[ Infernis @ 06.06.2003. 18:42 ] @
Jedna stvar mi ni malo nije jasna:
- Zašto ETF daje prednost gimnazijalcima umesto elektro-tehničarima?
Obrazloženje: Završio sam elektro-tehničku školu "Nikola Tesla" u Kraljevu koja važi za jednu od najjačih eletrotehničkih škola u zemlji (posle BG-a i NS-a, mada ne zaostaje za njima). Za prijemni na ETF-u polažem, pored matematike , i fiziku, koju sam imao samo prve dve godine, za razliku od gimnazija kod kojih je fizika redovan predmet sve 4 godine. Prijemni se polaze prema pogramu iz gimnazijske fizike, od koje dobar deo ja nikad nisam ni video (termodinamika, optika... i ostala nepotrebna sranja), pa se s pravom osećam u podredjenom položaju. Pitam se koji sam k***c onoliko razbijao elektrostatiku i elektrodinamiku , da bi pao na termodinamici. A s pravom kažem da u tim i sličnim oblastima elektrotehnike ni jedan gimnazijalac ma koje gimnazije ne može da pridje eletrotehničarima. To zna svako ko je završio el.tehničku školu (a pogotovo neku jaču). Pa, ***i ga, zar fakultet ne nosi ime "elektro tehnički" ?
Voleo bih da čujem kakva je situacija u ostalim el. tehničkim školama.


P.S. Još samo da kažem onima koji misle da će da se osreće samo ako budu radili sa računarima, da budućnost ne leži samo u toj oblasti. Rešio sam da upišem ETF zato što me iskreno zanimaju automatika i robotika, a ne računari. Mislim da sam program ETF-a više ide na elektroniku i automatiku, što mi u krajnjem slučaju i više odgovara.


Pozdrav iz KV-a
[ filo @ 06.06.2003. 18:47 ] @
Nemoj se sad nervirati!
Ostavi to za kasnije - kad budes polagao OET,Elektroniku 1 i 2 ,Digitalnu elektroniku, Matematike 1 - 4(sa naglaskom na 2 i 3), Verovatnocu i statistiku...
Uuuuuuuuu, pa kako ces se onda tek nervirati! :)
[ Infernis @ 06.06.2003. 20:58 ] @
Većinu tih predmeta sam imao u srednjoškolskom obrazovanju, tako da mi većina stvari nije nepoznata, čak naprotiv. Gradivo sam savladao sasvim korektno i smatram da uz odredjeni uložen trud neće biti većih problema ( bar se nadam ). Inace, smatram da učenici el. tehničkih škola mnogo lakše završavaju ETF od ostalih, jer kao što sam rekao većina stvari nije potpuna nepoznanica ( pitajte gimnazijalce npr. o Rausovom kriterijumu stabilnosti ili o LaPlasovim transformacijama > nemaju pojma, a ja bez toga nisam mogao da završim srednju školu ). A opet , sa druge strane, oni mnogo lakše dolaze do ETF-a. U čemu je poenta? Zar je ETF namenjen samo za njih, a elektrotehničari treba da ostanu na četvrtom stepenu? Jedan veliki minus za organizaciju ETF-a, a i celokupan sistem obrazovanja u ovoj propaloj zemlji.
[ filo @ 06.06.2003. 21:11 ] @
Potpuno pogresno
To sve sto si ti ucio u srednjoj skoli i nije bas na nivou fakulteta, tako da ce te i ti i onaj sa gimnazijom biti u istom polozaju, s tim sto je taj gimnazijalac navikao da uci vecu kolicinu gradiva od tebe.A posle 6 casova predavanja cete biti na istom - tj.profesori ce pricati o necemu sto ni ti ni on niste culi
Ali ti uvek mozes da se qrchis da to sve znas jos iz srednje skole
Poenta je u tome da ti profesori predaju sve iz pocetka,bez obzira da li si ti to vec cuo ili ne.
Poenta srednjoskolskog sistema je da te sa gimnazijom pripremi za dalje studiranje a sa elektrotehnickom skolom te pripremi za to da te zovu "majstore".
A to sto ti ili ja smatramo da je to pogresno...ama bas nikoga ne zabole nimalo za to!
[ Infernis @ 06.06.2003. 22:06 ] @
E, vidiš, u tome je suština.
Ja sam od samog početka znao, otprilike, šta me interesuje i u tom pravcu sam i išao.
Mislio sam, zašto bi se ja jebavao sa tamo nekim latinskim, biologijom i kojekakvim sranjima koje bi koristio samo kada bih rešavao ukrštene reči. Svaka čast svakom, sve je to lepo, opšta kultura, bla, bla, bla, ali zašto mene neko da jebe u zdrav mozak ako ne znam šta je to mitohondrija, Daunov sindrom i ko zna kakva još sranja, mene koga to u opšte ne zanima,sa željom da postanem budući (nadam se) dipl. ing. el.tehnike. Zar sam sa ovakvim interesovanjima trebao da upišem gimnaziju, da bubam nešto do čega mi je stalo kao do lanjskog snega i propustim ono što sam stvarno želeo da znam,da bi kao kompenzaciju za svo nerviranje i zamlaćivanje nekakvim glupostima, dobio privilegiju da lakše dodjem do ETF-a? I šta kad dodjem? Da slušam predavanja profesora koja će zvučati kao da su na arapskom, jer mi je terminologija, do zla boga, nepoznata.
Meni će dobar (veliki) deo gradiva biti nepoznat; ali ja sam se barem adaptirao na terminologiju i neću da sležem ramenima kada čujem kolektor,eprom,...
A to što mnogi uzdižu gimnaziju u nebeske visine i smatraju je školom bez premca, je u osnovi čista zabluda. U gimnaziji ima više da se buba, to je tačno, ali sam intektualni rad ( u šta ne računam bubanje biologije i sl.) je na otprilike istom nivou, čak je možda i ETS u prednosti (ovo važi za KV, gde se možete lično uveriti u reputaciju Stojanovića i Mušagića, profesora matematike u ETS, a za ostale gradove u Srbiji ne mogu ništa reći). A ako bubanje od jutra do sutra predstavlja naporan logički rad, onda je sasvim jasno da su medicinske škole najteže.
[ MAD-MAX @ 07.06.2003. 00:13 ] @
" ... A to što mnogi uzdižu gimnaziju u nebeske visine i smatraju je školom bez premca, je u osnovi čista zabluda. U gimnaziji ima više da se buba, to je tačno, ali sam intektualni rad ( u šta ne računam bubanje biologije i sl.) je na otprilike istom nivou, čak je možda i ETS u prednosti ... "

Svasta!!! Ne kazem ovo zato sto sam u gimnaziji ali kako mozes da kazes da je intelektualni rad na istom nivou (naravno da bubanje nije TO). Ja licno obozavam elektroniku, robotiku, racunare ... ali sam krenuo u Gimnaziju iz razloga sto se vise ceni, bolje te pripremi za buducnost bez obzira sta hoces da budes i bolje su zenske tamo :) Kod mene, a koliko znam i u drugim gradovima (mozda ne u svim) ostale skore se smatraju kao da su "zanatlijske" nesto kao "nize" skole a i tamo idu osnovci koji su na mnogo nizem nivou (intelektualnom) tako da je maltene sramota ici u neku tehnicku skolu. S tim se bas i ne slazem ali nema veze.

