[ Mr. Freedom @ 05.06.2005. 23:07 ] @
| -20=-20
16-36=25-45
16-36+81/4=25-45+81/4
4²-36+(9/2)²=5²-45+(9/2)²
(4-9/2) ²=(5-9/2) ²
4-9/2=5-9/2
4=5
I?
Koja je greska, ako je uopste ima?
Moj profesor je slucajno dosao do ove teorije i niko nije mogao da pronadje gresku.
Sledi da je i u matematici sve relativno.
|
[ ventura @ 05.06.2005. 23:34 ] @
Citat: Mr. Freedom: -20=-20
1. 16-36=25-45
2. 16-36+81/4=25-45+81/4
3. 4²-36+(9/2)²=5²-45+(9/2)²
4. (4-9/2) ²=(5-9/2) ²
5. 4-9/2=5-9/2
6. 4=5
Greska je izmedju koraka 3 i 4.
[ :o) @ 05.06.2005. 23:40 ] @
Jel to bio profesor fizickog?
[ BytEfLUSh @ 05.06.2005. 23:43 ] @
Nadam se da je u pitanju osnovna škola....
[ Bojan Basic @ 05.06.2005. 23:44 ] @
Greška nije između koraka 3) i 4) nego između koraka 4) i 5). Problem nastaje zbog toga što nije tačno  , nego  , odnosno u ovom slučaju  , što zaista jeste jednako sa desnom stranom tj.  .
P. S. Ako tvoj profesor nije uspeo da nađe grešku onda se moram ozbiljno zapitati ko je njemu dao profesorsko mesto u školi ili gde već predaje.
[ Ivan Dimkovic @ 05.06.2005. 23:50 ] @
Decko po profilu ima 17 ili 18 godina... dakle, nije profesor iz osnovne...
This makes me scared...
[ Milos Stojanovic @ 05.06.2005. 23:54 ] @
Citat: Mr. Freedom:Sledi da je i u matematici sve relativno.
Ovo je mnogo dobro :) hehe :) Jadan li je taj Ajnštajn, gde ga sve ne zloupotrebljavaju :P
[ ventura @ 05.06.2005. 23:56 ] @
@Bojan Basic:
U pravu si za apsolutne vrednosti, ali iz jednacine 3 su jednostavno izostavljeni elemekti, i proizvoljno je napisana jednacina 4 koliko ja vidim, a iz koje se putem apsolutnih vrednosti moze izvuci data nejednakost...
[ mkdsl @ 06.06.2005. 00:00 ] @
@ventura
(a-b)^2 = a^2 - 2ab + b^2
Zato nije tu greshka. U pravu je Bojan, u pitanju su apsolutne vrednosti.
[ Mikky @ 06.06.2005. 00:08 ] @
Jos jedan zanimljiv "identitet":
Code:
1 = sqrt(1) = sqrt( (-1)*(-1) ) = sqrt(-1)*sqrt(-1) = i * i = i^2 = -1
Dakle 1=-1 :)
sqrt - koren
i - imaginarna jedinica
Gde je greska?
[ :o) @ 06.06.2005. 00:11 ] @
Greska je u 1=-1 :PPPPPP
[ cicika @ 06.06.2005. 00:15 ] @
Ovde:
Code: sqrt( (-1)*(-1) ) = sqrt(-1)*sqrt(-1)
Takav identitet važi samo za nenegativne potkorene veličine.
[ Bojan Basic @ 06.06.2005. 00:43 ] @
Citat: ventura:
U pravu si za apsolutne vrednosti, ali iz jednacine 3 su jednostavno izostavljeni elemekti, i proizvoljno je napisana jednacina 4 koliko ja vidim, a iz koje se putem apsolutnih vrednosti moze izvuci data nejednakost...
Korišćeni identitet (onaj koji je mkdsl napisao) se uči, čini mi se, u 5. razredu osnovne škole (nisam 100% siguran za razred ali mislim da je tako), pa sledi da i nije baš proizvoljno.
[Ovu poruku je menjao Bojan Basic dana 06.06.2005. u 01:44 GMT+1]
[ Downforce @ 06.06.2005. 00:43 ] @
Sto volim profesore koji na ovaj nacin pokazuju svoje znanje matematike...
Nazalost imao sam slicnih problema u srednjoj skoli.
Sam Bog me je spasao slicnih zabluda.
Mozda se varam ali ja mislim da je bilo slicnih pokusaja na ovom forumu da se ovo dokaze?
[ Mikky @ 06.06.2005. 01:17 ] @
Kako ne vazi? Posto je koren isto sto i (a*b)^(1/2) onda to znaci da ni (a*b)^x ne bi radilo za negativne a i b.
[ manman @ 06.06.2005. 01:33 ] @
Ma profa je znao neko bunario je klince, a oni se loze. A i iz navedenog primera vidimo da nam je obrazovanje jadno posto su ovi dogurali do srednje skole sa ovakvim propustom.
Za bojana basic, lepo objasnjenje.
[ Emil Ranc @ 06.06.2005. 01:54 ] @
@Mikky:
Što se tiče tvog "incidenta", pogledaj ovo.. Obrati pažnju na podnaslove definition i warning.
[ Mr. Freedom @ 06.06.2005. 09:11 ] @
Dragi moji matematicari, jeste culi za kvadrat binoma?
