[ drunkyduck @ 30.09.2017. 20:23 ] @
Imam problem da monitor nakon sto stoji par sati ugasen, ne prikazuje sliku kada se po prvi put upali. Treba mu nekih 60-ak sekundi da prikaze sliku. Dalje sve prikazuje kako treba dok god se racunar koristi. Kada se monitor ugasi i odstoji par sati (tj. kada se 'ohladi') opet isti problem prilikom prvog ukljucenja. Cekanje 60-ak sekundi dok ne prikaze sliku i posle sve dalje radi kako treba.

Treba mi preporuka za bas dobrog servisera iz Beograda koji nije 'aljkav', 'alav' i da ne 'dere kozu' s'ledja. Ako su (a nadam se da jesu) kondenzatori u pitanju, da ih zameni sa Low ESR 105C odgovarajucim HIGH QUALITY kondenzatorima (Panasonic, Nichicon, i sl.) i da su to ORIGINAL kondenzatori a neki laznjaci koje je pokupovao sa AliExpress-a.

Ima li ko preporuku za nekog ko ovo radi kako treba. Ko pravi 'lepe lemove', da ima iskutva, i da nakon sto popravi to sto ne valja, da se ne vracam ponovo jer eto 'opet ne radi'?

Monitor nije bas mali (mada za danasnje vreme verovatno i jeste), 26" . Takodje prilicno je star, 2008. godiste. Radio bez problem svih ovih godina... itd. Deo grada koji mi je blizi je Banovo Brdo, ali ako je dobar majstor u npr. Zemunu, odvuci cu monitor koristeci GSP i tamo ako treba. (nemam auto)

Hvala!
[ zeoN_Rider @ 30.09.2017. 20:36 ] @
011/3544427 Banovo Brdo.

[Ovu poruku je menjao zeoN_Rider dana 30.09.2017. u 22:12 GMT+1]
[ bogdan.kecman @ 01.10.2017. 07:33 ] @
@zeon, to je univerzalni servis? servis tv/audio pa rade i monitore? neki "pc servis" .. daj jos neki info cisto koristice jos nekome :D cesto ide ovo pitanje "gde da odnesem monitor" za monitore kojima je 99.9% prso switcher jer su elkoi odradili svojih 20-25k sati..
[ zeoN_Rider @ 01.10.2017. 09:36 ] @
Mislim da je broj telefona dovoljan.
[ gilopile @ 01.10.2017. 10:33 ] @
Ovde je klasican problem oko dotrajalih elektrolit. kond. u napajanju. Obicno 1, 2, komad. 1000/25V. Odlicno je monitor izdrzao do sada i nista cudno oko crknuca elkoa. Koji je tacno model?
Pretpostavljam da se radi o kvalitetnijoj spravi, pa ne bi bilo lose da kazes da ih sve u napajanju zameni i radice taj jos toliko.
[ zeoN_Rider @ 01.10.2017. 10:35 ] @
Citat:
gilopile: Ovde je klasican problem oko dotrajalih elektrolit.


Neka si nam rek'o.
[ vladd @ 01.10.2017. 13:21 ] @
Ne bih ja to nosio u servis, to nije dramatican ni komplikovan posao za samostalan rad. Najkomplikovanije je naci-napraviti alatic za odvajanje maske monitora.
[ zeoN_Rider @ 01.10.2017. 13:32 ] @
Zato i postoje servisi koji imaju te sve alate, a to što se pojedinci prave pametni to je neka druga priča.
[ drunkyduck @ 01.10.2017. 19:29 ] @
Citat:
gilopile:
Ovde je klasican problem oko dotrajalih elektrolit. kond. u napajanju. Obicno 1, 2, komad. 1000/25V. Odlicno je monitor izdrzao do sada i nista cudno oko crknuca elkoa. Koji je tacno model?
Pretpostavljam da se radi o kvalitetnijoj spravi, pa ne bi bilo lose da kazes da ih sve u napajanju zameni i radice taj jos toliko.


Monitor je Samsung 2693HM. Licno kupljen krajem 2008 u G1 radnji. Radio (i dalje radi) sve ove godine bez problema osim sto je skoro poceo da me zeza sa ovim 'kasnim' paljenjem prilikom prvog ukljucenja.

Jos nesto sam probao. Monitor ima 'taster' za iskljucenje (odvajanje od struje) kao sto ima npr. kompjutersko napajanje (prekidac). Da bi ukljucio monitor (potrebno je da se taj taster sa zadnje strane prvo prebaci na 'ON' a zatim monitor 'palim' dodirom na odredjeno mesto (sa prednje strane) u donjem-desnom cosku. Kada monitor radi i prikazuje sliku, ako se pogleda sa zadnje strane, kroz plastiku, vidi se da sijaju lampe. (ovo nije nista 'novo' tako i treba).

Ja sam probao da danas (nakon sto se monitor ohladio nekoliko sati) samo pritisnem prekidac sa zadnje strane, bez da palim monitor dodirom sa prednje u dodnjem-desnom cosku. Pritisnuo sam prekidac i pokrenuo stopericu. Cekao sam da prodje 60 sec. Dok sam cekao, sve vreme sam gledao zadnju stranu monitora kroz plastiku da vidim hoce li lampe zasijati. (naravno da je logicno da nece, ali hteo sam da budem i tu siguran). Nista nije sijalo. Nakon 60 sekundi sam upalio monitor dodirom na prednjoj strani i monitor se ukljucio bez problema. Racunar sam upalio i odmah video sta se prikazuje na monitoru. Znaci samo kada prvi put ukljucujem monitor, ako ga odmah ukljucim na taster i dodirom na prednjem delu, lampica (led dioda) krene da blinka 60-ak sekundi i onda se 'stabilizuje' i konstantno sija.

Ovde 'nesto' tj. 'necemu' je potrebno oko 60-ak sekundi kada se monitoru dozvoli struja, da se 'zagreje', da tako kazem.


Citat:
vladd:
Ne bih ja to nosio u servis, to nije dramatican ni komplikovan posao za samostalan rad. Najkomplikovanije je naci-napraviti alatic za odvajanje maske monitora.


Ma pretpostavljam ja da nije. Ako je u pitanju zamena kondenzatora to je lagan posao. Jedino sto ja jbga nikako da nabavim onu lemilicu koju sam naciljao pa sam tako trenutno bez potrebnog alata. Kondenzatore moze da zameni svako... ko ima sta je potrebno od alata.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.10.2017. 19:38 ] @
Zameni kondezatore koji pokrecu pozadinsko osvetljenje.Mislim da su 35v 1000mF.
[ zeoN_Rider @ 01.10.2017. 19:43 ] @
Citat:
drunkyduck:
Kondenzatore moze da zameni svako... ko ima sta je potrebno od alata.


Slažem se.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.10.2017. 20:09 ] @
Citat:
Zato i postoje servisi koji imaju te sve alate, a to što se pojedinci prave pametni to je neka druga priča.

Cekaj,polaka.A onomad Vladd-u da se pravi pametan.

Sa cime se slazes? Ko ima secice ili ko ima servis?
[ gilopile @ 01.10.2017. 20:49 ] @
Citat:
vladd:
Ne bih ja to nosio u servis, to nije dramatican ni komplikovan posao za samostalan rad. Najkomplikovanije je naci-napraviti alatic za odvajanje maske monitora.


