[ N-GAGE @ 22.01.2007. 22:42 ] @
Možda je malo glupo pitanje ali sam još uvek početnik u video montaži. Može li mi neko reći razliku između DV-type 1 i DV-type 2. Često u programima za "capture" raw materijala sa trake mi se postavlja pitanje izbora između ova dva formata. Biram uvek DV-type 1 jer mi se čini da je nekako po "default"-u.

1. Da li bi dobio bolje rezultate sa DV-type 2?
2. Da li je u pitanju kvalitet(bitrate), ili određen "type" za određen model kamere ili nesto sasvim treće?
3. Da li je potrebno vaditi kaseticu iz kamere ukoliko se ista ne koristi duže vreme(2-3 nedelje)?
4. Pošto znam razliku između DV, HD i HDV interesuje me sta je SD(predpostavljam da je neki standard-definition) i da li moja kamera podržava taj standard?
Inače posedujem Sony DCR-HC46E

[Ovu poruku je menjao N-GAGE dana 23.01.2007. u 00:26 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao N-GAGE dana 23.01.2007. u 00:54 GMT+1]
[ Sasa_NS @ 23.01.2007. 20:24 ] @
Prvo pročitaj malo teorije

Dakle, type-1 i type-2 se razlikuju u načinu na koji je uz sliku pohranjen zvuk... Negde sam pročitao da ako koristiš Vegas ili neki sličan alat novijeg datuma (a imaš i duže video klipove - preko 30 minuta), treba koristiti type-1 jer mnogo teže dolazi do desinhronizacije slike i zvuka.
Na drugu stranu, ako se koristi neki od starijih softvera, može se desiti da uopšte ne prepoznaju zvuk u type-1 fajlu pa se mora koristiti type-2 format, a poželjno je i da se takvi video zapisi iseckaju na manje delove (10-15 min max.)

Inače, ja (za potrebe porodičnog snimanja i obrade) koristim type-2 i sasvim je O.K...

3. Nije potrebno...

4. Mislim da se pod tom oznakom kriju one džepne kamerice koje snimaju u MPEG-4 formatu, na SD kartice... Dakle, ne...
[ N-GAGE @ 24.01.2007. 09:21 ] @
Hvala na pomoći, proverio sam link-ima vrlo korisnih informacija
[ Aleksandar_A @ 25.01.2007. 14:00 ] @
Tacno SD je standard-definicion. Nove HDV Canon kamere za DV (digital video) koriste oznaku SD.