[ stefff @ 18.10.2014. 11:31 ] @
Pozdrav svima, mucim jednu muku vec par dana pa sam se odlucio da se vama obratim posto vidim da tu ima strucnjak cak i u ovom polju :D
Dovukao sam kuci staru TA oec 4.5 kW sa TROFAZNIM prikljuckom za struju dok ja nemam trofaznu uticnicu. Zato pokusavam da je prebacim na monofazni utikac. Znam da je 4.5 kW puno za monofazni medjutim covek od koga sam uzeo mi rece da je vec jedan grejac iskljucen, sto cini pec u sustini 3 kilovatkom. E moje pitanje je kako da proverim da li je stvarno jedan grejac iskljucen i kako da konvertujem trofazni u monofazni utikac. Nasao sam semu pecke u stranici pa cu postovati i to. Hvala unapred :)
[ stefff @ 18.10.2014. 11:36 ] @
http://s28.postimg.org/i5jtbguql/20141018_111643.jpg

Evo i sheme. Vidim na semi da postoji varijanta monofaznog vezivanja gde je r, s i t faza spojena na jednu i izmedju nje i nule je 220 sto je ocigledno monofazno. Da li da postupim po ovoj shemi i tako je uvezem i da li bi trebao nesto da odradim ili obratim paznju na nesto pre toga?
[ branko tod @ 18.10.2014. 11:44 ] @
Mada je ovo tema za forum elektrotehnike da odgovorim.
Šema vezivanja je dobra, po njoj možeš da radiš. Ali to
nije moja preporuka jer monofazni utikač sa svojom insta-
lacijom nije predviđen za tu snagu i teško će to izdržati , a
da se ne zapali.
[ stefff @ 18.10.2014. 12:06 ] @
Citat:
branko tod: Mada je ovo tema za forum elektrotehnike da odgovorim.
Šema vezivanja je dobra, po njoj možeš da radiš. Ali to
nije moja preporuka jer monofazni utikač sa svojom insta-
lacijom nije predviđen za tu snagu i teško će to izdržati , a
da se ne zapali.

Nisam znao da li da stavim u elektroniku ili tehniku medjuti zamolio bih moderatore da je prebace ako ih ne mrzi ;) Mislis da je previse snazna pec za mono iako je jedan grejac iskljucen?
[ mikikg @ 18.10.2014. 13:04 ] @
Standardna instalacija se pravi do 16A po jednoj fazi i to kada je sve uradjeno kako treba sa kvalitetnim uticnicama, kablovima, dobrim automatskim osiguracima itd.

Dakle potrosnja struje gledano po jednoj fazi bi bila sledeca (ako je pec 4.5kW, vezana monofazno na 230V):

1 grejac = 1.5kW = 6.5A
2 grejaca = 3.0kW = 13A
3 grejaca = 4.5kW = 19.6A

Teoretski bi moglo do dva grejaca monofazno da se prikljuci ako na toj fazi nije vise ni jedan potrosac prikljucen, mada iskreno ja ne bih to rizikovao!!!
Tri grejaca na istu fazu (istu uticnicu) vec ne moze ni teoretski!

Ono sto bi eventualno mogao da uradis je da vezes "jedan ipo" grejac :)
Dakle vezes jedan direktno a ostala dva vezes redno pa prakticno dobijas jedan od 1.5kW i drugi od 750W sto mu zajedno dodje 2.25kW tj potrosnja struje 9.8A sto je prihvatljivo za jednu monofaznu uticnicu. Ovo verovatno zahteva da se malo "prepakuje" instalacija unutar peci da bi dobio ovakvu kombinaciju.

Za ovaj manjak od 750W (3kW vs 2.25kW) sigurnio nece da se smrznete (samo ce nesto duze da se "puni" pec) a sa druge strane ostavljas dobru sigurnostnu marginu za opterecenje elektricne instalacije.

[Ovu poruku je menjao mikikg dana 18.10.2014. u 14:37 GMT+1]
[ deki111 @ 18.10.2014. 13:45 ] @
Godinama koristim fabričku Elind Ta peć od 3.5kW koja je vezana monofazno.

Promenio sam sigurnosni termostat i silikonske kablove koji idu na njega i napojni kabl 3x2.5 jer je na fabričkom ispucala izolacija. Fabrika (ili majstor u njoj) je štedela na poprečnom preseku silikonskih kablova pa mi je od prevelikog grejanja često izbacivao sigurnosni termostat koji je na kraju stradao. Nakon zamene svih tih delova pećku punim bez ikakvih problema po potrebi do kraja .
[ branko tod @ 18.10.2014. 14:38 ] @
Citat:
stefff:
http://s28.postimg.org/i5jtbguql/20141018_111643.jpg

Evo i sheme. Vidim na semi da postoji varijanta monofaznog vezivanja gde je r, s i t faza spojena na jednu i izmedju nje i nule je 220 sto je ocigledno monofazno. Da li da postupim po ovoj shemi i tako je uvezem i da li bi trebao nesto da odradim ili obratim paznju na nesto pre toga?


Kao što sam rekao NE preporučujem. Ja imam istu peć i isključio
sam jedan grejač.Sada radi na 3 kW. Za nju sam izvukao potpuno
odvojeni kab i utikač, sa osiguračem na kome nema ni jednog drugog
potrošača.Kada otvoriš peć lako se vidi da li je isključen grejač.
Nabolje bi bilo ako ikako možeš da izvučeš kabl samo za peć.

deki111

Nije problem u peći nego u kućnoj instalaciji. Ona će se malo pušiti.
[ mikikg @ 18.10.2014. 14:39 ] @
Ja licno ne volim da sa tim stvarima rizukujem (opterecenje faze vise nego sto je dozvoljeno) jer to nije nikako za shalu i uvek se drzim ispod dozvoljene margine.
Naravno sve moze da se odradi kada su adekvatni uslovi ali treba DOBRO voditi racuna oko toga.
Najmanje u zivotu sto vam treba je da pocnu da se greju kablovi ili spojevi po razvodnoj kutiji koji mogu dovesti do pozara …

Moje je samo da skrenem paznju na to …

>>> Nije problem u peći nego u kućnoj instalaciji. Ona će se malo pušiti.

