[ fangorn @ 01.04.2019. 17:14 ] @
Imam neki android box, totalno mrtav.
Otvorio sam ga i video da je ovaj element ekstremno topao na dodir odmah po ukljucivanju adaptera u struju,
tako da pretpostavljam da nije dobar.
Isti takav postoji na jos jednom mestu na ploci i nije vreo.
Izmerio sam i uporedio napone na nozicama jednog i drugog i nisu isti,
kod ovog sto je vruc je na jednoj 0.16v a kod ovog drugog ispravnog 1.8v.

Oznaka je LPS 1C8s1 ali ne mogu da nadjem nista na netu.
Evo i slika, ako neko zna.




[ looker-on @ 01.04.2019. 17:56 ] @
To bi trebao da bude dc/dc konvertor. Pin 1 bi trebalo da je in a 5 out. Uporedi sa ispravnim i vidi koliki napon daje na izlazu.
[ fangorn @ 01.04.2019. 18:11 ] @
Ako obelezimo pinove kao na slici, onda su vrednosti na neispravnom:

1- 3.40v
2- 0
3- 3.40v
4- 0
5- 0.16v


Na ispravnom je sve isto sem na pinu 5 gde je 1.8v.


[ looker-on @ 01.04.2019. 18:18 ] @
Znači, izlazni napon treba da je 1,8V što se i poklapa sa oznakom 1C8. Ono s1 bi trebalo da definiše struju (100mA).
Pogledaj gde ide grana sa pete nožice i tamo trži grešku.
[ fangorn @ 01.04.2019. 18:39 ] @
Meni se cini kao da ide na ovaj smd kondenzator ili sta je vec odmah iznad njega, ili gresim?
[ looker-on @ 01.04.2019. 18:41 ] @
Ako imaš čime, odlemi taj kondezator. SMD kondezatori umeju da prave spojeve.
[ fangorn @ 01.04.2019. 18:53 ] @
Odlemio sam ga, sve isto, na petoj nozici 0.16v
[ looker-on @ 01.04.2019. 18:55 ] @
Probaj lagano da odvojiš pin 5 od štampe i proveri onda da li je napon 1,8V, da ne gubiš vreme ako je do njega.
[ zica49 @ 01.04.2019. 19:18 ] @
Vansko napajnaje podesis na 1,8V mnogo ampera i spojis na taj pcb,najbolje paralelno sa tim sumnjivim kondezatorom.Ono sto pravi problem izgorice do kraja i to je to
[ scoolptor @ 01.04.2019. 20:27 ] @
LP3992-18B5F

http://file2.dzsc.com/product/18/03/30/1098720_134623341.pdf

300mA,Ultra-low noise, Small Package
Ultra-Fast CMOS LDO Regulator

18 - 1.8V
B5 - SOT23-5
F - PB Free

LPS
1
C - 1.8V
8 - year code
s - week code
1 - series number
[ fangorn @ 02.04.2019. 09:40 ] @
Ok, hvala na informacijama.

Znaci da proverim element tako sto cu nekako da odvojim petu nozicu
sa stampe i da izmerim napon (to mi je nekako zgodnije nego ovo sto je @zica49 predlozio),
ako je i dalje 0.16v znaci da on ne valja, samo sto nisam nasao kod nas da ima da se kupi.

Gledam na Aliju nema, ima na Ebay-u, 5kom £1.57 + postarina £3.50.
https://www.ebay.co.uk/itm/5PC...OSwg8taQa6l&frcectupt=true

Da li je neko narucivao sa nekih drugih sajtova, recimo:
https://www.hkinventory.com/p/d/LP399218B5F.htm
http://www.ic2ic.com/search.jsp?sSearchWord=LP399218B5F%C2%A0
https://www.win-source.net/hot...l-components-lp3992-18b5f.html
[ baresi @ 02.04.2019. 11:21 ] @
Ako imaš opremu za skidanje smd,(duvaljka), promeni im mesta. Možda je ipak problem iza njega. Da ne naručuješ bez veze.
[ fangorn @ 02.04.2019. 11:51 ] @
Sad sam odvojio petu nožicu i dobijem napon 2v,
onda da pretpostavimo da je on ok?
Sad naravno više nije vreo a nisam primetio da je nešto drugo vrelo.
Pretpostavljam da sada nema potrebe da im menjam mesta.
Šta sada proveriti?
[ gilopile @ 02.04.2019. 11:53 ] @
Sada ti treba spoljno napajanje 1.8V da dovedes na 5. nozicu i pratis pad napona i gledas sta se greje.