Ne treba nikakav poseban alatic. Dovoljni su papci i ide to laganini. Samo ih zabijes sa prednje strane izmedju panela i te plastike i vuces. Svaki koji nema srafove se tako otvara. Svaki drugi nacin ce ostetiti kuciste ili ce se polomiti zabice...
[ mjanjic @ 01.10.2017. 21:05 ] @
I kod mene je to bilo prvo nekoliko sekundi dok se nije produžilo posle par sedmica na minut-dva, i posle još 7 dana je odbijao da se uključi.
U pitanju elektroliti (pročitati "capacitor plague"). U najboljem servisu ovde popravili nakon par dana, bilo nešto oko hiljadu-dve dinara (mislim da do 3000 din. moraš da platiš, ako je kvar skuplji, zovu na telefon i pitaju).

Međutim, posle godinu-dve mi je na tom monitoru vrisnula jedna lampa za pozadinsko svetlo, ali preporuka je da se menjaju obe, cena bila 4500 din., odustao sam i ostavio im monitor (posle mi bilo krivo, može od panela da se napravi PROJEKTOR, ima na YT i po internetu tutorijala na tu temu, samo što je bio 1680x1050 panel, za to je ipak možda bolje koristiti 1080p, dobijete praktično projektor za manje para nego što koštaju FullHD projektori, jedino što je problem hlađenje lampe, jer treba naći što tiši ventilator).

Ne znam odakle si, ali u svakom gradu ima bar po jedan servis koji ekspresno popravlja TV i monitore, ovde kod mene ima neki Spectra kolor (baš "kolor"), rade vrlo brzo i profesionalno, pa pretpostavljam da i kod tebe ima bar jedan takav servis. U principu, to je poznat problem i većini elektroničara nije problem, ono što ti ne preporučujem je da sam otvaraš monitor i zezaš se sa tim, jer i kad otvoriš kućište, treba skinuti pločicu releja, itd. Oni koji to rade svaki dan raspakuju sve za 5-10 minuta, a ti ćeš da se zezaš ceo dan.
Izračunaj koliko koštaju tvoje vreme i živci pa se preračunaj.
[ zeoN_Rider @ 01.10.2017. 21:13 ] @
Citat:
mjanjic
Ne znam odakle si, ali u svakom gradu ima bar po jedan servis koji ekspresno popravlja TV i monitore, ovde kod mene ima neki Spectra kolor (baš "kolor"), rade vrlo brzo i profesionalno



Citat:
drunkyduck:
Deo grada koji mi je blizi je Banovo Brdo, ali ako je dobar majstor u npr. Zemunu, odvuci cu monitor koristeci GSP i tamo ako treba. (nemam auto)


Gore lepo piše odakle je pokretač teme.
[ gilopile @ 01.10.2017. 21:21 ] @
Evo kako se laganini otvara velika vecina na zabice ( dakle bez srafova ). Nikakvo zabijanje srafcigera ili `trzalice` sa strane...Ovako se zabice najlakse opuste kada se ram savije i one odmah idu u kontra smer i oslobadja se deo po deo rama.

[ zeoN_Rider @ 01.10.2017. 21:28 ] @
Jel tako otvaraju i u Srpskom Miletiću?
[ gilopile @ 01.10.2017. 21:35 ] @
Yep, jos lepse se ovde otvaraju.

Za 5 min se rastavi monitor bez problema, zamenis kond za 10 min i sklopis. :)
[ zeoN_Rider @ 01.10.2017. 21:42 ] @
Eh šta ti je sever.
[ gilopile @ 01.10.2017. 21:48 ] @
To ti kazem...

Eh, koliko sam se i ja dugo mucio sa tim otvaranjem dok mi jednostavno jedan lik ne rece kako treba. Veca muka mi ga je bilo rasklopiti nego nesto raditi unutra :)

Sada kad mi neko donese, s vrata ga primim za ram i odmah dok ne dodje do stola vec je rasklopljen :D Milina.
[ zeoN_Rider @ 01.10.2017. 21:52 ] @
Citat:
gilopile
Eh, koliko sam se i ja dugo mucio sa tim otvaranjem dok mi jednostavno jedan lik ne rece kako treba. Veca muka mi ga je bilo rasklopiti nego nesto raditi unutra :)


Nemoj više, rasplakaćeš me.
[ vladd @ 02.10.2017. 14:29 ] @
Jeste, kao lik na filmu, krenes prsticima, pa onda daj zabodi gedojzlu

Ja sam napravio alatic od vitroplasta debljine pola mm, dovoljno je cvrsto, a ne grebe plastiku.

Koliko vidim, na filmu je samsung sa mnogo frendli zabicama.
[ bogdan.kecman @ 02.10.2017. 14:52 ] @
ja sam otvarao 4 razlicita samsunga i ima ih od "uber jednostavnih" do
"nema sanse da otvoris a da ne slomis ako ne znas *tacno* gde su zabice"
.. otvarao jedan dell, razbucao mu plastiku skroz (posle se okvir drzao
armiranim selotejpom) i tako dalje i tako dalje, ovi stariji
kvalitetniji (2008 26" je def stariji kvalitetniji) uopste nisu za
otvaranje prstima... aj sad, sto se samog alata tice, nije skup, paket
za otvaranje monitora, telefona i slicnih uredjaja "na klip" kosta 30eur
extra kvalitetan, 10eur "vise nego ok dobar", al sto bi to neko imao,
odneses u servis i das profesionalcima da zavrse, valjda tvoje vreme
kosta neke pare... dok provalis kako da ga otvoris, zatvoris, dok nadjes
odgovarajuci kond, dok dodas mali keramicki u paralelu (da potraje), dok
ovo dok ono izgubis ceo dan..
[ zeoN_Rider @ 02.10.2017. 15:06 ] @
Ma sve je to mačiji kašalj dok se ne do kopate Appl monitora.

[Ovu poruku je menjao zeoN_Rider dana 02.10.2017. u 16:19 GMT+1]
[ bogdan.kecman @ 02.10.2017. 15:48 ] @
haha otvarao vise apple laptopa, menjao im lampe u monitoru, otvarao i 2
30" apple monitora pokusavao da "zamenim hardware" ili da ga "bar malo
upgradeujem" tuga bozija
[ zeoN_Rider @ 02.10.2017. 18:14 ] @
Jes vala o tome se dan danas priča.
[ DSL @ 02.10.2017. 18:20 ] @
Citat:
zeoN_Rider: Jes vala o tome se dan danas priča.


Pricaju babe po brijacnicama, xexe.
Rajderu, poslednjih dana si bas raspoložen :)
[ zeoN_Rider @ 02.10.2017. 18:34 ] @
Citat:
DSL
Rajderu, poslednjih dana si bas raspoložen


Uvek sam raspoložen čak i kada je promena vremena.
[ drunkyduck @ 08.10.2017. 04:35 ] @
Evo da javim... vladd se ponudio da mi pomogne oko zamene kondenzatora. U dogovoru sa njim, ja sam otvorio monitor i izvadio Power board. Trebam da nabavim kondenzatore i da to donesem kod vladd-a da zalemi.

^ ovo sto ste procitali bila je kratka verzija. Ukoliko imate zivaca ili volje, citajte dalje. :)


Monitor sam otvorio gledajuci klip na youtube-u kako se otvara identicno oblikovan, samo mladji brat mog monitora (2693HM), znaci model 2493HM.




