[ VIDAKOVICV @ 02.07.2008. 14:08 ] @
Više o ovome na RATEL-ovom sajtu: http://www.ratel.org.rs/editor..._opsega_brojeva_Vip_mobile.pdf
[ genijalcina @ 02.07.2008. 14:15 ] @
Pa kad pre iskoristise sve brojeve
[ agasoft @ 02.07.2008. 14:21 ] @
O gospode na nebesi, ostani ono što jesi i gde si, ali ove naše lopove malo
pretresi...
CCC....
CCC.

:(!!!
Ne mogu da verujem. Posle jednog jako pozitivnog iznenađenja, jedno jako
jako negativno!
Pa šta će njima ovaj pozivni broj?
Da nisu i oni kao njihova braća NOrvežani, popunili kapacitete???
Kao da živimo u Španiji, mislim da tamo imaju po tri pozivna broja. Umesto
da se reaktiviraju stare kartice, pa postoji milion stvari, ali neeee,
lopovi ostaju lopovi. Ratel i dalje dodeljuje, ministarstvo se protivi i kao
uzima ratelu vlast, ali...
[ MP3MP3 @ 02.07.2008. 14:23 ] @
Bolesno pa oni nisu popunili ni 10% brojeva 061 i 060. Sad i 068 smejurija, znaci nemamo sansi za 4.operatera :-(
[ zzviktor @ 02.07.2008. 14:39 ] @
Ne znam za koji djavo sluze nasim operaterima ovoliki pozivni kodovi?
[ Burgos @ 02.07.2008. 14:59 ] @
A što se bunite, tj. što vam to toliko smeta?
[ mokelet @ 02.07.2008. 15:09 ] @
Citat:
Javni telekomunikacioni operator Vip mobile d.o.o. dopisom broj L1143/08 od 03.06.2008. godine, podneo je Republičkoj agenciji za telekomunikacije (udaljemtekstu: Agencija), na propisanom obrascu, zahtev za dodelu novog nacionalnog odredišnog koda „68“.
U navedenom zahtevu dato je trenutno stanje iskorišćenosti raspoložive numeracije, odnosno dodeljenih brojeva u javnoj mobilnoj telekomunikacionoj mreži Vip mobile d.o.o, uzimajući u obzir brojeve dodeljene krajnjim korisnicima, brojeve dodeljene za neophodne servise, kao što su: pristup govornoj pošti, privremeni roaming broj, korisnički servis, različiti servisni brojevi i sl.
Takođe, navedeno je da se potreba za dodelom novog nacionalnog odredišnog koda bazira na trenutnoj iskorišćenosti već dodeljenih pristupnih kodova, daljem rastu broja korisnika, kao i planiranim strateškim projektima.
U predmetnom zahtevu se ističe da je Vip mobile d.o.o. kao deo marketinške strategije za što bolju akviziciju korisnika, koristio opciju „izaberi svoj broj“, čime je do sada iskorišćen veći deo resursa numeracije u pristupnom kodu „060“.
Dalje, Vip mobile d.o.o. navodi strateške projekte koji za cilj imaju uvođenje novih proizvoda i usluga koji će adresirati u jednakoj meri kako rezidencijalni tako i poslovni segment tržišta, a u skladu sa dosadašnjim iskustvima, dodelom novog pristupnog koda ubrzao bi se sam proces i smanjili troškovi implementacije, čime bi na kraju bili najzadovoljniji krajnji korisnici, budući da se cena proizvoda i usluga izračunava prema ukupno uloženim sredstvima.


Dakle, neviđena!

[Ovu poruku je menjao mokelet dana 02.07.2008. u 19:33 GMT+1]
[ zzviktor @ 02.07.2008. 15:19 ] @
Ma ovo meni sve smrdi na dolazak virtyalnih operatera na trziste srbije.
[ MP3MP3 @ 02.07.2008. 15:43 ] @
Ma jok ovo je Srbija, sumljam...
[ skemamen @ 02.07.2008. 18:26 ] @
Meni licno smeta sto su uzeli i 068 kod, ovde se radi o monopolu a ne o nekom poslovanju u sastavu mobilnog operatera...

Rezime: Lopovi i ološ...
[ zzviktor @ 02.07.2008. 18:42 ] @
pa ovako
telenor
062,063,069
mts
064,065
vip
060,061,068
paging
066
[ MP3MP3 @ 02.07.2008. 18:44 ] @
Citat:
zzviktor: pa ovako
telenor
062,063,069
mts
064,065
vip
060,061,068
paging
066


zar nije 066 mt:s-ov novi pozivni?
[ Davor Vlajkovic @ 02.07.2008. 18:56 ] @
Za neupućene, 068 nije jedini preostali pozivni broj za GSM, postoji i 067, ali i npr. 05x. Tako da su priče o monopolu i lopovima u ovom kontekstu obična glupost.

