[ Srđan Pavlović @ 09.03.2010. 00:43 ] @
Ubuntu 10.04 je u trenutku pisanja ovog post-a u Alfa-3 fazi,
a ja sam na svom racunaru probao 64 bitnu verziju.

Do sada imamo:

- Kernel 2.6.32.8 (baza), 2.6.32-14.20 trenutno u ovoj fazi.

- Potpuno uklonjen HAL ( treba da obezbedi brzi boot i brze suspend / resume operacije )

- NVIDIA: Nouveau drajver je sada default drajver za nvidia kartice, za sada pruza 2D
akceleraciju samo i na drajveru se aktivno radi.

- Sto se ATI-ja tice - X server u 10.04 jos ne podrzava fglrx binarni drajver za Ati video chipset-ove,
a kao "workaround" koristi se open source Ati driver.

- Nova verzije GNOME-a (nece izgleda biti u finalu gnome-a 3.0, ali ce look & feel doziveti prilican
lift, bar tako kazu) i KDE-a (4.4).

- "Social by Default" - sto u prevodu znaci bice tu neke integracije twitter-a, facebook-a,
i ostalih socijalnih (ja bih pre rekao anti-socijalnih, hehe) stvarcica.

- Koga uopste zanima - dalja poboljsanja i inovacije sto se "cloud"-a tice....

Inace, 10.04 je LTS sto znaci da ce imati podrsku sve dok se ne pojavi 12.04 verzija.



Jos nesto sto ce doneti 10.04:

Citat:
Ubuntu Software Center

When 10.04 releases, the Ubuntu Software Center will finally take over as the sole installation tool for Ubuntu. Synaptic, GDebi, and even the update manager will all be replaced by USC. Hopefully USC will include the ability to install more than one piece of software at a time.

Citat:
Ubuntu 10.04 will install (under the hood) a bit differently than previous versions. In earlier versions the install required downloads to occur first. Now downloads and installation will happen in parallels so to greatly shorting the installation time.

Citat:
What they are doing differently this time is targeting a mid-range machine to reach the 10 second time. This will mean some machines will boot fast and some slower. The targeted machine: A Dell Mini 9 netbook. If they can get a netbook to boot in 10 seconds, imagine how fast your quad core will boot!


Ako se stvarno bude podizao 10 sec na NetBook-u, ja se nadam da od desktop
masine onda mogu ocekivati bar koji sekund manje :) Zvuci ambiciozno, ali videcemo...

Jos neki shotovi: http://www.ubunturoot.com/2010...u-1004-lucid-lynx-alpha-3.html

[Ovu poruku je menjao Srđan Pavlović dana 09.03.2010. u 01:55 GMT+1]
[ combuster @ 09.03.2010. 08:40 ] @
Eto, vec su gospoda pocela da me nerviraju.

Citat:

When 10.04 releases, the Ubuntu Software Center will finally take over as the sole installation tool for Ubuntu. Synaptic, GDebi, and even the update manager will all be replaced by USC. Hopefully USC will include the ability to install more than one piece of software at a time.


WTF? WHY ???? I tako, sad ce da bude isto da izvinete sr*** kao i Fedora sa packagekit-om. OMG! Ok, sve je to lepo, lepo izgleda ali iskren da budem, te "inovativne" distribucije - samo sto dalje od mene. Daj mi pacman u terminalu i ja srecan. Heh, na svu srecu i Ubuntu se nikada nece otarasiti APT-a a ni Fedora YUM-a, problem lezi u tome sto vrlo dobre gui frontend-ove za paket menadzere bacaju u trash a ubacuju neke ocajne gluposti. I lepo su rekli, Hopefully USC will include the ability to install more than one piece of software at a time. To je problem bio i sa packagekit-om.

Znaci zbogom synaptic...
[ Srđan Pavlović @ 09.03.2010. 08:43 ] @
ma ebes synaptic, sto se mene tice.

Na Ubuntu koristim iskljucivo apt-get iz komandne linije, drugo mi nista ne treba.

Koliko sam shvatio, on ostaje :)
[ combuster @ 09.03.2010. 08:46 ] @
E dobro je, ti si se navikao, iskren da budem ja dok pacman nisam morao da naucim (jer ovi frontend-ovi nista ne valjaju, cuo sam da ce mozda od shaman-a biti nesto) sve sam koristio Synaptic. I odradjivao mi je posao super, bio je brz, lak za upotrebu, pregledan, now R.I.P.

MF's....
[ Srđan Pavlović @ 09.03.2010. 08:52 ] @
- Otvaranje konzole - Namestio sam na "Super" + "X" - traje oko 0,3 sec,
- Kucanje sudo apt-get install - traje oko 2 sec max (jos krace ako stavis alias za sve to recimo "sagi"),
- kucanje imena programa traje jos sec-dva....
- kucanje lozinke par sec..

Stvarno ne vidim potrebu (ZA SEBE) za bilo kakav GUI alat ako mi je
za instalaciju programa dovoljno par sekundi :)

Naravno, treba da postoji, i ovaj USC ce verovatno biti onako fin, user-friendly i to...
[ combuster @ 09.03.2010. 08:59 ] @
Srdjane, ne znaju svi na pamet listu svih paketa u official repoima kao i moguce dep-ove :) Jeste lako to odraditi isto preko konzole kad znas sta trazis, veruj mi Synaptic je mnogo blizi meni bio kada sam prvi put instalirao Ubuntu nego apt :) A USC ne volim zato sto ti ne dozvoljava da ti instaliras neki lib koji ti treba samo vec instaliras samo aplikacije i util-ove verovatno, to za nekog koji mora da iskompajlira svoje parce software-a ga bukvalno tera u terminal.

Bezveze totalno a naicice maca na vratanca, uzece i tebi nesto sto gotivis kod Ubuntu-a pa ce ti biti krivo, sad te bas briga... :P
[ Srđan Pavlović @ 09.03.2010. 09:06 ] @
Ma sta tebe briga, ti se ionako ne vracas sa Arch-a na Ubuntu vise! :)

Ili gresim... ? :D

Ma pazi, Ubuntu nije ni zamisljen da neko tamo ide i instalira kojekakve
depove / libove da bi nesto kompajlirao - ima svoju filozofiju i to je to :)
[ combuster @ 09.03.2010. 09:11 ] @
Pa da, stvarno mi se svidja kuda distroi idu, prvo ono cudo da ne moras da cukas root pass da bi instalirao nesto na fedori, sad ova glupost ubijanja synaptic-a koji je bio najveci pogodak ubuntu-a zarad necega sto lici na najgori promasaj ikada kada je package management u pitanju a to je packagekit.

Sto se mene tice, ja sve to mirno posmatram sa strane ali, veruj mi, nije mi pravo. :(
[ Srđan Pavlović @ 09.03.2010. 09:14 ] @
Dobro, bitno je da ima izbora - dok god ima izbora, nije nikakva frka :)

Od kako sam metio ovaj Mint na obe masine, uvatila me neka frka mogu ti reci
nista ne moram da drndam, da kompajliram, sve radi .... dosada ziva :D
[ combuster @ 09.03.2010. 09:25 ] @
Pa ok, problem je u tome kako ce recimo novajlije da nauce sta su to dep-ovi, koji paketi zavise od kojih lib-ova, eto bukvalno sad smatram da ce Ubuntu zaglupljivati Linux korisnike (imali smo temu na advocacy o ovome). Dakle Ubuntu vise necu preporucivati ni pocetnicima. Mada, ajde da ne pozurujem stvari, verujem da ce moci synaptic ipak da se instalira naknadno i da nece stati na njegovom razvoju, u protivnom smatram da prave najvecu gresku do sada...
[ maksvel @ 09.03.2010. 09:25 ] @
E, sad moram i ja da skinem i probam taj 10.04 alfa
Iskreno, meni je synaptic totalno OK, ne znam kako to drugo čudo izgleda... Ću isprobam!
[ combuster @ 09.03.2010. 09:27 ] @
Izgleda ko packagekit, ono kliknes na openoffice i na install pored njega i on sve to sam odradi. Mislim nije lose kao suplement synaptic-u ali da ga zameni? Ma nema sanse + sto ne mozes da instaliras vise aplikacija istovremeno.
[ Srđan Pavlović @ 09.03.2010. 09:47 ] @
Citat:
novajlije da nauce sta su to dep-ovi, koji paketi zavise od kojih lib-ova

Ivane, Ubuntu uopste nije distribucija namenjena Linux entuzijastima (sto ne znaci
da ne moze da posluzi - ali prosto nije namenjena), vec je namenjena ljudima koji
zele da imaju jednostavan sistem lak za upotrebu, i ne nuzno zelju da uce internalije OS-a.

Ja razumem nasu potrebu da ovo znamo - ali prosto tu potrebu ne mozemo nametati drugima.
Velika vecina samo zeli da na sto laksi nacin koristi OS i aplikacije - njima depovi i libovi
ne treba ni da su na kraj pameti - to su stvari za entuzijaste i developere :)

@maxvell - Mozda bolje da sacekas Alfa4, uskoro ce, pa onda da skines i probas.
[ combuster @ 09.03.2010. 10:00 ] @
Ma nesto cisto sumnjam da ce Ubuntu da se rasiri kao ultimativno desktop resenje na preko 2% market share-a. :D Ima da gube fanboi-eve a da dobijaju minimalno na novim korisnicima. Sto se Synaptic-a tice, razvijaju ga debian-ovci pa bi trebalo da uvek moze naknadno da se instalira.

