[ Ivan Dimkovic @ 09.02.2010. 10:55 ] @
Dakle,

Htedoh nesto lepsi UI od onog Gnomskog posto nisam bas preveliki ljubitelj GNOME-a, a Linux mi treba za kompajliranje Android kernela iz zezanja... i instalrah ja Kubuntu najnoviji.

Evo slike kako to izgleda :) Svaki komentar je suvisan (pogledajte pogresan browser render - skrolujte na desno, kao i velicinu slova... valjda je ovo verzija za slepce :)

[ Sir_Oliver @ 09.02.2010. 12:53 ] @
System settings -> Appearance -> GTK+ Appearance -> Widget Style

Po default-u stoji QT Curve, stavi Clearlooks i biće OK. Btw, Kubuntu je ubacio gtk-engines-qtcurve (ili tako nešto) koji je definitivno beta quality.
[ Ivan Dimkovic @ 09.02.2010. 13:38 ] @
Ma vratih se na obican Ubuntu... jeste ruzan, ali sve sto mi treba radi :)
[ Dejan Lozanovic @ 09.02.2010. 13:53 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Ma vratih se na obican Ubuntu... jeste ruzan, ali sve sto mi treba radi :)


KDE je mislim sampion BLOAT-a na linuxu a i sire.
[ Ivan Dimkovic @ 09.02.2010. 13:56 ] @
Ma da bre...

Ja sam sinoc testirao nekoliko stvari, posto mi treba kompaktna Linux virtuelna masina za eksperimentisanje sa Androidom... Mora da bude dovoljno "kompatibilna" da mogu da instaliram VMWare Tools, java5-jdk i sl.. a opet, ne zelim bloat.

Probao sam i Ubuntu Netbook Remix najnoviji... e to je tek bloatcina, htedoh da napravim screenshot sta to startuje prilikom boot-a... GPL Vista :) Najjace sto su u poslednjoj verziji izbacili onaj desktop switcher, pa nije lako iskljuciti onaj spori teletabis UI (spori bez dobre 3D kartice).

Sve u svemu... Ubuntu je jos i najbolje resenje, jeste da me zesce iritira onaj GNOME dizajn, ali brate funkcionise sve kako treba :)

Nisam jedino probao Moblin 2.x - novi se stvarno brzo butuje na Atom masinicama, ali nisam siguran da cu lako moci da namestim sve sto mi treba za Android kernel zezanje... mozda probam za vikend.

@edit - HAHAHA jao najjaca stvar kod KUbuntu-a koju sam video, dok radi update - ima neki kao status dialog mali, koji ti kaze sta se trenutno instalira, ima neki progress bar itd... Najjaca stvar je sto se sirina tog dijaloga menja sa svakim paketom, u zavisnosti od duzine stringa HAHAHAH :) Uopste ne moze da se prati jer 5 puta u sekundi dijalog promeni sirinu i re-centrira kontrole :) Stvarno je neverovatno da ko god je pisao to nije primetio taj "feature".
[ Dejan Lozanovic @ 09.02.2010. 14:37 ] @
Gnome sa nekim default temama lici na period win 2000, mislim moze i sam gnome da se ufensera da lici kao i vista/mac osx, ali nekako ne zelim od desktopa bozicnu jelku da sve sija u raznim bojama.

Mada ako gledas nesto manji bloat probaj fedoru, deluje mi ispeglanije sa druge strane posto Red Hat je vlasnik JBoss-a jednostavno drzi do toga da ima dobru javu instaliranu uz distribuciju.
[ abyss @ 09.02.2010. 14:41 ] @
Citat:
@edit - HAHAHA jao najjaca stvar kod KUbuntu-a koju sam video, dok radi update - ima neki kao status dialog mali, koji ti kaze sta se trenutno instalira, ima neki progress bar itd... Najjaca stvar je sto se sirina tog dijaloga menja sa svakim paketom, u zavisnosti od duzine stringa HAHAHAH :) Uopste ne moze da se prati jer 5 puta u sekundi dijalog promeni sirinu i re-centrira kontrole :) Stvarno je neverovatno da ko god je pisao to nije primetio taj "feature".


Ja mislim da ti programeri pisu napamet i nikad i ne probaju sve to, radim na OpenSuse (zato sto moram), takodje KDE, neverovatno je koliko ima glupih stvari!
Kao da niko nije nikad probao kako to stvarno izgleda i radi...
[ Nedeljko @ 09.02.2010. 15:15 ] @
A tek što je na mom hardveru na novim verzijama distroa nemoguće ubediti dugmiće u džava programima (npr. eklips) da reaguju na klik!
[ deerbeer @ 09.02.2010. 15:24 ] @
Citat:

Kao da niko nije nikad probao kako to stvarno izgleda i radi...

Tako ti je to , kad jedan covek dizajnira,programira i testira u isto vreme .
Takav softver moze samo programeru koji ga je pravio da se svidi i da mu bude koristan.


[ Srđan Pavlović @ 09.02.2010. 15:32 ] @
Hehe, kao sto rekoh vec odavno KDE je jos uvek neka BETA igracka,
sredjuju ga polako, i ocekujem da ce negde do verzije 5.5 da radi kako treba :)

GNOME je super jednostavan, odma obrises gornji panel (desni kilk, delete panel),
i prebacis iz njega sve sto ti treba u donji (desni klik - add to panel) - i napravis
otprilike onako kao u windoswsu - prvo "start" dugme levo dole, onda "quicklaunch"
za nekoliko programa koje koristis i onda stavis "window list" dakle aktivni programi,
i dole desno metis sat i "sys-tray" - sto bi u gnomu bilo "notification area".

Linux Mint je recimo "shvatio" beskorisnost dva panela koji na sve prisutnijim 16:9/10
monitorima kradu ionako malu vertilaku. Bravno za Mintovce i izbacivanje gornjeg panela po defaultu! :)

Stavis neku samo lepsu temu od one default i desktop sliku - i sta ce ti vise od gnome-a.. inace, 2.28 je odlican.
[ Danijel Krmar @ 09.02.2010. 16:14 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
Ja sam sinoc testirao nekoliko stvari, posto mi treba kompaktna Linux virtuelna masina za eksperimentisanje sa Androidom... Mora da bude dovoljno "kompatibilna" da mogu da instaliram VMWare Tools, java5-jdk i sl.. a opet, ne zelim bloat.

Za kompaktne virtualne mašine je po meni najbolje koristiti JeOS (http://www.ubuntu.com/products/whatisubuntu/serveredition/jeos) i onda na njega instalirati Xfce. Mislim da manje bloata ne ide, a kompatibilan je sasvim sa VMWare-om i tools-ima.
[ Stefan Jocic @ 09.02.2010. 16:14 ] @
Da, KDE je totalno nepodnošljiv za rad, barem meni. Lično više volim gnome i xfce. A ako ti je već gnome toliko ružan instaliraj Mac4Lin !
[ Dejan Lozanovic @ 09.02.2010. 17:23 ] @
Citat:
Nedeljko: A tek što je na mom hardveru na novim verzijama distroa nemoguće ubediti dugmiće u džava programima (npr. eklips) da reaguju na klik!


E to je gnome ekipa nesto zajebala celu stvar sa novom verzijom gnome-a

GDK_NATIVE_WINDOWS=true

sa ovim exportovanim trebalo bi da radi :D
[ Dejan Lozanovic @ 09.02.2010. 17:28 ] @
Citat:
Srđan Pavlović: Hehe, kao sto rekoh vec odavno KDE je jos uvek neka BETA igracka,
sredjuju ga polako, i ocekujem da ce negde do verzije 5.5 da radi kako treba :)


