[ glackop @ 07.01.2008. 00:19 ] @
| Zbog broblematicne opticke vidljivosti podigao sam /metalni/ antenski stub iznad krova za nekih 4.5M,koji je normalno pripojen za drvenu krovnu konstrukciju sto znaci potpuno izolovan od zemlje,sto mislim da sam tako bezbedniji nego li da ga uzemljim i tako napravim mamac za gromove,ako ima ko strucan iz ove oblasti molio bih ga za svoje misljenje. |
[ nino1987 @ 08.01.2008. 10:18 ] @
ja sam napravio isto tako kao i ti, bitno je da radi, moj redi vec tako preko godine dana i nikad nista a bilo je dosta loseg vremena i grmljavine
[ Bančilo @ 08.01.2008. 13:50 ] @
U slucaju da je dobro uzemljen i da ga nedaj boze pogodi grom uzemljenje ce da zastiti opremu i tvoj racunar.
Tacno je da stub koji je uzemljen vise privlaci gromove, e sad po propisima bi trebalo uzemljiti stub.
U svakom slucaju moli boga da ga ne pogodi nista.
[ roli @ 08.01.2008. 16:23 ] @
@Bancilo,sto znaci ako se ne molis bogu  i ako imas peh da grom udari ,onda to izgleda ovako http://www.freedom.org.yu/foru.../attachments/image0039_761.jpg ili ovako http://www.freedom.org.yu/foru.../attachments/image0043_110.jpg
Ja sam imao peh da od svih baznih stanica koje sam podigao ,grom za pola godine mi unisti opremu dva puta i to na istom mjestu...vjerovali ili ne...na par metara od gromobrana..
/mrdja
[ Bančilo @ 08.01.2008. 20:04 ] @
@Roli
sta bi bilo da je direktno zvizno, a?
Nebi mogao naci ni kutiju ni cevku :0
[ Marko Enter @ 08.01.2008. 21:31 ] @
preporucljivo je da se uzemlji antenski stub
pozdrav Marko
[ glackop @ 09.01.2008. 01:46 ] @
Hvala na odgovore,vec sutra cu ga uzemljiti mada me to vise plasi pogotovu sto mi je spavaca soba tacno ispod antene i ne bi voleo da mi se praznjenje vrsi iznad glave na samih 2-3 metra,pogotovu sto nauka oko toga od Tesle na ovamo nije uopste napredovala.Roli jedno potpitanje:Rekao si na par metara od gromobrana?Pa jel taj stub bio povezan ili sta vec...?
[ roli @ 09.01.2008. 11:31 ] @
Nije bio uzemljen ,sad jeste
@Bancilo,pa i ja kad sam otvorio kutiju imao sam sta da vidim....pepeo unutra..i posto sam bio citav ulaz odradio sa kablovima,8 spratova zgrada ,sa 5 sviceva,sve i jedan svich je isto bio unisten,tako da sam morao i to da mjenjam.
Iz iskustva tvrdim da su najgori mjeseci za odrzavanje mreze maj i juni...tad se zaista ima posla...zima je najbolja...
pozz
[ Rumpletstilskin @ 09.01.2008. 11:37 ] @
@Bančilo
Odakle ti to da uzemljen stub više privlači gromove?
[ hello86 @ 09.01.2008. 14:40 ] @
U slucaju da je dobro uzemljen i da ga nedaj boze pogodi grom uzemljenje ce da zastiti opremu i tvoj racunar.
Tacno je da stub koji je uzemljen vise privlaci gromove, e sad po propisima bi trebalo uzemljiti stub.
U svakom slucaju moli boga da ga ne pogodi nista.
oO mislish da cesh uzemljenjem spasiti rachunar i opremu?(ako raspizdi grom)zivish u velikoj zabludi! gromobran ti sluzi da u shto kracoj putanji prenese elektricitet do zemlje....nije zashtita,to je prevencija da ti se ne upali kuca...s tim shto ni to nije 100% sigurno da ce te spasti!grom je nepredvidljiv...
