[ veselinovic @ 08.07.2021. 12:24 ] @
Imam neke ventile cija je spula na 24VAC.
Problem je sto se spule griju sa nekih 40-tak W i p[oslije 15 min bude vrele.
Ideja je da ventil otvorim sa 24V, i onda spustim napon na razumnu granicu da ventil i dalje bude otvoren, a da se ne grije bas.
Ima li jednostavnije rjesenje, i da li ce ovo raditi valjano?
[ Living Light @ 08.07.2021. 23:17 ] @
Uravo ovo što tebi treba Jovane,
radimo sa velikim sklopkama na poslu.

Špulna kada bi bila konstantno pod 230Vac --izgorela bi.
Pa se stavlja redni otpornik preko kontakta sklopke.

U momentu uključenja otpornik je prebrikan kontaktom sklopke.
Kada sklopka privuče, raskine se prebrikavanje
a špulna nastavlja sa smanjenim naponom,
ne greje se preterano i može da radi 100 god.
Zeznuto je što ventil nema kontak na sebi :)
---------------------------------------------------
Ee, imam ideju. Probao bi ovu šemicu.
Ako se dobro secam, to sam vec radio, ---i radilo je.
Jedno sam zaboravio da docrtam otpornik koji je paralelno vezan elektrolitu,
da ga isprazni kada ventil ne radi.



[Ovu poruku je menjao Living Light dana 09.07.2021. u 01:21 GMT+1]
[ veselinovic @ 09.07.2021. 04:49 ] @
da, to se radi. Prvi put sam to vidio u nekoj simensovoj zubarskoj masini upravo na ventilima.
Ovdje je stvar malo zeznutija jer spule vuku dosta struje pa bi i disipacija na otpornicima bila pogolema, a mjesta nema, da bude jos gore imam 5-6 ventila.
Sema koju si postavio ce da radi, ali za spulu koja vuce 1.6A treba bas pogolem elektrolit.
[ Living Light @ 09.07.2021. 04:53 ] @
Onda ostaje trijak.
Ili je rano ili ja ne razumem tvoju šemu.

U momentu ukljucenja C1 je prazan, fet ne vodi.
Kada napon na elektrolitu poraste do mere
da je struja LED dovoljna MOC ukljuci ventil.
Ili sam pobrljao...
[ veselinovic @ 09.07.2021. 05:07 ] @
Ovako je zamisljeno da radi ( a radi li ne znam)
U momentu ukljucenja napon na gejtu je 0V, a kako je fet P tipa ispada da je na sorsu takodje 0V.
Grec pumpa struju kroz LED diodu odmah na pocetku poluperiode.
E kako se elko pumpa tako napon na sorsu raste i struja kroz LED pocinje teci sa sve vecim faznim kasnjenjem.
Probacu nacrtati.
[ Living Light @ 09.07.2021. 05:11 ] @
Znao sam da nesto ne vidim. Na FETu D i S zamenjeni :)
[ branko tod @ 09.07.2021. 05:20 ] @
Da razmislimo malo o rednom otporniku. Ako kalem disipira 40W
pri smanjenju struje drzanja na 30%, otpornik ce disipirati 10W,
a to nije tako velika snaga.

A i kondenzator od 2200-4700uF bi odradio posao
[ Living Light @ 09.07.2021. 05:30 ] @
U suštini, trebalo bi da se izmeri
do koje vrednosti drži ventil kada se napon smanjuje,
da bi se izračunala vrednost otpora, a time i disipacija.
A otpornik može dase montira i u orman odakle se ventil napaja.
A može i sa mašču na stranicu ormana da se fiksira.
[ veselinovic @ 09.07.2021. 05:40 ] @
Mali problem je sto je juce namontirana praonica 500 - 600 km daleko.
Ja nisam tamo, a momci na terenu nemaju ni releje ni otpornike da namontiraju.
Postoje dvije varijante, da neko sjedne u kola i odvozi tih 1000 km, ili bolja varijanta
da se napravi nesto sto moze svako montirati.
Elem, ideja je da se napravi konektor muski i konektor zenski a izmedju da se ubaci to nesto ( eh da imam PTC te snage).
Skines klembert sa spule ubacis to nesto kao produzni kabal i to sve da radi.
E sad ako postoji neki kolega u ili oko Vranja da to odradi moze vremensko relejce i otpornik.

Naravno, treba mjeriti koja struja je dovoljna da drzi otvoren ventil. To cu u ponedeljak kad se momci vrate sa terena.

PS : Matematicki precizno, pri smanjenju struje na pola ce se na otporniku disipirati 10W, a na spuli takodje 10W.

PSS: Ima li neki kolega u Vranju ili blizu za placenu uslugu montiranja otpornika i releja ?



