti menja monitor jer ne mozes idealno da podesis sliku po ivicama. Kupio sam Samsung 765MB jer nisam imao para za bolje, i nezadovoljan sam. Losa geometrija slike, slika zivi, ne znam.. monitor odise nekvalitetom. Drug ima DFX koji je kud i kamo losiji od mog monitora. Na poslu imam HP 19" , koji nije flat, ali je 10 puta bolji od mog 765MB. Jedini konkretan savet je da Samsung ne kupujes jer je to provereno lose, a sto se tice ostalog ne znam, ali tesko da za neke manje pare mozes da dobijes dobar monitor.
[ gojava @ 10.03.2004. 20:22 ] @
Pa da. To sto cujem od Vas sam slusam svaki dan od kolega na poslu. Problem je sto ja posedujem Samsung 757P koji je prilicno dobar, pa ne mogu da se otmem predosecaju da ce ista stvar da bude ako budem kupio 957P.

Ipak, "Philips je Philips" ali je problem sto gde god da sam pitao prodaju samo "E" modele. Nikako ne mogu da nadjem "B" seriju. Da li neko zna kod kog prodavca moze da se dobije Philips "po izboru"?
[ bobt @ 11.03.2004. 07:56 ] @
Znas kako, ako hoces stvaaaaarno da uzivas dok radis (manje zamora, mnooooogoo manje glavobolja) ja ti iskreno preporucujem opet Samsung SyncMaster 959NF.

Veruj mi buljim vec sedam godina po 12-13 sati dnevno i mnogo je dobar.
[ David D. @ 11.03.2004. 10:23 ] @
E, sad ljudi da dolijemo jos malo ulja na vatru...

Cini mi se da mnogi zaboravljaju da monitor sam po sebi (tj. njegov kvalitet) ne odredjuje kvalitet slike/prikaza!

Ne zaboravite (ne)kvalitet ostalih komponenata - pogotovo grafickih kartica.

Nije lose podsetiti se da: "najslabija karika u lancu odredjuje jacinu lanca" a u nasem slucaju kvalitet prikaza na monitoru. Tako da ni najkvalitetniji monitor na svetu nece "napraviti" dobru (da ne spominjemo odlicnu!) sliku od lose (u kvalitativnom smislu) graficke karte (kao npr. gro nVidia MX-ica). To je samo jedan od faktora koji uticu...

Postoji jos nacina i caka kako da optimizujete sliku (boljim napojnim kablovima, Rf-filterima, feritnim jezgrima npr.) o cemu sam malo pisao u temi ATX napajanja.
Link: http://www.elitesecurity.org/tema/24371

Naravno time necete od loseg napraviti dobro, ali dobro mozete jos popraviti...

Pozdrav!

P.S.
Slazem se da i kriterijum igra veliku ulogu u pokusaju procene kvaliteta.
[ mikland @ 11.03.2004. 11:51 ] @
Zli jezici znaju dosta da razuvere ne odustaj od samsunga oni su kod nas klasa za ostale.
[ BeastMaster @ 11.03.2004. 13:43 ] @
Teško da će Samsung monitori ikad biti bar u istoj klasi sa monitorima kao što su Sony, ViewSonic, Nec.....
[ David D. @ 11.03.2004. 16:03 ] @
Pa, posteno bi bilo porediti monitore u istom cenovnom rangu...

Mada ima i Samsungovih modela sa Sony-jevim ekranima, zar ne?
[ Vertygo @ 11.03.2004. 16:31 ] @
Misliš sa cevkama?

Problem je u tome što sony daje svim firmama svoje cevke proizvedene pre par godina (znači tehnologija korišćena pre par godina).E sad, ne znam gde je samsung tu na listi, da li dobija cevke iz 2002 ili 2001 itd...znam samo da jedino pored sony-ja NOKIA dobija svake godine najnovije cevke, znači to je jedina firma pored sonyja koja koristi sonyjeve najnovije cevke, i zato su među najboljim monitorima...No ipak ako ne možeš da priuštiš sonyja ili nokiu (koju nešto baš ne verujem da ćeš naći novu kod nas) probaj sa viewsonicom, ima ih u PC Centru, stvarno su odlični monitori.
[ gojava @ 11.03.2004. 21:37 ] @
Ako bi se vec odlucio za skupu CRT 19'', ne bih se dvoumio i dodao bih jos para i kupio TFT 17''.