Ne znam, ja se iznerviram kad vidim ovako neku najavu...
[ Astral Projection @ 09.03.2010. 12:33 ] @
Meni je bitno da mi aptitude ostane pa nek rade sa synapticom šta god hoće.. A vjerovatno će se moći instalirati sa nekog third party repoa.
Šta mislite hoće li biti bolan upgrade sa 9.10? Do sad nijesam imao problema sa upgrade-om, od 6.04 sve je radilo ali sad me brine ovo uklanjanje HAL-a i šta sve ne..
[ combuster @ 09.03.2010. 12:40 ] @
Pa zezancije su uvek moguce, meni je recimo upgrade sa stabilne verzije na alphu prolazio bez problema ali ipak kada izadje stabilna verzija odradim clean install. Synaptic ce gotovo sigurno moci da se instalira sa nekog od repoa.

[ maksvel @ 09.03.2010. 12:55 ] @
Na ovome što skinuh drže i dalje Synaptic. Da nije malo neobično da ga skroz izbace u poslednjem trenutku, jer final izlazi za mesec i kusur?!
A na ove Mac-Style dugmiće (max-min-close) baš se teško navikavam. Moraću to da pretumbam
[ Mister_rap @ 09.03.2010. 14:38 ] @
E pa sta se radi...

Ta prica ima gomilu prednosti ali po mom licnom misljenju mnogo vise mana.
Sada se redovno desi da neko digne sistem za par minuta i instalira sve sto mu treba i sto je najjace apsolutno sve mu radi, bez ikakvog cimanja.
Ne tako davno kada je linux u pitanju to je bilo nemoguce.

Kada je to tako citaj - razmazen si (osnosno win filozofija) i fakticki nista ne naucis.
Ja dok sam drzao ubunutu nisam se ni oko cega cimao, jedino malo apche posto mi treba specificna konfiguracija.

Kad treba da instaliras nesto malo specificnije, ili ako ti pane neki server u ruke onda skapiras da ne znas nista...
I da ne moze sve tako "graficki" i user friendly....
Stoga ja sam licno protiv ovakvih modifikacija i samim tim, no no ubunutu dok se stvari bar malo ne promjene
[ Suns @ 09.03.2010. 21:04 ] @
Citat:
combuster: ...eto bukvalno sad smatram da ce Ubuntu zaglupljivati Linux korisnike (imali smo temu na advocacy o ovome).


Moja malenkost je upravo pokrenula tu temu, gde su svi osuli drvlje i kamenje kako nisam u pravu, a sve sam više i više u pravu. Na kraju ćemo dobiti Windows 2 samo što će se zvai Ubuntu

Kažu da bude lakše novijim korisnicima!? A šta je nama trebalo!? Mi smo se naučeni rodilili i odma znali šta je lib, šta je aptitude i zašta služi gcc!? Ako smo mi mogli da sve to skontamo ne vidim razloga zašto budući naraštaji nebi shvatili koji su iovako i onako u superiornijom poziciji što se tiče učenja računara a pogotovu Linuxa, oni neće igrice skidati preko FM radija i snimati kreštav zvuk na muzičku kasetu (još će i pitati šta je to "kaseta"), neće instalirati programe iz konzole preko Floppy disketica, itd itd...

Čemu onda izbacivanje synaptic-a!? Ja se slažem da ne znaju svi programe napamet i komadne napamet, čak i sam ne znam komandu za instalaciju preko terminala iako znam tačan naziv paketa, ali opet ne trebaju da izbacuju Synaptic.

Nadam se da će neki nostalgyic geek da izbaci rep. sa synapticom i "how to install on linux"

U svakom slučaju od ove verzije ubuntu-a očekujem sve naj naj, ako bude sve tip-top (a mora biti jer je u pitanju LTS) ode Ubuntu i kod keve na laptop
[ Astral Projection @ 09.03.2010. 22:37 ] @
Nije ovo uprošćavanje loša stvar. Ako poraste market share desktop korisnika nadam se da će veliki igrači kao što je Adobe, Propellerhead, Ableton i ostali za koje ne postoji ni priblizno dobar linux pandan, izbaciti svoje prozivode za linux..
Kad se samo sjetim muka i jada sa redhatom 7 na kojem je nemoguće bilo pokrenuti 3d akceleraciju (vjerovatno nedostatak mog znanja i normalnog interneta), winmodem da ne pominjem... Pare bih dao da sam tada imao nešto slično ubuntuu. Evo pogledajte OS X.. Šta mu fali? Simplicity is divine :)

Onaj ko bude htio da diže servere i slično moraće da uči. Prosječnog korisnika ovo ne zanima a većina je takva. :D
Moje mišljenje samo :pp
[ ubuntuandxp @ 09.03.2010. 22:57 ] @
po mom skromnom misljenju ako 10.o4 bude za nijansu bolji od koale bi ce to pun pogodak i vjerovatno ce kod mene xp da ode u vjecna lovista zauvijek;)
ne znam kakvo je stanje kod drugih al meni koala radi savrseno nema dalje
probao sam mnogo verzija ubuntua al i drugih distribucija i uvijek sam imao nekih sitnijih problema

pozzz

[ Srđan Pavlović @ 10.03.2010. 02:37 ] @
Ja nisam nikad imao nekih vecih problema sto se tice
Linux-a u smislu da nesto nece da radi, jedino sam se
malo patio oko neke stare TV karte da proradi, i Intel
modema dok nisam ubo drajvere koji rade sa njim.

E, onda kad je doslo malo love pre oko 2 god, sklopio sam konacno masinu
gde sam pazio da sve bude maksimalno dobro podrzano pod
Linux-om, i nema vecih problema sta god stavio, Ubuntu, Mint, Arch... manje vise mi svejedno.

Mint mi je dobar jer vec za 15 min imam sistem na kome gotovo da nema potrebe za nikakvim dodatnim podesavanjima.

Instaliram koji program dodatni i to je to.

Polazem nade u ovaj nouveau nvidia driver da ce dobro da radi
na 10.04 finalnoj verziji, jer bih voleo da teram i tu open driver.

Zapravo me najvise zanima taj deo price koliko ce dobro nouveau da radi do finala.
[ dany12 @ 10.03.2010. 08:20 ] @
Za sve one koji to zele,uvek ce postojati distribucije kod kojih treba veci nivo znanja,pa koristite njih,sto morate ubuntu.Lepo je da postoji par njih koji ce biti odskocna daska u linux svet za pocetnike.
[ Srđan Pavlović @ 10.03.2010. 23:13 ] @
I ja se slazem sa ovime - nekako ipak moras da privuces
novog korisnika za pocetak, a tesko da ces da ga privuces
necim tipa...

$ sed '/two/ s/1/2/; /three/ s/1/3/; /^$/ d' sample_one

Osim ako vec nije geek u dusi - a takvom i ne treba nista da ga privuce da pise kobasice po konzoli ;)

Ljudi za sada treba da PRIMETE da postoji alternativa Windows-u.
Izadjite malo iz kuce na ulicu i pitajte plebs sta je Linux i vidite koliko je ljudi uopste i culo za tu rec.

Ima vremena za ucenje internalija... sve po redu :)
[ maksvel @ 10.03.2010. 23:15 ] @
^Kaže mi jedan student, ima tome par godina: "Ma ja stvarno ne znam zašto ljudi toliko pominju taj Linoks?? Što je on toliko bitan".
[ combuster @ 10.03.2010. 23:26 ] @
Ljudi, dok ne dobijemo igre za Linux - i to ne mislim tipa opensource quake3 engine based - nista od Linuxa za desktop upotrebu. Zasto bi se iko od mladjih (mladjih do 25 godina) baktao sa Linuxom kada nema igrica za njega - ma nema sanse teorijske. To je moja polazna tacka u ovom razgovoru, Linux ima korisnika toliko koliko ih ima i uz manje fluktuacije toliko ce ih i biti - makar u dogledno vreme, da se mi ne zavaravamo, Ubuntu ma kakav bio nece zameniti Windows niti otkinuti veci deo korisnika Microsoft-u.

Ok i da se napravi distro koji ce da mount-uje sve zivo bez problema, plug and pray da sljaka kako valja itd, opet nece Linux moci da se priblizi windows-u dok ne bude postojao Crysis sa OpenGL-om, mozda sve pocinje da se menja polako sa Unigine-om ali videcemo...
[ Srđan Pavlović @ 10.03.2010. 23:32 ] @
Citat:
plug and pray da sljaka kako valja



Imamo mi nas Urban Terror Nije bas ko Kriza, ali... moze da prodje
[ combuster @ 10.03.2010. 23:47 ] @
R was purely intentional ;-)

Evo gledam review-ove na net-u, znas li bre koliko korisnika, clockera, modera, gura svoje masine do limita da bi izvukao koji frame vise. I na kom to OS-u radi? Disaster, dakle jednom kad pogledas takvu sliku - samo deo celokupne slike shvatis koliko ljudi koriste Windows i zasto.

E sad o onom delu publike koji imaju netbook-ove i laptopove koji im sluze iskljucivo za korespodenciju, surf itd. Za njih je idealan neki jednostavan Linux distro tipa Ubuntu, cak mogu da primetim da se dosta njih i odluci da proba/potera Ubuntu, veliki deo takvih izleta se zavrsi vracanjem na Windows a da ne lazem dosta njih i ostaje na Linuxu. Da li je to dovoljno da kao sto rece Mulaz Adobe portuje PS na Linux? IMHO nope...

