[ StORM48 @ 07.02.2008. 20:42 ] @
Meni lično su ove dve fotografije drage, ne znam zašto, ali ono što je za njih interesantno je da su uspele prilično dobro, u dosta teškim uslovima.

Ako izuzmemo da je vreme bilo blago-rečeno šugavo (a time i svetlost), te da su napravljene iz automobila u pokretu, pri brzini od oko 100km/h, kroz šoferku i bez zonerice i CPL filtera, mislim da je rezultat dovoljno oštar i sveukupno pristojan.

Fuji FinePixS9600, naravno.


1 (ISO100, f/5.6, exp1/400)



1 (ISO100, f/5, exp1/340)



Pozdrav
[ Backy @ 09.02.2008. 13:54 ] @
http://vitezkoja.deviantart.com/art/noz-74063652
http://vitezkoja.deviantart.com/art/time-contrast-76211224

link "download" je za fotku full rezoluciji
ispod su okačene slike onako kako su izašle iz aparata

[Ovu poruku je menjao Backy dana 09.02.2008. u 15:05 GMT+1]
[ popacp @ 10.02.2008. 17:26 ] @
Aj pošto niko drugi neće... Storm, sviđaju mi se fotke. Na drugoj ti je nekako put naglo odsečen. Na prvoj bi ti nalo dramatičnije nebo leglo samo tako... Ja volim skroz krivudave puteve, kad sam bio na jednoj planini inspirisalo me je da slikam puteve sa njenog vrha. Sad ću da otvorim temu Foto eseji i da ubacim slike tamo, pošto je ovo tema o crno beloj fotografiji.
[ StORM48 @ 10.02.2008. 21:51 ] @
Hvala na komentarima.
Slažem se za nebo, ali situacija je bila takva i nebo bih mogao da popravim jedino ako ga nacrtam.

Pozdrav
[ Slobodan Miskovic @ 10.02.2008. 21:53 ] @
Evo nekih mojih....







[ markom @ 10.02.2008. 22:24 ] @
WHOA!

Onaj šah je fantastičan!
[ pajaja @ 11.02.2008. 00:06 ] @
negativ filma izgleda kul:p
sa skorasnje sahrane:



/
[ Paramecijum @ 11.02.2008. 00:43 ] @
Evo jedne fotke sa nekog filma iz sredine osamdesetih. Canon A1 (klik na malu slikicu poziva ceo kadar):

[ dzura @ 11.02.2008. 08:23 ] @
Eeeee dosao je na red i kontrast. Kao sto vidite Miskoviceve slike (jos jednom svaka cast majstore) , CB fotografija je nesto vise od kolor slike pretvorene u CB. U stvari svi principi koji vaze za CB, vaze i za kolor, ali je kod kolor slika sama boja dovoljna da se nesto vidi, kod CB nije! Secam se jos davno jedan stari dizajner, kad sam mu pokazao jedan od svojih (ranih radova), da me ne bi uvredio rekao mi je:"pusti to na CB stampac", kad je izaslo iz stampe bilo mi je sve jasno... nije bilo nikakvog kontrasta!!!
[ beske @ 11.02.2008. 08:49 ] @
Paramecijume,

Sta treba na ovoj slici da se vidi?

Da je kontrast ravan nuli?
Da ova slika donosi nesto sobom, motiv, pricu?

Ne razumem (iako sam otvorio ceo kadar), jel ovo trebao da bude dobar ili los primer B/W fotografije?

[ Paramecijum @ 11.02.2008. 10:17 ] @
Ja sam uvek forsirao razblažen razvijač sa mnogo dužim razvijanjem jer je to davalo mekše, nekontrasne negative iz kojih se izvlačilo mnogo više, a ako bi mi trabala kontrasna fotka uzimao bih kontrasni papir i to bi onda bila prava stvar.

Ovaj primer gore je dat bez ikakve obrade, samo skeniran negativ i to skeniran ravno bez korekcije (ja tako uvek radim), a primer je šta je analogija mogla da pruži, dakle, postoje delovi koji su na pržućem suncu i postoje delovi koji su u potpunoj senci, niti je išta progorelo, niti je išta zapušeno. Ništa nije bilo ni blizu da pregori, ni blizu da se zapuši.
Kod slabijih digitalaca, kod svih kompakta ovakav snimak ne bi bio moguć upravo zbog raspona koji postoji. To je najveća mana koju je digitalija donela sa sobom i još uvek nedovoljno uspešno rešila: ogromne raspone.

Uporedite sa onim rukama Miškovićevim, deo spaljen, deo potpuno crn, dakle, tehnički ispod granice prihvatljivosti. OK, može to da bude lepo na ekranu, ali samo onome kome ne smetaju spaljeni delovi. Ja ne volim da vidim na fotografiji delove koji su totalno beli, očišćeni od piksela, ne samo zato što to ne ide lepo u štampi, već što su me učili, nekada davno kada sam počinjao, da je to neuspela fotografija.

Suština je da belo ne ostane oprano belo, već da zadrži minimalnu teksturu. Ali to je već veliki problem za digitalne aparate. I ova baba na groblju ima potpuno progorele delove kose. Meni je to jednostavno neprihvatljivo loše. Plus neupotrebljivo, ali to sad nema veze. Ja takve fotke koje dobijam za rad jednostavno odmah bacam, osim ako ne donose neku izuzetno važnu scenu.
[ marinowski @ 12.02.2008. 08:35 ] @
Ja baš nisam vičan crno beloj fotografiji. Evo jednog pokušaja, pa me interesuje šta mislite:



Canon 5D, Sigma 105mm, iso 250, 1/50, f/2.8
[ dzura @ 12.02.2008. 08:50 ] @
Ako te zanima misljenje... ovi sto "znaju" mogli da 'vataju beleske. Salim se naravno... to je ono sto sam u nekom od prethodnih postova i rekao, da ako fotografija nema kontrast ne valja ni sa bojom ni bez nje. Ovo je primer kako treba!
Majstore kapa dole!!!
[ beske @ 12.02.2008. 09:17 ] @
Da ne ispadne da samo pricam o necemu sto se (barem meni) jako svidja na B&W fotografiji, a to je kontrast, evo i ja prilazem jednu fotkicu na "zadatu" temu... na zalost zbog polozaja sunca i tezine (konfuzije) u pozadini s desne strane od cveta (sto se na ovoj slici ne vidi), sam cvet je ostao na "pogresnoj strani", ali...


[ dzura @ 12.02.2008. 09:23 ] @
Da da, teziste je malo pomereno. Da cvet "gleda" u levo bila bi bolja fotka!
[ Paramecijum @ 12.02.2008. 10:45 ] @
Kontrast može da se gura u krupnim planovima dok u širokim vrlo retko legne.
[ marinowski @ 12.02.2008. 10:51 ] @
Inace, na onoj gornjoj fotki sam pazio da nista ne pregori i nista ne ode u crno, odabrao sam kanal za konverziju u crno belo koji mi se cinio najprirodniji, makar nisam siguran da li je deo lica i kose pretaman.
[ dostanov @ 12.02.2008. 10:59 ] @
Citat:
marinowski: Ja baš nisam vičan crno beloj fotografiji. Evo jednog pokušaja, pa me interesuje šta mislite


Nekako se vidi da je slika bolja u koloru i da nije native b&w, ako me razumes.
Inace su tvoje ostale slike odlicne, bas po mom ukusu. Narocito boje.
[ prof. Vlada @ 12.02.2008. 11:21 ] @
Odlicna tema i odlicne slike!