Ja pitam za 19'' monitore do 200E!?

Napomenuo sam da mi ravna slika uopste nije bitna. Samo hocu vecu dijagonalu od monitora koji sad koristim (Samsung 757P).

Ne bih se ja mnogo dvoumioo i uzeo bih Samsung 957P, ali mnogi prodavci me jednostavno ubedjuju da odustanem od Samsunga i kazu da pristaju da ga nabave ali samo na moj izriciti licni zahtev. Ne razumem ih bas potpuno zbog cega zauzimaju taj stav, ali izgleda da ne vole da saradjuju sa ERCCommercom i kako kazu Samsung ima veliki broj otkaza ili su pak monitori vrlo loseg kvaliteta.

Zato razmisljam o modelima Philips 109B50, Hyundai V995 ili Q995. I ove modele slabo ko prodaje. Uglavnom se prodaju LG, LiteON, Hansol, Benq.
[ Vertygo @ 12.03.2004. 05:03 ] @
Zašto ne bi pokušao sa nekim Liteonovim modelom?Moj drug je uzeo jednu 19icu njihovu za 140eura i stvarno solidno radi, pogotovo za te pare.Znači pogledaj da li u ponudi imaju još neke kvalitetnije 19ice.
Liteon je inače OEM za IBM monitore.
[ gojava @ 12.03.2004. 22:09 ] @
Cuo sam za tu vezu LiteOn-IBM. Imam LiteOn rezac sa kojim sam prezadovoljan, sto znaci da vec imam neko poverenje u tu firmu.

Cudno mi je kako nikog nema da prokomentarise Philips i Hyundai i njihova ultra-kratka kucista. Osim toga, Philips ima tehnologiju LightFrame, koja je gotovo ista kao Highlight kod Samsunga, samo to jos nisam imao prilike da vidim u praksi.
[ gojava @ 17.03.2004. 06:25 ] @
Da li neko zna koja cev je ugradjena u Philips 109B51 RealFlat?
Da li je u pitanju Dynaflat, Flatron ili neka treca?
[ kUdtiHaEX @ 17.03.2004. 06:55 ] @
Sta ste svi zapeli za Samsung monitore kada to sada uopste nisu kvalitetni monitori, tj. nisu kao sto su bili pre godinu dana. Razlozi su mnogobrojni i svima vama poznati - ako ubodete neki dobar primerak stvarno imate srece.

Kao sto rece kolega BeastMaster - jedan Samsung nikada nece biti u klasi sa jednim SONY, NEC ili ViewSonic monitorom. Ako kupujete 19'' monitor, a nemate para za NEC ili Sony moja preporuka ide LG-u.
[ gojava @ 17.03.2004. 07:17 ] @
Citat:
kUdtiHaEX:
Sta ste svi zapeli za Samsung monitore...


Pa ja i ne pitam za Samsung monitore, vec za Philips. Dok sam razgledao razne Philips-ove modele, nisam uspeo da pronadjem podatak koji je tacan tip flat cevke koja se ugradjuje u model 109B51. Voleo bih to da znam.

Inace, najverovatnije cu kupiti model Philips 109E51, koji nema ravan ekran. Za ono sto radim, ravan ekran mi nije potreban. Ako neko ima neke informacije o ponasanju ovog modela u ekspoloataciji neka to ovde iznese. To bi mi bilo vrlo vazno, jer zaista nikada nisam imao prilike da vidim taj monitor "uzivo". Naravno, vise mi znace podaci o negativnim stranama monitora nego hvalospevi o njemu.
[ StORM48 @ 19.03.2004. 00:57 ] @
Citat:
gojava:
Citat:
kUdtiHaEX:
Sta ste svi zapeli za Samsung monitore...


Pa ja i ne pitam za Samsung monitore, vec za Philips. Dok sam razgledao razne Philips-ove modele, nisam uspeo da pronadjem podatak koji je tacan tip flat cevke koja se ugradjuje u model 109B51. Voleo bih to da znam.

