[ bg.stefan90 @ 06.02.2013. 03:24 ] @
Video sam neku temu u vezi chip tuninga, a posto planiram da uradim chip na svom autu Audi tt 1.8t '99 AJQ , nesto sam gledao po netu i odlucio da probam da uradim chip sam stim da naravno prvo sacuvam malpu, nabavio sam neki software kw2k+ ,galeto i neki boschecu koji moze samo da cita i pise... proverio sam da oba mogu da citaju i pisu po mom ECU ME7.5 i sad me samo zanima koliko je sigurno sve to odraditi, nabavio sam neke mape koje su predvidjene za K03s turbinu i snaga je povecana na 209ks sa 180 i za nekih 50nm obrtni monent ne znam sad tacno imam vise mapa , da li su dobre ne znam ali probacu da nabavim od coveka koji je uradio Giac k03s file koji je provereno dobar da ne bi experimentisao sa neproverenima, motor je svakako u odlicnom stanju i auto nije puno presao redovno servisiran ,pazen ,mazen :P

Jedino me zanima da li je moguce sprziti ecu? i u tom slucaju da li trebao samo nabaviti odredjeni chip odlemiti ga i zalemiti?
Ne bi trebalo da bude problema u tom smislu vican sam sa elektornikom, skoro mi je riknuo ekran na instrument tabli i kupio ekran i ondeo sa sve tablom u neki servis ovde u BG, i oni mi unakazili pola table za ekran rekli da ne radi pokidali signalni zvucnik itd,
onda sam resio da sve radim sam:) pa sam lepo taj isti ekran zalemio i eto cuda radi:) posle sam namestio i ostatak table:)
[ Nebojsa Milanovic @ 06.02.2013. 08:59 ] @
Dobrodošao na ES

Motor AJQ spada u stariju generaciju 1.8T motora bez varijabilnog razvoda ventila, i po podacima koje imam sa manjim diznama i BW K03 turbinom.

Ima 180 KS ali zbog ovih stvari koje sam gore naveo on nema veliki potencijal pojačanja, tako da se kod njega ne bih odlučio na remap, naročito sa neproverenim mapama koje verovatno pripadaju nekih drugim varijantama 1.8T.

Ne zaboravi da 1.8T motora ima preko 50 verzija, a tvoj sada ima već 14 godina i nije među jačima. Osim toga, siguran sam da on sa svojih 180 KS i sada veoma lako pokreće mali TT, što je dodatni razlog da ne eksperimentišeš sa nesigurnim mapama.

Dovoljno je recimo da imaš mapu za AUM i AUQ i mogući su problemi, jer oni iako imaju istu nazivnu snagu konstrukciono su dosta drugačiji, imaju veću turbinu, a varijabilni razvod ventila im omogućava da im blokada bude na znatno višim obrtajima od starijih verzija, i staviti recimo njihovu mapu na starije/slabije verzije sigurno nije dobro.

[ bg.stefan90 @ 06.02.2013. 11:39 ] @
Hvala na dobrodoslici

Hmm, po podacima koje sam ja nasao ajq je jaci od AUM,AGU. ima 20mm klipnjace dok ovi ostali imaju 19mm

cap mu je oko 300-310whp sa fabrickin unutrasnjim delovima, ali to me svakako ne zanima ja sam mislio neko malo pojacanje na cca 200hp, cisto jer auto nema neki boost na 2-3k rpm nego tek na 4+ je prava snaga hteo bih da dobijem vise snage na pocetku i veci obrtni moment sto bi pri normalnoj voznji znatno smanjilo potrosnju a dobio bi i malo vise snage kad je potrebno.

Inektori mi nisu neki big deal vozim na plin a ako budu trebali plinski da se menjaju sto sumnjam , ali ako bude nije problem.

Sto se turba tice AJQ kod a3 bi trebalo da je ko3 a kod tt-a ko3s ali kao sto si ti i rekao ima mnogo 1.8t motora boga pitaj da li podaci tacni moram da se zavucem pod haubu pa da vidim, ako uspem da pridjem. trebalo bi da je fabrika kod mene ja sam uzeo auto pre 4 godina sa malo manje od 100k na satu. kilometraza je orginalna jer sam drugi vlaskik a prvog samo upoznao preko zajednickog prijatelja, on je ovaj auto vozio samo leti po lepom vremenu jer mu je drugi auto uvek bio neki jeep za zimu. ne verujem da je turbo menjan pre 100k.

VVT kod 1.8t motora nema neke veze sa preformansama i potencijalom, to je sistem koji prve izduvne gasove vraca u motor kad se auto tek upali grubo receno, i ima ekoloski znacaj.

Provericu to sto se tice turbine, ali nije problem naci k03s ako nije ona unutra i zameniti.

Mene samo zanima koliko su ovi ECU ME7.5 sigurni za flasovanje? pod uslovom da napravim backup , a auto ne radi kako treba ili jos gore nece da upali, da samo reflesh stocka vraca sve kako treba ili su potrebne intervencije drugog tipa, sta ako ode chip jel ga tesko zameniti itd.


Evo mom prijatelju jednom je na quatro TT 225 crkao motor srkoz i kad je menjao nasao je samo AJQ motor bez icega samo go motor , stavio sve ostalo svoje i K04 motor radi normalno sa njegovim ECU, mislim hocu da kazem nije preopterecen i to sto nema VVT a njegov BAM je imao nema veze nikakve.

Cak ajq nema SAI i jos neke stvari koje se svakako skidaju prilikom tuninga.

Jos jedna stvar koju bih uradio je skidanje katalizatora posto je 99% zacepljen i predpostavljam da ce dati efekta, svakako posto zelim sam da uradim chip te pare koje bi dao za flash koji bi neko u 99% slucajeva naplatio jedno 300e i uradio isto sto i ja flashovao file vec postojeci ukraden od neke vece tuning kuce, ne kazem svi ali vecina, ili jos jaca fora sto prodaju powerbox :P

Platio bih dyno merenje pre i posle cipa uporedio krive i video da li sve to radi kako treba.

[ Zarko Silic @ 10.02.2013. 10:41 ] @
Ne moze se taj automobil tunovati tako kako si zamislio. Tako mozes samo pokvariti automobil koji ce doziveti istu sudbinu kao i onaj od 225 ks koga spominjes.

Ako zelis vrhunski uradjen automobil, onda moras platiti. Druga varijanta ne postoji.

I za taj automobil, ne kosta 300 vec 500 eura. Za 300 eura mozes dobiti samo kopiranje Ebay tunera, koje si pravilno opisao i svom postu.

Vrhunski uradjen soft nije jeftin.


@bg.stefan90

Mnogo toga si napisao sto nije tacno; pocev od "cap mu je oko 300-310whp sa fabrickin unutrasnjim delovima,". Na tom motoru se ne moze postici veca snaga od 195 KS bez da se nesto hardverki ne promeni.
Zatim K03s turbina ne postoji. Oznaku "S" je dobila K03 turbina sa modifikovanim usisom a Borg Warner je ne vodi pod nazivom "S". Procitaj serijski broj koji je utisnut na turbini pa cu ti ja reci koliko se moze postici.
K03s je komercijalni, NET (forumski) naziv za poboljsane turbine na vozilima proizvedenim nakon 2001. godine.






[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 10.02.2013. u 12:28 GMT+1]
[ bg.stefan90 @ 10.02.2013. 22:22 ] @
Sto se turbine tice znam da je K03s forumski naziv, ali nije bitno to sad. nisam stigao da proverim fabrcike oznake su sve -022 ,... i sve tako stim da odredjeni broj serija je "S" . nije to problem.
KAd sam mislio unutra nisam mislio da na ovom turbu, usisnoj, inektorima, pumpi za gorivo, izduvnoj grani itd moze da se digne na 300tq vec da klipnjace ne mogu da izdrze vise od od toga. za svaki tuning preko 300tq priblizno je isto i ks, moraju se menjati klipnjace, dok klipovi mogu da guraju i preko 600hp. ovo nisam ja izmisljao vec sam citao po raznim stranim forumima i ima ljudi koji imaju 1.8t motore bas nasfirane.

A to sto za taj auto ne kosta 300 nego 500eura hmmmm, velike tunerske kuce strane ne traze vise od 400$ to je oko 300e za stage 1 audi tt 1.8t AJQ dok isti AJQ postoji u a3 i cena je kod njih naravno ista, a sto kod nas za tt-a kosta 500e, to je druga prica.

evo recimo kod unitronica uz minimalnu hardwersku podrsku, stage 2

STOCK POWER: 180HP / 173LB-TQ
UNITRONIC STAGE 2 : 235HP / 275LB-TQ

Required Hardware:

Unitronic MKIV 1.8T Downpipe
Cold Air Intake / Short Ram


CAI vec imam samo bi mi trebao downpipe.

Stage 1+

STOCK POWER: 180HP / 173LB-TQ
UNITRONIC STAGE 1+ : 225HP / 260LB-TQ
sve stock.

I sve ovo i s1+ i s2 su samo korigovanje paljenja i povecan pritisak turba.

Tek stage 2+ zahteva menjanje pumpe injektora ,vece kuciste maf-a , veci interkuler, itd itd.

e sad je problem sto to odavde ne moze da se kupi ali ako bas odlucim da uradim to kako treba na ne budzet varijantu koju sam planirao, skupicu pare pa cu lepo da sednem u kola do rumunije imaju unitronic predstavnistvo pa uradim kako treba.

195hp je max za 1.8t motor od 150hp fabrickih (sve stock) po vecini ozbiljnih tunerskih kuca. a i on uz male modifikacije lako ide preko toga.


Znaci kad sam rekao 300hp/tq mislio sam na block,glavu, klipove ,klipnjace, stim da se 1.8t nikom jos nije razleteo ni sa 600hp, samo klipnjace zamenjene znaci ostatak je jak i za preko toga.


Hvala na odgovorima, ja ne mogu da garantujem da je ovo tacno ali moje licno misljenje da kod nas ljudi vecinom rade kopije mapa i za to uzimaju od 150-500e pa i preko .


A ja sam samo pitao za savet za sofware, ja se programiranje ne razumem, i ne bih sam dirao file , mene je samo zanimalo ako meni covek koji ima uradjen dobar tuning kod dobre tunerke kuce preko iscita svoj ECU i posalje mi fail, ja ga ubacim u svoj auto i to je to? ili moram da menjam moj fail po tom , zbog immo i ostalih zajebancija?
[ Zarko Silic @ 11.02.2013. 00:03 ] @
Za Audi ovo je najbolja i najozboljnija tuning kuca

http://www.mtm-online.de/en/Au...ZID=TT132&KIT=m0tt180195fx


Sve sto procitas na NETu a sto je u suprotnosti sa ovim podacima, najobicnija je lagarija.

Iz tvog turba (ako se broj zavrsava na -02x) teoretski se najvise izvlaci 190HP ili 195 KS ako ti se ovaj podatak vise dopada. Iz motora koje je Milanovic spomenuo (AUM i AUQ) izvlaci se 215 HP ili 220 do 225 PS (KS).

Pored turbine ovi motori poseduju elemente koji su neuporedivo kvalitetniji i izdrzljiviji od onih koji se nalaze u tvom AJQ motoru.

310 ml dizne, koje su u stoku na tom motoru (EV-12), nisu kriticne. Njihov potencijal je veci od potencijala turbo punjaca.

-----------------

Tuning nije povezan sa imobilajzerom na ovom tipu vozila.







P.S. Ali mislim da ce za tatu biti jeftinije ako plati pravilan i korektan tuning



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 11.02.2013. u 01:21 GMT+1]
[ bg.stefan90 @ 11.02.2013. 03:48 ] @
Znam za MTM, nisam sigran sto se turba tice moracu da proverim, pogledacu sutra kad budem menjao set kvacila pa cu da probam sa lampom da zavirim do turba da vidim sta pise na plocici konkretno , koliko ja znam trebalo bi da je prva ugradnja, ali ko ce ga znati... provericu. ako je stvarno slabiji turbo necu ga ni chipovati, dobitak je minimalan. a skupo kosta, ako ikad rikne turbo stavicu k04 pa cu onda uraditi chip. ovako mi se ne daju pare za drugi turbo zbog 50ks.

Znam da je immo povezan za tablom, riknuo mi je bio displej na tabli ,porucio sam ekran i odneo u jedan poznat servis za te stvari u BG, sjebali mi tablu ,polomili nosace od tahometra, pa sam morao to posle da lepim, i ekran nisu namestili rekli da ne radi... ja dosao kuci zalemio obicnom amaterksom lemilicom ono radi, jos popravio zvucnik koji su probusili onaj signalni, tj zamenio ga... ja majstorima vise nista ne verujem vecinu stvari oko auta radim sam, a ako se u nesto ne razumem pozovem par prijatelja koji su entuzijasti za automobile pa se snadjemo pitamo nekog, ali najbolje kad sam uradis svoj auto sebi odgovaras...

Pa ovom prilikom kad su mi skidali tablu , mozgovi nisu znali da treba da se skine klema sa akumulatora pre skidanja tabvle i da se vraca tek kad se tabla vrati, i onda se immo ubagovao pa mu je trebalo dobrih 25min da se upari sa kljucem da bi upalio.
AUM je motor sa 150hp i slabije je konstrukcije AUQ je 180hp ali takodje ima 19mm rod pins, a ajq bam i ostali 225 imaju 20mm, no ne bitno motor kao motor je jak , turbo i ostale stvari se lako daju promeniti.
prvi je od 98-01 godista , 2 razlicita turbo-a prva je slabija varijanta, a druga je ista kao turbina na AJQ/APP/ARU/AUQ , AGU kod bore sport ali o ima 150hp osatali 180, e sad koji je od ova 2 kod mene moracu da proverim .
Audi tt AJQ TURBO 06A145704A
Audi tt AJQ TURBO 06A145704B ova verzija se ugradjivala do 2006 tj do kraja proizvodnje mk1 tt-a a pocela je da se ubacuje 99.
konkretno moj model posto je 99 moram direktno na autu da vidim koji je.
nasao sam K03-044

Nisam razumeo ovo ?

P.S. Ali mislim da ce za tatu biti jeftinije ako plati pravilan i korektan tuning
?





[Ovu poruku je menjao bg.stefan90 dana 11.02.2013. u 12:53 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 11.02.2013. 16:20 ] @
AJQ sigurno ima najmanji turbo i njegovih 180KS nije daleko od maksimuma koga ta turbina može da izbaci. Samim tim, tjiniranje takvog motora osim što ne može da da veći dobitak je i rizik za tu turbinu, kako sam gore i pomenuo. Da imaš K04, sasvim druga priča bi bila.

Nego, otkud ti ideja da je AUM slabije konstrukcije od AJQ? To što ima klipnjače 19mm a AJQ ima 20mm je nebitno i to je samo zato što je AUM savremeniji motor pa kada su videli da su kod prvih verzija preterali sa prečnikom, zbog smanjenja toplotnih i frikcionih gubitaka kasnije su prešli na 19mm (noviji motori imaju još manje), naravno kod BAM i sličnih prečnik je ostao 20mm.

Osim toga, ja imam podatke da su AUM u AUQ identični motori, razlika je samo u softveru. To je zapravo jedan isti motor koji je rađen za 25 godina GTI-ja, ali je urađen ranije pa su prve verzije setovane na 150KS (isto kao i one pre njega), a nakon tog datuma samo su ga reprogramirali na 180KS i nazvali AUQ http://www.supercars.net/cars/1930.html, http://www.caranddriver.com/re...y-edition-short-take-road-test. Imaš li ti neke druge podatke?





[ bg.stefan90 @ 11.02.2013. 19:05 ] @
Da na ovo sam i ja naleteo negde da je razlika u softweru samo , i svi oni imaju k03 samo 225 varijante su k04, a razlika je u seriji menjala se k03 kroz godine ali ne mnogo...

Sto se tice tuniranja , nekog ozbiljnijeg ,gledao sam po vwvortexu da svi koij prave nesto a nece quatro biraju AJQ motor , ako idu na to da ga pakuju na do 300ks da ne bi otvarali motor, dosta njih portuje AEB glavu zbog vecih portova ali vecinom za vece snage preko 300ks itd, ajq takodje nema SAI , VVT i neke druge stvari koje vidim da svi skidaju koji sreduju motor... Mislim ovo nije moj zakljucak da je motor jaci nego ljudi koji su ih tunirali , a ko se odlucivao za vece tunirajne nije ni gleda mnogo koji je block posto ga je svakako otvarao da stavi jace klipnjace i ide AEB head pod obavezno, pa se zaobilazi i VVT ,koliko sam ja razumeo VVT im pravi problem za anti-lag i launch control , ali nisam siguran.

E sad tamo je jako malo ljudi radilo nesto sitno tipa stage 1/2, tako da niko nije ostao cak ni na k04, nego su stavljali garret ,cts ... tako da nisam mogao da nadjem bas nekog kompetentnog sto se tice maximuma ovog turba, u slucaju da je kod mene k03-044 to bi trebalo da je serija koja moze da izgura do 235hp ,ako je ranija verzija onda do 195hp , po katalogu u 99 godistu moze biti i jedan i druga ,tako da dok ne budem procitao direktno na autu ne mogu da znam.

Cak i tih 195hp nije lose jer , meni nije cilj neko trkanje ,krajnja brzina, nego cisto auto dobije veci obrtni moment na nizim obrtajima i bolje povlaci iz mesta, samim tim je zivahniji po gradu i teoretski bi trebalo malko manje da trosi, pa sto to ne bih iskoristio, gledao sam dyno stage 1 dignut na 215hp i dobio je oko 50nm, mapa je dosta uravnotezena i nema pikova. ako bi dobio tako nesto ja bih bio zadovoljan...

Ali kad pogledam da za pare koje bi dao nekome za mapu i opet je ? kako to izgleda dok ne odem na valjke, mogu da nadnjem nov k04, exault mainflood imam za k04. tako da sam turbo ne kosta puno. mislim ako slucajno rikne isto bi para dao za k03 i k04 ... verovatno cu da vozim ovako za sad pa cu videti kad e vratim na jesen da li cu nesto ulagati ili cu ostaviti ovako dok ne rikne turbo ali sigurno necu opet staviti k03. Za moje zahteve je k04 odlican, veci turbo tipa garret GT28, sto je nesto najmanje od gareta sto ide na ovaj motor , ne moze da se zavrti ni u ludilu tako rano kao brogwarnerovi , pa mi to ne igra ulogu jer meni treba auto za grad a ne za street race...


[ Zarko Silic @ 11.02.2013. 22:36 ] @
Citat:
bg.stefan90: Audi tt AJQ TURBO 06A145704B ova verzija se ugradjivala do 2006 tj do kraja proizvodnje mk1 tt-a a pocela je da se ubacuje 99.
konkretno moj model posto je 99 moram direktno na autu da vidim koji je.


Mnogo je netacnih podataka koje iznosis.

Jedan od njih je i ovaj citirani jer se AJQ motor ugradjivao samo do 2002. godine.

2006. godine su ugradjivani BVF, BVP i BVR koji sa tim tvojim motorom, osim naziva 1.8T, nemaju nikakve veze.


VAGov broj, tipa "06A145704B" je potpuno irelevantan. Procitaj originalni Borg Warnerov broj (formata 5303-988-00xx) pa cu ti onda napisati sta se od auta moze ocekivati.

U protivnom, svaka druga diskusija je bespredmetna.

K03-044 ne ide preko 190 HP (195 KS) ni pomocu trikova, a veliko je znanje potrebno da se postigne i tih 195 KS. Prostim kopiranjem siguran sam da se ne mogu postici kvalitetni rezultati.
[ bg.stefan90 @ 11.02.2013. 22:59 ] @
Kao sto sam rekao chip ce najverovatnije malo da saceka a ovo sto sam napisao ne odnosi se na AJQ motor vec na turbinu sa navedenim VAG kodom koja se po vagovim podacima uradjivala od 99-2006 , u razlicite modele motora, rekao sam cim budem imao priliku procitacu broj sa auta pa cu proveriti sve podatke, ali danas sam skidao menjac i nisam imao vremena to da pogledam, jer je sve uvijeno onim protivpozarnim platnom ili kako se vec zove i bas nemam odakle da prodjem da bi procitao broj ovako , probacu sutra posto je menjac skinut da od dole pokusam da se zavucem pa da vidim ako se vidi plocica.

motori koji su se kasnije ugradivali u FWD su AUQ, ARY, APP
BVR je amerikanac od 190ks isto FWD
BVP takodje amerikanac 163ks FWD
A BFV je quatro sport limitirana verzija od 240ks u evropi quatro sport , u americi club sport.

Svi 1.8t motori od AEB '97 do poslednjeg modela 2006 imaju isti block, Razlika je u klipnjacama AJQ fwd i svi awd imaju 20m pin, i kovanu radilicu, ostali maju livenu. tako je postala i verzija AJQ quatro 180 u a3... AEB glava je sa velikim portovima dok ostali imaju male portove , ovo nisam 100% siguran za 225 verzije ali 150/180 su svi mali . od 2001 je uveden VVT i SAI ... E sad sto se tice usisa,izduva, turbine i ostalih zajebancija postji 50 razlicitih modela... to stoji verovatno ni sam VAG ne zna koliko ih ima :P

Ali u situaciji da recimo ode motor , koji god motor da se ubaci na bilo koju platformu radice normlano ,tako da je sve u periferijama, svi 1.8t su mejdusobno kompatibilni.


Posto od chipa uskoro nema nista a diskusija o razlicitim verzijama 1.8 motora moze da ide u nedogled jer stvarno ima mnogo razlicitih varijanti i nema veze sa zapocetom temom moze lock:P

E da i nisi mi odgovrio na ono

P.S. Ali mislim da ce za tatu biti jeftinije ako plati pravilan i korektan tuning
?