Naravno imamo i one koji nisu pri nekoj kinti da sklapaju neke besne makine vec imaju neki pentium III itd i oni su vec haxorski nastrojeni i vole da se igraju mozgalica pa je za njih Linux dusu dao, open - mogu da se igraju i uce do mile volje.
[ Srđan Pavlović @ 11.03.2010. 03:59 ] @
Za koji dan javljam kako se 10.04 nosi sa HDMI-jem
[ Srđan Pavlović @ 11.03.2010. 05:45 ] @
Elem... nasao sam malo vremena i instalirao Ubuntu 10.04 Alfa3 x_64
na hard disk. Ovaj video koji sam uploadovao na YouTube sam snimio
omah nakon prvog restarta. Procenite sami koliko je poradjeno na vremenu
potrebnom za podizanje sistema :)

http://www.youtube.com/watch?v=rODaDPn0kUg

Ja sam vrlo prijatno iznenadjen, iako nije ispod 10 sekundi, nije ni mnogo vise :)
[ Srđan Pavlović @ 11.03.2010. 05:57 ] @
Jedva cekam da ga turim i na SSD! Tu mora biti ispod 10 sec! :)
[ dany12 @ 11.03.2010. 07:41 ] @
Pa ne znam zasto potenciramo da ljudi imaju samo jedan sistem i to Linux.Zasto ne bi imali windows za igre i neke programa kojih jos nema na linuxu,a linux za sve ostalo(ili samo za bezbedan surf),i to ce biti dovoljno.Tako treba da preporucujemo linux,a korisnici ce kada vide sve prednosti linuxa,a ne bude im vise trebao windows vrlo lako preci samo na njega.
[ Suns @ 11.03.2010. 09:28 ] @
Još jednostavnije je instalirati WM player i unutar njega Windows i to je to
[ combuster @ 11.03.2010. 13:08 ] @
Windows unutar WMP-a ? :D
[ Suns @ 11.03.2010. 14:19 ] @
Mislih na VMware player omašio sam slovo!
[ Srđan Pavlović @ 13.03.2010. 20:14 ] @
U Ubuntu 10.04 jos nema OpenOffice-a i Gimp-a,
to sam primetio tek naknadno, kada sam video da
posle instalacije sa df -h sistem zauzima samo 1,8GB.

Ne radi ni instalacija Adobe Flush Plugina-a jos, i jos dosta
paketa, dakle, dosta toga jos nije sredjeno za 10.04, ali i to ce brzo...


flashplugin-installer flashplugin-nonfree
srdjan@Zverko:~$ sudo apt-get install flashplugin-nonfree
[sudo] password for srdjan:
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
The following information may help to resolve the situation:

The following packages have unmet dependencies:
flashplugin-nonfree: Depends: flashplugin-installer but it is not going to be installed
E: Broken packages
srdjan@Zverko:~$



Inace, ne svidja mi se sto u opcijama za podesavanje Display-a
nema izbora Primary Display-a, znaci imam dva monitora prikacena
na DVI (dual-dvi na grafickoj), i sve je to lepo, uredno su prikazani,
ali

NEMA OPCIJE DA SETUJEM PRIMARY DISPLAY, a on mi je za Primary setovao sam
ovaj koji ja necu da bude Primary.... jedino da probam da zamenim kablove na izlazima :D

Katastrofa.

Inace, ovaj drugi (trenutno iskljucen na screen-shot-u) za koji pise "Sasmung Electronics 7 inch"
je ustvari 32" TV povezan preko DVI --> HDMI kabla, rezolucija mu je 720p sto je OK i lepo se
prepoznaje, ali kada ga upalim odma mi ode i panel tamo i sve jer ne mogu da ga namestim
da ne bude primary... :)))
[ Srđan Pavlović @ 13.03.2010. 20:29 ] @
Haha... zamenio sam kablove na DVI izlazima, i tako sam
uspeo da napravim da mi 22" monitor bude primary... mislim, super :)
[ Srđan Pavlović @ 14.03.2010. 21:15 ] @
Hm, cudno secam se na Ubuntu 9.10 i 9.04 kada sam isao kroz
te Alfa faze, bilo je update-ova bukvalno svakih pola sata - sat...

Prekljuce sam stavio 10.04 - od tada ni jedan update do sada...
[ combuster @ 14.03.2010. 21:23 ] @
Umeju da utihnu malo kada treba da spakuju novu alphu na iso, ako sam u pravu trebalo bi da sutra izleti nova alpha...
[ Srđan Pavlović @ 14.03.2010. 21:30 ] @
Cini mi se da nece biti nova Alfa, vec ce sad 18-og biti vec "Beta-1".

Citat:
To support our goal of ensuring stability, we plan to make a small number of changes to the release schedule:

1.

Reduced Alpha Stage: Because we will have substantially less new code, we can reduce the number of Alpha releases, and extend the Beta stage to allow for more system testing.
2.

Two Beta Releases: We generally get more bugs filed in the Beta stage because of the increase in user base. In order to address more of these issues, we will provide an additional Beta release.


Hehe, dobri su - ipak ce novi Ubuntu vise ljudi da instalira ako se zove "beta", a ne "alfa"
- samim tim veci feedback i brze opravke bagova.... nije losa ideja - ma bolje odma da bude final :)
[ combuster @ 14.03.2010. 21:38 ] @
Citat:

Because we will have substantially less new code


Aha, yes yes kako da no, We generally get more bugs filed in the Beta stage because of the increase in user base je ovde keyword, ljudi ne zele bas da budu mazohisti pa da testiraju alphe (cast izuzecima ;-)) i samo pomeraju tu granicu bez ikakvog opravdanja, to da imaju manje koda mogu da okace macku o rep. Poceli su da mazu ljude za ovako sitne stvari sto me izuzetno zivcira, ma nema bre, cim neko postane igrac odmah krene da se ponasa u skladu sa tim... :(
[ Srđan Pavlović @ 15.03.2010. 05:29 ] @
Razvoj tece kako tece, da li ce se zvati Pera, Mika... Alfa, omega....

uglavnom - kad nesto nazoves beta, imas vise testera i samim tim mogucnost
za brze peglanje - jbg jeste fazon - ali nadam se da ce nam taj "fazon" doneti
pre kvalitetniji ubuntu - tj. da ce to biti jedina posledica tog njihovog poteza.

Citat:
We generally get more bugs filed in the Beta stage because of the increase in user base


Bar su otvoreno rekli sta je razlog da se odma ide na "beta" status :-)

Inace, rekli su jos da ce 10.04 LTS biti baziran na poboljsavanju i doterivanju
"starih stvari", dakle ne toliko fensi novog sadrzaja, koliko izvlacenje maksimuma
iz vec postojeceg (recimo maximum iz gnome pre-3.0 verzija, itd)... pa mozda u
tom kontekstu taj komentar za "manje koda"...
[ combuster @ 15.03.2010. 09:15 ] @
Bogami oni ne da nisu ostali na peglanju starih stvari nego su ga edge-ovali skoro kao fedoru, sta ce nouveau patch-ovan kernel na rock solid LTS distribuciji? On kad izadje za mesec i po dana ima da mu software bude u paru sa Arch-ovim verzijama paketa, foto finish... I gnome 2.30 i nakrcani 2.6.32 kernel, nadrndana sminka... To sto nema novotarija tipa ubuntu one je stvarno smanjilo broj linija koda ;-)
[ Srđan Pavlović @ 15.03.2010. 14:41 ] @
Citat:
sta ce nouveau patch-ovan kernel na rock solid LTS distribuciji?


Do sada nisam primetio neke probleme oko grafike... osim sto nema jos 3D, naravno.

Kad izace beta za koji dan, pregazicu ponovo cistom instalacijom pa cu da vidim sta ima novo i kako se ponasa.
[ IcemanX @ 16.03.2010. 02:32 ] @
Ja inace volim svaki distro linuxa ;)..nema mi loseg linuxa,svaki ima svoje prednosti ,zavisno od potrebe korisnika...Ubuntu je sasvim ok distro ,moze da radi posao...ja ga sad licno koristim jer na faxu imam posvecen citav predmet o Linuxu bla bla bla..zasto koristim Ubuntu??e pa kad sam kupovao laptop uzeo sam neki retardirani s VIA grafickom karticom za koju nikad nisam ni cuo i mnogo me nervira jer nema drivera za 9.10..Inace cim nabavim novu masinu ide mi Arch linux zbog minimalizacije to ce mi biti bukvalno developer OS samo sa alatima za programiranje..:D...a kad mi dodje da se malo igram tu ce u pozadini biti gentoo ili slackware xD...Windows 7 imam licencirani i nikad ga nisam ni instalirao probao sam kod ortaka i mogu reci da je jedini Windows koji je dobar moram priznati..dosta su prosirili repertoar komandi u cmd-u...sta ces poslali su onog starkelju Bila u penziju pa sad neki novi klinci trckaraju Microsoftom ,izgleda da su dosli do pameti malo xD..sada se Windows trudi da bude poput Linuxa sve vam je jasno..sve u svemu cak ispod Mac-a se nalazi linux kernel tako da nije potrebno raspravljati da li je neki linux distro los :D..
[ Danijel Krmar @ 16.03.2010. 06:07 ] @
Citat:
IcemanX:sve u svemu cak ispod Mac-a se nalazi linux kernel tako da nije potrebno raspravljati da li je neki linux distro los :D..