Sony P73, 1/125s f5.2 iso100 B&W iz aparata

[att_img]
[ dzura @ 12.02.2008. 11:55 ] @
Da, da. Profesore ova slika je dobar primer za CB. Ono sto nije interesantno u boji (beton, asfalt) moze da bude jako interesantno u CB tehnici.
[ prof. Vlada @ 12.02.2008. 12:28 ] @
Upravo to

[att_img]

(1/640s f3.7 ISO100)
[ pajaja @ 12.02.2008. 18:45 ] @
[att_img]
evo ovoj nije pregorela kosa
[ Backy @ 13.02.2008. 10:44 ] @
4s f2.8 iso400 + calculations


kad smo kod betona i kamenja, ovde je radio channel mixer
[ Batula_Petras @ 18.02.2008. 16:25 ] @
pozdrav svima ...u poslednje vreme sam se malo zainteresovao za fotografiju ..amater sam ..al me privlaci ..i prvo sto mozda nije lose je ova crno bela kapija..postavicu jos slika nadam se...i slobdno me kritikujte da nesto naucim...pozdrav
ja se ubi da ubacim ovu sliku i nikako ...pojma nemam ljudi ako moze neki savet sta da ubacim i kako imam svoje slike al pojma nemam kako se stavljaju ovde...hvala unapred ....

[Ovu poruku je menjao Batula_Petras dana 18.02.2008. u 17:43 GMT+1]
[ StORM48 @ 18.02.2008. 20:01 ] @
Citat:
Batula_Petras: ja se ubi da ubacim ovu sliku i nikako ...pojma nemam ljudi ako moze neki savet sta da ubacim i kako imam svoje slike al pojma nemam kako se stavljaju ovde.


http://www.elitesecurity.org/faq/#7

Pozdrav
[ Batula_Petras @ 19.02.2008. 13:55 ] @
evo moje slike ..........
[att_img]
[ Backy @ 19.02.2008. 19:37 ] @
imate exif, b/w konverzija preko calculations, original na zahtev :p

[att_img]
[ popacp @ 10.05.2008. 19:55 ] @
Da osvežim malo ovu odličnu temu:

Color>BW, crop, povećan kontrast, mali usharp, resize...
[ cozmo_im @ 14.05.2008. 22:40 ] @
Cackao sam kanale i od kolora dobio ovo...

[ StORM48 @ 15.05.2008. 13:14 ] @
Malo da osvežim portfolio

Afrika (Fuji FinePix S9600, ISO100, f/4.5, 1/6)


Pozdrav
[ Kluzo89 @ 18.05.2008. 18:20 ] @
postavicu na ovom mestu nekoliko slika.molim sve iskrene i strucne komentare.pozz
[ vamsi @ 19.05.2008. 11:47 ] @
Kluzo89, nije toliko losa. Sto se kadra tice, dobar je, mada bih ja jos malo nize postavio horizont. No to je moj licni ukus ;)
Drugo, ne znamo da li je sa negative-filma ili je digitalna. Ako je film, mogao si koristiti crveni filter, ako je digitalna, mogao si malo srediti nebo, jer ima oblaka al nema nesto mnogo kontrasta.
Mozda ovako nekako



No, i dalje vazi da ako si ti to tako hteo, onda dobro, ali tada valjda ne bi pitao, zar ne? :)
[ Kluzo89 @ 19.05.2008. 19:23 ] @
Slikao sam sa digitalnim foto aparatom..prihvatam sve dobronamerne savete jer smatram da tako mogu da napredujem.Sam ne volim da ostavljam komentare,samo da bih nesto rekao.Hvala svima koji su znaju i su spremni da se potrude i ukazu mi na greske.Postavljacu jos fotografija i ocekujem komentare...
PozZZ
PS:hvala Vamsi
[ dzura @ 21.05.2008. 17:30 ] @
Dobra ti je slika, ali je lose pretvorena u CB, treba joj malo vise kontrasta.

[ Zarko Silic @ 21.05.2008. 17:59 ] @
@Kluzo89

Ovako bih ja uradio.
Mislim da bi Dzura znao i bolje. Rec je o Nikonu, a svaki aparat ima neke svoje male tajne (NX).
[ Zarko Silic @ 21.05.2008. 18:21 ] @
Sto se kropa tice postoji nekoliko varijanti.
Fotografija koju si postavio sadrzi 2 glavna motiva. Prvi je camac prikazan u celosti, a drugi je pozadina sa 2 labuda.
Nije dobro da fotografija sadrzi 2 motiva. Efektnije je da to bude samo jedan
Zato nekako camac treba eliminisati kao protagonistu i reci mu: ajde skloni se ti nisi toliko vazan, hocu galebove, ali bih ga ipak zadrzao u kadru.
Evo ti 2 primera kako se to moze uraditi. (Ima ih vise).
[ dzura @ 21.05.2008. 18:56 ] @
Citat:
zarsilic: @Kluzo89

Ovako bih ja uradio.
Mislim da bi Dzura znao i bolje. Rec je o Nikonu, a svaki aparat ima neke svoje male tajne (NX).


Odlicno si je obradio, verovatno bolje i ne moze.
[ beske @ 22.05.2008. 07:35 ] @
Citat:
dzura: Odlicno si je obradio, verovatno bolje i ne moze.


Slozio bih se sa Dzurom..

Ovaj drugi krop (Zaretov, CB12.jpg), moze ovako samo na iskustvo

Pozz

[ dzura @ 23.05.2008. 07:40 ] @
Evo malo sam se poigrao sa nebom na ovoj slici... nije bas k'o Ansel Adams, ali... otprilike bi nebo tako trebalo da izgleda na CB fotki. Recimo kao sa crvenim filterom

[ beske @ 23.05.2008. 08:54 ] @
Auuuuu, Dzuro kakva "drama" sa ovim oblacima... da se "najezis"



[ beske @ 23.05.2008. 08:55 ] @
Evo jedne moje... lepsa je u boji, ali...

[ dzura @ 23.05.2008. 11:39 ] @
Evo jedne slike pretvorene u CB iz Nikonovog NX-a



Evo jos jedna...



i jos jedna





[Ovu poruku je menjao dzura dana 23.05.2008. u 13:12 GMT+1]
[ vamsi @ 23.05.2008. 13:30 ] @
Beske, dobro je i ovako, mada si ga malo nabio na desnu stranu ;)

djuro, druga mise najvise svidja :)

A evo jedne sa Picture Style - Monochrome direktno iz aparata. Praktica MTL5, Ilford PAN 100ASA

[ Zarko Silic @ 23.05.2008. 14:34 ] @
Mozda zbog nostalgije, ali ja jos uvek mislim da portret pripada CB fotografiji.
[ vamsi @ 23.05.2008. 16:53 ] @
Slazem se skroz. Cak i kad radim color, vecinu konvertujem u CB. Voleo bih da neko elokventniji obrazlozi zasto je to tako. Ja znam i osecam al ne mogu da objasnim, bar ne ovako - odmah :)
[ Zarko Silic @ 23.05.2008. 17:26 ] @
Citat:
vamsi:  Ja znam i osecam al ...


To je dovoljno objasnjenje.
[ vamsi @ 23.05.2008. 17:50 ] @
Hvala zarko :)
Evo jos jedne CB, doduse convertovane, a radjene sa A520. Av, flash...

[ StORM48 @ 23.05.2008. 21:08 ] @
Ne mislim da sam stručan, ali da pokušam - ja mislim da je srž u tome što nedostatak kolora najpre čini da se posmatrač, u uslovima nedostatka kolorne komponente, potpuno usresredi na sam sadržaj i kompoziciju. Izražajnost, kako fotografa, tako i modela, na taj način dolazi u prvi plan. Stvar druga, c/b fotografija na neki način i pomaže fotografu da iz potencijalno tehnički lošeg snimka, izvuče ono najbolje. Šum je manje primetan, a kada je i tu, često dodaje neki šmek fotografiji, kolorni spektar je nemoguće omašiti, WB još teže, a tu je i jedna crta dvodimenzionalnosti, koja je posebno dopadljiva za portrete.

U suštini, nisam ništa pametno rekao - al' sam pokušao

Ima li neko nekakvu knjišku definiciju/pojašnjenje ove problematike?

Pozdrav
[ popacp @ 24.05.2008. 16:58 ] @
Sama priroda ljutskog vida je takva da u koloru vidimo jako malo detalja (kore registruju 3 vrste čepića) dok detalje mnogo bolje zapažamo. Tokom naše evolucije, upravo nam je bio potreban kolor vid kako bi npr. razaznali zrele plodove u zelenom lišću, pa je takav vid i bio potenciran. E sad, kada imamo kolor sliku, mi se koncentrišemo na njene boje, ukoliko nema boja, naš mozak neće lutati i videće detalje. Dakle kolor slike = boje u našem mozku, crno-bela = detalji.
[ Zarko Silic @ 25.05.2008. 00:46 ] @
Kolor fotografija nosi vise informacija od CB fotografije. Zbog toga je i prvo usla u novinarstvo. U FOTOGRAFIJU kao umetnicku kategoriju boja ulazi kasnije.
Portretna fotografija je poseban vid, ili oblast u umetnickoj fotografiji gde posmatrac stupa u "kontakt" sa motivom. Veza su dva pogleda: jedan koji upucuje posmatrac i drugi koji upucuje portret. U takvim okolnostima boja bi mogla samo da dekoncentrise (crveni obrazcic, nakarminisana usta, boja kose, i sl.).
Zbog toga je " Ja znam i osecam al" cest komentar posmatraca. Neko to oseti vise, a neko manje.
[ dzura @ 25.05.2008. 12:26 ] @
CB fotografiji nesto "fali" (boja naravno) i da bi upotpunio sliku, mozak to mora da zamisli i tako nadomesti to sto "fali". To mu otprilike dodje kao kad vidis zenu na nudistickoj plazi i u minicu. Ova druga ti je daleko zanimljivija, jer moras nesto da nadomestis. O tome je govorio neki teoreticar (nije bas neki, nego jedan od najvecih u 20. veku, a mozda i uopste) Marsal MekLuan. Prvo sve su to po njumu neka "opstila", a ta opstila je podelio na vruca i hladna, (mozda sad pomesam odavno sam to citao) pa mu recimo mrezaste zenske carape dodju vruce opstilo, jer su suplje, pa samim tim moras nesto da nadomestis... itd.
[ popacp @ 27.05.2008. 01:10 ] @
Postoji više detalja u koloru, ali naše čulo ih mnogo slabije detektuje. Logično je da našem mozgu potrebna boja pošto je na to navikao, ali kada se ona isključi zapazićemo npr. finu teksturu tkanine za koju nismo ni znali da postoji, a verovatno pustiti mašti na volji da nadoknadimo taj nedostatak u bojama, pa je dzurin odgovor je sasvim na mestu.
[ beske @ 01.06.2008. 16:07 ] @
Stara kosnica, direkt iz aparata...

[ beske @ 02.06.2008. 08:50 ] @
Motiv iz seoske kolibe... takodje direkt iz aparata

[ zeljko74 @ 02.06.2008. 15:55 ] @
Evo dve od iste fotke:





Koja Vam se vishe svidza?
[ vamsi @ 02.06.2008. 19:35 ] @
Meni prva ;)
[ beske @ 02.06.2008. 19:54 ] @
Citat:
vamsi: Meni prva ;)


moglo bi se i na njoj jos malo poraditi, ali u svakom slucaju prva
[ Zarko Silic @ 02.06.2008. 20:13 ] @
Meni druga.
Na prvoj mi smeta ostra svetla linija koja preseca lice. Mozda samo malo da se potamni.
[ zeljko74 @ 02.06.2008. 21:48 ] @
Hvala Vam poono na komentarima!

Žare, tebi i na trudu i na komentaru! (Fina tvoja obrada, kao i uvek!) Biće da si prokleto u pravu! Nešto mi je bilo čudno na njoj, a nisam provaljivao šta... Biće da je to!

PozdraF svima!
[ dragan1965 @ 28.07.2008. 14:42 ] @
moj doprinos temi



[ Backy @ 28.07.2008. 22:27 ] @
ovo je druga fotografija koju sam pokušao da slikam sa bounce blicem :D problemi su samo što je blic neki mator (exakta) a s6500 nema način da se sinhronizuje sem ručno :)) prvi pokušaj je bio sa 1/10 al test taster na blicu zeza (verovatno zašto što je mator) kropovao sam samo malo gornju ivicu da bi bila jednaka sa ostalim... planirao sam malo širi kadar ali je teško kadrirati sa ispruženom rukom, ne znam kako mi je ovo uspelo :D


full resolution with exif download
[ dzura @ 29.07.2008. 13:27 ] @
Evo jedne slike... vise je delo Munze-Konza "umetnika"...

[ stressbuster @ 30.07.2008. 13:31 ] @
Evo i mog doprinosa temi...avio muzej, Surcin:

[ Srđan Pavlović @ 05.08.2008. 00:11 ] @
Jedan color sam stavio u macro - a ovaj bi valjda isao ovde...

[ dragan1965 @ 05.08.2008. 18:41 ] @
na samo 20km od centra bl,mini divljina

[ Srđan Pavlović @ 06.08.2008. 12:49 ] @
Btv, tocak od aviona je super, i onaj iskrabani toranj.
[ dzura @ 07.08.2008. 11:27 ] @
@Kernel-1
Ova slika sata skoro da nema kontrast, sto bi CB slika morala da ima (mora i kolor, ali se tamo manje primecuje).

Malo drugacija obrada, rotacija i krop...



[ dzura @ 07.08.2008. 13:41 ] @
@Backy

Isto prica... kontrast. Nije dovoljno u PS-u zadati Grayscale i da tako nastane CB fotka... mora ma lo da se poradi na obradi.