Ne razumem zasto ljudi kod nas imaju tako izopacen pogled na sve, nije mi otac kupio auto, kupio sam ga sam ,doduse jesam pozajmi od njega 3000eura koje mu nikad nisam vratio ali ostalih 9500 sam ja dao. Ali naravno da je imao da mi da sve pare zasto mi ne bi dao? ne razumem to, ovo nije situacija kod mene konkretno ali moje gledanje na stvari, ako je nekome otac vec nesto stekao, zasto ne bi svom detetu nesto pruzio? Ne nego ce komsiji da kupi auto? Zbog ovakvih kometara me je po nekad sramota sto sam iz Srbije, koliko ovde ljudi primitivno i povrsno razmisljaju.

LOCK
[ Nebojsa Milanovic @ 11.02.2013. 23:22 ] @
Stefane, to pričaj sa njim preko PP, evo još nekih ideja/razmišljanja:

Glava AWB jeste sa velikim portovima, a AUM i AUQ (za koje lično smatram da su možda najbolji 1,8T) imaju male portove. Da li znaš kolika je razlika i šta smatraš da dobijaš velikim portovima?

Osim toga, gde si video podatak da AJQ stock samo remapom može da ide na 235KS? Po onome što ja imam ne može.

Tačno je da svi 1,8T imaju isti blok i da su mehanički daleko snažniji nego što zahteva njihova oficijelna snaga, ali bez obzira na tu mehaničku masivnost ceo sistem je onoliko snažan koliko je snažna njegova najslabija karika, jel' tako?

A to je i svakom slučaju turbina jer ona određuje krajnju snagu, dakle najpre promenom turbine ćeš već postići veliki korak.

Nije čudno što hard-core tuneri često idu na taj stari AJQ. Razlog je što je to jedan od najjednostavnijih 1,8T i nema varijaciju ventila koja bi hard-core tuning mogla da komplikuje, i kod njega se samo ugradnjom Garret-a i par propratnih elemenata lako dobija 300+ KS. Ali postavlja se pitanje je čemu to i ima li to smisla kod nas?

Lično, ne bih išao preko K04 jer je to odličan turbo a sa dobrom mapom i ispravnim ostalim delovima sa njim lagano dobijaš oko 250KS, što je i više nego dovoljno (btw, meni je i dovoljno i 200KS, ali hajde da kažemo da tebi treba više :)

Jesi li računao koliko te izađe nov K04 i cela prepravka na njega?
[ bg.stefan90 @ 12.02.2013. 00:42 ] @
Velikim portovima bez hard core tuna se pozstize samo veca potrosnja:) bar po podacima koje sam pronasao... :P

Ma dosta je i meni ovih mojih 180hp nego ja izvodim glupsti:) zapravo cela ta prica je pocela kada sam imao nekih problem sa radom na leru pa sam onda sve zivo isproveravao, promenio neke stvarcie da bi sve to doveo na idealno, ti problemi na leru su bili variranje obrtaja tipa sa 780-840 po digitalnom pokazivacu na klimi kad se izabere kod 27c , samom tahometru nisam verovao jer je skidana tabla pa verovatno nije ni bazdarena kako treba, ali se cuo jako cudno na leru , nekako je brundao kao dizel, ,promenio sam sva vakum creva, eliminsao N80 ,N249 . stavio novi DV. ocistio leptir gasa i tako jos neke stvarcice doterao motor onako da bude kako treba. I onda posto sve radim DIY :P pa sam gledao po vwvortexu kako i sta, i video par zanimljivih stvarcica gde su ljudi sa chip postigli da veci obrtni moment dobiju ranije tako da je auto zivaniji i u gradskoj vozni moze cak i da opadne potrosnja. Pa sam se raspitivao kako sta i eto hteo sam da probam, iskreno ne toliko zbog tih 20-30hp jer auto u sustini i vozim lagano, jedino kad negde zurim pa ga nagazim, ili kad mi bas dodje, nego zato sto sam takav, nije meni bilo da platim nekom chipujem auto i vau ide bolje :P nego da ja to uradim sam.

Takav sam volim sve u zivotu da probam da uradim sam ako je moguce, iance od zidarskih poslova ,preko nekog basic programiranja ,3d stvari, kuvanja, sitnijih servisa na kolima, elektrike ... sve u sustini volim da uradim sam.

A sto se tice stvarno onog sto bi zeleo ali je treutno finansiski nemoguce (putujem preko bare na 5meseci pa se nadam kad se vratim) K04 turbo , potrena mi je samo turbina ,jer imam novu izduvnu granu za tu turbinu jer je drugar kupio pogresnu, e sad po nekoj prici FMIC nije neophodan ali je pozeljan a to je vec skopa igracka. preko k04 ni ja ne bi isao jer sve preko toga se teze vrti i to vise nije auto sa nekom razumnom ekonomicnoscu za voznju po gradu nego za streetrace...

Konkretno sta sam se rasptao za 250hp

K04
Izvudna grana za nju
3" MAF hausing ( ovo bi napravio sam od prohroma)
Novi DV (ovo imam)
Injektori (od tt-a 225 mislim da mi ne bi trebali jer meni auto na benzinu radi samo na leru dok se ne zagreje da prebaci na gas)

Drugu je pukao k04 nasao je za neke smesne pare polovnu (jer je puklo kuciste na njegovoj ) i neka firma u uzicama cinimi se mu je uradila reparaciju za 250e on je turbinu tu polovnu platio oko 150e bila je ziva ali boga pitaj u kakvom stanju.
A novu je gledao bila je oko 700e preko ali bi postarina bila mnogo skupa tako da je uradio reparaciju.

Ja iskreno niti imam .niti bi dao 700e da bi pojacao auto, ali kazem ako mi se desi neka havarija sa turbinom , auto je presao 170k , ne znam koliko moze da predje i u kakvom je stanju, razlika izmedju kupovine nove k03 i prerade na k04 moze da bude nekih 200e i u tom slucaju bi se ispruzio za tih 200e razlike i uzeo vecu. sve ostalo pada u vodu nazalost :( i ako bi ja rado voleo:)



PS. ovo sto se remapa tice mi nije bas najjasnije jer vecina sajtova prikazuje razliku samo izmedju varijatni 150/180/225 i da li je quattro ili ne a ne i oko broj-a motora , ne znam da li smem ovde da postavim lik ali obrisacu ako smeta
http://www.smchiptuning.com/480/audi-tt-8n-1.8-turbo-180
http://www.revochip.com/modeli...els_serie=157&modelid=8650
http://www.goapr.com/products/ecu_upgrade_tt.html

ajde ova 2 prva sajta su neka domaca, APR je ipak jace ime pise dole na listi u opisu
ATC, AJQ, APX, APP,
ARY, AUQ, AWP
209 na 91 octan i 215 na 93ocana?

oni ih sve stavljaju u istu korpu osim AUM iako su AUM i AUQ navodno isti motori sa razlicitim softwarom , to sam video na dosta stranih foruma da kazu za AUM i AUQ ali mozda nije isti AUM kod TT-a i kod golfa?

Mislis da ovo sto APR pise ima veze sa istinom? Iskreno ne verujem da bi oni forsirali turbo na max i da rizikuju da crkne?

Evo sad bas vidim na njihovom sajtu da imaju i kod nas u BG , zemunu predstavnistvo , mogao bi da ih pozovem da ih pitam cisto informativno, da li su te informacije sa sajta tacne.

[Ovu poruku je menjao bg.stefan90 dana 12.02.2013. u 01:57 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 12.02.2013. 00:59 ] @
Voziš na plin, a planiraš toliki tuning... :)

Jesi li poredio performanse na benzinu i na plinu, recimo ubrzanje 80-120 u petoj, ili još bolje 80-140?

Ako nisi izmeri to, ali precizno (sa greškom u +-0,2s, možeš i iz više merenja), da vidimo koliko mu pada snaga na plinu. Koliko ti je povećana potrošnja na plinu?

Zanimljivo je ovo što si radio, objasni detaljnije šta si sve radio i kako naročito oko ventila, da li si utvrdio zašto ti se pojavljivao nemiran rad?

[ bg.stefan90 @ 12.02.2013. 02:18 ] @
Subjektivni osecaj nisam primetio slabiju snagu auta, moracu da izmerim da bi znao tacno. reduktor je daleko iznad snage mog motora tako da ce preziveti tuning.
Potrosnja je nekih litar iznad benzina, po gradu/kombinovano na otvorenom kad sam isao do ns merio sam i skoro da nema razlike plin/benizn, isao sam do ns i nazad , vozeno po propisima 7.2l/km plina , pre toga kad sam bio na benzinu 7l/100km

Pa isao sam jedno po jedno, i nisam odmah dobio miran motor, prvo sam zamenio svecice, nista se nije desilo, onda sam zamenio DV jer je pukla membrana pa je pustao vakum tu , i nije uopste otvarao bypass kad pustim gas, ali je idalje ler bio nestabilan,onda sam skinuo celu vakum instalaciju , eliminisao sam N249 (rezerovar za vakum) , N80 Evap valve, i onda sam na mainnflodu zatvorio lepo sve izlaze, ostavio sam dirento jedno vakum crevo novo koje ide na DV , promenio sam crevo koje ide na regulator pritiska goriva ,i crevo za brake booster. moj motor nema sai ,tako da je ovo sve sto je imao od vakuma. Umesto ovih regulatora je stavljen otrponik 10W 330ohm i to je to. E sad jos jedna stvar koju sam primetio je da mi se desavalo da ima ulja na svecicama, kompresija je merena i dobra je, onda sam provalio odakle dolazi ulje iz PCV , neverovatno glupo odradjeno da se uljene pare vracaju u usis , ocistio sam pangake ventil vratio ga obrisao svecice i vise se nije desavalo da su tako zamascene, ali svkako planiram da napraivm catchcan setup, mada sam cak mislio i samo da umesto da PCV ide u usisnu granu stavim mali filter na kraj ventila kao onaj na skuterima mala pecurkica i da uljane pare sibaju u atmosferu , ali nisam siguran da li je to pametno pa nisam nista radi jos, video sam da neki tako voze, ali mislim da bi tako izgubio efekat poluvakuma koji motor ima, mozda lupetam , za ovo stvarno nisam siguran.

Dobio sam ravnomerniji rad na leru, ocigledno je negde jos cureo vakum , brzi odziv DV-a na pustanje gasa, znaci turbo se lakse oslobadja stresa... ali idalje ,ne u onoj meri povremeno obrtaji hoce da variraju , jedina stvar koja mi je ostala na pameti je da moze da bude neki missfire? moracu da ga nakacim na VAG pa da vidim.