Napravio sam oko 40-ak slika nakon otvaranja monitora, ali kako ovo sve kucam sa tablet-a, nemam mogucnost da smanjim rezoluciju pa bi tako ucitane slike zauzimale preveliki prostor u ovoj poruci (kao da vec nema dovoljno teksta :) ) . Zato sam slike podelio u sekcije i kao takve ih okacio kao posebne galerije na imgur sajt, pa ko zeli moze da pogleda. (medju poslednjim slikama u Power board galeriji moze se videti kondenzator koji je iscureo) .

===============================
===============================

'Osnova'
----------
(kompletna galerija 'Osnova' na imgur-u) :
https://imgur.com/a/T7L6d

^ Ovako izgleda kada se digne plasticni poklopac od zadnje strane monitora. Inverter sa leve strane takodje ima i svoj limeni poklopac koji sam vec bio skinuo pre pravljenja fotografija.



===============================
===============================

'Inverter board'
--------------------------
(kompletna galerija 'Inverter board' na imgur-u) :
https://imgur.com/a/WrXqZ

Model: MIT68013.60-E1 REV:7

Dimenzije kondenzatora (precnik x visina) sam ja merio.

kondenzatori:
4x 220uF 35v (8 x 15 mm) - Rubycon KZE

^ Ovde su 4 kondenzatora 220uF 35v (Rubycon KZE)
Mozda gresim ali mi se cini da nisu zalemljeni 'through hole' vec su nogice zalemljene samo na gornjoj povrsini ploce.

Mislim da je inverter ok. Ne znam da li je dobro menjati i ove kondenzatore (lezece) jer im je lem samo sa jedne strane. Na badcaps forumu neko je pokusao da ih razlemi ali kako je nesto (lepak?) dodatno drzalo kondove uz plocu, lik je ostetio (iscupao) deo gornjeg sloja ploce, gde su nogice imale kontakt, kada je odlemljivao kondenzatore.


Onaj mali trafo u gornjem levom cosku ovako na zumiranoj slici deluje da ima rdje (oksida) na kontaktima, ali kada se gleda uzivo deluje vise kao da je nekom mascu (pastom?) premazivan (kao neki lak, tako nesto)


===============================
===============================

'Power board'
-----------------------
(kompletna galerija 'Power board' na imgur-u) :
https://imgur.com/a/KCLbN

Model: BN44-00181B / PSLF131501


Na 'Power board-u' postoji 13 elektrolitskih kondenzatora. Neki su sitniji a neki krupniji. Plus jos jedan 'debeljko' koji je postavljen u lezecem polozaju. Vrednosti sa tog 'debeljka' ne mogu da procitam posto su na donjoj strani na kojoj on 'lezi'. Ali sam na badcaps forumu nasao informaciju pa cu i nju navesti.

kondenzatori:
3x 1000uF 35v (12 x 20 mm) - Sam Young NXB
1x 1000uF 25v (10 x 20 mm) - Sam Young NXB
2x 2200uF 10v (10 x 25 mm) - Sam Young LXZ

2x 2.2uF 50v (5 x 11 mm) - Sam Young LXV
3x 22uF 50v (6 x 11 mm) - Sam Young LXV
2x 47uF 50v (6 x 11 mm) - Sam Young LXV

1x 220uF 450v (20 x 40 mm)
^ debeljko



Medju poslednjim slikama u ovoj (Power board) galeriji, se vidi jedan kondenzator (1000uF 35v) koji je 'prso'. U pocetku mi je bilo tesko da ga primetim (zbog neiskustva) jer sam ocekivao da se 'rascvetao' na vrhu, ali nije. Izlio se na svom donjem delu. I to tako da mu je (izgleda) unutrasnjost ostala na mestu a kompletan spoljni deo se izdigao uvis, bez pucanja kapice. Ona je samo blago nabubrila. Voleo bih da zamena kondenzatora resi problem, i nadam se da ce tako i biti.

===============================
===============================

'Main board'
--------------------
(kompletna galerija 'Main board' na imgur-u) :
https://imgur.com/a/THhyB

Model: BN41-00962A REV: 2007.10.26

Na Main board-u ili kako je jos zovu 'signal board' (ako sam dobro ukapirao) nema niceg 'specijalnog'. Meni kao laiku, sve deluje ok.

... osim jedne stvari koja mi je bila cudna. Naime kada se ploca drzi u rukama i okrece cuje se zvuk 'necega' u nekom elementu, kao neka mala mrvica (kuglica) koja se 'otkacila' pa sada ispusta zvuk tihog 'tandrkanja'. Posto nemam iskustva a i nisam mogao da odredim tacno mesto na ploci gde nastaje taj zvuk , ja sam pomislio da je ta 'mrvica' mozda unutar 'kristala' ili mozda ispod chipa, i da se nesto ostetilo negde unutra.

Citajuci topic-e na badcaps forumu, nasao sam pitanje jednog clana u vezi identicne stvari. Kaze covek cuje se kuglica negde da tandrce. Na to mu je odgovoreno da je ta kuglica upravo to,... znaci kuglica koja se nalazi unutar jednog kockastog elementa (lociranog desno od glavnog cipa) i da joj je funkcija da 'obrce' sliku iz horizontalne u vertikalnu (uspravnu), posto ovaj monitor (2693HM) ima PIVOT (moze da se obrce do 90 stepeni).
Tako da mi je ta nedoumica resena i (izgleda) da je sa Main board-om sve u redu. Ako neko zna, moze mi reci koji to element ima takvu funkciju (sa kuglicom)?


===============================
===============================

'T-CON board'
-----------------------
(kompletna galerija 'T-CON board' na imgur-u) :
https://imgur.com/a/JwYgk

Model: 260WU01C - (4A - 1 - C81031)


T-CON board sam pogledao. Onako na prvi pogled tamo deluje da je sve kako treba. Od cetiri ploce on deluje najcistije (zajedno sa Main board-om).

Mada citajuci topic-e na badcaps forumu, posle problema sa Power board-om, uglavnom je T-CON ploca druga po redu sto se tice ucestalosti kvarova bar kad je ovaj model u pitanju. Naravno bilo je i slucaja gde je inverter problem.


===============================
===============================

Topic-i koje sam iscitao na badcaps forumu:

https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=15751

https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=17904
https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=20968
https://www.tv-techniker.de/index.php?topic=4220.0

https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=35227
https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=39564

https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=41718
https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=41733

https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=41869
https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=58751

+
jedan ruski forum na kome izgleda ima sema monitora ali gde ja nisam uspeo da nadjem za moj model (ili nisam znao)
http://monitor.espec.ws/


===============================
===============================


Eto to bi bilo to ('ukratko') :)

Dalje slede neke moje nedoumice i pitanja, pa koga ne mrzi moze pokusati da cita dalje i odgovori na neka.


Znaci Power board ima ocigledan problem (zbog dotrajalih kondenzatora) ali se plasim i oko invertera da me on ne izda, s'obzirom da i tamo ima trafoa oko kojih se stalno stvara toplota. Sumljiv mi je onaj mali trafo tj. kontakti na njemu mada kada se uzivo posmatra ne deluje stravicno lose. Pa ipak mozda je na putu da postane 'lose'. Lemovi na inverteru su... pa sta znam... 'ne sijaju' bas nesto. Mozda gresim jer se ne razumem ali mozda su takvi (lemovi) od silnog zagrevanja i hladjenja tokom godina.
Kondenzatori na inverteru deluju... 'ok' (?), ali pri samoj pomisli da se i oni zamene, nakon sto sam video sliku kako izgleda kada je neko razlemio jedan... ulivaju mi strah da se ploca invertera ne osteti prilikom pokusaja odlemljivanja.



