[ kan042 @ 04.03.2009. 23:58 ] @
Htio bi prijatelju napraviti malo pojačalo za el. gitaru pa ako neko ima prikladnu shemu. Gitara je akustična i stavio bi "magnet" u nju a napajanje bi bilo iz baterije 12V. Možda nešto sa TDA ili tranzistorsko, 10 - 20W. Sve će biti skupa spakovano pa može i preporuka za neki zvučnik. Da li je prikladan neki zvučnik za auto?
[ dule6491 @ 05.03.2009. 08:08 ] @
Ne mogu a da ne pitam cemu to? Koliko ce trajati ta baterija,ne dugo... Hteo sam i ja da pravim neke takve zezancije na baterija,ali to je jednostavno nemoguce,baterije se potrose dok si reko keks.. A,zvucnik za auto? Pa zar ne postoje posebni zvucnici za gitare? Ko zna kako bi to zvucalo sa auto zvucnikom...
[ ajdeBre @ 05.03.2009. 09:07 ] @
Pretpostavljam da je to za uličnu svirku, i da si mislio na napajanje iz akumulatora? Ako je tako, vidi npr. TDA1516 ili TDA1519. Što se tiče zvučnika, ne znam šta da ti kažem - možda neki SAL...
[ kan042 @ 05.03.2009. 12:12 ] @
Da predviđen je akumulator 12V, manji radi nošenja. Pojačalo bi poslužilo za nastupe, u zatvorenom, i eventualno vježbanje. Ima više tih TDA u tom rangu snage i napona napajanja a pitanje se više odnosilo na prilagođenost za gitaru tj. pick-up koji se umeće u akustičnu gitaru. Da li je neko od tih kola TDA2003, TDA2005, TDA2030, ... pogodno za tu namjenu, kakvo bi pretpojačalo ili samo tonska kontrola trebala ispred, to bi otprilike bilo to što me zanima. Jednom, negdje sam i naletio na shemu za takvo pojačalo ali nisam je sačuvao niti sam je ponovo pronašao. Zvučnika kod nas i nema neki izbor a stavio bih neki manjih dimenzija. Svirka će biti umjerena pa mislim da ni zvučnik neće trpiti previše.
[ zeoN_Rider @ 05.03.2009. 12:17 ] @
Citat:
kan042:  Pojačalo bi poslužilo za nastupe, u zatvorenom, i eventualno vježbanje.



Čemu onda baterijsko napajanje??????

Pozdrav zeoN_Rider
[ ajdeBre @ 05.03.2009. 13:07 ] @
Malo je, hm, bzv. da u zatvorenom prostoru (gde verovatno ima priključaka za 220V) koristi akumulator. Manji radi nošenja? Trafo je ipak manji i lakši.
TDA 2003 je slab (3W), 2005 u mostu daje negde do 15W, a 2030 na 12V daje 6-7W. Čini mi se da je bolje da napraviš pojačalo sa napajanjem iz 220V npr. sa TDA2040, iz koga izvlačiš nekih 20W na 32V. Batali taj akumulator, ako se pojačalo neće koristiti na ulici.



Edit:

Na http://www.ads784.blogfa.com/post-72.aspx imaš šemu za gitarsko pretpojačalo sa bojom i hi/lo ulazima, pa vidi da li ti odgovara.
[ kan042 @ 05.03.2009. 13:13 ] @
Eh, čemu tolika pitanja? Nadam se ipak da imaju neku svrhu i da su radi kvalitetnijeg odgovora. Iskreno ne znam. Prijatelj me je zamolio za njegovu kćerkicu, tražio je baš prijenosno, sa napajanjem iz baterije 12V, ništa extra. Gdje i kako nastupa, ja ne znam ali vjerujem da nije napamet baš to tražio. Gdje postoje uvjeti, lako je dodati i napajanje iz mreže a ako baš ne može iz baterije onda ću skupa staviti i napajanje. Vjerovatno ću nešto probati sa ovim TDA2XXX, koje već nađem, ali htio sam ipak da vidim ako je neko već radio takvo nešto ili ima koristan savjet.
[ kan042 @ 05.03.2009. 13:32 ] @
@ajdeBre da, svi ste upravu što se tiče napajanja ali tako je, možda je ipak predvidio i sviranje vani. Opet ako to ne može i nije dobro, dajte neku shemicu sa napajanjem iz mreže. U svakom slučaju izbor je onda veći ali opet ne bih išao previše sa snagom jer će onda sve to ispasti preskupo. Neke sheme koje sam našao su bile za prejaka pojačala ili komplikovane pa sam ih odbacio.
[ zeoN_Rider @ 05.03.2009. 13:49 ] @
Jeftinije ti je da kupiš gotov ispravljač, toga bar ima.