Mislim da nema sta drugo da bude , osim missfire, ako je samo povremeno ne uvek? Vakum ako curi on curi uvek i onda je bilo kao pre non-stop je radio nestabilno.

evo zanimljiv video AJQ+Mid Tuning+LPG http://www.youtube.com/watch?v=GkpEOZoksuY
inace sekvent ne bi trebao da ima pad preformansi u odnosu na benzin, a ovo u videu je ovican sekvent LPG nije LPDI, sa LPDI bi trebalo da se dobiju do 10% bolje preformanse u odnosu na benzin, sto mi deluje dosta realno... A nije ni mnogo skuplji LPDI za moj auto bi me ispao 1200e a sekvent je bio 650e , stim da je servis kod ovog cuda zamena pumpe visokog pritiska koja kosta cca 300e, pa je to malo skupa investicija dok ne pocnu da je remontuju:P Ali ja sam gas ugradio zbog ustede tako da mi je lpg zavrsio posao, ali ovo sa tecnom fazom gasa mi deluje dosta zanimljiva stvar , voleo bi da provozam takav auto da vidim razliku.


Sto se gasa tice stvano je odradjen kvalitetno, i mislim da nema velikih gubitaka , pogotovo sto je moj auto deklarisan na 98ron a ja sam uvek vozio na 95 posto kod nas ili nema 98 ili je jedno 40% skuplja, pa je moguce da ja zbog toga ne osecam razliku gas/benzin , jer su preformanse na 95 verovano nekih 4-5% slabije nego na 98 gorivu?

Cak imam osecaj da kad ga bas zaletim u crveno, da na plinu brze puni. Neki savet kako da izmerim a da merenje bude precizno?
btw prebacivajne gas benizn u voznji pri naprimer 80na sat noga ukocena na gasu , i ne mogu da osetim prebacivanje nema sanse, bas ga smoth prebaci jedino sto iz gepeka cujem ventil kako cakne:) inace nema trzaja da pocnje da usporava ili tako nesto, a za ubrzanje ako imas ideju kako da izmerim i mene je to bas zanimalo jos kad sam ugradio gas ali nisam imao neku predstavu kako izvesti.

E jos jedno pitanje posto vidim da znas dosta stvari oko vaga, da li si cuo mozda ili imao prilike da vozis.... Otisao mi je set kvacila ali totalno i zamajac i sve i to odjednom vozio se normalno parikrao, upalim auto krenem nece da presalta, i kad smo otvorili korpa je pukla na 3dela zamajac skoro pred kraj i lamela gotova, i od svih opcija za zamenu najrazumnije mi je delovalo da zamenim plivajuci za fixnim zamajcem od G60 i na njega VR6 kit kvacila? Mislim nije neka budzevina posto Sachs prodaje gotov komplet kao koverzija na SMF za 1.8t (u paketu je G60 zamajac i VR6(lamela/korpa/druk) ovo me sve kostalo 210e novo ceo paket. Reparazija mog plivajuceg bi bila 150e (ne garantuju koliko ce da traje) i set kvacila skoro duplo skuplji nego ovaj VR6.

Jel ima nekih iskustva sto se tice ovoga? razlika SMF /DMF , ja koliko sam se rasptivao na benzincu ne bi trbalo da ima razlike ako je radilica dobro balansirana, dok kod dizela ima problema ako se eliminise plivajuci?

Novi plivajuci je preko 300e +jos toliko za kvacilo, malo mi je mnogo. I porucio sam ovaj konversion kit ? mislis da sam pogresio?

[Ovu poruku je menjao bg.stefan90 dana 13.02.2013. u 02:51 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 14.02.2013. 20:23 ] @
Auh, šta si ti sve sam radio, zanimljivo je kako to čudo i dalje radi :)

To što ti je puklo kvačilo je sasvim dobar znak kako voziš. Predlažem ti da malo usporiš, nema potrebe za divljanjem, 1,8T je kako god okreneš među najbržima na drumu. Da li imaš missfire dijagnostika će lako pokazati, i to ona jednostavna.

Što se tiče merenja elastičnosti, ni to je nije teško, samo moraš biti precizan i ako nisi siguran onda treba da meriš iz više puta pa da uzmeš prosek. Uvek se meri u najvećem stepenu prenosa, a to je kod tebe V stepen.

Dakle, postoje generalno 2 načina:

1) Leteći, kada kreneš sa ubrzavanjem još ispod donje vrednosti (to je 80km/h) i na njoj samo stisneš štopericu čime počinješ merenje, a isključuješ na 120 (ili 140, zavisi dokle si odlučio da meriš).

2) Standardni, kada umiriš auto na toj donjoj brzini, recimo 80km/h, pa onda istovremeno stisneš i gas i štopericu i meriš do 120.

U oba slučaja merenje završavaš kada pređeš 120, dakle u to vreme kada se približavaš 120 gledaš u brzinomer i precizno na 120 isključuješ štopericu (vodi računa o bezbednosti prilikom te vožnje!).

Kod dobrih 1,8T motora vreme 80-120 u najvećem stepenu prenosa može lako da bude i ispod 7 sekundi, tako da moraš biti vrlo precizan jer i najmanje kašnjenje može dosta da pokvari rezultat.

Takođe, bilo bi dobro prethodno izbaždariti kilometar sat da vidiš koliko ti laže. To možeš lako preko GPS-a, pa za tu vrednost koriguješ krajnje tačke merenja. Kod VW greške brzinomera nisu velike, do par procenata (meni 1,5% sa novim gumama), tako da je i to lako.

Još jednom te podsećam da sve radiš isključivo na praznom putu (najbolje pravcu autoputa), na ravnom delu, bez nizbrdica i bez vetra.

Sve izmeriš par puta (na jednom od ta dva načina) na benzinu i na plinu i uzmeš prosek. Ako budeš bio precizan, iz vrednosti koje dobiješ ćemo prilično precizno saznati kolika ti je snaga motora, a iz razlike tih vrednosti na benzinu i plinu ćemo izračunati koliko gubiš snage na plinu.
[ bg.stefan90 @ 16.02.2013. 18:54 ] @
Najsmesnije je to sto jer rekto vozen brze, i to kad idem negde na duzi put pa autoputem 180-200, ali to je sve u 5brzini konstanta voznja par kilometar nema brzog saltanja i slicno i to je bilo jednom/dvaput i ne ceo put nego recimo beograd nis, od naplatne do naplatne, i posle toga 80-120 po ogranicenjima.

Nikad ne saltam u previse visokim obrtajima, krecem na vrh gasa, itd. Prva brzina je videla preko 3k obrtaja jednom u zivotu. znaci vecinom 90% boznje saltanje je izmedju 2.5-3k po nekad 3.5k, priznajem jesam par puta saltao u 5.5-6k ali to je bilo par puta, pogotovo sa ovim setom. kad sam uzeo auto pre prve zamene seta jesam vozio brzo stalno tek sam uzeo auto pa sam ga ispobavao jedno mesec 2 dana. tad je potrosnja prosek bila 13.5-16l. a zanjih 4 godine je 9.5-11.5 , zavisi koliko imam otvorenog koliko grad ali tu negde oko 10.

Kad smo mehanirar i ja odneli set kvacila do jedne radnje u okolini koja prodaje i repaira kvacila, rekli su da posto je tako rano otisao set koji je bio nov , a zamajac ima mnogo lufta , moguce da je on pojeo set.

Nisam mnogo upucen u ovu problematiku, ali sad je stavljen fiksni zamajac, i set od vr6 , i sad kad krecem isto tako lagano znaci samo kvacilo i jedva noga na gasu auto potpisuje, sto se nikad nije desilo takvim kretanjem sa onim starim zamajcem.
Nema lupkanja ni vibracija na leru, tako da sam sto se fuknkcionalnosti tice ovim setom zadovoljan, a sad koliko ce trajati videcu, svakako je mnogo jeftiniji nego set sa plivajucim.

Poredio sam sa podacima sa gps jos pre i sat ne laze, mozda malkice tipa gps 80km/h a kazalja milimetar ispod, ali kad upalim brzinu da ocitava digitalno na displeju klime , pokazuje isto kao gps. sat je otvaran pa vrv. kazaljka nije bas ubacena kako treba.

Bas cu da vidim ,moguce da ima neka aplikacija za telefon, da gps sam upali timer kad brzina dostigne 80 i da ga stopira kad dostigne 120.
A ako mora rucno , necu raditi sam povescu nekoga sa sobom da ne bi gledao u telefon ,brzinomer i stopericu i gledao na put:)

izmericu ovih dana pa javljam.


EDIT: evo nasao sam fabricke podatke, a pronasao sam i aplikaciju za merenje, mada cu koristiti i pravu stopericu pa cu uporediti rezultate,

Testwerte - Elastizität
80 - 120 im 4 G. 6.7 - 7.4 s.
80 - 120 im 5 G. 8.8 - 9.9 s.
Znaci oko 7 sek je realno ocekivati u 4 brzini , a u petoj do 10s. ako stignem sutra odradicu merenje na autoputu, ako ne onda neki drugi dan.

[Ovu poruku je menjao bg.stefan90 dana 17.02.2013. u 01:00 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 17.02.2013. 01:31 ] @
Čudi me to za kvačilo a naročito za potrošnju, ja u normalnoj dužoj vožnji ne mogu da potrošim više od 8l, a mogu da spustim i ispod 6, mada je to već penzonerski. No nebitno, kod mene je motor prilično drugačiji, a i soft je (mnogo) drugačiji tako da ne treba praviti paralele.

Vidim da si ozbiljno shvatio ovo merenje elastičnosti, ako već hoćeš to da uradiš kako treba onda obavezno uradi na oba načina, znači i standardno i leteći, pa da uporedimo i te rezultate, leteći bi trebao biti znatno brži. 80-120 u četvrtoj možeš da meriš samo informativno jer to ne spada u elastičnost.

Ako već hoćeš da meriš i u četvrtoj brzini, onda tu meri raspon 60-100. To je teže za auto, rezultati su slabiji, ali se dobija bolja informacija o snazi u donjem području, zatim kako izgleda proces kada turbina prihvata, itd.

Ovo što kažeš da ti brzinomer laže za oko 1mm na 80, to je bukvalno isto kao kod mene, to izađe oko 1,2-1,5% greške što je odlično (nijedan auto nema, niti treba da ima tačan brzinomer).
[ Nebojsa Milanovic @ 17.02.2013. 01:56 ] @
Sad vidim da pominješ GPS...Za bilo kakvo merenje ubrzanja/elastičnosti GPS zaboravi, jer je jako spor i potpuno obesmišljava merenje.

Mada, ne bi me čudilo da naši novinari koriste GPS kada oni "testiraju" aute, zato što tako dobijaju znatno bolja vremena, što oni jako vole jer time ispadaju "bolji vozači" (umesto 60-100 oni time mere recimo 72-112, što je drastično lakše za auto i time se dobija bolje vreme).

Dakle, samo štoperica i ništa drugo.

Idealno bi bilo, ako ti voziš, da povedeš još nekog ko će da sedi iza tebe, da brzinomer gleda pod pravim uglom i da uključuje/isključuje štopericu.

Tako bi se dobili najtačniji rezultati (realno, uz malo vežbe možeš i sam, ali ovako ti je lakše i bezbednije).

