[ cozmo_im @ 01.12.2008. 10:35 ] @
http://www.dpreview.com/news/0812/081201nikond3x.asp

Price:

• $7999
• €7728
• £5499

Halo Bing, zanimaju li te dva bubrega? Cijena prava sitnica!

Razumem da je ovo mozda ultimejt studijska masina, ali precera ga Nikon ovog puta. Sve su specifikacije lepe i krasne, ali platis jedan dobis 3 komada 5D MKII...

Doduse semplovi su ono, kao, svemir nad svemirima, no svejedno, 8000 eurica, cijena nekih novih automobila...
[ StORM48 @ 01.12.2008. 10:45 ] @
Da, isto sam konstatovao na jednom drugom mestu.

C/N se ponašaju kartelski. Nikon nije spustio cenu (iako realno ima oho-ho prostora za to, obzirom na tehnički minorne, kozmetičke razlike u odnosu na osnovni D3), čime je i Canonu omogućio da zadrži istu cenu 1Ds serije.

Smrdine. No, može im se, kada nema nikog sposobnog da napravi nešto bolje, tako da dvojac i dalje vlada.

Što se specifikacija tiče, ponoviću i ovde. Strašno mi se sviđa ovo:
Citat:
-Lets you shoot up to approx. 4,400 frames on a single battery charge

...osim ako nije neka greška.

ALI, raspon ISO vrednosti prosto nije konkurentan, ako je tačno naveden.

Pozdrav
[ cozmo_im @ 01.12.2008. 10:55 ] @
Ocigledno je da im se moze, bez obzira na sve navodne "krize", da targetiraju odredjenu grupu korisnika.

I da je sigurno tu pao neki dogovor sa Canonom, Sonyjem... vi nama ovaj segment, mi vama onaj, bla bla...
[ AMomcil @ 01.12.2008. 12:00 ] @
Baš kao što Storm reče - treba uporediti cenu sa D3 modelom, senzor je najveća razlika. Iako ima 2x više piksela cena D3x senzora neće biti mnogo veća u proizvodnji od onog sa D3. Hajd nek je 1000$ skuplji - novi senzor, više škarta, proces, ekskluziva, itd. Ali 3000$!

Interesantno je da su sada konačno Canon i Nikon "1 na 1" u Pro segmentu - 1Ds3 vs D3x. I odmah su odrezali i istu cenu. Doduše, kome ne treba vrhunska robustnost, a ipak vrhunski kvalitet fotki, može lepo da bira - 5D2, D700, A900.
[ cozmo_im @ 01.12.2008. 15:49 ] @
Semplovi su odlicni. 24-70 f 2.8 ga prati odlicno (a taj objektiv nije bas toliko skup):



Crop 100%



60mm macro:



Crop 100%:



[ ventura @ 01.12.2008. 16:39 ] @
Samo jedan moj komentar ovako sa strane.

Ko se bavi fotografijom, i profesionalac je u tom poslu (to mu je jedini izvod prihoda), njemu treba ozbiljan alat. Sa moje tačke gledišta 8000 evra za aparat je suluda cena, ali za nekoga ko živi od tog posla to ne bi trebalo da predstavlja problem. Jedan fotograf sigurno mesečno zaradi više od taksiste, i bavi se lepšim i kreativnijim poslom, a opet taksisti je normalno da svoj alat plati 10-15.000 evra koji nije ni u vrhu ponude alata za taksiste, a fotograf kuka da je mnogo da plati 8000 evra za najbolji alat koji postoji u tom svetu. Nije mi jasna logika uopšte.
[ StORM48 @ 01.12.2008. 17:26 ] @
Logika je da se menja referentna tačka.

Da pojasnim - Period smene generacija je značajno smanjen i gotovo da se može uporediti sa IT industrijom. Kao što su male razlike u realnom radu između konfiguracije koja košta 3000 od one koja košta 8000€, tako su male i razlike između aparata koji košta 3000 i onog koji košta 8000€. Tim pre što su razlike po pitanju krajnjeg produkta (fotografije) sasvim minorne, a nekad i nepostojeće. Štaviše, kod nekih aparata (1Ds MarkIII, 7000€) i 5DMarkII (2500€) kvalitet fotografije je čak na strani trostruko jeftinijeg.

Klasičan primer izvrnute logike.

Tako je i u ovom primeru. Dobar alat ne postavlja pitanje cene, ali cena itekako može biti neopravdana.

Da li bi, na primer, prihvatio da ugradnju handsfree-a i većeg rezervoara u auto (od 30000€) platiš nekih 20000€, jer si profesionalac? Siguran sam da ne bi.
E tako i fotografi - retko prihvataju tako nebulozne kombinacije, zato što se ne dobija dovoljno komoditeta da bi tolika investicija bila opravdana. Svaki profesionalac će pre investirati u vrhunske objektive ili još jedno telo.

