[ titageo @ 09.04.2006. 22:13 ] @
|
juce sam dobila potpuno nov FinePix S 5600, a danas sam ga prvi put koristila. sve je bilo ok dok nisam cula zvuk prilikom fotografisanja zalaska sunca. probala sam da zumiran nesto drugo i fotografisem i zvuka nema, zatim ponovo sunce (koje zalazi) i ponovo se cuo zvuk (pucketanje). nemam pojma o cemu se radi. zanima me da li sunce moze da osteti objektiv tj. da li treba da imam neku zastitu da bi pravila takve fotke???
unapred hvala
Tijana |
[ Zarko Silic @ 09.04.2006. 22:29 ] @
U normalnim okolnostima Sunce ne moze ostetiti objektiv. CCD je u takvim situacijama kriticniji.
Probaj da snimis zalazak a da ti Sunce ne bude u centru fotografije. Jak izvor svetlosti ume da "zbuni" autofokus. Obavezno ASAzu smanji na minimum ili ako u meniu imas opciju Sunset (nisam siguran da tvoj model to ima).
[ pctel @ 09.04.2006. 23:28 ] @
Meni je pala na pamet totalno druga ideja ali se pitanje svodi na isto. Zamislio sam da na LCD-u gledam laserski zrak iz CD/DVD uredjaja. Sta mislite o tome?
[ Pex @ 10.04.2006. 00:05 ] @
Citat: pctel: Meni je pala na pamet totalno druga ideja ali se pitanje svodi na isto. Zamislio sam da na LCD-u gledam laserski zrak iz CD/DVD uredjaja. Sta mislite o tome?
Moze samo se pobrini da zrak bude pod uglom od 90 stepani prema CCD-u i vise neces imati problema sa istim :) LOL
[ Slobelix @ 10.04.2006. 03:38 ] @
Kupi UV filer nije skup i pucaj gde hoces.Ako se nesto desi desice se filteru koji je jeftin a ne aparatu koji bas i nije.
Pozdrav
[ Abdee @ 10.04.2006. 07:13 ] @
Slobelix bre ne dovodi ljude u zabludu. UV filter je manje vise obican komad stakla koji u vecini situacija samo fizicki stiti objektiv a ne utice na kvalitet fotografija. Problem nastaje na drugom kraju objektiva gde se skuplja svetlo. Pucanje direktno u sunce moze da osteti CCD, pogotovo ako je fokus na beskonacno ili u slucaju SLR aparata moze da se desi da zatvarac bude progoren...
[ DjordjeRd @ 10.04.2006. 07:38 ] @
U suštini, snimam samo one zalaske koje mogu da gledam bez zaštite. Atmosfera nije uvek podjednako prozračna, ali je gotovo uvek bezbedno snimati poslednjih pet minuta.
Citat: titageo:...probala sam da zumiran nesto drugo i fotografisem i zvuka nema...
Drugim rečima, moguće je da ti je odlepio autofokus posle tog zahvata sa zalaskom. Opet, mislim da ne bi trebala da imaš bilo kakvih problema sa priznavanjem reklamacije...
[ broker @ 10.04.2006. 07:39 ] @
Zabalezeni su primeri da su fotoaparati nehajno ostavljeni na suncu, izazivali pozare. Sigurno ste se kao mali igrali sa lupama paleci papir, a zamislite sta radi kvalitetno socivo velikog povecanja...
Dok sam radio u TV, kolegi se desilo dok je snimao izlazak sunca da mu je crkla kamera...
[ Foto-man @ 10.04.2006. 09:34 ] @
@Tijana:
mozda je zvuk koji si cula zvuk koji aparat daje kada ne moze da fokusira. postavi aparat da *stoji* na objektivu (kod s5600 objektiv *ne izlazi*) i pokusaj da fokusiras, ako da isti zvuk, onda je to to, ako ne da, onda je verovatno do sunca.
Koliko je bilo jako sunce u momentu kad si ga slikala? Da li si ti mogla da ga gledas (a da te ne bole oci, naravno)?
[ cozmo_im @ 10.04.2006. 09:41 ] @
Ne znam, ja sam sa Canonom G1 i Nikonom 3100 i Fuji S7000 slikao i slikao i slikao u sunce na ihihaj fotografija (usred podneva) i eno ih i dan danas rade besprekorno, svaki po 10000 slika i nista im ne fali (osim Fuji S7000 koji je PRE slikanja direktno u sunce sprzio sam sebe, na svu srecu u garanciji - neki fabricki defekt je bio u pitanju, ustvari kad se prisetim crkao je posle stotinak slika). Niti sam primetio cudne zvuke, niti nikakav drugi kvar.
Takodje na nekim aparatima postoji BEACH/SNOW scenski mod, kao i sunset scenski mod koji su prilagodjeni takvoj vrsti fotografisanja.
Medjutim...
HINT: nikad i nikad sunce ne sme biti u centru kadra. Ako neko koristi AUTO ili P mod (a svi to koriste) najbolje je izmeriti ekspoziciju, fokus i blendu na nekom drugom objektu/pejsazu i slicno, pa onda kadrirati tako da imate i sunce tu gde hocete. Ili koristiti sunset mod, daje odlicne rezultate.
Ja sam recimo tako odliskao zilion fotki u Tunisu i sve su veoma zanimljive... a aparati od tad narokali jos po par hiljada snimaka... i dalje rade.
[ Backy @ 10.04.2006. 10:52 ] @
može da se desi da je zvuk koji se čuo ustvari blenda koja se naglo zatvara zbog sunca. meni se bar to dešava.
[ Slobelix @ 10.04.2006. 14:26 ] @
Citat: Abdee: Slobelix bre ne dovodi ljude u zabludu. UV filter je manje vise obican komad stakla koji u vecini situacija samo fizicki stiti objektiv a ne utice na kvalitet fotografija. Problem nastaje na drugom kraju objektiva gde se skuplja svetlo. Pucanje direktno u sunce moze da osteti CCD, pogotovo ako je fokus na beskonacno ili u slucaju SLR aparata moze da se desi da zatvarac bude progoren...
Pa nije to sto sam rekao totalno netacno, a smatram da niko nije toliko lud da opaljuje u vrelo sunce u podne direktno.
Malkice ipak pomaze u nekim slucajevima, zar ne?U umerenim nefanaticnim neextremnim itd itd.
[ tarla @ 10.04.2006. 16:33 ] @
jedan moj frend je fotografisao sa sony s75 ali mi se neda sad da prebiram po cd-ovima da nadjem jednu da vidite kako ispadne kada je u sredini :)
neke horizontalne linije... bas ludo. srecom nije nista bilo sa aparatom.
p.s. obecao je da nece vise :)
[ Foto-man @ 10.04.2006. 21:47 ] @
Citat:
neke horizontalne linije... bas ludo. srecom nije nista bilo sa aparatom.
Da, znam o cemu govoris. To mi se desavalo sa E550 par puta, i zabrinuo sam se prilicno, jer sam cuo da se superCCD senzori 4 generacije, od 6 mpix sa interpolacijom pokvare, i vide im se te linije, a kasnije sve fotke postanu neupotrebljive.
Hvala bogu, to nije bio slucaj.
Mogu da postavim, ako treba.
[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 11.04.2006. u 08:22 GMT+1]
[ NShappy @ 10.04.2006. 23:02 ] @
Citat: Backy: može da se desi da je zvuk koji se čuo ustvari blenda koja se naglo zatvara zbog sunca. meni se bar to dešava. Tačno ovo se događa na Canonu A70 kada se usmeri u jak izvor svetla. Blenda se zatvara uz par klikova iz objektiva.
[ titageo @ 11.04.2006. 09:47 ] @
sunce je zalazilo, moglo se bez vecih problema gledati, bilo je vise narandzaste boje.
spominjali ste neke bele horizontalne linije. prilikom fotografisanja i ja sam videle jednu deblju horizontalnu liniju ali na fotografiji je nema. nakon toga napravila sam jos oko 30 fotki i sve su ok. zvuk se vise nije cuo a ja se ne usudujujem da ponovo slikam sunce da proverim da li cu ponovo nesto cuti.
[ Zarko Silic @ 11.04.2006. 09:58 ] @
Postoje filteri sa velikim K faktorom (faktorom zatamnjenja) koji ne utice na WB (intezitet celokupnog spektra podjednako smanjuje) koji upravo sluze za takav vid snimanja i ne moze doci ni do kakvih posledica. Pokusaj kod prodavaca da se raspitas da li ih mogu nabaviti za tvoj aparat (ne verujem da imaju na lageru).
Tu NISU ni UV ni SKY filteri.
[ Abdee @ 11.04.2006. 11:03 ] @
Ti zatamnjujuci filteri se zovu ND - neutral density. Postoje u full i grad varijanti. Prvi zatamnjuju ceo kadar a drugi samo polovinu i sluze bas da sprece pregorevanje neba...
[ Kosta ******um Rex Persia @ 11.04.2006. 16:14 ] @
E sad, da li bi došlo do pregovevanja filma, tj. do neuspele fotke, ako bih na mojem Canon EOS 300V analognom aparatu, postavio otvor blende 22 pri žižnoj daljini objektiva od 80 mm(objektiv je 28-80 mm), i ekspoziciju od 1/2000 sekunde.
Pri tom mislim na direktno slikanje sunca oko 2 sata popodne. Ili za tako nešto treba daleko bolji aparat, koji okida i 1/8000 sekundi pri istom otvoru blende.
[ Rendisha @ 11.04.2006. 17:25 ] @
Sunce je prejak izvor svetla za tako nesto - potrazi milar (mylar) foliju koju bi koristio kao filter ispred objektiva - to ti je aluminizirana poliester folija ( nesto tako mozes naci po cvecarama, ono u sta se "tradicionalno" umotavalo cvece. Pitanje je samo koliki je sloj filma, odnosno koliko svetla propusta, i da nadjes neki koji nije ostecen, odnosno izguzvan )
[ Kosta ******um Rex Persia @ 11.04.2006. 19:23 ] @
Kokretnije podatke trebam, jer sam počeo vrlo ozbiljno da razmišljam kako da DIREKTNO fotografišem Sunce, sa mojim analognim aparatom. Ali sumnjam da će ta folija pomoći, evo ovom prilikom molim sve vrsne profesionalne fotografe ovde(kojih ima sasvim dovoljno), i da mi daju savet kako da sa mojim Canon EOS 300V uslikam Sunce, a da ono bude u centru fotografije.
Nemoguće je da se tako nešto ne može odraditi. Inače, obično koristim film FUJIFILM Superia od 100 ASA, a fotoaparat ima mogućnost da se ručno snizi ISO vrednost.
[ Rendisha @ 11.04.2006. 20:31 ] @
Sumnjaj ti koliko hoces, ali milar se koristi u astrofotografiji kao jeftinije resenje od kvalitetnih (i jako skupih) staklenih filtera koji opet kao polupropusni sloj imaju neki metal / metale nanesene naparavanjem u vakuumu.
Ono sto je pitanje je zasto ti hoces da imas Sunce u centru slike? Sa tom ziznom daljinom ono ce biti samo jedna tacka na filmu, znaci nista posebno...
[ Vader @ 11.04.2006. 21:25 ] @
Može li se slikati zalazak i izlazak sunca bez ikakvih filtara?
Neko reče da samo treba paziti da sunce nije u centru fotografije. Da li je to sve na šta treba obratiti pažnju?
[ Kosta ******um Rex Persia @ 11.04.2006. 22:17 ] @
Citat: Rendisha: Ono sto je pitanje je zasto ti hoces da imas Sunce u centru slike? Sa tom ziznom daljinom ono ce biti samo jedna tacka na filmu, znaci nista posebno...
Pa pre svega zbog toga što mislim da će to proizvesti vrlo zanimljive rezultate, a i volim da eksperimentišem. Taj milar što spominješ, kakav je to filter, objasni malo detaljnije ako te ne mrzi. Koliko on košta, ako znaš tu informaciju?
Citat: Vader: Može li se slikati zalazak i izlazak sunca bez ikakvih filtara?
Neko reče da samo treba paziti da sunce nije u centru fotografije. Da li je to sve na šta treba obratiti pažnju?
Na ovo ni ja ne znam odgovor, ali kladim se da ovde ima ljudi od kojih itekako možemo čuti naučne i visoko kvalitetne odgovore, poput Nebojše Milanovića ili drugih pro fotografa ovde.
[ maki101 @ 11.04.2006. 22:26 ] @
Vazi opste pravilo sto se tice slikanja sunca ili bilo kog drugog jakog svetlsnog izvora,
a to je ako ne smeta oku onda nece smetati ni senzoru,
a ako ne mozemo gledati golim okom onda treba neka zastita i ispred objektiva
[ Zarko Silic @ 11.04.2006. 23:07 ] @
@Vader
Nisam profesionalni fotograf ali vam mogu ponuditi odgovor na to da se i bez ikakvog filtra moze snimiti i zalazak i uranak.
Ove fotke sam napravio skromnim Ixusom V2 bez ikakvog filtra i bez obrade u PSu.
http://www.telfon.net/album/di...ge.php?pid=1070&fullsize=1
http://www.telfon.net/album/di...ge.php?pid=1068&fullsize=1
@Kosta
Analognim aparatom se itekako mogu napraviti kvalitetne fotke. Koristi rad sa zatvorenom blendom (kao kad kontrolises dubinsku ostrinu) i neka stalno stoji u tom polozaju. Izmeri expoziciju i fotkaj +, -, jednu expoziciju (“briketiraj”) tj napravi po 3 skljoca za svaki snimak. Mora da uspe.
[ Rendisha @ 12.04.2006. 00:55 ] @
@Kosta
Rekao sam ti otprilike sta je milar, ako oces vise da saznas, proGooglaj malo i naci ces mnogo. Rekoh ti i gde bi mogao da nadjes nesto tako, mozes i da potrazis po knjizarama onu "metalik" foliju za uvijanje - to ti je to, samo probaj da nadjes neku koja nema mnogo dodatnih obojenih sara, odnosno da ima dovoljno neobojene povrsine da iseces neki disk koji bi mogao razapeti ispred objektiva.
Ali sve ovo sto ti pricam je da bi mogao dobiti jasan prikaz suncevog diska bez preteranog bljestavila a ti zelis nesto sasvim drugo izgleda tako da ti ovi saveti oko folije verovatno nece pomoci nego mozda imati i suprotan efekat. Ne vidim kakve "specijalne efekte" ocekujes od ultra-svetlog tackastog objekta u centru slike niti mislim da bi ista interesantno dobio, al' ako oces da se igras, igraj se.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 12.04.2006. 01:04 ] @
Hvala, videću da negde nađem tu foliju koja je dovoljno kvalitetna, a pogledaću i Milar.
E sad jedno pitanje, da li je pametno da na filmu od 100 ASA pomoću rućnih podešavanja na mom Canonu 300V, snizim ISO vrednost na 50 ili čak 25, kakve bi to efekte dalo. Pošto znam da što je svetliji izvor, to treba da bude niža ISO vrednost.
Da li bi se javili neki kontra-efekti u slučaju da ručno snižavam ISO osetljivost?
[ Abdee @ 12.04.2006. 07:51 ] @
Koji film koristis? Ne reaguju na push&pull isto filmovi sa trafike i neki kvalitetan materijal...
[ broker @ 12.04.2006. 08:34 ] @
Filmu ne mozes promeniti osetljivost. Ako aparat podesis na pogresnu osetljivost filma, postici ces samo to da automatika aparata pogresno racuna parametre. Ako znas sta radis, to mozda moze da bude i korisno.
[ Abdee @ 12.04.2006. 09:33 ] @
Brokeru gresis. Mnogo gresis.
[ broker @ 12.04.2006. 10:13 ] @
Lepo bi bilo kada bi dao objasnjenje u cemu gresim. Inace tvoj komentar nikuda ne vodi.
[ Backy @ 12.04.2006. 10:27 ] @
nisam baš stručan, ali koliko ja znam osetljivost filma zavisi od hemijskog sastava emulzije. dakle jedini način da se promeni osetljivost filma je da se promeni i emulzija, što će fotoaparat malo teže odraditi (ništa nije nemoguće).
a što se tiče mogućnosti za izbor osetljivosti na aparatu, ona služi da aparat zna osetljivost filma kako bi mogao da izračuna ekspoziciju i otvor blende. ako bi ti za film od 100ASA stavio da ima 50, aparat bi mislio da je film "tvrđi" nego što jeste i tek tada bi slike "pregorele".