[ bg.stefan90 @ 17.02.2013. 04:44 ] @
Pa ta potrosnja od 8l je i kod mene sasvim realna na otvorenom putu Beograd-novi sad-Beograd , bio pun tank plina, cim sam se vratio u bg dopunio 7.2l/100km ispalo , ne secam se sad tacno koliko sam presao ali sam odmah bio preracunao, stim da je to bilo kad je tek ugradjen plin pa se desavalo par puta da adaptacija prebaci na benzin na par sekundi , ali samo na par sek jedno 5-6puta znaci mozda 1min voznje ukupno na benzin. Board je pokazivao nesto ispod cinimi se oko 6.8/7l ali to je bilo ono po ogranicenjima, pre ugradnje gasa sam bio u novom satu bukvalo par dana ranije ista ruta ali sam ga malo brze vozio i vse se vrteo po novom sadu nego drugi put bilo je 8l/100km benzin.
Nisam skoro isao na duze relacije da proverim, ali se secam kad sam prvi put isao u crnu goru imao sam prosek beograd-bar oko 6.5l/100km i to ne po bordu nego sam dosuo pun tank i video koliko fali, nisam ni sam verovao u to, bio je cist put i sva ogranicenja sam postovao a veliki deo puta je bio cak i 60km/h tako da moze da bude realno. Prosle godine do grcke (beograd-nis 12l/100km prosek 180km/h) ostatak puta prosek 8l vozeno po ogranicenjima. ovo je bilo na benzin sve.

Ali ovako prosek je oko 10l. ja zivim na periferiji , tako da imam 10ak km otvorenog puta i ostalo po gradu dnevni prosek 50-60km (znaci od kuce do kuce cca 20km otvoren ostalo grad) (tih 10litara po bordu sto pokaze je zabravo oko 11l plina realno potrosenog)
Najmanja potrosnja na kracoj relaciji je bila 6.6l pre par dana od mene do novog beograda novim mostom negde oko 1nocu bio je prazan put i 1-2semaofra me uhvatila samo. oko 25km napravljeno.
Mada ovako regularne voznje mi se uvek cini da je tih 10l mnogo za rezim kojim vozim, i imam osecaj da je pre trosio manje , mada nisam pre toliko vodio racuna o potrosnji tj, bilo je nemoguce meriti pun tank benzina pa da dopunim nego sam geldao sam bord( put tank sam imao samo kad idem na duzi put , inace uvek se sipa po 1000din :P) a od kad imam gas napunio sam ga pun za 3000din i onda sipam svakih 100njak km do punog i tako stane 11l ,kad je bilo bas hladno pre mesec dana islo je i do 13l.

E pa onda cu meriti stopericom povecu nekoga sa sobom da pali stopericu radi sigurnosti. Mada gps sam bas testirao ovaj na mobilnom i poredio ga sa nekim garminom, telefon je duplo precizniji od tog garmina , ne znam tacno koji model, drug je kupio pa smo poredili sa telefonom, i brizna na telefonu kazni sekund u odnosu na kola, i pokazuje dosta tacno , garminu treba 4-5sec da pokaze realno stanje recimo ubrzavam i na 60km/h odrzavam telefon posle sec prebaci na 60 sa predhodne stavke a garmin posle 4-5sec, a nasao sam i neki fix za telefon da forsira gps da se refresuje manjim intervalom , samo nisam ga probao nije mi trebalo.

Ali svkako cu meriti stopericom a probacu i ovo uporedo posto bi program trebalo automatski na 80km da ukljuci stopericu a na 120 da iskljuci , pa taman da testiram i gps telefona i kola :P

Hvala na savetima javljam cim uradim test.




[ bg.stefan90 @ 17.02.2013. 19:58 ] @
Evo uradio sam neki mini test , posto sam bio sam a i nisam vremena/nije bilo cistog puta da uradim vise merenja.

Benzin
1.merenje 8.28sec 12.28sec


Gas
1.merenje 8.57sec 13.09sec

prvo vreme je 80-120 drugo vreme 80-140.

Posto sam bio sam nakon ovog prvog merenja mi je bilo malo rizicno do 140 vozim i gledam stopericu i brzinu, ostalo sam uradio skraceno samo 80-120


Benizn
2.merenje 7.68sec
3.merenje 7.69sec

Gas
2.merenje 7.82sec
3.merenje 7.53sec

vremana me i nisu bas odusevila ali su ispod fabrickih sto sam nasao na nemackom sajtu 8.8-9.9 u 5toj brzini za 80-120. audi tt 1999-2002 180hp fwd bal bla bla. ovo mi vise lici na njihovo testiranje u 4toj...
Testwerte - Elastizität
80 - 120 im 4 G. 6.7 - 7.4 s.
80 - 120 im 5 G. 8.8 - 9.9 s.

Ja koliko vidim ovo dosta zavisi od transmisije, da li je moguce je zbog zamene plivajuceg zamajca fixnim bolje vreme, ili je mozda nesto radjeno na autu pre nego sto je dosao kod mene? ili ja jednostavno nisam dobro merio ili podaci sa ovog sajta nisu dobri :)

2 i 3 sam merio tako sto na nekih 70 ubacim u petu i onda stisnem pun gas na 80palim stopericu na 120 stopiram.

prvo merenje gore auto nije bio skroz zagrejan pa su mozda zato vremena malo slabija a nisam stiskao pun gas nego sam isao u petoj od 70-80polako na vrh gasa pa kad bude na 80onda upalim stopericu i stisnem gas u isto vreme.

meni ovo deluje kao mizarna razlika benzin gas cak je u 3 merenju ispalo da je na gas imao bolje vreme. mada nije ovaj nacin 100% validan , verovatno je jedino verodostojno dyno, ali za pare koliko kosta najjeftiniji dyno imam pun tank gasa da se vozim:) a ovako sam potrosio litar goriva pa i nije mi zao:) mada i ovo moze da bude vrlo precizno ako se uradi kako treba, videcu kad budem imao slobodnog vremena da uradim sa nekim bice preciznije sigurno nego ovako sam. a mocicu da uradim i 80-140 vise puta.

Po ovome mi deluje da nije veliki gubitak tj da je moguce osetiti ga u voznji. e sad ovo u 5 stepenu prenosa su jos uvek niski obrtaji za neku stvarnu razliku , mozda gas ima vise gubitka u 5-6k rpm , ali to onda i nije toliko bitno jer u normalnoj voznji znaci ovo 2-3.5k nema neke razlike.



PS. Ja sam te razumeo da si rekao da moze relativno i da se izracuna snaga iz ovih merenja?

EDIT: zaboravi da navedem neke bitne stvari (bar ja mislim da su bitne) Felne su 18" alu nemam pojma koji je model gume 225/35 R18 nankang ns2, neke tajwanske ali evo presao sam oko 20k km sa njima i sara je kao nova, po losem vremenu i kisi se ponasaju bolje nego goodyear f1 koje sam imao pre njih, neverovatno za tako jeftinu gumu ,ali mene dobro sluzi :-). Naveo sam ovo jer su fabricke felne 16 ili 17 nisam siguran ja sam imao 17 orginal koje idu na tt-a ali na cepu od goriva su navedene i 16 i 17 , a obim tocka sigurno utice na ubrzanja i elasticnost.... predhodne gume su bile 225/40 tako da je sad obim nesto malko manji.

[Ovu poruku je menjao bg.stefan90 dana 17.02.2013. u 21:14 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 20.02.2013. 21:57 ] @
Prvo da ti kažem da po preciznosti i posvećenosti kako si to izmerio mogu da ti pozavide mnogo domaći auto-mediji (na AutoZone delu ES-a sam po nešto pominjao kako to oni rade).

Ako bi želeo da ti rezultati budu baš totalno reprezentativni, onda bi pokazivanje brzinomera i rubne tačke merenja trebalo da iskoriguješ za procenat smanjenja obima točka zbog nižih guma, što ćeš lako izračunati poređenjem obima originalnog i tvog točka.

Inače, sami rezultati u potpunosti odgovaraju 1.8T u vozilu srednje veličine tako da ti sasvim sigurno imaš najmanje 180KS u motoru, rekao bih i nešto više, do 185.

Više od 190KS nemaš jer kako se ide ka 200KS tako rezultat 80-120 u poslednjem stepenu prenosa pada ispod 7s (ako je mapa dobra, a originalna sigurno jeste), tako da se snaga tvog motora sigurno nalazi u rasponu 180-185KS, što je za tvoje godište veoma dobro.

Samim tim, imajući u vidu ono što sam ti naveo na prošloj strani (da je to starija generacija tog motora, sa najmanjom turbinom, itd.), ovi rezultati potvrđuju ono što sam ti tamo već predložio, a to je da ne ideš na remap. U tvom slučaju time ne bi puno dobio, a samo bi bespotrebno povećavao opterećenje motora koji ionako odlično ide.

Ali najveći dojam ovde ostavlja činjenica da njegova snaga na plinu praktično uopšte ne pada, što potvrđuje priče koje se mogu čuti za njega, a to je da taj motor na plinu radi praktično isto kao na benzinu. Meni to izgleda malo čudno jer bi neki pad morao da ima, ali i iako ga ima, on je u domenu statističke greške, tj. greške merenja, što je odlično.
[ bg.stefan90 @ 22.02.2013. 19:58 ] @
po nekoj specifikaciji koju sam nasao na netu za '99 godiste fabricke gume bi trebalo da su 225/45ZR17 , ja sam uz auto dobio te 17" felne ali sa nekim 235/40 no ne bitno.

precnik i obim

Orginal
17" = 43.18cm + 225%45/ (10.13cm)=53.31cm (precnik) Obim 167.48cm

Trenutne
18" = 45.72cm + 225%35/ (7.88cm) =53.6cm (precnik) Obim 168.39cm

I nije neka razlika za koliko je felna veca, guma je majna znaci 3mm je razlika u precniku, 9.1mm u obimu.

Merenja su bila onako na brzinu,nisam imao slobodnog vremena da uradim lepo, ali ni strpljenja da sacekam nego sam ugrabio 20ak min i izmerio to sto sam izmerio :).
To sa chipom odpada za sad, posto idem na put na 5meseci, pa kad se vratim videcu ako budem bio u mogucnosti upgrade turbine na k04 ako je moja u losem stajnu, a ako je moja dobra vozim ovako:).
Motor izvlaci tih 180ks posle toliko godina pa cak i malko vise, moguce zbog nekih sitnih modifikacija koje sam uradio i novog kvacila. evo u zadnja 2 dana sam bas pogledao potrosnju 24l na praznu bocu sipano 215km, znaci 11.1l/100km, bilo je vise voznje po centru i novom beogradu + oko 40-50km otvorenog puta. auto ostavim da se ugreje minut dok prebaci na gas , pa tek onda krecem osim ako ne zurim znaci ovih 215km je sve na gas. bord je pokazicao 9.8l/100km

Meni ova potrosnja deluje normalna, mada mislim da bi za moj rezim voznje trebalo da bude i malko manje ali sta znam.

