[ random @ 31.12.2001. 19:07 ] @
je definitivno jedna od stvari koja odbija nove korisnike od X desktopa (neću da kažem Linux jer pišem ovo iz FreeBSD-a). Obzirom da je situacija na ovom polju dosta mutna, nek ovo bude predlog za raspravu. Naime, sa jedne strane imamo jednu vrstu (explorer.exe klonovi):

* Konqueror (za moj ukus ipak malkice prespor, naročito ako se koristi izvan KDE-a)
* Nautilus (slična stvar, još glomazniji, a i sa usporenim razvojem otkako je firma Eazel otišla pod stečaj)
* GNOME Midnight Commander (ne razvija se više), ne znam šta bih rekao za njega. Nekako nikad nije imao pravi feeling.

A sa druge strane, NC klonovi

* Midnight Commander (jes da je za konzolu ali još uvek veliki favorit mnogih i pod X-om)
* X Northern Captain (nisam se previše zanimao njime)
* Krusader (takođe)

Sad bih na ovu listu hteo da dodam jedan file manager koji sam danas otkrio i koji ide idealno uz Gnome desktop (i zapravo uz bilo koji desktop), a jako je lagan i koristan, a zove se ROX-Filer. Može se naći na http://rox.sourceforge.net/, a ima ga i u FreeBSD ports stablu pod x11-fm/rox-filer. Eto nek to bude novogodišnja preporuka od mene, a vi osećajte se slobodnim da iznesete svoja mišljenja na ovu temu.
[ Simke @ 01.01.2002. 01:26 ] @
Od svih koje sam probao do sada najbolji su mi midnight commnader i x northen captain.
[ BORG @ 01.01.2002. 01:27 ] @
mc je najbolji.....
[ rastaman @ 01.01.2002. 20:42 ] @
mc ! ...nema sta :)
[ random @ 04.01.2002. 14:05 ] @
mc za konzolu ili sa gnome interfejsom mislite da je dobar?
[ rastaman @ 04.01.2002. 14:41 ] @
za konzolu...to koristim i u X-u...svuda ga koristim :)) to mi je bio prvi program koji sam instalirao na FreeBSD :)
[ BORG @ 04.01.2002. 16:37 ] @
mc preporucujem svima.....super je ! Sve ima sta treba...
[ Floyd @ 04.01.2002. 17:39 ] @
Po čemu je bolji od Krusadera?
[ BORG @ 04.01.2002. 21:19 ] @
Neznam...nisam taj vidio jos,ali svako ima svoje misljenje...
[ Floyd @ 05.01.2002. 00:49 ] @
Pa pitam,jer se svi palite na Midnight Commander,a meni je recimo Krusader lepsi i pregledniji.Pa pitam sta to Midnight Commander ima,da Krusader nema.
Rastaman znam da je probao 100%. Pa? Sta je prednost?
[ rastaman @ 05.01.2002. 01:01 ] @
krusader? cekaj podseti me koji je taj...verovatno sam ga probao ali se ne secam
e meni je mc najbolji: ima sve sto treba...chmod ,unerase (za ext2), ftp, e necu sada sve da nabrajam ali i sa njim radim od pocetka i verovatno navika na njega doprinosi da mi je najbolji :)
ali kazem , lako se snaci u njemu ,vrlo jednostavan za upotrebu :)) itd...
[ BORG @ 05.01.2002. 10:46 ] @
Svaka cast rasta.....
[ random @ 05.01.2002. 13:12 ] @
Da, ali... Drag n drop? Integracija sa ostalim aplikacijama? U krajnjoj liniji, interfejs?
[ Floyd @ 05.01.2002. 14:29 ] @
Citat:
random:
Da, ali... Drag n drop? Integracija sa ostalim aplikacijama? U krajnjoj liniji, interfejs?

