|
[ Tutmozis 6 @ 03.12.2006. 13:45 ] @
| Hello,
Planiram da kupim TFT 19''
Koristio bih za Grafiku (obradu slike i Flash) i mozda ponekad neka igra.
Koji bi predlozili od ove tri Samsung ?
- 920N
- 940N
- 940BW
Cene su skoro slicne.
Imam neke podatke o njima, i 920N je TN technologija (valjda je bolja A-Si za sliku), dok druga dva su A-Si.
940BW je 1440x900, i moja Graficka ne podrzava tu rezoluciju, mada ima DVI, pa bojim se da slika nece biti realna ako se softwerski razvuce da bi ispunio tu rezoluciu, posto najbliza rezolucija na Grafickoj je 1360x768 (GeForce 7600GS).
Jedino je 940BW 4ms, ostali 8ms. Jel 8ms dovoljno za igre da ne bude duhova ? |
[ vadamp @ 03.12.2006. 22:40 ] @
I monitori koji imaju odziv od 12ms ne prave nikakve probleme sa igrama, ni sa drugim aplikacijama, tako da ovi od 8ms i 4ms mogu da zavrsavaju sve poslove bez ikakvih smetnji, a ako ces za grafiku tipa Corela da koristis onda ti je samo bitna sto bolja graficka, a bilo koji TFT ce odraditi svoj posao. Ja recimo imam 920n i moram ti reci da je slika perfektna na GeForce 440 64MB tako da sto se slike tice ne moras da brines, medjutim meni su se od juce pojavile dve poprecne linije preko celog ekrana i sumnjam da je monitor rikavelo (nema ni 6 meseci) tako da ga sutra moram nositi na servis, sto me izuzetno nervira. Ako ti pare nisu problem onda uzmi onaj monitor koji ima bolje performanse s tim sto su sve to mnogo sitne razlike da bi mogao nesto ozbiljnije da primetis. Pozdrav.
[ yooyo @ 03.12.2006. 23:30 ] @
TFT monitori prikazuju tamnije boje bolje nego CRT, tako da ako ne vodis racuna moze se desiti da slika obradjena na TFT monitoru bude mnogo tamna u stampi ili na CRT-u. Proguglaj malo o kalibraciji boja na TFT monitorima (ako ti je zaista bitan kvalitet slika koje obradjujes).
[ CtrlAltDel @ 03.12.2006. 23:33 ] @
hm ako ti je bitno za rad... bolje PVA panel nego TN
[ Fuzz @ 04.12.2006. 09:07 ] @
BW je definitivno kvalitetniji montor u odnosu na ta dva modela N serije. E sad, sta podrzava tvoja graficka - to je vec drugo pitanje...
[ vadamp @ 04.12.2006. 12:46 ] @
Da li se nekome desavalo nesto slicno kao i meni sa monitorom (u gornjem postu sam napisao sta se desilo)? Medjutim, jutros kad sam posle 7 sati pauze upalio monitor sve je normalno i nema poprecnih linija? Sta li je to, pitam se?
[ vadamp @ 04.12.2006. 13:12 ] @
Jos jedna informacija: linije su se pojavile posle nekog vremena od ukljucivanja monitora!
[ Tutmozis 6 @ 04.12.2006. 14:26 ] @
HVALA lepo na odgovorima.
Mislim da ce biti 940N, al videcu jos, mozda naidem na neki drugi model slicne cene.
Najvise se bojim stvari kao sto kaze vadamp...jel si vec odneo u Servis ?
[ abishai @ 04.12.2006. 14:32 ] @
@vadamp - nosi graficku u servis, ne monitor :)
[ zlatousti @ 04.12.2006. 14:43 ] @
Čudi me da niko nije skrenuo čoveku pažnju da je 940BW wide screen monitor, pa ga ja nikako ne preporučujem čovek jer je rekao da mu treba za rad sa grafikom. Tek 22" wide displej ima neku prihvatljivu visinu displeja, sve ispod toga je po meni za gledanje filmova i ništa drugo ozbiljnije. Da skratim, 940BW je ok za gledanje DVD filmova (ako ih uopšte gledaš na monitoru) i može biti zanimljiv za neke pucačke igre jer imaš šire vidno polje po horizontali što je za takve igre bitno. Ako igraš strategije, wide screen monitor od 19" je po meni neupotrebljiv, igranje će se svesti na skrolovanje mape gore-dole.