A sto se plina tice extra sam zadovoljan, ja sam planirao da ga uradim jos pre 2 godine na preporuku kolege ciji prijatelj drzi autogas servis i vozi passata 1.8t i to nesto malo tuniranog na oko 200ks (tad je vozim ne znam jel jos uvek), ali nisam bio tada u mogucnosti da izvojim toliku svotu novca odjednom i onda tako malo po malo i potrosio te pare na benzin za par meseci :( zao mi je samo sto nisam ranije ugradio.

On je tvrdio kako taj motor podnosi gas neverovatno dobro i da ide potpuno isto, i eto izgleda da je tako:), cini mi se da sam cuo negde da saabovi motori 2.0t takodje dobro rade na gas. nisam nikad video te saab motore uzivo ali deluju interesantno:)


benzin i gas nisu isih svojstava i verovatno je i A/F raito nesto drugaciji, moguce da u nekim uslovima gas trazi vise vazduha od benzina na istim , pa se kod turbo motora ta kolicna vazduha laske stvori u dato vreme i onda se efekat gubljenja preformansi smanjuje znatno? u odnosu na gas kod atmo motora.

Nisam se intresovao za konkretne razlike benzin/gas , osim sto znam da gas ima vise oktana oko 105, mada to ne znaci nista kao pojedinacna informacija, a i hemija mi nije jaca strana nego cisto onako logicki kad 2 turbo motora rade na gas toliko dobro moguce da je stvar u turbu :)

Hvala na savetima
[ Zarko Silic @ 23.02.2013. 16:24 ] @
ej, matematiko moja




[ bg.stefan90 @ 23.02.2013. 16:49 ] @
Ja sam onda pogresno informisan , profil gume 35/40/45.... predstavlja procenat sirine?

225mm x 0.45 = 101.25mm
. a da sad sam skontao :P racunao sam +101.25 to jeste visina profila ali nisam racunao x 2 kad sam racunao precnik :P, pisao sam na brzinu pa sam se verovatno prebacio da racunam precnik sad sam pogledao u moj post.
znaci 17" 432mm + 101.25 x 2.
pa dobro nije opet drasticna razlika oko 2cm u precniku.
[ Nenad22 @ 14.03.2013. 14:03 ] @
Ne znam zasto meris 80-120 u 4. i 5., tako nista nisi saznao jer nisi stigao ni blizu maksimalne snage, nije to dizel. Iako 1.8t ima dobar obrtni momenat i na 2000 rpm vec, tek opasno vuce preko 4000-4500 pa bolje meriti recimo 60-120 u trecoj, tu se prodje kroz celu krive snage.

Ili lepo od 0-160, 0-200 :)

Imam a4 1.8tqm, aeb motor. Takodje chip+plin, i na plin performanse su iste.
[ bg.stefan90 @ 14.03.2013. 15:02 ] @
Pa to je tacno mislim da je maximalna snaga oko 5500rpm, a odbrtni moment od 1950-5000rpm.

Merio sam elasticnost ne maximalnu snagu da bih je uporedio sa fabrickim podacima, nisam nasao fabricke podatke osim ovoga i da ubrzanje 0-100, ali za ne mogu sam da uraidm merenje treba neko da drzi stopericu , a i merenja bi jako razlictia od merenja do merenja pa ne bih mogao da vidim razligu gas/benzin jer bi razlika za gorivo i ukoliko je ima bila zanemarljivo mala u odnosu na to koliko bi se razlikovo svaki start, ja nemam quatro i kada bih krenuo punim gasom da izmerim 0-100 sedeo bi 3 sekudne u mestu dok auto krene:P a ako bih kretano normalno i onda posle isao pun gas svako merenej bi moglo da ima cak i sekudnu razlike na istom gorivu pa bi gas/benzin razlika bila nemoguca za izracunati.

Svakako po meni je nema , nisam primetio u voznji i zadovoljan sam potrosnjom i preformansama, sve u svemu vozim se duplo jeftinije nego na benzin:)....

Inace kolika ti je potronja kod a4? meni je prosek izmedju 10-11l sad odprilike 50/50 grad/otvoreno. samo po gradu ume da bude i do 12.5 plina.
[ Nenad22 @ 14.03.2013. 21:49 ] @
Izmericu i ja ta ubrzanja sto si naveo. Pa da, gas je odlican na ovom motoru, savrseno radi i nema problema, samo da je dobra oprema i da je dobro uradjena instalacija/kalibracija. Inace idealna snaga i cena voznje, jos i manja kubikaza za registraiju ;).

Nisam znao da ima tt bez quattro-a, znaci dosta proklizava sa tom snagom. Kod mene po suvom jako tesko moze da proklizi, i jedino malo kod veoma ostrog starta po vrelom ili mokrom putu...

A potrosnja moze mnogo da varira od nacina voznje, recimo kod mene izmedju 9-14l/100km. Ja bas dosta stiskam i retko obracam paznju da bih ustedeo koju litru. Cesto prva, druga, treca razvucem do 6000, a pogotovo prva mmm :). Tako da po gradu ode i preko 12l/km. Ali kada je neka duza voznja mislim da moze oko 10l da se odrzi i kada se ne vozi bas pezionerski. Ovo je sa prilicno agresivnim chipom, oko 1bar pritisak (15psi). Verovatno potrosnja moze dosta da se spusti, sa laganom voznjom i drzanjem izmedju 2000-2500rpm.

Prosle nedelje je bilo 380km kada je prvi put prebacio na benzin i stalo je 44 litre plina, 80% je bio grad. S tim da je malo i benzina otislo dok se ne zagreje.


[Ovu poruku je menjao Nenad22 dana 14.03.2013. u 23:00 GMT+1]
[ bg.stefan90 @ 14.03.2013. 21:59 ] @
Ima 180ks tt-i su vecinom samo prednja vuca, ima ih i quatro ali su redji a 225 su svi quatro.
Pa dobro to je super potrosnja ipak quatro ume malo vise da povuce a jos i ako ga gazis onda je to bas super. nisam probao da ga gazim malo vise od kad imam gas da vidim potrosnju mislim probao sam ga ali nisam vozio agresivnije tipa ceo tank pa da vidim razliku u postornji ali po tvojoj prici znaci do 15-20% vise trosi kad se full gazi u odnosu na penzionerski:) pa ni ne isplati se da se vozi penzionerski onda:)

Gde si radio chip ako nije tajna, posto ja cu na jesen nesto raditi sa autom , sad ne znam jos da li cu chip ili cu probati prvo da nadjem dobru k04 turbinu pa onda chip. video sam neke frankenturbo kitove deluju zanimljivo.

I koju gasnu opremu imas?
Ja imam Stag isa-2 ecu /tomaseto at13 isparivac i valtekove 3ohm dizne, sa ovom opremom auto se ponasao kao na benzinu ja sam zadovoljan, e sad sto se tuninga tice ne znam da li ce mozda morati bolje dizne ali ostalo bi trebalo da je ok.
[ Nenad22 @ 14.03.2013. 22:22 ] @
Da, odlicna potrosnja, heh pa da, ne isplati se stedeti, i sto bi tako vozio 1.8t :). Chip sam dvaput radio. Jos davno sam uradio tu okolini Novog Sada, u Temerinu. Ok je chip bio, radio je na pritisku do max 0.8bar-a, i nije bila prevelika razlika naspram fabrickog koji radi na 0.65bara na aeb-u. Za nijansu bolje perforamnse su bile.

Kasnije sam uradio agresivniju mapu, sm chip tuning. Veoma osetna razlika naspram prethodnog. Saznao za njih na audi forumu, mislim da ima mape i oprema za k04 upgrade, pa pogledaj.

Razmisljao sam i ja o k04, ali ipak treba dosta uloziti, a veoma sam zadovoljan sa ovim. I nisam siguran kako bi se k04 ponasao sa plinom, i da li bi bilo problema. Trebalo bi dizne menjati, jace kvacilo...

Oprema za plin je stag4, zavoli zeta s isparivac, 8mm cevi, za dizne nisam siguran.
[ Nebojsa Milanovic @ 14.03.2013. 22:49 ] @
Pošto se lepo zabavljate samo ću dati par komentara...

AEB motor je još stariji od AJQ. To je praktično najstarija varijanta 1.8T motora, sa eksternom vodenom pumpom, malom turbinom, malim diznama, bez varijacije ventila i sa livenom radilicom. Samim tim, nema prevelik potencijal za tuning u odnosu na moćnije verzije, a nije ni tako mlad.

A možda je ovo najzanimljivije:
Citat:
Nenad22: Ovo je sa prilicno agresivnim chipom, oko 1bar pritisak (15psi)

1bar jeste veći od fabričkog pritiska ali nije ništa specijalno, meni je vrlo često preko 2 bara.

Citat:
Verovatno potrosnja moze dosta da se spusti, sa laganom voznjom i drzanjem izmedju 2000-2500rpm

Potrošnja na 1.8T može biti mnooogo manja, ali zavisi od tipa motora i oblika/težine karoserije, ali verujem da može biti manja i sa A4 i tom najstarijom varijantom motora.

Kao orijentacija, Bora 1.8T, mada sa poprilično drugačijom verzijom motora, na putu vrlo lako može da ode ispod 7l prosečno, a teško je potrošiti preko 8l.

Ako trošiš preko toga to znači da baš divljaš na drumu. Gradska vožnja ne može biti relevantna, jer recimo ovde sam okačio da sam sa istim autom sa kojim na putu imam ispod 5l, u strogo gradskoj vožnji zimi izmerio 11,6l.

Pošto je to toliko rastegljivo, jasno je da se ni termin "gradska vožnja" ne može precizno definisati, a kamoli da se mogu porediti podaci iz različitih izvora.
[ Nenad22 @ 14.03.2013. 23:06 ] @
Citat:
1bar jeste veći od fabričkog pritiska ali nije ništa specijalno, meni je vrlo često preko 2 bara.


K03 i 2 bara, ne preteruj. Sve preko 1-1.2bara za ovaj turbo je previse. Tada vec postaje dosta neefikasan.
Kako mislis AEB sa malom turbinom, turbina je k03 kao i kod drugih 1.8T od 110kw.

Citat:
Kao orijentacija, Bora 1.8T, mada sa poprilično drugačijom verzijom motora, na putu vrlo lako može da ode ispod 7l prosečno, a teško je potrošiti preko 8l.


Mozda pri odrzavanju brzine na 100-120kmh, ali prosek sa promenjivom voznjom mislim da je nemoguce. Pa vecina atmosferaca od 1.8 kubika sa ~100ks trose 8l minimum u mesovitoj voznji.
[ bg.stefan90 @ 14.03.2013. 23:55 ] @
AEB je skroz ok, ono po cemu se razlikuje od novijeg je samo livena radilica, ali i kod nekih novojih 150hp varijatnije je isto livena ne znam tacno koja oznaka motora. mada to i nije toliko bitno u svim uslovima nekog osnovnog tuninga, ta radilica verovatno postaje problematicna na 300+hp sto je svakako nemoguce postici bez menjanja klipnjaca tako da i nije toliko bitno za 200njak ks razlika prakticno i ne postoji. i njemu je gas valjda na sajlu tako bi trebalo. Glava sa vecim portovima sto je plus bar u nekom vecem tuningu svi stavljaju aeb glavu. VVT sluzi samo za emisiju bar koliko sam ja uspeo informacija da nadjem "VVT just induces overlap to suck spent exhaust gas back into the cylinder to help with emissions at cold star" , ne znam da li mozda moze da utice na potrosnju ali na preformanse ne i samo je skracenica ista kao kod VVT u toyoti ali je druga stvar u pitanju. mada mozda sam pogresno informisan.

