[ Mr. NiceGuy @ 07.11.2006. 18:25 ] @
Budući da sam totalni početnik kad je u pitanju multithreading, molim za jedno objašnjenje.
Na jednoj starijoj temi sam pronašao kod i unakazio ga, zbog čega se ispricavam Ivanu D.:
Code:

#include <windows.h>
#include <stdio.h>
#include <time.h>

long double N = 300000000;



long double i1, i2;

void nit1(){
    
    while(++i1 < N);
}

void nit2(){
    
    while(--i2 > 0);
}


void main(){

    
    DWORD dwTID1, dwTID2;
    HANDLE trds[2];

    double time1, time2;
    clock_t start, finish;

    i1 = 0;
    i2 = N;

    printf ("\nPrvo brojanje...");

    start = clock();

    trds[0] = CreateThread(NULL, 0, (LPTHREAD_START_ROUTINE)nit1, 0, 0, &dwTID1);
    trds[1] = CreateThread(NULL, 0, (LPTHREAD_START_ROUTINE)nit2, 0, 0, &dwTID2);


    WaitForMultipleObjects(2, trds, 1, INFINITE);
    CloseHandle(trds[0]);
    CloseHandle(trds[1]);

    finish = clock();
    time1 = (double)(finish - start) / CLOCKS_PER_SEC;
    printf("\n...%3.3lf sec \n", time1);

    printf ("\nDrugo brojanje(samo main)...");
    
    start = clock();
    while(--i1 > 0);
    while(++i1 < N);
    
    finish = clock();
    time2 = (double)(finish - start) / CLOCKS_PER_SEC;
    printf("\n...%3.3lf sec \n\n", time2);    

}


Kako imam dvojezgreni procesor, očekivao sam barem malo brže izvršavanje prvog dijela koji paralelno mijenja vrijednosti dva brojača. Međutim, vrijeme potrebno da se izvrši prvi dio je dvostruko veće, iako u tom slučaju task manager pokazuje da su opterećene obje jezgre! Što krivo radim?
Kod sam kompajlirao sa VS6.
[ genuine @ 08.11.2006. 02:05 ] @
Napravio si pocetnicku gesku deklarisanjem oba brojaca tako da padaju u istu kes liniju... naime ono sto se kod tebe desava je veoma izrazen Coherence False Sharing Miss koji ti drasticno degradira performanse... ono sto treba da uradis je da uradis sledecu deklaraciju brojaca
__declspec(align(64)) double counter1;
__declspec(align(64)) double counter2;