[ JovanT @ 24.04.2005. 09:43 ] @
| Juče sam bio na regionalnom takmičenju iz matematike (8. razred) i imam neke nedoumice oko zadataka. Voleo bih da probate da rešite ova 3 zadatka:
1. Na stranici AB trougla ABC uočena je tačka D. Neka su r, r1, i r2 redom dužine poluprečnika upisanih kružnica u trouglove ABCm ADC i DBC. Dokazati da je r1 + r2 > r.
2. Odrediti proste brojeve p, q i r tako da važi p + pq + pqr = 2005.
3. Brojevi 1, 2, 3, 4, 5 i 6 mogu se upiati u krugove (vidi sliku) tako da su zbirovi po sva tri pravca međusobno jednaki. Dokazati da je zbir brojeva upisanih u krugove koji čine nacrtani trougao deljiv sa 3.
[att_img]
Pozdrav! |
[ Hypatia @ 25.04.2005. 09:26 ] @
p+pq+pqr=2005
p(1+q+qr)=2005
Kako je broj 2005=5*401 ,to je p=5 ili p=401. Za p=5 imamo:
5(1+q+qr)=2005
1+q+qr=401
q+qr=400
q(1+r)=400
q moze biti jedino 2 pa je
1+r=200
r=199
Dakle, resenje je p=5,q=2,r=199
Za p=401 na slican nacin se dobija da je 1+q+qr=5,q+qr=4,q(1+r)=4, 1+r=2, ali kako r u tom slicaju nije prost broj, resenja nema.
[ gpreda @ 25.04.2005. 09:52 ] @
Citat: Hypatia:
q(1+r)=400
q moze biti jedino 2 pa je
... ili 5, jos jedno resenje je (5, 5, 79).
[ Hypatia @ 25.04.2005. 14:46 ] @
Smatram da razlicitim slovima odgovaraju razliciti prosti brojevi, p je 5, tako da za q onda ne mozemo izabrati 5, ostaje da moze biti samo q=2.
[ Bojan Basic @ 25.04.2005. 14:48 ] @
Na osnovu čega to možeš da smatraš? Da je u postavci zadatka navedeno "različite proste brojeve" onda bi bilo OK, a zaista nikad nisam čuo da neko smatra da različitim promenljivama moraju da odgovoraju različite vrednosti.
[ valkos @ 25.04.2005. 15:03 ] @
Da li je neko od vas resio 2. zadatak? U resenju je ponudjeno preko povrsina. Ja mislim da moze i preko slicnosti trouglova.
[ gpreda @ 25.04.2005. 20:57 ] @
2.
P[A, B, C] = P[A, C, D] + P[C, D, B], povrsine trouglova
=> r(a + b + c) = r1(b + c1 + s) + r2(a + c2 + s), povrsine napisane u funkciji poluprecnika upisanih krugova i stranica, s = CD, c1 = AD, c2 = DB, c1 + c2 = c
s < b + c1
s < a + c2, nejednakosti trougla (posmatramo trouglove ACD i BCD)
=> r(a + b + c) < r1(b + c1 + a + c2) + r2(a + c2 + b + c1)
=> r(a + b + c) < r1(a + b + c) + r2(a + b + c)
=> r < r1 + r2
Ovo je resenje preko povrsina. Ne znam kako bi islo preko slicnosti, ipak treba uzeti u obzir da je zadatak za osmi razred osnovne skole.
[ JovanT @ 26.04.2005. 08:32 ] @
@Hypatia
I ja sam isto tako rešio zadatak jer bi po nekoj logici, različita slova trebala da predstavljaju različite brojeve. Pošto je sa nama u učionici bio i šesti razred, imao sam priliku da pogledam njihove zadatke. I oni su imali jedan sličan zadatak u kojem je jasno pisalo da različita slova mogu da predstavljaju iste brojeve. Trebalo su i to isto da napišu i kod nas.
Ovakvo rešenje su bili istakli odmah po završetku takmičenja. Kada sam se posle vratio, video sam da su prvobitno rešenje prešvrljali i napisali novo sa 2 ili 3 moguća rešenja. Ja mislim da je to veoma neozbiljno od njih.
[ Bojan Basic @ 26.04.2005. 11:38 ] @
Čoveče, ti si osmi razred. Ne sećam se tačno u kom razredu se uče promenljive ali mislim da je negde u prva 4. Ne mogu da verujem (bez uvrede) da si uopšte stigao do Regionalnog takmičenja ako smatraš da različitim promenljivama moraju da odgovaraju različite vrednosti, tako nešto zaista u životu nisam čuo da neko smatra.
[ srki @ 26.04.2005. 12:05 ] @
Citat: JovanT:
I ja sam isto tako rešio zadatak jer bi po nekoj logici, različita slova trebala da predstavljaju različite brojeve.
Znaci ti kazes da resenje sistema jednacina:
x+y=2
x*y=1
ne postoji jer ne postoje razliti brojevi x i y koji zadovoljavaju jednacinu?
[ Hypatia @ 26.04.2005. 15:07 ] @
Sto se odmah ljutite:)
Citat: JovanT: @Hypatia
Ovakvo rešenje su bili istakli odmah po završetku takmičenja. Kada sam se posle vratio, video sam da su prvobitno rešenje prešvrljali i napisali novo sa 2 ili 3 moguća rešenja. Ja mislim da je to veoma neozbiljno od njih.
Izvinjavam se na brzopletosti, ali sam na trenutak zaista pomislila obzirom da je u pitanju 8. razred da se traze razliciti prosti brojevi...grese i bolji,recimo DMS.
[ JovanT @ 26.04.2005. 19:35 ] @
Pa kažem vam da sam kod jednog zadatka iz šestog razreda video da jasno piše "da različita slova mogu da označavaju iste brojeve" što me je najviše i zbunilo. Takođe, kod svakog zadatka takvog tipa (koje smo vežbali) uvek se naglašavalo to kada je bilo potrebno pa nam je nastavnica i napomenula da, ako se u zadatku niša ne naznači, podrazumeva da se radi o različitim brojevima.
[ zzzz @ 27.04.2005. 22:37 ] @
Citat: valkos: Da li je neko od vas resio 2. zadatak? U resenju je ponudjeno preko povrsina. Ja mislim da moze i preko slicnosti trouglova.
Evo kako bi to geometrijski išlo:
-Uočiti da je ugao u tački D polovica punog.
-Napraviti pravougaonik kome su tri tačke
O1,D,O2.(Četvrtu konstruisati!)
-Uočiti da je O unutar tog pravougaonika.
Sad još treba dodati tri reda dedukcje.

Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|