[ RMAN @ 14.09.2005. 20:34 ] @
Kao prvo apsolutni sam pocetnik sto se tice Linux-a.
Kao drugo interesuje me kako da instaliram modem.
Instalirao sam Knoppix na hard ali ne mogu da provalim kako da instaliram modem.
Interesuju me instalacija i podesavanja.
[ Boe @ 14.09.2005. 20:51 ] @
kao prvo moras da znas koji label ima tvoj modem (marka i tip) pa onda upises lijepo u google i stisnes "search" (npr. creatix+linux)!
sto se tice postupka instalacije i to pise u internetu odnosno u nekoj linux knjizi, sve zavisi od distribucije. ako budes imao srece nacices deb paket pa upises dpkg -i *.deb

[Ovu poruku je menjao Boe dana 14.09.2005. u 21:53 GMT+1]
[ tdjokic @ 14.09.2005. 21:13 ] @
Na sajtu iz mog potpisa imas mnogo o tome.

Generalno, postoje hardverski i ne-hardverski modemi. Najpoznatiji hardverski su eksterni, seriski i za njih ti ne trebaju nikakavi drajveri (osim ako nije ono "sekretarica" i slicne stvari, ali o tome ovog trenutka ne govorimo) ni za Windows, ni Linux. Postoje i PCI hardverski i kod nas su toliko retki da je steta da o tome pricamo - ako si ti slucajno jedan od srecnika koji to ima, nece biti problema. Hardverski modemi, uprosceno govoreci, imaju 3 funkcije: povezivanje sa centralom, digitalnu obradu signala (DSP) i nekakvo kontrolisanje necega ("controler).

Ne-hardverski modemi postoje kao "softverski", koji imaju samo jednu funkciju, povezivanje sa centralom, sve ostale stvari odradjuje racunar i kao "hardverski" - taj pogresni izraz se mnogo odomacio, tako da pojedini proizvodjaci iz sveta to pisu krupnim slovima na kutiju proizvoda, bez ikakvog srama i pardona - ti modemi imaju 2 funkicije: povezivanje sa centralom i digitalnu obradu signala a NEMAJU onaj kontroler, koji tamo nesto kontrolise, pa ga posteni ljudi (proizvodjaci, prodavci) cesto zovu i "bez kontrolera" = controlerless.

Za USB ne znam tacno kakvi su, da li su cisti softverski ili ovi lazni "hardverski", uglavnom hardverski garantovano nisu.