Sasvim bi druga situacija bila kada bi BAŠ taj aparat (od 7-8k evra) bio jedini iz profesionalne klase. Međutim, ima i jeftinijih, koji su isto profesionalni, ali im fali poneka sitnica. E sad, neki bi bili spremni da sitnice propisno plate, ali ne i da budu odrani.

Ovako, zvuči kao "operacija - šišanje".

Pozdrav
[ lancia88 @ 01.12.2008. 18:09 ] @
Pozdrav,

doduse, da ne zaboravimo i one momente u kojima se posao dobija/zadrzava bas zahvaljujuci skupoj opremi, odnosno, najnovijoj, pa tako preslikano na same klase. Iako ne zvuci logicno, nije uopste redak slucaj da se o tome radi, ja toga pamtim dosta iz domena kamera i videa uopste/ Samo deklarisana oprema je znala da odnese cesto prevagu kod odlucivanja ko dobija posao a ko ne, bez obzira sto su zadaci takvi da ih se sa pola snage moze resavati.
[ vamsi @ 01.12.2008. 19:29 ] @
Ja mislim da nije samo klasi profesionalaca (oni koji zaradjuju pare od toga) potreban neki skup aparat.
Ne zaboravimo da postoje i umetnici kojima treba sto veca rezolucija da bi stampali vece formate za izlozbe, izdrzljiv aparat koji nece da stane da se odmori posle stotinjak slika za redom :) (kao moj), sa kojim mozes da pravis lepe slike i po kisi (sto bih ja mnogo voleo).
Sad, ako neko pita, koja bi ta budala dala toliko para a da ne zaradjuje, da odgovorim da bih ja, samo da ih imam :D
5DMII bi lego samo tako, jos kad bi bio totalno sealovan, eh...

Moja logika je da ljudi daju i po 1000e za televizore a nista ne zaradjuju od njega. Sluzi im samo za uzivanje, kao sto je i svima nama fotografisanje uzivanje.
[ StORM48 @ 01.12.2008. 19:52 ] @
Citat:
vamsi: Moja logika je da ljudi daju i po 1000e za televizore a nista ne zaradjuju od njega. Sluzi im samo za uzivanje, kao sto je i svima nama fotografisanje uzivanje.

Dobra logika!
Gledaću da ovo zapamtim kad neko krene da mi tupi kako "nisam normalan zato što trošim tolike pare na fotoopremu"

Pozdrav
[ vamsi @ 01.12.2008. 20:04 ] @
To uvek pali, isprobano, samo tesko prolazi kod rodjenih zena :D :D
[ lancia88 @ 01.12.2008. 22:54 ] @
Pozdrav,

eh, pa meni sve novce zaradi jedan D80, da budemo iskreni, resto je iskljucivo za svoju dusu...a resto je jos desetak uglavnom "srednjaka" DSLR-a.
Hmm, i u tome sa televizorom (televizorima) se prepoznajem kao i u mnogocemu nepomenutom, ali mi ne smeta :)
[ mmm121 @ 01.12.2008. 23:09 ] @
Mnogi kupuju mobilni od 400 eura, a za aparat je to mnogo brate.... ne razumem logiku
[ AMomcil @ 02.12.2008. 08:53 ] @
Ja nemam TV uopšte. Otišle sve pare na 70-200/4 IS :). I to realno za uživanciju, ne verujem da sam zaista iskoristio taj objektiv.

Nije sporna priča o alatu i vrednosti, jer D3x, kao recimo i Canon 1D serija, pre svega jeste alat.
Sporna je formirana cena u poređenju sa drugim alatom istog proizvođača - D3 modelom. To su praktično isti aparati, sa drugačijim senzorom. A senzor, pošto je iste veličine, ne može biti toliko skuplji, ako je uopšte skuplji.

Analogija sa taksistima - recimo da neki auto košta 25.000€ sa recimo 2.0 benzinskim motorom i da ga vole taksisti,. Onda proizvođač izbaci model sa 2.0 dizelom, koji može nešto što benzinac ne može (da više povuče recimo), ali zato neke stvari i ne (npr. maks. brzina). Sve ostalo je apsolutno isto - oprema, komfor, kvalitet, razlika samo u motorima, koji su iste kubikaže. I onda taj novi model prodaju za 40.000€. Da li to zvuči korektno?
[ cozmo_im @ 02.12.2008. 09:45 ] @
ISO 3200. Eto u cemu je razlika u odnosu na Sony... u ovome:

Kadar:



Crop 100%:



Da ne bude da je Nikon zut exexex, nije, tako je svetlo, pogledajte boju koze na cropu (savrseno) kao i boju tela aparata (100% realno)
Siva iza je savrsena.