[ Predrag Supurovic @ 09.01.2008. 16:38 ] @
Nista ne stiti od direktnog udara groma. Uzemljenje i gromobran samo usmeravaju energiju udara tako da smanje stetu...
[ pbenka @ 09.01.2008. 17:26 ] @
Uzemljen stub, naprotiv manje privlači gromove od neuzemljenog. Na neuzemljenoj cevi se skuplja statički elektricitet koji može stvoriti ambijent da baš tu grom udari, dok se kod uzemljene cevi statički elektricitet odvodi kroz uzemljenje. U slučaju udara groma u uzemljenu cev, veliki deo struje će proći kroz uzemljenje, ali se može desiti da stradaju i uređaji koji su priključeni na antenu. Ako nemaš uzemljenje, u slučaju groma, celokupno pražnjenje prolazi kroz antenski kabel i tvoje uređaje koji su na njega spojeni, kroz električnu instalaciju prema zemlji. Nagradno pitanje: da li isključujete wifi antenu sa kompjutera kada grmi?
[ radoljub Cvetkovic @ 09.01.2008. 21:48 ] @
Citat: pbenka: U slučaju udara groma u uzemljenu cev, veliki deo struje će proći kroz uzemljenje, ali se može desiti da stradaju i uređaji koji su priključeni na antenu.
Nije moze se desiti nego ce se siurno desiti da jedan deo ode do opreme i hvarija je neizbezna, isto kao kada grom udari u telefonski stub a kabli od telefona ukljucen u modem, tada samo pozdravis modem i eventulano maticnu.
[ glackop @ 10.01.2008. 01:43 ] @
Da,da svi vasi komentari su 90...% ispravni jer sam bio izostavio moguce sakupljanje statickog elekriciteta sto moze prije privuci udar groma u odnosu uzemljenog stuba,pa je s'toga moj zakljucak obavezno ga uzemljiti,kad grmi ivuci kabal iz PC a bude li direknog udara antena ne ali AP ce sigurno stradati pa spasti sta se spasti moze.Pozdrav
[ marko37 @ 10.01.2008. 08:52 ] @
Citat: pbenka: Uzemljen stub, naprotiv manje privlači gromove od neuzemljenog. Na neuzemljenoj cevi se skuplja statički elektricitet koji može stvoriti ambijent da baš tu grom udari, dok se kod uzemljene cevi statički elektricitet odvodi kroz uzemljenje.
Tačno je, odvešće se kroz uzemljenje do zemlje... ali ne to naelektrisanje koje se stvorilo pre udara groma, već ono nakon udara groma. Naelektrisanje pre udara groma neće otići kroz uzemljenje u zemlju zbog negativnog naelektrisanja u oblaku koje ga privlači, a vrh stuba je bliži oblaku od zemlje.
Pošto su mišljenja o tome da li uzemljen stub privlači udar groma više od neuzemljenog podeljena, drž se proverenih informacija. A jedna od njih je da je šteta prilikom udara u neuzemljen stub daleeeeeko veća od one prilikom udara u uzemljen.
[Ovu poruku je menjao marko37 dana 11.01.2008. u 07:27 GMT+1]
[ hello86 @ 10.01.2008. 21:36 ] @
Citat: marko37:
Pošto su mišljenja o tome da li uzemljen stub privlači udar groma više od neuzemljenog podeljena, drž se proverenih informacija. A jedna od njih je da je šteta prilikom udara u neuzemljen stub daleeeeeko veća od one prilikom udara u neuzemljen.
aj prochitaj i razmisli shta si hteo stvarno da kazesh...
[ Ivan Dimkovic @ 10.01.2008. 22:40 ] @
Uzemlji stub.
Zdrav razum kaze da ce uzemljen stub preneti daleko manje elektriciteta do tvoje opreme nego neuzemljen (mada je jako mala sansa da ti nece izgoreti bar nesto) - to da grom cesce udara uzemljene stubove su babske price, da je tako - niko ne bi nista ni uzemljivao ;-)
Gledaj to i sa druge strane - kad tad ces, recimo, osigurati kucu ili stan protiv pozara i sl.. nepogoda recimo, ako vec nisi do sad - kad budu izvalili da imas neuzemljeno parce opreme, i ako, ne daj boze, dodje do pozara, pogodi sta ces dobiti od osiguranja - nista.
[ Bančilo @ 11.01.2008. 18:18 ] @
@ Rumpletstilskin
@ pbenka
U pravu ste, staticki elektricitet koji se skupi na vrh gromobrana je ustvari preduslov kako bi se munja privukla bas do njega.
Mozda se ovde javlja jos jedno pitanje ?
Covek je rekao da je cevka pricvrscena za krovne grede i pita da li da ga uzemlji ? Pitanje je na koje uzemljenje je mislio? na kucno (nulti potencijal) ili pravo uzemljenje koje izvedeno pocinkovanim trakama.
Ako se zna da je silina udara groma ogromna da li je pametno cevku vezati na obicno uzemljenje gde je presek provodnika 6 ili 4 kvadrata, mozda negde i manji.
Sta vi mislite o tome ?
[ marko37 @ 11.01.2008. 21:19 ] @
Citat: Bančilo:U pravu ste, staticki elektricitet koji se skupi na vrh gromobrana je ustvari preduslov kako bi se munja privukla bas do njega.
Jedan od preduslova.
Citat: Bančilo: Covek je rekao da je cevka pricvrscena za krovne grede i pita da li da ga uzemlji ? Pitanje je na koje uzemljenje je mislio? na kucno (nulti potencijal) ili pravo uzemljenje koje izvedeno pocinkovanim trakama.
Ako se zna da je silina udara groma ogromna da li je pametno cevku vezati na obicno uzemljenje gde je presek provodnika 6 ili 4 kvadrata, mozda negde i manji.
Pa na gromobransko uzemljenje, naravno. Gromobransko uzemljenje se izvodi zasebnim vodovima do uzemljivača na licu mesta ili u neposrednoj blizini. Za gromobranski uzemljivač postoje određena pravila tipa udarna otpornost, itd., ali najčešće je u pitanju neki prsten od FeZn trake zakopan u zemlju ili armatura u temelju objekta. Gromobran se najčešće uzemljuje pocinkovanom (FeZn) trakom, ili ređe preko bakarnog užeta preseka 25 i više kvadrata.
[ glackop @ 11.01.2008. 23:23 ] @
Naravno da nisam ni mislio antenu spojiti sa kucnim uzemljenjem vec pocinkovanom trakom do ceva istog materijala od jednog cola koji sam zabio u zemlju duzine 1,5 metra,znam da to i nije dovoljno ali...
[ D-SAT 02 @ 19.03.2008. 21:59 ] @
Malo kasnim da iznesem moje misljenje.
Najbolje je napraviti gromobran za stanglu (konsultovati kvalifik. elektricara) i plus povezati na kucno uzemljenje zicom od 4 kvadr.Ako se radi o satelitskoj ili zemaljskoj anteni koaxijalni kabal spolnji omotac (masa) povezati sa uzemljenjem .Posle toga na koax kablu staviti iberspanungschutz (axing szu 6-02 za satelit f-stecker a postoji i za normalne antenske uticnice uhf ili kako se vec zovu) u slucaju udara groma dolazi do totalnog prekida kabla tako da struja nece stici do receivera ili televizora.Ako grom udari ostali uredjaji po kuci nece sigurno dobro proci posto se oslobadja velika energija .Imao sam prilike da grom udari u drvo na neki 50 m od mene bio sam napolju i mogu reci da je strasno izgledalo.Sve ovo nije strasno skupo da se uraditi i deluje mnogo sigurnije.
[ smjesko @ 11.04.2008. 12:33 ] @
Definitivno uzemlji stub sto deblim bakarnim kablom direktno na instalaciju svog kucnog uzemljenja, a ako nemas onda iskopaj rupu 1x1x2m nabacaj dosta gvozdja zavezi to kablo za to gvozdje zatrpaj rupu i eto ga: )
[ WAN @ 13.04.2008. 11:05 ] @
Stub definitivnio treba uzemljiti. Uraditi posebno uzumljenje za stub, nikako kaciti za kucno uzemljnje.