Da bas to!
[ gilopile @ 18.10.2014. 14:42 ] @
Vidjao sam hiljadu puta da su tako odradili. Iskljuce jedan grejac, pa roknu na monofaznu. Radi to ok, s tim da ce se kabel u instalaciji malo vise grejati. Ako je propisno napravljena instalacija i ako je 2,5 kvadrata, ne bi trebalo da bude problema. Pipkao sam zice koji idu u uticnicu i to je bas onako mlako, nista strasno, pogotovo ako su kablovi kvalitetni nema problema.
[ mikikg @ 18.10.2014. 14:54 ] @
Sami kablovi su manje sporni, mnogo veci problem moze da nastane bas u razvodjnoj kutiji gde su spojevi.
Tu retko ko "pipa" da vidi da li se nesto greje a kao za inat bas se tu najcesce greje!
Najmanja prljavstina ili oksidiran kontakt ili popustio sraf za stezanje moze da prouzrokuje enormo grejanje na tom mestu i na kraju do pozara.

Problem se dodatno komplikuje jer kablovi i spojevi trpe kontinualno opterecenje (vise sati) i tad takvi problemi sa grejenjam pocnu da se manifestuju.
Takodje moze da se desi da tokom vremena zbog "maleckog" grejanja na tim mestima pocnu da oksidiraju kontakti i onda se stvar sve vise i vise pogorsava!

Jos jednom kazem da je "moja" preporuka da se ne ide nikako preko dozvoljenog opterecenja po fazi a neka svako radi kako misli da treba …



[Ovu poruku je menjao mikikg dana 18.10.2014. u 16:23 GMT+1]
[ branko tod @ 18.10.2014. 15:17 ] @
Ako se vrši opterećenje instalacije do ili preko maksimuma obavezno u kući treba
imati sveću - za trenutak kada nastane mrak, ili ,pu pu, da se zapali za dušu.

[ stefff @ 20.10.2014. 19:04 ] @
Hvala vam svima na odgovorima i savetima, stvarno mi puno znaci , dosta njuih se odazvalo, svaka vam cast !
E ovako , da vas malo upadetujem , pec je u izuzetno losem stanju i planiram da uradim sledece :
Zamenim staklenu vunu
Zamenim sve stopice, zice i kablove
Osmirglam kontakte za stopice jer su korodirali
Sve izduvam kompresorom
Zamenim termicki osigurace
Stavim termostat (jer ga je neko skinuo)
I povezem sve po monofaznoj semi sa jednim iskljucenim grejacem


A evo i slicica,a da vidite sa cim ja to muku mucim.




Ventilatore nema medjutim ni necu ih stavljati jer mi ne trebaju , ne planiram da ih koristim. Dajte vase predloge, sugestije, kritike i savete na sta da obratim paznju i sta bih jos mozda trebao da odradim

Hvala vam puno i na pomoci do sada !
[ Java Beograd @ 20.10.2014. 19:19 ] @
Prvo pravilo u Sam-Svoj-Majstor projektima: NE DIRAJ ONO ŠTA RADI.

Šalu na sranu, razmisli da li baš sve od planiranog moraš da uradiš. Ne kažem da ne moraš, ali bar, razmisli još jednom.

Elektrika:
1. Kupi silikonske žice sa dovoljnim presekom
2. Ono šmirglanje konatkata mi se ne sviđa preterano, jer kad se ošmirgla, onda krene još gora korozija / patina. Ako već moraš da ošmriglaš poneki kontakt, uradi to finom šmirglom
3. Kupi valjane stopice. Ne bi loše bilo da nabaviš krimp klješta za stopice, nisu preterano skupe, a pošto si sam-svoj-majstor, zatrebaće još mnogo puta. Mnogo se bolje pričvrste stopice.

Staklena vuna:
Ovde ima mnogo različitih mišljenja: da li kupovati "original" ili je sasvim u redu i tvrdo presovana staklena vuna za građevinsku industriju. Na jednom drugom forumu je bilo mnogo diskusije. Potraži, pročitaj i zaključi sam. Neću ti sugerisati.

Pažljivo sa ciglama, dobro pazi gde je koja bila.
[ branko tod @ 20.10.2014. 19:48 ] @
Jao pa ti si na...o.

Silikonske žice . Na njih stakleni silikonski bužir gde treba. Papučice 6mm čelične.
Izolacija samo ova http://www.knaufinsulation.rs/...lation.net/files/HTB_700_1.pdf
Lično iskustvo, ako uzmeš običnu psovaćeš danima.
Nemoj da stružeš, uzmi antirost.
[ stefff @ 20.10.2014. 21:54 ] @
Eto, znao sam da cete mi pomoci i da sam se negde ustvari gadno za#ebao Java nasao sam taj forum koji si spomenuo gde su raspravljali o izolaciji i definitivno sam se odlucio za knafuov htb , kao sto je i branko sugerisao. Jedino me brine cena, sutra cu kontaktirati knauf i nadam se da se necu toliko neprijatno iznenaditi. Necu smirglati kontakte vec antirost. Mozda cu i dva grejaca promeniti, treci svejedno necu ni koristiti pa nema potrebe da ga menjam. Kontam silikonske zice 2.5 ili 3 kvadrata. A gde bih uopste mogao da stavljam te silikonske buzire ? :/ Definitivno vidim da ce ovo biti posao sa mnogo psovanja i proklinjanja ali sta je tu je. Stvarno mi neopisivo znace vase informacije i neverujete koliko sam zahvalan
[ branko tod @ 20.10.2014. 22:42 ] @
Kada pozoveš sutra plakaćeš ! Nemoj da ideš preko 2, 5 mm2. Ja taj bužir postavljam preko papučica i na onim delovima gde može da se ošteti
izolacija žica. "Silikon" na kablovima i nije reprenzetativan.
[ Java Beograd @ 21.10.2014. 07:35 ] @
Citat:
stefff:Definitivno vidim da ce ovo biti posao sa mnogo psovanja i proklinjanja ali sta je tu je.

