[ folcika1 @ 10.06.2009. 10:15 ] @
Kako resiti ove zadatke, a deca nisu ucila preko 100, u pitanju je 2. razred osnovne skole.

1. Ana je otisla kod drugarice u 14 casova. Kuci se vratila u 16 casova i 30 minuta. Koliko dugo je bila kod drugarice?
2. Biblioteka radi do 19 casova. Vera je dosla u biblioteku u 17 casova i 15 minuta. koliko Vera moze da ostane u biblioteci?

Konacni rezultat znam ali na koji nacin se ovo racuna. Drugi razred osnovne je u pitanju. Hvala ako neko moze da napise ceo postupak. Hvala.
[ Goran Rakić @ 10.06.2009. 10:44 ] @
Dopunjavanjem, kao trgovci kada vraćaju kusur. U prvom primeru, do 16h ima 2 časa i još 30 minuta do 16:30. U drugom primeru do 18h ima 45min i još jedan čas do 19:00.
[ folcika1 @ 10.06.2009. 10:51 ] @
Hvala na odgovoru. To mi je jasno, ali kako dete da izvrsi postavku zadatka i resenje (treba li sabiranje, mnozenje, oduzimanje...) to mi nije jasno. Nastupila blokada pa to ti je.
[ holononi @ 10.06.2009. 11:06 ] @
Ne čudi me što deca ne zaju da računaju do sto u drugom razredu, zato i uče. Oduzimaju se časovi od časova, minuti od minuta.

16 časova i 30 minuta
- 14 časova i 00 minuta
─────────────────
2 časa i 30 minuta
(nula do nula je nula; nula do tri je tri; četiri do šest je dva).

19 časova i 00 minuta
- 17 časova i 15 minuta
─────────────────
U ovom slučaju treba pretvoriti časove u minute, 19 časova i 00 minuta = 18 časova i 60 minuta

18 časova i 60 minuta
- 17 časova i 15 minuta
─────────────────
1 čas i 45 minuta
(pet do deset je pet, pet pišem jedan pamtim; jedan i jedan (zapamćen) su dva do šest su četiri; četiri pišem ništa ne pamtim; sedam do osam su jedan).

Još jedan način oduzimanja

60 - 15 = 60 - (10 + 5) = (60 - 10) - 5 = 50 - 5 = 45
[ folcika1 @ 10.06.2009. 11:21 ] @
Ma oni ne vrse jos uvek takve postavke, u tome je stos. Hvala na odgovorima.
[ holononi @ 10.06.2009. 11:46 ] @
U tom slučaju pokušajte bojenjem krugova. Na primer



Jedna geometrijska figura za sate a druga za minute.
[ folcika1 @ 10.06.2009. 12:05 ] @
Hvala. Uradili smo u knjizi na nacin od tvog prethodnog posta, mada oni kazu da nisu radili tipa 16h 30min - 15h 20min=x.
Ode u skolu pa kad se vrati (ako im pregleda) javljam. Hvala. Inace zadaci su prosti ali im ne objasne na koje nacine i kako da razloze sate u minute i ne kazu im kako izvrsiti postavku zadatka. Tu im je problem. Naravno do sada su uspesno sve sami postavljali ali evo oko ovog primera su blokirali (mada i kraj je skolske godine-pa i oni a i ja vise smo vec na raspustu).
Hvala jos jednom svima i veliki pozdrav.
[ holononi @ 10.06.2009. 13:22 ] @
U ovakvim zadacima dete treba da primeti da je

16 časova i 15 minuta = (15 + 1) časova i 15 minuta = 15 časova + 1 čas ii 15 minuta = 15 časova i 60 minuta i 15 minuta = 15 časova i (60 + 15) minuta = 15 časova i 75 minuta.

Sada nije teško oduzeti na primer 14 časova i 40 minuta.
[ sasajapanac @ 24.12.2013. 11:43 ] @
Mislim da sam na pravom mestu pa cu potraziti pomoc oko zadatka za drugi razred osnovne skole
i zamoliti da mi neko pomogne oko resenja.Zadatak glasi ovako

Princeza iz Bagdada krenula je u 5 casova kocijama ka palati.
Sat vremena kasnije za njom je posao Aladin,dvostruko vecom brzinom,na letecem cilimu.
Kad Aladin sustigne princezu,ko ce biti blizi palati?

Unapred hvala svima na trudu i bilo kakvoj pomoci.
[ dusans @ 24.12.2013. 11:48 ] @
Ovo nije zadatak, ovo je trik pitanje.
Razmisli malo.
[ djura63 @ 24.12.2013. 23:45 ] @
Citat:
Kad Aladin sustigne princezu,ko ce biti blizi palati?

Pa kad je sustigne bice podjednako daleko/blizu od palate
[ sasajapanac @ 25.12.2013. 16:27 ] @
Citat:
dusans:
Ovo nije zadatak, ovo je trik pitanje.
Razmisli malo.


Hvala,znam ja da je trik pitanje.Ali gospodja uciteljica trazi da se postavljanjem trika u vidu zadatka dokaze trik ili sta vec.
[ sasajapanac @ 25.12.2013. 16:31 ] @
Citat:
djura63:
Citat:
Kad Aladin sustigne princezu,ko ce biti blizi palati?

Pa kad je sustigne bice podjednako daleko/blizu od palate


I meni je poznat odgovor da su podjednako udaljeni/blizu palate kada je sustigne
ali ne znam kako da to postavim kao zadatak,jednacinu ili sta vec uciteljica trazi
da bi se obrazlozio odgovor.
Ipak hvala vam na trudi
[ berazorica @ 25.12.2013. 21:19 ] @
Nemojte učiti decu da se u matematici služe samo simbolima i matematičkim jezikom. Tačan odgovor može da se iskaže i običnim jezikom. Nema potrebe da to zvuči "metematičkije" od npr ovakvog odgovora: u trenutku kada Aladin stigne princezu oni će biti na istom mestu, tj. jednako udaljeni od palate.

Sigurno niko ne očekuje da mesto sustizanja posmatrate kao tačku A, palatu kao tačku B, pa konstatujete da je AB=AB. Druga stvar je kada se od deteta očekuje da iz teksta zadatka formuliše jednačinu, pa da onda reši jednačinu. Ovo nije takav zadatak.
[ zzzz @ 26.12.2013. 01:11 ] @
Šta je blizu ,a šta daleko?Nova godina je blizu, a prvi maj daleko.Pužu je druga strana ulice daleko,a za neke vozače je Novi Sad blizu BG.Vremensko poređenje (blizu:daleko) je sasvim ravnopravno sa dužinskim.
Djete koje kaže da je Aladin bliži je u pravu isto kao i djete koje misli da su jednako udaljeni.
[ Nedeljko @ 26.12.2013. 14:04 ] @
Ovo se može rešiti i preko sistema linearnih jednačina.

d je ukupan put do palate.
t je vreme proteklo otkako je princeza krenula, pa do susreta.
p je preostali put princezi u tom trenutku.
a je preostali put Aladinu u tom trenutku.
r je razlika p-a.
v je brzina princezinih kočija.

p=d-vt,
a=d-2v(t-1h),
p=a,
r=p-a.

Rešavanje ovog sistema se dobija

p=d-2v*1h,
a=d-2v*1h,
t=2h
r=0.

Rešenje po svim nepoznatim nije jedinstveno, ali se iz njega vidi da princeza za 1h nije smela da pređe više od pola puta i da su u trenutku susreta na istom mestu. Naravno, zadatak ne treba raditi ovako, ali ako se radi tako, ne može da se dobije ništa netačno.
[ Forzgov @ 30.12.2013. 20:44 ] @
Zašto sve to računati kad se to u zadatku ne traži?
Ako su zajedno onda su jednako udaljeni od bilo kog mesta.

I zašto se reč podjednako koristi umesto reči jednako ? (jer to nije isto)
[ Nedeljko @ 31.12.2013. 08:32 ] @
"Jednako" je isto što i "podjednako", a ovo sam napisao jer mi se učinilo da je neko napisao da se zadatak ne može rešiti pomoću sistema linearnih jednačina. Može. Dobija s eispravan rezultat, ali je nepotrebno.
[ Forzgov @ 31.12.2013. 10:21 ] @
Citat:
Nedeljko: "Jednako" je isto što i "podjednako",

Podjednako je gotovo jednako ali nije jednako!
Aproksimacija je podjednaka ili približna.



[Ovu poruku je menjao Forzgov dana 31.12.2013. u 11:39 GMT+1]
[ dusans @ 31.12.2013. 10:23 ] @
^ Od kad to?