Ocigledno je da niste, a obrazac je sledeci
(A-B)*=A*-2AB+B* *zamenjuje znak "na kvadrat"
a u nasem slucaju
(4-9/2)*=4*-36+(9/2)* jer je 2x4x9/2=36 i 2x5x9/2=45
Nisam neki matematicar ali shvatam da je Bojan upravu sto se tice apsolutnih vrednosti.
Pitanje za Ivana Dimkovica: Zasto te plasi sto imam 17 ili 18 godina(jos uvek 17)?
[ Ivan Dimkovic @ 06.06.2005. 09:19 ] @
Ne plasi mene sto imas 17 godina, vec sto tvoj profesor matematike ignorise osobine kvadrata racionalnih broja.
Mada pre verujem da se covek zeza i da hoce da vidi kako mu ucenici razmisljaju :)
[ markom @ 06.06.2005. 09:24 ] @
S tim da je čovek smeo s uma da više ne razmišljaju, nego potraže na Google
Marko.
[ cassey @ 06.06.2005. 09:25 ] @
Ljudi, jel ste vi svesni o cemu se raspravljate!?
Basicu, cestitam za plasman na olimpijadu!!!
[ mkdsl @ 06.06.2005. 09:46 ] @
Citat: Mr. Freedom: Dragi moji matematicari, jeste culi za kvadrat binoma?
Ocigledno je da niste, a obrazac je sledeci
(A-B)*=A*-2AB+B* *zamenjuje znak "na kvadrat"
Ako nisi primetio, to sam objasnio u svom prethodnom postu.
Citat: Ivan Dimkovic: Mada pre verujem da se covek zeza i da hoce da vidi kako mu ucenici razmisljaju 
Slazhem se, ali me chudi da uchenici koji znaju kvadrat binoma ne znaju teoriju apsolutnih vrednosti.
Citat: markom: S tim da je čovek smeo s uma da više ne razmišljaju, nego potraže na Google 
Google je mala beba za ES
Pridruzhujem se chestitkama Bojanu za odlazak na olimpijadu.
[ Mr. Freedom @ 06.06.2005. 10:33 ] @
Nije da ne znam, znam TEORIJU, ali praksa ...
Objasnjenje: Ja sam buduci pravnik tako da nam je u skoli matematika "malo" zapostavljen;sve sto znam je uglavnom iz osnovne skole - i posle tri godine nerada logicno je da se nisam na vreme setio da je primenim(a nisam ni jedini, drugi nisu znali ni gde odose -36 i -45, zato sam i hteo da dodatno objasnim).
Sto se tice profesora ne trudi se mnogo oko nas, ali zna matematiku.
[ Nedeljko @ 06.06.2005. 12:39 ] @

I zaista,  Bojan Bašić je dao potpuno tačan odgovor. Ovo je alternativno objašnjenje.
[ Neretva @ 06.06.2005. 22:49 ] @
1. -20=-20
2. 16-36=25-45 (vrednost obe strane je -20)
3. 16-36+81/4=25-45+81/4 (levoj i desnoj strani dodato je 81/4)
4. 4²-36+(9/2) ²=5²-45+(9/2) ² (16=4²,81/4=(9/2) ²)
5. 4²-2*4*9/2+(9/2) ²=5²-2*5*9/2+(9/2) ² (jer je 2*4*9/2=36 i 2*5*9/2=45)
6. Ovo sve se uci u 5 razredu, cini mi se a sada naprednije znanje 7 razred
(A+B) ²=A²+2*A*B+B²
odnosno u nasem slucaju (4-9/2) ²=(5-9/2) ²
7. Ovde je greska jer iz A²=B² ne sledi A=B vec |A|=|B|
evo primera 100=100 je isto sto i (10) ²=(-10) ² , iz cega ne sledi 10=-10 vec |10|=|-10|
znaci u nasem slucaju ne moze iz 6. da sledi 4-9/2=5-9/2 vec |4-9/2|=|5-9/2| tj |-1/2|=|1/2| sto je u ovom slucaju tacno.KRAJ.Sve je jasno nema tu nikakve proizvoljnosti kod recimo treceg koraka(Ventura).
Inace Bojan je ovo jos lepse objasnio , ali neki ili ne citaju postove ili ne razumeju gradivo matematike iz 5 i 6 razreda. Zalosno.
[ Kabadahija @ 17.06.2005. 02:19 ] @
Pravilnim oslobadjanjem od kvadrata se dobija 9/2-4=5-9/2,jer |4-9/2|=9/2-4
tj. 0.5=0.5
, a to je tacno.
Eto jos malo da pojednostavimo 
[ Tony_Harnell @ 06.07.2005. 14:44 ] @
definicija:
|a|= {a,a>=0 | -a,a<0} ;
sqrt(a) je definisan za a>=0:nenegativan realan broj ,(ispravite me ako nije tako)
dakle kvadratni koren broja a je broj b takav da je
b^2=a. odnosno sqrt(x) je inverzna f-ja f-je f(x)=x^2,(x>=0)
posetiti:
http://encyclopedia.laborlawtalk.com/Square_root lep sajt.
Inace,mislim da su bitne definicije,zato se tako i zovu :)
Pozdrav za Neretvu-> ("..Sve je jasno nema tu nikakve proizvoljnosti..")
i Bojana Basica.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|