Znači uzmi i tako neke "sitnice" u obzir prlikom izbor monitora.
[ Tutmozis 6 @ 04.12.2006. 15:19 ] @
Hello,
Znam da je BW siroki, zato sam i pisao da moja Graficka ne podrzava tu rezoluciju.
Neki su mi rekli, da to nije problem, jer Softwerski se to moze razvuciti...al bojim se da onda necu dobiti realne rezultate ako radim grafiku.
Skinuo sam ja tehnicke detalje za Monitore. Isto sam video kako izgleda 19"" WideScreen, i stvarno je dosta manji zbog sirine, pa ne bi to uzeo.
Zato sam tu pisao, jer stvarno nemam iskustva sa TFT Monitorima, pa da ne kupim nesto sto cu zazaliti kasnije.
Najvise se bojim da TFT brzo crkne i mogu nositi u Servis. A isto cuo da zivotni vek nije dug...
Sada imam CRT Sony Trinitron 17, i skoro sam nabavio isti model samo 21 inch. Al posto nista od toga, rekli su mi da kupim TFT ako hocu da uzmem veci i novi. A posto TFT ima veci Monitor nego CRT posto ga ne pokriva plastika, tako da TFT 19 dode mi kao CRT 20, i to ce mi biti dovoljno.
[ vadamp @ 04.12.2006. 19:34 ] @
Citat: abishai: @vadamp - nosi graficku u servis, ne monitor :)
Reci mi molim te kako si to zakljucio da ne bih dzabe nosio monitor u servis? Nesto mi je tu sumnjivo jer se linije nalaze na istom mestu uvek... E sad pitanje je zasto ih nema kada se monitor posle duzeg vremena upali pa se one tek jave posle nekog vremena!? Hvala na odgovoru.
[ zlatousti @ 04.12.2006. 20:27 ] @
@Tutmozis 6
Ne znam ko te je tako istripovao da TFT monitori crkavaju tek tako, čak CRT crkavaju mnogo češće. Ako želiš zaista kvalitetan monitor koji će trajati dosta dugo, zaobiđi Samsunga, LG i sl., nego pazari Viewsonic monitor, po mogućstvu VG ili VP seriju, a možeš i VX, mada su VG namenjeni baš za rad sa grafikom.
Viewsonic je jedina firma (koliko ja znam, možda se nešto menjalo) koja daje garanciju na nula mrtvih pixela, što znači da dobijaš nov monitor ako se pojavi samo jedan mrtav pixel, dok kod Samsunga to nije tako.
Ne obaziri se mnogo na te karakteristike tipa vreme odziva, kontrast i sl. jer je kod TFT monitora najniže klase manje više sve to isto. Džabe nekom LG monitoru i 2ms i 4ms i ne znam ni ja kakav kontrast (a i kod tih podataka se dosta laže jer neiskusan kupac to ne može da proveri), kad ti pored takvog LG ili Samsung monitora staviš Viewsonic pa makar i da ima lošije karakteristike po specifikaciji, uverićeš se kolika je razlika u kvalitetu na strani Viewsonic-a.
Pametno je što si odbacio wide screen varijantu jer ispod 22" wide ne vredi uzimati za neki ozbiljan posao, a 22" su još uvek previše skupi.
@vadamp
Samo nagadja, moguće da je i monitor u pitanju.