Ma jok, samo opušteno, i obavezno bez žurbe. Odvojiš dan samo za taj posao, pustiš muziku koju voliš, i laganica. Kakvi psovanje i proklinjanje. Žice se menjaju JEDNA PO JEDNA. Osmotriš i zapamtiš kontakte, skineš, napraviš novu sa stopicama, stacionarne kontakte očistiš, pa žicu namestiš. Pa onda sledeća.

Oko Antirosta:
Ja ne znam na koji je antistost mislio Branko, ali pazi ovako: običan antirost (koji se u prodaji može naći pod više komercijalnih naziva) služi za rđu na gvožđu. Imali smo temu: http://www.elitemadzone.org/t307986-0 Pročitaj je. Antirost teba da odstoji na tretiranoj površini izvesno vreme, da bi se ostvarila hemijska reakcija oksida gvožđa za fosfatima. Antirost ostavlja tanki sloj fosfata na gvožđu, i taj sloj mora da se ukloni. Ja to nisam radio, niti sam čuo da se tako radi kad su u pitanju elektro kontakti. Ja misliim da je najbolje rešenje fina šmirgla i neki kontakt sprej, po potrebi. Pazi, izuzetno je važno da stopice dobro nalegnu na kontakt, da onako, pomalo teško ulaze. Nikako da budu labave.


[ stefff @ 21.10.2014. 11:51 ] @
Moracu razmotriti to oko antirosta/smirglanja . Nazvao sam knauf za izolaciju , 4500 dinara je :o Da li stvarno ne postoji jeftinija ali jednako/priblizno efektivna varijanta kao ova?
[ Java Beograd @ 21.10.2014. 12:29 ] @
Evo i ovde je bilo diskusije: http://www.elitemadzone.org/t222948-0
[ branko tod @ 21.10.2014. 15:32 ] @
stefff

Rekao sam ti da će da kukaš, i ja sam.
[ stefff @ 21.10.2014. 19:07 ] @
Sto je sigurno, sigruno je , moracu da narucim tu knafuovu. E sad ja znam da ovo zvuci banalno ali ja na mojoj peci ne mogu da nadjem koje je marke, da li je elind ili magnohrom. U stanu imam elind i ne lice pa na osnovu toga mislim da je ovo magnohrom. Stvarno nigde na peci ne pise proizvodjac pa da vas priupitam da li vi znate koja je , na osnovu ove seme i slike ? Pitam zbog narucivanja vune, da znam da naglasim za koji je model.

[ branko tod @ 22.10.2014. 06:39 ] @
Tu ti samo bog može pomoći, pogotivo ako ne metneš sliku sa prednje strane.
[ Java Beograd @ 22.10.2014. 07:15 ] @
Meni izgleda kao Magnohrom, AEG sistem
[ stefff @ 22.10.2014. 16:49 ] @
Nisam ocekivao da cu bas ovoliko morati uloziti u ovu pec, bukvalno se razmisljam da li da kupim drugu polovnu i ovu da bacim, da vam pojasnim:
5000 izolacija
1500 termostat
1300 sigurnosni prekidac
800 x2 - 1600 dva grejaca
1000 din prednja resetka za duvanje vazduha koja mi fali
1000 din stopice, zice m, kabolvi i slicne sitnarije
Suma sumarum 10 600 dinara , to uopste nije malo. Da ne govorim da tu nisam racunao da stavim ventilatore koje nemam, necu da ih racunam jer necu da ih stavljam, ali kad bi hteo da kompletiram pec i ta dva ventilatora su po 1500 din , sto znaci dodatno 3000 din i to bi bilo 13600 din. Daa ne spominjem jos sto bi je mozda ofarbao jer uzasno izgleda , to ne znam ni sam koliko bi me izaslo. Ja znam da bi ta pec tada bila tip-top i da je sve zamenjeno i da je sve stavljeno najkvalitetnije i da je necu morati cackati verovatno jedno 15 godina ali da li se isplati toliko uloziti u ovu ragu ? :/
[ stefff @ 22.10.2014. 21:40 ] @
Misliš li da bi druga bila jeftinija?
[ dmauka @ 23.10.2014. 07:33 ] @
Ovo je kraljevacki magnohrom, kako je vec neko pomenuo.
Imam taj tip samo od 3KW. Radila je dvadeset godina na monofazni prikljucak, nikad nije bilo problema.
Ispustate iz vida da je nas standard za zastitu elektroinstalacija jedan od najboljih na svetu pa su, shodno tome, mnoge stvari predimenzionisane.
Ja sam na mojoj menjao vunu, s tim sto sam stavljao kamenu a ne staklenu vunu. Manje je iritantna za kozu.
Ali, poenta je upravo u troskovima koje si sabrao na kraju. Nova pec je jos uvek skupa (red velicine 20/tak hilljada ili vise) a polovne su oko 100 evra ili i manje. S tim da polovnu mozes dobiti sa termostatom, malo slabijim grejacima i da nemas potrebu da je otvaras.
Kamenu vunu imas i jeftiniju, ne mora to da bude knauf.
Termostat ti nije potreban ako neces da stavljas ventilatore jer termostat ukljucuje samo ventilatore.
Prednja resetka ti ne treba ako neces da pec izduvava osim u svrhe vizuelnog uzivanja.
Osposobi pec za ono za sta ti je konkretno potrebna i samnjices troskove bar za trecinu. Osim toga, to su elementi koje mozes naknadno dodati.
[ Java Beograd @ 23.10.2014. 08:53 ] @
Citat:
stefff:Nisam ocekivao da cu bas ovoliko morati uloziti u ovu pec, bukvalno se razmisljam da li da kupim drugu polovnu i ovu da bacim, da vam pojasnim ...
Ok, onda idemo plan B.

