|
[ Stefan Markic @ 13.11.2008. 16:36 ] @
[ Nedeljko @ 14.11.2008. 13:51 ] @
Mislim da ljude mrzi da citaju sve te scenarije. Ako hoces, mozes da ih prokomentarises u po dva reda, pa ce se mozda neko zainteresovati.
[ Ivan Dimkovic @ 14.11.2008. 15:55 ] @
Ja sam za sledeci scenario koji Infocrap nije pomenuo ;-)
Za jedno 20-30 godina ce industrija racunara toliko evoluirati da ce operativni sistemi biti vidno drugaciji i Microsoft ce tu odavno prestati da igra bilo kakvu znacajnu ulogu - tzv. "low level" sistemski softver ce se potpuno komodizirati i vrlo verovatno ce postojati gomila vendora koji pruzaju taj servis za minimalne pare ugradjen u pametne gadgete i terminale koji rade posao...
Pored toga, Microsoft ce biti dugo pamcen, bas kao i Ford ili Standard Oil - firme koje su u svoje vreme bile lideri u svojim industrijama a Windows ce verovatno biti izucavan kao jedan od ranih UI OS-eva u studijama IT-a.
Infoworld i njihove novinare cirase koji iz nekog razloga imaju pik na Microsoft (videti besmislen test alfa verzije Windowsa 7) ne verujem da ce pamtiti iko :)
[ djoka_l @ 14.11.2008. 15:59 ] @
Jako nezahvalna prognoza.
Da je neko pre 50 godina rekao da će IBM da zarađuje na pisaćim mašinama 0,000000001% svi bi se smejali.
[ Apatrid @ 14.11.2008. 16:08 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Za jedno 20-30 godina ce industrija racunara toliko evoluirati da ce operativni sistemi biti vidno drugaciji i Microsoft ce tu odavno prestati da igra bilo kakvu znacajnu ulogu - tzv. "low level" sistemski softver ce se potpuno komodizirati i vrlo verovatno ce postojati gomila vendora koji pruzaju taj servis za minimalne pare ugradjen u pametne gadgete i terminale koji rade posao...
Sa razlikom da ja vjerujem da će se "komodizacija" desiti mnogo prije (5 godina od danas), potpisao bez ostatka.
Trenutna kontrola koju Microsoft drži nad cijelim konceptom je neodrživa, možda više zbog pritiska korisnika nego zbog konkurencije i alternativa (vidjeti pod izranjanje standarda za dokumente). Samo "gubitak kontrole" uopšte nije "do or die" situacija za Microsoft. Ako sami sebe ne upucaju u nogu, nikakvog razloga nema da ne nastave da generišu ogromnu količinu novca.
Gejtsova priča "sve je to isto" je korektna. Google aplikacije neće ubiti "rich client" koncept, nastaviće da koegzistiraju, s tim što će se vjerovatno profilisati i potrebe koje se zadovoljavaju na jedan ili drugi način, i aplikacije/servisi koji te potrebe zadovoljavaju.
[ calimero @ 15.11.2008. 00:53 ] @
Citat: Ivan DimkovicPored toga, Microsoft ce biti dugo pamcen, bas kao i Ford ili Standard Oil - firme koje su u svoje vreme bile lideri u svojim industrijama a Windows ce verovatno biti izucavan kao jedan od ranih UI OS-eva u studijama IT-a.
funny!
"ranih" u 1991. jako smesno.
ne znam ni sta ti znaci UI - UserInterface? pa i DOS ima "lep" UI 
[ xtraya @ 15.11.2008. 11:20 ] @
Citat: ne znam ni sta ti znaci UI - UserInterface? pa i DOS ima "lep" UI
C:> fdisk dimkovic
C:> format dimkovic -s -q
:)
Mada dimkovic je tu u pravu... kako vreme prolazi, gadgetiranje je sve vece i vece...
[ Ivan Dimkovic @ 15.11.2008. 11:23 ] @
Citat: calimero
"ranih" u 1991. jako smesno.