[ JOJO847 @ 04.12.2006. 21:11 ] @
@vadamp
obrati paznju da nisu slucajno u pitanju obrisi neke slike koja ti dugo stoji na monitoru? Npr obrisi toolbara iz nekog programa i slicno
[ vadamp @ 04.12.2006. 22:18 ] @
Ma jok bre bilo koju aplikaciju da pokrenes te dve bele linije uvek stoje, nisu vidljive na beloj i na crnoj podlozi ali ubaci recimo svetlo plavu ili bilo koju drugu nijansu vide se itekako! Cisto sumnjam da je do graficke, zasto bas uvek samo tu.... Zatim da je do struje u kuci onda monitor ne bi radio ni ovih 5 meseci kako valja... A da je do drajvera probacu da reinstaliram, ili da izvadim graficku iz ploce pa da vratim, cesto se tako neki zbudzevi desavaju... Inace, na sve ove primere i dalje ne mogu da verujem da je do monitora jer je kao nov i o njemu brinem najvise, a komp je zreo za update i to poodavno, ali ko mi je kriv kad radi ko sat... :-)
[ veljadj @ 05.12.2006. 09:54 ] @
za Tutmozis 6
povedi racuna o tome da Samsung monitori serije N nemaju DVI ulaz!
[ overburn @ 05.12.2006. 09:59 ] @
Citat: zlatousti: @Tutmozis 6
... ako želiš zaista kvalitetan monitor koji će trajati dosta dugo, zaobiđi Samsunga, LG i sl., nego pazari Viewsonic monitor, po mogućstvu VG ili VP seriju, a možeš i VX, mada su VG namenjeni baš za rad sa grafikom.
Viewsonic je jedina firma (koliko ja znam, možda se nešto menjalo) koja daje garanciju na nula mrtvih pixela, što znači da dobijaš nov monitor ako se pojavi samo jedan mrtav pixel, dok kod Samsunga to nije tako.
Ne obaziri se mnogo na te karakteristike tipa vreme odziva, kontrast i sl. jer je kod TFT monitora najniže klase manje više sve to isto. Džabe nekom LG monitoru i 2ms i 4ms i ne znam ni ja kakav kontrast (a i kod tih podataka se dosta laže jer neiskusan kupac to ne može da proveri), kad ti pored takvog LG ili Samsung monitora staviš Viewsonic pa makar i da ima lošije karakteristike po specifikaciji, uverićeš se kolika je razlika u kvalitetu na strani Viewsonic-a.
Da, tako sam i ja rezonovao kad sam nabavljao monitore za firmu pa sam u startu porucio ViewSonice. Kad su dosla dva komada oba su imala po mrtav pixel na ekranu (na veoma neprijatnim mestima za gledanje). Monitori su kupljeni "preko veze" u jednoj od najjacih beogradskih importerskih/prodavackih firmi. Bas zbog te "veze" su i pristali da mi urade zamenu zbog samo 1 mrtvog pixela, posto kazu da se nigde u garanciji ne pominje taj cuveni "zero-dead-pixels-warranty" u sta sam se i sam pazljivim citanjem garantnog lista uverio - dakle, pustite te reklamne price prodavaca!
Nastavak price: "neispravni" monitori su vraceni u firmu gde sam ja u servisnom delu dobio da biram sve preostale ViewSonice 17" iz magacina i da nadjem neke koji nemaju mrtve pixele (napomena: imati u vidu da je sve ovo preko "veze" - vas kao "obicnog" kupca verovatno nece pustiti da radite tako nesto ...) - od 3 preostala iz magacina testiranjem Nokia-inim programom za test monitora na svim su otkriveni mrtvi pixeli ... Uglavnom, uz relativno malu doplatu uzete su Smasungove 19" (od kojih sam u prvi mah zazirao jer sa svim Samsungovim CRT-ovima u firmi je bilo ili jos uvek ima svakojakih problema - od "duhova", "pucanja" vga kablova, gubljenja kontrasta i kolorita - u pitanju su monitori koji rade u proseku 8 sati dnevno 5 dana u nedelji), i uz iskustvo sa par Samsungovih 17" uzetih ranije mogu da ih preporucim sto se kvarova tice - za sada rade OK i nemaju mrtve pixele.
Cini mi se da jedino Philps daje "0 dead pixels warranty" pa obratite paznju na to ako kupujete monitore za licnu upotrebu ...
Za mene je od sada, nazalost, ViewSonic proslost ... (apropo, gledajuci sliku na tim ViewSonicima i poredeci ih sa Samsunzima 17" - 720 i 740N licno nisam video nikakvu razliku - osim nervirajucih mrtvih pixela na ovim prvim ...)
