[ igormil @ 14.08.2016. 23:59 ] @
Da li bih dobio u brzini kada bih umesto običnog hard diska ubacio SSD disk u SATA II,pošto nemam SATA III priključak?

Igor
[ gilopile @ 15.08.2016. 00:00 ] @
Naravno, mnogo brze ce raditi od HDDa, ali opet ne kao sto bi radio na SATA 3.
[ igormil @ 15.08.2016. 00:09 ] @
Hvala Gile na pomoći.

Pozdrav.
[ Lavlja_Jazbina @ 15.08.2016. 19:18 ] @
Mozda stavi ovaj adapter ako je desctop u pitanju?!

https://www.nitroav.com/store/...ess-x1-gen-2-host-adapter.html
[ Zlatni_bg @ 15.08.2016. 20:16 ] @
SSD diskovi savrseno rade na SATA2 konekciji, doduse bw je limitiran na nekih 240MB/s. Uglavnom to ne predstavlja neke vidljive probleme, ipak je najveca brzina SSDa primetna u radu sa mnogo malih fajlova nego sa jednim velikim.

A mislim da taj adapter nece nikome raditi posao, vise se isplati prodati maticnu prodati i kupiti novu sa nativnim SATA3, mada lep je predlog :) Ipak bolje sacuvati tih 50eur ili uzeti SSD veceg kapaciteta :) Pozdrav!
[ gilopile @ 15.08.2016. 20:27 ] @
Ti adapteri su jos uvek preskupi. bolje dodati jos koju crvenu i kupiti SATA3 + USB3 plocu :)

Kao sto Zlatni kaze, radice tu do max 240mbps, sto je vise nego duplo brze od HDD+ mnogo brzi pristup...Nebo-zemlja u svakom slucaju i na SATA2 portu.
[ Miroslav Cvejić @ 15.08.2016. 20:29 ] @
Seek time je isti na SATA2 i SATA3 :) tako da je SSD u svako doba dana dobra kupovina.
[ bachi @ 17.08.2016. 13:03 ] @
Stavljao sam 2 ssda na 2 različita laptopa koji su imali sata 1 priključak i laptopovi su progledali. Seek time je bitan za sistemski disk, brzina nije primetna za prosečnog, klasičnog korisnika.
[ gilopile @ 17.08.2016. 15:18 ] @
Da, bitnije je od same brzine transfera. Tako da, vredi ga imati na bilo kojoj konfiguraciji, bez obzira na SATA standard 1 ili 3.
[ whitie2004 @ 17.08.2016. 21:00 ] @
Kada se radi sa "vremenskim masinama" vrlo cesto te zakopa OS, BIOS ili drajver ....
[ tuxserbia @ 18.08.2016. 08:44 ] @
Jedini problem na koji može da se naiđe je ažuriranje firmware-a ( ima neka normalna reč za ovo? ). Ozloglašeni Kingston V300, i njegovo programče traže puni AHCI, znači svi SATA I i pola SATA II ne mogu da odrade posao. Rad i ostalo, ko što i rekoše, nebo i zemlja ;-)
[ Zlatni_bg @ 27.08.2016. 08:13 ] @
Nije samo firmware problem kod V300. Ja sam sa svojim prvim SSDom koji je bio bas V300 imao ogromnih problema na par racunara zbog nforce chipseta. Ispostavilo se da sandforce (ako me dobro sluzi secanje) SSD kontroler ne radi uopste lepo sa nforce chipsetima, i da mozete iskusiti bukvalno sve od BSODa do mizernih brzina transfera u najboljem slucaju. Nazalost u mom slucaju 2 V300 su pokazivala iste simptome na 3 masine i od tad ih zaobilazim ukoliko je stariji hardver u pitanju. A da ne spominjem i da su im i na drugim racunarima sa SATA3 konekcijom brzine upisa stvarno mizerne, tipa 120-130MB/s, u poredjenju sa reklamiranom. Sve u svemu V300 me je razocarao tad i zaobilazim ga i u preporukama.

Inace sad vidim da nisam naveo, sve te ploce sa nforce chipsetom su imale SATA2 konekcije sa diskom.
[ bachi @ 27.08.2016. 09:36 ] @
Kingston V i HyperX serije zaobilaziti u širem luku, jedino ova nova UV serija liči na nešto.
[ Zlatni_bg @ 29.08.2016. 11:02 ] @
Ko se jednom opece, platice koju hiljadu vise i uzeti EVO :) Realno pored tolikog pada cena ne vidim zasto stedeti kad se za malo vise para moze uzeti potpuno proveren disk cija kompanija ne lazira podatke i koji je zaista kompatibilan sa svim hardverom na kom sam ga isprobao.

