[ zoran975 @ 05.03.2015. 09:08 ] @
Zdravo pametni ljudi,prvo da kazem da sam laik sa srednjom skolom,a ovaj svemir me jede zivog :),razbijao sam glavu sa teorijom relativnosti i dosta toga sam shvatio,pre nekog vremena sam shvatio da crna rupa nije rupa nego nebesko telo,sfera,slog me strefio od tog saznanja.Ovo je jedini aktivni forum o fizici na nasem jeziku pa sam hteo da vam postavim pitanje i ako mozete prostim narodskim recima da mi pojasnite neke stvari.

Znam da crna rupa nastaje gasenjem velike zvezde,ali sta se desava u tom procesu me ubi,na primer kanis majoris nek bude lubenica od jedne tone,kad se pretvori u zrno graska postaje crna rupa,cija je masa 800 kg ili manje ili vise kg-a?? Malo pre sam citao temu kanis majoris i ne mogu jasno da vidim sta se tu desava.Drugo zasto se zvezda urusava posle super nove(OVO MI JE NAJVAZNIJE PITANJE),tj kako se to naglo smanjuje,zasto se odjednom sabija a pre toga nije.Kada se potrosi hidrogen onda dolazi do eksplozije-super nove?? pa posle te eksplozije pocne sve da se sabija ka centru,zar taj centar nije bio isto tezak kao i pre 1000 godina pre super nove

I jos jedno pitanje ako moze,davno sam na tv-u gledao neku naucnu emisiju,gde je bilo postavljeno pitanje sta bi se desilo kad bi iskopali rupu sa jednog kraja sveta na drugi i uskocili u nju,ispalo je na kraju da bi covek izleteo na drugu stranu sveta,bio sam besan na tu emisiju,prosla mi je kroz glavu ideja o dva viska,ako bi pustili dva viska sa svake strane oni bi se u centru zemlje sreli valjda.U temi kanis majoris vidim da se spominje Shell theorem-a

(Ako imamo svemirski brod loptastog oblika, koji je šupalj iznutra, a spolja ima zid konstantne gustine i debljine...)

,danas je vidim prvi put,i jel to znaci da su u pravu bili u toj emisiji sto sam gledao?
hvala unapred
[ djoka_l @ 12.03.2015. 12:51 ] @
Evo da ja probam da pomognem: