[ Davor Vlajkovic @ 24.02.2006. 12:31 ] @
Kompanija „Gugl“, koja je korisnicima Interneta pružila najpopularniji veb-pretraživač, sada nudi novu mogućnost kojom se podaci automatski prebacuju sa jednog kompjutera na drugi posredstvom Interneta. Međutim, svako ko želi to da koristi mora dozvoliti pretraživaču da njegove informacije čuva do 30 dana.

Takva mogućnost predviđena je novim besplatnim softverom koji je odnedavno u „Guglovoj“ ponudi. Mogućnost da „izdaleka“ pretražite neki kompjuter i pronadete željeni dokument, imejl, instant poruke ili druge informacije koje se nalaze na hard-disku računara, sadržana je u najnovijem poboljšanju „Guglovog“ softvera.

Da bi upotrebio funkciju pretrage s kompjutera na kompjuter, korisnik treba da navede kakvu vrstu podataka traži i onda da se složi sa tim da „Gugl“ prebaci sav materijal u sopstvenu arhivu. „Gugl“ planira da sigurnosno kodira te fajlove i da pristup omogući samo nekolicini svojih zaposlenih. Takode obećava da neće dalje prenositi nijednu od tih informacija.

Pored pretraga s kompjutera na kompjuter, poboljšani softver će korisnicima omogućiti da uspostave niz mini aplikacija koje se nazivaju i „vidget“ i koje prate informacije na odredenu temu poput vremenskih prilika, izveštaja sa berze ili novinskih tekstova.

Međutim, „Gugl“ je konačno priznao da softver (program) „Gugl desktop beta“ koji omogućava vezu i razmenu podataka direktno između računara, ima i nekoliko bezbednosnih problema koji mogu da naškode korisnicima. Softver omogućava korisnicima da pretražuju nekoliko kompjutera tako što automatski snima informacije o fajlovima.

Kompanija Gartner je prošle nedelje ukazala na činjenicu da prenošenje ovakvih informacija van kompanije predstavlja neprihvatljiv bezbednosni rizik. „Gugl“ je u izjavi za News.com to negirao i naveo da „Desktop beta“ predstavlja istu bezbednosnu pretnju za kompaniju odnosno korisnika taman koliko je opasan i imejl.

Treba reći da programi koji nude mogućnost razmene podataka sa drugim korisnicima Interneta nisu novina. „Gugl desktop beta“ je softver koncipiran na sličnim poznatim sistemima, omogućuje deljenje dokumenata, ali na nivou samo onih korisnika koji imaju prava pristupa toj arhivi. Glavna razlika je u tome što „Gugl“ deljene podatke postavlja u kodiranom (zaštićenom) obliku na svoj server.

(Blic)
[ Davor Vlajkovic @ 24.02.2006. 12:36 ] @
Consumers Should Not Use New Google Desktop

San Francisco - Google today announced a new "feature" of its Google Desktop software that greatly increases the risk to consumer privacy. If a consumer chooses to use it, the new "Search Across Computers" feature will store copies of the user's Word documents, PDFs, spreadsheets and other text-based documents on Google's own servers, to enable searching from any one of the user's computers. EFF urges consumers not to use this feature, because it will make their personal data more vulnerable to subpoenas from the government and possibly private litigants, while providing a convenient one-stop-shop for hackers who've obtained a user's Google password.

"Coming on the heels of serious consumer concern about government snooping into Google's search logs, it's shocking that Google expects its users to now trust it with the contents of their personal computers," said EFF Staff Attorney Kevin Bankston. "If you use the Search Across Computers feature and don't configure Google Desktop very carefully—and most people won't—Google will have copies of your tax returns, love letters, business records, financial and medical files, and whatever other text-based documents the Desktop software can index. The government could then demand these personal files with only a subpoena rather than the search warrant it would need to seize the same things from your home or business, and in many cases you wouldn't even be notified in time to challenge it. Other litigants—your spouse, your business partners or rivals, whoever—could also try to cut out the middleman (you) and subpoena Google for your files."

The privacy problem arises because the Electronic Communication Privacy Act of 1986, or ECPA, gives only limited privacy protection to emails and other files that are stored with online service providers—much less privacy than the legal protections for the same information when it's on your computer at home. And even that lower level of legal protection could disappear if Google uses your data for marketing purposes. Google says it is not yet scanning the files it copies from your hard drive in order to serve targeted advertising, but it hasn't ruled out the possibility, and Google's current privacy policy appears to allow it.

"This Google product highlights a key privacy problem in the digital age," said Cindy Cohn, EFF's Legal Director. "Many Internet innovations involve storing personal files on a service provider's computer, but under outdated laws, consumers who want to use these new technologies have to surrender their privacy rights. If Google wants consumers to trust it to store copies of personal computer files, emails, search histories and chat logs, and still 'not be evil,' it should stand with EFF and demand that Congress update the privacy laws to better reflect life in the wired world."

(EFF)