- Da li moraš baš tu najskuplju vunu ? Jeste da ona druga smrdi petnaestak dana ali posle mu dođe na isto.
- Da li moraš da menjaš baš sve žice ?
- Da li moraš da menjaš oba grejača ? (ovo si možda i napisao, ali ja nisam pročitao)
Citat:
dmauka:Termostat ti nije potreban ako neces da stavljas ventilatore jer termostat ukljucuje samo ventilatore.
Ovde dmauka nije u pravu. Da, postoji i termostat za ventilator, ali tebi treba onaj osnovni, za grejače. Tu nema štednje, ako ga nemaš obavezno ga kupi, zajedno sa onim sigurnosnim

- Pošto je plan B a finansije su ograničene, preskoči za sada i onu rešetku.

I onda valjda dođeš na 50-tak €. Pa dogodine još jedna tura ulaganja i to je to.
[ stefff @ 23.10.2014. 10:42 ] @
Pa ovako, izolaciju sam vec narucio, danas je stigla tako da sto se tice toga nema nazad. Grejace bi bilo pozitivno zameniti s obzirom da pec nije radila 10 godina. U dilemi sam da li da zamenim samo dva grejaca po 1500 w da bi je smanjio na 3 kw ili da stavljam tri grejaca po 1000 w i time isto napravim 3 kw samo bi imao bolji i po meni efektivniji raspored grejanja cigala. Zice da vidite sve bi vam bilo jasno zasto hocu da ih zamenim i znam da MORA da ima termostat jer nije u pitanju spoljni/sobni termostat nego onaj koji regulise grejace. Jedino te resetke bi mogao da odlozim. Sta mislite , koji termostat da stavljam? Planiram onaj 50-320 . Inace nova ovakva pec jevoko 60000 dinara
[ gilopile @ 23.10.2014. 10:48 ] @
Ako grejaci rade, nema potrebe da ih menjas. 99% sam siguran da ce ti stari koji su u njoj da traju 3x duze nego kad stavis nove od pitaj Boga kog proizvodjaca...Zabice i kablove isto tako ne moras da menjas ako nisu nagoreli i ako su zabice i dalje cvrste, tj. nisu progorene i nije ih uhvatila korozija i ostvaruju cvrst i dobar kontakt. Po potrebi ih malo suzi klestima da sto teze udju i nema problema.

Zameni vunu, spoji lepo ta dva grejaca ( kako si i zamislio ) i grej se. Zima dosla...:)
[ dmauka @ 23.10.2014. 10:53 ] @
Čekaj, tebi trebaju za TA peć:
1. grejači
2. prekidački termostat
3. sigurnosni limiter
4. izolacija
5. ventilatori
6. kablovi
7. rešetka na izduvu
...
dakle, ti imaš samo kućište, kaljeve i dobru volju?

Druže, ne muči se, evo ti moja peć od 3KW, vezana na monofazno, sa ventilatorima, novim grejačima, termostatima (svim redom )...
[ Java Beograd @ 23.10.2014. 11:26 ] @
Ideja od tri grejača po 1kW nije loša. Ali, ako grejači rade, ne kapiram zašto kupovati nove ? I sijalica dok radi - radi, niko je ne menja. Niko ti ne može reći da li će grejač da radi još 10 godina ili će da crkne za 6 meseci.
[ stefff @ 23.10.2014. 16:43 ] @
Recimo da ne menjam grejace i time koliko toliko smanjim troskove. I dalje nisam siguran koji termostat da uzmem ? 50-320?
[ Java Beograd @ 24.10.2014. 09:26 ] @
Šte je to "50-320" ? Neka komercijalna oznaka, opseg temperature ili nešto drugo ?
[ stefff @ 24.10.2014. 10:44 ] @
Pa valjdaje temperatura, tako mi onaj prodavac rece da bi najbolje bilo da taj stavim. Sta ti mislis?
[ Java Beograd @ 24.10.2014. 11:28 ] @
Ne znam, do sada nisam bio u prilici da menjam termostat u TA peći. Menjao sam onaj sobni, ali ne i ovaj koji ide unutra, u TA peć.

Sada malo guglam, pa vidim da ih ima više vrsta: treofazni i monofazni, kao i sa različitim opsezima temperature. Glavno pitanje je kakav je bio ranije, tj. koji je opseg temprature originalno bio ? Ja bih se držao onoga šta je bio u originalnoj izvedbi. Da li stari termostat nisi ni imao, ili je bio tu ali nije bio ispravan ?


Nezavisno od ovoga, mislim da je bitno da sondu ubaciš na odgovarajuće mesto.
[ stefff @ 26.10.2014. 18:57 ] @
Ne znam kakav je bio termostat jer ga nije ni bilo :/ uzecu trofazni zbog lakseg vezivanja iako ce pec biti monofazna. Logicno mi je bilo da ima neku sondu od tog termostata medjutim ne znam gde se to stavlja, pretpostavljam da ce mi se ukazati samo, tj da cu videti neko mesto koje ce ocigledno biti za sondu. Izloacija je stigla i jos par sitnica sam pokupovao medjutim sad su radovi malo odlozeni zbog pecenja rakije, kao sto vidite na slici


Sutra se vracamo na pec pa cu vas upadetovati kako recima tako i slikama o napredku sto se tice radova.
[ stefff @ 15.11.2014. 15:43 ] @
Evo da se i ja javim da mi je napokon projekat zavrsen. Posle napokon sakupljenih svih delova napokon je pec sastavljena i radi. U prilogu vam stavljam slike. Na peci je uradjeno sledece:
- Zamenjena kompletna izolacija ( knauf HTB700) 5000 dinara
- Stavljena 3 nova grejaca po 1 kW ( 3x 600) 1800
- Stavljena nova podna izolacija ( YTONG ploca koju sam sam izrezao na dimenzije) 500 din
- Nov termicki osigurac ( 150 stepeni) 1500 dinara
- Nov termostat , trofazni ( 110 stepeni) 1000 din
- Nove keramicke klemne i kontakti svuda na peci 1500 din
- Nove stopice , kompletna nova instalacija zica (2.5 mm po kvadratu, silikonska izolacija) 1000 din
- Farba za uljane radijatore kojom je ofarbana komplet pecka i neke smirgle 1500 din
- Prednja resetka kod izduvavanja za ventilatore 500 din

Suma sumarum 14300 dinara i dobio sam kompletnu novu pec, koja je od spolja nova zato sto je ofarbana i iznutra zato sto joj je bukavlno SVE novo.
Da napomenem da je ovo bila pec na trofaznu sttruju od 4.5 kW i ja sam je konvertovao na peec od 3 kW , monofaznu po semi koju sam u prvom postu postavio. Trebalo je bas dosta truda i rada ali eto, napokon je gotovo. Medjutim JOS UVEK IMAM PROBLEM : kad ukljucim pec da se puni ona se greje, sto je i normalno ali dok je jedna strana vrela da je ne mozes pipnuti rukom( gornja strana peci blize termostatu) druga strana je skoro mlaka , maltene hladna. Ja stvarno ne znam sta to moze biti pa vas molim da mi pomognete. Sad sam je tek drugi put ukljucio da se puni, da li je to do nove izolacije pa tek posle par punjenja ce se toplota ravnomerno rasporediti ili ne , ne znam ali stvarno mi nije jasno jer sam sve stavio novo a i dalje imam problem, jednostavno je taj deo peci prevreo, ne mozes ni ruku staviti na nju dok je drugi deo polumlak, molim vas pomozite mi !
A evo su i slike od pecke, kako izgleda sada



[ gilopile @ 15.11.2014. 16:04 ] @
Hmm, a jesi li 100% siguran da si dobro povezao grejace, tj. da nisu 2 serijski...Mada, opet ne bi trebalo da greje jednu stranu jace. Treba proveriti da li su cigle ravnomerno svugde legle na grejac...Ne znam sta bih vise naveo...bas cusan problem.
[ Davorika @ 15.11.2014. 17:02 ] @
ovo remontovanje je jako pametno jer dobije se nesto kao novo sto kosta upola manje nego novo, ali ako se uradi sve kako treba. ja sam skoro isto tako remontovao pec, isto sam sve kupio novo, njeni su bili limovi i cigle sve ostalo novo ali sam se strasno zeznuo oko vune, stavio sam gradjevinsku i pocela je agonija, otrovan smrad po celoj zgradi, para i rosa unutra, nesto procurelo ispod plehova dole, ma katastrofa. a kad sam pre nedelju dve otvorio pec vuna nije bila u istoj formi, nije vise cvrsta kao kad je bila, jednostavno nakon isparenja vezivnog sredstva ona se raspada kao da je koriscena dugo godina, tako je bilo sa gornjim slojem a stranicne nisam dirao nisam vadio cigle... samo zbog toga sad se ta pec nazalost ne koristi, nisam je ostavio da smrdi jos jednostavno ne zelim da se trujem. i zato bolje ostaviti staru kakva god da je bila nego staviti gradjevinsku. nego kako je sad tvoja pec dali se nesto oseca sa HTB 700?? a mislim da tvoja nema dva nego jedan desni ventilator, dva imaju samo petice i sestice, bar ja nisam video 4.5-ku sa dva, ali ako gresim ispravite me..bolje stavi i njega mozes i polovnog, nekog ne znas mozda ti zatreba i ne moras stavljati sobni termostat ja kod sebe imam prekidac za stonu lampu pa ukljucim kad mi treba.
[ Davorika @ 15.11.2014. 17:08 ] @
stavio si radni termostat od 110*C ??? pa to je termostat za Elind peci, gde si stavio sondu?? za ovu pec ide radni od 230*C a sonda se uvlaci u cevcicu koja ide ispod podne obloge koja je ispod cigle... proveri glinericom dali dolazi faza do svakog grejaca mozda je negde prekinuta do krajnjeg grejaca i probaj okreni vunu za 180 stepeni, levi kraj da bude desno desni kraj da bude levo pa vidi kako ce se ponasati i svuda gde sam ove peci otvarao, pa tako i moju, gornji sloj vune ide skroz do kraja do poklopca, uvek je deblji od stranicne tako da mozda bi trebalo da stavis jos jednu tablu gore
[ stefff @ 15.11.2014. 18:54 ] @
Citat:
Davorika:
ovo remontovanje je jako pametno jer dobije se nesto kao novo sto kosta upola manje nego novo, ali ako se uradi sve kako treba. ja sam skoro isto tako remontovao pec, isto sam sve kupio novo, njeni su bili limovi i cigle sve ostalo novo ali sam se strasno zeznuo oko vune, stavio sam gradjevinsku i pocela je agonija, otrovan smrad po celoj zgradi, para i rosa unutra, nesto procurelo ispod plehova dole, ma katastrofa. a kad sam pre nedelju dve otvorio pec vuna nije bila u istoj formi, nije vise cvrsta kao kad je bila, jednostavno nakon isparenja vezivnog sredstva ona se raspada kao da je koriscena dugo godina, tako je bilo sa gornjim slojem a stranicne nisam dirao nisam vadio cigle... samo zbog toga sad se ta pec nazalost ne koristi, nisam je ostavio da smrdi jos jednostavno ne zelim da se trujem. i zato bolje ostaviti staru kakva god da je bila nego staviti gradjevinsku. nego kako je sad tvoja pec dali se nesto oseca sa HTB 700?? a mislim da tvoja nema dva nego jedan desni ventilator, dva imaju samo petice i sestice, bar ja nisam video 4.5-ku sa dva, ali ako gresim ispravite me..bolje stavi i njega mozes i polovnog, nekog ne znas mozda ti zatreba i ne moras stavljati sobni termostat ja kod sebe imam prekidac za stonu lampu pa ukljucim kad mi treba.


