[ sima021 @ 17.05.2005. 21:21 ] @
Odmah da naglasim da sam ovu semu napravio na osnovu onoga sto sam procitao na forumu, i totalni sam pocetnik. JA i par drugara smo zamislili da ukabliramo nasu zgradu i spojima je na Internet. Uz poruku saljem i semu, zgrada ima cetiri ulaza i cetiri sprata+tavan(kroz koji bi isao kabel). Izlaz na internet ce biti ASDL 768kbps.Mreza ce biti 1000mbps. Za opremu sam izabrao D-link, router D-link DSL-504T router/4 lan port, Switcher D-link DGS-1008D, mrezne D-link DGE-530G.
Interesuje me:

1. Komentar, sugestije i kritike ove mreze ?
2. Komentar izabrane opreme ?
3. Da li je neophodan FTP kabel ?
4. Da li postoji neki ADSL router koji moze uporedo da radi sa dve 768kbps veze (da ih sam sabere i prosledi do korisnika)?
5. Da li postoji neko ogranicenje duzine kabla od telefonske linije do ADSL routera?
6. Da li moze da prolazi mrezni kabel kroz metalnu cev, a da nema smetnji ?
[ Computer Freak @ 22.07.2005. 21:04 ] @
1. Slično kao kod mene doma...
5. Kod mene ima 30 m kabela... mislim da može do 100
6. Ne... Meni ide kroz radijatorske cijevi
[ Mister Big Time @ 22.07.2005. 23:20 ] @
2. Kazu da ti Dlink adsl ruteri/modemi znaju da se zaglupe.. mozda da probas sa nekim drugim ruterom... ja imam SpeedStream i odlicno radi.
3. Za koji deo? Ja imam FTP samo na glavnom vodu izmedju zgrada.. jer je noseci (ima posebnu sajlu uz njega) i provucen je kroz plasticno crevo za kablove da bi ostao citav od kisa, snegova i vetrova..
4. Najlakse uzmes dva rutera i na npr. levom delu zgrade das svima gateway od jednog rutera, a za drugi deo zgrade das im drugi router gateway.
5. Ako je za LAN ogranicenje 100m verovatno i RJ45 ima neko ogranicenje... ali do 50-ak m bi trebalo da radi provereno.
6. Naravno da moze... metalna cev... ne vidim tu neki problem? Jedino ako nesto ne zraci Boga oca..

i na kraju: