[ M-84 AB1 @ 24.08.2006. 17:21 ] @
Dakle, meni ce ovaj kompjuter trebati za rad u 3D Studiju, kao i prilikom video montaze (Premier). Da li je ovo prava konfiguracija za ovakvu vrstu posla, i da li se isplati?
Poz
[ JOJO847 @ 24.08.2006. 17:52 ] @
Ako ti treba 4Gb RAM-a onda uzmi plocu baziranu na drugom chipsetu jer sa i945 ti svih 4 neće biti prepoznato. Treba ti i955,965,975. Grafika bi za takve stvari mogla biti jaca, 7600gt, x1600pro,7800gs. Potom taj pioneer 109 izbjegni, kao bilo koji pioneer DVD RW. I tako redom...
koliki ti je budzet?
[ Kosta ******um Rex Persia @ 24.08.2006. 18:55 ] @
Tačno tako, poslučaj čoveka šta ti kaže.

A samo me zanima zašto si stavio memoriju DDR400, šta planiraš da radiš sa njom na Intel mašini, majke ti?
[ Nenad Vranjanac @ 24.08.2006. 19:03 ] @
takodje, da znas da asus ploce iz 945/955 serije imaju ocajne naponske jedinice, kao i msi.
ja sam se nedavno smorio sa p5ld2, pa sam je liferovao nedelju dana nakon kupovine.
dakle moj ti je savet da ides ili na gigabyte (sa 955 ili 965 chipsetom) i obavezno sa dual-biosom
ili mozda neki abit.
[ M-84 AB1 @ 24.08.2006. 20:45 ] @
Vazi!
Citat:
Grafika bi za takve stvari mogla biti jaca, 7600gt, x1600pro,7800gs


Za grafiku znam, 6600 mi je bila 'pri ruci', pa sam je stavio. Vec duze vreme razmisljam o 7600, samo ne znam da li se ona rasirila po nasem trzistu, nisam video mnogo ponuda na konfiguratoru.


Sto se tice ploce, znajte da bi nju tek na kraju birao, da se sve uklopi kako treba. Ova je nasumicno izabrana isto. Poenta je da sam spreman da dam za plocu oko 120 evra.
Koji proizvodjaci ploca su dobri, po vama?

Citat:
A samo me zanima zašto si stavio memoriju DDR400, šta planiraš da radiš sa njom na Intel mašini, majke ti?

Odlicno pitanje. Ja bih rado 1024 MB DDR2 533 ili 667 module stavio, jedino je tu vec cena problem.
ALI, molim te tu se i najvise bunim, i tu mi je najbitnije da znam, ovako:

-Kako da u moru proizvodjaca i ponuda izaberem pravi RAM?
-Ja sam video za iste pare kao DDR400, i DDR2 533, u cemu je tu fora?Mora da im nesto fali? A podataka malo. Koji proizvodjac RAM-a je dobar?
-Na kom radnom taktu da bude memorija, da bi bila maksimalno iskoriscena u sprezi sa PENTIUM D 930 (oko njega se jedino ne dvoumim)?


Dakle da sumiram , cipset da bude 955+

Poz

PS. Finansije su mi oko 1000, +-200(zbog monitora).
[ Kosta ******um Rex Persia @ 25.08.2006. 00:04 ] @
Citat:
M-84 AB1: Vazi!

Odlicno pitanje. Ja bih rado 1024 MB DDR2 533 ili 667 module stavio, jedino je tu vec cena problem.


Pa nema ti druge. I sam valjda znaš da već dve godine Intel NE PODRŽAVA rad sa DDR već isključivo sa DDR2 memorijom. Cena DDR2 533 modula je već značajno niža nego pre neki mesec.

Citat:
-Kako da u moru proizvodjaca i ponuda izaberem pravi RAM?
-Ja sam video za iste pare kao DDR400, i DDR2 533, u cemu je tu fora?Mora da im nesto fali? A podataka malo. Koji proizvodjac RAM-a je dobar?
-Na kom radnom taktu da bude memorija, da bi bila maksimalno iskoriscena u sprezi sa PENTIUM D 930 (oko njega se jedino ne dvoumim)?


Dakle da sumiram , cipset da bude 955+


Elem, to je vrlo jednostavna stvar. Pošto si početnik i ne znaš mnogo o računarima(pretpostavljam, ispravi me ako grešim),daću ti neke smernice kako da radiš oko nabavke.

DDR2 533 memoriji ne fali ništa, to je samo drugačiji standard od DDR400 i ima veće latencije, tj. kašnjenje signala kod DDR2 memorija je veće,amaterski rečeno. DDR400 je bolji od DDR2 533(bolji je za igre), ali počev od DDR2 667(delimično, zavisi od latencija, da li je CL5 ili CL4), stvari se menjaju i već DDR2 800 ostvaruje nekoliko procenata bolje rezultate od DDR400 memorije. Međutim, kako ima raznih memorija i proizvođača, kod nas u Srbiji nemaš veliki izbor KVALITETNIH I NISKO-LATENTNIH DDR2 memorija, nažalost. DDR2 533 bi morao da ima latenciju CL3, ako nema potrudi se pa nađi, a DDR2 667 na našem tržištu ima latenciju CL4, dok DDR2 800 kod nas se prodaje vrlo vrlo retko, skoro da ga nema uopšte, a i ako ga ima to su neke nakaradne DDR2 800 memorije sa CL5 latencijama, što je užas.

Međutim, kako je tebi cilj da ne prođeš skupo sa memorijom, na DDR2 800, a verovatno i na DDR2 667 možeš da zaboraviš, jer su bitno skuplje od DDR2 533 CL3 modula. Možda ima nekih firmi koji nude osakaćene varijante DDR2 667 po samo nešto višim cenama od DDR2 533, ali u tom slučaju bolje ti je da uzmeš na 533 MHz memoriju sa najnižim mogućim latencijama. Primera radi, Corsair je pre 4 meseca izbacio ultra-brzu DDR2 800 sa neverovatnim CL3-4-4-8 latencijama, ali to i košta preko 350 evra.

Što se tiče Pentium D 930 procesora, nije loš,ali u tom slučaju mnogo ti je bolje rešenje da uzmeš AMD Athlon 64 X2 AM2 procesor koji isto podržava rad sa DDR2 memorijom, a da je u klasi sa 930-kom, tj. da košta isto ili slično. Evo, kopam malo po cenama, u Beogradu 930-ka košta oko 188 evra ili neki evro više, a Athlon 64 X2 4200+(radi na 2.2 GHz) košta oko 215 evra, dok najjeftiniji 3800+ (isto je dualcore) košta oko 170 ili 180 evra. Oba ova dva procesora su bitno brža bilo u igrama bilo u drugim aplikacijama od sada već vremešnog Pentiuma D 930.

Ili, kao treće rešenje(koje ti je ujedno i najbolje) možeš da kupiš u Bg-u najnoviji Intel Core 2 Duo E6300 (1.86 GHz, 1066 MHz FSB), koji košta najjeftinije oko 212 evra, a vrlo lako se overklokuje na 2.4 GHz. To bi ti bilo ubedljivo najbolje rešenje, ali ima manu što su ploče za Core 2 Duo trenutno preskupe. Ti sam odluči, na tebi je. Inače, čipset za Core 2 Duo je 965P i 975 (blaga modifikacija istoimenog čipseta za Pentium D kako bi mogao da radi sa Core 2 Duo procesorima).

Što se tiče proizvođača memorije, savetujem ti da bežiš glavom bez obzira od manje poznatih ili nepoznatih marki. Proverene marke su Corsair, Kingmax, Kingston, PQI, Geil, a svi ti proizvođači imaju jeftinije memorije koje bi tebi odgovarale. Van ovih marki nemoj da gledaš uopšte, jer bilo koju od ovih memorija da uzmeš(samo da ti kažem da je PQI zadnji po kvalitetu na ovoj listi, ostali su bolji) nećeš pogrešiti.



[ Nenad Vranjanac @ 25.08.2006. 01:29 ] @
ovako:
Citat:
Ili, kao treće rešenje(koje ti je ujedno i najbolje) možeš da kupiš u Bg-u najnoviji Intel Core 2 Duo E6300 (1.86 GHz, 1066 MHz FSB), koji košta najjeftinije oko 212 evra, a vrlo lako se overklokuje na 2.4 GHz.

da li si procitao ovo
Citat:
meni ce ovaj kompjuter trebati za rad u 3D Studiju, kao i prilikom video montaze (Premier)

jel si radi video obradu na OC masini nekad? :-)
druga stvar je sto ta masina ne mora da se klokuje uopste i sa svoja 2GHz ce biti brza od ovih ostalih. to bi i bila najbolja varijanta, ali zaista, trenutno je mali izbor ploca i skupe su, mada ce se izgleda stvari vec za koji dan srediti.

Citat:
mnogo ti je bolje rešenje da uzmeš AMD Athlon 64 X2 AM2 procesor

no comment.

sto se tice ovih ddr2 iz standardne ponude, oni nista nisu bolji od ddr, pa normalno je da su iste i cene
za tebe ce biti sasvim ok da uzmes value seriju corsaira ili kingstona (tipa 533 @ cl4) ili kingmax (667@cl4)
najbitnije je da latenca ne ide preko 4. naravno mogu se naci dobre memorije, kao corsair xms2 ili kinston khx (iliti hyper-x) sa manjm latencama. ali su one daleko skuplje. ako mozes daih uklopis u cenu-tim bolje, ali nije neophodno.
pokusaj da nadjes apacer memorije, ima da se nadje za relativno umerenu cenu na 800MHz@cl4
[ M-84 AB1 @ 25.08.2006. 09:09 ] @
Citat:
Pošto si početnik i ne znaš mnogo o računarima(pretpostavljam, ispravi me ako grešim)

Pa... Znam doosta o hardveru, vec sam sklapao masine sebi i drugovima i ok su, ali to su bile low cost masine za razliku od ove. Ali vec neko vreme sam van desavanja (otud moja kombinacija intela i ddr-a, hehe).MEDJUTIM, sto se tice RAM-a, za to sam POTPUNI PAPAK 'since i was born' ;-)

Pitanje: (opet RAM)Kad udjem u BIOS, imam onaj mnozilac za external frequency procesora i radni takt memorije, i kolko se secam moram ta dva da uskladim jel? E, ja ne bih da npr. smanjujem radni takt memorije jer se ne uklapa sa procesorom.

Citat:
Što se tiče Pentium D 930 procesora, nije loš,ali u tom slučaju mnogo ti je bolje rešenje da uzmeš AMD Athlon 64 X2 AM2 procesor koji isto podržava rad sa DDR2 memorijom, a da je u klasi sa 930-kom, tj. da košta isto ili slično.

To je OK. Samo, jedna stvar... Cuo sam da za 3D render treba procesor sa mnooogo casha. Zato je PENTIUM D moj izbor (4MB). Koliko vidim, AMD ima manje. Mada kupovinom AMD-a mi se otvarajunove mogucnosti za plocu, samim tim i za sve ostalo...MISLICU O TOME

Citat:
jel si radi video obradu na OC masini nekad? :-)

Pojasni? ;-)


Aj sad cu uskoro da napravim novi predlog, hehe...
POZ!


[ M-84 AB1 @ 25.08.2006. 09:38 ] @
EVO GA!

ZAboravio sam DVD, ali i sa njim bi izaslo cak 20, 30 evra manje nego prva predlozena.
[ Nenad Vranjanac @ 25.08.2006. 12:39 ] @
ono za rad na oc masini sam se malo salio. jer, gde to ima da se masina za video edit overclockuje? to se ne radi.

sto se tice ddr2 i ddr, nemoj mnogo da lupas glavu, to ti je SVE bukvalno isto s**nje drugo pakovanje. znaci sad se vise ne zove tetra-pak nego brik-pak. i sve je to dobro i isto. svi proizvodjaci trenutno mahom koriste infineon/hynix/micron/nanya cipove za svoje module. meni se (bez nekog narocitog razloga najvise svidjaju infineon i nanya. ali to sve opet nema veze, ako budes uzimao 533@cl4 isto ti je uzeo corsair, kingston, kingmax, pqi, transcend, ili ne znam sta vec.

vece razlike u performansama ddr i ddr2 mozes da osetis samo sa top modelima.

[Ovu poruku je menjao Nenad Vranjanac dana 25.08.2006. u 16:58 GMT+1]
[ M-84 AB1 @ 25.08.2006. 15:14 ] @
Koliko sam video, D 930 radi na 3 GHz, tj 15 x 200 MHz. Da li ce mi u sprezi sa njim raditi memorija na maximalnoj frekvenciji?
[ Nenad Vranjanac @ 25.08.2006. 15:59 ] @
da, radice na max frekvenci.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 25.08.2006. 19:53 ] @
@ M-84 AB1

Dobro, tvoj novi predlog je bolji, ali ponovo ti preporučujem da ako uzimaš DDR2 533 nikako ne kupuješ module sa CL4 već sa CL3 latencijom. Takvih modula ima dosta, ne mora da budu Kingmax.

I, moj ti je predlog da pazariš dva hard diska od 200 ili 250 GB, jer za video obradu nikada nema dovoljno mesta.

[ M-84 AB1 @ 25.08.2006. 21:12 ] @
Citat:
Dobro, tvoj novi predlog je bolji, ali ponovo ti preporučujem da ako uzimaš DDR2 533 nikako ne kupuješ module sa CL4 već sa CL3 latencijom.


A, cena? Jel moze da se nadje DDR2 533 CL3 za 90-tak evra?

Citat:
I, moj ti je predlog da pazariš dva hard diska od 200 ili 250 GB, jer za video obradu nikada nema dovoljno mesta.

OK! To je vec standard.





[ Nenad Vranjanac @ 26.08.2006. 00:30 ] @
Citat:
M-84 AB1:A, cena? Jel moze da se nadje DDR2 533 CL3 za 90-tak evra?


ima za 90e, al 512MB :-)
lakse ces naci 667@cl4.

dobar je 533@4 ja ga imam i radi posao, prema tome nemoj mnogo da se smaras s tim
[ quality @ 28.08.2006. 15:44 ] @
Sto se tice memorije uzmi Corsair i nema da te boli glava! A imaju uz prihvatljive cene i dozivotnu garanciju!!!
[ M-84 AB1 @ 28.08.2006. 23:38 ] @
Pogledao sam na konfiguratoru. Ima za 90-100 evra datih modula.

Citat:
A imaju uz prihvatljive cene i dozivotnu garanciju!!!


Sta to znaci? Da su pod garancijom dok ne crknu, hehe?
;-)

Kako ide DUAL sa 4 modula. Predpostavljam nikako.

Jos jedno: Graficka koja ima VIVO do 110,120 evra. Svideo mi se 1600PRO, ali nigde ne videh all in wonder varijantu?
[ abishai @ 29.08.2006. 00:03 ] @
Jesi li razmisljao mozda o Intelovim plocama? Lepo rade... :), mada ako volis da oc onda ih ne gledaj.

btw. sto se tice memorija ja bih ti preporucio Corsair ili Geil, ja imam corsair 2x512/533 i sasvim fino radi.
[ M-84 AB1 @ 29.08.2006. 00:30 ] @
Pa, kakva je ponuda na nasem trzistu, tamo gde ja gledam, njih nema u ponudi. Nemam nameru da overklokujem, ako ova masina ne zadovolji moje potrebe, onda stvarno...

Pazi, ploca bi isla na kraju, kad odredim komponente.
[ Nenad Vranjanac @ 29.08.2006. 01:58 ] @
evo ti moje preporuke, ali nisam nasao 1GB module:

Corsair XMS2, DDR2, 512MB, PC533, 3-3-3-8, 1.8V (CM2X512A-4300C3) 76.00


Citat:
M-84 AB1:
Kako ide DUAL sa 4 modula. Predpostavljam nikako.


isto kao i sa 2 ;-)
tj. dobro.
[ M-84 AB1 @ 29.08.2006. 10:28 ] @
Citat:
Corsair XMS2, DDR2, 512MB, PC533, 3-3-3-8, 1.8V (CM2X512A-4300C3) 76.00

Ovo je odlicna memorija, samo je 512, ali cu je uzeti u obzir.

Citat:
isto kao i sa 2 ;-)
tj. dobro.


Hmmmmm... A jel je to u fazon u 2 x po 2 modula u dualu, ili on ima opciju da odmah upali dual ako ih ima i 4?
[ Nenad Vranjanac @ 29.08.2006. 14:48 ] @
na svakom kanalu ces imati po 2 memorije, nema nikakvih opcija, niti izbora.
ako ubodes 2 modula (u 1. i 3. slot ili 2. i 4.) dobices po jedan modul na svakom kanalu
ako ubodes sva cetiri dobices po dva na svakom kanalu.
sve u svemu, sve ti je ti isto i ovako, a i skoro isto i da nema dual channela uopste, nema nikakve razlike u radu, ti samo bocni module i ne brini brigu. kod vecih uvoznika povremeno ima da se kupe 1GB corsairi (kod nas ih uvoze imtel i ct)
[ M-84 AB1 @ 29.08.2006. 15:08 ] @
EVO!!!Prateci vase savete, novi predlog!
Ovaj put sam se fokusirao samo na jedan shop, i nasao sam onaj koji ima sve sto sam zamislio.


[ Kosta ******um Rex Persia @ 29.08.2006. 16:39 ] @
A, ako nije tajna, koliko košta taj poslednji predlog. Kaži to, da bismo znali da li ima još prostora do 1000 evra.

Ali, nisi me poslušao, jer si ponovo uzeo dva diska od 160 GB, a sada su toliko pale cene diskovima da ti se veoma isplati da uzmeš dva hard-diska od 250 GB.
[ M-84 AB1 @ 29.08.2006. 17:24 ] @
1250 € ceo komp. Probio sam limit, ali, naci ce se valjda jos 250 nekako.

Citat:
Ali, nisi me poslušao, jer si ponovo uzeo dva diska od 160 GB, a sada su toliko pale cene diskovima da ti se veoma isplati da uzmeš dva hard-diska od 250 GB.


E, sad cu da ti kazem, ovako: Kad uzmem komp, usvajam novu doktrinu, dakle [sve se reze!
Znaci sve cu arhivirati na DVD-jeve. Samo ono osnovno ostaje, dakle imacu na raspolaganju ukupno 200 giga najmanje, a sigurno i vise. Pazi uvek cu moci da kupim hard ako bude mali.
Ono sto me sad zanima je da li da ih stavljam u RAID?

PS. na dva harda sata2 od 160 gb sam ustedeo u odnosu na 250 gb bogami ok 40 evra.
[ M-84 AB1 @ 17.09.2006. 09:56 ] @
Neko mi rece da je Windows glup, i da preko 2,5 giga RAM-a u svakom slucaju pise na Hard disk. Jel to tacno? Da se ne ispalim ako uzmem 4 giga.


POZ
[ JOJO847 @ 17.09.2006. 11:07 ] @
Ako imas 32bitni sistem NE uzimaj 4GB ram-a.
[ M-84 AB1 @ 17.09.2006. 14:09 ] @
Dakle, ne cekam Vistu?

[ Kosta ******um Rex Persia @ 17.09.2006. 17:56 ] @
Ma kakva Vista, ne čekaj je, već kupuj mašinu. Ne uzimaj preko 2 GB memorije ako ćeš da koristiš 32-bitni Windows XP, a ako ćeš da pređeš na Windows XP 64-bit, onda slobodno možeš i preko toga.

[ M-84 AB1 @ 17.09.2006. 21:37 ] @
@Kosta
Ne, ne, mislio sam - da li da kupim 4 giga sada u nadi da ce 64-bitni sistemi uskoro zaziveti nasiroko ili ako nece jos skoro, da uzmem 2 giga pa kad se pojavi da kupim... i 8 giga ako budem bio pri €, hehe...
Sasvim sigurno je da ce komp biti sada sa 32-bitnim XP-om.



POZ
[ deksi10 @ 18.09.2006. 16:34 ] @
Ma ne bacaj pare za 4 giga rama, i 2 giga ce ti zavrsiti posao bilo sta da radis. A to dok zazive 64 bitni sistemi, zazivece i DDR3 memorija,
directX 10 i ko zna sta jos, tako da ce ti tada biti vreme za novi upgrade.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 18.09.2006. 18:32 ] @
Veruj mi, ne treba ti sada 4 GB, jer neće skoro zaživeti 64-bitni operativni sistemi, bar ne do sredine ili kraja 2007 godine. Ne bacaj sad pare, uzimaj 2 GB.
[ JOJO847 @ 19.09.2006. 08:35 ] @
narocito ne uzimati 4BG rama na plocama koje maximalno prepoznaju 4gb. Uvijek bude prepoznato manje, zbog kako kazu "sistemskih resursa", pa tako se desi da recimo imate u windiwsima samo 2.7GB rama.
[ M-84 AB1 @ 19.09.2006. 12:10 ] @
Citat:
narocito ne uzimati 4BG rama na plocama koje maximalno prepoznaju 4gb

Naravno, video sam ASUSOV 965 Broadwater, i izgleda mi super za 145 evra, ima podrsku i za core 2 duo, i ide do 8 giga rama. E sad mogu ja dati i vise para za plocu (posto cu ustekati na RAM-u), ali me zanima koliko su danasnje ploce (ove skupe) 'napredne', jel npr. imaju podrsku za DDR3 memoriju itd. Evo koliko vidim, vec core 2 quatro ne bih mogao da ugradim ni u jedno od danasnjih ploca, a on nije tako daleko.

I naravno sad jos jedna ideja za HDD ove.
Ovakav poredak - Jedan raptor od 36 GB, samo za Windows i instalacije programa i jedan veliki HDD od 200 Gb za storage?(rad sa Premierom)





[ CooLa @ 19.09.2006. 13:22 ] @
Sacekao bih jos mesec dana pa bih uzeo Core 2 Duo, 2 Gb rama, i 7600GT - Bije 1600Pro za mnogo...
[ M-84 AB1 @ 19.09.2006. 18:05 ] @
Ona poslednja lista nije konacna. Kompjuter treba da uzmem u Novembru.
Core 2 Duo hocu, i to ovaj najslabiji od 1,8 GHz, (ali kida!), medjutim za grafiku cu malo ustekati para (moram na necemu), a zaboravio sam da mi treba VIVO kartica pa cu verovatno uzeti neki bezvezni 6600 VIVO. A posle cemo videti :-)
[ M-84 AB1 @ 11.11.2006. 09:08 ] @
Cisto da javim, da sam uzeo komp i da sam prezadovoljan ;-)

Dakle
C2D E6300
P5B ASUS GREEN
X800XL AIW
2GB dual TwinMos DDR2 533
COOLER MASTER 430W extreme power napajanje
COOLER MASTE CENTURION kuciste
Samsung 793DF
WD 160GB SATA2, 300Mb/s, 8MB
ASUS DVD rezac
i naravno tastatuturu i mis ;-)

Max mi renda 5 puta brze, Battlefield 2 mi radi na High i ucitavaju se mape 5,6 sekundi.

PS. kako da namestim swap file, tako da 'nateram' OS da koristi vise ram a manje hard?

POZ
[ mtraj @ 12.11.2006. 10:52 ] @
Citat:
kako da namestim swap file, tako da 'nateram' OS da koristi vise ram a manje hard?

Tako što ćeš upotrebiti ovaj, verovatno jedan od najpoznatijih i najkorišćenijih reg-tweakova za win XP, - a.k.a. "Disable Paging of Kernel":
(svejedno je kako, ili pravljenjem .reg fajla, ili nalaženjem odgovarajuće grane u registru i menjanjem default vrednosti sa 00000000 na 00000001)

Code:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"DisablePagingExecutive"=dword:00000001

Mišljenja oko korisnosti ovog tweaka se razlikuju, ali u svakom slučaju sigurno ne može da šteti, i slobodno ga testiraj.

Under all but the most very extreme circumstances it does nothing. What this setting does is force XP to keep the kernel (the core of the operating system) in RAM. This means that the kernel will reside in the fastest storage area in your computer. Sounds great right? Guess what? XP does this anyway unless the system comes under such an extremely heavy load that it needs the space. The very millisecond that the system has free memory, it will put the kernel right back into RAM. If the system is in such dire straights that it needs to use the space that the kernel is using I would say you are on your way to a crash and you better let whatever wants the space have it. You also better add more memory ASAP.

P.S.
Obavezno smanji veličinu pagefile-a, jer ako win i dalje poštuje onu staru formulu x1.5, imaćeš monster-swap od 3GB.
Postavi pagefile negde između 400mb-1gb, u zavisnosti od potreba.