[ Fuzz @ 05.12.2006. 10:26 ] @
Sto samo govori da su onako iskljucive ocene proizvodjaca besmislene...
[ Tutmozis 6 @ 05.12.2006. 10:57 ] @
@DVI
Da, primetio sam po technickim podacima, al recite mi, sta gubim ako nemam DVI i sta dobijem ako bi imao ?
Moja Graficka ima.
P.s.
Znam da je DVI Digitalni Signal, al zasto je to bolje ?
[ JOJO847 @ 05.12.2006. 13:39 ] @
bolje je po tom pitanju sto se ne gubi vrijeme na pretvaranje signala u analogni.
[ zlatousti @ 05.12.2006. 14:00 ] @
Citat: overburn: Da, tako sam i ja rezonovao kad sam nabavljao monitore za firmu pa sam u startu porucio ViewSonice. Kad su dosla dva komada oba su imala po mrtav pixel na ekranu (na veoma neprijatnim mestima za gledanje). Monitori su kupljeni "preko veze" u jednoj od najjacih beogradskih importerskih/prodavackih firmi. Bas zbog te "veze" su i pristali da mi urade zamenu zbog samo 1 mrtvog pixela, posto kazu da se nigde u garanciji ne pominje taj cuveni "zero-dead-pixels-warranty" u sta sam se i sam pazljivim citanjem garantnog lista uverio - dakle, pustite te reklamne price prodavaca!
Kao prvo, ja iskreno ne verujem u ovu tvoju priču, bar ne u sve njene delove tako da se neću mnogo truditi da osporim neke delove sa kojima se ne slažem.
To što ti garancija nije jasno definisana, puno govori o firmi u kojoj si kupio monitore, meni su prilikom kupovine to odmah naglasili, a da nisam ni pitao. To što si ti dobio "preko veze" je u suštini i bilo tvoje pravo, samo su te ti prijatelji malo izmanipulisali.
Nisi čak ni naveo koje si Viewsonic monitore kupio, ne pravi Viewsonic jedan tip monitora. Otidji do neke prave kvalitetne prodavnice i pogledaj Viewsonic VX912 na delu i navedi mi 1 model Samsung ili LG monitora sa TN+Film panelom koji daje bolji slika i ja ću od svojih para kupiti tog Samsunga i pojesti ga! :)
Ako ćemo da pričamo o monitorima sa xVA panelima, navedi mi monitor koji za oko 400e imaju jači kontrast ili lepšu sliku od Viewsonic VP930! Nemoj samo da mi citiras podatke iz specifikacija jer to nije realno, recimo ViewSonic VX912 ima po specifikaciji kontrast 550:1, a ima ipak ubedljiviji kontrast od bilo kog Samsunga sa kontrastom 700:1.
Citat: Fuzz: Sto samo govori da su onako iskljucive ocene proizvodjaca besmislene...
Kao što vidiš, pričam o konkretnim modelima, sa konkretnim argumentima.
Pozdrav
[ markalauskas @ 09.01.2007. 11:12 ] @
@ JOJO
sta to znaci tacno za nas obicne ljude 
Mislim na "gubljenje vremena" za prebacivanje u analogni signal.
Koliko je to vremena, "realno"?
Kako se odrazava na igrice, dizajniranje, filmove?
I na kraju, zasto prave analogni ulaz na digitalnim monitorima???? zar nemaju sve skorije kartice i digitalni ulaz?
[ JOJO847 @ 09.01.2007. 11:53 ] @
Gledaj, u pitanju su nanosekunde. U vecini stvari (gledanje filmova, igranje igra) neka ocita drasticna razlika nije primjetljiva. Inace, ako te zanima nesto vise pogledaj donje linkove. Obicni analog prikljucak se stavlja da monitor bude kompatibilniji sa starijm grafickim karticama i slicno. Moja preporuka je uvijek da ako mozes kupis DVI monitor. Ako imas analog, nista strasno.