[Ovu poruku je menjao veselinovic dana 09.07.2021. u 06:52 GMT+1]
[ Living Light @ 10.07.2021. 09:29 ] @
Kažeš ne znaš kako se zove?
Možda bi mogao da se zove:

Full-Hard START-after dis-Soft-RUN :)
[ radicmx @ 10.07.2021. 11:25 ] @
Imali smo one module vremenske koji se postavljaju na spulne ventila, izgleda da postoje i tebi mozda odgovarajuce pod imenom electricity economiser.
Pa da se raspitas kod tvoj nabavljaca... koliko vidim neke imaju i kinezi ali slabije.
https://www.aliexpress.com/ite...-08ac-43b8-9e75-8f3b69df2d7d-1
Ili da proveris za drugi tip ventila koji su (latching)...
[ Living Light @ 27.07.2021. 19:38 ] @
Jovane,
Jesi li uspeo da rešiš problem?
I to na udaljenosti, znam da nije lako.
pOz
[ veselinovic @ 05.08.2021. 16:43 ] @
djelimicno sam rijesio problem prije odmora - sa koga sam se vratio prije 15 minuta.
Desavalo se da 24VAC nije dovoljno da otvori ventil ako je prisutan pritisak ( cca 150 atm) pa sam presao na DC.
Posto je trebalo za odmah, uzeo sam 12VDC - i pri tom naponu spula vuce nekih 4A ( originalno na 24VAC oko 1,6A- mladji i vjestiji u matematici ce skontati induktivitet i otpor spule)
Poslije oko sekunde se struja smanji otpornikom na oko 0.7A. Kad se otvori ventil drzi otvoren sve do nekih 0.3A pa je 0.7 uzeto sa dobrom rezervom, a grijanje smanjeno do zanemarivosti.
Ukoliko bude trebalo dalje ideja je da se napravi jedan PWM generator i da se njime drajvuje 4-6 mosfeta ( koliko ima ventila) a da vremenjak drzi mosfet stalno otvoren oko sekunde.
Ovih dana cu razviti rjesenje pa cu ga iznijeti ovdje.
vasi komentari zlata vrijede.
Hvala svima na pomoci
[ SASA M. @ 05.08.2021. 20:29 ] @
nisam bas detaljno citao vidim da je reseno, ovako mozda neki trafo 24 primar, 2x 12v sekundari, pa da neki tajmer preko relea drzi prvo redno sekudare, pa paralelno posle nekog vremea. Drugo, neki pwm sa 100duty u pocetku, pa posle manje? ne znam koliko bi to bilo komplikovano izvesti sa klasicnnim elementima, mozda neki mcu kao tajmer i pwm.


[ Living Light @ 06.08.2021. 00:17 ] @
SASA,
Ovde nije tako veliki problem tehnicko resenje,
vec sto rece Jovan:

"Mali problem je sto je juce namontirana praonica 500 - 600 km daleko.
Ja nisam tamo, a momci na terenu nemaju ni releje ni otpornike da namontiraju."

Da je to kod Jovana u blizini, ON bi to vec resio.
Ali tako na 500km tesko da sve poneseš,
i da budeš siguran da si baš-baš sve poneo što bi probao.

[ veselinovic @ 06.08.2021. 20:32 ] @
Evo idejne seme.
Nisam probao u praksi kako radi, ali mislim da nece biti problema.
volio bih da cujem svaku sugestiju ili mozda bolju ideju.
Tu je i izvorni fajl u proteusu 8.
Mosfeti su odabrani onako s reda, a bice standardni
[ macolakg @ 06.08.2021. 20:44 ] @
Jovke,

Stavi klamp diodu (brzu) preko ventila ako ti je mosfet mio :-)
[ veselinovic @ 06.08.2021. 21:06 ] @
Naravno, zaboravio u simulaciji.
Imam masu FR207 - 2A valjda ce izdrzati.
Ima li jos nesto.
Mislim da mosfet sporo prelazi iz otvorenog u PWM mod, pa ce se malko grijati u toj zoni, ali to i nije nesto sto se cesto desava.
recimo da ne radi nsita 4 minuta, pa odradi start i PWM nekih 3 minuta. Pa odmara i tako u krug.
[ branko tod @ 08.08.2021. 18:31 ] @
Mogu da ti ponudim semicu sa CD4093 ako si zaineresovan.
I fetom, razume se.
[ veselinovic @ 08.08.2021. 21:46 ] @
Naravno da jesam.
Svako bolje rjesenje je rado prihvaceno.
Nisam crtao, ali PWM sam kontao sa 555 kolom, i to jedan za do 6 ventila.
Za sada sam skuckao na pcb 3x3cm i PWM i izlazni stepen.

PS Mislio si ovako nesto?

[Ovu poruku je menjao veselinovic dana 08.08.2021. u 23:17 GMT+1]
[ branko tod @ 11.08.2021. 18:00 ] @
Otprilike ovako. Sklop se napaja sa 24V, AC

[ veselinovic @ 30.08.2021. 15:16 ] @
I naravno, kad vise ne treba skontam DRV 103, drv110 i slicna IC kola bas za to napravljena.
Mozda ce nekome trebati.