[ ionCube_MST @ 11.12.2006. 17:37 ] @
Hteo sam u principu da odgovorim na temi "Web zajednica.. " ali vidim da je locked zbog mnogo hejtova čini mi se . Prvo muka me je naterala da vam se obratim na ovom forumu i pre nego što budem izneo problem, jedno veliko RESpECT svima odomaćenima .

Neki dan sam čuo o "nekoj" konsultantskoj kući iz NS-a koja je btw pridružnica "svima dobro poznatoj školi računara" .. ono za 7 dana i te fore, ne bih ih baš spominjao, mada znam da svi znate o kome se radi. Sada su udarili i po našem poslu (web dizajn) i to na najgori mogući način. Na prezentaciji na kojoj sam namerno prisustvovao je predstavljen "njihov" proizvod. I dok su se ljudi iz raznih firmi oduševljavali, zamolio sam lika koji je prezentovao da i ja "malo probam" kako to funkcioniše. Na moje zaprepašćenje skontao sam da se radi o, svima nama, dobro poznatom Mambo cms-u! Znači malo osakaćena verzija ali je u osnovi to - to! Bez pomena da je to Mambo već "proizvod domaće pameti" koji će onim, kako su na prezentaciji naglasili biti "Sajt za poneti!" i gde će oni naplaćivati obuku jer btw "proizvod im je licenciran". Što je još gore počinju da rade po NS-u (za ostale gradove ne znam) i to u čuvenoj Jovinoj gimnaziji gde će valjati prevaru i naplaćivati nešto što je u principu besplatno ljudima koji se naravno ne razumeju u te stvari. Mislim, to je stvarno užasno za ovu zemlju jer se svi mi borimo da preživimo u tom haosu. Samo nam je još falilo da se borimo i sa tim. Ne znam šta bi valjalo činiti povodom toga, a u principu kontam da bi ga lako raskrinkali jer je source vrlo poznat. Znači ne treba ništa osim desnog klika da se provali o kom je sistemu reč. I što je najgore sve komponente koje su inače besplatne za Mambo oni imaju nameru da naplaćuju kao dodatne opcije. Znam, neko će reći "šta me briga nek šišaju ovce", ali ovde o tome nema ni govora. Ne znam nisam više ni sam pametan, pa vas pozivam da date svoje mišljenje o tome...

[ flylord @ 11.12.2006. 19:50 ] @
Imaju pravo da prodaju mambo ako zele. Uz zadrzavanje originalne licence.
[ ionCube_MST @ 12.12.2006. 07:52 ] @
Naravno da imaju pravo da prodaju, ali ne sistem nego njegovu distribuciju, a ne kao u njihovom slučaju da tvrde da je njihov. Pod uslovom da poštuju dole navedene uslove korišćenja.

"Learn more about how Mambo is licensed and how this affects you. Mambo is released under the GNU General Public license (GNU GPL).The GNU GPL provides for a person or persons to distribute Mambo for a fee, but not actually charging for the software itself, because Mambo is free.
Mambo is free to share and change, but if you do change it in anyway, can you also change the license and make it commercial? No! The whole GPL is devoted to ensuring this does not happen. Copyright, a much more refined and stringent law will prevent this as well.

So with regard to Mambo, the GPL and copyright:

You MAY distribute it and charge for that service. You MAY change it, add design and content to it and you MAY charge for that. You may NOT alter the license and you must NOT alter the copyright. You do NOT have to show a 'Powered by Mambo' graphic, as it not a copyright notice.

In other words, you must NOT pretend that Mambo is yours, and you must NOT charge people for Mambo. Use Mambo to empower yourself and your clients by taking away the 'Black Magic' that surrounds putting content on the internet. Charge for the value you add and not for the hard work that Miro, the Mambo Development Team and the Mambo community have put into it....

May I charge money for Mambo?

The GPL allows everyone the freedom to do this. The right to charge money to distribute Mambo is part of the definition of "free" software.
When people think of "selling software'', they usually imagine doing it the way most companies do it: making the software proprietary rather than free. So to avoid ambiguity you may you may charge to distribute the software and any other service you provide along the way. You may not charge for the software itself.
Remember if someone pays your fee the GPL also gives him or her the freedom to pass on the software with or without a fee.

I have made a modification (hack) to the Mambo core code. Do I have to release it under the GPL?

If you chose to distribute your modifications to others it must be released under the same terms that you received the original code. So your modifications must be released under the GPL. You may of course in this case modify the headers for the source code to include your own copyright statement. If you do so you must clearly annotate in the source code your amendments, changes or additions.
"

Ceo text na : http://www.mamboserver.com/ind...k=view&id=49&Itemid=86

GNU GPL licenca na srpskom: http://alas.matf.bg.ac.yu/~mr99164/ojl.html