[ Tehnoman @ 05.11.2007. 12:57 ] @
Ima li neko PRAKTICNA iskustva sa doticnim aparatom?
Pri tome najvise me zanima snimanje pod vodom i na hladnoci (zimovanje).
Kako se pokazao sa kvalitetom?

[ Abdee @ 05.11.2007. 13:48 ] @
Radi bas kao sto pise da radi i stvarno je otporan na svakojako akanje. Kvalitet fotografija nije bas nesto o cemu ces pricati unucima ali mu se zbog totalne "jedinstvenosti" to i moze oprostiti.
[ Zarko Silic @ 05.11.2007. 14:06 ] @
Da bas tako.
Do -10˚c radi bez problema. Ispod te temperature nisam probao. Nije ga potrebno posebno utopljavati.
Odlican za klince koji cesto ispustaju. Ne dogodi se nista tragicno (osim ogrebotine) ako ispadne na cvrstu podligu (beton). Ispod vode radi odlicno. Dok plivas sakrijes ga u gace .
Ako slucajno sednes na njega, nista se ne dogodi. Mozes i da stanes ako nisi tezi od 100kg.

Fotke su osrednje. Sa malo dorade u PSu postaju solidne. Bolje su od Pentaxa W20 (a i sam aparat je bolji), ali su slabije od Ixusa i Fujia. Prilicno je brz: na nivou Sony W serije.

Aparat je skup; medjutim opravdava cenu.
[ Tehnoman @ 05.11.2007. 14:36 ] @
Citat:
zarsilic: Aparat je skup; medjutim opravdava cenu.


He he.. Zbog toga i pitam. Vec imam jedan aparat ali mi treba jedan kao "drugi" i za neobicne slike kao sto je slikanje pod vodom ili na snegu.
Treba mi aparat koji mogu uvek i svida da ponesem a da ne mora da bude specijalna torba sa kojom cesto ne znam sta cu kad ne fotografisem.
Ne ocekujem fotografije hiper kvaliteta vec sasvim pristojne koje, po potrebi, mogu da se urade na malom formatu (10x13 ili sl.).
Znaci bitnija mi je funkcionalnost od kvaliteta, ali to ne znaci da ocekujem fotografije tipa poremecenih boja, mutne, maglovite itd.
Znaci normalne fotografije za porodicno forografisanje i uspomene sa putovanja.
Ne nameravam da ga bacam na beton i da budem nemaran prema njemu. Alli za uzvrat ocekujem da ne crkne nakon desetak podvodnih snimaka
u morskoj vodi. Ja cak i ne mogu da ronim preko 4-5 metara dubine.
Da li sam realan sa ocekivanjima?

[ Zarko Silic @ 05.11.2007. 14:58 ] @
Da.
[ Tehnoman @ 06.11.2007. 12:36 ] @
Citat:
zarsilic: Da.


E hvala. To mi je i trebalo.
[ BOYO3 @ 14.11.2007. 19:10 ] @
Evo mog iskustva. Imam model 725 SW i kupio sam ga radi slikanja u auto servisu i pokazao se izvrstan, jer radim prljavim rukama i poslije posla naprosto ga perem vodom i sapunom. Prava stvar! Fotke su dobre.
[ NorthGate @ 24.11.2007. 12:51 ] @
I ja sam se zagrejao za ovaj model,tako da razmišljam da ga uzmem uskorije vreme,baš zato da mogu da slikam bez razmišljanja da li će voda da udje i zezne mi aparat...
[ Tehnoman @ 05.12.2007. 14:58 ] @
E sada jos jedno "podpitanje"....

doslo vreme da se pazari aparat ali postoji dilema 770SW ili 790SW.

Naime postoji 790SW je kasniji model ali po nekim karkteristikama slabiji nego 770SW,
po nekima bolji. Osnovne su, za mene, dve razlike:

1. 790SW je deklarisan na 1.5m pod vodom (770SW na 10m)
2. 790SW je jeftiniji i do 10.000 dinara nego 770SW.

Da li se isplati ta razlika u ceni zbog karakteristika i vece dubine snimanja?
Meni najvise treba za fotografisanje pod vodom, ali ponekad i na snegu zimi.