Windows 1.0 je izasao 1985-te godine :)
Ranih ili ne, Windows je preko 20 godina najuticajniji GUI operativni sitem - i zbog toga ce gotovo sigurno biti u udzbenicima CS-a/IT-a dugo posle prestanka bitnosti Windows-a :)
Biti najuspesniji je vaznije od biti prvi ;-)
[ xtraya @ 15.11.2008. 12:04 ] @
hihi koka or jaje story :)
[ Take 5 @ 15.11.2008. 22:21 ] @
^ Teorija evolucije je odavno dokazala da je jaje starije od bilo koje ptice (pa i od koke), mozda su zbog toga pre neku godinu hteli da je proteraju iz srpskih skola...
;)
[ calimero @ 16.11.2008. 02:21 ] @
nema sta koka ili jaje! ;) M$-u je trebalo punih 7 godina da isporuci iole upotrebljivu verziju GUI-a (uz *krađu* coda za QuickTime od Apple-a link)!!
a o tome da je M$ imao pristup Mac-u dok je razvijao Excel za Mac nećemo sad ni pričati ... http://www.folklore.org/
M$ je najveća kočnica napretka ITa i to je jako lepo dokumentova i što više vreme prolazi to se sve jasnije vidi ;)
[ Nedeljko @ 17.11.2008. 11:13 ] @
Samo da primetim nesto. Ivan je zauzeo stav koji polazi od toga da vise nema previse prostora za inovacije na polju OS-eva, i da ce se to polje zasititi. Medjutim, primetite da cak i danas ima inovacija na polju editora, koliko god editor bio jednostavna aplikacija.
[ windows_zakon @ 17.11.2008. 12:10 ] @
Citat: Ivan Dimkovic:
Ranih ili ne, Windows je preko 20 godina najuticajniji GUI operativni sitem - i zbog toga ce gotovo sigurno biti u udzbenicima CS-a/IT-a dugo posle prestanka bitnosti Windows-a :)
Biti najuspesniji je vaznije od biti prvi ;-)
Da. Mozda prije nego sto propadnu, open sorsuju kod kao zadnji trzaj, pokusaj, da ce se vratit u zivot, a onda ce u udzbenicima davati primjere iz tog koda, s naslovom teme: "kako napisati najvece g**** od softvera ikad".
[ calimero @ 17.11.2008. 12:22 ] @
Citat: windows_zakon: Da. Mozda prije nego sto propadnu, open sorsuju kod kao zadnji trzaj, pokusaj, da ce se vratit u zivot, a onda ce u udzbenicima davati primjere iz tog koda, s naslovom teme: "kako napisati najvece g**** od softvera ikad".
lol !!! say no more, say no more! :D :D :D
[ Ivan Dimkovic @ 17.11.2008. 12:27 ] @
Citat:
Da. Mozda prije nego sto propadnu, open sorsuju kod kao zadnji trzaj, pokusaj, da ce se vratit u zivot, a onda ce u udzbenicima davati primjere iz tog koda, s naslovom teme: "kako napisati najvece g**** od softvera ikad".
Tesko, mislim da prvo mesto crap-koda definitivno zauzima Debian-ov generator slucajnih brojeva koji je generisao provaljive SSH lozinke skoro 2 godine ;-)
[ Nedeljko @ 17.11.2008. 12:46 ] @
Citat: windows_zakon: Da. Mozda prije nego sto propadnu, open sorsuju kod kao zadnji trzaj, pokusaj, da ce se vratit u zivot, a onda ce u udzbenicima davati primjere iz tog koda, s naslovom teme: "kako napisati najvece g**** od softvera ikad".
Mozes ti to mnogo bolje.
[ nemysis @ 20.11.2008. 00:36 ] @
Kao prvo postojao je Unix mnogo pre bilo kog DOS-a i Windows-a i činjenica je da je MS$ svuda gde je mogao krao ideje.
Od IBM-a, Apple-a, Unix-a, sad kupuje OpenSource programe i zatvara ih. Sramota.
O Digimonu će da se uči u knjigama za 20 godina. Da ne puknem od smeha.
Digimon i njegovu koncepciju poslovanja treba zabraniti i sakcionisati. To je već delimično i uradila Evropska Unija.
MS$ je već plaćao kazne zato što je isporučivao programe uz Digimon koji nisu sastavni njegov deo, da bi oslabio konkurenciju. Primer Internet Explorer protiv Firefox-a.