[ Backy @ 07.08.2008. 14:05 ] @
ja sam konverziju radio channel mixerom ;) cilj mi je bio da se ptica izdvoji od pozadine, ali da na njoj ostanu fini polutonovi... ali moram da priznam da ni ovako ne izgleda loše :)
[ dragan1965 @ 07.08.2008. 15:59 ] @
dzura majstore,:)
[ Srđan Pavlović @ 07.08.2008. 19:56 ] @
@dzura - jel mora da ima jaci kontrast po nekim pravilima, ili mislis "subjektivno" mora? :)

i ja u principu volim izrazeniji kontrast + blago podeksponirano, ali nekada mi se
bas svidi onako "malo ispranije"... drugaciji utisak odaju dve verzije, svakako.
[ dzura @ 11.08.2008. 07:26 ] @
Citat:
Kernel-1: @dzura - jel mora da ima jaci kontrast po nekim pravilima, ili mislis "subjektivno" mora?


Pravilo naravno ne postoji! Sve sto je u domenu umetnosti, tu i ne postoje pravila, ali prosto postoji nesto sto je u domenu tehnike ili zanata. Pretpostavlja se da je neko ko se bavi umetnoscu (bez obzira da li se ozbiljno bavi ili samo pokusava da udje u tu sferu) prvo dobro izucio zanat. Vec sam ranije govorio o tome da je licni utisak ponekad varljiv, nesto sto vam se u odredjenom trenutku svidi, vec u sledecem trenutku moze da izgleda bledo i obrnuto. Nije lose da se napravi neka vremenska distanca (mozda mesec-dva) izmedju snimljene fotografije i prvog gledanja i nekog sledeceg gledanja. Isto tako to sto se vama svidi lako moze da bude nerazumljivo za druge...
Konkretno ova fotografija sata - zamislite da se, recimo, stampa u novinama. Original koji je postavljen u novinama bi izgledao skoro kao mrlja, a ne fotografija. Fotografija uopste treba da ima dobar kontrast, svaka dobra fotka u boji je dobra i u CB, upravo zbog kontrasta.

Pozz
[ dragan1965 @ 14.08.2008. 21:59 ] @
prosenje na +35 c

[ dzura @ 15.08.2008. 07:48 ] @
Najjaca je ova limenka Fante u desnom cosku... kakve su idiotske reklame na TV-u u poslednje vreme, uopste se ne bi cudio da bakica nosi majicu sa natpisom "okreni na igru".

Nego... cesto se duzim gledanjem moze zakljuciti ponesto. Na primer ova Draganova fotografija je sama po sebi dobra, ali moze li da bude bolja i sta na njoj fali, a sta smeta? Prvo, sta je uopste na njoj tacka interesa (point of interest)? Da li je to lice starice ili ispruzena ruka koja prosi. Ako izuzmemo sarene 'aljine, mozemo da primetimo bosa stopala, ruku koja drzi stap i ispruzenu ruku koja prosi. Ta tri elementa na neki nacin dominiraju slikom, posto je lice u senci marame, a vertikalne debele linije iznad glave u potpunosti odvlace paznju od lica. Ako bi u PS-u uklonili te linije lice bi vise doslo do izrazaja, a ako bi se i malo posvetlelo i izostrilo bilo bi jos izrazajnije! Leva vertikalna linija iza ledja takodje smeta pa cemo nju da odsecemo.

To bi moglo da izgleda ovako:



ili sa okvirom




E sad se vratimo na pocetak tj na tacku interesa. Ako je to lice starice, onda ono treba da dominira, drugi detalj bi bio ruka koja prosi. Izmedju ta dva likovna elementa postoji izvesna interakcija i gledalac je nateran da svoju paznju usmeri na ono sto je autor hteo da prikaze, tj staricu koja prosi. Na slici je dovoljno da se vidi izborano lice i ispruzena ruka da bi gledalac shvatio da je u pitanju neko ko prosi. E sad, sam izraz lica moze biti razlicit i na fotografu (citaj umetniku) je da prikaze ono sto hoce, ako je to ilustracija socijalnog stanja u nekom gradu onda ce da se trudi da to bude neko tuzno i izmuceno lice, ako bi hteo prosjaka da prikaze kao prevaranta, onda bi to bilo lice koje se smeje i seretski pozira fotografu (citaj nista mu ne fali) itd...

Evo fotografije sa najmanjim brojem detalja. Lice je postavljeno priblizno po zlatnom preseku ili pravilu trecine, kako ga neki zovu.



mozda bi bilo bolje da ima okvir, s obzirom na ovu povrsinu desno koja je potpuno svetla



Nadam se da se Dragan nece ljutiti sto sam mu (zlo)upotrebio fotku za opservaciju.

pozz



[Ovu poruku je menjao dzura dana 15.08.2008. u 11:06 GMT+1]
[ dragan1965 @ 15.08.2008. 09:52 ] @
Hvala dzura na sugestijama,:)
inace psovala me sto je slikam i bila je celo vreme okrenula glavu na drugu stranu a ja sam se zainatio i cekao svo vreme da se okrene i cim se okrenula fotkao sam jer sam znao da nece dugo zadrzati okrenutu glavu prema meni,otuda ovaj izraz"koji k... me slikas",:)
[ dzura @ 15.08.2008. 10:04 ] @
Da, cesto je nemoguce na terenu snimiti nesto idealno, ali zato se naoruzajte strpljenjem i PS-om i eto boljih rezultata!!
[ Zoran Rodic @ 16.08.2008. 23:58 ] @
[ Backy @ 17.08.2008. 09:06 ] @
eto... kad neko bezrezervno prati uputsva sa ove teme, završi sa belim nebom i crnim slonom :D ja i dalje ostajem pri tome da je bitnije zadržati sve detalje i što više nijansi, a kontrast dolazi tek posle toga... čitao sam neku stariju knjigu, zaboravih i ime knjige i autora (hrvatsko izdanje, valjda iz '60ih), prema kojoj je tehnički idealna fotografija kada svaka boja subjekta odgovara jednoj nijansi sive i da u zavisnosti od toga šta želimo da istaknemo na njoj biramo brilijantnost filma (kontrast)
[ StORM48 @ 17.08.2008. 12:40 ] @
Citat:
Backy: ...čitao sam neku stariju knjigu, zaboravih i ime knjige i autora (hrvatsko izdanje, valjda iz '60ih), prema kojoj je tehnički idealna fotografija kada svaka boja subjekta odgovara jednoj nijansi sive i da u zavisnosti od toga šta želimo da istaknemo na njoj biramo brilijantnost filma (kontrast)


Vidi se da je ta knjiga starija.

Elem, neke boje u spektru su (na primer - crvena) previše blizu crnoj pri konverziji u monohrom, te je s toga nemoguće izvesti tu varijantu. Naravno, primetna je težnja autora, pogotovo starijih knjiga, koji su iz sve snage hteli da proizvedu barem jednu veliku istinu, koja bi vremenom bila prihvaćena kao nekakav aksiom. Htedoh reći - nekada je to suvo teoretisanje samo to - često se u tako "genijalnim" pravilima ne nalazi ništa zaista vredno.

