[ kundak @ 03.12.2007. 20:18 ] @
Moj sin ide u I razred gimnazije opšti smer. Do sada je imao uvek 4 i 5 iz matematike a kad sam skoro bio u školi ocene su mu bile 2,1,1+. Vidim da uči, ali kaže da mu je teško da razume njeno _(profesorkino) predavanje i da ona predaje brzo i haotično. Vežbao je i sa svastikom koja je završila građevinski fakultet i opet ništa. Pošto sam razgovarao sa njegovim razrednim koji mi je skrenuo pažnju i na to da imam pravo na prigovor, vidim da i njemu nešto nije jasno pošto ima dosta đaka sa negativnom ocenom, ja sam rešio da ukoliko ne popravi ocenu do polugodišta podnesem prigovor. Stvar je u tome što ne bih da se obrukam a i sin, pa bih zamolio sve one koji imaju malo vremena da mi pošalju neke zadatke za I razred gimnazije sa rešenjima kako bih ja ovog mog malo istestirao i video da li je tu stvarno problem u njemu ili u načinu na koji profesorka predaje. Prosto ne mogu da verujem da je oglupavio za tri meseca od 8 do I razreda gimnazije a sa druge strane vidim da mu je ljubavni život malo nesređen pa je možda i to uticalo na njegove ocene. S obzirom da iz drugih predmeta nije tako loš ipak mi je malo sumnjivo.
Pa ako je neko raspoložen može da pomogne.
[ petarm @ 04.12.2007. 08:58 ] @
Pokusajte nekako da nabavite zbirku za I razred srednje skole od Jugoslava Jankova. Verujem da je to jako tesko naci. Ali ta zbirka bi mu mnogo pomogla. Svaka bolja gimnazija ima sigurno svoju biblioteku iz koje moze da nadje dosta zbirki, udzbenika koji obuhvataju i gradivo prvog razreda srednje skole.
[ kundak @ 04.12.2007. 14:02 ] @
Bio sam kod nas u gradskoj biblioteci ali nema takvih zbirki, ali pokušaću da nađem ovu od Jankova.
[ petarm @ 04.12.2007. 17:16 ] @
OK! Samo to ce biti prilicno tesko naci. Ta zbirka je metodicna i jako dobra (ja je nemam na zalost). Mislim da je pored Jugoslava Jankova autor i Cvrkusic Veselin!
[ mickey6252 @ 06.12.2007. 22:07 ] @
Sada se obraćam kao predavač koji je radio i u srednjoj i u osnovnoj školi. Mislim da glavni problem nije u literaturi koju koristi. Prelazak iz OŠ u gimnaziju je mnogo više od tri meseca proteklog vremena. Prelazak u srednju školu je prelazak u potpuno novi način rada. Plan i program za 1. razred gimnazije je u najmanju ruku optimističan i vrlo je teško "ispoštovati" ga, a da se pri tome sve lepo i "natenane" objasni. Naravno, plan i program ne možemo promeniti. Ukratko ću samo pomenuti svoje gimnazijsko iskustvo. Naime, u prvi razred gimnazije opšteg smera 1990. upisalo se nas tridesetak, o kojih je preko polovine bilo "vukovaca". Ocenu 5 iz matematike imalo je samo NJIH (dakle, ne nas) troje (slovima 3). Uprkos tome, ja sam, nakon završene gimnazije upisao matematiku.

Što se Vašeg problema tiče postavljam (bez namere da ikoga branim ili napadam) nekoliko pitanja:

pitanje 1: Da li je ta ocena 4-5 iz OŠ prava ili "nabudžena" pošto se dešava da se u OŠ mnoge ocene pumpaju po principu "naši smo" ili "trebaće mu za uspeh"?
pitanje 2: Koliki je intenzitet "nesređenosti" ljubavnog života?
pitanje 3: Ima li drugih problema osim "nesređenosti" ljubavnog života, odnosno da li je atmosfera u razredu usmerena ka radu i učenju ili ka nečem drugom?
pitanje 4: Koliko đaka ima sa sličnim problemom?

PS. Uopšte nemam nameru da branim koleginicu ili da kritikujem Vaše dete, ali problem treba sagledati sa obe strane.
[ kundak @ 09.12.2007. 20:32 ] @
1-Ocena je prava, pošto je promenuo dva nastavnika matematike od kojih nisam poznavao nijednog.
2-Nisam siguran
3-Nemam pojma
4-Više od pola učenika ima slabe ocene
[ caslavvl @ 10.12.2007. 23:52 ] @
http://www.elitesecurity.org/t81882-9
[ kundak @ 11.12.2007. 11:04 ] @
Pročitao sam to ali nisam siguran šta od tog na toj strani ima veze sa ovim. Ja sam samo tražio da mi neko ko dobro poznaje matematiku pomogne da ovom mom postavim nekoliko zadataka da bi ga testirao i to je sve.
[ braker @ 11.12.2007. 13:37 ] @
Citat:
kundak:4-Više od pola učenika ima slabe ocene

Dovoljan razlog za preispitivanje nacina rada doticnog profesora, mada sam uveren da bi psihijatrijsko vestacenje podobnosti za obavljanje vaspitno-obrazovne funkcije dalo potpuno objasnjenje uzroka postojeceg problema.
Sa druge strane, malo je verovatno da vise od polovine razreda nije sposobno da zadovoljavajuce savlada gradivo - uz duzno postovonje prema nakaradnom obrazovnom sistemu.


[ kundak @ 11.12.2007. 17:08 ] @
Nisam baš mislio o ovom da pišem jer se trudim da budem objektivan ali posle ovog posta se samo nametnulo, dakle svastika je radeći zadatke sa sinom primetila greške u izradi zadataka te profesorice a onda mi je i sin u razgovoru spomenuo da se često dešava da na tabli pogrešno uradi zadatak. E sad, ne znam ja o čemu se tu radi ali da nešto nije u redu nije.
[ Mr.Bojan @ 25.12.2007. 14:27 ] @
ovako ja idem u 1.god ETS smer Eletrotehnicar Racunara
kod mene mora da se zna matis doduse ja imam kec posto ni u osnovnoji nisam imao osnovu zato sto je prof bio grozan
a u srednjoj sitruacija je sledecA:
Profesorka koja predaje meni mat je groznaaa!!! niti zeli da nekom pomogne niti da objasni ama nista!!!!!... i jos je stos u tome sto 30 ucenika su u toku 1 polugodja imala jedinica a sad svega pola razreda cak zakljucnu...
Zato gospodine to je problem do profesorke ne do sina .. Sin i da uci i da ne uci on ce bar da ima dvojku jer je Drustveno- Jezicki .. a kod nas u gimn poklanjaju dvojke tamo.. Pustite sina na miru Heehee u smislu dobrog samo da je on ziv i zdrav... a ocene lako se srede pozz
[ kundak @ 03.01.2008. 11:04 ] @
Izgleda da je ipak do njega jer je na pismenom dobio 5. Ne mogu da verujem da je moguće da njeni kriterijumi baš toliko variraju.
On nije društveni smer već opšti a to ima neke veze jer njegovi drugari koji idu na društveni nemaju takvih problema sa matematikom.
[ petarm @ 03.01.2008. 11:39 ] @
Citat:
kundak: Izgleda da je ipak do njega jer je na pismenom dobio 5. Ne mogu da verujem da je moguće da njeni kriterijumi baš toliko variraju.


Mozda je njegova profesorica posetila ovaj Forum?
[ R A V E N @ 12.01.2008. 21:19 ] @
Matematika je teška nauka sama po sebi i predstavlja značajan izazov za predavača,za razliku od nekih drugih predmeta.Ne mislim da je sva krivica na predavačima,jednostavno je tako.
[ petarm @ 12.01.2008. 21:27 ] @
Citat:
R A V E N: Matematika je teška nauka sama po sebi i predstavlja značajan izazov za predavača,za razliku od nekih drugih predmeta.Ne mislim da je sva krivica na predavačima,jednostavno je tako.


Ne bih se bas slozio. Mnogo je teze predavati predmete koji se zasnivaju na matematici! Recimo ti u fizici moras da kazes magnetni kvantni broj uzima vrednosti ,a kad te pitaju zasto ti ne smes u srednjoj skoli da uzmes da resavas asociranu Lezandrovu jednacinu. U nastavi matematike u srednjoj skoli minimalno je teorije, a najvise zadataka. Bitno je samo dobro odabrati zadatke, a to se moze postici i u razgovoru sa starijim kolegama!
[ R A V E N @ 12.01.2008. 21:48 ] @
Mislim da je fiziku upravo lakše predavati i shvatiti jer opisuje objekte i pojave iz iskustvenog svijeta,nešto što više - manje možemo vidjeti i tako ih je studentu/đaku lakše pojmiti kad se tim pojavama već pridruži matematička interpretacija.

Matematika je s druge strane potpuno apstraktna i zahtijeva mnogostruko veći mentalni napor.

Citat:
petarm: a kad te pitaju zasto


Tebe to učenici pitaju u srednjoj školi? Onda originalne učenike imaš!

Citat:
mickey6252: pitanje 1: Da li je ta ocena 4-5 iz OŠ prava ili "nabudžena" pošto se dešava da se u OŠ mnoge ocene pumpaju po principu "naši smo" ili "trebaće mu za uspeh"?


Ma to je tako.Mada mislim da profesori matematike imaju najjaču karizmu(skoro rekoh "strahovladu" ) od svih profesora i to popravljanje prosjeka se vrši na drugim predmetima,a ne na matematici(barem po onome što sam ja zapazio dok sam bio đak).

[Ovu poruku je menjao R A V E N dana 14.01.2008. u 19:04 GMT+1]