Kao sto neko rece pre mene na faxu su svi isti i sve se uci iz pocetka a mislim da gimnazijalci mogu da prime vise znanja i brze i bolje da shvate gradivo jer su imali 4 godine dooobre vezbe. U osmom razredu sam se dosta premisljao jer ni ja ne volim latinski, istoriju, srpski (mrzim pesme i zivote pisaca) ali ipak ...

Mozda sam malo nelogicno i nepovezano pricao/pisao ali sta sam hteo da kazem reko sam. Sustina je da ja cenim sve skole a pogotovu tvoju (moj cale je iso u istu a posle bez problema upisao ETF) jer sam i ja hteo tamo da idem ali sam hteo da kazem da gimnazija nije bas takva kao sto si je ti presdtavio i malcice i ocrnio.

Ja toliko i nista licno, nemoj da se ljutis ako mislis da sam te necim uvredio - nisam to hteo!


[ rocky_wrd @ 07.06.2003. 00:28 ] @
Prijemni na etf-u je test znanja iz matematike i fizike i ne favorizuje nikog. Prica na 1 godini etf-a pocinje sa drugacijim postavkama i drugacijim racunom jednostavno nema veze sa srednjom skolom. Znanje iz srednje vrlo malo moze da se iskoristi tako da su i gimnazijalac i onaj sa srednjom ets u istom polozaju. Posle se sve svodi na rad rad i rad.
[ tOwk @ 07.06.2003. 00:47 ] @
Kao prvo, složimo se u sledećem:
— ne postoji „pravedan“ test znanja (onaj koji će svakome ponuditi iste mogućnosti da na njemu postigne dobar rezultat, bez obzira na prethodno školovanje)
— ne postoji „objektivan“ test znanja i sposobnosti

Zbog ovoga, nikad neće biti moguće zadovoljiti svakoga. Istina, možda si ti kao neko ko je išao u elektrotehničku školu bolje opremljen znanjem iz elektrotehnike, ali je verovatnije (ne obavezno, već samo „verovatnije“) neko iz npr. nekog matematičkog odeljenja bolje opremljen znanjem iz matematike od tebe (složićeš se da je ista vrlo potrebna za zvanje „dipl.ing. elektrotehnike“). Znači, trebalo bi izbaciti matematiku sa prijemnog ispita, i ostaviti samo elektrotehniku.

To onda nije „nepravedno“ prema tebi. Takođe, mnogi koji su veoma podobni, možda i sposobniji od tebe za tu oblast, ne bi možda upisali ETF, a sve zato što si se ti ranije odlučio za to.

Čini mi se da i tu možemo nazreti malo „nepravde“. Ja bih ti preporučio da nađeš bolji test, koji će biti u mogućnosti da proceni sposobnosti, motivaciju i znanje iz odgovarajuće oblasti, umesto samo znanja iz srodnih oblasti. Ukoliko do toga dođeš, svi psiholozi ovog sveta će ti biti zahvalni ;-)
[ the.kum @ 07.06.2003. 03:18 ] @
Citat:
Infernis:
Većinu tih predmeta sam imao u srednjoškolskom obrazovanju, tako da mi većina stvari nije nepoznata, čak naprotiv. Gradivo sam savladao sasvim korektno i smatram da uz odredjeni uložen trud neće biti većih problema ( bar se nadam ). Inace, smatram da učenici el. tehničkih škola mnogo lakše završavaju ETF od ostalih, jer kao što sam rekao većina stvari nije potpuna nepoznanica ( pitajte gimnazijalce npr. o Rausovom kriterijumu stabilnosti ili o LaPlasovim transformacijama > nemaju pojma, a ja bez toga nisam mogao da završim srednju školu ). A opet , sa druge strane, oni mnogo lakše dolaze do ETF-a. U čemu je poenta? Zar je ETF namenjen samo za njih, a elektrotehničari treba da ostanu na četvrtom stepenu? Jedan veliki minus za organizaciju ETF-a, a i celokupan sistem obrazovanja u ovoj propaloj zemlji.


Ovo oko pravednosti i nepravednosti prijemnog i tezine gimnazije i elektroteh. skole vec si dobio odgovor, samo bih se osvrnuo na tvoju tvrdnju da ucenici el.teh. skola lakse zavrsavaju etf lakse od onih iz gimnazije. To uopste nije tacno, jer se vecina ljudi iz tehnickih skola potpuno zaglavi na matematikama i uopste ne stigne do elektronika, a ako stignu dotle onda oni to malo lakse polazu nego gimnazijalci...
[ Infernis @ 07.06.2003. 09:09 ] @
Za MAX-a

To za ženske si u pravu :) , ali za ovo ostalo ne baš (bar ja tako mislim).

Moram ti reći da imaš predrasude. Kažeš da je sramota ići u tehničku školu jer je ''zanatlijska''. Možda u tvojem gradu, ali ne kod mene u KV. Ovde je ETŠ toliko teška u odnosu na ostale škole u gradu ( a i jedna od najtežih el.tehničkih škola u Srbiji) i veća je konkurencija za ETŠ nago za KV gimnaziju (više odl. učenika konkuriše za ETŠ (možda ne baš više, ali tu je)). Tačno je da u sastavu škole postoji par ''lakih'' zanata, ali smerovi četvrtog stepena su poprilično (i to baš poprilično) teški, tako da se dobar deo bivših odličnih osnovaca koji se ne prilagode novom sistemu napornog učenja, sroza na vrlo niske grane. To zna svako ko je završio ovu školu. Učenici ETŠ-a u KV-u uvek dobro prolaze na ETF-u, ali samo ako ga upišu, jer su gimnazijalci favorizovani. Ja ne znam odakle si ti, ali ovo možeš da proveriš ako pitaš bilo koga iz Kraljeva.