(Nema u EXIF-u, posto je HI1)

Ali evo vam sajt:

http://www.fotoactualidad.com/...-jeff-cs-nikon-d3x-sample.html

Svejedno, cijena je da se ukakis. Makar motao i sarme.
[ dzura @ 03.12.2008. 22:36 ] @
Jedan poznati beogradski fotograf (nema potrebe da govorim koji) inace jedan od prvih vlasnika sad vec vremesnog 1DsMkII je kupio pomenutu masinu i dao gomilu para, ali je od prvog posla (dobro rece Lancia99 nekad samo oprema donese posao) otplatio preko pola ulozenog. Trebalo je raditi neke fotke za plakate, sto ce reci velika rezolucija, alternativa je bila slajd 6x6 ili pomenuti lik sa svojim 1DsMkII i eto... Uglavnom kome treba taj i kupi, prosto!
[ cozmo_im @ 04.12.2008. 07:12 ] @
Ja znam neke koji za mesec-dva mogu da otplate D3X sa sve optikom... tako da, bice kupaca...
[ StORM48 @ 04.12.2008. 11:45 ] @
To uopšte nije upitno, nego je pitanje gramzivost velikih kompanija.

Prave se i automobili od 1-2 miliona evra, satovi od par desetina, pa i stotina hiljada, razni alati koji koštaju sve pare (ko radi mreže, za koliko košta Fluke program...).

Znači, iz nekog ugla, svaka roba ima opravdanu cenu, ako se njome zarađuje veliki novac. Međutim, zamislite kada bi tako funkcionisala IT industrija (srećom ne funkcioniše!). "Posebni" laptopovi, namenjeni (na primer) brokerima, bili bi naplaćivani najmanje pola miliona evra, jer yebiga, broker obrće velike pare, pa će mu "kvalitetniji stisak na enter" doneti više zarade. I njemu je to alat.

Jes', al' kad bismo se gađali tramvajima...

U redu je da kvalitetan alat košta više nego običan. Ali ako mene u proizvodnji nešto košta 1300€, bezobrazno je, ali IPAK prihvatljivo, da to na tržištu košta 2000€. E sad, ako me nešto drugo košta 2500€, malo je reći da je ultra-drsko za to tražiti (recimo baš) 8000€.

No dobro, to tako ide i tu se ništa ne može. Svi su usvojili taj način tržišnog nastupa i sve dok se ne umešaju moćniji od njih samih, situacija se neće promeniti.
Na sreću, potencijala za promenu ima... samo da se dovoljno moćni sete, kako sa ovog tržišta nisu uzeli pristojne pare.

Sony se polako izdiže (a i treba), čekamo još Samsung.

Pozdrav
[ cozmo_im @ 04.12.2008. 11:52 ] @
Pa evo recimo koji ce fotografi kupiti D3X, garantovano. Zato za Nikona nema zime.

http://www.profoto-usa.com/news/press/pro8-leibovitz.asp

Mozemo ih pljuvati do sutra, ali oni furaju tu pricu i cao. Vi, mali korisnici, eto vam to i to, imate entry-level seriju, imate semi-pro (advanced amateur) seriju za prihvatljive novce i sto se bunite...

Moze im se, a i mocice im se
[ NShappy @ 04.12.2008. 12:28 ] @
Pogledajte recimo ovaj uređaj: https://www.energy-portal.siem...al-04/home?prodname=KN03010401

Cene se u zavisnosti od konfiguracije kreću u desetinama hiljada evra. Između 20000 i 40000. A kada ga otvorite da predžamperišete strujne ulaze recimo, vidite unutra delove (i to standardne i svima dostupne) u ukupnoj vrednosti ojha ispod hiljadu evra. Kada ih nabavljate masovno, još manje. Aj' možda su military komponente pa nek bude 2000 samo za delove.

A ovo: http://www.omicron.at/en/produ...sting-calibration/cmc-256plus/ mislim da smo platili oko 60000eur. Delovi unutra, oko 500eur na veće količine.

Neki uređaj što je specijalizovanije namene je skuplji. Fluke univerzalni instrumenti su relativno skupi. Fluke specijalni instrumenti su užasno skupi. A ovi gore navedeni su još specijalizovaniji i još skuplji.

Da postoje računari samo za brokere (da oni imaju neke tehničke zahteve koje ne mogu da obave "univerzalni" računari) koštali bi isto x10^4 evra. Pošto su računari univerzalne mašine koje mogu da rade svašta, masovno se proizvode, pravi ih ko 'oće pa i imaju popularnu cenu. Ali ako zatražite neki (hardverski) specijalizovani računar, računajte na minimum petocifrene iznose.