Zanimljivi linkovi...
http://reviews.cnet.com/4520-3174_7-5136369-1.html
http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html
[ Tutmozis 6 @ 09.01.2007. 12:07 ] @
Hi,
Evo kupio sam Analogni 940N.
Zadovoljan sam, mada u pocetku bio bas cudno...nisam mogao nikako da ga podesim - prejako svetli. Cackao ja tamo sve opcije, al nista mnogo bolje.
Na kraju uspeo, ucitao na Grafickoj boje za ovaj Model i onda vec izgledao prirodnije mada u igrama sam video cudne boje...
Pa sam pozvao prijatelja, koji se bavi Illustracijama da mi podesi boje. U Photoshopu stavio CMYK boje i mucio se dobrih pola sata (isto izmesao dobro RGB na Monitoru), da bi boje izgledale kako treba na monitoru, mada i dalje je jako svetla, tako da kad necu da radim sa bojama, napravio sam jednu drugu opciju koja nije tolko presvetla.
Ono sto mi se jako svida, da je jako ostra, kad pogledam stari CRT Monitor, ta izgleda mutna :)
Inace Montior radi odlicno, nisam nasao los pixel (mozda jedan), i kad ucitam neku novu igru na primer, on Automatski uradi SAMO jednom AutoAdjust.
Dobro, ovaj Monitor je za obicne ljude, jer sledeca klasa je skuplja za 100 Evra.
[ markalauskas @ 09.01.2007. 13:36 ] @
hvala na linkovima
nasao sam 940n po povoljnoj ceni, ali nisam znao da je kalibracija/podesavanje tako komplikovano kao sto tutmozis kaze. Ali verujem da je to podesavanje za stalno, pa ne bi trebalo da je problem.
[ Tutmozis 6 @ 09.01.2007. 13:54 ] @
@markalauskas
Pa gledaj, meni ovako ispalo.
Ako budes kupio i imaces slicnih problema, javi mi se, pa cu ti poslati podesavanja koje su dobre za mene, pa ces videti dal pomaze ili ne.
Inace Svet Kompjutera je bas rekao da mu je AutoAdjust dobar i treba samo malo podesiti boje...pa ne znam, ja se bas namucio s bojama, al sad su ok :)
[ markalauskas @ 09.01.2007. 14:05 ] @
ok. javljam ti se ako budem imao nekih problema, hvala 
pozz
ps. koji broj sveta komp?
[ Tutmozis 6 @ 09.01.2007. 14:48 ] @
Oktobar 2006, strana 24
Inace, cak i ako sedim ispred njega, leva i desna strana malo pozuti zbog ugla - mozda zato sto je prevelik :))
[ markalauskas @ 09.01.2007. 15:52 ] @
Kako mislis pozuti ?? :( Jel ti to ozbiljno? Na specifikaciji pise da ugao ide do 160!
[ Tutmozis 6 @ 09.01.2007. 17:47 ] @
S.K. kaze da stoji to 160° (vidljivost da), ali ako ja sedim ispred Monitora i klimam se lagano levo-desno, ja vidim da ima malo zute boje. Jedva da se primeti, al ima. Ako neko sedne pored mene, on ce videti ekran malo u zutoj boji (kao da je navucen tanak zuti filter). Meni ne smeta, ali moze da zasmeta ako dvojica il trojica bi gledali neki Film.
Inace, Monitor je odlican.
Ja da, imao jos jednu gresku :)
Kinezi ili Tajvanci koji su mu napravili podlogu, lose su izbusili jednu rupu gde se pricvrscuje saraf, pa sam to trebao popraviti.
Al ja mislim da se to desilo samo kod moje, a valjda ne u seriji :))
[ markalauskas @ 09.01.2007. 18:18 ] @
Jel zna neko kakav je ovo filter? da nije neka greska na monitoru?
I kakva rupa za seraf, necu valjda morati da busim sto? Ili je to rupa za nesto drugo?
Tutmozis koliko si platio monitor ako nije tajna?
[ StORM48 @ 09.01.2007. 18:21 ] @
To je TFT, za ime Boga!
Ugao vidljivosti je jedna od najbezobraznijih karakteristika koju proizvođač navodi?