Slažem se da Vipu realno uopšte nije potreban treći pozivni kod, isto kao i Telenoru i Telekomu. Numeracija je praktično neograničen resurs i u slučaju potrebe moguće je uvesti ili potpuno preći na osmocifrene pretplatničke brojeve (poput npr. T-mobile.de). Ovo je, prosto i jednostavno, urađeno jedino iz razloga pariranja Telenoru i njegovoj 069 kampanji kojom se služi sa ciljem privlačenja novih korisnika, što će i Vip uraditi sa 068 i Telekom sa 066...
[ zzviktor @ 02.07.2008. 18:57 ] @
ZZZZZZZZZZZZZvanicno nije.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 02.07.2008. 18:59 ] @
Ljudi, najnovija vest je da je facebook postao virtuelni mobilni operater u Srbiji, s pozivnim brojem 070.

hehehehe.
[ agasoft @ 02.07.2008. 19:32 ] @
A zašto VIP nije tražio 067???
[ zzviktor @ 02.07.2008. 19:35 ] @
Ne znam ali nema razloga da se ovako radi, a cime ce oni to da privole nove
korisnike da ih koriste? Da li je nekome danas bitna lepota broja? i ako
jeste ima lepih brojeva i na postojecim numeracijam. Ovo samo dovodi do
zabune ne upucenih korisnika.
[ agasoft @ 02.07.2008. 19:38 ] @
Jeste, Francuska koristi osmocifrenu numeraciju, a Iran desetocifrenu... Pa
šta?
Ne, ovde bi izgleda trebalo da se koristi četvorocifrena numeracija, da za
jedan grad ima deset pozivnih brojeva a za jednog operatera dvadeset pet,
da pozivni brojevi budu četvorocifreni, ono, pola broja ti je pozivni
broj...
Srbijo...
Srbijo...
[ mischo @ 02.07.2008. 19:52 ] @
Ne vidim uopšte problem sa time što je VIP tražio/dobio kod 068. Zakup numeracije se plaća državi na godišnjoj osnovi. Ako VIP misli da im treba, za to će lepo da odreše kesu.

Za one koji misle da neće ostati slobodnih kodova za potencijalne nove operatere, kodova ima dovoljno. U Srbiji se koristi tzv. otvoreni sistem numeracije, tako da je numeracija praktično neograničen resurs. Biće sigurno dovoljno prostora dok god se ITU-T preporuka E.164 koristi kao princip za numeraciju i ne bude zamenjena nekim naprednijim sistemom (kao što je npr. ENUM)

Podsećam da su slobodni kodovi: 040, 041, 043, 044, 045, 046, 047, 048, 049, 050, 051, 052, 053, 054, 055, 056, 057, 058, 059, 071, 072, ....

Situacija će se tek zakomplikovati sa uvođenjem Number portability opcije, gde operateri praktično prestaju da raspolažu numeracijom na nivou koda, već se raspolaganje svodi na nivo pojedinačnog pretplatničkog broja.
[ Davor Vlajkovic @ 02.07.2008. 19:59 ] @
Citat:
mischo: Situacija će se tek zakomplikovati sa uvođenjem Number portability opcije, gde operateri praktično prestaju da raspolažu numeracijom na nivou koda, već se raspolaganje svodi na nivo pojedinačnog broja.

Naprotiv, tada će 'pozivni' za sve mobilne praktično biti (0)6, a brojevi korisnika će imati 7+ cifara ;)
[ Horvat @ 02.07.2008. 21:58 ] @
sta se vi bunite??
kako vas to licno dotice???

[ flighter_022 @ 02.07.2008. 22:14 ] @
Zanimljiv sistem postoji u Libanu. Svi operateri osim jednog (neki drzavni, slicno nasem MT:S), imaju isti pozivni broj, 03. Tako na primer, 03-123456 moze da pripada jednom operateru, a 03-234567 nekom drugom... Operatera i "operatera" ima desetak ali svi su u formatu 03-xxxxxx. Populacija Libana je nesto preko 3 miliona.
[ skemamen @ 02.07.2008. 23:56 ] @
Citat:
Davor Vlajkovic: Za neupućene, 068 nije jedini preostali pozivni broj za GSM, postoji i 067, ali i npr. 05x. Tako da su priče o monopolu i lopovima u ovom kontekstu obična glupost.