Ne slažem se sa tobom da gimnazijalci mogu brže i bolje shvatiti gradivo ( bar ne što se same struke tiče). Čitao sam dobar deo stručnih knjiga sa ETF-a, i većina toga je manje ili više spominjano na časovima (uglavnom el.tehnike i automatike (taj nas je čovek ojebavao kao da smo inženjeri)).Do duše, nije nas terao da sve to učimo, nego više kao informativno.

Istina je da gimnaziju obično više cene, ali često neopravdano. Iskreno cenim samo matematički smer (neka mi ovo jezičari ne uzmu za zlo, ali imam utisak da je dobar deo njih upisalo jezički smer samo da bi se na kraju podičili da su završili gimnaziju i da bi se strpali u isti koš sa matematičarima).
Ono što me najviše iritira kod gimnazijalaca je to što se većina tripuje kako su bogom dani i kako su oni najpametniji jer su upisali gimnaziju, a svi drugi su niža klasa i nedostojni razgovora sa njima.Čast izuzecima, ali mnogi bi trebalo da promene svoje ponašanje.
Interesantno-
Iz matematike sam uvek bio oko trojke, ali kada sam vežbao pred pismeni sa drugarom iz gimnazije (koji inače, takodje ima 3), nisam mogao da verujem koliko čovek ne zna. Pa on nije znao ni kvadratnu jednačinu da reši, šta da vam pričam za ostalo (diferencijali, integrali,...)

Neka oni koji su se osetili uvredjenim mojim izlaganjem na bilo koji način, prime moje izvinjenje.
[ Infernis @ 07.06.2003. 09:56 ] @
Citat:
rocky_wrd:
Prijemni na etf-u je test znanja iz matematike i fizike i ne favorizuje nikog.


Dobro, a objasni ti meni zašto ja sada treba da plaćam 15 evra dvočas iz fizike da bi mi pokazali neke oblasti koje ja u životu nisam video, da ne bi pao na prijemnom. Da se bolje razumemo, nije da ja ne cenim fiziku, fizika je potrebna, ali mi nije jasno zašto je gradivo toliko osiromašeno i neprilagodjeno prijemnom na ETF-u, pa ja sada moram da puknem grdnu kintu. Ako sam već išao u el.tehničku skolu, valjda je logično da su mi vrata najotvorenija na el.tehničkom fakultetu, ali to ovde nije slučaj. Ja ne upisujem medicinski, ekonomski, pravni i ko zna koji drugi fakultet, već el.tehnički. Jel' neko shvata analogiju el.tehnička škola >>> el.tehnički fakultet ? Ovde se otprilike više ide na nešto kao gimnazija >>> sve, el.tehnička škola >>> ništa (sa ovim prvim se slažem, ali ovo drugo treba bar da bude el.tehnička škola >>> ETF ili sl.)

Citat:
rocky_wrd:
Prica na 1 godini etf-a pocinje sa drugacijim postavkama i drugacijim racunom jednostavno nema veze sa srednjom skolom. Znanje iz srednje vrlo malo moze da se iskoristi tako da su i gimnazijalac i onaj sa srednjom ets u istom polozaju.


Sa ovom konstatacijom se ne slaže većina profesora u mojoj školi koji su završili ETF.

Citat:
tOwk:
Znači, trebalo bi izbaciti matematiku sa prijemnog ispita, i ostaviti samo elektrotehniku.


Znam da je ovo gore ironično rečeno, ali ja nemam ništa protiv matematike, niti sam bilo šta rekao(napisao) protiv toga. Loše si me shvatio.


Moram reći da pišete uglavnom na osnovu predrasuda i iskustva sa turbo tehničkim školama u vašim gradovima (gde je dovoljno imati lepe oči i dobiti željenu ocenu). Takvih škola ima dosta, ali upravo njihovi učenici vise na ETF-u decenijama. Ali razumem vas. Da ste imali iskustva sa ESTŠ ''Nikola Tesla '' Kraljevo, ETŠ ''Nikola Tesla'' Beograd, ili ''Mihajlo Pupin'' Novi Sad, verujem da bi promenili mišljenje
[ Ivan Dimkovic @ 07.06.2003. 10:13 ] @
Citat:

Dobro, a objasni ti meni zašto ja sada treba da plaćam 15 evra dvočas iz fizike da bi mi pokazali neke oblasti koje ja u životu nisam video, da ne bi pao na prijemnom. Da se bolje razumemo, nije da ja ne cenim fiziku, fizika je potrebna, ali mi nije jasno zašto je gradivo toliko osiromašeno i neprilagodjeno prijemnom na ETF-u, pa ja sada moram da puknem grdnu kintu


Dobro se secam da, kada sam ja polagao prijemni, uopste nista iz gradiva fizike nije iskakalo iz programa za 4-godisnje obrazovanje. Problem je sto je vecina to ili pozaboravljala ili se bavila necim drugim, ili jednostavno imala lose profesore koji to gradivo nisu dobro obradili. ETF nema nikakvo pravo da forsira zadatke iz fizike koji se oslanjaju na gradivo koje nije pokriveno u srednjim.

Ne verujem da se nesto promenilo za 3 godine.

I prijemni iz matematike - budite srecni sto je javna tajna da na tim prijemnima ne forsiraju gradivo iz IV godine (matematicka analiza) a ako i upadne, to su max. par zadataka - neki strani faxovi u cijim srednjim je maltene isti program kao kod nas rasturaju sa, recimo, integralima na prijemnom .

Citat:

A to što mnogi uzdižu gimnaziju u nebeske visine i smatraju je školom bez premca, je u osnovi čista zabluda. U gimnaziji ima više da se buba, to je tačno, ali sam intektualni rad ( u šta ne računam bubanje biologije i sl.) je na otprilike istom nivou


Ne znam o kakvom bubanju ti pricas - bubanje je subjektivna kategorija IMHO - a gimnazija je zamisljena da ti da sire opste obrazovanje nego strucna skola, i u tome sasvim lepo uspeva.
[ reject @ 07.06.2003. 10:54 ] @
Citat:
Infernis:
Kažeš da je sramota ići u tehničku školu jer je ''zanatlijska''.


Ljudi, sve je zanat - od lopate do neurohirurgije. Zanatlije treba da
budu najposstovaniji ljudi zato ssto se ljudi dele na 3 grupe: zanatlije,
mudroseri(ovi mogu priccati o zanatu 3 dana ali ne znaju da urade
nissta. Obican svet i landare njih najvisse postuju) i landare(ovi ne rade
nissta i to priznaju i uglavnom su to ok likovi). :)

Citat:
Infernis:

Za prijemni na ETF-u polažem, pored matematike , i fiziku, koju sam imao samo prve dve godine, za razliku od gimnazija kod kojih je fizika redovan predmet sve 4 godine. Prijemni se polaze prema pogramu iz gimnazijske fizike, od koje dobar deo ja nikad nisam ni video (termodinamika, optika... i ostala nepotrebna sranja), pa se s pravom osećam u podredjenom položaju. Pitam se koji sam k***c onoliko razbijao elektrostatiku i elektrodinamiku , da bi pao na termodinamici.