[ Apatrid @ 20.11.2008. 06:23 ] @
Citat: Nedeljko: Samo da primetim nesto. Ivan je zauzeo stav koji polazi od toga da vise nema previse prostora za inovacije na polju OS-eva, i da ce se to polje zasititi. Medjutim, primetite da cak i danas ima inovacija na polju editora, koliko god editor bio jednostavna aplikacija.
Ja njegovo pisanje nijesam tako shvatio. Rekao je da ce doci do "komodizacije", a to ne znaci da inovacija prestaje, vec da cijela oblast postaje trziste na kome se operise sa veoma malim profitom. Prodavati editor danas i nije tako unosno zanimanje.
A Misrosoft-ova kuknjava da OSS "ubija inovaciju" je, dakako, cist FUD. ;)
[ Stefan Markic @ 20.11.2008. 20:07 ] @
Citat: nemysis: MS$ je već plaćao kazne zato što je isporučivao programe uz Digimon koji nisu sastavni njegov deo, da bi oslabio konkurenciju. Primer Internet Explorer protiv Firefox-a.
IE se pojavio 1995. a FF 2004. Bezveze je reci "da bi oslabio konkurenciju", kad je ovaj stariji od FF-a samo 9 godina. :-) Stizao je IE uz sistem mnogo pre nego sto se FF pojavio. Mislim, sta sad kad je pusten FF na trziste? Sad Microsoft treba da povuce svoj IE, odnosno da ga ne isporucuje uz sistem. :-) lol
Inace, sto se sudskih sporova tice, nikada nije bilo "IE vs FF" slucajeva, vec "Opera vs IE", a Microsoft nikada nije platio nikakvu kaznu zbog IE-a. ;-)
[ nemysis @ 20.11.2008. 21:26 ] @
A šta je bilo sa Media Player-om?
[ calimero @ 21.11.2008. 00:34 ] @
Citat: Stefan Markic: IE se pojavio 1995. a FF 2004. Bezveze je reci "da bi oslabio konkurenciju", kad je ovaj stariji od FF-a samo 9 godina. :-) Stizao je IE uz sistem mnogo pre nego sto se FF pojavio. Mislim, sta sad kad je pusten FF na trziste? Sad Microsoft treba da povuce svoj IE, odnosno da ga ne isporucuje uz sistem. :-) lol
Inace, sto se sudskih sporova tice, nikada nije bilo "IE vs FF" slucajeva, vec "Opera vs IE", a Microsoft nikada nije platio nikakvu kaznu zbog IE-a. ;-)
ti si ozbiljan? ni toliko ne poznajes blizu istoriju racunara?
hint: "netscape" ;)
[ Stefan Markic @ 21.11.2008. 16:47 ] @
Citat: nemysis: A šta je bilo sa Media Player-om?
Da, tu je bilo sporova.
Da, znam sta je Microsoft uradio Netscape-u, ali to ne menja cinjenicu da je bezveze reci "da bi oslabio konkurenciju", jer je formalno IE mnogo duze u igri od FF-a.
[ Ivan Dimkovic @ 21.11.2008. 17:10 ] @
Citat: nemysis
A šta je bilo sa Media Player-om?
Nije bilo nista - na zahtev jedne pilicarske kompanije (Real Networks) je EU sud dosudio da Microsoft mora da svoj OS nudi i bez media playera u EU... takozvani "N edition" i tu verziju ne kupuje niko, ali eto... SKU postoji, ako toliko ne volis Media Player ili ga ne zelis jednostavno, mozes kupiti N ediciju :)
Potpuno je suludo da u danasnje vreme desktop OS ne dolazi sa media playerom, doduse Microsoft bi svakako trebao da ubaci mogucnost da se izbaci Media Player tokom instalacije (sto ce se i desiti sa Windows 7-micom verovatno). Takodje, danas se od media playera ocekuje da bude dzabe.
Inace, glavni argument protiv inkluzije media playera je mogucnost prosirenja monopola na content polje.. .Zato Microsoft i izlazi iz te content/DRM price polako (nude i dalje tehnologiju, ali sa daleko manje pompe i aktivnog marketinga) a takodje ubacuju i ne-MS tehnologije (Windows 7 ce moci da pusta i MPEG-4 / DivX / XVid kao i MPEG-4 AAC audio) - tako da EU nece moci da ih okrivi za "zloupotrebu monopola".