Za vezu sa stubom koristiti pocinkovanu traku za uzemljnje. Obavezno koristi ground kit za uzemljnje kablova.
poz
[ WAN @ 13.04.2008. 13:02 ] @
Uspeo sam da nacrtam kako treba da se uradi kompletna gormobranska i anteska instalacija na stubu.
hehe nisam neki crtac ali nadam se da ce posluziti...

[ marko37 @ 13.04.2008. 20:32 ] @
Povezao si uzemljenje radio kabla (ili recimo uzemljenje uređaja) na gromobransku instalaciju, umesto da napraviš zasebnu instalaciju zaštitnog uzemljenja.
Naravno, niko ne očekuje da se za amaterske potrebe rade dve potpuno nezavisne instalacije uzemljenja (pre svega, nikad neće biti nezavisne ako su blizu jedna drugoj), ali ovo ipak predstavlja riskantnu varijantu. U slučaju udara groma desiće se dve stvari. Prva je da će doći do dizanja napona na uzemljenju usled protoka velike struje kroz instalaciju i konačne otpornosti uzemljenja. Druga, koja je većim delom i posledica prvog, je da će ti kroz uzemljenje kabla ili uređaja otići deo energije groma.
Zbog toga je moj predlog da se ništa od opreme i kablova i ne uzemljuje ako postoji samo gromobranska instalacija.
[ Ivica Popovic @ 14.04.2008. 23:17 ] @
Citat: marko37: Povezao si uzemljenje radio kabla (ili recimo uzemljenje uređaja) na gromobransku instalaciju, umesto da napraviš zasebnu instalaciju zaštitnog uzemljenja.
Naravno, niko ne očekuje da se za amaterske potrebe rade dve potpuno nezavisne instalacije uzemljenja (pre svega, nikad neće biti nezavisne ako su blizu jedna drugoj), ali ovo ipak predstavlja riskantnu varijantu. U slučaju udara groma desiće se dve stvari. Prva je da će doći do dizanja napona na uzemljenju usled protoka velike struje kroz instalaciju i konačne otpornosti uzemljenja. Druga, koja je većim delom i posledica prvog, je da će ti kroz uzemljenje kabla ili uređaja otići deo energije groma.
Zbog toga je moj predlog da se ništa od opreme i kablova i ne uzemljuje ako postoji samo gromobranska instalacija.
I u slucaju da nije radio kabl vezan za gromobransku instalaciju opet ostaje opcija da pri udaru groma antena i kabl indukuje ogromnu sekundarnu struju i spali uredjaje. Znaci opet problem, kako god se okrenes.
Bas me zanima kakvo su resenje iskoristili mobilni operateri na svojim super visokim stubovima i preskupoj opremi
[ WAN @ 17.04.2008. 10:45 ] @
marko37 radi antenske sisteme za mobilne operatere pa nam on moze objasniti detaljno kako da se uradi instalacija za repetitorki stub.
Jako me interesuje resenje jer posedujemo vise repetitorskih stubova visine od 15 do 25m
Ali ovo sto sam predlozio je super resenje za amaterske potrebe, vise takvih instalacija rade bez problema godinama.
[ wirelless1 @ 17.04.2008. 11:13 ] @
Ovo rjesenje sto je WAN dao je dobro jer prije svega treba znati teoriju groma da bi se pricalo o gromobranskoj instalaciji ....nego bez ikakve filozofije svaki stub na koji se nalaze neki predajnici potrebno je uzemljiti da ne objashnjavam zasto ,apsurdna je prica za neuzemljen stub i to na vrhu kuce potrebno ga je uzemljiti ili u protivnom prilikom udara groma rizikuje se velika havarija ,po pravilu svaki stambeni objekat bi trebao da ima propisnu gromobransku instalaciju.
Predlog : u tvom slucaju uradi da ti metalni stub bude 50cm do 70 cm iznad antene tako da u slucaju udara on preuzme grom na sebe a ne antena, a na kabelu od antene stavi orenaponsku zastitu tako da barem ako izgori antena ostane uredja citav...
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|