Pa zato i pitam.Po meni krusader ima sve što ima i mc,pa i više.Ali reko,možda nešto propuštam.Nije ništa komplikovaniji od mc,mislim nema tu šta da bude nešto posebno komplikovano..
[ leka @ 05.01.2002. 17:24 ] @
Treba pogledati Equinox Desktop Environment o kome smo pisali na LINUKS.org-u - http://www.linuks.org/story.php?storyid=2001/12/9/586

O cemu se radi, radi se o neverovatno malom, mocnom i brzom Desktop Menadzeru koji ima sve. Hehe alex je na kanalu #Linux (na irc.linuxserbia.com) odmah rekao da podseca na Windows, na sta sam ja odmah podsetio narod na nesto sto se izgleda vremenom zaboravlja - M$ je ukrao sve te ideje ljudi, nemojte da se zavaravamo, ideje za Windows-ov desktop su UKRADENE. Stariji kompjuterasi se secaju da je IBM upao sa Micro$oftom u citav taj projekat i na kraju je isp**** (logicno). M$ je ukrao mnoge ideje od tadasnjeg MacOS-a i nekih UNIX grafickih okruzenja.

Kad se vec prica o file menadzerima, moram priznati da sam iznenadjen ne poznavanjem nekih drugih stvari, narode nije GNOME i KDE sve! Neke stvari postoje cak i pre njih! :) Recimo DFM koji je odlican, XFCE ima svoj FM, a Equinox takodje svoj.

Jos jedna stvar kad je EDE u pitanju je da se kompajlira na svemu i svacemu, a aplikacije koje postoje za EDE rade na svim mogucim platformama (i na Winblows-u takodje). Jedina stvar koja treba je FLTK biblioteka ( http://www.linuks.org/story.php?storyid=2000/12/9/257 ), najbolja stvar ako pisete cross-platform software...

Hehe, na kraju treba pomenuti i QVWM-ov ( http://www.linuks.org/search/search.php?category=windows_managers ) FM koji je ISTI (pljunuti) Windows-ov!


[ BORG @ 05.01.2002. 19:30 ] @
Neznam.....svako ima svoje misljenje,dobro nema d'n'd....ali meni je interfejs bas simpatican...voilm takve....
[ Dusan Marjanovic @ 06.01.2002. 02:28 ] @
Citat:
leka:
Hehe, na kraju treba pomenuti i QVWM-ov ( http://www.linuks.org/search/search.php?category=windows_managers ) FM koji je ISTI (pljunuti) Windows-ov!

Interesantno...dva puta se opisuje Enlightenment na http://www.linuks.org/search/search.php?category=windows_managers a recimo WindowMaker nijednom...
[ BaCkSpAcE @ 09.01.2002. 23:53 ] @
mc za konzolu rulez... a sto se tice Xova, ima jedan lep KCommander koji ja koristim u izuzetnim prilikama kad sam u KDE-u.... ali fali mu dosta toga... zato - mc rulez (za konzolu)

p0zdrav
[ random @ 11.01.2002. 03:24 ] @
Ne znam, ja lično ne vidim poentu korišćenja file managera u konzoli, pored tako dobrih šelova kao što su bash2 i tcsh. mc je mc, ali zapitajte se sledeće: koliko windows korisnika znate koji u windowsu koriste norton commander u command promptu?
[ BORG @ 11.01.2002. 10:34 ] @
ne znam...pa ja sve skoro sto radim ulazim u "comand prompt" sa ctrl+alt+Fx i sve tamo radim....wvdial..sve sve....ucim c sve...dobro naravno osim netscape-a.
Jednostavno sam se tako naucio.
"koliko windows korisnika znate koji u windowsu koriste norton commander u command promptu?"
lol ne koristi niko,pored windows explorera,i ostalih...ali nemozes porediti linux i windows u tom pitanju....i onaj windowsov komand prompt ono je dos,a linux je linux.....
[ random @ 11.01.2002. 12:14 ] @
Kakve to veze ima šta je ako koristis mc/nc?