Jok, ispod OS X-a se svakako ne nalazi Linux kernel (koji je monolitni). Ispod OS X-a trci hibridni XNU kernel (koji je kombinacija Mach-a i BSD-a).
[ IcemanX @ 16.03.2010. 16:39 ] @
dobro si me ispravio kolega,inace sve komande koje vaze u terminalu na linuxu rade i na mac-u..verovatno sam to hteo reci :D
[ Danijel Krmar @ 16.03.2010. 19:17 ] @
Hehe, sve komande koje vaze u Linux-u rade i na Windows-u - samo cu spomenuti SUA ;). Ali to je sve totalno nebitno za ovu temu :).
[ IcemanX @ 16.03.2010. 19:22 ] @
Hehe ;)..ma kazem ti ljudi iz Microsofta ce napraviti Command Promt kao sto je Terminal u Linux ;)
[ maksvel @ 16.03.2010. 20:20 ] @
Windows Vista/7 Ultimate/Enterprize podržava servise za UNIX, k'o što reče Danijel, a tu je i powershell, tako da ...
Kad je off, nek je off
[ Srđan Pavlović @ 16.03.2010. 20:27 ] @
Dobro, ajde dosta oftopičenja, stvarno me mrzi da čistim temu posle :)

Mada, jos nista od update-a od Alfe3, malopre bas proverih... jbg, bice za 2 dana valja, 18-og.

Inace, FF 3.6 je ubacen, i sistem radi prilicno brzo, onako onaj prvi "osecaj" je dobar :)
[ miroslavL @ 16.03.2010. 22:28 ] @
Sad kad izađe beta pa ću probati, trenutno sam na Heleni (Mint) :)

Ali lepo izgleda, i još da radi kako najavljuju će biti dobro. Ako mu poprave i bug iz 9.10 da hoće i da prži diskove... superiška :D
[ BBS @ 18.03.2010. 21:33 ] @
Na koje diskove misliš? HDD, CD, DVD
[ Zoran Milovanovic @ 18.03.2010. 22:05 ] @
Citat:
BBS: Na koje diskove misliš? HDD, CD, DVD


A kako se to prze HDD-vi?
[ miroslavL @ 18.03.2010. 22:14 ] @
Citat:
BBS: Na koje diskove misliš? HDD, CD, DVD


Ni CD ni DVD nije hteo, večito me zezao, dok je to normalno radilo na 9.04 - samo je hteo sa instaliranim K3b (ne volim kde programe da stavljam na gnome) i nijednim drugim programom, ni brasero, nero, itd.
[ BBS @ 19.03.2010. 00:11 ] @
Citat:
Zoran Milovanovic: A kako se to prze HDD-vi?

ovako: http://www.elitesecurity.org/t...-potencijalno-unistava-vas-HDD


Citat:
miroslavL: Ni CD ni DVD nije hteo, večito me zezao, dok je to normalno radilo na 9.04 - samo je hteo sa instaliranim K3b (ne volim kde programe da stavljam na gnome) i nijednim drugim programom, ni brasero, nero, itd.

K3b je činimi se ipak bolji od pomenutih ali je ipak čudno nijedan ostali nije radio
[ Srđan Pavlović @ 19.03.2010. 00:16 ] @
Ja na Pioniru 212D (vezan na sata granu) nisam imao nikad problema ni sa CD
ni sa DVD rezanjem iz Brasero-a (gnome default programa za rezanje).

[ Srđan Pavlović @ 19.03.2010. 02:34 ] @
http://osdir.com/ml/general/2010-03/msg18663.html

Hm, 19. mart, jos nista od beta1 iso-a...

http://cdimage.ubuntu.com/releases/10.04/

(jos uvek Alfa 3)
[ zus @ 19.03.2010. 08:43 ] @


https://lists.ubuntu.com/archi...nnounce/2010-March/000695.html
[ Srđan Pavlović @ 19.03.2010. 14:05 ] @
Pretpostavio sam da su odlozili jer su hteli jos neke bitnije
stvari da ispeglaju koje su zaostale od Alfe3, u principu nemam
nista protiv, samo sam nestrpljiv da vidim kako radi beta.

Nadam mu se veceras, sutra najkasnije.. :)
[ Slobodan Milivojevic @ 19.03.2010. 16:25 ] @
Pojavila se beta1. Skidam, lepo ide torrent za sad 500+KB/s pa cu uskoro (za 30ak minuta) da isprobam kako radi.
[ combuster @ 19.03.2010. 21:22 ] @
Heh, nisam mogao miran :) Instalirao sam ovo cudo i par problema odmah. Prvo plymouth se kod mene uopste ne vidi, pukne po loginu i daemon (mada je ovo vec poznato, bug report vec postoji). Drugo, ne znam kako ovo sr*** od dugmica na title bar-u da pomerim udesno. Dep-ovi su mnogo tesni, da bi imao java-plugin moram da imam instaliran firefox - sto nikako ne bi trebalo da bude (drugi browser-i takodje ga traze u /usr/share/mozilla/plugins), trebalo bi da je xulrunner dovoljan. Eh da, ni po prvom login-u nije hteo da se usync-uje sa repoima, mada po restartu je posle proradio.

Ono sto jes' jes', dize se za par sekundi, bruka jedna, mada meni ovo nije ni malo bitno tako da... Heh, potencijala ima, nije da nema ali morace jos malo da porade na njemu.
[ Srđan Pavlović @ 19.03.2010. 21:38 ] @
Ma ima jos dosta bagova otvorenih, ali gurnuli su ga namerno ranije da se zove "beta", sigurno ce brzo ici popravke,
tj. nadam se, posto Ubuntu 10.04 planiram da koristim od izlaska 10.04 finala, pa do 2013-te (dokle traje LTS) kao primarni OS ;)
[ Sir_Oliver @ 19.03.2010. 21:45 ] @
Citat:
combuster: Heh, nisam mogao miran :) Instalirao sam ovo cudo i par problema odmah. Prvo plymouth se kod mene uopste ne vidi, pukne po loginu i daemon (mada je ovo vec poznato, bug report vec postoji). Drugo, ne znam kako ovo sr*** od dugmica na title bar-u da pomerim udesno. Dep-ovi su mnogo tesni, da bi imao java-plugin moram da imam instaliran firefox - sto nikako ne bi trebalo da bude (drugi browser-i takodje ga traze u /usr/share/mozilla/plugins), trebalo bi da je xulrunner dovoljan. Eh da, ni po prvom login-u nije hteo da se usync-uje sa repoima, mada po restartu je posle proradio.

Ono sto jes' jes', dize se za par sekundi, bruka jedna, mada meni ovo nije ni malo bitno tako da... Heh, potencijala ima, nije da nema ali morace jos malo da porade na njemu.

Da pogadjam, imas nvidia graficku i koristis proprietary driver... Ne znam sto su se uopste odlucili za plymouth, na stranu sto radi na malom broju kartica, nego sto je nemoguce otkljucati kriptovane particije prilikom boot-a. Da ne zaboravimo da ne radi na karticama koje ne podrzavaju kms. Kao da nisu obracali paznju sta se desava kod Fedore. Za pomeranje dugmica desno cu da ti javim za par min... Samo da se ulogujem u Ubuntu. Za depove nemam komentar. Pokusao sam da instaliram Netbeans, izbacio je da treba da skine ukupno oko 300Mb paketa... Tu sam pukao, jbte, jbni text editor koji arci prostora koliko i OS. Neka hvala...
[ Slobodan Milivojevic @ 19.03.2010. 22:07 ] @
De samo nadjose onu boju?!?!

Prvi utisci, neverovatno brz boot, dosta bugova, a kako pomeriti dugmice desno, http://www.khattam.info/2010/0...ht-in-ubuntu-10-04-lucid-lynx/

Nadam se bas da ce biti moguce lako promeniti plymouth slika na pocetku... Da sam bar znao da kupim "rozni" laptop, ovako mi se ne slaze
[ combuster @ 19.03.2010. 22:23 ] @
Ono nije ni roza, ne znam sta je ono koji moj :D

@Oliver

Eh da je nvidia pa i da razumem, backport-ovanje nouveau patcheva u 2.6.32 nece biti lak posao, nego imam intel jbt... KRETENI! Ja sam gurao KMS kako treba na intelovoj integrusi od 2.6.28 koliko se secam i to bez ikakvih problema a oni evo vec skoro godinu dana ne mogu da namikare kms da radi kako treba.
[ Sir_Oliver @ 19.03.2010. 22:23 ] @
Citat:
Slobodan Milivojevic:De samo nadjose onu boju?!?! :)

Prvi utisci, neverovatno brz boot, dosta bugova, a kako pomeriti dugmice desno, http://www.khattam.info/2010/0...ht-in-ubuntu-10-04-lucid-lynx/

Nadam se bas da ce biti moguce lako promeniti plymouth slika na pocetku... Da sam bar znao da kupim "rozni" laptop, ovako mi se ne slaze :D

Probaj sa:
Code:
plymouth-set-default-theme --help
[ combuster @ 19.03.2010. 22:24 ] @
Ej Slobo, hvala za link, ne znam kako mi gconf nije pao na pamet ranije :)
[ Sir_Oliver @ 19.03.2010. 22:31 ] @
Citat:
combuster: Ono nije ni roza, ne znam sta je ono koji moj :D

@Oliver

Eh da je nvidia pa i da razumem, backport-ovanje nouveau patcheva u 2.6.32 nece biti lak posao, nego imam intel jbt... KRETENI! Ja sam gurao KMS kako treba na intelovoj integrusi od 2.6.28 koliko se secam i to bez ikakvih problema a oni evo vec skoro godinu dana ne mogu da namikare kms da radi kako treba.

Pokusaj kopiranja OS X-a, to je u pitanju... Hit and a miss...
[ combuster @ 19.03.2010. 22:43 ] @
Ajoj, ni video nece da pusti... tc tc tc, restart X-a iz momenta sa gomilom artefakata po ekranu, jooooj veselo :) E znao sam da ce da se sjebu sa ovim prckanjem drm-a po kernelu...

Mislim, ima oni jos da guraju do final release-a i to nekih lepih mesec i kusur dana ali cmon...
[ Srđan Pavlović @ 19.03.2010. 22:43 ] @
Ok, ovako:

1. Upgrade sa Alfa3 na Beta1 nije moguc (javlja da "nema update"-a)

Dakle, odradio sam svezu instalaciju 10.04 Beta1.

