[ petarm @ 14.07.2007. 00:04 ] @
Prof. Ilija Kovacevic na FTN postavio je pitanje na testu iz Matematicke analize I da li znaci da ako je fja diferencijabilna u nekoj tacki ona neprekidna u okolini te tacke. Prof Rade Doroslovacki mu je posle testa prisao i pitao ga kakva on to pitanja postavlja studentima i da li zna da mu kaze primer fje koja je diferencijabilna u tacki, a prekidna u okolini te tacke. Profesor Kovacevic je iz cuga rekao x2 za x racionalno i 0 za x iracionalno Ovo pitanje bi se svakako moglo staviti u kos sa pitanjem navesti primer prekidne fje ciji je kvadrat neprekidna fja
[ chupcko @ 15.07.2007. 09:37 ] @
Ovo nije anegdota, nego primer gluposti nekih profesora, a i slusalaca :)

Jel neko citao neki udzbenik iz analize 1 nekada :).
[ srki @ 15.07.2007. 10:05 ] @
chupcko, sta hoces da kazes?!?
[ petarm @ 15.07.2007. 11:06 ] @
PP da to kazes zbog teoreme ako je fja diferencijabilna u tacki onda je ona neprekidna u tacki. A posto nisi ni u jednoj knjizi iz analize nasao teoremu da ako je fja diferencijabilna u tacki onda je ona neprekidna u okolini te tacke ti jednostavno kazes to ne vazi. Meni ne predaje nijedan od pomenutih profesora, ali mislim da su pitanja na njihovim eliminacionim testovima veoma zanimljiva, kao i ovo naravno. I nekad je vrlo bitno naci kontra primer.
[ pravim_se_tosa @ 21.07.2007. 17:50 ] @
Takva vrsta pitanja na testovima bi bila ok za matematicare ali mislim da studentima elektrotehnike nisu potrebne takve stvari. Njima treba aparat a ne da razbijaju glavu u trazenju kontra primera i slicnih stvari. Verovatno postoje i profesori koji ne bi znali da odgovore na sva ta pitanja sa testova.
[ petarm @ 21.07.2007. 21:34 ] @
U pravu si. Mislim da jednim delom ti testovi mogu i da se nastrebaju. Ali ipak smatram da se dugotrajnije znanje stice kad vidis puno ovakvih primera u odnosu na biflanje teorema napamet. Mada naravno testovi su samo eliminacija pred izlazak na zadatke. Ali slazem se tehnicarima je potrebno kao i fizicarima sto vise "drljanja"
[ Nedeljko @ 22.07.2007. 14:04 ] @
Da, to verovatno nije fakultet na kome treba postavljati takva pitanja za ocenu, ali bi na matematičkom faultetu takvo pitanje na pismenom, po mom mišljenju, trebalo da bude previše lako.

Čuo sam ja za mogo "zanimljivije" anegdote. Recimo, eko a farmaciji ili nekom drugom fakultetu koji nema previše veze sa matematikom, zada studentima zadatak
Citat:
Dokazati da je za svako prvih decimala iza decimalne tačke u dekadnom zapisu broja jednako


Ili, asistent iz kompleksne analize, koji je držao vežbe (davnih dana) a Matematičkom fakultetu u Beogradu pre Steve Stevića, zada na vežbama zadatak i kaže:
Citat:
Mi ovaj zadatak, naravno, možemo rešiti preko analize II, ali bi takvo rešenje bilo bodovano na ispitu za 6, jer niste pokazali nikakvo znanje kompleksne analize. Sa druge strane, ovaj zadatak možemo rešiti i prekoteoreme X iz kompleksne analize. Takvo rešenje bi na ispitu bilo ocenjeno sa 8, jer ste pokazali nekakvo znanje kompleksne analize, ali ne bogznakakvo. Sada ću vam uraditi rešenje koje je za 10.


Kod dotičnog je u periodu od godinu dana uspeo da položi samo jedan student - Dragoljub Kečkić (http://www.matf.bg.ac.yu/~keckic/). Slabo je išlo i studentima kao što je bio Vladimir Marković (http://www.math.sunysb.edu/~markovic/). Valjda je pozvan na usmeni na milostinju profesore Nikića, recimo, sa osvojenih 30% poena na pismenom, tako da može da odgovara za visoku ocenu.
[ petarm @ 22.07.2007. 15:20 ] @
Super Ne bi bilo lose kad bi mogao da okacis taj zadatak iz kompleksne. OK je to sto kazes. Ali ipak su ovo samo eliminacioni testovi. I jedino sto se njima postize je da ne dodje bas svako na kolokvijum. Ali svakako mislim da bi na matematici mozda student trebao da vidi malo manje teorema, a malo vise primera. Mislim da bi se tako teze zaboravile neke stvari. Ne znam da li se slazes?
[ milanche @ 22.07.2007. 16:49 ] @
Citat:
Kod dotičnog je u periodu od godinu dana uspeo da položi samo jedan student - Dragoljub Kečkić (http://www.matf.bg.ac.yu/~keckic/).