Nemam nameru da omalovažavam neimenovanog autora i njegovo znanje, ali - realnost je realnost. Ne postoji trik po kome bi sve boje imale svog parnjaka u sivom spektru. Konačno, monohromatski prikaz onda ne bi bio monohromatski. Nije jasno da li je autor to pomenuo samo u domenu čistog teoretisanja, pa se i sam ograđujem po pitanju iznesene kritike.

Pozdrav
[ Backy @ 17.08.2008. 13:29 ] @
heh, pa čim je u upotrebi pojam "idealna fotografija" jasno je o čemu se radi :) problem crvene boje se može rešiti crvenim filterom (channel mixer u photoshopu) ;) pritom, ne misli se da svaka boja bude adekvatno nijansirana, jer bi onda mogli da konvertujemo takvu fotku u kolornu kao što si i sam rekao... poenta je da glavni subjekat ne bude svetla ili tamna fleka, već da ima neku dinamiku kojom čak može i da se izdvoji od ostatka fotografije (npr kataloški snimci gde je pozadina bela)
[ cozmo_im @ 24.08.2008. 17:16 ] @
School yard



SE W350i (!)
[ cozmo_im @ 31.08.2008. 16:02 ] @
Church on a wire:

[ cozmo_im @ 31.08.2008. 16:02 ] @
Shadows:

[ Ivica M. @ 10.09.2008. 05:18 ] @
[ vamsi @ 10.09.2008. 09:03 ] @
Ivice,
Odlicna fotka. Mozda samo malo dodga u gornji desni deo coska, upotpunio bi kadar i uspostavila bi se ravnoteza.

Izvini, samo subjetivan dozivljaj.

Poz
[ Paramecijum @ 10.09.2008. 09:37 ] @
ja stvarno ne vidim smisao CB bundeva, koje su tako lepe u boji.
[ vamsi @ 10.09.2008. 10:16 ] @
Zato sto svi znamo kako izgledaju u boji, a ne znamo kako mogu da izgledaju bez boje :p
[ dzura @ 10.09.2008. 14:51 ] @
Citat:
vamsi: ...mozda samo malo doda u gornji desni deo coska, upotpunio bi kadar i uspostavila bi se ravnoteza.


Mozda bi bilo interesantno da je drugaciji format slike...

[ vamsi @ 10.09.2008. 21:31 ] @
Square rules! Definitly.

Samo mala ispravka, kad si me citirao izbacio si "g" iz reci "dodge" pa mi se ucinilo da si mozda pomislio da sam nesto pogresno napisao. Mislio sam na Dodge Tool iz Photoshopa :)
[ dzura @ 11.09.2008. 07:12 ] @
@Vamsi
Sorry, mislio sam da je greska u kucanju i da si mislio da se nesto "doda", a ako si mislio na "dodge", onda napisi brate srpski sa crticom "dodge-a"
[ vamsi @ 11.09.2008. 10:12 ] @
Primljeno k znanju ;)
[ Zoran Rodic @ 15.09.2008. 07:51 ] @


Eto sta se desi kad neki veselnik baci petardu u sumrak :-)
[ Slobodan Miskovic @ 15.09.2008. 08:53 ] @
Pauza izmedju setova...

[ cozmo_im @ 17.09.2008. 19:52 ] @
Fotka s kojom se odjavljujem sa ove teme, i teme o aparatima do daljneg:

[ vamsi @ 17.09.2008. 20:47 ] @
cosmo, navijam za tebe ali pogresna ti je simbolika na fotki.
Losu si fotku odabrao da pokazes svoj stav.

Ili mozda, obrnutom psihologijom, hoces da nam pokazes da ti je zao sto odlazis neshvacen i povredjen?

U svakom slucaju, fotka je lepa :)
[ Nebojsa Milanovic @ 17.09.2008. 21:00 ] @
Ljudi, ne dramatizujte bez potrebe.

Nema potrebe ni za kakvim odlascima, a ako neko misli da ga je neko uvredio zna se kakva je procedura za to.

Što se tiče fotke, lep street rad.
[ dzura @ 19.09.2008. 10:47 ] @
Ovakve prilike za slikanje su prilicno retke... Zapalila se jedna kancelarija, pa evo sta je ostalo od nekih delova, ima malo plastike, parketa...

Inace, sunce je padalo pod ostrim uglom, tako da je dobro naglasena struktura materijala, a inace sve je crno od garezi, tako da ni slike u boji nisu mnogo razlicite od ovih sto sam okacio
Sve je slikano Canonom G5.









[Ovu poruku je menjao dzura dana 19.09.2008. u 11:57 GMT+1]
[ vamsi @ 19.09.2008. 11:00 ] @
Slike su ti odlicne djuro!
Sto ne postavi neku sa sirim kadrom i tim svetlom? :)
[ dzura @ 19.09.2008. 11:08 ] @
Nije bilo za slikanje siroko, inace je po kancelarijama haos, a posle pozara tek mozes da zamislis
Evo jedna malcice sira.

[ vamsi @ 19.09.2008. 12:26 ] @
Sad se pravdas ;)
Mislim da si od suvise detalja zaboravio (da slikas) celinu. :)

This is pure Zen philosophy :p

Joking :)

PS: Tako nam je i u zivotu, moramo da pazimo.
[ dragan1965 @ 02.10.2008. 13:08 ] @
...destiny...

[ Backy @ 05.10.2008. 13:07 ] @
knjiga koju sam pominjao je Fotografija iz 1966 godine, autor Milan Fizi, izdavač Epoha Zagreb... ako nekog interesuje, daću mu da prelista

da ne bi bio off, evo jedna fotka


100% crop pošto fuji nekad zna da iznenadi
[ dragan1965 @ 07.10.2008. 09:08 ] @
krstenje

[ cozmo_im @ 20.10.2008. 16:49 ] @
Zivot tece...

[ vamsi @ 20.10.2008. 17:43 ] @
Odlicno!
[ Srđan Pavlović @ 05.11.2008. 16:10 ] @
^ I meni odlicna fotka!

Evo moje stare gitare:



[ cozmo_im @ 23.11.2008. 18:54 ] @
Da nastavimo sa muzikom...

Kako zaraditi za zivot?









[ Slobodan Miskovic @ 23.11.2008. 20:59 ] @
Studentski dom, Sofija, Bugarska.




[ popacp @ 24.11.2008. 10:20 ] @
Studentski zatvor. Dobra atmosfera :)
[ cozmo_im @ 28.11.2008. 22:18 ] @
[ vamsi @ 30.11.2008. 15:16 ] @
Eto kako neko moze da upropasti RAW :)
Obradjeno u Digital Photo Professional, okvir u PS-u.



Nisam znao tacno gde da je smestim, kad vec nemamo temu Photo-grafizma, pa sam je stavio ovde.
[ Slobodan Miskovic @ 19.12.2008. 11:01 ] @















[ vamsi @ 20.12.2008. 22:44 ] @




[ vamsi @ 20.12.2008. 23:24 ] @
Mnogo mi nedostaje sirokougaoni opseg, a nemam para trenutno za 10-22 (a i ne nameravam da se zadrzim samo na APS-C)
pa sam kupio za sada polovan EF 20-35 f3.5-4.5 USM. Nervira me blenda, al sta cu.