P.S. Nije DOS, cmd.exe je reimplementacija command.com-a, ali podržava dovršavanje imena, i raznorazne đakonije. Pored toga možeš pod windowsom da koristiš i bash, kao ja. Onda tek nema razlike.
[ BORG @ 11.01.2002. 13:39 ] @
kako god...nije vazno...svakom je na drugi nacin lakse,evo meni je sa mc...nekom je sa nekim grafickim alatom,a nekom sa komandama....kako se covjek nauci to mu je lakse.
btw nemozes reci da je mc los....sto se tice windowsa ja sto tamo radim jesu igrice,ili nekada web developoment ili grafiku....i dovoljan mi je windows explorer,kojeg i koristim.
Sve sto imam na win-u je Paint shop pro,winamp,netscape,marcromedia dreamweaver...a od igrica need for speed(porse),nba hangtime(stara igrica)....i to koristim sto sam naveo,na net idem sa linoxom i sve ostalo sto radim je u linuxu....sta ce mi bash u winu....mislim barem meni netreba za ovo sto radim.

Poz
[ Pauli @ 12.01.2002. 00:31 ] @
Evo jednog koji izgledom obecava (nisam ga koristio):

http://wolfpack.twu.net/Endeavour2/

Probao sam stariju verziju koju mozete naci ovde:

http://wolfpack.twu.net/Endeavour/

Ne preporucujem.

Koristim XFM ( http://www.musikwissenschaft.uni-mainz.de/~ag/xfm/ ) i nemam zamjerki.
[ nemysis @ 12.02.2002. 00:07 ] @
Naravno MC za konzolu
Koristim ga u konzoli a i u Terminalu iz X-a (KDE-a).
Na taj način kad ga startam preko X-a imam Drag and Drop između konzole i X-a.
Koristim ga od prvog dana u Linux-u. Podsećao me je mnogo na Norton Commander-a (legendarni NC iz DOS vremenu, ko ga nije koristio) pa sam ga odmah zavoleo.

Pozdrav nemysis
[ Jovan Marjanovic @ 01.03.2002. 04:57 ] @
Ja koristim jedan jako interesantan file manager.
Zove se zsh.
Odlican je i preporucujem ga svima :P
[ TiXo @ 03.02.2003. 00:59 ] @
a gentoo?

da li je moguce da ga niko ne koristi?

moze da se podesi za sve i svasta!!!

meni je on pre konqueror-a, mc-a, krusader-a...
[ Miroslav Strugarevic @ 03.02.2003. 01:12 ] @
Pa Gentoo je odličan...
Ima dosta funkcija, i nije zahtevan.


[Ovu poruku je menjao [rammstein] dana 03.02.2003. u 11:42 GMT]
[ caiser @ 03.02.2003. 02:14 ] @
PCMM izgleda gotovo isto kao windows commander ali nema nekih funkcija koje on ima. Ali je veoma lagan i funkcionalan.
[ Atreid @ 04.02.2003. 00:16 ] @
U konzoli je najbolji MC (neko spomenu legendarni NC :) ),...

a skoro sam skinuo jedan simpatican komander za Gnome okruzenje,...

http://www.nongnu.org/gcmd/
[ Anonymous @ 12.09.2003. 23:14 ] @
Ja koristim mc i xnc, mada ni gentoo ni emelfm nisu losi.
[ grepme84 @ 27.10.2003. 12:01 ] @
Rox Filer - GUI, mali, brz, dobar - htp://www.rox.sf.net
Xfm - GUI, mali, brz, dobar - http://www.musikwissenschaft.uni-mainz.de/~ag/xfm/xfm.html
sfm - takodje - http://www.chez.com/prigaux/sfm.html

xdiskusage - http://xdiskusage.sourceforge.net/
[ mbabuskov @ 23.12.2003. 16:56 ] @
Citat:
Floyd:
Pa pitam,jer se svi palite na Midnight Commander,a meni je recimo Krusader lepsi i pregledniji.Pa pitam sta to Midnight Commander ima,da Krusader nema.
Rastaman znam da je probao 100%. Pa? Sta je prednost?