Elem... pitanja:


Q1:

Medju procitanim temama za ovaj model monitora (2693HM) primetio sam da ljudi navode drugacije (ali vrlo slicne) oznake ploca, npr:

Inverter:
MIT68013.50 REV:6
MIT68013.51 REV:6
MIT68013.60 REV:7 (moj model)

----

Power board:
BN44-00181A /PSLF131501
BN44-00181B /PSLF131501 (moj model)

----

T-CON:
CPT 260WU01C - (8A - 1 - S7Y160)
260WU01C - (4A - 1 - C72041)
260WU01C - (4A - 1 - C81031) (moj model)

----

^ ocigledno je (uporedjujuci oznake) da moj monitor ima novije verzije (revizije) u vecini slucajeva kada poredim sa oznakama koje su drugi ljudi kacili za isti tip monitora.

Zanima me, pretpostavke radi, da li bih mogao u moj monitor da ubacim neke od tih 'starijih' revizija i da on radi? Pretpostavljam da su nove revizije donele neke ispravke tj. poboljsanja inace ne bi postojao razlog da se ploce oznacavaju 'vecim' brojevima (ili 'sledecim' slovima) . Medjutim, razmisljam, da li bi starija ploca (od istog modela monitora) nesto 'pokvarila' (da li bi nesto spalila/sagorela) od ostalih komponenti? Znam da cete reci da se to ne moze sa sigurnoscu znati, ali kakvo je vase generalno misljenje? Sigurno vam se desavalo da se nesto ne moze popraviti i da treba zameniti celu plocu a nema da se nadje bas 100% identicna oznaka. Da li koriscenje 'veoma' slicne od istog modela monitora u vecini slucajeva moze da 'prodje'?





Q2:

Druga stvar koja me zanima... da li bi se umesto ovih 'standardnih' kondenzatora mogli postaviti oni aluminijumski sto ih zovu nesto kao 'japan solid state capacitors'. To su oni koji se montiraju na npr. grafickim karticama ili kod maticnih ploca u delu za naponsku jedinicu. Isti su prisutni i na 'Main board-u' od ovog monitora. 'Kao' traju 'duze' i ne mogu se izliti. Da li je to tacno ako se uporede sa standardnim ali LOW ESR kondenzatorima, i ima li neceg negativnog u poredjenju njih sa ovim 'standardnim'?






Q3:

Znao sam od ranije da zamenski kondenzatori moraju biti istog kapaciteta kao i originalni, ali da 'radni' napon na zamenskom moze biti i veci. Objasnjeno mi je da oni deklarisani na vecem naponu ce (u mom slucaju) raditi na nizem naponu pa bi i to trebalo da utice na kraju na vek trajanja zamenskog kondenzatora. Sta me zanima?

Ako mi je originalni kondenzator deklarisan za napon od 10v, koliko visok deklarisan napon mogu da koristim za zamenski? 16v? 25v? 35v?
Pretpostavljam da ne treba preterivati pa me zanima da li da uzimam prvi sledeci (u ovom slucaju 16v) ili mogu da idem i na drugi veci po redu (25v)?

...i sta da uzimam za ove sto su deklarisani na 35v odnosno na 50v?





Q4:

Dobio sam informaciju gde da probam da nabavim kondenzatore. I sam sam nasao negde spisak radnji kod nas. Neke sam sajtove prodavnica pretrazio, ali izgleda da cu tesko naci ono sto zelim. A to je kvalitetan brand (panasonic, nichicon, rubycon) LOW ESR sa kapacitetom koji mi treba i naponima a da i dimenzije odgovaraju originalima. Ok, za visinu i nekako, ali ima mesta (na Power board-u) gde su kondenzatori skoro pa milimetar jedan od drugog i ne bih tu mogao staviti siri kondenzator jer jednostavno nema mesta, pa mi drugaciji precnik zamenskog pravi problem.

Koje bi mi vi radnje preporucili pa da probam da kod njih proverim ima li ovih kondenzatora koje trazim?

btw. gledao sam sajt comet-a. Dobar design, podseca nekako na mouser, cak mi se cini i da imaju kvalitetnu ponudu ali izgleda da su nekako 'prazni' tj. nemaju nista na stanju ni u Srbiji a ni u Bugarskoj. Jedino sam u njihovoj 'farnell' sekciji nasao ( Panasonic EEUFM1A222 2200uF/10v 105C) ali veceg precnika (12.5 x 20 mm) i to sve (valjda) u magacinu u Londonu. E, jbga. :)





Q5:

Poslednja fotografija u imgur galeriji za T-CON plocu prikazuje jednu sasusenu lepljivu traku. Njena funkcija je da samo drzi kablic prilepljen uz lim. Medjutim kako se taj deo (pretpostavljam) greje, da li mi treba neka 'specijalna' traka koja je namenski proizvedena da trpi temperaturu i koju cu iskoristiti za tu namenu.... ILI mogu za to da iskoristim najobicniju izolir traku bez straha da ce usled toplote da napravi neki problem (npr. da se istopi pa da se negde zalepi) ?





Zavrsih novelu. :)

Izvinjavam se na duzini post-a. Ali,... za razliku od vas koji ste citali (ako ste citali), ja sam ovo kucao na tablet-u. (mislim da je meni bilo teze i rado bih se menjao) :D

[Ovu poruku je menjao drunkyduck dana 08.10.2017. u 05:55 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao drunkyduck dana 08.10.2017. u 06:18 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao drunkyduck dana 08.10.2017. u 06:23 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao drunkyduck dana 08.10.2017. u 06:31 GMT+1]
[ ademare @ 08.10.2017. 12:57 ] @
Veliki post , pa cu ga citati kasnije , celog

Sto se tice lezecih kondezatora . NIsta narocito . Pre nekih 10-tak godina , kada nisam bas bio vican lemljenju , kao danas , otvorim , mini konzolu , i ogromna vecina kondezatora , otisla u vecna lovista ! Jos nisu ovako obicni , lezeci , vec osim sto leze , svaki je imao i plasticni cetvrtasti omot oko sebe !

Takve do tada nisam ni video , svi naravno zalemljeni samo povrsinski , ne prolaze kroz plocu . Poskidam ja 20-tak njih , par sam ostavio jer su bili dobri i na totalno zeznutom mestu . Popisem oznake, kupim priblizne po voltazi , kapacitet isti , voltaza , moze i malo jaca .

Iako nisam bio bas ekspert , nikakva ostecenja na ploci , ne mogu da nastanu , sem ako neko radi sa letkomom , za oluke Posto je mini konzola , ja nisam pravio bas lezece od obicnih , ali klestima se nozice iskrive,saseku na potrebnu duzinu, pa su imali lufta nekoliko milimetara .