Imam dva monitora povezana na dual-DVI i vidim da noveau baca
neka upozorenja (posle boot animacije i pre auto-logina), ali se sistem
podigne do kraja bez problema sada.

Za dep-ove ne brinite, to se radi, kao sto vidite nisu jos ubacili ni GIMP,
ni OpenOffice, ni Adobe Plugin nije moguce instalirati iz Browsera-a...
ali to su stvari koje ce vrlo brzo doci na svoje i na kojima se aktivno radi.

Sto se teme tice, tako to ide - kroz razvojene faze, ali na kraju uopste ne mora
biti ovo sto je trenutno, videcemo sta ce odabrati za default teme. Ova kombinacija
roze pozadine i sivih panela je zaista ogavna, da se tako izrazim.

Ja sam prilicno zadovoljan iako je sve jos nedovrseno, kad srede dep-ove i
pakete za 10.04 do kraja, ovo ce biti odlicno.

Za dugmice na desnoj strani po defaultu su se vec zalili dosta ljudi,
tako da je vrlo moguce da ih vrate na levu stranu do finala (i ja se nadam tome,
iako postoji lako resenje ovoga)

Inace sam installer je unapredjen i meni se jako svidja kako izgleda.

Evo, lupio sam apt-get install GIMP, i to izgleda radi... (sto se depova tice)

Da, gimp 2.6.7 se lepo instalira. Probacu posle i office...
[ Srđan Pavlović @ 19.03.2010. 22:59 ] @
E, da i ja se zahvaljujem za link, odma sam premestio dugmice tamo gde im je bog namenio da stoje :)))

Btw, jos nisu sredili dep-ove za OO:

Citat:
This error could be caused by required additional software packages which are missing or not installable. Futhermore there could be a conflict between software packages which are not allowed to be installed at the same time.


(kad pokusam da ga instaliram iz software centra)
[ Suns @ 20.03.2010. 00:55 ] @
Samo da se na dovežem na gornji post od Srđan Pavlović gde si rekao da su namerno gurnuli u "Betu" ali nije kao još uvek beta.

Jeste to je Beta1 i niko ništa nije gurao, taj datum kada će izaći beta je postavljen onog dana kada je u javnost izašla verzija 9.10 FINAL, prema tome sve ide po planu
[ Srđan Pavlović @ 20.03.2010. 01:03 ] @
Pazi - to nisam ja smislio vec samo preneo - oni su rekli da
je takav plan da se brzo ide na beta u nazivu da bude vise testera
i veci feedback ;)
[ Srđan Pavlović @ 20.03.2010. 02:21 ] @
Hmmm, cudno... da li vam se ovo mozda javilo prilikom pokusaja da se prijavi bug:

Citat:
The problem cannot be reported:

This is not a genuine Ubuntu package


(konkretno bio je crush report generisan za plymuth, i kada sam
kliknuo da ga posalje, ovo je napisao samo)

Sa druge strane, automatsko dovlacenje i instalacija kodeka pri
pokusaju pustanja DivX-a je prosla sasvim OK.



[Ovu poruku je menjao Srđan Pavlović dana 20.03.2010. u 03:39 GMT+1]
[ combuster @ 20.03.2010. 09:30 ] @
Ne, meni je hteo da posalje samo je upozorio da taj bug report vec postoji...
[ Srđan Pavlović @ 20.03.2010. 13:43 ] @
Dobijam i ovu poruku posle pokusaja update-a:

Citat:
Downloading package indexes failed, please check your network status. Most drivers will not be available


Network inace radi sasvim OK, evo ovo pisem iz 10.04.... cudno mi se bas ponasa.

/edit: Ah, pa da! Kako sam glup, opet sam zaboravio da prebacim sa Serbia Server-a na Main Server... sad je sve OK i apdejtuje se :)
[ combuster @ 20.03.2010. 14:07 ] @
Nema to veze sa serverom, meni je isto to radio kada sam ga prebacio i na main server. :( Izgleda da se neke gluposti tako pojavljuju totalno random... :)
[ Srđan Pavlović @ 20.03.2010. 14:12 ] @
Pa mene je zezao Serbia Server, kako sam prebacio na main, tako je reloadovao
indekse odma kako treba i prikazao updates, ali moguce da nije to uzrok :)

Inace, ovo je dobro:

Citat:
plymouth pid missing from OMITPIDS and terminated by sendsigs - PLEASE NO MORE CONFIRMATIONS/COMMENTS


:))

PS: Evo, sada se i OpenOffice instalira... :) Uglavnom, meni samo da radi OO, FF i Pidgin, GIMP,
i ja vec mogu da koristim ovo novo cudo, jer mi za posao ne treba mnogo vise :)



Evo nudi i nvidia vlasnicke drivere :) mada ovi noveau rade sasvim OK, bar za sada nisam primetio nesto da ne valja,
sem poruka koje mi baca posle boot animacije posto su nakacena 2 monitora, pa pominje neki "raw" EDID... valjda zato sto je TV ugasen :)
[ Zoran Milovanovic @ 20.03.2010. 14:20 ] @
Citat:
Srđan Pavlović: Za dugmice na desnoj strani po defaultu su se vec zalili dosta ljudi,
tako da je vrlo moguce da ih vrate na levu stranu do finala (i ja se nadam tome,
iako postoji lako resenje ovoga)


Znao sam da ce im taj Apple doci glave, poceli su ljudi da flesiraju.. Evo Srle ne zna na koju stranu treba dugmici da budu :P

Video sam betu, meni je ono skroz gay.
[ Srđan Pavlović @ 20.03.2010. 14:28 ] @
Samo jos flashplugin-nonfree da rese depove... :)

Btw, nvidia driveri:

srdjan@Zverko:~$ glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL renderer string: GeForce 8800 GTX/PCI/SSE2
OpenGL version string: 3.2.0 NVIDIA 195.36.15
OpenGL shading language version string: 1.50 NVIDIA via Cg compiler
OpenGL extensions:
srdjan@Zverko:~

[Ovu poruku je menjao Srđan Pavlović dana 20.03.2010. u 15:48 GMT+1]
[ combuster @ 20.03.2010. 14:57 ] @
Meni se flashplugin instalirao bez ikakvih problema, povukao 32-bit lib-ove i cepaj, mada mi nije jasno zasto ne ukljuce u repoe 64-bit verziju...
[ Srđan Pavlović @ 20.03.2010. 15:08 ] @
Cekaj, iz Browser-a, ili iz konzole?

Evo, sad se i kod mene instalira i povlaci lib32... a iz browser-a nece.

srdjan@Zverko:~$ sudo apt-get install flashplugin-nonfree
[sudo] password for srdjan:
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following extra packages will be installed:
flashplugin-installer ia32-libs lib32asound2 lib32bz2-1.0 lib32gcc1
lib32ncurses5 lib32stdc++6 lib32v4l-0 lib32z1 libc6-i386 nspluginwrapper
Suggested packages:
xulrunner-1.9 konqueror-nsplugins msttcorefonts ttf-xfree86-nonfree xfs
lib32asound2-plugins
The following NEW packages will be installed:
flashplugin-installer flashplugin-nonfree ia32-libs lib32asound2
lib32bz2-1.0 lib32gcc1 lib32ncurses5 lib32stdc++6 lib32v4l-0 lib32z1
libc6-i386 nspluginwrapper
0 upgraded, 12 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 41.8MB of archives.
After this operation, 173MB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? y
[ Srđan Pavlović @ 21.03.2010. 03:23 ] @
Uglavnom, dobili smo u standardnom "stock"-u programa i nesto nalik MovieMaker-u iz Windows-a:

Program se zove PiTiVi, slika je u attachmentu. Nisam jos stigao detaljnije da ga probam, ali
na prvi pogled mi bas lici na MovieMaker :)
[ combuster @ 21.03.2010. 10:39 ] @
Da, snimio sam i gwibber flickr, face, identi.ca, twitter itd... Bolje je nego ona resenja na adobe air-u...
[ lukkka @ 21.03.2010. 12:30 ] @
Zna li se neki release date ?
[ combuster @ 21.03.2010. 12:42 ] @
Kraj aprila, ja mislim 29-ti april...
[ Suns @ 21.03.2010. 18:32 ] @
April 8th, 2010 – Beta2 release

April 22nd, 2010 - Release Candidate

April 29th, 2010 – Final release of Ubuntu 10.04 LTS
[ Astral Projection @ 23.03.2010. 12:37 ] @
a ljudi kakvi su nouveau drajveri? jesu li pristojna zamjena za proprietary? šta je sa 3d akceleracijom? hoće li mi raditi compiz ako pređem na nouveau? :)
[ Srđan Pavlović @ 23.03.2010. 17:35 ] @
nouveau nema 3D akceleraciju (nista od kompiza), a koliko sam primetio do sada 2D radi korektno.
[ combuster @ 23.03.2010. 18:41 ] @
Ima i compiz bi trebalo da radi (kazu da su 3d performanse 10x losije nego na proprietary drajverima).

Ali, da bi se izborio sa mnogobrojnim abi break-ovima moras da skrcas 2.6.34-rc2 i najnovije dri/ddx bit-ove sa git-a. Uglavnom 200% su sanse da ces da oboris sistem :D

A i nisam siguran do kog chipa radi 3D akceleracija, mozda i nisu stigli do G92 i preko...

Tako da je Srdjan donekle u pravu - za sada, na ubuntu - no show...
[ Srđan Pavlović @ 23.03.2010. 21:31 ] @
Da, na Ubuntu i mislim - 10.04, o njemu i pricamo ovde kako i sta radi :)

Dakle u njemu na nouveau driverima kad odaberes Desktop Effects
na Normal ili Extra, dobijes poruku "Desktop Effects could not be enabled."

