[ Goran D. @ 25.03.2008. 21:59 ] @
Zdravo.

Imam par pitanja za programere na forumu. Ja sam inace student elektrotehnike ali me zadnjih godina jako pocela da privlaci informatika i programiranje. Zanima me da li bi covek mogao solidno da zivi od programiranja. Koliko zaradjuju programeri .NET/C# ili JAVA/J2EE prosecno u Srbiji? Kolika im je satnica? Voleo bih kad bi me neko mogao uputiti malo bolje u te stvari. Unapred hvala svima…

Pozdrav.
Goran
[ augustus @ 25.03.2008. 22:49 ] @
Nije neka kinta, ali nije ni tako losa kakvih ima.

Mnogo zavisi od tebe samog koliko znas i trudis se ali recimo ovako nekako stoje stvari(mesecna primanja):

totalni pocetnik: 350-500 eura
1-2 godine iskustva: 500-800 eura (mada ovde slobodno uracunaj 80% seniora)
3-5 godine iskustva: 800-1300 eura
5+ godina iskustva: 1300+ eura

Ovako nekako stoje stvari ali opet kazem mnogo zavisi od tebe kako se gde pokazes. Gore pomenute cifre su prikazane za ljude koji znaju programiranje i odprilike je to tok povecanja plate u vecini firmi. Naravno extra talentovani brzo dodju do visih primanja,ali nismo svi extra talentovani;-)

Da budem iskren, najvecu platu koju prima neko koga ja poznajem je 2500 eura mesecno. To je covek sa 5+ godina iskustva i koji stvarno zna(mislim da se i ne bavim samim kodiranjem vise, vec projektovanjem).
Ovde ne racunam ljude koji uspeju kao freelance outsource-eri da zarade do 5000 zbog njihove genijalnosti(znam jednog takvog i jednostabno covek mi nije jasan, radi 2 full time i 1 part time job za strance i sve to stane u 8 sati dbevno,WTF!?)

Isto tako znam gomilu programera sa 3-5 godina iskustva koji nemaju vise od 700-800 eura. Naravno kao sto neko rece, neki ljudi ni posle nekoliko godina rada ne steknu iskustvo vec nekako prezivljavaju u osrednjosti.

Sad ce da se zatalasa masa:-).

E da sad kad pocnu da ti se javljaju kojekavi freelanceri koji pricaju kako su oni maheri i rokaju lovu, mani se njihove price. Ako su dobar trgovac i sam ces kontati kako to ide.