Zato ssto nasse sskolstvo nije videlo konstruktivne promene od kada je neko
pametan smislio svesku da djaci visse ne moraju da nose kredu i table u sskolu.
Mislim da si pocceo prerano da kukass. Nepravde, nebuloze i idiotizmi nastupaju
tek kada upisses ETF. :)
Mislim da ovde nissta ozbiljno ne treba studirati dok se stvari ne dovedu na mesto,
osim ukoliko niste extremni mazohista.
[ rocky_wrd @ 07.06.2003. 11:02 ] @
Otprilike oni koji su pravili program za srednje ets su imali pogresno razmisljanje upravo bi na matematici i fizici trebao da bude stavljen akcenat po meni, a da recimo budu zapostavljene drustvene nauke na ustrb toga kad si se vec opredelio za etf. Medjutim izgleda da nije tako u praksi gradivo iz fizike pa i cak iz matematike je za neku nijansu manje nego u gimnazijama. Sem toga da bi bio kompletan electrical engineer treba da imas malo sire znanje iz fizike znaci mehanika i optika je nesto sto treba da ti je blisko iako to nije tvoje direktno opredeljenje.

Prica na 1 godini etf-a pocinje sa drugacijim postavkama i drugacijim racunom jednostavno nema veze sa srednjom skolom. Znanje iz srednje vrlo malo moze da se iskoristi tako da su i gimnazijalac i onaj sa srednjom ets u istom polozaju.

Mozda se vecina tvojih profesora ne slozi sa ovom postavkom ali ce se vecina profesora sa etf-a sloziti.
[ Infernis @ 07.06.2003. 11:21 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
ETF nema nikakvo pravo da forsira zadatke iz fizike koji se oslanjaju na gradivo koje nije pokriveno u srednjim.


Sa ovim se potpuno slažem, ali veruj mi da srednjoškolsko gradivo u ETŠ obuhvata manje od pola onih oblasti zahtevanih na prijemnom za ETF, dok je potencijal stavljen na stručnije oblasti. Ne shvatam ko je napravio ovakav propust : ETF koji je ove oblasti fizike ubacio na prijemni, ili ETŠ koja je to oblastti izbacio iz obavezne nastave. U svakom slučaju, mislim da je odgovornost na ministarstvu.

Citat:
Ivan Dimkovic:
I prijemni iz matematike - budite srecni sto je javna tajna da na tim prijemnima ne forsiraju gradivo iz IV godine (matematicka analiza) a ako i upadne, to su max. par zadataka - neki strani faxovi u cijim srednjim je maltene isti program kao kod nas rasturaju sa, recimo, integralima na prijemnom .


A što da ne ? Mislim da su integrali i diferencijali vrlo ozbiljne oblasti i svako ko namerava da upiše fakultet kao što je ETF to mora dobro da poznaje, jer se u osnovi dobar deo el.tehnike ( pa i automatike) svodi na matematiku ( npr. da bi proračunali kapcitivnost koaksijalnog kabla, morate raditi integrale i sl.). A, opet, kada bi ovo bilo na prijemnom, mnogi ''matematičari'' bi se loše proveli, a oni koji zaista vrede bi ostali na površini.

Citat:
Ivan Dimkovic:
a gimnazija je zamisljena da ti da sire opste obrazovanje nego strucna skola


Vidiš, ja ne želim šire opšte obrazovanje, već želim da postanem visoko stručan u odredjenoj oblasti i da se bavim samo time ( a ne da budem ''u svakoj čorbi mirođija''). A to sada ispade kao nedostatak. Vlasnik privatne firme koji vas zapošljava kao dipl.ing. elektrotehnike vas neće pitati biologiju i neće vam tražiti da mu prevodite radove na latinski, već će od vas tražiti stučnost. Svaka čast gimnazijalcima na njihovom opštem obrazovanju, sve je to lepo, ali čemu sve to? Ulazimo u proces društvene reorganizacije, privatizacije i surovog kapitalizma, a ko to ne shvati i ne prilagodi se, može da filozofira i pametuje do sutra i da se diči kako sve zna ( a u stvari, ne zna konkretno ništa). Traži se konkretnost, jasnost i određenost, a idealisti polako nestaju sa scene.
[ Ivan Dimkovic @ 07.06.2003. 11:49 ] @
Citat:

Sa ovim se potpuno slažem, ali veruj mi da srednjoškolsko gradivo u ETŠ obuhvata manje od pola onih oblasti zahtevanih na prijemnom za ETF, dok je potencijal stavljen na stručnije oblasti. Ne shvatam ko je napravio ovakav propust : ETF koji je ove oblasti fizike ubacio na prijemni, ili ETŠ koja je to oblastti izbacio iz obavezne nastave. U svakom slučaju, mislim da je odgovornost na ministarstvu.


Cenis? Pa onda okupite se (ucenici te srednje), sa roditeljima platite advokata, procesljajte logove iz dnevnika gde se vidi sta ste radili / niste radili - i uputite zvanicnu notu ministarstvu da je vasa skola propustila gradivo koje se trazi na ETF prijemnom. Znam, bas vas briga kad polozite, ali dok neko nesto ne pokrene nece se nista ni menjati.

A ovo samo znaci da je obrada gradiva u ETS-u losa ako je istina to sto ti pricas.

Citat:

A što da ne ? Mislim da su integrali i diferencijali vrlo ozbiljne oblasti i svako ko namerava da upiše fakultet kao što je ETF to mora dobro da poznaje, jer se u osnovi dobar deo el.tehnike ( pa i automatike) svodi na matematiku ( npr. da bi proračunali kapcitivnost koaksijalnog kabla, morate raditi integrale i sl.). A, opet, kada bi ovo bilo na prijemnom, mnogi ''matematičari'' bi se loše proveli, a oni koji zaista vrede bi ostali na površini.


Pa kako svi kukaju kako je i ono sto se trazi na prijemnom mnogo, integrali bi vas dotukli :-) Elem, ja sam prijemni za PMF 2000 polozio bez ikakvog spremanja, cak smo se i extra zezali u to vreme (nismo nesto posecivali skolu cesto) - i sve se svelo na gradivo iz I, II i III godine koje je manje-vise cist racun.