Nece, oko verzije 1.x bio je spartanski, sa 2.x je bio skroz pristojan upotrebljiv stabilan/brz , 3.x postaje fancy pocinje da vuce bloat na sebi od verzija 3.3 pa na dalje, 4.x katastofa trom i nablotovan.
[ Srđan Pavlović @ 09.02.2010. 17:34 ] @
Meni je poslednja verzija, 3.5.10 bila OK, mada sam i tada vise voleo gnom.
[ component @ 09.02.2010. 17:40 ] @
U bre, ala napljuvaste KDE
Ja prešao na KDE pre dva meseca i oduševljen sam. Naravno da ima svojh bisera (npr. "feature" koji je Ivan pomenuo), ali mi je globalno gledano bolji od GNOME-a. Na mom 3 godine starom računaru radi izuzetno brzo i ne primećujem nikakav bloat. Ono što mi se najviše sviđa kod KDE-a je što bez obzira koju distribuciju da koristim KDE je isti svuda. Nema: panel gore ili dole, jedan dva panela, meni u jednoj ili tri kolone itd. A sam Plasma desktop je baš ono što meni treba: praktičan i funkcionalan.
Jedino me nervira KPackageKit! Ko li ga smisli onako konfuznog?!?
[ dany12 @ 09.02.2010. 17:55 ] @
Nikad nisam nesto preterano voleo kde,ni trojku a pogotovu sad cetvorku.Ali sa gnometom je bila ljubav na prvi pogled.I nemojte mi pricati kako je gnome ruzan,pa posetite malo gnome-look.org,to kako gnome moze da se namesti da bude lep kde moze samo da sanja.
[ Dejan Lozanovic @ 09.02.2010. 17:56 ] @
Citat:
component: U bre, ala napljuvaste KDE :)
Ja prešao na KDE pre dva meseca i oduševljen sam. Naravno da ima svojh bisera (npr. "feature" koji je Ivan pomenuo), ali mi je globalno gledano bolji od GNOME-a. Na mom 3 godine starom računaru radi izuzetno brzo i ne primećujem nikakav bloat. Ono što mi se najviše sviđa kod KDE-a je što bez obzira koju distribuciju da koristim KDE je isti svuda. Nema: panel gore ili dole, jedan dva panela, meni u jednoj ili tri kolone itd. A sam Plasma desktop je baš ono što meni treba: praktičan i funkcionalan.
Jedino me nervira KPackageKit! Ko li ga smisli onako konfuznog?!?


Ja se jos uvek sa tugom secam ranijih verzija kad je to super radilo. Sad je pretrpan. Mozda je minimalisticki sto cu reci ali na masini sa 4 gb rama, gnome sve zajedno sa ostalim servisima na mojoj desktop masini uzme 280mb.
[ component @ 09.02.2010. 18:11 ] @
Pa dobro... meni trenutno na 2GB rama zauzme nešto ispod 500MB (sa svim widgetima, chat, IRC, Torrent klijentima, feedreader, bluetooth... i to sve nakon 3 dana uptime-a). Nakon prvog restarta pogledaću koliko zaista zauzima nakon dizanja sistema. Na mašini sa 512 MB mi zauzme oko 256MB. Mislim da samo zauzeće memorije ne govori baš puno o "bloatovanosti" sistema.
Trojku sam probao davno, tako da se ne sećam. Znam samo da mi se mnogo više sviđa napredak KDE-a u odnosu na GNOME i iz verzije u verziju primećujem sve manje bagova. Nadam se da će ga uskoro sve više distribucija prihvatiti kao glavni desktop.

O poređenju koji je lepši, ne vredi raspravljati pošto je to stvar ukusa, ali KDE je svakako bogatije i savremenije okruženje.
[ jablan @ 09.02.2010. 18:32 ] @
@Dimković:

Ubuntu netbook remix (odnosno netbook launcher i varijanta sa automatskom maksimizacijom) je stvar koja me je u poslednjih par godina najprijatnije iznenadila na Linuksu. Ne znam koji je MS-ov igrač za skučeni screen estate na netbookovima, ali UNR je definitivno učinio moj eeePC upotrebljivim (znači najgora Intelova integruša). Bilo je problema sa performansama u ranijim verzijama, ali su posle to opravili.
[ Nolberto @ 09.02.2010. 18:42 ] @
Auuuu, koja pljuvačina....

Da bi se govorilo o kvalitetima nekog OS-a, treba ga koristiti malo duže, a ne samo poterati povremeno kao VM.

KDE 4.3 je miljama ispred 4.0, stabilan je i poslušan. Ima svoje momente i bisere, ali oni nisu pogubni po podatke i od njih se brzo oporavlja. To je verovatno logična nus-pojava velikog broja novih funkcija koju veliki broj ljudi konstantno prilaže KDE projektu. Ranije mi je KDE bio sekundarno okruženje na Ubuntuu, a kada je izašla Koala u okrobru 2009. prvi put sam instalirao čist Kubuntu. Za Kubuntu kažu da je najgora KDE distribucija, a meni radi super. Mogu misliti kako fino radi na nekom laganom Arch Linuxu.

Uglavnom, treba biti malo otvoreniji prema novim stvarima. Ako nešto ne liči na windows, moje iskustvo kaže, to obično znači da je to dobra stvar.