[ popacp @ 21.12.2008. 19:46 ] @
Sviđaju mi se ove pločice sa senkama (prva slika). Zar nisi mogao malo da čučneš tako da ove napred budu veće? Generalno, čini mi se da ti fali kontrast na crno-belim slikama. Dobre su i noćne bakute i znakovi na putu, mada sam navikao i na bolje od Slobodana :)
[ vamsi @ 21.12.2008. 21:28 ] @
Hvala na komentaru. Sto se kontrasta tice, zaista je samo do monitora na kojem gledas. Kod mene mozda ima i previse kontrasta, i vise nisam ni mogao da izbeljujem jer bi sve otislo u sprzeno.
Sto se ideje tice sa kojom predstavljamo uoceni motiv, shvatam sta si hteo da kazes, ali, opet i to zavisi od trenutnog umnog stanja a i onog sto si hteo da kazes, a ja sam hteo da mi plocice idu odozdo na gore, sto ne bih postigao da sam se sagnuo. Dobio bih obican putic, a ovako sam dobio neki dizajnerski efekat crno-belog paterna. Ocigledno nisam uspeo, cim nisi tako doziveo :)
[ dzura @ 22.12.2008. 12:06 ] @
@Vamsi
Na onoj slici drveca u gornjem postu, ti je preveliki prednji plan, probaj da skratis sliku odozdo bar za cetvrtinu, mislim da je mnogo bolje...
[ Zoran Rodic @ 09.01.2009. 21:50 ] @
[ Slobodan Miskovic @ 14.01.2009. 19:31 ] @
Evo dve iz Londona...



[ cozmo_im @ 23.01.2009. 10:44 ] @
Baba i deda. Ostao mi aparat u A modu pa se debelo podeksponiralo. Pa rekoh nek ide onda crno belo:

[ popacp @ 23.01.2009. 14:16 ] @
Nisu li suviše udaljeni međusobno? Lepo uhvaćen trenutak, ali ovo mi smeta. Inače Cosmo, u poslednje zaista lepa serija slika od tebe. Primećujem da su mnogi prestali da kače slike. Zašto?
[ cozmo_im @ 23.01.2009. 14:25 ] @
Hvala na komentarima:)

Jesu malo udaljeni, al ih uhvatih tako (a i macro je objektiv sto dodatno otezava kadriranje), posle su se okrenuli ledjima. Jos sam nesto probavo u Aperture priority modu pa mi ostalo na A i opalio 1/1600 (kuku). Pa sam izvuko C/B.

A primetio sam i ja da je nesto zamrlo, osim kod zivotinjki...

Zima udarila, bice vise na prolece:)
[ Zoran Rodic @ 24.01.2009. 08:55 ] @
.
[ Slobodan Miskovic @ 24.01.2009. 17:24 ] @
evo jedna arhi. b/w ;)

[att_img]
[ popacp @ 24.01.2009. 22:24 ] @
Specijalizacija na šablonolikim motivima :) Opet, svaka čast!
[ bytefx192 @ 25.01.2009. 16:37 ] @
Evo i mog malog doprinosa....
Pozdrav !



[Ovu poruku je menjao Djordjevlasotince dana 25.01.2009. u 18:39 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Djordjevlasotince dana 25.01.2009. u 21:12 GMT+1]
[ Zoran Rodic @ 13.04.2009. 20:23 ] @
.
[ kintec @ 16.04.2009. 01:50 ] @


:)
[ vamsi @ 17.04.2009. 14:50 ] @
[ anon81183 @ 23.04.2009. 17:24 ] @


[ Zoran Rodic @ 23.04.2009. 21:26 ] @
Ono, jes malo tesna ...

[ StORM48 @ 04.05.2009. 16:56 ] @
Canon EOS 5D + EF 17-40 f/4L USM

Ravnica

1 (ISO100, f/6.3, 1/500, 17mm)



2 (ISO100, f/6.3, 1/640, 17mm)



3 (ISO100, f/4, 1/2500, 17mm)


Pozdrav
[ Zoran Rodic @ 05.05.2009. 10:36 ] @
Prva i treća super i voleo bih da ih vidim u koloru, ako je moguće ... šteta da se baci ono plavo nebo, oblaci i zelena trava ;)
Ova srednja mi nešto ne štima ... kadar ... format ... šta li ...
[ StORM48 @ 05.05.2009. 15:32 ] @
Hvala, eve ih u kolornoj tehnici:

1 (ISO100, f/6.3, 1/500, 17mm)



2 (ISO100, f/6.3, 1/640, 17mm)



Pozdrav
[ lancia88 @ 05.05.2009. 18:43 ] @
Pozdrav,

aha...hajde sad pobrisi one bez kolora, nema svrhe posle ovih kolornih :)
[ StORM48 @ 20.05.2009. 12:09 ] @
Čiče me neodoljivo podsećaju na takvu neku priču, pa s tim u skladu i obrada.

Canon EOS 5D + EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

La Cosa Nostra (ISO320, f/5.6, 1/200, 200mm)


Pozdrav
[ Zoran Rodic @ 20.05.2009. 13:25 ] @
Odlično, od obrade do naslova

Valjda, samo nedostaje Gene Hackman u nekom žbunu sa mikrofonom ;)
[ popacp @ 20.05.2009. 18:26 ] @
U, super je!
[ Zoran Rodic @ 23.05.2009. 09:17 ] @
[ StORM48 @ 23.05.2009. 12:40 ] @
Dobra!
Kao iz kakve knjige

Možda malo krupnije eventualno.

Pozdrav
[ beske @ 04.06.2009. 10:52 ] @
[ vamsi @ 04.06.2009. 11:16 ] @
EXCELLENT!
Bravo beske, odlicna konverzija.
[ beske @ 09.06.2009. 07:32 ] @
Pred oluju...

[ Zoran Rodic @ 09.06.2009. 08:01 ] @
Ma pusti oluju

Biciklista, motorciklista, šetač, šta li ... neverovatno koliko ovaj sićušan, čak vizuelno nejasan detalj daje priču celoj fotografiji.

A toliko mali


[ sucur @ 09.06.2009. 09:03 ] @
Bravo, svaka cast svim ucesnicima, zaista, pregrst fenomenalnih fotografija. Amazing. ;)
[ Zoran Rodic @ 12.06.2009. 22:58 ] @


[ toplica81 @ 13.06.2009. 15:41 ] @
Evo i ja da stavim svoju prvu crno-belu


Zanimljivo okupljanje:

[ StORM48 @ 13.06.2009. 20:38 ] @
Vrlo zanimljiv kadar!
Bravo!

Pozdrav
[ toplica81 @ 13.06.2009. 21:14 ] @
Hvala :)
Zaista je bio nesvakidasnji prizor.
[ Zoran Rodic @ 14.06.2009. 18:48 ] @
.
[ beske @ 14.06.2009. 19:48 ] @
@Zorane,

Ova zadnja ODLICNA, u svakom pogledu...