Proveri sve kondenzatorcice u blizini omski, mozda je neki u KS.
Pazi da ne dovedes veci napon od 2V, jer je to verovatno za napajanje mem pa da ne sprzis.
[ fangorn @ 02.04.2019. 11:59 ] @
Nemam napajanje od 1.8v, jel mogu nekako da improvizujem?
Okolni SMD kondenzatori imaju neku otpornost,
verovatno su ok.

[Ovu poruku je menjao fangorn dana 02.04.2019. u 13:19 GMT+1]
[ emiSAr @ 02.04.2019. 12:23 ] @
Za omsku provjeru paziti kakvim instrumentom provjeravati. Vecina ima 3V bateriju, a ovi digitalni znaju imati i preko 3V na omskom podrucju.
S toga oprez!
pOz
[ fangorn @ 02.04.2019. 12:32 ] @
Unimer je najobičniji DT830D, ide baterija od 9v.
[ looker-on @ 02.04.2019. 13:21 ] @
Uzmi bateriju od 1,5V i nju poveži u tu granu za ispitivanje.
[ fangorn @ 02.04.2019. 13:44 ] @
Ok, dobra ideja, samo mi malo pojasni kako da povežem?
Plus ide na nožicu koja je sada odvojena od ploče
ili na ploču gde je bila nožica? A minus, negde na masu?
[ looker-on @ 02.04.2019. 14:00 ] @
Da, minus na minus a plus na mesto ili granu gde je bio zalemljen pin 5.
[ fangorn @ 02.04.2019. 14:28 ] @
Spojio sam i čekao par minuta,
nisam primetio da je nešto od elemenata toplije.
Koliko sam ispratio vod ide na ovaj deo zaokružen na slici:



Trebalo bi da je to ovaj vod:




[Ovu poruku je menjao fangorn dana 02.04.2019. u 16:00 GMT+1]
[ fangorn @ 03.04.2019. 18:10 ] @
Isao sam do drugara koji ima spoljno napajanje i probali smo da prikljucimo na 1.8v,
ali napajanje ima zastitu koja se odmah aktivira i iskoci (pokazuje da je nesto u kratkom spoju, sto smo i znali)
tako da nismo mogli da zadrzimo duze pa da vidimo sta se greje i izolujemo problem.

Hocu da ispitam sve male SMD kondenzatore, kako to tacno da uradim?
Vidim na netu, unimer na "diode test", crna pipalica na masu a crvenom pipnes jedan pa drugi kraj kraj SMD-a
ispravan je onaj koji zapisti na jednom kraju a na drugom ne,
ako zapisti na oba ili se ne oglasi na oba onda ne valja.
Da li tako treba ili nekako drugacije?
[ ZAS011 @ 03.04.2019. 19:06 ] @
Obično nisu kondenzatori ti koji prave problem.
Obično su to poluprovodnici.
[ samuki @ 03.04.2019. 19:24 ] @
Kondezatori se ispituju ESR metrom.
[ fangorn @ 03.04.2019. 20:04 ] @
@ZAS011
Ok, jel moze neki predlog sta i kako da proverim?
Ako treba postavicu jos fotografija ploce.