Radi u konzoli.

Ja otprilike 60% vremena provodim u terminalu, 40% na desktopu. Zasto da koristim 2 programa za istu stvar kad mogu samo 1.
[ mbabuskov @ 23.12.2003. 17:00 ] @
Citat:
random:
Da, ali... Drag n drop? Integracija sa ostalim aplikacijama? U krajnjoj liniji, interfejs?


Ok, nema D'N'D.

Integracija sa ostalim aplikacijama je super (kad se jednom podesi).
Interfejs je ruzan, ali sta se tu moze... kada zelim da gledam nesto lepo, otvorim gqview i neki direktorijum sa slikama
[ mambo @ 16.04.2004. 07:14 ] @
Citam ove vase komentare i pitam se, posto skoro svi koristite KDE i GNOME, zar vam KDE i GNOME nisu prespori?

Ja se najvise sluzim comand line-om, ali ako hocu sve fajlove lepo da pospremim, koristim MC...

Sto se tice Windows Menagera koristim X-Window-System - Blackbox a Brauzer i E-Mail Client mi je Opera 7.23 - OS je Debian
[ mbabuskov @ 16.04.2004. 15:51 ] @
Citat:
Floyd:
Pa pitam,jer se svi palite na Midnight Commander,a meni je recimo Krusader lepsi i pregledniji.Pa pitam sta to Midnight Commander ima,da Krusader nema.
Rastaman znam da je probao 100%. Pa? Sta je prednost?


Brzina ucitavanja. Krusader koristi Qt, a jos ako nisi u KDE-u, moras da cekas da se podignu i svi oni KDE-ovi agenti i sta sve ne.

Rad na daljinu. Ja cesto radim na udaljenom linuxu kroz konzolu (mnogo brze nego da forwardujem X sessiju), i mc je nezamenjiv (narocito mc -b, tj. crno-beli, radi super i na obicnom modemu).

Veci izbor platfomi. MC radi na bilo cemu, i ako sednes za neki tudj racunar, mozes racunati da imas mc na njemu, a Krusader treba skinuti, pa kompajlirati...

[ djevrek @ 18.04.2004. 03:19 ] @
Po mom misljenju MC je najjaci ali u okviru rada pod consolom. Ukoliko se pak radi pod nekim od popularnih okruzenja onda mi je Krusader najbolje resenje. A shto se tice XNC licno mi se ne dopada!
[ NiGhT-BlAdE @ 03.03.2005. 14:27 ] @
Probao neko TuXcmd ?:) Kopija TotalComanndera... lepo radi ali je eben za podesiti :)
[ bojan_bozovic @ 21.07.2006. 17:47 ] @
ja ovde konqueror koristim - ev TkDesk, ali TkDesk nije i browser i ftp klijent, a sve je ostalo trash nevidjeni. Dalje, i moram koristiti Konqueror (ili Operu) jer necu da mi FF sedne na glavu svaki put kada treba flash da se instalira (a skoro da mi ne treba i morao bih linux FF da instaliram preko prksrc i sl.) - jednostavno nema flasha niti ja hocu flash, zasto mi sesti na glavu - pa ni TkDesk nije opcija. Ko hoce moze da ga pogleda, najudobniji fm koji postoji.
[ Zoran Rodic @ 19.08.2006. 07:34 ] @
Mozda se nekom svidi

http://freshmeat.net/projects/gentoo/
[ Marko_R @ 03.07.2007. 22:50 ] @
Imate i Gnome Commander.
[ ensonar @ 06.07.2007. 10:25 ] @
Beesoft Commander
http://images.google.com/image...p;btnG=Search+Images&gbv=2
probao sam jako kratko,shta znam,deluje malo smusheno..
mislim da,total commander 7 sa wineom moze da radi lepo, bash cu probam..

