[ Strale @ 19.11.2009. 13:01 ] @
Mozda ce izgledati gotovanski ali stvarno vise nemogu da lupam glavu. jel moze neko da mi napise kako ova 4 zadatka da uradim.



Unapred zahvalan svima koji mi pomognu!
[ maliradoznalac @ 19.11.2009. 19:44 ] @
bar uploaduj taj xls fajl kako nemora onaj ko planira da ti pomogne i da prekucava zadatke
[ Ivek33 @ 19.11.2009. 21:41 ] @
@maliradoznalac, Baš si dobro rekao ;-)

Ipak evo male pomoći

- prvi zadatak probaj poput ove formule =IF(B2="A";C2*D2*1,1;0); dakle množiš i dodaješ 10% (~1,1)
( kopiraj formulu prema dolje )
btw: Funkcija IF sadrži tri argumenta; Logički test AKO JE, i Rezultate True i False. U ovom slučaju to znači,
Prvi argument => Logički test AKO je B2=A,
Drugi argument => ako je logički test istina pomnoži ćelije C2 i D2 i pomnoži sa 1.1 ( ovo je 10%),
Treći argument => ako logički test nije istina rezultat je nula
Ovdje formula može izgledati i drugačije ako bi koristili znak zbrajanja u drugom argumentu formule

- drugi zadatak; pomnoži Iznos sa kursom =Iznos*Kurs ( ćelija*ćelija ) no vjerujem da si to znao ;-)

- treći zadatak; koristi funkciju IF ( ako je vrijednost u ćeliji u stupcu /broj bodova veća od 50/ rezultat je "PROŠAO" a ako nije rezultat je "PAO".
Vidi link za funkciju IF

btw: pogledaj ovaj link Sve funkcije u Excelu 2003 - Slikoviti primjeri vjerojatno ti može pomoći kao i ovaj sa raznim primjerima i situacijama u Excelu 2003
[ Strale @ 19.11.2009. 23:16 ] @
evo fajla http://www.2shared.com/file/9285515/9bac6729/vezba2a_2009.html
[ Strale @ 19.11.2009. 23:21 ] @
Citat:
Ivek33: @maliradoznalac, Baš si dobro rekao ;-)

Ipak evo male pomoći

- prvi zadatak probaj poput ove formule =IF(B2="A";C2*D2*1,1;0); dakle množiš i dodaješ 10% (~1,1)
( kopiraj formulu prema dolje )
btw: Funkcija IF sadrži tri argumenta; Logički test AKO JE, i Rezultate True i False. U ovom slučaju to znači,
Prvi argument => Logički test AKO je B2=A,
Drugi argument => ako je logički test istina pomnoži ćelije C2 i D2 i pomnoži sa 1.1 ( ovo je 10%),
Treći argument => ako logički test nije istina rezultat je nula
Ovdje formula može izgledati i drugačije ako bi koristili znak zbrajanja u drugom argumentu formule

- drugi zadatak; pomnoži Iznos sa kursom =Iznos*Kurs ( ćelija*ćelija ) no vjerujem da si to znao ;-)

- treći zadatak; koristi funkciju IF ( ako je vrijednost u ćeliji u stupcu /broj bodova veća od 50/ rezultat je "PROŠAO" a ako nije rezultat je "PAO".
Vidi link za funkciju IF

btw: pogledaj ovaj link Sve funkcije u Excelu 2003 - Slikoviti primjeri vjerojatno ti može pomoći kao i ovaj sa raznim primjerima i situacijama u Excelu 2003


kod drugog zadatka i ja sam isto pomislio tako ali sam mislio da mu zadam da on sam prepozna sta scim da mnozi ali izgleda da mora jedno po jedno, ipak ti hvala
[ timmy @ 20.11.2009. 06:57 ] @
@ivek33
Citat:
- drugi zadatak; pomnoži Iznos sa kursom =Iznos*Kurs ( ćelija*ćelija ) no vjerujem da si to znao ;-)


Shodno ovome. a posto nigde ne pise ni za 7. zadatak da su vrednosti u koloni klasa promenljive - ne vidim ni tu potrebu za koriscenjem funkcije IF ;-)))
Pa onda po toj logici u svim celijama mozemo pisati i izraze nad konstantama ili pak samo rezultate ;-) a u sustini nema potrebe ni za kakvim formulama ;-)))

Hocu da kazem da je ovo nepotpuno i neprecizno, a da (onaj ko hoce da pomogne ili uradi zadatak) treba da naslucuje sta je postavka zadatka.

Pozdrav
[ maliradoznalac @ 20.11.2009. 11:38 ] @
cini mi se da je ostao 4 zadatak neresen tj zadatak pod brojem 10
ja bi to najjdnostavnije uradio sa visestrukim IF

=IF(kolokvijum1<50;"NE";IF(kolokvijum2<50;"NE";IF(kolokvijum1+kolokvijum2<120;"NE";"DA")))

gde su kolokvijum1 i kolokvijum2 adrese celija u kojima se nalaze vrednosti npr B5

ako ti ovo nije jasno napisi pa da razlozimo

nego, kazi mi odakle su ti ovi zadaci?? bas me zivo zanima
[ Ivek33 @ 20.11.2009. 20:30 ] @
Citat:
timmy: Pa onda po toj logici u svim celijama mozemo pisati i izraze nad konstantama ili pak samo rezultate ;-) a u sustini nema potrebe ni za kakvim formulama
Timmy potpuno si u pravu, moglo bi se jednostavno neke stvari izračunati poput A*B.

No ja nisam htio razmišljati o postavci zadatka ( jer ne znam što je mislio onaj tko je postavljao i što želi ). Pogledao sam sliku i onako na brzaka dao smjernice rješenja zadataka. Uz to htio sam mu dati dva načina rješavanja zadatka pa sam i jedan primjer detaljizirao misleći da će možda isti primjer primjeniti i na zadatak 8. ( a to samo on zna )

Želja mi je bila da mu pomognem da razmišlja kako bi bilo moguće riješiti zadatke a ne da mu dam gotovo rješenje jer mu baš i nisam na taj način pomogao da nauči ( osim jednokratno )

pozdrav ekipi