@samuki
Znam, imam neki jednostavni ESR metar, ali ovde je definitivno u pitanju neki kratak spoj,
u tom smislu sam hteo da ih proverim da li je neki u kratkom spoju, nevezano za vrednosti koje imaju.
[ ZAS011 @ 03.04.2019. 21:07 ] @
Verovatno ti je neki od čipova, koji se napaja sa tog regulatora ispustio dušu.
Koliko vidim, sa znanjem koje imaš, teško ćeš da isplivaš iz tog box-a.
[ zica49 @ 03.04.2019. 21:21 ] @
Ni-Cd ili Mi-Mh baterija ili accu 1,2V moze dati brutalnu struju na neko vrijeme.Dovoljana ti je jedna napunjena.
[ fangorn @ 03.04.2019. 21:39 ] @
Ok, recimo jedna napunjena baterija iz fiksnog telefona (1.2V) bi zavrsila posao?
Probam sutra, znaci da spojim i da pratim sta ce da se zagreje.
[ zica49 @ 03.04.2019. 21:44 ] @
Ili se grije ili pusi.
Bilo bi pozeljno pre toga detaljno poslikat sve. Ako se neka komponenta zapusi sa dimom oznaka postaje neupotrebljiva.Sa kvalitetne slike oznaka bi trebala biti citljiva.
[ gilopile @ 04.04.2019. 05:38 ] @
Zavisi sta napaja ta grana. Mozda bi moglo sa batt 1.2 ili 1.5 da se proba da li ce da startuje. Ali ako je to memorija ili GPU, plasim se da mora 1.8 ni gore ni dole. Mozda je i adjustable taj IC...
[ fangorn @ 04.04.2019. 10:43 ] @
Nista.

Sveze napunjena AA baterija 1.2v 2500mAh,
povezao sam sve ali se nista ne desava, sve je hladno kao led.
Jedino sam primetio da kad izmerim bateriju dok je povezana na plocu,
napon joj padne na 0.10v, kad je odspojim vrati se na 1.38v.
[ looker-on @ 04.04.2019. 11:01 ] @
Na ploči ti je nešto kratnulo i to baš. Tako hoće da probiju smd blok kondezatori. Traženje takvog kvara u šumi smd komponenti traži strpljenje.
[ fangorn @ 04.04.2019. 11:11 ] @
Strpljenja imam, ali znanja onako.
Jel imaš neki konkretan korak da mi ponudiš,
kao što je bilo ono sa podizanjem pete nožice
ili ovo sa baterijom?
[ gilopile @ 04.04.2019. 11:33 ] @
Nesto mora debelo da se greje kod tolikog pada napona.

Ne moze ti neko reci sta je konkretno problem, a najverovtnije neki fetic ili kond.

Mora tu jedno 1.8V 3A da se kovne i da se prati sta se greje. Imas onaj trik sa hladnim sprejem ili cak zipo benzin i odma pokaze komponentu koja se usijava. Brze ili lakse od toga ne moze.
[ fangorn @ 04.04.2019. 11:50 ] @
Vidim na KP ima da se kupi DC/DC stepdown sa regulacijom napona,
da uzmem jedan taj pa da spustim adapter za mob sa 5v
(imam jedan od 3A) na 1.8v i probam?
Recimo ovako nešto:
https://m.kupujemprodajem.com/...5-oglas.htm#mhs0-1554374985805
[ gilopile @ 04.04.2019. 12:10 ] @
Mozes, za te pare ok prcoljak. Dobro ce ti doci za sve i svasta.

Slikaj uredjaj i sa druge strane sto bolje mozes. i slikaj jos jednu sliku gde je ta komponenta ali malo odalji da se vide komponente u njenoj blizini.
Ebala ih ta crna farba preko PCB. Nista ko covek ne mozes da ispratis...al opet radi se o ko zna koliko slojeva PCB, najmanje 4 sigurno.
[ DSL @ 04.04.2019. 12:30 ] @
Citat:
gilopile: Mozes, za te pare ok prcoljak. Dobro ce ti doci za sve i svasta.


Ebala ih ta crna farba preko PCB. Nista ko covek ne mozes da ispratis..


Traume iz bliske proslosti...

http://www.elitesecurity.org/p3702698
[ fangorn @ 04.04.2019. 12:39 ] @
Da li je možda bolji ovaj stepdown, ima čip LM317,
ili je bolji onaj prvi sa čipom XL4015?

https://m.kupujemprodajem.com/...6-oglas.htm#mhs0-1554377202165

Evo još slika PCB-a:



