[ FOTODISKONT @ 03.04.2007. 16:40 ] @
Kupio sam protocni trofazni bojler Siemens model DH12101 ., karakteristika:3~/PE, 400 V, 12 kW ,20A,
Znaci opterecenje pofazi je 4kw, sva moja instalacija od sata do ormancica sa osiguracima su zice od 4 kvadrata, da li je ovaj presek dovoljan za ovu snagu ovog protocnog bojlera i da li zimi moze da zagreje dovoljno vodu za kupanje???, inace sam u stanu na 7 spratu. Unapred hvala na necijem iskustvu!!!
[ sdurut @ 03.04.2007. 16:59 ] @
Presek provodnika je dovoljan za tu snagu. Ja ga imam taj bojler i veoma sam zadovoljan. Moja preporuka je i ugradnja FID sklopke.
[ risp73 @ 03.04.2007. 21:04 ] @
Provjeri kakve osigurače imaš, one glavne. Ako su od 25A, a vjerujem da jesu, oni će predstavljati problem. Osigurači od 25A ne mogu trajno izdržati struju koje takav bojler vuče. Moći ćeš se tuširati, ali samo pod uslovom:
- da u toku tuširanja nije uključen nijedan drugi ozbiljniji potrošač,
- da toplu vodu koristiš samo povremeno, da ne pustiš da stalno teče.

Pričam iz ličnog (lošeg) iskustva: Uđeš u kupatilo, počneš da se tuširaš ne vodeći pritom računa da je klima uređaj ostao uključen i onda iznenada ostaneš onako nasapunjan bez tople vode i to još u mraku. Užas.

Jedino pravo rješenje su osigurači od 35A (naravno ako nemaš neke specijalno jake ostale potrošače).
[ tdjokic @ 03.04.2007. 21:56 ] @
Citat:
risp73: Jedino pravo rješenje su osigurači od 35A (naravno ako nemaš neke specijalno jake ostale potrošače).
Pa, ne mogu se osiguraci stavljati prema potrebama nego prema preseku zica. Sumnjam da je 4 mm kvadratnih dovoljno za 35 A pa jos trajno i to sve tri faze istovremeno. Ako ti treba vise ampera prvo stavi deblju zicu pa onda stavi i jaci osigurac.
[ risp73 @ 03.04.2007. 22:13 ] @
U pravu si - od pravog tuširanja ništa bez 6mm2 i 35A.
Samo da dopunim svoju prethodnu poruku: čak ako u stanu ništa osim bojlera nije uključeno, ni sijalica, ni frižider... osigurači će biti (malo) preopterećeni. Ali izdržaće ono kratko puštanje tople vode.
[ hipp @ 03.04.2007. 22:38 ] @
4000w podeljeno 220v jednko 18.18A
18.18A podeljeno sa tri faze jednako 3.3A po fazi
4 kvadrata maksimalno za osigurac od 20A
6 kvadrata maksimalno za osigurac od 25A
valjda sam pojasnio kako se izracunava amperaza i kako da rasteretis da ti protocni radi normalno(ako je trofazni)ako je monofazni bacio si pare
iz prilozenog se vidi da si ti uzeo protocni za fabricka postrojenja !
to ti je isto kao kad bi amerikanac kupio televizor ili neki drugi uredjaj u evropi na struju(evropa koristi napon od 220-240 volti) pa doneo u ameriku gde je napon na njihovoj mrezi od 110 volti
normalno da bi trebao da stavlja jace osigurace i deblji presek ako je u pitanju grejno telo
da je tv ili radio samo bi plakao pored njega
pozdrav
[ _str_ @ 03.04.2007. 23:20 ] @
hipp, ako si vec 12kw podelio na tri faze nema potrebe 4kw deliti na jos tri faze?
Jedino je protok mozda mali za tusiranje, od 12 do 38C je 6,5 l/min.
[ hipp @ 03.04.2007. 23:31 ] @
karakteristika:3~/PE, 400 V, 12 kW ,20A,
stoji ali voltaza 400 mesto 220-240v
ja sam samo pojasnio coveku sta sve treba da gleda kad kupuje aparat
kao i koliki prenos moze da obavi preko kvadrature kabla
to moze da radi ali samo u halama
gde postoje trafoji ili novijim zgradama gde je presek kabla 8 kvadrata
da to moze da radi normalno ljudi po perionicama bi stavljali protocne bojlere posle puske a ne grejali vodu pomocu naftarica
ili ljudi po kucama bi stavljali mesto peci da protok vode moze tako brzo da zagreva
pozdrav
[ baki. @ 03.04.2007. 23:37 ] @
Sam si rekao:3~/PE, 400 V, 12 kW ,20A,
Znaci opterecenje pofazi je 4kw, a za to ti treba minimum tri osiguraca od po (lepo pise) 20A samo niko izgleda ne cita...i ne petljati u 'proracun' 220V kada su grejaci na 380V.
Presek ti je dovoljan koji imas ukoliko su spojevi OK. Obavezno izvrsi uzemljenje bojlera i prekontrolisi snagu "fidove sklopke".
Ja imam 18kW na 4mm^2
eto toliko.
pozz.
[ baki. @ 03.04.2007. 23:44 ] @
Iskoci poruka u vremenu dok ja pisem pa moram ponovo, a i sebe da dopunim tj.da pojasnim stvar.
Proizvodjac navede podatke od max. opterecenja, kao kada bi napon bio 400V struja bi po fazi bila ispod 20A........
mala ispravka na prosli post 3x4mm^2
[ baki. @ 04.04.2007. 00:06 ] @
Uostalom nema tu sta da se filozofira:
P=U*I
I=P/U=4000/380=10,53A
a ti stavis od 20A ,pa ficukas i lepo se kupas i budes cist...
[ risp73 @ 04.04.2007. 07:45 ] @
Ono gore sam napisao računajući sa snagom mog bojlera (Siemens, tri grijača vezana u trougao, ukupno 18kW).
Pretpostavljam da su i kod FOTODISKONT-a (kao i kod mene) grijači vezani u trougao pa će struja biti:

I = P/(SQRT(3) * U) = 12000/(1.73 * 380) = 18.3 A

Znači, što se samog bojlera tiče, zadovoljiće ta 4mm2 uz osigurače od 20A.

Kakvi su osigurači "kod sata", da li oni mogu da izdrže ovo dodatno opterećenje?

[Ovu poruku je menjao risp73 dana 04.04.2007. u 08:57 GMT+1]
[ FOTODISKONT @ 04.04.2007. 11:23 ] @
Pitanje za sdurut: Da li bojler postize da zagreje vodu u zimskom periodu kada su temp. u minusu s obzirom da je samo 12kw??? Unapred hvala
[ risp73 @ 04.04.2007. 12:58 ] @
Izvini što upadam, pitao si sduruta.
Postiže, moj bojler ima opciju "ekonomik" u kojoj rade samo dva grijača, dakle 12 kW kao kod tebe. Ta opcija je stalno uključena, ne sjećam se da je ikad iko koristio sva tri (18 kW).
[ baki. @ 04.04.2007. 22:07 ] @
Risp73 je u pravu:
Citat:
risp73: I = P/(SQRT(3) * U) = 12000/(1.73 * 380) = 18.3 A

,a ja sam dobro postavio formulu, ali sam uneo pogresne podatke:
I=P/U=4000/220=18.18A
i to bi bilo opterecenje po fazi. Sorry
[ risp73 @ 05.04.2007. 00:24 ] @
Da ne bude nesporazuma, formula

I = P/(SQRT(3) * U) = 12000/(1.73 * 380) = 18.23 A

važi za slučaj kad su grijači vezani u trougao, a formula

I=P/U=4000/220=18.18A

za grijače vezane u zvijezdu.