Cak ni toj UV seriji ne bih dao sansu trenutno, pogotovu sto su mi u prethodne 2 godine crkle 2 Kingstonove SD kartice iz cista mira koje bukvalno nisu ni koriscene. Jedna bila u foto aparatu, druga bila u mobilnom telefonu. Ako je bilo sveukupno 100GB upisa na njima...
[ pctel @ 29.08.2016. 15:47 ] @
Citat:
Zlatni_bg:
Nije samo firmware problem kod V300.

A sta je konkretno problem kod V300? Ja imam 3 takva po nekim racunarima, jedan je neki laptop Celeron koji radi pod Linuxom, star 5-6 godina, drugi laptop ajd da kazem relativno noviji sa i5 procesorom, star oko 4 godine, on ima i Linux i Windows i jedan HP7800 racunar na kom radi samo Windows7. Nisam primetio nikakve probleme sa V300.
[ Zlatni_bg @ 29.08.2016. 20:49 ] @
Neko je bolje objasnio problem sa firmverom da mora da radi kao SATA3 disk - tj kao da je na SATA3 konekciji. Ja to tad nisam znao ali sam dosta problema imao sa starim racunarima na kojima je u pocetku radio normalno, recimo par sati ili ceo dan, i najednom BSOD (Windows naravno). To se iznova ponavaljalo i ni reklamiranje diska nije pomoglo. Drugi disk je imao iste simptome, na par razlicitih racunara sa SATA2 konekcijama, u pocetku je sve delovalo ok, sjajno, ali najednom se pojavi BSOD. Linux nije uspevao ni da se instalira jer je SSD zabadao 2x na jednom pa sam odustao.

Potom, brzine upisa na V300 (imam 3 komada trenutno) variraju od 150MB/s do 120MB/s, dok je citanje nesto bolje - ume da ode i do 500MB/s na jednom disku. Ali ne vidim cemu toliko laganje za brzine upisa kad nisu ni priblizne onim visokim koje Kingston reklamira. Naravno da cemo retko kad videti tih 500MB/s i slicno ali je 120 velika razlika - pri kopiranju jednog celog fajla.

Znaci bagovanje sa SATA2 konekcijom (mislim da i na internetu ima tema dosta o tome) kao i vrlo lose brzine upisa. Kome ne smeta moze da uzme, ali ja bih dao sansu drugim proizvodjacima SSDova ili uzeo proveren EVO sa 5 godina garancije pritom.
[ hektor_bgd @ 06.02.2017. 20:42 ] @
Molim vas za savet.

Imam matičnu ploču gigabyte ep43-ds3l koja podržava sata2. Hteo bih da uzmem SSD očekujući da će on bolje raditi i na sata2 od trenutnog harda koji se baš muči u radu. Dosta dobrih komentara sam čitao za Samsung 850 evo i bio sam spreman da uzmem 120gb za nešto manje od 10.000din ali se ispostavilo da nigde nema kod nas da se nađe za tu cenu i ako se tako reklamira. Pa ako se i nađe približava se ceni od 14.000din za koliko već može da se nađe ovaj ssd od 250gb.

Imam onda ideju da uzmem jeftiniji ssd, pa mi treba savet da li imate iskustva sa ovim ssd:

SSD SATA3 Sandisk 120GB Standard Plus 530Mbs/400Mbs - oko 6.800 din

SSD SATA3 120GB SiliconPower Slim S55 556/475MB/s - oko 7.000 din

SSD SATA3 128GB Patriot Spark 555MBs/500MB/s - oko 7.000 din

SSD SATA3 120GB Kingston UV400 550/350MB/s - oko 7.000 din


Znam da neću iskoristiti pun potencijal ssd zbog sata2 na ploči ali očekujem mnogo brži rad nego sa trenutnim hardom. Skupa mi je i opcija da menjam ploču jer to za sobom povlači menjanje svega ostalog tako da je ovo najjeftinije rešenje.

Molim vas za savet koji SSD u ovom slučaju da uzmem. Hvala!