Ja na svoju nisam stavio ventilator jer mi ni ne treba , HTB se oseti nesto malo cudno ali nista strasno , ja sam ostavio pecku prva 2-3 punjenja u radionici da izvetri smrad pa da nista ne smrdi kad je unesem u kucu i ukljucim tako da isto savetujem i tebi .


Citat:
stavio si radni termostat od 110*C ??? pa to je termostat za Elind peci, gde si stavio sondu?? za ovu pec ide radni od 230*C a sonda se uvlaci u cevcicu koja ide ispod podne obloge koja je ispod cigle... proveri glinericom dali dolazi faza do svakog grejaca mozda je negde prekinuta do krajnjeg grejaca i probaj okreni vunu za 180 stepeni, levi kraj da bude desno desni kraj da bude levo pa vidi kako ce se ponasati i svuda gde sam ove peci otvarao, pa tako i moju, gornji sloj vune ide skroz do kraja do poklopca, uvek je deblji od stranicne tako da mozda bi trebalo da stavis jos jednu tablu gore


I skontao sam da nije za nju ali sta da radim, kad sam ga vec kupio i stavio! Znam da sonda ide u cevcicu al posto ne moze da stane ja sam je ugurao pored cevcice. A na peci je bio fabricki termicki osigurac od 110 *c , kako onda da stavim termostat od 230 * c , zar nece izbacivati termicki osigurac kad predje 110 a termostat gura do 230? Kod mene je gornji izolacije isti kao i oni sa strane, mislim sto se tice debljine, s obzirom da sam izolaciju kupio bas namensku i isecenu za tu pec, nisam siguran da bih trebao jos jedan sloj da stavim na to jer sve pasuje tacno kako treba. Ne znam, jedino da probam da okrenem za 180 stepeni kao sto si rekao mada mi to iskreno ne deluje kao resenje. :/

Toliko je vrela pec na tom mestu da je pocela da se topi boja , a farbao sam uljanom farbom za radijatore koja bi trebala da izdrzi malo jace temeprature nego klasicna nitro farba
[ stefff @ 15.11.2014. 18:57 ] @
Citat:
gilopile:
Hmm, a jesi li 100% siguran da si dobro povezao grejace, tj. da nisu 2 serijski...Mada, opet ne bi trebalo da greje jednu stranu jace. Treba proveriti da li su cigle ravnomerno svugde legle na grejac...Ne znam sta bih vise naveo...bas cusan problem.

Grejaci su povezani kako treba i cigle savrseno nalegle 100 % . 5 puta sam proverio sve i ne mogu da skontam gde je problem.
[ Davorika @ 15.11.2014. 19:19 ] @
Citat:
stefff:
ja sam ostavio pecku prva 2-3 punjenja u radionici da izvetri smrad pa da nista ne smrdi kad je unesem u kucu i ukljucim tako da isto savetujem i tebi .


ma punila je ova dve nedelje na dva ipo ali nista opet smrdi, ma kazem da je gradjevinska vuna prava tortura sto se smrada tice, a da ne pricam o toksicnosti, ne bi to ni dusmanu savetovao
a sto se tice sigurnosnog taj stari originalni je isto sa sondom i on meri temperaturu ispod peci tako reci unutri, a ovaj sto ga zovu pecurka on meri na stranicnom limu pa otud razlika u temperaturnom opsegu, evo moja magnohrom samo novijeg tipa sa stranicnim grejacima isto ima pecurkasti sigurnjak a radni i kod mene nije originalni vec od 180*C jer temperatura ispod cigli je daleko veca nego na stranici. ali veruj da je taj od 110*C za TA pec elind, ali vidi ako ti odgovara onda ga koristi, sve je stvar oseta. mozda ytong koji si stavio dole je slabiji provodnik nego originalnu podlogu silikal, pa zato i greje lepo i sa ovim, nego skini poklopac sto pre dok ti se nije boja sprzila i nek radi tako i veruj mi gornji sloj je uvek deblji od ostalih, pravilo kod peci je da gornji sloj ide do samog vrha, do poklopca, uostalom i sam vidis da se pregreva i da treba jos vune, od viska glava ne boli to ti je korisno, ovako i kad bi zanemario to pregrevanje preko dana bi se pec brze hladila odozgo a kad stavis jos jedan sloj pec ce polako zraciti toplotu spreda ceo dan, umereno. eto nek otvori neko kod sebe magnohrom i videce da je gorni sloj dosta deblji, kome nije tako vuna mu je istrosena

EDIT: cekaj sad sam video sliku pre remonta, zapravo tebi je i prethodni sigurnosni bio pecurka, kao ovaj novi, bez brige razliciti proizvodjac razlicito vreme proizvodnje pa i razlicita gornja granica, nije to strasno, nije neka razlika u uporedbi razlike kod radnog sa originalom. ali rekoh ako si zadovoljan ostavi kako jeste.