[ zica49 @ 04.04.2019. 13:28 ] @
Moras naci nacina da obezbjedis 1,8v sa mnogo ampera to ti je najkraci put
[ fangorn @ 04.04.2019. 13:39 ] @
Valjda ću moći sa tim DC/DC regulatorom...
[ zica49 @ 04.04.2019. 13:54 ] @
MXQ jel taj box u pitanju?
[ fangorn @ 04.04.2019. 13:55 ] @
Ne, X96 MAX.
[ gilopile @ 04.04.2019. 16:19 ] @
@DSL, ma tragedija. Vataju na izgled, kao da je svemirska tehnologija, a ono isti djavo samo drugo pakovanje kao pcb pre 20 godina.
Ja koristim vodobrusnu smirglu i onda lepo izadju vodovi, ali negde gde je bas nacickano ne moze. Mozda ona olovcica sa onim staklenim nitima...
[ radicmx @ 05.04.2019. 06:55 ] @
Ja sam imao uspeha sa onim instrumentom SANWA PC5000a i merenjem otpora, trazim deo gde je najmanji otpor. Sa tim kinezom neces uspeti ali probaj merenjem pada napona na elementima...
https://www.youtube.com/watch?v=t5fICjcaJ3E
[ fangorn @ 05.04.2019. 14:09 ] @
Taj Sanwa je ozbiljna mašina😃
Zvao sam Eurosax par puta da pitam za cenu ali se niko ne javlja.
Zanimljiv link, bacio sam pogled, pogledaću ceo kasnije.
Elem, kupio sam DC DC stepdown sa KP i naravno ne radi,
ulazni napon se ne menja na izlazu, uvek je isti bez obzira
koliko okretao onaj mali potenciometar.
Tek sutra ću stići da odem da ga zamenim, bzvz...

Ovako izgleda:





IN i OUT pokazuju isto bez obzira koliko okretao taj mali potenciometar gore.

Edit:
Sad dobio čoveka sa KP od koga sam kupio, kaže radi sigurno
samo vrti potenciometar više krugova, to je višeobrtni.
Vrteo vrteo i izvrteo, sad radi, spustio sam na 1.8v pa ćemo da vidimo dalje.

[Ovu poruku je menjao fangorn dana 05.04.2019. u 16:45 GMT+1]
[ fangorn @ 05.04.2019. 17:03 ] @
Koristio sam adapter od 5V 3.5A
Smanjio sam na 1.8V i prikacio sve
Napon padne na 0.5V
Nista se specijalno ne greje, jedino sto sam primetio je da je deo obelezen na slici blago topao.



Da li je tih 3.5A dovoljno, da li uopste on i povuce sve,
mozda da probam da uzmem sa konektora od ATX napajanja, bar ima vise ampera...
[ zica49 @ 05.04.2019. 21:21 ] @
Treba ti bas jaka struja da bi napravio posao.Taj pretvarac to ne moze da uradi. Vidi ovako imam ideju malo je cudna ali pomoci ce.
Tebaju ti dvije standarde ispravljacke diode a najbolje je upotrijebiti grec od 10 A ili vise. Treba ti takodje jos jedna shotky od 10 A ili vise.(imas u ATX napajanjima)
Povezes u seriju dvije diode iz gretza i tu shotku tako da ukupan pad napona bude 0,7V + 0,7V + 0,3V = 1,7V jako blizu cijanih 1,8V.
Slobodnu anodu zalemi za 1,8V tacku na toj PCB . Katodu na masu PCB. Uzmes sijalicu ili vise njih na 12V.
Jednu stranu sijalice vezi za anodu a drugu za + izvora 12V.
Drugu stranu ili minus izvora za masu PCB boxa.Time si osigurao da jaka struja koju povecavas dodavanjajem sijalica u paralelu protice kroz krug 1,8V. Ona bi trebala da razvali komponentu koja ze zeza ili da je zagrije do prepoznatljivosti.
Diode u seriju su tu da sprece da po spaljivanju defekta napon ne poraste toliko da unisti i ostatak.
Ako se odlucis na tu metodu budi jako oprezan. Cijelo vrijeme nek je spojen voltmetar kojim ces nadzirati napon dodavanjem sijalica. Napon nikako ne smije ici preko 2V na diodama jer je opasno po ostatak ispravnih komponenti koje se napajaju na 1,8V.

Znaci te tri u seriju spojene diode imaju ulogu paralelng stabilizatora 1,7 V.
Izvor 12 V mora moci dati 10 A.
[ fangorn @ 06.04.2019. 10:46 ] @
Hvala puno na odlicnom objasnjenju!