Citat:

Vidiš, ja ne želim šire opšte obrazovanje, već želim da postanem visoko stručan u odredjenoj oblasti i da se bavim samo time ( a ne da budem ''u svakoj čorbi mirođija''). A to sada ispade kao nedostatak. Vlasnik privatne firme koji vas


Apsolutno netacno, i vadjenje iz konteksta - moj odgovor je direktno u odnosu na tvoj post:

Citat:

A to što mnogi uzdižu gimnaziju u nebeske visine i smatraju je školom bez premca, je u osnovi čista zabluda. U gimnaziji ima više da se buba, to je tačno, ali sam intektualni rad ( u šta ne računam bubanje biologije i sl.) je na otprilike istom nivou


Ne vidim gde sam ja ukazao na neki nedostatak srednje strucne skole? Takodje, nigde nije ni implicirano da se radi o tvojoj licnoj nedoumici, vec je prica bila potpuno generalna.

Kako si ti to ekstrapolirao na sebe, ne znam - ali samo mogu da ti kazem da si i ti u pravu, ako hoces da budes visoko strucan sa 4 godine srednje skole, onda ti se sasvim lepo, sistemom obrazovanja na snazi u Srbiji, pruza mogucnost srednje-strucne skole (i to ne jedne, vec gomile tipova sa razlicitim profilima na kraju), i ne vidim sta je tu lose niti je to objektivno nekakav nedostatak???

Nedostatak mozda jeste u nekom kontekstu opsteg obrazovanja (no, i to je tvoja odluka), ali isto tako je i gimnazija u nedostatku sto se strucne spreme tice, ne? Tebi je dat izbor - pa sta vise volis.

Citat:
zapošljava kao dipl.ing. elektrotehnike vas neće pitati biologiju i neće vam tražiti da mu prevodite radove na latinski, već će od vas tražiti stučnost. Svaka čast gimnazijalcima na njihovom opštem obrazovanju, sve je to lepo, ali čemu sve to?


Zato sto neko hoce da zna vise, a utvrdjeno je da covek sa prosecnim IQ-om moze zavrsiti gimnaziju i fakultet i postati drustveno korisna osoba. Takodje, normalno drustvo se sastoji i od onih koji "rade" i od onih koji "misle" a i onih koji rade i jedno i drugo - nedostatak neke od tih grupa bi drzavu ucinio bogaljem.

...Pa ti ces kao dipl. ing. elektrotehnike imati identicno znanje kada zavrsis ETF sta god da si zavrsio od srednjih skola. Jedina razlika je sto ako si zavrsio gimnaziju postoji mala sansa da, recimo, nesto i zapamtis o Bodleru, na primer - ili o replikaciji molekula DNK. Niko te ne tera da ti to ucis, uvek imas i srednje strucne skole kao sto rekoh.

Citat:
Ulazimo u proces društvene reorganizacije, privatizacije i surovog kapitalizma, a ko to ne shvati i ne prilagodi se, može da filozofira i pametuje do sutra i da se diči kako sve zna ( a u stvari, ne zna konkretno ništa). Traži se konkretnost, jasnost i određenost, a idealisti polako nestaju sa scene


Sjajno , brilijantno i van konteksta - omasena tema :)

Moracu da te razocaram, ali za poslodavca ni ti sa faxom i srednjom strucnom zajedno "nista ne znas" dok ne demonstriras bar godinu dana prakticnog iskustva, a vecina poslodavaca trazi i 3.

I kako ti tu tvoju pesimisticnu tvrdnju povezujes sa gimnazijskim obrazovanjem? Tvoja recenica se sastoji od jedne konstatacije danasnjeg vremena (o kojoj se moze polemisati) - i tvog subjektivnom, koliko vidim - losem, misljenju o ljudima sa opstim obrazovanjem kao "filozofima koji nista ne rade" i "idealistima koji nestaju sa scene" - znaci, tvoje subjektivno misljenje i nekakva isfrustriranost "ljudima koji nista ne rade" :) mora da se translira na nas sveopsti zakljucak da si ti u pravu, jer alternative nema :)

Izvini, a gde je tebi dokaz da ne moze postojati neko sa opstim obrazovanjem i strucnom spremom koja mu se pruza na fakultetu?

Imas li neke cifre, statistiku kojom mozes potkrepiti tvoje tvrdnje, ili onako na pamet pricas?


[ Infernis @ 07.06.2003. 12:02 ] @
Citat:
rocky_wrd:
Otprilike oni koji su pravili program za srednje ets su imali pogresno razmisljanje upravo bi na matematici i fizici trebao da bude stavljen akcenat po meni, a da recimo budu zapostavljene drustvene nauke na ustrb toga kad si se vec opredelio za etf.


Sa ovim se u potpunosti slažem.

Citat:
rocky_wrd:
Medjutim izgleda da nije tako u praksi gradivo iz fizike pa i cak iz matematike je za neku nijansu manje nego u gimnazijama. Sem toga da bi bio kompletan electrical engineer treba da imas malo sire znanje iz fizike znaci mehanika i optika je nesto sto treba da ti je blisko iako to nije tvoje direktno opredeljenje.


I ovo je većina tačno. Gradivo iz matematike je, možda za nijansu, siromašnije, ali mnogo više provežbano (bar je tako kod mene), dok je kod fizike razlika drastična i pred tim se ne može žmureti. Ja se slažem sa tim da se gradivo iz fizike proširi, kako bi se smanjila razlika između ETŠ-a i gimnazije i samim tim bi dobili veću ravnopravnost. Pa ko voli, nek' izvoli : ako hoće opšte obrazovanje bez uske stručnosti >> Gimnazija, a ko hoće stručnost na uštrb opšteg obrazovanja >> ETŠ. U svakom slučaju, imali bi iste šanse za upis na ETF

Citat:
rocky_wrd:
Prica na 1 godini etf-a pocinje sa drugacijim postavkama i drugacijim racunom jednostavno nema veze sa srednjom skolom. Znanje iz srednje vrlo malo moze da se iskoristi tako da su i gimnazijalac i onaj sa srednjom ets u istom polozaju.

Mozda se vecina tvojih profesora ne slozi sa ovom postavkom ali ce se vecina profesora sa etf-a sloziti.