Obrada i BW konverzija pun pogodak
[ sucur @ 14.06.2009. 22:19 ] @
Danasnje fotke:



[ Zoran Rodic @ 19.06.2009. 20:04 ] @
[ sucur @ 21.06.2009. 22:33 ] @


[ Karlo Gavric @ 06.07.2009. 11:23 ] @


Jedna testna :)
[ vamsi @ 06.07.2009. 12:09 ] @
Odlicna fotka Karlo.

Evo jedna i od mene iz Narodnog muzeja

[ mokelet @ 11.07.2009. 22:19 ] @




[ StORM48 @ 11.07.2009. 22:37 ] @
Prva - sjajno!

Druga podeksponirana dosta, pa izvuci malo u post-procesu.

Treća dosta zbunjujuća. Lice u prvom planu je van fokusa i totalno degradira ostatak, koji je mogao biti prilično dobar. Šteta.

Pozdrav
[ mokelet @ 11.07.2009. 23:37 ] @
Druga slika je u originalu svetlija, namerno sam je podeksponirao kasnije. Šta ću, volim taj karavađovski tenebrozo :-)
Na trećoj sam namerno fokusirao drugi plan (nasuprot prvom i trećem). Mada, u pravu si, možda kropom može da se izvuče nešto (ali ipak malo smeta ruka u donjem desnom uglu)



[ vamsi @ 12.07.2009. 00:00 ] @
StORM je u pravu za trecu, nije problem sto si ti pozeleo da fokusiras na zadnjem planu, nego sama realizacija ideje nije dobra i ubedljiva, i sto je najbitnije - sve treba da ima svoj razlog i smisao. A to ne ide bez malo ozbiljnijeg razmisljanja.
U svakom slucaju, prva je zaista odlicna, druga mi je isto ok, ali malko slabija.
[ mokelet @ 13.07.2009. 22:51 ] @
Hvala na sugestijama! :-)
[ Horvat @ 27.07.2009. 22:32 ] @
svaka cast fotografi sa teme ,nisam mogao da prekinem sa listanjem slika !!
samo mogli ste napisati koje su "prave" crno bele,a koje provucene kroz ps filtere [i ekvivalente] :)

sad ovako,po "secanju",bih izvdvojio
-onaj bager sto cisti ,ne znam ni ja sta,je jako dobro "ukomponovan"
-bundeve
-sesir kraj petrolejke [cini mi se]
-bicikla na polju
...i druge

p.s. devojka sa 3. stranice je predivna
[ Zoran Rodic @ 27.07.2009. 22:45 ] @
Citat:
Horvat: samo mogli ste napisati koje su "prave" crno bele,a koje provucene kroz ps filtere [i ekvivalente] :)


Sve su prave crno bele :)
Uvek se fotografiše u koloru, pa tek onda naknadno obrađuje sa PS, Lightroom ... itd
[ Horvat @ 27.07.2009. 22:50 ] @
zar ne postoji "mod" b&w na aparatima?
[ Zoran Rodic @ 27.07.2009. 23:16 ] @
Mislim da je u slučaju kada se koristi JPG, poželjno slikati u koloru pa tek onda prebacivati u BW
E sad, nisam siguran ali mislim da kad se koristi RAW, da se dobije identičan skup informacija kao da je fotkano u koloru ... ispraviće me neko ako grešim

Uglavnom, prednost dajem RAW formatu i Silver Efex Pro dodatku za PS
[ Horvat @ 27.07.2009. 23:21 ] @
ok,hvala,izvinjavam se ako gresim

sve u svemu,samo nastavite posao :)
[i moglo bi jos slicica :P]
[ vamsi @ 28.07.2009. 10:11 ] @
Hvala Horvat za "devojku sa trece stranice" :)
Radjeno je sa Praktikom MTL5 i filmom Ilford PAN 100ASA bez obrade nakon skeniranja, tako da je, bar ta, original B&W ;)
[ Horvat @ 28.07.2009. 11:32 ] @
:)
ne bi slika ispala tako lepo da nije model ;)

nego,skenirao si film ili fotku?
[ vamsi @ 28.07.2009. 13:27 ] @
Slazem se skroz :)))
Film, uvek je bolje skenirati film nego fotku.
[ Horvat @ 28.07.2009. 13:33 ] @
slazem se,ne moze da se meri [mada licno nisam nikada film skenirao] ,samo pitam da proverim :)
[izvinjavam se na off-u]

inace,kada je fotka nastala?
[ vamsi @ 28.07.2009. 14:02 ] @
Januar, 2008.
[ sucur @ 25.08.2009. 21:19 ] @
[ sucur @ 26.08.2009. 21:22 ] @




[ bytefx192 @ 26.08.2009. 22:56 ] @
...............................
[ Zoran Rodic @ 20.09.2009. 20:01 ] @
Jedna aktuelna za večerašnje finale sproću Konkvistadora ;)

[ weeboo @ 23.09.2009. 10:57 ] @
[ Nikola Dasic @ 24.09.2009. 01:26 ] @
@sucur

Smanji malo fotke, teras me sa lap topa na 22 inča u sobi a preferiram terasu.
[ Srđan Pavlović @ 26.09.2009. 19:33 ] @
Bojana, lepa fotka, i Zorane ova sa kosem mi je super :)
[ Horvat @ 26.09.2009. 19:40 ] @
@bojana,di je taj most? bas lepo izgleda [moze jedna i u boji fotka ,da vidim kakva je voda]
[ weeboo @ 28.09.2009. 18:40 ] @
@ Srdjan

Hvala :)

@ Horvat

Centralna obala Australije, The Entrance, "Pelican Capital" of Australia (:
Cim nadjem original, fotke su mi na cd-ovima ... Ali eto, voda je plava, okean, vjeruj mi na rijec :)
[ Horvat @ 29.09.2009. 17:02 ] @
verujem ti na rec :) ,ali ja bih da je vidim i u boji,ako nije problem [ukoliko nadjes cd]
mozes i na pp poslati da ne off-ujemo ovde :)

[sad videh da sam zaboravio da pohvalim fotku,svidja mi se pogotovo sto nije "crno bela" nego "zelenkasto bela" :)),naravno,pored same kompozicije]
[ bytefx192 @ 29.09.2009. 18:42 ] @
A sto,hocemo i mi da vidimo :)))))
[ Zoran Rodic @ 04.10.2009. 20:25 ] @
[ weeboo @ 18.10.2009. 13:52 ] @
Citat:
Horvat: @bojana,di je taj most? bas lepo izgleda [moze jedna i u boji fotka ,da vidim kakva je voda]


Evo konacno nadjoh cd-ove sa fotkama, evo originala :


[ Horvat @ 18.10.2009. 17:26 ] @
hvala bojana :)
[ sucur @ 30.10.2009. 23:08 ] @


[ milas @ 30.10.2009. 23:30 ] @
Bravo care! Daj nam malog tog lepog Sarajeva i u boji ;-).
[ sucur @ 31.10.2009. 20:13 ] @
Citat:
milas: Bravo care! Daj nam malog tog lepog Sarajeva i u boji ;-).