[ Tehnoman @ 07.12.2007. 12:35 ] @
Da odgovorim sam sebi:

Ima da se kupi kod nas 795SW koji ima sve dobre osobine od 770SW i 790SW zajedno.
[ Zarko Silic @ 07.12.2007. 22:41 ] @
To je 770 samo za neko drugo trziste. Ima stari CCD i nesto malo beznacajnih promena estetske prirode.
Nemoj kupovati model koga nema na EU trzistu.
[ Tehnoman @ 10.12.2007. 08:54 ] @
zarsilic,

Kako sam nasao na netu 795SW je po izgledu i karakteristikama otpornosti (10m podvodno itd itd) isti
kao 770SW a ima isti procesor kao 790SW.

Da budem iskren 790SW po karakteristikama mi SAVRSENO odgovara jer ne uspevam da ronim preko 3m dubine.
Jedino me buni ta razlika u deklarisanoj dubini, tj. da li je 3m stvarno otpornost na 3m. Da se ne desi da 790SW "popusti"
i na manjoj dubini...
Zato sam i postavio pitanje ivde u nadi da cu naci nekoga sa prakticnim iskustvom i podvodnim
fotografisanjem na malim dubinama.

Nisam nesto lud da dajem drasticno vise novca za nesto (npr. 795SW ili 770SW) kada i jeftinija varijanta
(790SW) radi sve sto mi treba.

Pozdrav
[ Zarko Silic @ 10.12.2007. 18:44 ] @
Citat:
Tehnoman:...kao 770SW a ima isti procesor kao 790SW.


Verovatno je to neko lupio. 795 i 770 imaju isti CCD sto znaci da im je i procesor isti.
770 je bolja masina od 790.
[ Tehnoman @ 12.12.2007. 09:00 ] @
Hvala na trudu.

Jeste da 795SW nema u Evropi, i ja sam ga nasao kod nekog naseg dilera u ponudi
ali tek treba da proverim da li ga stvarno ima u radnji.

Ali moram priznati da sam zbunjen. Podatke o ova tri aparata sam nasao na Olympusovom
site-u (azijskom, doduse). Ako te ne mrzi procitaj pa mi reci sta mislis.

http://asia.olympus-global.com...maging/sw_mju_series/mju795sw/

http://asia.olympus-global.com...maging/sw_mju_series/mju790sw/

http://asia.olympus-global.com...maging/sw_mju_series/mju770sw/

Po cenovniku kod nas razlika izmedju 795SW i 790SW je oko 100Eur.
Obzirom da nemam nameru da kupujem takav foto aparat svake dve godine
smatram dobrom investicijom da doplatim tih 100e. Medjutim to malo komplikuje
situaciju (budzet....)....
[ Zarko Silic @ 12.12.2007. 09:15 ] @
Ako mozes uzmi 770. To je mrcina od aparata.

Radio sam sa 725 a 770 je njegov naslednik.
Odlicno zaptiva za razliku od Pentaxa W20 kome se u vodi umeju otvoriti vratasca za bateriju. Ako mislis da ga koristis u teskim uslovima, mislim da je 770 trenutno najbolji.
100 e ces zaboraviti za 2 meseca.
[ Tehnoman @ 12.12.2007. 09:40 ] @
@zarsilic

H V A L A!!!!

Inace, cim budem imao neka prakticna iskustva sa aparatom prenecu ih ovde.


Pozdrav...
[ Zarko Silic @ 14.12.2007. 19:41 ] @
http://www.e-fotografija.si/video/Olympus_mju_770.htm
[ NorthGate @ 04.02.2008. 00:44 ] @
Citat:
Tehnoman: Hvala na trudu.

Jeste da 795SW nema u Evropi, i ja sam ga nasao kod nekog naseg dilera u ponudi
ali tek treba da proverim da li ga stvarno ima u radnji.

