[ Mister Big Time @ 20.02.2006. 02:00 ] @
1.5 kokoska snese 1.5 jaje za 3 dana. Koliko jaja snese 9 kokosaka za 9 dana?



cuveni zadatak sa takmicenja... ako se dobro secam postavke..

[ Farenhajt @ 20.02.2006. 03:19 ] @


(Mada je standardni oblik ono "kokoš i po za dan i po snese jaje i po" )
[ peddja_stankovic @ 20.02.2006. 11:03 ] @
Moze i ovako.

Neka 1.5 kokos snese 1.5 jaje za fiksirano vreme (3 dana).
Jasno je da ce duplo vise kokosaka (3) da snese duplo vise jaja (3) za isto vreme (3 dana).
Dakle imamo sada da ce 3 kokoske da snesu 3 jaja za 3 dana.
Lako sledi da ce sada tri puta vise kokosaka (9) da snese tri puta vise jaja (9)
za onih fiksiranih tri dana. Kako smo uocili tempo nosenja jaja, jasno je da ce za trostrukko vise vremena (9 dana) onih 9 kokosaka da snese trostruko vise jaja od onih 9 od malopre. Sve u svemu 3 puta 9 je 27.



P.S.

U dokolici pokusavam da svedem pojmove matematicke analize na nivo ucenika osnovne skole. Ako ima zainteresovanih mozemo da otvorimo temu:

Kako najprostije objasniti granicnu vrednost niza, granicnu vrednost funkcije i neprekidnost funkcije.
[ Farenhajt @ 20.02.2006. 12:53 ] @
Ako primetiš, i moje rešenje je istovetno, s tim što je očišćeno od teksta Ukratko, što više kokošaka i što više dana, to više jaja, tako da imamo dvostruku upravnu srazmernost.

Granična vrednost - pa ja je ionako ne bih objašnjavao pre VII razreda, zbog ostalih matematičkih aparata, a onda bih je možda najočiglednije pokazao na primeru upisanih i opisanih pravilnih mnogouglova u vezi s površinom kruga.

Eventualno se naprednijim učenicima VI razreda, koji uče beskonačne periodične decimalne brojeve, može predstaviti granična vrednost reda, gde bi se "dokazalo" (ili pokazalo) da je npr. pri . S tim u vezi i "paradoks"
[ peddja_stankovic @ 20.02.2006. 13:17 ] @
Ne planiram da to pricam osnovcima nego da studentima koji nisu uvek bas poneli dovoljno znanja iz osnovne i srednje skole objasnim pojmove jezikom osnovca. To mi manje vise uspeva ali uvek je dobrodosla neka ideja tipa:

1/beskonacno = 0 prevodimo sa " jedna kifla na milijardu kineza"
ili funkcija je neprekidna ako je grafik "neprekunuta nit" i sl.

[ noviKorisnik @ 20.02.2006. 14:35 ] @
Peđa, sviđa mi se tvoje razmišljanje. Uopšte, rezultati saznanja bi bilo mnogo vredniji ako bi se više radilo na kreiranju povratne sprege prema nedovoljno upućenima. Razumevanje formalnog dokazivanja je stvar velike discipline usvajanja potrebnih predznanja - a suština je često jednostavna.
[ Broj_1 @ 20.02.2006. 15:07 ] @
4 jajeta. valjda
[ Lobacev @ 21.02.2006. 12:31 ] @
FARENHAJTE, šta je sada ovo, kakva je to diskriminacija? Ovčice ti idu na jetru (vidi temu "dve tačke određuju krivu?") a kokoške ne idu! A ptičji grip vreba...
[ Farenhajt @ 21.02.2006. 13:25 ] @
Pa ovde kokoške nemaju aspiracija da budu išta osim sebe samih, dok ovčice iz pomenute teme teže da poznavaocima dokažu da su ONI ovčice... stoga i diskriminacija.

Uživaj

[Ovu poruku je menjao Farenhajt dana 21.02.2006. u 14:26 GMT+1]
[ soma @ 26.02.2006. 13:45 ] @
Mozda se zadatak odnosno rjesenje mjenja pojavom pticjeg gripa?

Pozdrav
[ gujche @ 10.01.2012. 22:57 ] @
Ok, ova objasnjenja su mi bila malo chudna i nejasna, pa sam resio da pokusam sa najlaksim mogucim resenjem. Nadam se da sam u pravu

Kokoshke 1,5→9
Jaja 1,5→x
Dani 1,5→9


1,5:1,5:1,5 = 9:x:9

3 = 81:x

x = 81/3 = 27