12V DC/2A, sasvim dovoljno za taj takav pojačavač.

Pozdrav zeoN_Rider
[ peca26000 @ 05.03.2009. 15:33 ] @
Najbolje TDA2003 zato sto malo trosi na 12V a ostalo previse trosi baterije . To pojacalo je vise nego dovoljno samo je zvucnik najbitniji i predpojacalo .
Moja preporuka prvo zvucnik gitarski eminens ,pa ga spoji na najslabije ispod 3W i iznenadices se koliko je to sasvim dovoljno . SAL zaboravite za gitaru ,pogotovo bas zvucnike ...
[ michabass @ 05.03.2009. 18:31 ] @
Pa ako baš mora da bude na baterije moj ti savet:

1) za izlazni stepen 2xTDA2003 u bridge varijanti 15-20W?
http://www.circuits-lab.com/?p=521

2) Napajanje iz mreže 220v~ sa opcijom za akumulatorsko napajanje za 12V= preko džeka i preklopnika nekog... da može da bira

3) Zvučnik neki gitarski ili razglasni srednjak, može i ovalni iz starih radio prijemnika lampaških i slično ili hi-fi srednjak sa trubicom:
http://www.audiogoedkoop.nl/monacor-sp130x8-p-39082.html
pozzzz
[ kan042 @ 06.03.2009. 16:09 ] @
Hvala svima na dosadašnjim odgovorima. Očigledno je napajanje iz baterije najviše ograničavalo mogućnosti pa je i prijatelj sad prihvatio da napajanje bude isključivo iz mreže. Odlučio sam da se malo poigram sa ovim pa ću napraviti jedno pojačalo da ima oba napajanja (TDA2003 prema michabassu) i nešto malo jače sa ispravljačem. TDA2003 trenutno nema kupiti pa ću potražiti u chipoteci kad bude prilika. Kako u familiji ima nekoliko djece koji sviruckaju (neloše) gitaru razmišljam da napravim i nešto ozbiljnije. Trenutno je u igri Lead Master od 10XB i 100W Guitar Amplifier Mk II od Rod Elliotta koje je naveo ajdeBre. Još tražim pa možda bude i neka druga kombinacija. Naletio sam i na ovo pojačalce i jednostavno moram da ga sklopim i probam. http://www.redcircuits.com/Page96.htm
Za ostalo, možda i najveći problem će mi biti zvučnik. Tražiću baš gitarski zvučnik ali će se realizacija sigurno odužiti.
Ako ima još prijedloga i savjeta slobodno pišite.
Pozdrav
[ kan042 @ 07.03.2009. 16:49 ] @
Ups, greška u koracima. Gitara kod prijatelja ima plastične žice pa magnet otpada. Mislim da sad stavim mali mikrofon (od PC-a) na rezonatni otvor. Da li će takav biti dobar ili i tu ima bitnih razlika pa treba drugačiji? Šta je sad sa pojačalom, da li otpadaju neke gitarske kombinacije i faktički mi sad treba pojačalo za mikrofon?
[ ajdeBre @ 07.03.2009. 18:24 ] @
Pa, za mikrofon ti treba mikrofonski pretpojačavač...vidi ovo u prilogu, ima i mikrofonski i gitarski ulaz.
[ zeoN_Rider @ 07.03.2009. 18:53 ] @
Prostiji a kvalitetniji predpojačavač/pojačavač nisam do sad video!

Svaka čast, mislim da ovo svako može da sa malo novca napravi.

Pozdrav zeoN_Rider
[ kan042 @ 07.03.2009. 19:00 ] @
Svaka čast, ovo mi izgleda baš super. Kasnije ću malo bolje pogledati, sad moram dalje. Malca sam upravo pustio, radi na 7V (nije baterija), signal sa PC-a i dobro se "dere". Probaću večeras baterija + razni izvori. Za mikrofon izgleda ipak nema dovoljnu osjetljivost.

Pozdrav
[ ajdeBre @ 07.03.2009. 20:34 ] @
Samo, ja bih ipak stavio veći hladnjak, a umesto trimera za gain bih stavio potenciometar, ali to zahteva da sam uradiš PCB...
[ peca26000 @ 07.03.2009. 21:22 ] @
Kad mi treba nesto za mikrofon ja ovo koristim . Ovo je moje delo na volju drugima ,upotreba je raznovrsna i veoma kvalitetno radi .
Pozdrav
[ kan042 @ 29.03.2009. 14:34 ] @
Evo da malo osvježim temu. Isprobavam razne sheme i prikupljam elemente. Za Guitar Practice Amp koji je predložio ajdeBre sam prikupio dijelove i napravio pločicu. Ovih dana ću nabaviti zvučnik a nadam se i trafo. Uzgred šta mislite o ovim zvučnicima? http://www.audio-team.com/Default.aspx?ID=1350 i http://www.audio-team.com/Default.aspx?ID=1351
Još nisam uspio da riješim mikrofonsko pretpojačalo tj. nijedno mi nije dalo zadovoljavajuće rezultate. Puno mikrofonije ako pojačam i dosta izobličenja. Ukupno 3 sam napravio a jedno od njih je od peca26000. Sumnjam da vjerovatno nije do njih ali imam premalo vremena da eksperimentiram pa ide tako sporo.
Počeo sam da kompletiram i pretpojačalo Lead Pro. Kako 10XB nije ponudio i pločicu za njega, molio bih bar komentar i smjernice za ovu koju sam pokušavam da uradim. Ne znam ni da li sam potove dobro postavio i da li treba zamijeniti pinove.
[ dule6491 @ 29.03.2009. 19:23 ] @
Nadam se da je ovo samo skica..?!?
[ kan042 @ 29.03.2009. 19:55 ] @
Nadam se da se nećeš više javljati sa ovako "kontruktivnim" komentarima.
[ peca26000 @ 29.03.2009. 21:08 ] @
Problem koji moze da napravi predpojacalo i boja tona !
Obrati paznju na gitarska pojacala (generalno gledano postoji svuda logaritamska karakteristika )
Kad se pogleda pojacalo za mikrofon tu je linearna boja tona !
Znaci pokusaj da se uzme logaritamska boja tona za prp. i staviti mikrofonsko prp. tad postoji problem , to izgleda kao kad bi uzeo pojacalo za klavijature i prikljucio na elektricnu gitaru , zvuk nije za normalno koriscenje !
Znaci definitivno tebi treba mikrofonsko pojacalo ! ( ne gitarsko !)

Ono moje prp. koje sam prikacio koristi se u razne svrhe ,ali je vise namenski za govor ,uz to bi sledile izmene jer su neke frekvencije slabe i mozda je to razlog mikrofonije .
Ako ga imas jos uvek napravljenog , zameni kondezator 6n8 na 47nF a otpornik 75 oma ubaci trimer od 2k i dobices tacno sta treba .
[ kan042 @ 29.03.2009. 22:16 ] @
Da, još imam sve sastavljeno i pokušaću da nađem šta je uzrok takvom ponašanju u radu. Probaću i predložene izmjene. Sve je onako više gomila žica iako sam napravio pločice pa je možda i to razlog. Sva 3 rade ali nijedno se nije pokazalo kao kvalitetno rješenje pa zato i sumnjam da je do njih. Nisam imao tu kombinaciju sa bojom tona jer sam pretpojačala priključivao direktno na neko pojačalo sa TBA810 a probaću i na nekim drugim pojačalima. Paralelno radim na više kombinacija ali sam sa vremenom totalno kratak. Nadam se da ću naučiti nešto iz svega ovog i bar nešto privesti kraju.
[ peca26000 @ 30.03.2009. 10:38 ] @
Obaveze i malo vremena ,to prvo obavi pa se onda upusti u ovo jer mozak lakse radi , to mi je iz licnog iskustva .
Palo mi na pamet da ubacis boju tona ,jer njome regulises propusni opseg .
Problem koji se javlja kod tebe je bas iz tog razloga sto nemozes neke frekvencije da ugusis koje ti pospesuju mikrofoniju .
Idi ovim redosledom prp. boja tona pa izlazno TBA810. Videces da je mnogo bolje po ubacivanju boje tona !