Naravno, uvek ostaje stara dobra opcija pribegavanja onome sto objektivno
radi bolje (za sada) - instalacija proprietary driver-a :)
[ Astral Projection @ 25.03.2010. 01:20 ] @
Znači sa proprietary drajverima ne bi trebalo da bude problema? Osim Plymouth-a, negdje pročitah da neće da radi pod nvidia drajverima..
[ combuster @ 25.03.2010. 08:28 ] @
Compiz ? Radice bez problema, moze da se desi da trenutno za xserver koji trci ne postoje jos napisani proprietary drajveri (ako je xserver neki tezak RC) ali Ubuntu je to, on diktira tempo i veruj koju god verziju xservera da koriste - nvidia i ATI ce izbaciti proprietary drajvere i to samo zbog njih.

Plymouth nece da radi bez KMS-a enable-ovanog u kernelu.
[ Srđan Pavlović @ 25.03.2010. 08:30 ] @
Kod mene nema nikakvih problema sa vlasnickim driverima, verzija je 195.36.15.

A za te animacije, ne znam - ja to ionako sklonim vrlo brzo - vise volim text boot :)
[ Srđan Pavlović @ 09.04.2010. 23:05 ] @


Ako je na 7200rpm oko 18 sekundi, na SSD-u ce verovatno postici cilj od 10 sekundi i manje.
Doduse, netbook-ovi uglavnom imaju daleko slabije procesore, ali opet mora ici brze sa SSD-a.

Anyway, beta2 je izasla. Cekamo final uskoro :)
[ Srđan Pavlović @ 14.04.2010. 05:38 ] @
Izgleda da nas i Mint 9 ("Isadora"), bazirana na Ubuntu 10.04 LTS, ocekuje negde u maju.
[ GashiR @ 17.04.2010. 20:42 ] @
Citat:
Srđan Pavlović: Izgleda da nas i Mint 9 ("Isadora"), bazirana na Ubuntu 10.04 LTS, ocekuje negde u maju.


Da, sredinom maja, glavna Gnome verzija. A mogu da se kladim, na primer, da će moj mobilni broadband da radi pod Mintom kao i do sad, automatski :) U Ubuntu 10.04 beta 2 ne radi. Koliko razumem to su pokvarili za mnoge ljude sa 9.10, u 9.04 je uglavnom radilo out of the box.

Što se tiče te bete, čini mi se je Ubuntu sada popravio prikazivanje fontova, što je veoma važno kad ceo dan radite za računarom... bar je meni važno :)

Ali na primer, ne sviđa mi se što je Empathy integrisan kao IM, to je po meni inferioran klijent, koji za WML naloge čak ne podržava ni razmenu fajlova.

Inače, vratite min, max, close dugmiće na pravu stranu, izmenite alsa conf da vam zvučnici/slušalice rade kako treba, zanemarite što možete samo wired internet da koristite... i dobro izgleda ovaj Ubuntu ;)



[ maksvel @ 17.04.2010. 23:06 ] @
Empathy jes' crap, a i u 9.10 je po defaultu.
Citat:
Inače, vratite min, max, close dugmiće na pravu stranu
Aaa, to - to je za privlačenje Macovaca
[ Srđan Pavlović @ 17.04.2010. 23:35 ] @
@GashiR - Ubuntu nema preinstalirane vlasnicke
stvari tipa nekih kodeka i drajvera za neki hardver,
ali zato nudi njihovu instalaciju.

Recimo, ako postoji vlasnicki driver za nesto on ce
ga ponuditi prilikom prvog startovanja posle instalacije,
ili ako kliknes na neki DivX ili nesto, ponudice instalaciju kodeka.

Dakle, ne dolazi u samom ISO-u kao kod Mint-a, ali se vrlo lako instalira.

Mint je zapravo samo dodatno olaksani Ubuntu, sa preinstaliranim nekim
stvarima tipa flash-a, kodeka, jave, vlasnickih driver-a itd - svim onim sto 99%
ljudi zeli da ima instalirano. Zato je i dobar.

Ovo za slusalice se slazem da treba konacno da srede taj intelli-sense,
tj. - kad usltekas sluske u komp da se zvuk na zvucnicima automatski mutira.

Sto se Empatija tice, ionako koristim samo kombinaciju Pidgin + Skype :)
[ Au197/79 @ 18.04.2010. 11:20 ] @
To sa zvukom na slušalicama čini mi se da nije do Ubunta već do GNOME-a, ili nekog podešavanja. Meni na Kubuntu 9.10 to radi kako treba.
[ Srđan Pavlović @ 18.04.2010. 11:29 ] @
Koja ti je zvucna karta?

Znaci, kad ustekas sluske, zvuk se sam mutira na zvucnicima?
[ BBS @ 18.04.2010. 12:56 ] @
Citat:
Au197/79: To sa zvukom na slušalicama čini mi se da nije do Ubunta već do GNOME-a, ili nekog podešavanja. Meni na Kubuntu 9.10 to radi kako treba.

Nije led nego zaleđena voda.

Koji je to UBUNTU bez GNOME?

Kad god nastane problem a ima ih gomila uvek je odgovor nije to do nas (do njih) već je zbog GNOME, zbog Debiana,zbog GRUB, zbog Kernela, zbog ES
[ combuster @ 18.04.2010. 15:37 ] @
Jack sensing je samo do alsa drajvera u kernelu - nista vise...
[ Srđan Pavlović @ 18.04.2010. 16:55 ] @
Samo konstatujem cinjenicu da kod mene ne radi, i dalje,
na Ubuntu 10.04. Nije u pitanju nikakva egzotika od zvucne.
[ Au197/79 @ 20.04.2010. 11:52 ] @
Imam HP 4510s, zvučna je neka integrisana.

A što se tiče Ubunta bez GNOME-a, imam ga ja na desktopu. I to je Ubuntu 7.04 updgradeovan do 8.04 instaliran KDE i kdm a uklonjen GNOME i gdm. I sve radi eto od 2007. bez reinstalacije i to na sempronu 2800 i 1 GB rama.
[ BBS @ 20.04.2010. 16:46 ] @
Citat:
Au197/79: A što se tiče Ubunta bez GNOME-a, imam ga ja na desktopu. I to je Ubuntu 7.04 updgradeovan do 8.04 instaliran KDE i kdm a uklonjen GNOME i gdm.

Onda očito ne znaš ni šta imaš instalirano na računaru, jer po čemu se tvoj tzv. Ubuntu razlikuje od Žikonog Kubuntu 7,04 koji mu je updgradeovan do 8.04 isve mu to radi čak od 2007.

Ovde moram da citiram šta sam napisao ali ne znam da li mi se čini ali je slovo U u nazivu podebljano:
Citat:
BBS: Koji je to UBUNTU bez GNOME?


Citat:
Au197/79:...bez reinstalacije i to na sempronu 2800 i 1 GB rama.

A nisi čuo ni za Peru koji se malo više pomučio ali mu zato bez reinstalacije (uzgred to je svetogrđe na Linuxu) sve to radi na Atlonu 1700 sa 256MB rama u ta mu mahina leti





[ GashiR @ 21.04.2010. 14:28 ] @
Citat:
combuster: Jack sensing je samo do alsa drajvera u kernelu - nista vise...


Ni manje :) Ovo je istina, ali ja svejedno ubrajam među Ubuntu probleme, pošto se pojavljuje na Ubuntu :) I mislim da rekoh, rešavam tako što dodam opcije u alsa conf...

Evo sad koristim tu betu 2... iznenađujuće stabilna :)

Što se Minta tiče, nije fer reći da je to samo Ubuntu i kodeci razni... sistem je jednostavno savršeniji. Još jednom, zašto pod Mintom normalno koristim 3G internet a Ubuntu ne može da konektuje? Čak ni u netbook remix verziji! Mislim što da se šalimo, UNE je ista stvar kao osnovna verzija, al eto da primetim :) Ako ljudi ne mogu sa netbooka da koriste mobilni internet onda je problem.

Zatim, iz nekog razloga Wine bolje radi pod Mintom... i tako dalje.