Razlika u rezultatu je posljedica zaokruživanja, 380/220≈SQRT(3)
[ sinte @ 16.10.2008. 18:02 ] @
Tema vrlo zanimljiva za mene ali me muci problem fid sklopka. Ja imam protocni bojler "Koncar" od 9 kw i 15 godina mi je u funkcuji i nemam nikakvih problema sa grejanjem vode a osigurace imam od 16 A. Grejaci su vezani u trokut i nemam fidovu sklopku. Sada bi je ugradio i trebam strucno misljenje kako? Kod mene je instalaija nulovana pa pitam kako to da izvedem? Ja bi sklopku ugradio samo vezanu za protocni bojler nezavisno od ostale instalacije.
[ robert63 @ 16.10.2008. 18:35 ] @
Moze FID samo za bojler ,,i to je dobra ideja
Da ne bi kojim slucajem i zamrzivac ostao bez struje.
Znaci poseban kabl sa FID sklopke ide do bojlera,od osiguracke table.
Inace nulovana instalacija NE-omogucavanje ugradnju FID-ovke a da radi sve po DIN-u jel,,
posto je JUS smesna tema u svemu,ne samo u sistemu sigurnosti!
Kad nas nemci citaju,misle evo jos jedne :
Dojce-Dramatise-Republike !!!!---DDR-a !
[ sinte @ 16.10.2008. 20:00 ] @
Znam, to su mi rekli oni koji poznaju tu materiju da FID sklopka ne ide gde je mreza nulovana. Ja sam sklopku kupio i majstor treba da je ugradi ali ne znam kako to moze da izvede. Mozda treba uraditi posebno uzemljenje ali cisto sumnjam jer mi tako nesto nije predlozio vec samo da cemo to da odradimo.
[ baki. @ 16.10.2008. 20:09 ] @
Eto, sam si dao odgovor...
[ sinte @ 16.10.2008. 20:13 ] @
Ostaje da u nedelju kad dodje majstor da vidim sta ce da uradi. Hvala na odgovoru. Pozdrav !
[ tdjokic @ 16.10.2008. 20:15 ] @
http://www.elitesecurity.org/p845171 - na ovoj temi je jedan uporan clan nacrtao semu za FID sa nulovanjem. U krajnjem slucaju uradi kako je on nacrtao - pseudo-uzemljenje - ako bas nemas mogucnosti za nesto bolje. To je ona zuta zica na slici, koja se vuce lokalno, ne ide bas u zemlju, nego na nulu, ali pre FID-a. Ona tu odradjuje posao, da bi nulovana uticnica uopste mogla da funkcionise.
[ sinte @ 16.10.2008. 20:16 ] @
Hvala na odgovoru a meni ostaje da kad u nedelju dodje majstor da vidim kako ce to da izvede.
[ robert63 @ 16.10.2008. 20:18 ] @
Majstor valjda zna da se :

-Nula iz mreze vodi preko FID-ovke na potrosac !---a NE direkno sa NULE od strujomera !!!!!!!!!!!!
-I sve pripadajuce Faze ( dal 3 ili Jedna-nije bitno-bitno je znati spojiti FID-ovku!)--idu PREKO FID SKLOPKE !!!!!

E,tako ce jedino da " FUNKCIONISE ZASTITA " FID-ovke
( za rad FID-sklopke : savet od Elite-Foruma ili Wikipedije,,,pa ko sta za'vati



[Ovu poruku je menjao robert63 dana 17.10.2008. u 06:35 GMT+1]
[ jovana_st @ 03.02.2016. 13:50 ] @
E ovako, molim za savet. Nedavno nam je crkao jedan od 3 grejaca na simensovom protocnom bojleru. Negde je curkala voda kroz njega i doslo je do kratkog spoja. Da bi se izbegla veca steta, skinut je i odnet u simensov servis. Kazu, otisao grejac (kao sto smo znali) i neka sklopka i sve to kosta 25000din! Kako je to uopste moguce, ako ceo bojler kosta od 25-40 hiljada! Po toj logici, kad ti odu sva tri grejaca, popravka te kosta 75000din, jel?

Molim sve poznavaoce materije da mi pomognu ukoliko mogu i/ili upute na neki normalan servis u Beogradu koji me nece olesiti! Hitno je, jer imamo malo dete i opet smo trudni, a bez tople vode se mucimo sa loncima i grejanjem vode za osnovne potrebe.

Hvala unapred!
[ Living Light @ 03.02.2016. 14:11 ] @
Ovo pitanje je za podforum "Elektrotehnika",
al posto ti je prvi post (prvo pitanje) da ne ispadne da se nema tolerancije.

Koliko znam, sva 3 grejaca su na jednoj prirubnici (flansni).

To znaci da, kad od 3 grejaca strada jedan ne mozes da zamenis samo taj jedan,
nego se menja cela ta skalamerija koja u sustini ima "3 grejaca u jednom" komadu mehanickog dela.

Siemensov protocni bojler ima samo jednu sklopku a to je sklopka diferencijalnog pritiska.