Ali moram priznati da sam zbunjen. Podatke o ova tri aparata sam nasao na Olympusovom
site-u (azijskom, doduse). Ako te ne mrzi procitaj pa mi reci sta mislis.

http://asia.olympus-global.com...maging/sw_mju_series/mju795sw/

http://asia.olympus-global.com...maging/sw_mju_series/mju790sw/

http://asia.olympus-global.com...maging/sw_mju_series/mju770sw/


Sad je izašao još noviji model od 770 sw,a to je 1030 SW...

http://www.olympus.co.yu/consu...l_camera_mju_1030_sw_18625.htm

http://www.olympus.co.yu/consu...al_camera_mju_850_sw_18595.htm

http://www.olympus.co.yu/consumer/29_mju_790_sw.htm

http://www.olympus.co.yu/consumer/29_mju_770_sw.htm

[ Tehnoman @ 04.02.2008. 10:50 ] @
@magic21

Hvala za info. Nabavio sam vec 795SW i zadovoljan sam. Testiran na zimovanju i sve je OK.
Slike su jako dobre (ja sam ipak amater), brzo je spreman za fotografisanje itd.
Sledeci "veliki test" ce biti na, nadam se, letovanju uz snimke pod vodom.

Inace naravno da uvek izlaze lepsi, bolji, kvalitetniji, napredniji i sl. aparati. Ako
tako cekam nikada necu nabaviti niti jedan jer "evo sada ce jos noviji"!!!

Meni za "ostalo" fotografisanje sluzi Fuji S5500 koga jos nisam ni 20% naucio da koristim.
Nije najnoviji ali je dosta dobar. Kada sam ga nabavio znao sam 5% da ga koristim tako da napredujem.
Problem sa njim je velicina pa ne mogu uvek i svuda da ga nosim a ovaj Olympus malisa
je bas za to.

Pozdrav....
[ NorthGate @ 04.02.2008. 14:05 ] @
Koliko si ga platio i gde si ga našao?
[ NorthGate @ 09.03.2008. 00:34 ] @
Da li je neko slučajno isprobao ovaj model,jer me jako zanima i imam nameru da ga uzmem u narednih mesec-dva.
[ NorthGate @ 23.03.2008. 15:32 ] @
Da li neko može da nabavi 1030 sw iz Amerike?
[ StORM48 @ 23.03.2008. 19:44 ] @
Mnogi ističu osobinu ovih aparata da rade na niskim temperaturama.

Međutim, ja sam probao svaki aparat koji sam imao (izuzev 40D, on je trenutno na probi) na temperaturama koje se kreću i do skoro -20 i ništa im nije bilo.
Interesantno je da i Canon tvrdi isto:

Citat:
Hot stuff and cold snaps

The specification of your Canon digital camera will probably say that its operating temperature range is 0°C to 40°C. But this is actually the range in which the lithium-ion (Li-ion) battery gives optimum performance. There are many reports of digital cameras working well at temperatures well below this. Click here to learn more about Simone Moro’s use of a range of Canon products down to -40°C. Similarly temperatures above 40°C are not unknown in parts of Europe and in many holiday destinations worldwide.

The trick in both extremes is to have a spare battery for the camera in an internal pocket of your clothing. As soon as the battery in the camera starts to affect the camera performance, you swap it for the spare one; you can alternate the batteries in this way for quite some time. In the extreme cold, some photographers use small hand warmers (which produce heat by chemical reaction) to keep the battery active.


Izvor, Canon

Moja iskustva nisu baš tako ekstremna, ali moja oprema jeste korišćena na temperaturama višim od 40°C i nižim od ~17°C. Nisam obratio pažnju na trajanje baterije, jer "foto-sesija" nije trajala baš dugo u cugu.

Mnogo je bitnije ne zaboraviti na period prilagođavanja temperaturi, kada je oprema najizloženija pojavi kondenzacije. Zato nakon ulaska u toplo, odnosno izlaska u hladno, OBAVEZNO treba sačekati oko 15-ak minuta da se oprema prilagodi i to unutar torbe.

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 23.03.2008. u 20:59 GMT+1]
[ NorthGate @ 23.03.2008. 22:55 ] @
Druže,ovde se govori o Olympusu,a ne o Canon aparatu,ali ipak hvala na komentaru.
Ako imaš komentar za Olympus ti reci,nema potrebe da se priča o drugim modelima,naručito jer nisu tako otporni kao Olympus sa oznakom SW na kraju.
[ StORM48 @ 24.03.2008. 00:01 ] @
Koliko ja vidim, ovde se govori o aparatu sa određenim osobinama, a u tu svrhu sam i pomenuo iskustva sa drugim aparatima, koja "nemaju" te osobine za koje su ljudi spremni (često bez razloga) da plate.