download ::: http://www.beesoft.org/download_bsc.html
[ niceness @ 07.07.2007. 11:06 ] @
Evo jos jedan: pcmanfm
[ anrxc @ 28.07.2007. 14:13 ] @
Nitko nije spomenuo manje poznat, ali odlican System G.
Ostali softver im je isto dobar, obavezno pogledajte.
[ ensonar @ 06.12.2007. 12:10 ] @
ne znam, vecina GUI file managera mi izgleda pomalo socijalno..
mislim da bi port total commander-a na linux/unix platforme bio najbolja varijanta, on bar moze da se sredi kako god hocesh..
[ random @ 13.02.2008. 18:05 ] @
Izvalih danas jedan koji mi se više sviđa nego Gentoo, a to je Worker. U pitanju je klon kultnog Directory Opusa sa Amige. C++/Xlib == veoma brz i portabilan.

[ Srđan Pavlović @ 07.05.2008. 23:41 ] @
Volim mc (konzolni) zbog svoje izuzetne brzine (rada, a pogotovo startovanja), i inace
ne koristim neke naprednije opcije file managera, uglavnom copy/move poslove, tako
da mi je mc zakon. Imam instaliran i Krusader i OK je i on, ali nesto ne nalazim sebe
da ga koristim :)

Jednom sam na nekoj temi pitao kako da promenim shemu boja u mc, vise se i ne secam,
uglavnom, jos nisam uspeo to da uradim ;)

Konkretno, hteo bih narandzasta (znaci ne drecece zuta) slova na crnoj podlozi,
pa ako neko hoce da mi posalje editovan konfiguracioni fajl - slobodno ;))

(evo s malo igranja, dobio sam ovo, ali opet je presareno :)

$ mc --colors directory=red,black

(ako neko moze da slozi ovako u komandnoj liniji neku dorbu "tamnu" shemu... recite kako)


[Ovu poruku je menjao Kernel-1 dana 08.05.2008. u 01:16 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Kernel-1 dana 08.05.2008. u 01:16 GMT+1]
[ MegaPixel @ 20.05.2008. 18:06 ] @
Koristim Gnome Commander. Preporuka za isti.

http://www.nongnu.org/gcmd/
[ nemysis @ 28.09.2008. 22:19 ] @
Još uvek koristim Midnight Commander. Od prvog dana u Linux-u je on u upotrebi i to svaki dan. Koristio sam u Digimon-u legendarni Northern Commander (posle Windows Commander -->Total Commander).

Koristim MC u konzoli i u KDE-u. Divan je, plava pozadina sa belim slovima. Odmor za oči. Tako sam pre i menjao Kernel da mi budu iste boje u konzoli.

Probao sam i dosta ostalih ali on mi je najjednostavniji, ali kad ne radi "nano", "joe", "vim" se moraju znati. "Vi" roulez allways.

Dosta koristim i bash, skriptice... A GUI ne volim skoro za ništa. Šta mogu uradim u konzoli.

Pozdrav nemysis
[ _goThic_ @ 02.08.2009. 08:31 ] @
Koristio sam Gnome Commander, sad koristim Double Commander.
Vise opcija, vise pluginova...
Posto sam naviko na TC na win, ovo mi deluje kao najbliza kopija TCa.
Vidim da podrzava wcx, wfx, wlx pluginove, doduse, nisu kao za win TC. :)

http://doublecmd.sourceforge.net/
[ dualpretop @ 14.08.2009. 19:03 ] @
Koristim Dolphin u split varijanti sa terminalom. Pošto ga je moguće koristiti i kao ftp klijent, počinje sve više da liči na commander.
[ IT_DooX @ 14.09.2010. 13:15 ] @
Izbacio sam standardni Nautilus koji dolazi uz Ubuntu i instalirao Thunar, posto imam sporiju masinu i izludjivao sam se dok mi nesto ne otvori preko Nautilusa toga iskreno nema pod ovim file managerom, odlicno radi, sasvim solidan GUI ima sve sto treba