Bilo kako bilo čekam konačnu verziju 10.04 pa tek onda konačni sud :)

[ Srđan Pavlović @ 21.04.2010. 22:02 ] @
Uh, a ja tek cekam Mint 9, koji ce biti zasnovan na Ubuntu 10.04... u maju valjda negde.
[ Pali zari @ 24.04.2010. 13:25 ] @
kako stoji situacija sa podrskom za starije ati karte? Imam radeon 9100 i nisam do sada uspeo da namestim podrsku za 3d na nekoliko distribucija.
[ Srđan Pavlović @ 24.04.2010. 13:51 ] @
Lose, na zalost :(
[ combuster @ 24.04.2010. 14:55 ] @
Sa tom karticom bi trebalo da sve radi odmah po instalaciji i da imas 3D... Sad za performanse nisam siguran ali bi trebalo da je ok...
[ Pali zari @ 24.04.2010. 16:09 ] @
znam i ja da bi trebalo ali na urbanterror ako izvucem 20 fps-a odma otvorim flasu rakije i slavim , a posle zavrsim flasu od tuge kada padne ispod 10 jer je neko bacio smoke grenade ...
[ Srđan Pavlović @ 24.04.2010. 17:15 ] @
Ubuntu 10.04 LTS "Release Candidate" je dostupan za preuzimanje:

http://releases.ubuntu.com/10.04/
[ combuster @ 24.04.2010. 19:03 ] @
@Pali Zari

Delimo tugu brate :D Osh rakiju ? :D
[ Slobodan Milivojevic @ 24.04.2010. 19:09 ] @
Ne znam za vas, ali mi je nekako mnogo brz 10.04. Za 27 sekundi od loadera do desktopa! I to na Intel D945GCLF ploci sa Atom 230 procesorom! Stvarno sam zapanjen! Na laptopu i iMac-u cu kasnije da probam, al mogu da pretpostavim kolko brzo ce da se pali.
[ Pali zari @ 24.04.2010. 20:15 ] @
ne brini imam ja svoju ratnu zalihu, imam i neku medovacu sa ko zna kakvim travama i orasima sto sam dobio iz Crne Gore, ovo cudo leci sve , 1 casicu mozes popiti, drugu ces mozda zavrsiti ali trecu nema sanse da liznes , ili ce ti se vrteti u glavi ili ces biti na podu. Ali sto zaboravljas na tugu i ostale tegobe sutra...... ma niceg se ne secas :)
[ combuster @ 24.04.2010. 20:43 ] @
Pricaj mi o tome, imam jednu u ormanu :)

Meni se cini da na 10.04 najvise vremena treba da se raspakuje i ucita initramfs, posle toga sve zivo leti...
[ Srđan Pavlović @ 24.04.2010. 20:47 ] @
Evo sad sam skinuo 10.04 UNR i stavio na Lenovo S10e.
Radi OK, samo su tamo sve opcije u Appearance -
Desktop Effects disejblovane, ne mogu da se ukljuce.
Nem' pojma zasto.

I u UNR verziji ne dolaze OO i GIMP, moraju naknadno da se svuku...

Sistem, kada se instalira, zauzima 1,9GB.

Nije samo boot brz, i shutdown skript radi super brzo :)
[ Srđan Pavlović @ 24.04.2010. 23:02 ] @
Dodavanje repo-a za Bisigi teme za 10.04 (odlicna kolekcija tema):

Otvorite terminal i kucajte komande:

sudo add-apt-repository ppa:bisigi/dev && sudo apt-get update
sudo apt-get install bisigi-themes
[ combuster @ 24.04.2010. 23:19 ] @
https://wiki.ubuntu.com/X/Testing/GEMLeak

grep "object bytes" /sys/kernel/debug/dri/0/gem_objects

Pomozite i testirajte...
[ Srđan Pavlović @ 25.04.2010. 00:16 ] @
srdjan@NetBook:~$ grep "object bytes" /sys/kernel/debug/dri/0/gem_objects
62849024 object bytes
srdjan@NetBook:~$

Instaliran pre par sati.

Citat:
Changed in xorg-server (Ubuntu Lucid):
status: Fix Committed → Fix Released


[Ovu poruku je menjao Srđan Pavlović dana 25.04.2010. u 01:28 GMT+1]
[ combuster @ 25.04.2010. 09:02 ] @
A znaci sredili su... Heh, mesa je zeznuta - ja sam imao memory leak pre par meseci kada mi je compiz bio ukljucen i covece samo krenes da resize-ujes nautilus konstantno - samo vidis, nema rama, swap krece da krca :D
[ Slobodan Milivojevic @ 25.04.2010. 12:34 ] @
Da li jos neko ima problema sa fast user switching-om na RC-u. Meni to ne radi ni na intel ni na ATI grafici. Jednostavno crn ekran umesto desktopa drugog korisnika.
[ Srđan Pavlović @ 25.04.2010. 15:27 ] @
Inace, ne znam za koji djavo ne mogu da ukljucim desktop efekte,
glxinfo kaze da je sa drajverima sve OK...

Potvrdjujem istu stvar sa fast-user-swtching applet-om i kod mene na NetBook-u.
[ Srđan Pavlović @ 25.04.2010. 15:44 ] @
Kad ti se to desi, probaj

Alt+F2

i onda kucaj

xgamma -gamma 1.0

i enter...

Ima vec prijavljen bug oko ovoga, bice ispravljeno brzo sigurno.

https://bugs.launchpad.net/ubu...ver-xorg-video-ati/+bug/529882
https://bugs.launchpad.net/ubu...eo-ati/+bug/529882/comments/22
[ Srđan Pavlović @ 26.04.2010. 16:09 ] @
Ah, da i primetio sam da zvuk malo pucketa opet... PulseAudio verovatno opet nesto zeza.
No tako je bilo i ranije (desavalo se ovo), pa posle oprave... nadam se da ce i ovo brzo srediti.
[ Srđan Pavlović @ 26.04.2010. 17:02 ] @
Ima li jos neko laptop ili netbook
sa Intel integrusom (GMA950), da
potvrdi da ne mogu da se upale desktop efekti?



Radi se o 10.04 UNR verziji, optimizovanoj za uredjaje sa ekranom do 10"
[ z@re @ 26.04.2010. 18:20 ] @
Evo da se javim sa Viewsonic VNB101 netbooka, standardni Atom N280 / 945 chipset.
Ubuntu 10.04 LTS radi fino, sve super. (osim cake sa lid-switchem kojeg ne registira ok, al to je BIOS u q'rcu, salje krive ACPI signale)

Desktop efekti isto rade, ne trzaju, mogu ih ukljucit, onda on trazi drajvere i restarta window manage, i onda su ukljuceni. Ne znam zasto to radi, mozda provjerava koji drajver se koristi, da li ima DRI/GLX, pa onda reloada konfiguraciju metacity-a? Uglavnom, evo nesto podataka;

Code:

00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 945GME Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/GME, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)


Code:

(==) AIGLX enabled
(II) Loading extension GLX
(II) LoadModule: "record"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/extensions/librecord.so
(II) Module record: vendor="X.Org Foundation"
        compiled for 1.7.6, module version = 1.13.0
        Module class: X.Org Server Extension
        ABI class: X.Org Server Extension, version 2.0
(II) Loading extension RECORD
(II) LoadModule: "dri"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/extensions/libdri.so
(II) Module dri: vendor="X.Org Foundation"
        compiled for 1.7.6, module version = 1.0.0
        ABI class: X.Org Server Extension, version 2.0
(II) Loading extension XFree86-DRI
(II) LoadModule: "dri2"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/extensions/libdri2.so
(II) Module dri2: vendor="X.Org Foundation"
        compiled for 1.7.6, module version = 1.1.0
        ABI class: X.Org Server Extension, version 2.0
(II) Loading extension DRI2
(==) Matched intel as autoconfigured driver 0
(==) Matched vesa as autoconfigured driver 1
(==) Matched fbdev as autoconfigured driver 2
(==) Assigned the driver to the xf86ConfigLayout
(II) LoadModule: "intel"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers/intel_drv.so
(II) Module intel: vendor="X.Org Foundation"
        compiled for 1.7.6, module version = 2.9.1
        Module class: X.Org Video Driver
        ABI class: X.Org Video Driver, version 6.0
[ Srđan Pavlović @ 26.04.2010. 18:45 ] @
Evo, sada radi i kod mene, ali sam morao da instaliram:

sudo apt-get install compiz

posle toga mi se pojavilo u appearance - effects - opcije koje rade.

Samo ne razumem kako je tebi to odma radilo, a ja sam morao da svucem rucno kompiz.
[ Srđan Pavlović @ 26.04.2010. 18:49 ] @
Cak mi se sad i svidja ovaj dopeglani UNR interfejs :)



[ z@re @ 26.04.2010. 19:03 ] @
Jedina razlika; kod mene je update sa 9.10.
[ Srđan Pavlović @ 26.04.2010. 19:21 ] @
Ah, onda je to - to. Compiz paket je tamo vec postojao. Ja sam radio clean install.
[ BBS @ 27.04.2010. 00:25 ] @
Prebacivanje "dugmića" na desnu stranu:

1. Press Alt + F2 and type in gconf-editor
2. Browse to apps–>metacity–>general
3. Open the button_layout field and replace the existing text with menu:minimize,maximize,close

izvor
[ Suns @ 27.04.2010. 09:54 ] @
Još samo 2 dana
[ nin0 @ 27.04.2010. 12:25 ] @
I naravno opet zeza taj bluetooth!!! Ne radi jos od Jaunty-ja. Sramota kako se brukaju trivijalnim stvarima, a trebalo bi da radi ko podmazano!d nesreca bude jos veca ne radi ni blueman a nema ni nekog objasnjenja kako da se namesti!
[ combuster @ 27.04.2010. 12:49 ] @
Kakav ti izlaz daje dmesg | grep Bluetooth
[ nin0 @ 27.04.2010. 14:16 ] @
Citat:
combuster: Kakav ti izlaz daje dmesg | grep Bluetooth


Dobijem ovo:

dmesg | grep Bluetooth
[ 3.712922] Bluetooth: Core ver 2.15
[ 3.712970] Bluetooth: HCI device and connection manager initialized
[ 3.712973] Bluetooth: HCI socket layer initialized
[ 3.730114] Bluetooth: Generic Bluetooth USB driver ver 0.6
[ 9.183401] Bluetooth: L2CAP ver 2.14
[ 9.183404] Bluetooth: L2CAP socket layer initialized
[ 9.250427] Bluetooth: BNEP (Ethernet Emulation) ver 1.3
[ 9.250430] Bluetooth: BNEP filters: protocol multicast
[ 9.906403] Bluetooth: SCO (Voice Link) ver 0.6
[ 9.906406] Bluetooth: SCO socket layer initialized
[ 10.109114] Bluetooth: RFCOMM TTY layer initialized
[ 10.109118] Bluetooth: RFCOMM socket layer initialized
[ 10.109120] Bluetooth: RFCOMM ver 1.11



Ne mogu niti da saljem niti da primam fajlove. uspem da uparim telefon i to je sve sto moze...
[ combuster @ 27.04.2010. 14:59 ] @
Sad sam pricao sa par ortaka, imaju isti problem. Nije frka do kernela vec je do obex fajl transfera verovatno, ja sam uspeo da posaljem fajl na mobilni ali ne mogu da mu browse-ujem po sd kartici niti da saljem sa telefona na racunar - samo sa racunara na telefon. Ti bug-ovi su otvoreni ali i dalje nije doslo do resenja.
[ dany12 @ 27.04.2010. 16:19 ] @
Citat:
combuster: Sad sam pricao sa par ortaka, imaju isti problem. Nije frka do kernela vec je do obex fajl transfera verovatno, ja sam uspeo da posaljem fajl na mobilni ali ne mogu da mu browse-ujem po sd kartici niti da saljem sa telefona na racunar - samo sa racunara na telefon. Ti bug-ovi su otvoreni ali i dalje nije doslo do resenja.