Pre će biti da je komercijalni aspekt to što je off-topic.

Inače, meni su ti Olympusi OK. Malo me iritiraju Olympusove boje (nekako su isprane, a ponekad vuku na plavo), ali ne mogu da tvrdim da su kod svih iste (par različitih modela (ne-SW) su na mene ostavila takav utisak.

Pozdrav
[ Zarko Silic @ 24.03.2008. 00:28 ] @
Citat:
magic21: Druže,ovde se govori o Olympusu,a ne o Canon aparatu,



Svaki aparat sanja da jednog dana postane Canon


Salim se,
StORM48 nisi u pravu. SW je nesto sto zavredjuje paznju. Radio sam sa ovim aparatima i u nekoliko navrata o tome pisao. Vrede svaki cent.
Mnogo dobre makine.
[ StORM48 @ 24.03.2008. 08:55 ] @
Ne, ne, nisam to ni rekao. Ogradio sam se time da takva iskustva imam sa ne-SW Olympusima.

E sad, ja sve posmatram kroz finansije, pa bih rekao da su Ti Olympusi ekstremno skupi za ono što nude, izuzev otpornosti na vodu (kome treba, to je super, naravno). Naravno, ovo je krajnje subjektivno mišljenje.

Pozdrav
[ Abdee @ 24.03.2008. 11:27 ] @
Da stvarno, pored novog E-420 sa 25mm palacinkom, jedino su SW nesto sto mi se svidja u Oly asortimanu. Super su i kao zezalica za letovanje ali i kao ozbiljan alat koji ce mnogim fotografima koji fotografisu po mokrim terenima (bare, mocvare i sl.) omoguciti ono o cemu su mogli samo da sanjaju... Vec sam ne znam ni sam koliko puta pozeleo jedan od tih SW Olija. Primer: vidim na par metara od obale bare mesto na kome se skupljaju vilin konjici ali "ne dobacujem" teleobjektivom a ne gaca mi se po mulju do tamo sa sve "vel'lkim" aparatom, velikim blicom i makro objektivom u jednoj ruci. Ili vidim mrmoljke (tritone) kako se zezaju u kristalno bistroj vodi ali ne mogu da napravim nista sem pukog dokumenta jer ne mogu pod vodu...
[ wiz011 @ 27.03.2008. 16:40 ] @
Aparat koji može da izdrži svašta jednostavno jeste velika stvar... Za kišu, za planinarenje... Meni je nekako preskup ovaj aparat, ali da nije bez razmišljanja bih kupio. Ako mi dođe neka neplanirana lova - i hoću. Za ljude koji slikaju u parku bezmalo svaki aparat je OK, ali ako planinarite, vozite bicikl u prirodi, idete na skijanje... E tu već nije svaki jednako dobar. Zamislite koliko ima situacija kad može da padne, da se pokvasi... Tu je čak pitanje ima li smisla reskirati sa nekim skupljim "običnim" kompaktom, jer ako se uništi izaći će "skuplje dara nego maslo".
[ NorthGate @ 27.03.2008. 16:54 ] @
Da li je neko nabavio 1030 sw, i ako jeste kakvi su utisci?
[ StORM48 @ 27.03.2008. 18:11 ] @
@wiz011

Veoma cenim ovu osobinu "nepromočivosti" koju dotična serija ima. Ipak, ja za skijanje, planinarenje i slične polu-ekstremne varijante, koristim sve što imam. U to "sve" spada i A530 i S9600, ali i EOS 40D. Nije mi iz oka ispao. Veoma pazim na opremu, ali se trudim da ne preterujem. Kad mogu drugi, mogu i ja.

E sad, neko je već pomenuo fotkanje sa gackanjem po barama i baruštinama... tu bi mi već prijao jedan Oly.
Fazon je u tome da mi je on dovoljno skup, da bih se uvek radije odlučio za neko staklence

Pozdrav