Sve to je bilo nekompatibilno sa originalnim idejama Real Networks-a koji su uvaljivali ljudima svoj ogavni player pun adware-a i pokusavali da izvuku pare za "Real Player Gold" ili kako se vec zvalo... Suludo.
Ista prica vazi i za Opera browser - likovi su prodavali svoj PC browser do skoro. Mislim... ocekujemo da se autori fajl menadzera i tekst editora takodje pobune jer im je Microsoft unistio biznis pakovanjem Explorera i Wordpad-a u Windows ;-)
[ calimero @ 21.11.2008. 20:40 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Inace, glavni argument protiv inkluzije media playera je mogucnost prosirenja monopola na content polje.. .Zato Microsoft i izlazi iz te content/DRM price polako (nude i dalje tehnologiju, ali sa daleko manje pompe i aktivnog marketinga) a takodje ubacuju i ne-MS tehnologije (Windows 7 ce moci da pusta i MPEG-4 / DivX / XVid kao i MPEG-4 AAC audio) - tako da EU nece moci da ih okrivi za "zloupotrebu monopola".
kako ti samo znas da lepo upakujes "istinu" lol!
M$ je pukao sa celim svojim "content/DRM/PlayForSure/Zune/MSN Music Store" konceptom i ne izlazi iz price zbog monopola kad se do skora trudio da proturi taj svoj, prethodno pomenuti, content/DRM paket.
(+ tuzio Apple jer neće da ugradi podršku za WMA/WMV u iPod  )
Citat: Stefan Markic: Da, znam sta je Microsoft uradio Netscape-u, ali to ne menja cinjenicu da je bezveze reci "da bi oslabio konkurenciju", jer je formalno IE mnogo duze u igri od FF-a.
ono sto je rekao nemysis: "MS$ je već plaćao kazne zato što je isporučivao programe uz Digimon koji nisu sastavni njegov deo, da bi oslabio konkurenciju." stoji, dao je samo los primer sa FireFoxom...
[ Ivan Dimkovic @ 21.11.2008. 21:01 ] @
Citat: calimero
kako ti samo znas da lepo upakujes "istinu" lol!
M$ je pukao sa celim svojim "content/DRM/PlayForSure/Zune/MSN Music Store" konceptom i ne izlazi iz price zbog monopola kad se do skora trudio da proturi taj svoj, prethodno pomenuti, content/DRM paket.
Hm, ja se potpuno slazem sa tobom u vezi pucanja Microsoftovog DRM+Zune koncepta, doduse mislim da je svaki muzicki DRM osudjen na propast i da je DRM-free muzika jedini, na duze staze, nacin dostavljanja koji ce opstati.
Mada vidis, ljudi jednostavno ugrabe ono sto valja i ako to radi lepo posao, moze da bude totalni pobednik na duze staze.
iTunes + iPod je genijalna kombinacija koja radi posao, a pritom je ipod jako dobar uredjaj = Apple ima i vrlo dugo ce imati monopol i najveci market share. To sto je iTunes+iPod cisti 100% vertikalno-integrisani monopol nikoga nije briga, osim neke advokate i Microsoft ;-)
Isto vazi i za Windows - bar u proteklih 20-tak god.
[ Stefan Markic @ 22.11.2008. 03:09 ] @
Citat: calimero: ono sto je rekao nemysis: "MS$ je već plaćao kazne zato što je isporučivao programe uz Digimon koji nisu sastavni njegov deo, da bi oslabio konkurenciju." stoji, dao je samo los primer sa FireFoxom...
Err... da... To sam vec rekao. ;)
[ Nedeljko @ 24.11.2008. 13:52 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Ista prica vazi i za Opera browser - likovi su prodavali svoj PC browser do skoro. Mislim... ocekujemo da se autori fajl menadzera i tekst editora takodje pobune jer im je Microsoft unistio biznis pakovanjem Explorera i Wordpad-a u Windows ;-)
Dobro sad, Wordpad jeste i editor (moze da cepa ASCII, bas kao i MS Word), ali je to ipak mali tekst procesor, a ne editor. Editor je Notepad.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|