[ Bene @ 22.09.2008. 15:36 ] @
Razmišljao sam o tome da isprobam Ubuntu 8.04 - i jesam, sviđa mi se distribucija, jednostavna je - idealna za mene koji sam početnik. Međutim na internetu sam
naletio na nekakav post koji govori o bugu (High frequency of load/unload cycles) koji uzrokuje brže "propadanje" hard diska. Zna li netko da li se to odnosi
na sve hard diskove i kako to mogu provjeriti?
Koristim laptop: HP Compaq 8710w

Unaprijed hvala :)
[ jablan @ 22.09.2008. 17:07 ] @
Najjednostavnije - instaliraj i proveri da li se problem ispoljava na tvom hardveru. Ako da, postoje načini da se on reši.
[ nemysis @ 22.09.2008. 21:13 ] @
Evo ti izvod iz moje

/etc/fstab

fajle

/dev/sda1 / ext3 defaults,errors=remount-ro,noatime 0 1
/dev/sda3 /var ext3 defaults,noatime 0 2

Uključi kao i ja svuda noatime opciju pa će ti duže živeti harddisk.

Pozdrav nemysis
[ Bene @ 23.09.2008. 15:28 ] @
Hvala na odg. Ali ne tražim tzv. "ugly fixes", laptop je bio preskup i previše mi je potreban za posao da bih ga izgubio zbog pregrijavanja harda ili nečeg drugog. Zanima me da li
je Ubuntu dao kakav službeni patch ili nešto slično?
[ Rekla Kazala @ 23.09.2008. 18:48 ] @
Taj patch je pusten jos letos tako da stim nemas problema. Medjutim obrati na paznju kako ti culer radi. Navodno su neki imali problema sa velikim opterecenjem culera. Ako ti on radi kako treba onda nemoras da brines.

Srecno
[ nemysis @ 24.09.2008. 22:34 ] @
"
Citat:
Bene: Ali ne tražim tzv. "ugly fixes", laptop je bio preskup


To što sam napisao trebalo bi da se koristi u svakom Linux-u, bio instaliran na Laptopu ili Desktop PC-u. To je jednostavno stvar podešavanja. A najvažnije je naravno hlađenje i kako "sede" štekeri.

Ubuntu je malo nabudžen, probaj prvo sa raznim Live distribucijama pa koja ti se dopadne.

Meni na Deskop PC temperatura je sad u mirnom stanju 34 stepena, što znači temperatura sobe plus 10-11 stepena i brzina ventilatora 500 RPM.