Slažem se da Vipu realno uopšte nije potreban treći pozivni kod, isto kao i Telenoru i Telekomu. Numeracija je praktično neograničen resurs i u slučaju potrebe moguće je uvesti ili potpuno preći na osmocifrene pretplatničke brojeve (poput npr. T-mobile.de). Ovo je, prosto i jednostavno, urađeno jedino iz razloga pariranja Telenoru i njegovoj 069 kampanji kojom se služi sa ciljem privlačenja novih korisnika, što će i Vip uraditi sa 068 i Telekom sa 066...


Znaci monopol...
[ Davor Vlajkovic @ 03.07.2008. 00:14 ] @
Da li ti uopšte znaš tačno značenje reči monopol?
[ Horvat @ 03.07.2008. 00:28 ] @
Citat:
skemamen: Znaci monopol...


looool :D

ova tema postaje za mad zone ,a ne za vip servis :D
[ Srđan Pavlović @ 03.07.2008. 01:38 ] @
Sa krajnjom smirenoscu konstatujem da se ne razumem u problematiku.
[ Mister Big Time @ 03.07.2008. 02:15 ] @
Strasno. Pa oni nemaju ni 5% ukupne popunjenosti 060 i 061 zajedno.

Telenor uzeo 069, VIP 068... Telekom ispade najsporiji i osta siromah sa samo dva pozivna broja, neka oni sada uzmu 066 pa vuk sit i ovce na broju :) I 067 je takodje slobodan.

Stvar je u tome sto je kod nas taj pozivini broj neka vrsta statusnog simbola ili sta li vec, dok npr. u zemljama Beneluxa svi operateri imaju isti pozivni 06 (nije da i mi ne mozemo tako da razdvojimo znaci moj br je onda npr. 06 3 123456) ali je uradjena deregulacija trzista/zakona cega li vec, i naravno postoji mogucnost zadrzavanja broja i promene operatera (zato su svi u 06 zoni). Kod nas je to vise stvar marketinga, nije monopol kako neki ovde pricaju... niti je mobilna telefonija ogranicena na 06x pozivne... neka dodje sutra novi operater ima slobodno 066 i 067.






[ Silencer @ 03.07.2008. 10:40 ] @
Ma to je samo marketing i nista vise :P Sad ce telekom da uzme 05x :P i ima da bude PRO ;P
Bitka na trzistu za Prefixe.... Kakva zemlja takvi zakoni...
[ savanah @ 03.07.2008. 10:42 ] @
sto se tice 066 za pejdzing sistem on je neiskoriscen, jer pejdzing sistem telekoma vise ne radi. uglasili su ga proslog meseca.tako da mts ili telekom ga mogu iskoristiti za nesto drugo


[mod: izbačen offtopic/flame]

[Ovu poruku je menjao Davor Vlajkovic dana 03.07.2008. u 12:09 GMT+1]
[ acapn91 @ 07.07.2008. 14:31 ] @
Sto se mene tice, ovaj pzivni broj uopste nije bio potreban! Ja imam 2 vipove kartice i opste ih ne koristim, tj. koristio sam ih u pocetku. Telekom je zakon!
[ m257 @ 08.07.2008. 15:43 ] @
Zapravo, Telekom JESTE dobio 066 za mobilnu telefoniju, tj. preciznije receno tom kodu je promenjena namena cak i mnogo pre nego sto je Vip dobio 068!!!

RATEL je jos 11. aprila 2008. doneo izmene Plana plan numeracije gde je kodu 66 promenjena namena, a istovremeno je ubacen i novi Telenorov kod 69. Plan numeracije je stupio na snagu 17.06.2008. Samim time, realno je ocekivati da MTS ubrzo pocne da prodaje brojeve pod 066.

Evo procitajte lepo detaljno:

http://www.ratel.org.rs/editor...a%20SLUZBENI%20juni%202008.pdf

Naravno, RATEL ce verovatno ovih dana napraviti jos jednu izmenu Plana kako bi ubacio i kod 68.

E sad, to da li je stvarno potrebno da svi operateri imaju po 3 koda to je neka druga prica. Po mom dubokom uverenju ovo je cisto razbacivanje ogranicenog resursa i potpuno bespotrebno!