Posle zamene , konzola , proradila, cini mi se i bolje nego fabricka
[ gilopile @ 09.10.2017. 14:08 ] @
q1, to ti niko sa sigurnoscu ne moze reci. Ali ako fizicki svi konektori odgovaraju, velkika je verovatnoca da ce da radi. Mora da se proba.

q2, mozes naravno, koristiti solid kondenzatore umesto klasicnih.

q3. Uvek je najbolje vrsiti zamenu identicnim vrednostima, a u slucaju da ih nemas pri ruci, ides sa jacim. Npr. ako je originalni 10V, stavis 16, ne treba preterivati, tj. umesto 10, staviti 35. Posto su to prilicno standardne vrednosti, najbolje naci identicne i mirna glava. Imao sam slucaj da sa jacim nece da radi kako treba, duze se palio monitor nego sto bi trebalo. Sve zavisi u kojem delu i za cega se koristi kond u semi...

q4. Ja trpam koje god nadjem pri ruci i nisam imao problema, ni u smislu da kratko traju, ni da prave neki problem.

q5.Traka je tu samo da drzi koliko toliko kabel ako slucajno povuces board da ne iscupas konektor na panelu, moze i bez nje. A mozes umesto nje staviti najobicniji malo kvalitetniji selotejp ako nemas kapton traku. Nije tu bog zna kolika temperatura.... Izolir ce da se bukvalno istopi, tj. pustice onu lepljivu masu i samo otpasti posle nekog vremena i onda bolje nista nego njega stavljati.
[ zeoN_Rider @ 09.10.2017. 14:25 ] @
Citat:
ademare:
Veliki post , pa cu ga citati kasnije , celog ;)


Ja sam počeo ali je mnogo dugačko te sam batalio.
[ drunkyduck @ 14.11.2017. 13:10 ] @
Evo samo da javim...

Prosle nedelje su mi konacno stigli kondenzatori. Prekjuce ih vladd zamenio. I evo, sve radi kako treba. Hvala vladd !!!

[ gilopile @ 14.11.2017. 14:03 ] @
E bas mi je drago da je sve ok.
Bravo na vladd :)
[ baresi @ 14.11.2017. 15:32 ] @
Ova boja je neka čudna, ne znam dali je sve u redu.
[ drunkyduck @ 14.11.2017. 15:55 ] @
Citat:
baresi:
Ova boja je neka čudna, ne znam dali je sve u redu.

^ :)

Boja je kompletno u redu. Imam u sobi dve ogromne neonke koje svetle kao 'leti u podne' :), i prilicno je soba osvetljena, jer nisu ni namenjene za sobu vec za neku halu. :D (ali meni extra). Medjutim kada uperim mobilni u monitor, da bih napravio sliku, mobilni automatski zatamni sopstveni ekran i unisti celu zamisao. Pokusao sam par puta i odustao. Mobilni je kriv, monitor je kako treba. Doduse grejao se sa zadnje strane (oko mesta gde se i nalazi powerboard) kada sam ga ukljucio po prvi put, malo me uhvatila panika, pa sam proguglao. Nasao sam da se moze 'jace' grejati jer je osvetljenje stavljeno na 100%. Ja pogledao, kad i kod mene tako. :) Mada je tako stajao godinama. Smanjio sam mu osvetrljenje sa 100 na 55 i kontrast sa 85 na 75 i evo radi kako treba. (a razlike skoro pa da i nema). Greje se ali ne onako 'pakleno' kao kad ga ukljucih po prvi put. Slika je kako treba. Samo nek ostane ovakva i ja sam zadovoljan. :)

Jedino me zanima da li se svi monitori tako greju? (LCD monitori) Cimnuo sam drugara prekjuce da ga pitam jel' i njegov monitor vruc, i kaze nije uopste. On ima neki Dell 23" LED IPS. Verovatno ta 'nova' (LED IPS) tehnologija pa je ladniji (sta znam), posto je njegov monitor star oko 3-4 godine, dok je moj iz 2008. Moguce da mi se monitor grejao ovako i sve ove godine, ne mogu bas da tvrdim da je tako bilo, posto ga nisam nesto preterano 'pipkao' pozadi. Mozda nije bio toliko vruc sa 100% osvetljenjem, ali mozda i jeste. Nemam pojma, bas nisam do te mere obracao paznju. Potrudio sam se da mu obezbedim bas 'extra kondenzatore' i nadam se da ce to znati da ceni. :)
[ baresi @ 14.11.2017. 16:04 ] @
Ma ne, sve je ok, mala šala jer je boja ljubičasta, roza, a to je obično ženska boja.
[ gilopile @ 14.11.2017. 16:17 ] @
Koliko sam shvatio, radi se o CCFL pozadinskom, tako da lampe ili svetle ili ne, nema dimovanja. Bar je tako na ogromnoj vecini. Postoje i dim lampe, vidjao sam kod nekih TV-a gde je moguce smanjiti njihov intezitet svetla...ali je prava retkost. Dimovanje, tj brightness se vrsi preko samog panela. propustanje svetla...Tako da ce se isim intezitetom grejati kako god da podesis.
Lampe se greju i to nije nista novo, greje se i power board...sve je to ok/
[ drunkyduck @ 14.11.2017. 16:31 ] @
Citat:
baresi:
Ma ne, sve je ok, mala šala jer je boja ljubičasta, roza, a to je obično ženska boja.

:)

Boja je u originalu skroz bela (znaci #FFFFFF). Ali me mobilni h3b3. :)


Citat:
gilopile:
Koliko sam shvatio, radi se o CCFL pozadinskom, tako da lampe ili svetle ili ne, nema dimovanja. Bar je tako na ogromnoj vecini. Postoje i dim lampe, vidjao sam kod nekih TV-a gde je moguce smanjiti njihov intezitet svetla...ali je prava retkost. Dimovanje, tj brightness se vrsi preko samog panela. propustanje svetla...Tako da ce se isim intezitetom grejati kako god da podesis.
Lampe se greju i to nije nista novo, greje se i power board...sve je to ok/

Lampe svetle odlicno. Brighness sam promenio preko OSD menija na monitoru. Medjutim, jeste cinjenica, da se monitor greje manje od kako sam mu smanjio osvetljenje (brigntness) sa 100% na 55%. A sto se grejanja power board-a tice, da... tako to mora da bude. Jedno sto ja dok me ova muka nije snasla, nisam ni razmisljao niti obracao paznju na sve to. Sada kada sam bio 'nateran' da neke stvari saznam, malo sam (ili malo vise) paranoican. :)
[ ademare @ 14.11.2017. 16:39 ] @
Ne sme nista da se greje ! Evo moj Philips iz 2009 . 22 inca , ladan ko spricer

Nikada vise takav nece biti napravljen , izgurao je hiljade sati za ovih sad ce 9 godina i slika kao i prvog dana .

Sto rece Gile , nema on osvetlje kao ti sa diodama, dimovanje, vec kao na Tv-u , Brightnes , osvetljenje slike i kontrast .
Kod mene je Brightnes 75 , kontrast 50 . Ne greje se ni na vecim podesavanjima, ali ja ne volim da bljesti .
[ drunkyduck @ 14.11.2017. 16:47 ] @
Citat:
ademare:
Ne sme nista da se greje ! Evo moj Philips iz 2009 . 22 inca , ladan ko spricer

Nikada vise takav nece biti napravljen , izgurao je hiljade sati za ovih sad ce 9 godina i slika kao i prvog dana .

