[ kaptoxic @ 07.04.2005. 20:40 ] @
Pozdrav svima. Hteo bih samo da kazem da sam nov u [es]-u i sada tek pocinjem da ucestvujem u diskusijama na forumima. Sto se tice wireless, i tu sam pocetnik ali me ova oblast jako interesuje. Procitao sam mnogo tema na [es] forumima i tragao internetom za raznim stvarima ali sto se tice konkretne pomoci mislim da mogu da je dobijem samo konkretnim odgovorom od vas. Nedaleko od moje kuce "u susedstvu" nalazi se silos na kome je postavljena antena za wireless internet providing. Bio sam u dilemama (kao suvise sam blizu silosa) da moja antena koju bih postavio ne bi mogla da "vidi" onu na silosu (zbog ugla), posto su mi ljudi iz firme tako govorili. Normalno kasnije se ispostavilo da su sanse za to velike ^^ pa verovatno bih mogao bez problema da se povezem sa provajderom. Mene interesuje, posto je razdaljina relativno mala negde oko 200m mislim da bi signal uhvatio i sa samom karticom. Medjutim ja se razmisljam da napravim "Home-Brew" antenu koja je veoma popularna kao u svetu tako i kod nas (tako sam zakljucio pregledajuci forume) koja verovatno ne bi imala problem na tako maloj razdaljini. Moja dilema je sledeca: posto sam kao sto gorenapomenuh pocetnik nemam pojma koja antena (ili kantena) odradila posao. Citao sam i o Cantenama, Yagi antenama, Bi-quad, cak i grid antenama i ne znam koja bi za mene bila najbolja. Sto se tice same izgradnje nisam bas profesionalac ali imam potreban alat i volju pa bi valjda mogao napraviti neku antenu iako bi bila komplikovanija. Koju antenu biste mi vi preporucili (ako ne mora da nije komplikovanije izgradnje)? Takodje koju karticu bi ste mi preporucili? Ovo je mozda banalno pitanje ali ga postavljam zbog cinjenice da zbog iskustva u radu i poznavanju ove oblasti znate koja bi bila dobra (dobar odnos cena/kvalitet). Unapred hvala na pomoci ne samo meni vec i celoj zjednici za vase vreme i zivce koje potro- site pomagajuci nama pocetnicima i deljuci znanje svima kome zatreba. Inace ova oblast me