Inace, najverovatnije cu kupiti model Philips 109E51, koji nema ravan ekran. Za ono sto radim, ravan ekran mi nije potreban. Ako neko ima neke informacije o ponasanju ovog modela u ekspoloataciji neka to ovde iznese. To bi mi bilo vrlo vazno, jer zaista nikada nisam imao prilike da vidim taj monitor "uzivo". Naravno, vise mi znace podaci o negativnim stranama monitora nego hvalospevi o njemu.


CRT svih Philips-a vecih gabarita je SONY trinitron. Inace, ako mene pitas, bolje se preorjentisi na P seriju, jer kako neko rece, monitor se kupuje samo jednom. Philips 109P40 je monitor koji apsolutno nema brojnu konkurenciju u klasi profesionalnih monitora. Maxres 2048x1536, dotpitch 0,24, shortneck dizajn (kuciste skraceno po "dubini"), D-SUB i komponentni kanali (BNC RGB+V/H sync), savrseno ujednacena slika u svim uglovima, maksimalna podesavanja koja se mogu naci. Rezolucije u kojoj ga ja koristim je 1280x1024/120Hz i 1600x1200/100Hz. Presao sam stotine kilometara dok ga nisam nasao. Moja iskrena preporuka.
[ gojava @ 19.03.2004. 21:32 ] @
Ma uopste mi nije potreban profi monitor.
Ne bavim se poslom za koji bi mi bio neophodan neki "super" prikaz.
Zelim samo vecu dijagonalu nego do sada, da geometrija bude odlicna i da slika bude cista.

Osim toga, koliko je meni poznato, boje su realisticnije na obicnom CRT monitoru nego na Trinitroncu.
[ StORM48 @ 19.03.2004. 21:32 ] @
Citat:
gojava:
Osim toga, koliko je meni poznato, boje su realisticnije na obicnom CRT monitoru nego na Trinitroncu.


Jok! Monitori klase u koju se stavlja trinitron idu u paketu sa kalibratorom, koji se koristi kada radis profesionalnu pripremu za stampu (kao sto sam ja radio), a cija je namena upravo dobijanje NAJrealisticnijih boja. Osim toga i Trinitron je CRT. To je samo jedna od tehnologija.

Ali, posto kazes da ti nije bitan profi monitor, dobar je i 109E koji si naveo. Tesko da neki drugi sa naseg trzista moze da se meri sa njim u toj klasi. Ima jos dobrih monitora, ali su ili neprihvatljive cene ili ih prosto ne mozes naci. Ja sam ovaj monitor bukvalno iscackao.

Nije lose da probas da potrazis rezultate nekih testova na internetu koji bi mogli da ti pomognu u odabiru, samo se kloni domacih casopisa. Oni su skloni da Samsung proglase za najbolji hardver na planeti. A za Samsung je obavezno da budes nekakav gimnasticar ili kungfu majstor da mu namestis geometriju. O deregulaciji da i ne govorim. Sve i ne bi bilo tako lose da nisu skupi za ono sto pruzaju.

Naravno, da ne ogresim dusu, postoje i primerci koji imaju malo bolju geometriju, ali svetlosnim godinama daleko od savrsene.

Alternative u klasi Philipsa su jos SONY, NEC, EIZO, NANAO, RADIUS... (ove poslednje tri tesko da ima sansi da nadjes kod nas).
[ gojava @ 21.03.2004. 18:07 ] @
Ma slazem se ja... Negde sam procitao to o realisticnosti boja na CRT monitorima; nije to toliko ni bitno. Normalna stvar je da znam da je i Trinitron vrsta CRT monitora, zato sam i rekao "obican CRT".

Nego, dzabe mi je da trazim firmu koja ce da mi proda monitor koji ja hocu kad sam vec odabrao firmu u kojoj cu da kupim ceo racunar. Ta firma je do skoro imala u ponudi model Philips 109E50, sad imaju jos samo Philips 109B50. Taj model ima ravan ekran, ali niko ne ume da mi kaze, a sam nisam uspeo da iscackam informaciju, koja je cev u tom monitoru. Da li je Dynaflat, Flatron, Diamondtron ili neka cetvrta vrsta.