To ce mi svakako biti sledeci korak ako ne uspem drugacije da sredim.
Razmisljam da mozda nisam pogresio u odabiru DC-DC regulatora,
vidim posle da ima raznih, recimo ovaj sto sam uzeo ima samo regulaciju voltaze,
ne i amperaze, mada pise da podrzava do 5A.
Kada sve prikljucim na box i izmerim amperazu dobijem samo 0.7A,
znaci nedovoljno da se problematicni element zagreje do prepoznatljivosti.

Recimo ovaj drugi ima i regulaciju amperaze potenciometrom do 9A,
e sad da li to znaci da ce svakako gurati 9A ako ga tako namestim
ili to sluzi samo da ogranicim max struju koju hocu, recimo 3A, da ne moze da ide preko toga
a uredjaj povuce koliko vec povuce samo ne preko toga koliko sam stavio (ako sam dobro objasnio)?
https://www.kupujemprodajem.co...-oglas.htm?filter_id=110419535

Ima i ovaj koji ide do 20A, da li mislis da bi nesto od ovoga zavrsilo posao?
https://www.kupujemprodajem.co...-oglas.htm?filter_id=110419535

Iskreno pre bih kupio nesto ovako ako bi mi resilo problem, pa da mi ostane i za neke buduce projekte.
Trenutno nemam nista od ovih grec i shottkey dioda, morao bih da idem da kupujem,
ako mislis da bi to bilo bolje ovih regulatora sto sam naveo onda cu svakako tako i uraditi.

Inace, probao sam da iskoristim ATX napajanje ali nema promena, isto vuce samo 0.7A
i ne zagreva se nista specijalno na box-u.
[ radicmx @ 06.04.2019. 11:29 ] @
Koristim ja taj prvi https://www.kupujemprodajem.co...-oglas.htm?filter_id=110419535 i odlican je.
Koristim ga za struje do 5A to je neko podnosljivo grejanje, inace cip je deklarisan 8A ali ga kinezi prodaju samo kao 12A. da je SSR deklarisali bih ga za 20A.
Kupovao sam i one jace ali isto se greju i piste, pa sam odustao od njih.
[ fangorn @ 06.04.2019. 12:13 ] @
Hvala ti sto si se javio.
Posto uredjaj nema displej, znaci stalno mora da ti bude prikljucen unimer da bi mogao da podesavas jacinu struje?
Da li uredjaj isporucuje uvek onoliko ampera na koliko si namestio, recimo 5A?
[ ZAS011 @ 06.04.2019. 13:47 ] @
Postaviš unimer na merenje struje i priključiš ga direktno na izlazne kleme i trimerom postaviš strujno ograničenje.



Drugim trimerom podesiš izlazni napon bez priključenog potrošača, unimer prebačen na merenje napona.

[ fangorn @ 06.04.2019. 13:55 ] @
Ok, ali da li cu videti vrednost izlazne struje ako nije prikljucen potrosac?
[ fangorn @ 06.04.2019. 22:51 ] @
Izgleda da ce ipak biti kako je @zica49 predlozio.

Pricao sam sa covekom sto prodaje ove regulatore, kaze dzaba uzimas jaci,
svi imaju zastitu od kratkog spoja tako da ni taj jaci nece nastaviti da isporucuje
struju cim registruje kratak spoj.
I ovaj od 5A sto vec imam bi bio sasvim dovoljan da nema tu zastitu.
Nista, od ponedeljka u nabavku dioda i sijalica pa na lemljenje :)
[ ZAS011 @ 07.04.2019. 10:03 ] @
Nije to zaštita od kratkog spoja, to je strujno ograničenje, podesivo.
Znači, kada se dostigne podešeni strujni limit, izvor počne da radi u režimu strujnog generatora i tada pada izlazni napon.
Na mojoj slici možeš da vidiš taj regulator sa limitom na cca. 3.5A. Izlazne kleme su bile, faktički, kratko spojene šantom koji se nalazi u instrumentu.
[ fangorn @ 07.04.2019. 11:34 ] @
Aha, znaci nije mi dobro objasnio.

Ok, onda uzmem taj regulator od 9A i namestim recimo na 8A, spojim na 12v ATX napajanja,
on ce nastaviti da isporucuje tu struju i pored kratkog spoja na PCB-u
i zagrejace sporni element. Onda da probam tako...