Da,taj problem je bio i na arch-u prosle godine jedno vreme,ali vec jedan duzi period radi sve ko podmazano.
[ combuster @ 27.04.2010. 16:29 ] @
To je stanje sada na arch-u trenutno makar kod mene... :(
[ dany12 @ 27.04.2010. 17:06 ] @
Ne znam,mozda je to i do hardvera,kod mene je blutut modul ugradjen u laptop.Mada sam ja nasao nacin da browse-ujem po telefonu i kad je bilo problema,odradio sam neku foru sa montiranjem telefona u jedan direktorijum.
[ combuster @ 27.04.2010. 18:26 ] @
Pa i ja sam kucao ranije neke kobasice po terminalu i onaj rogobatni mac pa sam uspeo da pristupim telefonu - al mi nije nesto user friendly resenje :)
[ combuster @ 27.04.2010. 21:47 ] @
Evo ulete update na arch-u pre par minuta, proradio bluetooth :D Da ne poverujes, a danas bas pricamo o tome :)
[ Srđan Pavlović @ 27.04.2010. 22:07 ] @
Ma ispravice onda brzo i ovo na Ubuntu ;)
[ nin0 @ 28.04.2010. 09:04 ] @
Potego sam neke veze pa je proradilo na Arch-u :D
[ Suns @ 29.04.2010. 11:55 ] @
Šta se dešava? Zašto još nema 10.04 finalne? Vec je odavno 29. u Australiji još malo pa će 30-ti kod njih
[ combuster @ 29.04.2010. 11:58 ] @
Obicno je dostupan za download od 3-5pm, sacekaj jos par sati :) I skidaj preko torrent-a obavezno, mirrori su obicno prebukirani i download zna cesto da prsne...
[ ljuba.micic @ 29.04.2010. 12:06 ] @
Re Suns:Šta se dešava? Zašto još nema 10.04 finalne? Vec je odavno 29. u Australiji još malo pa će 30-ti kod njih

Pa Ameri kasne minimum 6 sati, džabe AUS ide 8 sati pre našeg vremena ( istočna obala )....
[ Srđan Pavlović @ 29.04.2010. 13:22 ] @
Citat:
mirrori su obicno prebukirani i download zna cesto da prsne...


Uvek skidati iz konzole sa wget -c link_do_iso-a

Ako se prekine, lako se nastavi, a moze i preko torenta.
[ Srđan Pavlović @ 29.04.2010. 15:21 ] @
Jos nista... i dalje RC stoji... :\

http://releases.ubuntu.com/releases/10.04/
[ combuster @ 29.04.2010. 15:32 ] @
Black Hawk down, mayday mayday...

Bug u GRUB-u, pri dualboot-u ne vidi prethodno instalirani operativni sistem. Bug sam po sebi nije strasan ali zahteva respinovanje i sinhronizaciju izmedju mirrora sto ce potrajati dan-dva. Sry ubuntasi...


https://wiki.ubuntu.com/Incide...-29-Late-respin-for-bug-570765
[ Srđan Pavlović @ 29.04.2010. 15:45 ] @
gaddemit :)
[ Srđan Pavlović @ 29.04.2010. 16:32 ] @
Btw,

Citat:
the ISO was built and it's even syncing with the mirrors as we speak.


Bice brzo :)
[ Srđan Pavlović @ 29.04.2010. 17:39 ] @
Izasao!
[ bobe84 @ 29.04.2010. 17:41 ] @
Gde???? Daj link
[ Srđan Pavlović @ 29.04.2010. 17:44 ] @
http://releases.ubuntu.com/releases/10.04/
[ gojnik @ 29.04.2010. 17:45 ] @
Nisu osvežili stranu, ali može se naći ovde:
http://releases.ubuntu.com/10.04/

edit:
Srki, brz si.
[ bobe84 @ 29.04.2010. 17:48 ] @
Evo 57%, skida se maximalnom brzinom....
[ combuster @ 29.04.2010. 18:00 ] @
Hah, odradili su posao brze nego sto sam ocekivao. A taman sam mislio da likujem malo xD
[ sasaz2008 @ 29.04.2010. 18:00 ] @
Uzgred, kakva je do sada bila praksa za postvljanje i ostalih verzija (K/Xubuntu) posle inicijalnog oficijelnog izdanja Ubuntu-a (vreme posle kojih su dostupne i ostale verzije)?
[ Srđan Pavlović @ 29.04.2010. 18:15 ] @
Praksa zvana "uskoro" :-)
[ sasaz2008 @ 29.04.2010. 18:17 ] @
Jasno. :)

Edit: Ovo je bilo zaista ekspresno i neočekivano...
http://fridge.ubuntu.com/node/2030

[Ovu poruku je menjao sasaz2008 dana 29.04.2010. u 19:48 GMT+1]
[ maksvel @ 29.04.2010. 19:35 ] @
Download uz grickanje noktiju!
(Hehe k'o da se nešto mnogo razlikuje od alfe i bete i RC..., ali ipak..(gric, gric))
[ sasaz2008 @ 29.04.2010. 19:43 ] @
Noćas ni za mene nema spavanja... :)
Prvo backup, pa onda upgrade...

Cross fingers!
[ combuster @ 29.04.2010. 19:59 ] @
Samo se vi zezajte dok ja cukam ovde diplomski ceo dan danas :)
[ Radovan__III @ 29.04.2010. 20:06 ] @
ide download dosta brzo sa torenta
[ maksvel @ 29.04.2010. 20:26 ] @
Citat:
amo se vi zezajte dok ja cukam ovde diplomski ceo dan danas

Eee, tako ti je to kad koristiš rolling—release, stižeš i da se baviš naukom...
[ combuster @ 29.04.2010. 20:39 ] @
LOL !!! Jes, jos jedna prednost :)
[ Srđan Pavlović @ 29.04.2010. 20:41 ] @
Roll, stumble upon a bug, roll, stumble upon a bug, roll, stumble... :D

Ma isti je to djavo. Ovo cudo sad instaliram za 20 min sa sve podesavanjem
sa USB-a, sve radi odma, i miran sam do 2013-te ;)
[ combuster @ 29.04.2010. 20:59 ] @
Ti miran ? Instaliras arch, da da sve samo core i extra i community, pa enable-ujes testing, xorg18 i gnome-unstable repoe za par minuta :D Ne moz' ti miran nikako, kakva bre 2013-ta :D
[ waikiki @ 29.04.2010. 22:59 ] @
Instalirao sam finalnu ver..
Konacno resen zvuk 5.1 bez dodatnih podesavanja .. i ostali hardver prepoznat..
Bas lepo... za 15 min imam sve.. OS + komplet softwer (office i ostalo) + komplet hardwer ... i sve radi odma'
i da.. prilicno brzi od 9.10
[ Astral Projection @ 30.04.2010. 03:23 ] @
I ja uradih clean instalaciju prvi put posle 6.10 :)
i odusevljen sam. sve, ali bukvalno sve radi iz prve.. jedino mi fali amarok14, ali nasao sam neki qt4 port koji ga moze donekle zamijenit - http://code.google.com/p/clementine-player/
i da, i ja mogu potvrditi da je osjetno brzi od 9.10

za sad sam prilicno zadovoljan. :)
[ Challenger @ 30.04.2010. 03:31 ] @
Probao i ja - izuzetno brz, sav hw radi iz prve, konacno neka normalna (default) tema (ono braon bilo odvratno), jedino je temp. 10-ak stepeni veca od one u 7-ici i PCLOS-u 2010. Cekam jos Fedora-u da izadje (stara ljubav) pa cemo videti - sta bude najbolje - ostaje na HDD-u
[ cisco89 @ 30.04.2010. 08:14 ] @
Jako lep distro nema sta... sve radi kako treba, tema je lepa, brz kao munja, jos samo da prebacim ove "wannabe mac" dugmadi sa leve na desnu stranu i vozi misko :D
[ Srđan Pavlović @ 30.04.2010. 08:55 ] @
Ja cu danas popodne clean install, i na Desktop (x_64) i na NetBook (UNR).

@combuster - hehe, pa ima tu istine, ali cu zbog posla ipak verovatno
malo manje eksperimentisati sad kad ga instaliram doduse, ovo uvek kazem..
[ cisco89 @ 30.04.2010. 08:57 ] @
Imao sam problema kada sam instalirao na VMWare Workstation, tastatura mi nije radila na Log in Screen-u

evo bug report za one koji imaju taj problem

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xorg-server/+bug/548891
[ Srđan Pavlović @ 30.04.2010. 09:05 ] @
https://www.elitesecurity.org/...-LTS-izdanje-podrska-do-godine

Pa da nastavimo ovde, s obzirom da 10.04 vise nije u razvojnoj fazi :)