Hvala drug, bice. Cekam snijeg. :P
[ anon81183 @ 23.11.2009. 02:12 ] @
Evo i ja da se upisem ovde

[ sucur @ 05.01.2010. 22:51 ] @


[ StORM48 @ 09.01.2010. 19:03 ] @
U smiraj...



Canon EOS 5D Mark II + EF 17-40mm f/4L USM /CPL
(ISO400, f/5.6, 1/60, 17mm)


Pozdrav
[ Zoran Rodic @ 09.01.2010. 21:56 ] @
Potpuno zanimljiva fotografija, koju iskreno ..... na prvi pogled, nikad ne bih povezao sa tobom .... ;)
Inače, uz malo mašte i malo kropa, možeš dobiti dve dobre fotografije.

Stepenice i voda kao prva fotka, a gornja polovina kao druga.
Ne znam kakva je u koloru, ali gornja polovina možda baš u boji.
Jesi probao?

BTW, od mene 5 ... ovakva kakva je, ..... a ti vidi šta ćeš sa kropovima :)
[ lancia88 @ 09.01.2010. 23:07 ] @
Pozdrav,

losa fotografija nece postati dobra zato sto se obradi kao crno-bela.

To ocigledno moze da bude dobro samo ako je od pocetka dobro, isto vazi i ako se "dobro" zameni sa "odlicno", kome treba dokaz, eto fotke tu.
[ Slobodan Miskovic @ 10.01.2010. 09:35 ] @
Evo jedna iz Venecije ...

[att_img]
[ Zoran Rodic @ 10.01.2010. 11:31 ] @
Sjajan kadar ... momenat fantastičan.

Nadam se da mi nećeš zameriti par izmena koje sam napravio.
1. Skinuo sam mrlju od prašine na senzoru
2. Uklonio sam detalj od galeba, skroz desno
3. Uklonio sam glavu onog lika ... dole levo

Inače, prvi osećaj jeste kao da je kadar istrgnut iz nekog filma koji je režirao Vittorio De Sica :)
Odlično.

[ Slobodan Miskovic @ 10.01.2010. 13:10 ] @
Naravno da se ne ljutim :) to sam trebao ja da uradim ali nisam imao vremena ni zivaca (kad dodjes kuci sa 4Gb fotki uopste ti nije d obradjivanja istih :( )

Inace tu nema kadriranja u smislu vatanja ptica u odredjenom delu kadra, rafal pa rokas i kad dodjes kuci vidis sta je uspelo :)
[ lancia88 @ 10.01.2010. 13:30 ] @
Pozdrav,

jos jednom sjajno....tek na dobrim fotkama se vidi koliko je ustvari umece procene u obradi, sta treba da bude C?B a sta ne.
[ StORM48 @ 10.01.2010. 16:40 ] @
Hvala za komentare, drago mi je da vam se sviđa

Zorane, pa ustvari su to dve odvojene fotke, pa sam ih spojio


@Slobodan Mišković
Sjajno!
Šta li bi Hičkok rekao na ovo?

Pozdrav
[ popacp @ 25.02.2010. 22:14 ] @
Malo drugačijih motiva i od mene...



[ Nebojsa Milanovic @ 25.02.2010. 22:59 ] @
Lepo :)

Ovako nešto samo u CB varijnanti ima taj šmek :)
[ dzura @ 26.02.2010. 12:06 ] @
CB fotka mora da ima konstrast, tj mnogo jaci kontrast nego njena kolor varijanta. Samo odsustvo boje to zahteva. Dobar primer konverzije je dao Storm, njegova fotka ima sve sto treba: dobar kontrast, naglasene senke, strukturu itd...

Evo na pr. ova maca sa prethodne strane...

[ Mogh Ur @ 26.02.2010. 21:10 ] @
Evo i mog malog doprinosa...

Aparatić je katastrofa, ali šta je tu je.

[ Mogh Ur @ 07.03.2010. 17:24 ] @


[ StORM48 @ 01.04.2010. 21:38 ] @
Nušić, glavom i bradom



Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
(ISO400, f/6.3, 1/400, 32mm/51mm ekv)


Obrada je malo izlizana, ali mi je bila u glavi i prilikom samog nastanka fotografije, pa nisam imao srca da tu išta menjam

Pozdrav
[ weeboo @ 09.04.2010. 18:01 ] @
Nešto iz arhive...
Definitivno trebam u nove avanture sa fotkalom... :)

[ sucur @ 11.04.2010. 16:25 ] @






[ sucur @ 14.04.2010. 20:12 ] @
[ sucur @ 24.04.2010. 20:41 ] @
[ sucur @ 21.05.2010. 23:22 ] @
[ popacp @ 27.05.2010. 01:59 ] @
Sucur, meni lepe obe ;)
[ Curiosity killed the cat @ 17.07.2010. 15:37 ] @
Nije neki kvalitet, al' hajd..





[ drx @ 30.12.2010. 21:30 ] @
[ ztrifunovic @ 28.01.2011. 10:50 ] @
Fotografisano prilicno slabim aparatom i uradjeno u GIMP-u. Molim da neko prokomentarise moj pokusaj.

Pozdrav!
[ maxa11 @ 28.07.2011. 13:20 ] @
vidim da su na ES-u, posle duuugo vremena, ponovo aktuele slike, pa rekoh da se i ja priključim
isti motiv i slična obrada, samo iz dva ugla:

[ dakipro @ 28.07.2011. 14:18 ] @
Bas mocno izgleda, zadrzava se pogled na slici.

Par CB iste scene al razlicite energije




[ neo. @ 28.07.2011. 19:32 ] @
Druga odlična!Evo jedna i od mene.
[ BiiigMuzzy @ 28.07.2011. 23:48 ] @
Shallow grave



Pozdrav!
[ Zoran Rodic @ 29.07.2011. 08:02 ] @
@Neo

Kakav nadrealizam.

Ne znam samo da li ste vi njima bili čudniji što se valjate u travi sa kojekakvim makro staklima u jurnjavi za bubama, ili oni vama.

Zamišljam trenutak:

- Tebra, djani ove u vutri ... jel im OK ... da pustimo Bobija da ih onjuši? A?
- Jok tebra, smorio sam se, vozi dalje.
[ neo. @ 29.07.2011. 19:40 ] @
Samo kad tip nije pustio kera.Oduvao bi i nas sa sve bubama sa livade.
[ Lackie @ 01.01.2012. 18:36 ] @
[ISO200, f/5.7, 1/512, 55mm]


[ISO400, f/5.7, 1/40, 23mm]
[ djaniru @ 07.01.2012. 07:25 ] @






[ djaniru @ 21.03.2012. 10:33 ] @


[ lazakg @ 02.07.2012. 10:06 ] @
Napuštena kuća...
[ Backy @ 26.01.2013. 16:28 ] @
može li neko da pretpostavi koje godine je ovo fotografisano? :D
[ lazakg @ 11.02.2013. 17:34 ] @
Knežev arsenal u Kragujevcu, mesto gde je sniman film:Titanik - krv i čelik.
[ lazakg @ 20.06.2013. 12:47 ] @
Limeni čovek
[ lazakg @ 26.11.2013. 12:31 ] @
Nadvoznjak
[ lazakg @ 08.12.2014. 14:02 ] @
Sa vašara u KG