Sto rece Gile , nema on osvetlje kao ti sa diodama, dimovanje, vec kao na Tv-u , Brightnes , osvetljenje slike i kontrast .
Kod mene je Brightnes 75 , kontrast 50 . Ne greje se ni na vecim podesavanjima, ali ja ne volim da bljesti .

Pa stvarno ne znam. Mozda ti imas neki 'stedljivi' monitor. Ovaj moj 'rasipnik'. :)

Mada, nemoguce da se bas ne greje? Power board gde su trafoi prosto 'mora' da stvara bar neku toplotu, zar ne?
[ ademare @ 14.11.2017. 17:01 ] @
Dobro , vidis da sam namignuo

Mlak je na vrhu gde su otvori za hladjenje . Sad nemam cime da izmerim precizno, ali je celom duzinom , jednako mlak , oko 30-32 stepeni ima .

Vec oko 4-5 cm nize nema nikakve toplote , po celom monitoru. Znaci gornja ivica plus oko 4cm je mlako .
[ gilopile @ 14.11.2017. 17:06 ] @
Ma nemoj to da te opterecuje, nisu svi monitori isto projektovani. Zavisi od mnogo cega...Npr. moj samsung 22` se nenormalno grejao, primetno vise od vecine. Leti bas bas, morao sam da ga gasim jer prokuvah sa njim. Dok, recimo, neki Asus, slicnih karakteristika mlak...
Postici ce on svoju uobicajenu radnu temperaturu i to je to. Za komnponente to nista ne znaci, da li radile u amijental. temp od 40 ili 60, isti djavo. Lampe pogotovo. Ako se panel `ne buni`, tj. ne dobijas neke fleke, onda mu toplina ne smeta, a najmanje samoj lampi.
[ zeoN_Rider @ 14.11.2017. 17:07 ] @
Citat:
drunkyduck:
Prosle nedelje su mi konacno stigli kondenzatori. Prekjuce ih vladd zamenio.


A šta bi sa mojom preporukom servisa?
[ bogdan.kecman @ 14.11.2017. 17:09 ] @
monitori to godiste se greju vise od ovih modernih (mnogo vise) a i ovi
moderni kvalitetniji oce malo vise da se greju (2560 27" se greju cca
30% vise od istih 1920 27", 2560 30" 7 godina star se greje tipa
500-600% u odnosu na 27" godinu dana star) .. to je mator monitor,
matora tehnologija, normalno je da se greje vise od ovih novih modernih
[ Living Light @ 14.11.2017. 17:25 ] @
Tako je, matora tehnologija,

kao ovaj moj plazma TV koji greje 300W,
za 10 sati pojede 3kWh, a mesecno 90kWh.

Kao da imam bojler u dnevnoj sobi :)
[ drunkyduck @ 14.11.2017. 17:33 ] @
Citat:
ademare:
Dobro , vidis da sam namignuo ;)

Mlak je na vrhu gde su otvori za hladjenje . Sad nemam cime da izmerim precizno, ali je celom duzinom , jednako mlak , oko 30-32 stepeni ima .

Vec oko 4-5 cm nize nema nikakve toplote , po celom monitoru. Znaci gornja ivica plus oko 4cm je mlako .


Tako nesto slicno je kod mene. Toplota se oseca samo na 'ventilacionim otvorima' na plastici, celom duzinom u gornjem delu (horizontalne zadnje strane) monitora. Doduse nije podjedanko jer je na ivicama (sto bih rekao da je logicno) mnogo blaze, ali je jace izrazeno tamo gde se otprilike i nalazi power board. (kod mog monitora, prorezi za ventilaciu su siroki oko 3cm i pocinju otprilike 1cm nize od vrha)


Citat:
zeoN_Rider:
A šta bi sa mojom preporukom servisa?

Hteo sam da donesem, ali bas nikako nisam mogao da nadjem prevoz. Podigao sam monitor da proverim i ovo nema sansi da bih uspeo da dovucem do servisa koji si spomenuo a da ga (daleko bilo) ne ispustim i ili razbijem po autobusu. Ono sto je jos cudnije... ja sve kutije od svega sto valja da sam kupovao, jos uvek cuvam. Ali kada sam potrazio kutiju od monitora, i otvorio je, u njoj nisam nasao one...'oblike' od stiropora (fabricke). Gde je to nestalo nemam pojma. Uglavnom, monitor spakovan u svojoj originalnoj kutiji je OGROMAN. To ja ne bih mogao da donesem na ruke. A po komsiluku nigde nekoga ko ima auto (i vremena) za to.

Na kraju, vladd se ponudio da on zameni kondenzatore, ako cu ja da donesem samo power board (tj. da otvorim monitor). Pa sam tako i uradio. Sto verujem i da sam napisao u prethodim porukama. Polako sam otvorio, nisam pokidao ni jednu zabicu. Jedino sam, posto nisam imao 'profi' alat za otvaranje, ostavio sitne tragove od (veoma tankog) srafcigera, na mestima gde sam pokusavao da ga otvorim. Ali sam otvaranje radio bas sporo, pa steta nije uopste velika (iako se vide tragovi kada zagledas). U svakom slucaju nije otvaran ko sto rekose neki 'od vrata do stola jednom rukom, i vec otvoren dok stigne do stola' :D

Elem, kada sam vec otvorio monitor i izvadio power board, nakon sto sam video koji su kondenzatori, pokusao sam da nadjem sta mi treba za zamenu. Necu biti skroman, pa cu reci da sam procesljao sve topice (a i naveo sam ih) na badcaps forumu koji se ticu bas mog modela monitora, i 'doktorirao' one kondenzatore koji meni trebaju. Kako kod nas nisam mogao da nadjem bas te koje sam hteo (jer sam hteo da mu stavim stvarno VRH kondenzatore), odlucio sam se da platim 'harac' comet-u (25%) + plus 20% pdv, i da narucim sa digikey-a (imao sam ponudu i za farnell, ali ono sto me iznenadilo, osim onih bas sitnih kondenzatora, farnell je bio skuplji od digikey-a).

I eto tako, nacekah se sigurno 3 nedelje, i na kraju odnesoh kod vladd-a koji se ponudio da mi to promeni, posto sam trebao samo power board da donesem, i da nakon zamene sam sklopim monitor. Monitor radi. Jos jednom:



Hvala i tebi zeoN_Rider za preporuku servisa, ali nisam mogao nositi ovu grdosiju 'na ruke' kroz gradski, jer bih je garantovano ostetio.


Nabavicu i ta cuda od kineskih otvaraca za telefone, tablete i monitore, pa cu imati za 'ako zatreba'. Jedino zaboravih da pitam vladd-a da mi pokaze kako izgleda taj 'otvarac' sto je on napravio (valjda od epoxy-a)?


Citat:
bogdan.kecman:
monitori to godiste se greju vise od ovih modernih (mnogo vise) a i ovi moderni kvalitetniji oce malo vise da se greju (2560 27" se greju cca 30% vise od istih 1920 27", 2560 30" 7 godina star se greje tipa 500-600% u odnosu na 27" godinu dana star) .. to je mator monitor, matora tehnologija, normalno je da se greje vise od ovih novih modernih


Hvala Bogdane na dodatnom pojasnjenju. Ovaj moj je 1920x1200. Steta sto se vise ne prave 16:10 monitori :(


Citat:
Living Light:
Tako je, matora tehnologija,

kao ovaj moj plazma TV koji greje 300W,
za 10 sati pojede 3kWh, a mesecno 90kWh.