P.S.
Ono sto je veoma zanimljivo je da je u izmenjenom Planu numeracija ukinuta zabrana da pretplatnicki mobilni brojevi pocinju sa 0 i 9 pa su samim time prakticno legalizovani MTS-ovi i Vip-ovi brojevi koji su pocinjali tim ciframa.
[ Agent Smit @ 09.07.2008. 14:57 ] @
Statusni simbol? pa meni uopste nije zanimljivo da imam neki lep broj..iako sam jedan vrh dobio pa ga silom prilika koristim, jača mi je fora imati totalno lud broj, tipa 1617**75 ili tako nešto, da nije zaguljen skroz.
Ne razumem ljude što se lože daj mi extra broj...stvarno...statusni simbol...brateeeeeeeeee ne verujem
[ dusanissimus @ 10.07.2008. 09:10 ] @
Citat:
Davor Vlajkovic: Da li ti uopšte znaš tačno značenje reči monopol?

tehicki receno situacija na mobilnom trzistu je oligopol.
na fixnom je drzavni monopol.
u interenetu je tek poseban kriminal...al to nije tema....
[ Davor Vlajkovic @ 12.07.2008. 15:20 ] @
Pozivni kodovi i mono/oligopol u mobilnim komunikacijama kod nas nemaju ama bas nikakve veze jedno sa drugim...
[ Luka Skrbic @ 12.07.2008. 15:49 ] @
Ima da dodje jedna firma i da kupi sve ove brojeve...
[ Catch 22 @ 13.07.2008. 01:19 ] @
Citat:
Luka994: Ima da dodje jedna firma i da kupi sve ove brojeve...
... ili onaj šumar, koji kaže: "Dosta se se igrali!" i onda sve rastera...
[ Jovan 1988 @ 13.07.2008. 01:55 ] @
Vip mi se smucio sa onim njihovim djubretom vip 226.Telefon je s***** nevidjeno i zao mi je sto je u Srbiju uletela ta mreza.
Ponadao sam se da ce Vodafone da udje ali posle saradnje sa vip-om tesko...
Ovo sa pozivom mi nesmeta ali me necudi da uzmu jos jedan broj i da se ponose time kako imaju najvise pozivnih brojeva od ostalih operatera.Od lopova drugo i nemozes da ocekujes.
[ m257 @ 13.07.2008. 17:37 ] @
Ne razumem sta si ti ocekivao od tog telefona? Mislim, sve sto postoji na ovom svetu (osim mozda ljubavi) moras da stavis u odnos cena/kvalitet! :) Koliko para toliko i muzike! :)
[ enthusy @ 18.07.2008. 14:06 ] @
Ne bih im ja dao nikakav novi pozivni broj sve dok ne nauce srpski i ne prekinu da pricaju hrvatski Primer: na linku http://www.vipmobile.rs/cm/private/prepaid/index.php pise "...posle PRVE MINUTE razgovora"
[ Lord_Master @ 26.07.2008. 20:39 ] @
Meni je smesno to sto VIP prica o kvalitetu usluge, a jos uvek rade na MTS baznim stanicama. Ne vidim tu neki bolji kvalitet. MTS, kao sto neko ovde neko pomenu, uvek najsporoji... Evo od kako je dosao Telenor i ubacio one Prenesi pakete, pa one dodatke sms poruke i minute, MTS ih uvek u tome prati, kao da ne mogu da smisle neku uslugu prvi (a mogu, samo su se ulenjili :) ).

Sto se tice VIP-a, zaista ne vidim svrhu 068 broja, mislim da im je sasvim dovoljno 060 za postpaid i 061 za prepaid korisnike, i to je to. Ali dobro, mislim da VIP verovatno ima razlog zbog cega je to uradio, mada je razlog suvise ocigledan, no dobro... Treba im pruziti sansu, tek su stigli, videcemo kakvi ce biti :)
[ Cileinteractiv @ 11.09.2008. 20:22 ] @
Ljudi, ne znam zašto bi još jedan pozivni kod VIP-u bio povod za raspravu, ako imaju da plate neka kupe još! I ako im se isplati da idu preko telekomovew mreže.
Ono što kao korisnik znam je da je VIP pri pejd najpovoljniji u Srbiji, prešao sam sa telenora čim se pojavio VIP i u toku prvih 15 meseci samo jedan mesec nisam bio na promociji Dupla dopuna. Ne vidim nikakvu lepotu u brojevima i pozivnim znacima (operaterima) nego zaboravih kada sam dopunio kredit...
Ja mogu samo da ih pohvalim da su skroz ok i tehnički i u odnosu prema korisnicima.
[ zzviktor @ 11.09.2008. 23:03 ] @
a sto ozive temu kada oko ovog koda nema novosti
[ RAJCICA @ 21.09.2008. 15:41 ] @
ne nalazim, jesu li novi brojevi sestocifreni?
[ VIDAKOVICV @ 25.11.2008. 16:14 ] @
U izmeni plana numeracije, koja je objavljena u Službenom glasniku, VIP-u više nije dodeljen kod 068.
[ zzviktor @ 25.11.2008. 19:26 ] @
Ovo je zemlja j... lud zbunjenog...

Moj komentar je katastrofa ali je veliko pitanje zasto su prvo dodelili a
onda i oduzeli pozivni kod 068, i koja je svrha izmene plana numeracije na
svakih nekoliko meseci...