Živeli :)
[ combuster @ 09.02.2010. 18:46 ] @
KDE jeste lepsi, jednostavno GTK i QT tu ne mogu da se porede i tu je kraj price. KDE mi se svidja kako je resio PIM. Akregator, KMail, Kontact, sve to radi bre do bola dobro, integrisano je sada sve u kontact tako da samo njega metnem u autostart i vozi Misko, svi mail-ovi i celokupne PIM podatke exportujes sa dva klika u tar.gz arhivu. Arora sa novim QT 4.6 radi kao podmazana, webkit se konacno pokazao, do skoro je bio ocaj ocaja.

Kod KDE-a mi se ne svidja PIM :D Lol, nepomuk i strigi se oslanjaju na virtuoso backend, celokupni PIM na akonadiju koji se oslanja na mysql. Prsne mysql (sto se dogadja) reci zbogom ujka Luju i mail-ovima, rss-u dakle nicemu ne mozes da pristupis. Virtuoso se upgrade-uje na noviju verziju, moras da backup-ujes neki direktorijum koji se zavukao ko zna gde, da to nesto j**** pa da ucitas posle ponovo ako ti je do tvojih tag-ova i komentara koje si obavio preko nepomuka. A sto se strigi-ja tice, ja brzi search nisam u zivotu video, kada ti indexira home - ma to se ne pali lampica na hd-u a izbaci ti za milisekundu search rezultate.

Problema i dalje ima sa plasmom, desava se da puca, da se restartuje dza bu, onaj web browser na koga kuka dimke je totalno nekompatibilan sa vecinom najpoznatijih internet servisa, konqueror je baziran na KHTML-u i to dok ne srede (a sredice nekad valjda) prva reakcija korisnika mora da bude onakva.

Sto se zauzetosti memorije tice to ne znaci nista, KDE mnogo vise kesira nego gnome i desava mi se da je svih 2GB zauzeto a od swap-a ni traga, inace vrlo dobar memory management ima sto se toga tice.

Sta je jos extra lose kod KDE-a i uopste ne znam kada ce biti bolje - to je kwin, dok se oni zezaju sa eyecandy-jem niko i ne pomislja da mu malo podigne performanse, sporiji je od metacity-ja pa ne zna se koliko.

Meni je i KDE 3.5 bio skroz ok, koristio sam KDE 7-8 godina nikada mi na pamet nije palo da ni isprobam gnome - dok nije dosla cetvorka. E tada sam otrcao do kupatila, bacio peglu, i presao na gnome. I dva puta sam pokusao da se vratim na KDE od tada - i nista.

Samo jedan paradoks, pod KDE-om ne da mi rade bolje 3d igrice nego je to za diskusiju, dok na gnome-u imam 12-24fps-a u Urban Terror-u na KDE-u sam imao 24-34fps-a. Da li je to zbog boljeg mm-a ja stvarno ne znam, dakle iste verzije xserver-a, video-intel drajvera, mesa i kernel takodje.
[ Nedeljko @ 09.02.2010. 20:43 ] @
Citat:
Dejan Lozanovic: E to je gnome ekipa nesto zajebala celu stvar sa novom verzijom gnome-a

GDK_NATIVE_WINDOWS=true

sa ovim exportovanim trebalo bi da radi :D


A gde leba ti? Upisao sam

export GDK_NATIVE_WINDOWS=true

u $HOME/.profile, restartovao X server i sve po starom. Koristim KDE.
[ dany12 @ 09.02.2010. 20:43 ] @
Samo da gnome sad ne uprska stvar sa trojkom.Ali izgleda da su naucili lekciju od kde4.Trebalo je da se pojavi u prolece ali su ga ostavili za jesen.
[ combuster @ 09.02.2010. 20:51 ] @
Da, Gnome3 ce biti verzija 2.32 a ne 2.30 kako je to prvobitno najavljeno, ipak ce ja mislim gnome-shell i zeitgeist uleteti u 2.30 kao standardni deo grupe paketa.

@Nedeljko

http://blogs.gurulabs.com/dax/2009/10/what-gdk-native.html
[ Kosava @ 09.02.2010. 21:03 ] @
Kubuntu je stvarno loš...mada što je nephodan ubuntu, po meni je Chakra linux sa KDEmod (zovu ga KDE na steroidima) puno bolje rešenje...
[ Nedeljko @ 10.02.2010. 10:25 ] @
@Dejan Lozanović
@combuster

Hvala! Radi.
[ Zoran Milovanovic @ 10.02.2010. 14:46 ] @
Poslednji put kada sam instalirao Kubuntu (a to nije bilo tako davno), dobio sam fontove sitnije od ovih sto su u taskbaru na prvoj slici, prvi post. Nije mi jasno odakle tebi ove "budze"? :)
- Takodje tvoji fontovi su ekstra citljivi u odnosu na ono sto sam ja dobio u gtk aplikacijama. Nemam screenshot ali ako nadjem na netu, dodacu :)

Kako je moguce da ja dobijem drugacija podesavanja u odnosu na njegova, a takodje je default install?