Keckic je poznato matematicarsko prezime, ne bi me cudilo da Dragoljub dolazi iz porodice Jovana D.Keckica koji je svojevremeno sa
Dragoslavom Mitrinovicem imao neki od udzbenika ili zbirki koje su se koristile na ETF-u.
[ icobh @ 22.07.2007. 17:00 ] @
Zbog tih matematičara sam ja napustio ETF iako sam sve jedan stručni predmet, ukoliko se mogu tako nazvati, položio. Kod nas su došla takva vremena da se Matematika studira na ETF-u...
[ srki @ 22.07.2007. 17:27 ] @
Citat:
Nedeljko: Kod dotičnog je u periodu od godinu dana uspeo da položi samo jedan student

To je izivljavanje, ja bih tog profu momentalno otpustio. Svi ti studenti su polozili prijemni (znaci nije da nemaju potrebno predznanje) i ako mu vise od pola studenata padne to samo znaci da daje preteske zadatke ili mu je prestrog kriterijum ili ne ume da prenese znanje studentima. U bilo kom slucaju zasluzuje otkaz ili da mu se oduzme predmet na godinu dana.
[ petarm @ 22.07.2007. 17:33 ] @
Svojevremeno je akademik Mirko Stojakovic na matematici u NS na pismenom iz algebre uvek davao jedan zadatak koji nije znao sam da resi, kako je priznavao. Medjutim neretko se desavalo da taj zadatak resi neko od studenata
[ petarm @ 22.07.2007. 17:47 ] @
Zanimljivo je pitanje sta je doticni student dobio iz kompleksne? Da li je ucio teoreme ili je znao odlicno Analizu 2?
[ Nedeljko @ 23.07.2007. 06:57 ] @
Ako neko ume da reši zadatak preko teoreme koju ne ume da dokaže, zavisno od situacije mogu da razumem da to rešenje e bude priznato, barem ne u potpunosti. Ali, ako neko tačno reši zadatak preko aparata koji zna, onda ne mogu da prihvatim nijedan kriterijum ocenjivanja po kome to rešenje ne bo donosilo maksimalan broj poena.

Ja ne znam kakve su bile ostale sposobnosti dotičnog asistenta, ali studente svakako nije umeo da ocenjuje.

Dragoljub Kečkić je sin pokojnog Jovana D. Kečkića, a ime Vladimir Marković je vrlo poznato u svetskoj matematici.
[ petarm @ 23.07.2007. 07:21 ] @
Da naravno ali imas vec u analizi I zadatke tipa resiti limes bez koriscenja Lopitalovog pravila. Znam da ovde nije taj slucaj , ali mislim da bi se takvi zadaci trebali izbaciti jednostavno. Neka profesor da studentu zadatak gde on jednostavno ne moze da resi upotrebom Lopitalovog pravila i nek napise naci granicnu vrednost i kraj. Primer je banalan, ali rekao bih da dobro interpretira ono sto zelim da kazem.

Taj asistent je imao sposobnost da bude sujetan vise neko sto je to normalno. Verovatno je smatrao da je osnov prirode i svih njenih teorija egocentricni sistem u kojem je on u centru. Verujem da bi student, ako bi resio zadatak na nacin koji doticni nije predvideo pao jel on to nije ukalkulisao u svoj sistem ocenjivanja.
[ Nedeljko @ 23.07.2007. 11:06 ] @
Ma, ako zadatak glasi "Naći limes bez upotrebe Lopitalovog pravila", onda je to OK. Ali, ako treba da čitaš misli asistentu šta će njemu da se svidi, a šta ne, e, onda je to potpuno nakaradno.

Konkretno, Lopitalovo pravilo se zabranjuje iz pedagoških razloga, jer tipičan student, čim vidi limes, odmah primenjuje Lopitalovo pravilo. Primer:

Može se čak i iz glave videti da je rezultat -4. Voleo bih da mi neko to uradi Lopitalovim pravilom.