Kao da imam bojler u dnevnoj sobi :)


haha, jos samo da ga prikljucis na vodovod i eto resenja :D

Mada, zar nije plasma i inace poznata sto trosi (sto je trosila) vise struje, pa je zato i 'nestala' sa trzista u odnosu na LCD tehnologiju?
[ zeoN_Rider @ 14.11.2017. 17:44 ] @
Citat:
drunkyduck

Hteo sam da donesem, ali bas nikako nisam mogao da nadjem prevoz.


'si čuo za taksi?
[ drunkyduck @ 14.11.2017. 17:49 ] @
Taksijem se vozi gospoda. :)
[ zeoN_Rider @ 14.11.2017. 17:54 ] @
I gospođe.
[ Living Light @ 14.11.2017. 18:14 ] @
Citat:
drunkyduck:
Citat:
Living Light:kao ovaj moj plazma TV koji greje 300W,
za 10 sati pojede 3kWh, a mesecno 90kWh.
Kao da imam bojler u dnevnoj sobi :)

jos samo da ga prikljucis na vodovod i eto resenja


Vec sam pomislio da sa strane busim rupe (ulaz-izlaz),
i redno vezem jednu malecku Grundfos ili Danfoss pumpicu,
nabavio i "Fitinge" od 1/2 cola,
pa da deo toplote bakarnim cevima odvedem u drugu sobu :)
[ zeoN_Rider @ 14.11.2017. 18:18 ] @
Citat:
Living Light: Vec sam pomislio da sa strane busim rupe
i nabavio "Fitinge" od 1/2 cola,
pa da deo toplote bakarnim cevima odvedem u drugu sobu :)


Zima a?
[ Living Light @ 14.11.2017. 18:35 ] @
Vuce sa svih strana,
prozori se rasušili,
vrata plitka/kratka,

Zavesa se drma,
a na nogama 2 para carapa :)
---------------------------------

Nego ozbiljno:

Ko smisli tu plazmu sa 300W ?
Šta tu jede toliko struje ?

ebt, ko radijator na pola snage,

Kad treba da prodjem pored TV-a,
prvo se skinem u kupaće gaće, pa onda brz prolaz ispred ekrana:)

Kako li ovi u Servisima popravljaju te Plazme?

Klima im je stalno ukljucena ? ..iLi ..
[ zeoN_Rider @ 14.11.2017. 19:06 ] @
Citat:
Living Light

Klima im je stalno ukljucena ? ..iLi ..


Otvoren prozor, sa pogledom na poštu.
[ Living Light @ 14.11.2017. 19:58 ] @
Eee,
kad ces Ti da se uozubiljis ?

Za 'edno 50-80 godina :)

???

Nisi rekao sta to u plazma TV-u toliko greje ?
[ Webstar1 @ 15.11.2017. 12:53 ] @
Pouzdan i dobar servis je na Novom Beogradu, Videofon servis, tamo nosim sve monitore i tv iz firme.
[ zeoN_Rider @ 15.11.2017. 13:08 ] @
Citat:
Living Light:
Nisi rekao sta to u plazma TV-u toliko greje ?


Sam ekran a i napajanje.
[ gilopile @ 15.11.2017. 13:10 ] @
Citat:
Living Light:
Eee,
kad ces Ti da se uozubiljis ?

Za 'edno 50-80 godina :)

???

Nisi rekao sta to u plazma TV-u toliko greje ?


Greje se sve, Livingos. Napajanje, mainboard, inverter pogotovo i lampe. Unutra neonke k`o u robnoj kuci `80-ih :)
Zimi je to super, dosta se povisi ambijentalna temperatura u sobi, ali leti, uzas. Rekoh ti jednom, izbaci ga leti napolje, zatvori prozor i gledaj tako :) Daljinski ce da funkcionise i kroz zatvoren prozor, naravno. Samo zastiti odozgo sa najlonom da ne udje kisa i da ga ne pokake golubovi :D
[ zeoN_Rider @ 15.11.2017. 13:13 ] @
Citat:
gilopile Unutra neonke k`o u robnoj kuci `80-ih :)


Koje neonke?
[ gilopile @ 15.11.2017. 13:16 ] @
Pa ne znam, valjda ccfl koristi za backlight ili gresim?
[ zeoN_Rider @ 15.11.2017. 13:30 ] @
Grešiš.
[ gilopile @ 15.11.2017. 13:38 ] @
Sta je unutra, LED? Sve jedno, greje se i on, pogotovo na tim `cepanka` TV-im, kad pogledas koja je to povrsina, pa dovoljno je i da je mlaka, zagrejace prostoriju :)
[ emiSAr @ 15.11.2017. 13:39 ] @
Ako ima jedno 68-80kg onda je plazma-tenologija koja prikazuje sliku bez redova-ekran nosi 80% tezine sprave.-
pOz
[ DSL @ 15.11.2017. 13:57 ] @
Citat:
zeoN_Rider:
Citat:
gilopile Unutra neonke k`o u robnoj kuci `80-ih :)


Koje neonke?


Sto bi danasnji moderni nacin komunikacije rekao...ROFL..

sama rec plazma, odnosno cetvrto stanje materije, dovoljno govori...
[ vladd @ 15.11.2017. 15:42 ] @
Jes, mala plazma, veliko grejanje, male elektrode, napusteno do sledeceg kvantnog skoka u pouzdanosti rada ekrana.

Elem, da i ja kazem nesto. Pristao sam na ovu opciju samo zato sto je drunkyduck toliko pazljiv i posvecen svom monitoru, sto se potrudio da sam otvori svoj monitor i nabavi kondove po zelji, a i mogao je sve vreme da prusustvuje zameni, i da ne razmislja da li su zamenjeni svi, po zelji, ili samo jedan do dva kriticna, odnosno crknuta, u zoni koju je Jazbina predvideo. Psu zona napajanja ccfl.

U servisu bi dobio pouzdanu uslugu, mogli bi da zamene dva konda i da daju garanciju godinu dana, bez problema, ali postoji sumnja da bi radili pred musterijom, da bi ispunili sve zahteve oko realno nepotrebne ali zeljene zamene svih kondova, i da bi bas ispunili zelju za konkretnim kondovima. Obicno stave dobre koje imaju i koji ce raditi bar par godina..