To je zato jer nisu bili na ETŠ u KV-u.
U ostalom, sve je moguće
[ Infernis @ 07.06.2003. 12:47 ] @
Ivane, pogrešno si me shvatio.
Nedostatak je to što nedostaje gradiva, ne iz loše obrade, već zbog togo što to nije ni predviđeno da se obrađuje ( a zašto je to tako, to mi nimalo nije jasno). Ministarstvo bi trebalo da se pozabavi ovom temom. Nisam mislio na nedostatak opšteg obrazovanja (mada on realno postoji, iako meni nije mnogo stalo do njega, ali nekom jeste). Nedostatak je i to što ako hoću da imam šira znaja iz fizike, moram da bubam latinski. U opšte gledano, nedostataka u školstvu ima prilično (neki se žale i na viškove :)


Citat:
Ivan Dimkovic:
ako hoces da budes visoko strucan sa 4 godine srednje skole, onda ti se sasvim lepo, sistemom obrazovanja na snazi u Srbiji, pruza mogucnost srednje-strucne skole (i to ne jedne, vec gomile tipova sa razlicitim profilima na kraju)


Ja nisam rekao da želim da postanem visoko stručan sa 4 godine srednje škole.
Opet si me pogrešno razumeo.Ja želim da postanem visoko stručan u oblasti el.tehnike, ali ne želim da do toga dolazim preko nečega što me ni malo ne zanima, već želim da se usredsredim na ono što me interesuje.

Što se iskustva i praktične nastave tiče, tu učenici srednje škole stoje mnogo bolje od gimnazije. Jeste da praksa nije bog zna kakva, ali je gimnazijalci u opšte i nemaju. Ja sam za maturski rad osmislio i napravio automatski uređaj o kojem oni mogu da sanjaju. (Znam za lab. vežbe na faxu i sve to, i znam da mi kao dipl. ing. neće tražiti ništa da pravim, nema potrebe za repliciranjem na ovo)

Moje subjektivno mišljenje proizilazi iz mog dosadašnjeg iskustva (koje nije veliko kao tvoje, ali nije ni zanemarljivo), a za izražavanje ličnog mišljenja, mislim da mi nisu potrebne ni cifre, ni dokazi, ni statistike, a ni odobrenje MUP-a, a ko misli drugačije, ja sam voljan da ga saslušam
[ tOwk @ 07.06.2003. 13:01 ] @
Citat:
Infernis:
Citat:
tOwk:
Znači, trebalo bi izbaciti matematiku sa prijemnog ispita, i ostaviti samo elektrotehniku.


Znam da je ovo gore ironično rečeno, ali ja nemam ništa protiv matematike, niti sam bilo šta rekao(napisao) protiv toga. Loše si me shvatio.

Ta „ironija“ je bila uperena na tvoje shvatanje „nepravde“. Zašto ne istakneš da osećaš da ti je učinjena nepravda zato što neko iz Matematičke gimnazije (na primer) bolje zna matematiku od tebe. Kako matematika nosi veći broj poena (36:24 je valjda bilo), to su oni čak u povoljnijoj poziciji u odnosu na tebe od nekoga ko je samo radio fiziku 4 godine (obične gimnazije). Znači, „nepravda“ je svuda oko nas, i ne vidim zašto se ti osećaš najviše oštećenim.

Citat:

Moram reći da pišete uglavnom na osnovu predrasuda i iskustva sa turbo tehničkim školama u vašim gradovima (gde je dovoljno imati lepe oči i dobiti željenu ocenu). Takvih škola ima dosta, ali upravo njihovi učenici vise na ETF-u decenijama.

Hahaha... da, mi pišemo na osnovu predrasuda, a ovo su pravi argumenti ;-)

Citat:
Ali razumem vas.

Drago mi je da imaš saučešća za nas, zabludela jaganjca ;-)

Citat:
Da ste imali iskustva sa ESTŠ ''Nikola Tesla '' Kraljevo, ETŠ ''Nikola Tesla'' Beograd, ili ''Mihajlo Pupin'' Novi Sad, verujem da bi promenili mišljenje

Kakve vrste iskustva? Da poznaješ jedno 30-tak ljudi iz ETŠ Nikola Tesla i da znaš koliko su dobro „opremljeni“ za ETF, kako sada prolaze, itd. — da li se to računa kao dovoljno iskustvo?
[ Infernis @ 07.06.2003. 13:35 ] @
Ovde je očigledno da se niko i ne trudi da shvati neke stvari, pa onda više nema svrhe dalje pisati i raspravljati se o nečemu što drugi ne žele da priznaju jer bi time sva njihova dosadašnja verovanja i nadanja, njihov dobar deo života, izgubio smisao, postao bezvredan i pao u vodu. Slediće komentari tipa '' to važi za tebe'' i sl. ali nema veze. Svestan da okružen gimnazijalcima na forumu, ne mogu doći do vazduha, ja ću se povući, a temu uklonite već danas, jer ja da se borim sa gomilom niti mogu, niti hoću.

Neka oni koji su se osetili uvredjenim mojim izlaganjem na bilo koji način, prime moje izvinjenje. To mi nije bila namera. The End Of Story....
[ tOwk @ 07.06.2003. 14:25 ] @
Tu grešiš. Ima mnogo njih koji nisu išli u gimnaziju — evo npr. ja — ja sam išao u srednju stručnu školu koja u nazivu ima „gimnazija“, ali to ne znači da ona jeste gimnazija (istorija, geografija po programu ostalih srednjih stručnih škola, možda čak i manje opširno, bez drugog stranog jezika, latinskog,...).

Lepo je to što ti misliš da svi koji idu gimnaziju (tj. školu drugačiju od tvoje) žive u zabludi, ali ja verujem da će mnogo njih na ETF-u iz gimnazije mnogo bolje proći od tebe, biti čak i uspešniji inžinjeri, ili nešto drugo (prosto, njih je mnogo više, i tu ti „pravo prečeg“ neće pomoći, pošto je velika verovatnoća da ima dosta sposobnijih od tebe koji taj zaostatak mogu lako da nadoknade). Znači, druge optužuješ za iste predrasude koje i sam imaš, i tu je tvoj najveći problem.

„Ko prvi đevojci, njemu đevojka“ je očigledno tvoj moto, ali tako ne funkcioniše svet — „ko upornije đevojci, njemu đevojka“ je već približnije (mojoj zabludeloj, zar ne?) stvarnosti, i preporučujem da se na to navikneš.