E, zato profesor zabrani Lopitalovo pravilo, da studenti ne bi padali.
[ petarm @ 28.07.2007. 13:27 ] @
Dobro to je jedan slucaj. Ali postoje i zadaci koji se mogu mnogo lakse resiti pomocu Lopitalovog pravila, ali ipak je prilikom njihovog resavanja zabranjeno koriscenje istog.
[ Kolins Balaban @ 29.07.2007. 11:26 ] @
Na elektrotehnici u Sarajevu, studenti redovno dobijaju takve zadatke, ali na prvom kolokviju, dok se jos i nisu obradili izvodi. Jednostavno, profesor hoce da te natjera, da naucis i druge metode rjesavanja limesa.Tu ima zacarani krug. Jer nas limes dovodi do pojma izvoda, a kasnije se pomocu tih izvoda, rjesavaju limesi. Kako ces izracunati izvod neke funkcije po definiciji??ima li tu smisla primjeniti LP? znaci, racunas izvod, a jos uvijek ne znas pravila po kojima se racunaju izvodi.to je razlog, zasto se zabranjuje LP.
[ petarm @ 01.08.2007. 09:41 ] @
Evo primera zadataka o kojima sam pricao!
[ petarm @ 01.08.2007. 20:52 ] @
Inace o gore pomenutom prof Iliji Kovacevicu ispevana je i pesmica Mozete je skinuti sa sledeceg linka http://www.ftn.ns.ac.yu/diskusije/index.php?showtopic=6629
Inace pomenuti profesor je svojevremeno magistrirao i doktorirao kod pokojnog akademika Djura Kurepe.
[ Nedeljko @ 02.08.2007. 10:32 ] @
Studente treba motkom držati dalje od Sarusa i Lopitala. Inače, ode prolaznost dođavola.
[ petarm @ 02.08.2007. 12:32 ] @
I sahista pocetnik uvek hoce da da sah. U najvecem broju slucaja to je greska. Ali nekad zaista nije. Te ne treba nikom zabraniti da da sah! Ni motkom ni pretnjom diferenciranja (drobljenja)
[ Nedeljko @ 02.08.2007. 13:11 ] @
Pa, nije to baš isto. Ti u šahu ne možeš da pobediš ako ne daš bar jedan šah (mat), a limesi se mogu rešavati bez Lopitala. Ja recimo, znam nastavnika koji je vodio šahovksu sekciju naše škole, a koji je rušio figure učenicima, ako prebrzo igraju (bez razmišljanja). Moja škola je bila (negde, osamdesetih godina) prvak Srbije i druga u Jugoslaviji.
[ petarm @ 02.08.2007. 13:56 ] @
Naravno da mogu da pobedim. Protivnik moze da preda partiju u za njega izgubljenoj poziciji !
[ Nedeljko @ 02.08.2007. 15:04 ] @
Hajde sad ovako. Dozvoliš studentima da koriste Lopitalovo pravilo. Oni se navade na to i počnu sve da rešavaju primenom tog pravila (veruj mi da je to tipičan slučaj). Zadaš im na ispitu zadatak iz limesa, pa ako ne paziš da uvek da bude podesan za lopitaljenje, oni popadaju na ispitu, a ako paziš da uvek bude zgodan za lopitaljenje, čemu onda služe ostale metode i zbog čega se uče. Sa druge strane, ako je student naučio ostale metode, a za usmeni je spremio i Lopitalovo pravilo, znaće i njime da se služi.
[ petarm @ 02.08.2007. 18:44 ] @
To je problem tih studenata. Opametili bi se kada bi pali nekoliko puta. Ja smatram da nije pedagoski reci resi ovaj problem bez koriscenja toga, toga i toga... Ne treba zabranjivati jedan metod da bi student naucio drugi!
[ Nedeljko @ 03.08.2007. 08:14 ] @
Pa, problem je i profesora kad mu natakare prolaznost na nos. A, pedagoški je naterati studente da nauče sve metode koje su u programu.
[ pravim_se_tosa @ 03.08.2007. 13:05 ] @
Razumem sta hoces da kazes. Sistem je kriv za to. Ali redovni profesor je ipak kod nas "beli medved". Ako on hoce moze da bude i bez nosa
[ petarm @ 03.08.2007. 13:34 ] @
Bolonjac ce sve upropastiti. Ali to ipak nije tema trenutno...