Zbog tih nijansi, zelja i sigurnosti, je cela stvar uradjena na ovakav nacin.
[ zeoN_Rider @ 15.11.2017. 16:31 ] @
Citat:
gilopile:
Sta je unutra, LED? Sve jedno, greje se i on, pogotovo na tim `cepanka` TV-im, kad pogledas koja je to povrsina, pa dovoljno je i da je mlaka, zagrejace prostoriju :)


Imam jedan od 42" rasklopljen težak oko 35Kg i znam šta sve ima unutra. Veći deo težine odnosi se na ekran jer je staklo debelo x veličina.
[ Zlatni_bg @ 16.11.2017. 10:04 ] @
Kada je napajanje van monitora (u vidu adaptera) da li je dovoljno samo menjanje adaptera pri problemima o kojima se ovde prica?
[ gilopile @ 16.11.2017. 10:11 ] @
Najcesce je to bolje resenje, ali opet ne rade sve komponente na 12V ili od koliko je adapter, vec mora da ima razne regulatore 5V, 3.3V...i oni u svom sklopu imaju elektrolitske filter kond. koji ce crknuti pre ili kasnije...
Jednostavno potrosna roba. Uglavnom u svom veku trajanja monitora jednom je potrebno zameniti kond i produziti mu vek dok ne odapne sve redom, lampe, drajveri za LED, LE Diode, inverter, main board, panel...:)
Moze lagano da traje 5,6,8 godina ako je kvalitetniji monitor sa jednim osvezenjem kond. Posle toga se bukvalno sve raspada :) Lopatu u urike i na djubre...Ovo kazem iz iskustva. Kad krene da crkava sve zivo nakon x godina, dzabe svi el. kond ovog sveta :)
[ zeoN_Rider @ 16.11.2017. 11:26 ] @
Sve je to tačno ali treba uzeti u obzir i koliko monitor radi na dnevnom nivou.
[ gilopile @ 16.11.2017. 12:56 ] @
Recimo neka klasicna upotreba 6-8h dnevno. Ako radi i ne gasi se, naravno da ce da ce brze da lipse. Obicno kad ga ugasis nakon par godina i `odmori` par dana, taj vise majci ne startuje :)

Ja stvarno ne znam, ali se CCFL, sto se veka trajanja tice, jako dobro pokazao. Ne znam ni koje lampe sada stavljaju, mislim unazad par godina dok se nije LED masovno poceo da ugradjuje. Milion monitora mi je proslo kroz kucu, laptopova koji su radili i po 10 godina, neki monitori iz raznih firmi koji se nisu gasili i CCFL i dalje radi kao i prvog dana.
Kad pogledas ove relativno novije monitore sa CCFL, ni blizu vek trajanja kao kod ovih prvih koji su izasli.
Sada je to sve podjednako, crkava i CCFL i LED, nema razlike, i ono LED traje milion radnih sati isl. je totalna glupost. Kitu on traje. Gotovo svakodnevno mozes procitati ovde ili na drugim mestima kako je odapelo LED pozadinsko na TV-u...A radili svega par godina...

Ne moze se vise ni zanati, pratiti, sta i kako ugradjuju, sta valja, a sta ne...

Zeonko, reci mi, koji TV imas rasklopljen? Onaj od 42`? Mozda bi mi odgovarao neki deo za moj, ako neces da popravljas ili ako je crko panel i sl.? Pa da se izdogovaramo...

[Ovu poruku je menjao gilopile dana 16.11.2017. u 14:14 GMT+1]
[ zeoN_Rider @ 16.11.2017. 14:15 ] @
42" Samsung.
[ bogdan.kecman @ 16.11.2017. 15:14 ] @
@galopile imam jedno 15tak takvih asusa ovde u ormaru, 27" 1920 ..
radili par godina i onda godinu dana u ormaru, nema boga da ga upalis :D
:D ... sve cekam da skupim neki slobodan dan pa da ih sve odjednom
opravim al mi nije bas neki prioritet, to su pixeli ko rode pa te
monitore niko ovde nece koristi. svi su presli na 27" 2560 ... nego kad
dodas jedan blok u paralelu sa svim tim elkoima traju mnoooooogo duze,
nije mi jasno sto to ne stavljaju bar u ove skuplje monitore :(
[ gilopile @ 16.11.2017. 15:45 ] @
To ti kazem :D
Ma sredices ih ti. Al si ih nakupio, bokca ti izedem :)Nacice oni primenu neku, nije to lose toliko, realno 99% nas koristi takve :) Bar podelis prijateljima koji kubure sa monitorima i malo sebi prostora napravis...:)
Ma i za 50eur da ih rastosiljas po komadu pa si polu bogat coek :)

A to za blok kond je fina ideja. Mozda kad sebi nabavim neki kvalitetan monitor pa da odradim, cisto da manje strepim, jer mi obicno otkaze kad ti najvise treba...
Eh, Bogdance, da oni hoce da naprave neunistiv monitor, oni bi ga, veruj mi i napravili. Al to im ne ide u prilog, naravno. A da ga prodaju za 3x vecu cenu, ni to nece da moze, konkurenti su tu...A i tehnologija svaki cas napreduje, tj. daju nam na kasicicu i monitor realno zastari nakon 3-4 godine kad izadje nesto ultrastije...
[ bogdan.kecman @ 16.11.2017. 16:38 ] @
nakupi se, developeri vole velike monitore .. bilo toga vise no brdo smo
razdelili, nije moje, firmino.. teli pobacaju pa ja nisam dao reko daj
da ispopravljam, steta.. pa evo nikako da se nakanim.. prioriteti jbg ..
ja drzim jedan taj asus ovde za mikroskop sa hdmi izlazom posto mi taj
low res skroz ok ionako mikroskop izbacuje 1080p tako da je idealno :D
.. ali to je ono radio godinu dana dok je bio upaljen, nestalo struje
jedan dan i prc vise nece se upali.. samo se nateram jedan dan jedan da
otvorim da vidim sta mi fali od delova da kupim pa da napravim redaljku :D

elem to sa blokom radi extra, znaci ono 680uF ili 1000uF low esr elko 12
ili 36V koji su obicno problematicni, kad ga zamenis na noge mu direkt
sa druge strane stavis u paraleli nekoliko 1206 blokova ja obicno turim
1uF, 200nF, 10nF i 1nF sve onako jedan na drugi :D ... mada dovoljno i
samo jedan 100nF 50V ... ako se osecas dobro umesto obicnog elko-a turis
tantal .. traju ba sto godina :D .. kod monitora sa CFL  svetlom zgodno
to odraditi ranije, pre nego rsnu, posto cesto kad skoci esr na elkoima
u switcheru za hiv napajanje za lampe oce probije onaj trafo a naci ih
obicno kosta vise nego drugi monitor pa onda mora budzis externi drajver
za cfl .. tako da je tu zgodno "pojacati" kondove keramikom da sacuvas i
trafo :D ... mada ono nisam video cfl osvetljenje ima vec par godina..
[ Zlatni_bg @ 17.11.2017. 01:59 ] @
Gde najbezbolnije i najbrze kod nas uzeti low ESR elkoe? Samo nemojte da mi kazete preko cometa... :/ Jurim ih sad zbog napajanja, radio kinez (raidmax, koji li je q) na Athlon 5350 masini, home server, ali vec 2-3 god 24/7... jeste da vuce 20W iz uticnice (obozavam AM1 soket) ali 'biga, struja tece pa tece. A najjeftinije napajanje sam mu uzeo jer mi stvarno nije bila bitna efikasnost (na 20W nista mi ne igra ulogu, 70 ili 80%), ali sad ce prvo ono da ide na otvaranje zbog poluraspalog ventilatora koji je poceo da me budi u pola noci koliko je otisao lezaj, pa taman da mu izmenjam i osnovne elkose.
[ bogdan.kecman @ 17.11.2017. 02:13 ] @
technodis (ako mozes da platis preko firme) ti naruci odakle oces, sta oces

ima radnja u balkanskoj koja valja odlicne low esr elkoe

http://www.silken.rs/navigacij...orija=ELEKTRONSKE%20KOMPONENTE

samo obrati paznju, neka napajanja ne mogu da rade sa "ultra low esr" mora obican "low esr", sa "ultra low" oce proosciluju i ne rade kako treba
[ Zlatni_bg @ 17.11.2017. 18:53 ] @
Hvala ;)

Ovo je bas ono sto mi je trebalo.