Inace na audijevom forumu sam video coveka koji vozi a4 sa AEB motorom chipovan na 140kw sa fabrickih 110kw i obrtni moment na 300nm, auto ima ugradjen gas i kako covek kaze kupio ga je sa 180k na satu ugradio gas/chipovao odmah, i zadnji put kad sam video bio je na 430k prvi put menjao set kvacila. Turbina je fabricka i sve ostalo na autu. 140kw nije ni nesto puno ali je dobrio dosta dobar obrtni moment 210nm bi trebalo da je fabricki na a4 aeb.


@nenad
Vec imam vr6 kvacilo sa fiksnim zamajcem. a taj frankenturbo sto sam nasao navodno je preradjeni k04 koji ide bolt na moj auto, i dobija se u paketu i vece kuciste protokomera silokonska creva itd. oko 900$ je cena, nije da je malo ali posto cu ici preko bare i vracam se na jesen hocu da proverim da li je moja turbina u ok stanju ili je zrela za remont, ako svakako treba da je sredjuem onda i nije neka razlika u parama za ovaj kit ili da ubacim drugu k03. ako je u dobro stanju onda necu nista da diram i ovako ide lepo:)

@nebojsa
Na koji konkretno model mislis bora/jetta motora koji tako malo trosi?
[ Nebojsa Milanovic @ 14.03.2013. 23:58 ] @
@Nenad, možda pričamo slično ali na različite načine, jer ja na dijagnostici vrlo lepo pratim pritisak i on je glatko preko 2 bara (naravno pod većim opterećenjem), a ponekad je i preko 2,5 bara.

Ali ja gledam ukupni pritisak a ti možda samo natpritisak koga stvara turbina, a ako se to uzme u obzir ne razlikujemo se previše.

No, ja u svakom slučaju imam i preko 2,5 bara i to ću malo da smanjim podešavanjam N75 ventila na 2,2-2,3 bara max. Izgubiću malo na performansama i to samo u pikovima, a ceo sistem će biti rasterećeniji.

Što se tiče potrošnje, upravo u mešovitoj vožnji van grada se ima najmanja potrošnja. U nedelju sam bio u Skorenovcu na prvenstvu Srbije u stonom tenisu za mlađe kadete i na relaciji Pančevo - Skorenovac i nazad imao sam prosek 6,3l/100km. Ali imajte u vidu da je to ravnica i rasterećen put pa je na primer na Ibarskoj to teško postići, ali svakako je na običnom putu potrošnja uvek manja nego na autoputu sa 130+ ili više.

Razlog toga je prost, jer 1.8T a naročito njegove poslednje verzije sa varijacijom ventila, je enormno elastičan motor pa ga u tečnoj vožnji gotovo nikada ne treba spuštati iz poslednjeg stepena prenosa. Još ako imaš dobru mapu da ti dobro puni "odozdo", možeš brzo i sigurno i da pretičeš a bez spuštanja u brzinu niže, čime ostvaruješ minimalnu potrošnju.

Citat:
Nenad22: Pa vecina atmosferaca od 1.8 kubika sa ~100ks trose 8l minimum u mesovitoj voznji.

1.8T sa dobrom mapom i turbinom će u jednakoj mešovitoj vožnji uvek potrošiti manje od 1.8 atmosferca. Te dve stvari ne treba ni porediti, naročito kada se uzme u obzir vožnja i učinak.

Mnogo je o tome pričano (i pričaće se ubuduće) na ES-u u forumu AutoZone, pa vas pozivam da se tamo uključite.



edit: sitne dopune

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 15.03.2013. u 13:04 GMT+1]
[ Nenad22 @ 15.03.2013. 00:28 ] @
@Stefan Da, dobar je Aeb, ovaj je bas prvi a4 1.8t. Tezak je "samo" 1325kg, sto mislim da je odlicno za quattro. Uh taj k04 setup deluje odlicno, ako menjas turbo, sto da ne. K04 imam strasan obrtni momenat i dosta je efikasniji na vecim obrtajima, tj mnogo veci protok od k03. Mada znas to i sam.

@Nebojsa :),

Da :), ja nisam sabirao atmosferski pritisak, vec sta turbo gura :). Stavio sam boost gauge na intake. Mozes paralelno vezati mbc da izbenes skokove. A da diras n75 nije bas naivno koliko sam citao. Lako mozes da ga zeznes tako. Ja sam stavio n75j, i prilicno je bolji od standardnog, nema skokova i pritisak je veoma stabilan.

A ovo oko potrosnje je stvarno malo, onda bas pazljivo vozis.
[ Nebojsa Milanovic @ 15.03.2013. 00:43 ] @
Pojasni detaljnije šta si sve radio, naročito ovo oko mbc-a, moguće da će mi značiti jer to podešavanje N75 koje planiram da uradim će biti prva stvar koju ću uopšte da uradim na 1.8T

Citat:
Nenad22
@Nebojsa :),

Da :), ja nisam sabirao atmosferski pritisak, vec sta turbo gura :). Stavio sam boost gauge na intake. Mozes paralelno vezati mbc da izbenes skokove. A da diras n75 nije bas naivno koliko sam citao. Lako mozes da ga zeznes tako. Ja sam stavio n75j, i prilicno je bolji od standardnog, nema skokova i pritisak je veoma stabilan.


Daj neki link prema tom N75 koji si stavio, zašto si ga menjao i što si uzeo baš taj?

[ Nenad22 @ 15.03.2013. 01:17 ] @
Ne bi trebao da podesavas n75. Nisam stavljao mbc, nema potrebe, ovaj n75j radi super.

Evo ti oko mbc-a http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1526679
Uglavnom je najbolja vrajanta da se poveze paralelno sa n75 i ogranici max pritisak ako imas problema sa over boostom.

A n75j sam stavio jer je prethodni otisao, pa uglavnom ovaj preporucuju na chipovan 1.8t. Mnogo linearnije "dozira" pritisak kroz obrtaje pod delimicnim i punim gasom. Evo ovde imas detalje http://forums.generationdub.com/showthread.php?t=29236&page=1

Uglavnom nisam nista drasticno radio. N75j, dv 710n od tt-a, chip i boost gauge da se isprati to sve kako radi. To je to oko motora.
[ bg.stefan90 @ 15.03.2013. 01:29 ] @
I ja sam isto stavio 710n, dv koji sam skinuo je bio 710c i membrana je bila pocepana a kazu da je kod vecine auta starijih od 5 godina pocepana membrana, jer trpi jak pritisak a starije verzije A/B/C su lose, novije verzije su N i P , p je za 2.7t n za 1.8t.

Tako da svakako proveri kako ti radi 710 dv, kad ga izvadis iz auta pritisnes prstom klipcic na gore onda zapusis malu rupu za vakum od gore i ako ostane otvoren znaci da je ok ako se zatvroi znaci da ne drzi vakum gore, i onda se turbo preoterecuje.

Citao sam na dosta mesta to u vezi MBC paralelno sa N75 i pokazalo se ok, skidanje n75 se ne preporucuje.
Gde si kupio boost gauge? ja trazim nesto povoljno ali nisam skapirao gde bi to moglo da se prodaje :P stim da bi mi jos vise odgovaralo ako moze da se vidi i vakum i boost na istom satu.

[ Nenad22 @ 15.03.2013. 01:44 ] @
Tako sam proverio stari dv, iako je jos dobro radio nije drzao vakum.

A boost gauge sam uzeo preko ebay-a, iz usa. Meri i vakum. Ovakva je
http://www.ebay.com/itm/PROSPO...ash=item27ceef42b8&vxp=mtr
[ Nebojsa Milanovic @ 18.03.2013. 01:41 ] @
Lično mislim da varijacija ventila pozitivno utiče na performanse 1.8T, jer svakako povećava granice u kojima je obrtni momenat visok, što u vožnji rezultuje osim visokom i veoma ravnomernom vučnom silom već od najnižih obrtaja. Ko jednom oseti kako izgleda kada mu auto jednako vuče praktično od lera pa do 7000 rpm, teško se odvaja od toga.

Pored toga, i blokada kod verzije sa VVT je određena na višim obrtajima, što takođe nosi određeni nivo porasta snage.

A osim toga, verzije sa varijacijom ventila su i EURO 4 i imaju i nešto veću kompresiju, što rezultuje manjom potrošnjom zbog povećanog stepena iskorišćenja.

Što se tiče radilice, do nivoa snage do kojeg mi pričamo (~200KS), verovatno da kovana radilica nema specijalnih prednosti nad livenom, ali kovana je svakako daleeko jača (a i mnogo skuplja). Ko ne zna razliku između njih, predlažem da pogleda ovaj klip:





Naprosto, te poslednje verzije 1.8T (AUM, AUQ i slične) sa varijacijom ventila, kovanom radilicom, elektronskim gasom, većom turbinom, itd, imaju u sebi toliko toga kvalitetnog da konkurentske firme ni dan danas nisu napravile takav motor.


MBC generalno ne planiram da stavljam, ali baš sada imam neku njegovu varijantu koju sam pozajmio da testiram umesto mog N75. Pritisak jeste nešto manji, nema ono divlje čupanje već odozdo, ali je zato vrlo ravnomeran. Gde ste čitali kako se u praksi izvodi i kako radi paralelni MBC sa N75?

Izmeriću koliki su sada pikovi pritiska i gledaću da ne budu veći od 2,2-2,3 bara ali da budu konstantni. To je snaga veća od 190 KS što je sasvim dovoljno. Sada rekoh imam i preko 2,5 bara, ali ne baš sasvim ravnomerno.

Napišite detaljnije kao ste proveravali N75 i DV710dv. Nenade, na osnovu čega si zaključio da ti je kako kažeš, N75 otišao? Gde si kupio taj N75j, i DV 710n i pošto? btw, boost gauge je lepa stvarčica i nije skupa.

Lično izbegavam te majstorske fore proveravanja, jer dobra dijagnostika i znalačka test vožnja sve pokaže, tako da predlažem da se držite takvog načina provere koliko god je moguće. Mada, jasno da starije verzije 1.8T imaju i manje senzora za dijagnostiku, pa samim tim i pregled na taj način može manje da pokaže.


edit: slovne greške

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 18.03.2013. u 03:48 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 04.05.2013. 23:25 ] @
Evo da konačno kažem nešto o N75.

Pre par meseci sam pominjao da razmišljam da ga promenim i zato sam najpre za probu ubacio jedan self-made N75 koji ima ručno štelovanje pritiska, praktično kao neka varijnta MBC-a.