Velike komanije imaju kojekakve stručnjake koji nakon dubokih analiza tržišta rade složene proračune (ne bih se začudio da su to komplikovani višedimenzionalni računi) kojima dobijaju višedimenzonalne grafikone koji opet pokazuju predviđenu zaradu u dužem vremenskom periodu. I tu se traže pikovi zarade. (Uf al' sam se izrazio...)
[ StORM48 @ 04.12.2008. 13:05 ] @
Uh bre... upustili smo se u velike umne dubioze

U svakom slučaju, ova problematika ni izdaleka nije vezana samo za Nikon. Pa do skora je "monopol na najveću cenu" držao upravo Canon, a Nikon im je sada samo omogućio da drsko drže cenu 1Ds tu gde jeste, što je nebulozno, jer je taj isti 1Ds već jako dugo na tržištu.

Komparacija sa serverima i ostalim usko-specijalizovanim mašinama ne pije vodu, jer u tu grupu foto uređaja spadaju MF i LF mašine, sa pripadajućom optikom.
D3x, baš kao ni 1Ds NIJE ni izdaleka tolika ekskluziva. Posebno što ne postoji JEDNO PARČE HARDVERA, koje će nakon godinu dana tavorenja na tržištu zadržati istu cenu. Prosto - ne postoji.

No dobro, ponavaljam i ovde i na drugim mestima, živim za dan kad će se Samsung setiti da na fototržištu nije ćapio nimalo i nije nikog uništio. To će kanda biti vrlo zanimljivo za gledati... k'o španske serije*.

Pozdrav

* ne gledam španske serije!
[ AMomcil @ 05.12.2008. 09:17 ] @
Samsung senzor kod K20D je već potpuno konkurentan, sjajno za prvenac. Najviše me čudi što nisu kupili Pentax do sada (kao Sony Minoltu), i dalje izgleda opipavaju tržište.
[ cozmo_im @ 07.12.2008. 13:35 ] @
Znaci valjao sam se od smeha:))))))))))))))))))))))

http://au.youtube.com/watch?v=tnwf2RShNV0
[ priest77 @ 07.12.2008. 14:12 ] @
Ja sam tu varijantu video ranije sa izborima:
http://au.youtube.com/watch?v=d8N4Os_Bo7E
[ StORM48 @ 07.12.2008. 15:53 ] @
Hahahahahaha, valjao sam se, takođe! :D

Ta sekvenca filma je najviše upotrebljavana za sve tržišne gafove velikih kompanija.
Ne kažem da je D3x gaf (naprotiv), ali već smo pričali o ceni i sada se potvrđuje da ne misle samo Srbi tako o ceni ;)

Pozdrav
[ priest77 @ 22.02.2009. 07:51 ] @
Izasao je test Nikon D3X na dpreview gde se jako dobro pokazao, ako zanemarimo cenu ovaj aparat danas ima jako malo konkurencije.
http://www.dpreview.com/reviews/nikond3x/
[ StORM48 @ 22.02.2009. 15:34 ] @
Cena smeta svima, bez obzira što neki kažu da "za one kojima treba, cena nije problem, niti je ikad bila".
Tačno je to, ali ne vidim šta na njemu košta 8k, kao što ne vidim ni šta na 1Ds košta 7k i tada, kada je promovisan, a posebno sada?

Već sam na jednom drugom mestu pomenuo, pa da ponovim i ovde. Test me nervira samo toliko što nema direktnog poređenja sa 5DMarkII, bez obzira što su u pitanju babe i žabe. Uostalom, A900 je smešan u odnosu na D3x, pa je ipak tu.

Al' dobro, nelogičnosti su sastavni deo testova sa DPR-a.

Što se aparata tiče, moram reći da je ovo prvi pravi ultimativni alat iz Nikona. Bilo je pokušaja i ranije, ali - budimo realni, D3 nikad nije mogao da se uhvati u koštac sa 1Ds telima, tako da je bio klasa za sebe - nedovoljne rezolucije u borbi sa 1Ds, ali fantastičnog dizajna i izrade, po čemu je prvi koji uspešno parira 1D telima.

D3x je već pravo osveženje, koje će (nadam se) podstaknuti i druge proizvođače da malo zapnu i pokažu zube, na radost tržišta.

Pozdrav
[ Nebojsa Milanovic @ 22.02.2009. 15:41 ] @
Ako ostavimo sa strane Canon/Nikon pripadnosti, mislim da ćemo se svi složiti da je Nikon strašno napredovao (naravno, i nezavisno od D3x).

Ako je neko pratio, neka se seti situacije od pre nekoliko godina, u vrema kada je aktuelan model u srednjoj klasi bio D100. Verujem da tada niko nije mogao da pretpostavi da će od nekoga ko je tada tragao za slamkom spasa (D70), da dođe do ovog nivoa.
[ StORM48 @ 22.02.2009. 15:50 ] @
Da, slažem se.
Još samo da zamene D300 nekim novim D400, pa da zaokruže gamu tela sa dobrim IQ-om u svim uslovima.

Pozdrav