Uostalom, moguće je da ćeš ti zaista biti najbolji inžinjer ovog našeg regiona jednog dana, ali to ti ne daje pravo da unapred sudiš o drugima, i to naročito na tako opšt način kako ti to voliš da činiš — i u ETŠ ima i nesposobnih (za to zvanje) kao i u gimnazijama, pa je svaka generalizacija izlišna.
[ Markominus @ 18.07.2003. 23:32 ] @
Pozdrav svima,
znam da malo kasnim s odgovorom na ovu temu ali tek sam ovih dana procitao sve sta ste pisali pa sam odlucio da dam koji svoj komentar posto smatram da imam prava i iskustva.
Zavrsio sam kao vukovac gimnaziju prirodno-matematicki smer u Novom Sadu i upisao posle bombardovanja Elektrotehnicki fakultet u NS.
Sad sam na trecoj godini, tj. na cetvrtoj od jeseni na smeru Telekomunikacije.
Dakle te famozne 1999. godine nije bilo prijemnog ispita zbog poznatih okolnosti i upisalo je jako puno ljudi fakultet posto su i povecali broj studenata koje su primali.
Dakle nije bilo predrasuda ni inferiornih na prijemnom ispitu, jer ga nije bilo :))

Posto je Infernis spominjao srednju elektrotehnicku skolu "Mihajlo Pupin" u Novom Sadu, ja cu mu reci da znam jako puno ljudi koji su zavrsili tu skolu, cak sam i sam razmisljao da upisem tu skolu nakon osnovne i mnogi moji jako dobri prijatelji su upisali i zavrsili tu skolu.
Znas koliko ih je sad sa mnom na fakultetu na mojoj godini ili zavrsnim godinama?
Niko.
A znas gde su?
Dvojica su odustala posle prve godine, trojica su se prebacili na menadzment, jedan se prebacio na istoriju, a s ostalima sam izgubio kontakt iako vrlo dobro znam da ih nema vise na fakultetu posto ih nikad ne vidjam i nema ih ni na jednom spisku vezbi i sl.
Dakle ovo sto pricam je za sve smerove na mom fakultetu, sto ce reci da jako malo ljudi iz elektro skola pregura prve dve godine.
Zasto? Zato sto ih elektro skola, nazalost, uopste ne pripremi za fakultet.
Cinjenica jeste da vecina njih nije navikla na ozbiljan rad i da imaju slabo znanje matematike i fizike sto je prakticno najvise potrebno na pocetku studiranja.
Dakle ovo ti pricam za Novi Sad i odnos gimnazija/elektro ovde u NS, a mozda je u nekim drugim gradovima drugacije.

Sto se tice strucnog znanja, opet nazalost, nista od toga ti nece preterano trebati na fakultetu prve tri godine, a ono sto treba vrlo lako savlada i svaki gimnazijalac koji se bavio malo elektronikom i kompjuterima uz skolu.

Takodje oni koji kazu da se na fakultetu uci sve ispocetka su u pravu, i ne samo to nego opet nazalost :)) uci se i nekoliko puta ispocetka, tako mi se desavalo da ucim neke iste stvari iz 3-4 razlicita predmeta.
Dakle to tvoje znanje sta je dioda, tranzistor, mosfet, tiristor, dijak, trijak, kondenzator, otpornik, kalem, kontaktor, kolektor sluzice ti samo utoliko da ces lakse u pocetku shvatati o cemu ti pricaju ali ubrzo se to istopi i opet dodje do izrazaja vece pocetno znanje gimnazijalaca kad dodje do resavanja integrala, diferencijalnih jednacina, teoretske price o fizickim pojavama itd.

E konkretno prijemni ispit je mislim sasvim adekvatan (bar ovde u NS) i svako ko dobro prodje na prijemnom moze reci da je vise manje spreman za ETF (pa bio iz elektro skole ili iz gimnazije) a da li ce uspesno i zavrsiti taj fakultet to zavisi od milion razloga.
Dakle mislim da se krece s pogresne pozicije jer prijemni ispit i sluzi da izdvoji one koji mogu da savladaju gradivo koje ih ceka zato mnogo vise treba traziti razloge zasto te elektro skola ne spremi za taj prijemni.

Definitivno se puno toga mora menjati u ovoj drzavi, pa i srednje skole i fakulteti, tj. planovi i programi, ali valjda ce i do toga doci jednog dana.
[ salec @ 21.07.2003. 11:43 ] @
Tri stvari:

- prvo: niko nije završio i jednu i drugu školu da bi bio kompetentan da ih pošteno uporedi.

- drugo: po istoj analogiji sa biologijom, latinskim, filozofijom itd., da li bi bilo pošteno opteretiti sve ET srednjoškolce sa gradivom koje će biti potrebno samo onima od njih koji će nastaviti školovanje na ETF?

- treće: sve "nepotrebne" stvari koje učite su uglavnom indoktrinacija, cena koju svi učenici svih škola u svim državama sveta moraju da plate kako bi im bilo dopušteno da dostignu određeni društveni status. Neka od tih znanja vam se ulivaju samo zato da vas zaštite od prevara i manipulacija jednom kad postanete ugledni ljudi na položaju na kom nešto odlučujete, a neka služe za promociju dugoročnih političkih ciljeva vođstva zemlje (otuda sve ove reforme nastavnih planova i programa u poslednje vreme kod nas). U državama koje indoktrinaciju sprovode najintenzivnije u najmlađem uzrastu (poznati primeri su US, UK i zemlje Comonwelta) kao i kroz sredstva masovne kulture (US !!!), nastavni planovi za stariji uzrast su uglavnom oslobođeni toga, osim u onim granama koje vode direktno ka vlasti (studiranje prava!).

Ako mislite da vas mnogo maltretiraju, setite se da su nas starije generacije terali da učimo razne socijalkomunističke kvazinauke tokom celog školovanja!

Inače, samo znanje možete steći i na drugačiji i efikasniji način, samostalno ili plaćanjem privatnih časova, ali vam ga neće priznati dok ne prođete dril i ne pokažete da ste usvojili (ili bar memorisali) i one druge stvari.
[ PINHEAD @ 28.07.2003. 17:16 ] @
SAmo da se nadovezem na izlaganje kolege sa Novosadskog ETF-a;
Ja sam takodje na trecoj godini,smer RTI,upisao sam 2000.Znam sve ljude iz "tesle" koji su upisali ETF.Ja sam zavrsio 15 beogradsku "kaubojsku" gimnaziju.Znas koliko je tih ljudi sa mnom na godini?Nijedan.Ima ih par koji su se nekako skrpili da upisu drugu...

Anyway,cuo sam da je Novosadski doooosta laksi od Beogradskog.Jel to istina? ;)
[ Markominus @ 29.07.2003. 15:35 ] @
Pa kolega ne znam sta da ti kazem jer nisam bio na beogradskom ETF osim u prolazu :-)
Znam samo jednog kolegu koji je studirao u BG, a sad je na mom smeru ovde u NS i on kaze da mu se katedra za telekomunikacije u NS cinila nesto boljom od beogradske (mislim pod boljim da misli da su nam jaci profesori i predmeti) pa se zato i prebacio (to je mozda i istina ako eliminisemo neke druge moguce uzroke prebacivanja, a to mozemo vrlo lako kad kazem da covek ima sve desetke i rasturao je i u BG, a i ovde :-) )

Meni je u svakom slucaju i ovo dovoljno tesko :-) a siguran sam i tebi ono sto se uci u BG.