Btw, KWin treba upucati. Combuster je bas lepo objasnio. Ono je uzas. Ali KDE je KDE!
[ Ivan Dimkovic @ 10.02.2010. 14:57 ] @
Zaista ne znam, dakle imam VMWare Player 3.0 i skinuh KUbuntu 9.10

Nista nisam menjao, samo sam odradio instalaciju.

Fontovi su ogromni i besmisleni za default podesavanja... ovo su podesavanja za osobe sa ostecenim vidom.
[ Zoran Milovanovic @ 10.02.2010. 15:17 ] @
Jao sada sam se setio. Ta instalacija je radjena kod ortaka, koji je takodje skinuo 9.10 ali je instaliran iz windows-a. Preko onog wubi-ja. Verovatno se tada razlikuje, mada ne znam zasto bi..

Jbg, zaboravio sam da nije klasicna instalacija.
[ combuster @ 10.02.2010. 15:18 ] @
Pa koji je DPI font-a po default-u ?
[ Suns @ 10.02.2010. 15:21 ] @
^^ meni je na Kubuntu 9.10 default DPI 96 kao i svuda na sistemima. Zanimljivo je da se ovakve stvari dogadjaju iskljucivo Ivanu!?
[ combuster @ 10.02.2010. 15:25 ] @
Pa 96 DPI je standard, i kod mene na Gnome-u isto. Mada dogadjale su mi se neke cudne stvari na ubuntu davno, odvali mi 112 DPI pa se prekrstim kad ga instaliram :D
[ Zoran Milovanovic @ 10.02.2010. 16:01 ] @
Pa u System Settings, Forced fonts DPI: Disabled je stajalo.

Ako si mene uopste pitao :)

A vidim i tebi je umeo da razapne dpi. Jbg, to procita kakva je konfa, pa vestackom inteligencijom zakljuci da treba da pukne poveci :)
[ combuster @ 10.02.2010. 16:04 ] @
Hahaha, joj sto volim kad ubuntu i njegovi derivati rade stvari "automacki" :D
[ japan @ 10.02.2010. 16:06 ] @
Citat:
Suns: Zanimljivo je da se ovakve stvari dogadjaju iskljucivo Ivanu!? :(


Ne bih rekao. Igrom slucaja sam i ja pre neki dan instalirao Kubuntu na VBox, i imao sam identican problem sa fontovima, kao i onaj feature sa sirinom dijaloga.
[ Suns @ 10.02.2010. 16:08 ] @
Mozda je problem do virtuale
[ legija @ 10.02.2010. 16:17 ] @
Jednu stvar sam naucio na ES-u, a to je ako ikad budem pravio neki SW za siroke mase, ima velikim debelim slovima napisem na EULA-i, "Not for use by IVAN DIMKOVIC"
[ combuster @ 10.02.2010. 16:20 ] @
Tu precrtaj onda i sve nas FOSS-ovce, mi se jezimo EULA-e :D Ko bre jos drzi chrome na linuxu (ne chromium, chrome) :D
[ milos_silni @ 10.02.2010. 18:22 ] @
Mislim da je resenje za problem sa prvog posta
- postavljanje dpi na 12
- postavljanje kde fonta na tahoma 8

pored toga kod sebe da bi firefox izgledao kao u win-u instaliram mswebfonts i rekompajliram FreetypeLib sa bytecode interpreter-om

[Ovu poruku je menjao milos_silni dana 10.02.2010. u 19:35 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao milos_silni dana 10.02.2010. u 19:35 GMT+1]
[ legija @ 10.02.2010. 19:12 ] @
Bas me zanima kako bi linuxasi ispekli pile ? Mozda ovako :



- Podesis DPI na 12
- Probas brenerom
- Probas busilicu
- Iskompajliras pec
- Peces kobasice
[ combuster @ 10.02.2010. 19:16 ] @
Mi linuxashi ga posolimo, prelijemo pivom, pecemo ga na 300C i onda ostatak piva nastavimo da pijuckamo dok rekompajliramo kernel i przimo cpu na 90C sa make -j3 modules