Ona je "srce i komandant" sistema i ona ukljucuje te silne Kilowate na 3-Faznim grejacima
u momentu kad pustite vodu da tece kroz bojler.

Cena popravke jeste visoka, ali kad se 3-Fazni grejac i diferencijalni presostat (sklopka) izvade
iz bojlera ----ostade samo plasticni oklop i malo bakarnih cevi (znaci skoro nista).

Zbog toga je "remont" tako skup, fakticki se sve pametno i bitno u bojleru menja na NOVO.

pOz
[ jovana_st @ 03.02.2016. 14:23 ] @
Hvala na odgovoru.

Dakle, iako je bojler radio i sa 2 grejaca, svakako mora da se menja ceo sklop? Pa realno, bolje je da kupim nov bojler?
[ Living Light @ 03.02.2016. 16:19 ] @
Citat:
jovana_st: Dakle, iako je bojler radio i sa 2 grejaca, svakako mora da se menja ceo sklop?


Na zalost je tako.

To sto je bojler radio sa dva grejaca a treci je "crko"---to moze biti opasno po zivot.

Ako je treci grejac ostecen i probije ka vodi, on ce i struju da sprovede ka vodi,
a to moze da povredi/usmrti korisnike.

U popravci, NE menjate samo grejace, vec se

-za te pare menja i "SKLOPKA" (diferencijalni presostat) koji je mozda i skuplji od grejaca.

Poenta je da su riknula dva najvaznija elementa u bojleru.

Bez njih, bojler je "prazna plastika".

pOz


[ Living Light @ 03.02.2016. 16:41 ] @
U celoj prici mi jedino NIJE JASNO kako su istovremeno "riknuli" i grejac i sklopka ???

To sto je to konstatovao Siemens-ov servis u Srbiji to ne znaci da se Srbija Siemens !

Ima li sanse da bojler pregleda jos neko Relevantan (osim tog servisa)
i da da misljenje o celoj prici ?



[ zica49 @ 03.02.2016. 22:08 ] @
Ja bi pozvao Boru Radar-a,on je guru za bojlere :)

Salim se.. imam protocni bojler nije Siemens ali manje vise isto kino.Takodje mu riknuo jedan grijac i kako kolega rece sva tri su na jednom deklu.
Nije uzrok da zbog njega curi voda. Posto se malo kontam u struju samo odspojio i elektricni osigurao ostatak.Do duse ne grije bas kako bi trebalo ali zadovoljava potrebe u radionici.Vec godina dana tako pozz
[ jovana_st @ 04.02.2016. 09:06 ] @
Ne znam kako je crklo i jedno i drugo. Ja sam skontala da je otisao jedan grejac, onda sam primetila curenje vode, pa sam resila da se skine da ne bude belaja i da se vidi sta je. Iz servisa su rekli da je i sklopka otisla, a kuda voda curi pojma nemam.
Kako god, hvala vam puno na pomoci. Sve mi se cini da cu sutra uzeti obican bojler, a protocni je otpevao svoje! :)
[ Living Light @ 04.02.2016. 17:03 ] @
Citat:
jovana_st: Kako god, hvala vam puno na pomoci...

Nema na cemu.

Lepo je sto si se registrovala na ES-u.

Svako Dobro,
[ markoobradovic1 @ 28.04.2023. 08:19 ] @
Pozdrav svima!
Imam protocni bojler od 6KW monofazni. Nov je stan, nove instalacije, FID-ova sklopka, automatski osigurači svi po 16A. Ne znam šta je sve na osiguraču na kom je priključen, ali je utikač predvidjen za mali bojler za kuhinju i nema nikakvih produznih kablova.
Dešava mi se da mi iskoči osigurac posle nekog vremena korišćenja tople vode. Na kratko ne, ali ma duze vreme da. Da li je OK da za pocetak zamenim taj osigurac od 16A sa nekim od 20A ili jačim?
Hvala!
[ baresi @ 28.04.2023. 08:58 ] @
Ja bi rekao da nije zdravo koristiti taj bojler na toj instalaciji. Za taj bojler potrebno je minimalno od minimalnog bar kabel preseka 4 mm2 i osigurač od 25 A. Pozovi nekog električara da ti skine snagu bar na 4 KW ako su ugrađeni tri grijača po 2 KW.