A ako te bas zanima da li je ta tvoja tvrdnja tacna mozemo jednom prilikom da uporedimo programe i rasporede pa da probamo izvuci neki povrsni zakljucak iz toga :-)

[ daxx @ 03.09.2003. 02:34 ] @
Ne mogu da se uzdrzim a da se ne ukljucim u ovu raspravu. Ja sam zavrsio gimnaziju u Arilju, opsti smer, i u julu sam upisao ETF. Iako sam gimnazijalac, pokusacu da budem objektivan. Pre svega hteo bih da kazem da u nekim zemljama zapada, u Nemackoj npr. NE MOZETE da upisete fakultet ako niste zavrsili GIMNAZIJU!!! Dakle, nema fora tipa medicinska skola - medicinski fakultet i sl. Kod nas je ipak stanje malo drugacije, ali neke stvari ipak treba imati u vidu. Bez obzira sto je gimnazija toliko pretrpana, preopsirna i teska (zvanicno :) ), to je jedina skola koja moze dobro da pripremi za fakultet - na kraju krajeva zbog toga i postoji. Ja razumem frustriranost decka koji je zapoceo ovu temu i sve te fore, pa i ja sam kad sam video kakva je gimnazija popiz*eo i hteo da se prebacim na elektrotehnicku, ali... kao sto je vec neko rekao, srednja elektrotehnicka skola ne sluzi da te pripremi za ETF, vec samo da postanes MAJSTOR. Bez obzira sto nose isti naziv, srednja skola i faklutet su dva razlicita pojma!!! Ukratko - nas obrazovni sistem je tako koncipiran da ukoliko planiras da upises fakultet - pozeljno je da ides u gimnaziju, pa makar se i provlacio kroz nju, kao sto sam ja radio (sto se po mom proseku iz srednje skole i ne moze bas zakljuciti, ali tako je). Srednja skola je ZAJEBANCIJA, svu svoju energiju i volju za ucenje treba cuvati za fax. Tako ja razmisljam...
[ goblin @ 04.09.2003. 23:29 ] @
Ok, ja sam student prve godine ETF-a (dao sam uslov, ostala mi jos fizika koju polazem sad, 8. septembra) pa mislim da sam kompetentan da i ja dam poneki komentar na ovu temu posto sam prosao upravo kroz tu prvu godinu relativno OK, bez obzira sto celih nedelju dana pred junski rok nisam nista ucio (ne foliram, bio sam u bolnici zbog plucne maramice).
Zavrsio sam smederevsku Gimnaziju kao vukovac i na faks sam dosao vec pripremljen na to da je on "uzasno tezak, zahteva rad blabla". UZASNO sam prosao na prijemnom (45% iz matematike, trecina iz fizike) ali, eto... to ama bas nista ne znaci - prosek ce mi biti izmedju 8.5 i 9, zavisi kako budem uradio fiziku. Zato, ne razmisljajte puno o prijemnom i fizici na istom, vec pamet u glave... rad dolazi tek kad upisete fakultet.
Druga stvar... mogu vam reci da je totalno nebitno sta su ljudi pozavrsavali pre fakulteta. Sprijateljio sam se sa likom koji je isao u Petnicu iz matematike (jedva dao jedino Mat2 i socu... valjda) ali i sa jednim koji je iz elektronike bio valjda prvi, drugi u Srbiji (nije dao nijedan ispit do septembra, ne znam kako je sad prosao). Razbijaci iz matematicke ostaju razbijaci i na ETF-u, ali oni prosecni se ne zanose prosekom, zele ljudi da lagano prodju kroz faks i daju ispit za ispitom. Dakle, budite spremni na sve moguce varijante Marfijevih zakona.
Iz ove perspektive mogu reci da su ljudi iz gimnazija prosli DALEKO bolje od onih iz srednjih strucnih. Ma sta da vam kazem kad je vecina iz srednjih elektro u fazonu "ma, sve ovo znam, ovo sam vec video", okrenu glavu na stranu pa se posle desetak minuta vrate i reaguju u fazonu "auuuuu... a sta je bre ovo? pa ova (Hilda mi je predavala OET) nije normalna...". Pazite se toga! Prihvatite studije ozbiljno na samom pocetku, a lako je posle kad se zalufate (bez brige, bez obzira sta ljudi pricali o ETF-u: mozete imati DOSTA slobodnog vremena ako planirate, ili bar otprilike napravite skicu u glavi kad cete sta da radite). Ljudi, ostavite li vise od jednog ispita posle oktobra, bolje menjajte faks... sta ce vam i diploma i prosek i znanje ako odvalite od nerviranja kad se nadovezu elektronike, matematike a vama kipti pod nogama jer vam je ostala npr. fizika i oet ili mat2 (a ove godine je veliki "hit" bila mat1 - profani su bili surovi) iz prve?!? Culi ste mnogo toga o ETF-u i cucete jos mnogo o njemu (ma, on je oduvek bio popularan za traceve :) ali kako cete na njemu proci uvek i samo ce zavisiti od toga koliko ste spremni vremena da mu posvetite. Sa druge strane, ako se previse trudite padate ispit garant: ja sam pao oba koloka iz OETa a ispit sam iz prve polozio sa osmicom, jer sam se skroz iskulirao na ispitu - znao sam da je iza mene visemesecan rad pa sam znao da cu da polozim, sta god dali (doduse, pogresio sam najlaksi zadatak, ali to je vec izvan teme :). Dakle, nadjite sredinu... Ako ste mazohista i prosecno natprosecno inteligentni (moj IQ je 147-za sada dovoljno :) ETF je prava stvar za vas
Cuvajte zivce sto duze ako ne ide... dug je faks.

Izvinjavam se zbog zaista dugog posta...

P.S. Savet koji ce vam, ako ga prihvatite, olaksati studije za 50%: IZLAZITE NA SVE KOLOKVIJUME! Samo zapamtite, a vremenom ce vam se sve samo kas'ti... :) Ja sam na primer obe matematike dao preko kolokvijuma, a ORT naucio tokom godine pa sam u junu ucio samo 1 dan za 10
[ Arbatash Vex @ 28.06.2004. 14:06 ] @
Deco, citao sam samo jedan delic ovog foruma i pitam se cemu tolika buka oko samog prijemnog, kada je broj prijavljenih samo 70 preko kvote. Sto znaci da mozes da padnes samo sa stolice, a i oni koji to uspeju bolje da ni ne pokusavaju da upisu ikakav fakultet ove vrste.

A sto se tice samog studiranja....o tom potom, prvo da se upisemo.
[ Veljo Ca @ 18.04.2007. 21:36 ] @
Ipak Matematicka ginazija je najbolja za ETF