[Backy: greške u kucanju]
[Ovu poruku je menjao Backy dana 12.04.2006. u 11:57 GMT+1]
[ Abdee @ 12.04.2006. 10:36 ] @
Ne ne ne... Tvoj netacni komentar nigde ne vodi... Bolje sam sebi obrisi post.
Elem,
postoji nesto sto se zove push proces ili silovanje filma (: a sastoji se od podeksponiranja i duzeg razvijanja. Uzmes film od 400 ASA ali ga koristis kao da je od 1600 ASA tj. podeksponiras svaki znimak za dve blende a onda kasnije razvijas duze da bi kompenzovao -2EV. Rezultati variraju u zavisnosti od kvaliteta filma. Neki filmovi se mogu tako koristiti a neki bas i ne. Naravno sve ima svoju cenu pa zrno bude primetnije. Pull proces je obrnuta stvar s' tim da je kod njega preporucljivo ubijati samo jednu blendu i on se radi da bi se spasili hajlajti... Bolji rezultati se kod obe tehnike postizu kada se koristi cb film...
[ Zarko Silic @ 12.04.2006. 10:43 ] @
Kvalitetnijim filmovima, narocito novije generacije, je moguce promeniti osetljivos (i do +3 blende), znaci sa 100 na 400 ASA i to relativno uspesno ali se kod razvijanja o tome mora voditi racuna. Mora se naglasiti. Produzavanje vremena razvijanja ce dovesti do nezeljenih efekata (zrno, kontrast,...) ali ce rezultati ipak postojati.
Smanjenje osetljivosti je veci problem. Za to bi bilo potrebno, ne skratiti vreme razvijanja vec smanjiti temperaturu razvijaca, a za to bi bila potrebna dobra volja laboranta (u normalnim okolnostima to vam nece uraditi). Ako sami razvijate ovo nije nikakav problem.
[ Backy @ 12.04.2006. 11:03 ] @
izvinjavam se na pogrešnim informacijama... ipak sam previše mlad da bih znao te fore sa filmom, ono gore je bilo samo neko moje razmišljanje. a ionako je najbolji način da nešto naučim da lupim pa da ma ispravite :))
[ broker @ 12.04.2006. 12:12 ] @
Abdee, ne vidim da je to sto ti tvrdis u suprotnosti sa onim sto sam ja rekao, cak naprotiv.
Primetio sam da u poslednje vreme imas obicaj da moje poruke komentarises u ovom istom omalovazavajucem stilu pokusavajuci da me predstavis kao neznalicu. Ne vidim razlog zasto to radis, a to svakako nije korektno.
Ako imas potrebu da me omalovazis, uradi to bar sa nekim jasnim i tacnim argumentom.
[ Abdee @ 12.04.2006. 12:26 ] @
Citat: broker: Filmu ne mozes promeniti osetljivost.
Ne pritiskom na taster ali u postprocesu mozes. Sama emulzija je deklarisana na jednu vrednost ali ta vrednost ne zavisi samo od eksponiranja vec i od razvijanja i tu se dobija luft.
Slicna stvar se desava i kod mnogih digitalaca. "Normalan ISO" ide od 100 do 400 a vise/nize vrednosti su u stvari push/pull procesiranje.
Citat: broker:
Primetio sam da u poslednje vreme imas obicaj da moje poruke komentarises u ovom istom omalovazavajucem stilu pokusavajuci da me predstavis kao neznalicu. Ne vidim razlog zasto to radis, a to svakako nije korektno.
Ako imas potrebu da me omalovazis, uradi to bar sa nekim jasnim i tacnim argumentom.
Ne kukaj. :-)
[ Kosta ******um Rex Persia @ 12.04.2006. 16:38 ] @
Citat: Abdee: Koji film koristis? Ne reaguju na push&pull isto filmovi sa trafike i neki kvalitetan materijal...