Taj ugao znači samo jedno - gledajući sa 160 stepeni, videćete ekran sigurno, ali ne i sliku na njemu. Barem ne onakvu kakva je predviđena.
NEMA savršenog TFT-a za Te pare. Ustvari, ni za 20 puta veće. Sa još više para možda se može naći neki koji bi u nekakvoj teoriji mogao poneti takav epitet. Tačka.
A za osvrtanje na časopise kada se nešto kupuje, nemam komentar. Nije potrebno biti nobelovac, pa utvrditi kojim se "kriterijumima" oni vode kada pišu testove. Neke stvari su tačne, a neke....
Pozdrav
[ markalauskas @ 09.01.2007. 18:57 ] @
ok. grome  samo opusteno, malo smo preterali. Ali zato ti i jesi tu da spustis loptu kad treba. Onako moderatorski  E sad 
Oooo vi munje nebeske i oblaci kisni, da li mozete da pustite kisu znanja na nas male ljude i prosvetlite nam put do savrsenog monitora (za iste pare).  nema ljutis 
[ Goran Mijailovic @ 09.01.2007. 19:22 ] @
Citat: Kinezi ili Tajvanci koji su mu napravili podlogu, lose su izbusili jednu rupu gde se pricvrscuje saraf, pa sam to trebao popraviti.
Al ja mislim da se to desilo samo kod moje, a valjda ne u seriji :))
I ja sam jedva zavio taj zavrtanj kao da nije izbuseno u centru na 920n ali nisam nista busio samo sam se pomucio dok nije uhvatio navoj.
[ Tutmozis 6 @ 09.01.2007. 20:45 ] @
Ja sam morao da busim malo...al to se ne moze spolja videti.
Da, znam da se kvari boja na TFT ako ne gledas kako treba, samo sam pokusao objasniti markalauskas kako je kod mene, da zna sta kupuje.
Cena je bila oko 19500 Din.
[ StORM48 @ 09.01.2007. 23:37 ] @
@markalauskas
Umesto što zbijaš šale, bolje bi Ti bilo da malo pročitaš nešto od starih tema. Ima se šta naučiti. Mnogo puta pišemo o istim stvarima.
A što se prosvetljenja tiče, nemam potrebu za tim, ali imam potrebu da zaključavam teme u kojima neko treba da "žvaće" istu priču 200-ti put.
Da ne bi posle bilo ljutnje zato se zaključavaju nove teme... Valjda zato što neko i stare treba da čita! ;)
Pozdrav
[ vadamp @ 17.11.2007. 19:41 ] @
Posle duzeg vremena neko pishe na ovu temu.
Secate se mozda problema sa belim linijama na 920n (graficka GeForce 4 64mb). Neko vreme sam bash zaboravio na te linije, medjutim u medjuvremenu promenih neke komponente (izmedju ostalog stavio sam Asus N7600GS graficku), i opet te bele linije, samo mi se cini da su sada jos izrazenije. Sta li je u pitanju pojma nemam, monitor je bio pre nekoliko meseci, kada sam pisao, na servisu i vracen je jer je po njima sve u redu. Da li je moguce da je problem do struje, jer do graficke ne moze biti, pre svega jer je jedan moj obican test tipa PrintScreen dokazao da ono shto Windows vidi kada paste-ujes sliku u recimo Paint je slika bez greske, a te bele linije na monitoru i dalje stoje.... Pomagajte da ne bih opet nosio na servis, pri isteku sam garancije!
[ gojdo @ 18.11.2007. 06:37 ] @
Samsung su kvalitetni monitori i zapravo ja bih ti preporucio Samsung.
Sta se tice o navedenih modela, 940BW je wide screen (16:9), dok ostali su standardni 4:3. Jedina razlika izmedzu 940N i 920N je osvetljenje. 940N ima 300 cd/m2, dok 920N ima 250 cd/m2. Tako je bolje 940N.
Sta se tice rezolucije, tvoja graficka karta podrzaava rezolucija 1440x900, samo tvoji tekuci monitor ne podrzava, pa je ne gledas.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|