[Ovu poruku je menjao Davorika dana 15.11.2014. u 21:38 GMT+1]
[ stefff @ 19.11.2014. 21:33 ] @
Davorika, pec je unutra, puni , radi, ne smrdi tako da sto se toga tice super je. Termostat je okej, bezobzira sto nije za tu pec funkcionise, bar za sada. Cuo sam se sa covekom od kojeg sam kupio izolaciju i kaze mi da nema sanse da treba jos jedna tabla, on radi sa tim pecima i objasnio mi je kako on to postavlja, medjutim shvatio sam i ja da nije problem u izolaciji nego u klemni gde se spajaju faza i nula sa izvodima iz prvog grejaca, naime sam kontakt koji je keramicki se pregreva, toliko je vreo da mu ne smes ni prici a kamoli pipnuti i ne mogu da shvatim zbog cega. Ako neko zna, pomagajte ! :/
Prilazem sliku da vam bude jasnije o kom kontaktu se tacno radi, nadam se da shvatate sta sam hteo da kazem


Inace siporex ili ti Ytong dosta pusta toplotu na dnu pecke, kad pridjes rukom ka resetci gde inace izduvava bas se oseti isijavanje toplote ali po mojoj proceni pec i dalje dobro drzi toplotu , tj vrelinu bukvalno , oko 20 h dok se ne smlaci na onako srednje.
[ Davorika @ 19.11.2014. 22:41 ] @
e,pa pogresno smo se razumeli, ja sam shvatio da ti se pregreva deo ispod koga je vuna a ne gde je klema, ako je tako vunu ne diraj, a sto se tice kleme to je zapravo boljka peci koje imaju grejace sa spiralom jer zapravo provodnik od grejaca do kleme je istog materijala kao i sama grejna spirala pa se on greje li greje, naravno provodnik se sastoji od 2-3 zice pa se manje greje ali ako se jedna prekine onda se snaga oslanja na ostale i time mu se otpor smanjuje i greje vise nego sto je predvidjeno, tako i moja pec ima grejace sa spiralom i deo kod klema na poklopcu se zagrevao odmah nakon sto se pec ukljuci na termostatu ali podnosljivo, stipi za ruku ali se trpi... stvarno ne znam sta da ti kazem, jedino da skratis vrhove grejaca i ponovo stegnes klemom ili da ih dobro upredis - savijes, pogledaj mozda srafic kleme ne obuhvata sve zice provodnika grejaca pa tu nastaje grejanje, u svakom slucaju pokusaj da ponovo prevezes tu klemu, ili u krajnijem slucaju udvoji provodnike presavijanjem na duplo, da ojacas presek, sad mi jedino to pada na pamet, mozda se jos neko javi sa nekom idejom kao resenje... ostale kleme pretpostavljam greju se ali slabije, mislim podnosi se toplota??? a sto se tice termostata napisao sam ako si zadovoljan ostavi kako jeste, iako nije pravi i nije postavljena sonda na pravom mestu okolnosti su se pogodile da on obavlja svoju funkciju bas onako kako treba i kako tebi odgovara. posto si vec poceo da koristis pec koja je maltene nova, zelim ti da te dugi niz godina sluzi i da se lepo grejes na nju :)
[ Trick Fix @ 20.11.2014. 12:46 ] @
Citat:
Davorika: provodnik se sastoji od 2-3 zice,,,,ali ako se jedna prekine ,, time mu se otpor smanjuje i greje vise


Ako se jedna prekine podužni otpor se poveća pa se uz postoječu struju taj deo više greje. P=R x I2

Citat:
Davorika: pokusaj da ponovo prevezes tu klemu,,, da ojacas presek,

To bi trebalo da spreči prekomerno zagrevanje kleme.

Zgodno je na kraj upredenog dela grejača (koji ulazi u klemu i ide "pod šraf" ) da se stavi neizolovana hilzna
koja će da skupi sve provodnike pod isti zavrtanj a ujedno i obezbedi skoro " nula Oma" otpora
na početku grejača i time svede grejanje kleme na minimum.

Hilzna za kraj upredenog dela grejača:
[ Davorika @ 21.11.2014. 08:55 ] @
Cekaj Trick, pa zar vise oma ne nose manje vati?? mislim tako je to kod najobicnijih grejaca i to dokazano i provereno bezbroj puta, sto je vise oma t.j. veci otpor to je snaga manja i obratno, mislim tako se utvrdjuje snaga grejaca ommetrom. nisam fizicar i ne bavim se formulama ali voleo bih da ovo razjasnimo, mada saznanje sta se povecava ili smanjuje u konkretnom slucaju ne koristi pokretacu teme u resavanju problema... inace slazem se za hilzne
[ Trick Fix @ 21.11.2014. 11:30 ] @
Citat:
Davorika: pa zar vise oma ne nose manje vati??


Ovako rečeno je TO TAČNO !

ali,,,uvek ima ono ali

Pogledaj ovu šemu kako to izgleda u praxi:


Ako je grejač od 1000W onda ima oko 53 Oma i kroz njega šiba struja od ~4,34 Amp.

Deo otpora koji je u klemi je " R ".

Ako je taj otpor ~1 Ohm onda je disipacija na njemu ~18,8W

Ako provodnik (deo grejača koji je u klemi ) podebljamo ili ga iskrimpujemo hilznom
njegov će otpor da padne na 0,1 Ohm, a disipacija na njemi će da bude 1,88W i klema će znatno manje da se greje.

eto,
[ Davorika @ 21.11.2014. 19:08 ] @
shvatio sam, hvala na objasnjenju, nije lose znati nesto plus, biti bogatiji za jos neku informaciju.
[ stefff @ 21.11.2014. 20:22 ] @
E ovako, krajeve zica sam zalemio kalajem, jer nigde u gradu nisam uspeo da nadjem te hilzne, taj neki misteriozni majstor koji to mozda ima nikad ne radi, kad god dodjem radnja mu zatvorena. Videcemo da li ce to resiti problem pregrevanja ili nece. Ako ni to ne upali, stvarno ne znam sta cu :/
[ stefff @ 21.11.2014. 20:32 ] @
Citat:
Trick Fix:
Citat:
Davorika: provodnik se sastoji od 2-3 zice,,,,ali ako se jedna prekine ,, time mu se otpor smanjuje i greje vise


Ako se jedna prekine podužni otpor se poveća pa se uz postoječu struju taj deo više greje. P=R x I2

Citat:
Davorika: pokusaj da ponovo prevezes tu klemu,,, da ojacas presek,

To bi trebalo da spreči prekomerno zagrevanje kleme.

Zgodno je na kraj upredenog dela grejača (koji ulazi u klemu i ide "pod šraf" ) da se stavi neizolovana hilzna
koja će da skupi sve provodnike pod isti zavrtanj a ujedno i obezbedi skoro " nula Oma" otpora
na početku grejača i time svede grejanje kleme na minimum.

Hilzna za kraj upredenog dela grejača:


Kao sto sam naveo, nisam uspeo da nadjem te hilzne ali mislim , gledajuci po tvojoj slici tih hilzni mislim da imam klesta za krimpovanje njih. Evo pogledaj sliku i reci da li sam upravu ?

[ Trick Fix @ 21.11.2014. 22:14 ] @
To NISU pogodna klešta,
za ovo moje pomeuto treba :


Tvoja klješta su za izolovane stvari kao što su ove na slici da se presuje/krimpuje metalna cevka preko plastičnog dela :


pOz

[Ovu poruku je menjao Trick Fix dana 22.11.2014. u 09:50 GMT+1]
[ stefff @ 22.11.2014. 12:32 ] @
Onda bih morao uzeti i ta klesta sto si ti naveo. Ne znam sta da radim. Citav grad sam obisao uzduz i popreko i nigde nemaju hilzni , imaju samo izolovane i nikakve drugacije. Ubija me u pojam sto sam toliki posao uradio i neka sitnica poput ove me sprecava da stavim pec konacno u upotrebu.
[ Davorika @ 22.11.2014. 15:43 ] @
pa uzmi izolovane i skini izolaciju sa njih nozem gledaj da uzmes hilzne koje su taman za zice i stegni obicnim kljestima nezno, te ce se svakako stegnuti sa srafom od kleme, mada je bolje krimp kljestom. kalaj ne stavljaj na tim mestima, velika je temperatura moze da se istopi i prespoji nesto, npr. sa sasijom
[ stefff @ 28.11.2014. 10:00 ] @
Ljudo bio sam na terenu pa nisam pisao jedno vreme. Mislio sam da sam resio problem , zamenio sam grejac ciji su izvodi isli do klemne i grejali se, istina je sad se ne pregreva prva klemna, sve se ravnomeeni greju, medjutim sad se SVE TRI KLEMNE PREGREVAJU. Sta to moze biti? Ja sam vec stvarno potrosio sve ideje i nemam pojma sta to moze biti.. Da li je u pitanju mozda zato sto nije radni termostat sa magnohrom vec sa elind peci? Mada mu to nema logike ali sam ocajan i vise ne znam sta moze biti.
[ Davorika @ 28.11.2014. 11:26 ] @
a jesi li metnuo hilzne ili bar uvrteo krajeve provodnika grejaca? to mora da se oseti zagrevanje kleme rekao sam da je to nuspojava svake peci koja ima otvoren sistem grejaca, grejna spirala namotana oko samota. sad jedino kao krajnije resenje je da metnes saku vune iznad svaku klemu i to je to. tako jedan sloj koji ce da obuhvati celu klemu pa cak i vise sa svih strana, koliko dozvoljava prostor, naguraj tako malo i to je to. ako si zadrzao od one stare mozes iskoristiti ako ne potrazi od onog gde si kupio ovu novu vunu da ti da valjda ima komadice viska od rezanja vune po dimenzijama. termostat nema blage veze sa zagrevanjem kleme njega ne diraj sluzice te on vise nego originalnog kad si mu pogodio mesto sonde. nego mi nije jasno jel to bilo problema na novokupljenom grejacu pa njega si zamenio ili je to bio neki stari polovan, sto je i logicno da se prekine neka zica u provodnicima???
[ stefff @ 28.11.2014. 20:58 ] @
Jesam uvrteo krajeve radi boljeg kontakta. Grejac je bio nov ali verovatno sa fabrickom greskom. Nisam pokusavao sa hilzom jer nisam nasao nigde u gradu. Jedino te izolovane pa da skidam ali nisam pokusavao to. Nije losa ta ideja sa otpatcima od izolacije, pokusacu to ali opet to nije resenje sto ce mi izbaciti sklopka kad se klemna pregreje do te mere.
[ Davorika @ 28.11.2014. 21:21 ] @
nista, to je to "normalno" grejanje zbog same prirode grejaca. sklopka ti nece izbaciti zbog pregrevanja, bar ja do sad nisam cuo takav slucaj, kontakti su dobro stegnuti i to izbacivanje nece biti. pritisni malo kleme nadole prema vuni i stavi odozgo sloj vune, ovo maskiranje je da zastitis boju, da ti ne propadne inace je logicno da to nece resiti "problem" koji se inace ne moze resiti kao sto rekoh zbog prirode grejaca.