Koristim skoro isključivo kvalitetan film Fujifilm Superia 100 ASA u normalnim okolnostima, a ponekad i od 200 ASA, isto FUJI Superia. E sad, lepo ste vi razvili diskusiju, što mi je donekle pomoglo, ali niste mi odgovorili na moje pitanje konkretno. Dakle, da li je poželjno da na ovom filmu koji koristim(FUJI Superia 100 ASA) ručno snizim osetljivost na 50 ili 25 ISO, a da to ima vrlo male implikacije na samu fotografiju kasnije.
Abdee, bio bih ti vrlo zahvalan kada bi mi malo detaljnije objasnio šta i kako treba da kažem fotografu kod koga razvijam slike, kako da razvije film, da bi odgovarao uslovima koji su podešeni u samom fotoaparatu. I kako da budem apsolutno siguran da je on tako i razvio film, tj. kao da mu je osetljivost 50 ili 25 ASA?
[ NShappy @ 12.04.2006. 22:03 ] @
Citat: Kosta ******um Rex Persia: Koristim skoro isključivo kvalitetan film Fujifilm Superia 100 ASA u normalnim okolnostima, a ponekad i od 200 ASA, isto FUJI Superia. E sad, lepo ste vi razvili diskusiju, što mi je donekle pomoglo, ali niste mi odgovorili na moje pitanje konkretno. Dakle, da li je poželjno da na ovom filmu koji koristim(FUJI Superia 100 ASA) ručno snizim osetljivost na 50 ili 25 ISO, a da to ima vrlo male implikacije na samu fotografiju kasnije.
Abdee, bio bih ti vrlo zahvalan kada bi mi malo detaljnije objasnio šta i kako treba da kažem fotografu kod koga razvijam slike, kako da razvije film, da bi odgovarao uslovima koji su podešeni u samom fotoaparatu. I kako da budem apsolutno siguran da je on tako i razvio film, tj. kao da mu je osetljivost 50 ili 25 ASA?
Kada bi to radio, morao bi u fotoradnji koja ti razvija film da naglasiš da su radio korekciju i da ti tako razvijaju film. Naravno, u većini radnji će te devojke za mašinom belo gledati. Moraš naći neku radnju gde znaju šta je push-pull proces. (I gde ti neće reći da da da znamo mi sve samo da te skinu s' (vrata))
Ovo najviše svrhe ima raditi sa povećanjem osetljivosti filma ali sa snižavanjem baš i nema. Neki Fuji-ji od npr ISO400 sjajno rade push-ovani na 1600. (Prob'o kolega na EXIT-u letos i dobio sjajne slike. Sad, bem li ga, nemam pojma koji je tačno film u pitanju ali nije neki od najskupljih)
E sada, za to što tebi treba a to je slikanje Sunca, ne vredi previše silovati film jer Sunce u podne svakako moraš nekako prigušiti. Ali i da ga nekako snimiš, nećeš videti ništa više od običnog diska.
Probaj oko tih detalja da se raspitaš na forumu: http://astronomija.eclipsedmin...c94199c27a1327523a565495c84871
Tu se ljudi bave specijalno snimanjem nebeskih tela i sigurno imaju više iskustva sa snimanjem Sunca.
[ Abdee @ 12.04.2006. 22:51 ] @
Za Sunce ti treba inace bar 300mm ako hoces da zauzme pomena vredan prostor u kadru.
No da se vratimo na push. Kad ga radis moras ceo film da pucas tako.
[ Gojko Vujovic @ 12.04.2006. 23:07 ] @
[att_img]
Da vas ne plaši tih 2000mm koje spominju na ilustraciji, to se uglavnom postiže montiranjem direktno na teleskop i tako uopšte nije nedostižno.
[ broker @ 12.04.2006. 23:57 ] @
Citat: Ne pritiskom na taster ali u postprocesu mozes. Sama emulzija je deklarisana na jednu vrednost ali ta vrednost ne zavisi samo od eksponiranja vec i od razvijanja i tu se dobija luft.
A po cemu je to u suprotnosti sa onim sto sam ja rekao? Ja samo nisam ulazio u detalje jer smatram da ce retko ko sa tim da eksperimentise.
Citat: Abdee: Ne kukaj. :-)
Sad si vec bezobrazan. Akoiams neki problem sa mnom (a koliko znam nemaš) onda se javi na PP da to rešimo, a nemoj ovde da klinački podmećeš.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|