[ poljane @ 24.10.2002. 01:28 ] @
Najprije bih pozdravio ovaj forum i vrlo ga pohvalio.
Posto sam pocetnik u C-u molio bi za mala objasnjenja:

1. posto je C vrlo tezak sa deklaracijama molio bih za
objasnjenje poziva slijedece funkcije (funkcija)
Kod u kome je ova funkcija radi, znaci nije gresk!!

qsort((void **) lineptr, 0 ,nlines-1, (int (*) (void *, void *))(numeric ? numcmp : strcmp));

-sta znaci (void**), da li je to pokazivac na pokazivac jer je lineptr
deklarisano kao polje

2. posto C ucim po knjizi od Kernighan i Ritchie "Programski jezik C"
koja je vrlo kompleksno i sazeto napisana i sluzi prije kao referenca
za C nego kao knjiga za ucenje, ali sam stisnuo zube i proradio cijelu
knjigu. Mogu reci da se isplatilo jer ako ja kao cisti hardveras mogu da
pratim i cak dajem komentare u ovim diskusijama (to ne radim jer nemam jos rutinu , a vidim da to neke kolege rade strucno i rutinski) onda je to neki pokazatelj.
Kao sto rekoh knjiga je prilicno teska ali treba je proraditi do kraja.
Ah da, pitanje:
u knjizi su unije skrto objasnjene (nema niti jedan primjer) pa da li je moj zakljucak tacan: Unija je promjenjiva koja zauzima samo jednu memorijsku lokaciju koja je dovoljno velika da u nju stane najveci clan unije, za razliku od strukture koja za svaki clan zauzima po jednu lokaciju u memoriji (cija velicina ovisi od tipa toga clana)
Hvala

[ tOwk @ 24.10.2002. 02:04 ] @
(void **) je samo običan kast (cast), i ne utiče na vrednost promenljive, i radi se o pokazivaču na pokazivač na void :)))

E sada, ne znam šta ti znači da je lineptr deklarisano kao polje.

Na osnovu imena promenljive, čini mi se da bi moglo biti nešto kao
char *lineptr[nlines];
ali naravno, ne može se na osnovu ovoga što si dao izvući konačan zaključak (postoji suviše raznih varijanti, a i ime ne mora reći sve), tako da je ovo u najboljem slučaju pogađanje (a u najgorem, lupetanje :)

Drugi kast je kast na funkciju kakvu qsort očekuje.