Tako sam vozio par nedelja i video da nema nikakvih problema, pritisak je savršeno stabilan što je znak da je ostali hardver u redu a da za isterivanje max. snage ne bi bilo loše da ubacim novi kvalitetniji N75. U ponudi ima više varijanti tog ventila a zbog agresivnije mape sam se odlučio za meni neoriginalni N75 J (koji u originalu ide u Audi S2), dakle upravo taj koji si i ti stavio Nenade (on je btw i najskuplji, izašao me oko 80 evra u Porsche-u).

Stavio sam ga pre par nedelja i odmah sam video da je na manjim opterećenjima odličan ali do juče nisam imao prilike da ga opteretim i malo jače. Sinoć sam ga izvezao na autoput i vrlo lako sam prešao 230 km/h a bez ikakvih varijacija pritiska, može i znatno više (doduše bio sam sam u autu).

To je bila prva vožnja sa malo većim opterećenjem i ako me ovako bude služio biću vrlo zadovoljan. Nisam merio pritisak na dijagnostici a i ne osećam neku potrebu za tim, jer po ovim performansama to je snaga od više od 190 KS (80-120 u poslednjem stepenu prenosa mi je ispod 8s), kako sam i planirao i to je sasvim dovoljno.

Zajedno sa N75 J sam stavio i nove svećice, zbog jače mape sam uzeo neoriginalne, jedan stepen hladnije bakarne NGK BKR7E (predlažem da se strogo pazi da budu originalne NGK jer ima puno falševa), a zazor sam im umesto 0,8mm smanjio na 0,7mm.

One pale još bolje nego stock NGK PFR6Q, nemaju missfire nikada i u rezultanti sigurno dodaju još nekoliko KS, ali se moraju češće menjati (na oko 10-15 hiljada), što nije ni najmanji problem budući da komad košta 411 dinara :)

Osim ovoga, pričao sam sa par poznavalaca oko hard-core tjuninga i u pravu si Stefane da ljudi za taj slučaj češće biraju te starije varijante 1,8T (ali ne baš najstarije), konkretno AGU je mašina koja najčešće ide na hard-core tjuning sa 300+ KS.

Najveći razlog za to je njegova portovana glava (presek usisa kod velikih portova je 9cm2 za razliku od manjih koji imaju oko 4cm2), naravno i kovana radilica koja je za takva snage neophodna. Slabosti AGU u vidu slabije stock turbine i malih injektora ne smetaju uopšte jer se u jačem tjuningu ta dva dela ionako menjaju, a činjenica da on koji je Euro 3 nema SAI, secondary air injection, (kao recimo moj koji ima i jaču turbinu i veće injektore ali je Euro 4), mu dodatno pomaže da u jakom tjunigu bolje "diše".

Btw, dobio sam ponudu da i na mom Euro 4 izbacim SAI i još par delova koji služe ekologiji a suštinski ga guše, čime bi bez ikakvih problema oslobodio još najmanje 25 KS i za sada pomalo razmišljam o tome. Čak se lako može ubaciti i par otpornika koji obezbeđuju da tom intervencijom ne pali ni check lampu, dakle check-engine sistem ostaje operativan u potpunosti. To je posao od najviše dva sata, motor time znatno bolje "diše" i prelazi 220KS bez bilo kakvih intervencija i rizika.

Tada bi i VVT došao do pravog izražaja, jer obratite pažnju da je VW u aktuelni 1,8TSI tek prošle godine ugradio VVT, i samo to mu je dodalo dodatnih 20 KS (sa 160KS na 180 KS) i znatno povećalo raspon max. obrtnog momenta, o čemu sam već pisao na Autozone forumu ES-a.

1,8T ima VVT još od 2001. kada je uveden prvi put, ali je istovremeno sa tim zbog ekologije i prigušen kako bi bez bilo kakvih drugih intervencija postao Euro 4. To je rezultantnu snagu ostavilo istom i za Euro 3 i za Euro 4 modele, ali je kod Euro 4 zbog VVT-a raspon max. momenta veći.
[ dr0id @ 18.02.2019. 18:50 ] @
Kako stoje stvari sa 1.8T 150KS 2006, dakle BJX?
[ Nebojsa Milanovic @ 18.02.2019. 19:20 ] @
Pretpostavljam da je u pitanju Polo GTI.

BJX je poslednja inkarnacija 1.8T motora, još malčice savremeniji od AUM/AUQ koji je kod mene (bitnih razlika nema).

Motor kao motor je fantastičan (ako je u dobrom stanju naravno), tako da je chip na njemu stvar opšte kulture. Lično to uopšte ne bih dovodio u pitanje, 200KS se dobija sasvim lagano (ako želiš max, bez izmene turbine to je 240KS), uz još bolje ponašanje u vožnji i manju potrošnju.

Jedini problem(čić) može da bude da nije lako naći onog ko to ume da odradi kako treba. Ali realno to nije nepromostivo, jer čak i za dizele koje rade "na svakom ćošku" treba da nađeš onog ko to zaista ume lepo da uradi, pa kapiram da to neće biti problem ni za 1,8T.

[ dr0id @ 18.02.2019. 21:31 ] @
200 samo s cipom, bez dodatnih izmena? Gledam po tim tuning kucama, za stage 1 navode 190-200KS i 270-310Nm, dok potrosnju ne pominju. A ovako (sto u prici,sto po forumima) pominju zamenu i turbine i izduva za >200 a za >240 i dizni i klipnjaca i interkulera
[ Nebojsa Milanovic @ 19.02.2019. 00:05 ] @
Pokaži nam to gde to gledaš, ali pazi šta gledaš, jer 1,8T motora ima preko 50 tipova i sasvim sam siguran da ih mnogi tjuneri i "tjuneri" uopšte ne razlikuju.

BJX je poslednji 1,8T motor, samim tim najbolji i najsavršeniji, možda jedini koji je Euro 5.

To što je Euro 5 sa aspekta tjuninga nije dobro, zato što on zbog toga fabrički dolazi malo prigušen u odnosu na prethodne Euro 4, mada je ta razlika mala, ali je puno prigušeniji od prvobitnih Euro 3.

Zauzvrat, on ima varijabilno upravljane ventile, još malo veću kompresiju i optimizovano sagorevanje, čime najmanje da kompenzuje taj gubitak u napajanju. Štaviše, u stock-u je i jači od tih starijih, naravno i manje troši (ja bih mu svakako sipao 100 oktana, posle tjuninga obavezno).

Ranije kada sam gledao prvi tjuner samo sa Stage 1 deklarisao ga je 207KS (mrzi me sada da tražim, pogledaj i sam).

Pazi, od toga da li ćeš posle tjuninga imati 195, 205 ili 207KS mnogo je bitnije da se to uradi dobro, sa podešavanjem svih parametara, a ne samo da se nagura pritisak i stavi ranije paljenje (eventulno još nešto).

Sve u svemu, predlažem ti da se obratiš nekome ko zaista zna koji je to motor, lično nemam dobra iskustva sa domaćim tjunerima (sreća pa i nisam sa njima sarađivao), ali na proleće planiram jedan novi remap pa će biti novih utisaka.
[ Nenad22 @ 19.02.2019. 10:06 ] @
Citat:
dr0id:
200 samo s cipom, bez dodatnih izmena? Gledam po tim tuning kucama, za stage 1 navode 190-200KS i 270-310Nm, dok potrosnju ne pominju. A ovako (sto u prici,sto po forumima) pominju zamenu i turbine i izduva za >200 a za >240 i dizni i klipnjaca i interkulera


Pa tako nekako. Generalno razlike izmedju motora su minimalne sto se limita tuninga tice, od 2001. godista je laksi tuning zbog nacina ubacivanja mape i podesavanja (wideband 02 senzor, itd..), dalje neki imaju vece dizne malo, bolji interkuler BEX recimo, malo mehanicki motor drugaciji, ali svodi se na slicni potencijal, jer se iste stvari menjaju kod jaceg tuning-a, bez obzira na fabricke komponente. Najjednostavnije je samo chip. Ako hoces nesto ozbiljnije i provereno, tesko ces kod nas uraditi i postaje komplikovano ali zanimljivo.

Generalno do 300KS i 400NM motor nema potrebe dirati ako se tuning uradi kako treba, to je neka granica. Preko toga mora motor, da bi trajao.

Neki bezbedni limiti motora su (cifre snage/obrtnog su od motora, a ne na tocku):
- klipnjace oko 400NM, najvise im smeta nagli obrtni, manje turbine koje se naglo zavrte.
- Izduvni ventili do oko 350KS (7200rpm), mada zavisi i od visine obrtaja/turba/temperature.

Ostalo je sve ok do nekog bas ektremnog tuning-a od 450ks+.

Takodje od propratnih stvari, usko grlo za vecu snagu sve preko chipa:
- naravno turbo
- Izduvna grana, preporucljivo neku bolju staviti, zbog temperature najvise, mada uglavnom i mora zbog drugog turba, osim kada je hibrid.
- Auspuh
- Interkuler
- Protokomer
- Dizne
- Kvacilo

Tako da, imas 3 varijante:
1. ili ides samo na chip za oko 190-200ks,
2. ili srednje ali i poprilicno skuplje od chipa do 300ks, ne diras motor.
3. ili i motor da sredis (kovane klipnjace, i izduvni ventili eventualno) 300ks+

Ako ides preko chipa, moras izabrati turbo, tu imas:
- fabricki k04-015, koji je za oko 230-240ks max.
- hibridni (k03 ili k04-015) do oko 300ks
- srednje/Vece i ozbiljnije fabricke turbine (k04-64, GT28R serija, itd..)

Recimo od umerenih tuninga nesto ovako super deluje, ugradjuju odavno K04-64 sa TFSI-a, (Audi S3 novi)
http://gregor10.pl/audi-a4-b6-...m-315km-406nm-k04tfsi-stage-3/

Ima i varijanta i jeftinijeg kompletnog sistema, uskladjenog (sa mapom): F21 Franken turbo, hibridni k03 sa bilet krilcima. za oko 270KS.
https://www.urotuning.com/prod...al-1-8t?variant=12298199466039

[Ovu poruku je menjao Nenad22 dana 19.02.2019. u 12:56 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Nenad22 dana 19.02.2019. u 12:58 GMT+1]
[ dr0id @ 26.02.2019. 13:10 ] @
Dosta mi je i 200, nisam mislio da moze i toliko samo chip-ovanjem.

@Nebojsa Milanovic
Sto se tice tuner-a, gledao sam: mtm-online.de, skn-tuning.de, goapr.com, upsolute.com, revochip.com, rschiptuning.com, smchiptuning.com i razne vw, audi, seat, skoda i tuning forume
[ Nebojsa Milanovic @ 26.02.2019. 23:59 ] @
To su sve dobre tjunerske kuće, a tu bih svrstao i Srđana (SM), on je među njima čak i konzervativan.

Ne možeš pogrešiti ni sa jednom od ovih, vodi samo računa da ti se napravi mapa specijalno za tvoju verziju motora, a ne za neke starije.

200KS i puno bolje ponašanje auta možeš dobiti vrlo lako.