[ nikolinv @ 19.04.2010. 09:45 ] @
Molim vas da date mišljenje (stručno, metodičko, razvojno...) na ovaj članak. Svaka vrsta sugestije je dobrodošla.

Code:
http://www.ptt.rs/korisnici/n/i/nikolinv/mat/ojler_za_sestake.pdf


Unapred zahvaljujem.
[ holononi @ 19.04.2010. 11:47 ] @
I koliko procenata učenika shvati ovu lekciju?
[ Nedeljko @ 19.04.2010. 12:10 ] @
Vrlo lepo, ali

1. Ojler nije bio švajcarski, već ruski matematičar, švajcarskog porekla. Najveći deo života je proveo u Rusiji, gde je stvarao, a finansirala ga je carica Katarina.

2. Daleko od toga da je Ojler poslednji matematičar, a pogotovu naučnik koji je u više oblasti dolazio do velikih otkrića (Gaus, Hilbert...)

3. Nije mi jasno izvođenje zaključka da Ojlerov krug sadrži svih devet navedenih tačaka (tačka 4 u dodatnim zaključivanjima). To je koliko vidim ostavljeno kao zadatak.
[ Nedeljko @ 19.04.2010. 12:15 ] @
Citat:
holononi: I koliko procenata učenika shvati ovu lekciju?


Pa, znaš šta, tačno je da nam je stanje u obrazovanju katastrofalno, pre svega zbog jalovih učitelja, nastavnika i profesora, a ne zbog učenika, ali to ne znači da niko ne treba da radi na podizanju nivoa. Takvo razmišljanje (i mnogo toga drugog) nas je dovelo dovde.
[ holononi @ 19.04.2010. 12:40 ] @
Šta podrazumevaš pod "takvim razmišljanjem" ?

A kad je u pitanju zapošljavanje partijskih kadrova po školama to je posebna tema.
[ Nedeljko @ 19.04.2010. 15:15 ] @
Čovek je spustio nešto na niži nivo, što je pedagoški doprinos, ali ga treba sputavati zato što je stanje loše.

Ja nigde nisam pomenuo partije. Jalovi kadrovi preovlađuju, jer su se ojalovile ustanove kroz koje su prošli.
[ holononi @ 19.04.2010. 15:35 ] @
Ne sporim naučni doprinos već nešto drugo.

Matematika je po svemu sudeći neodvojiva od sazrevanja deteta kao kompletne ličnosti. Zato je u mladjim uzrastima bolje se držati tradicije, "šolja toplog mleka i u devet u krevet". Za razliku od drugih disciplina gde se ukratko osvrnete na istorijsku dimenziju problema, u matematici je istorijska dimenzija inkorporirana u tempo razvijanja sposobnosti deteta da rezonuje. Na opštem nivou se tu može malo promeniti. Današnja generacija jeste više informisana ali me niko ne može ubediti da postoje značajne razlike u brzini sazrevanja (fizičkog i mentalnog), pre izgleda obrnuto.

Pravilo od konkretnog ka apstraktnom mora da se poštuje u svim disciplinama. Isto tako i u matematici inače dete može biti povredjeno. Sigurno da ima učenika koji su sposobni da rešavaju i ovakve probleme ali bi to "moralo negde da se plati" u razvoju kompletne ličnosti. Uvodjenje takvih tema bi moglo da prodje u specijalnim školama ali u opštoj školi nisam siguran.
[ nikolinv @ 22.04.2010. 23:52 ] @
Citat:
Nedeljko

3. Nije mi jasno izvođenje zaključka da Ojlerov krug sadrži svih devet navedenih tačaka (tačka 4 u dodatnim zaključivanjima). To je koliko vidim ostavljeno kao zadatak.


Nedeljko, pogledaj opet članak, malo sam ga preradio, pa kaži je li sad jasnije.

http://www.ptt.rs/korisnici/n/i/nikolinv/mat/ojler_za_sestake.pdf

[ Nedeljko @ 23.04.2010. 01:28 ] @
Pa, lepo.

No, ostajem pri primedbi oko istorijskih podataka i video sam štamparski grešku.

Citat:
pa je duž EC' je srednja linija trougla ONN'


Imaš 2x "je", a treba samo jednom.
[ nikolinv @ 25.04.2010. 00:31 ] @
Momci, moram malo da se pohvalim, nije mala stvar:

http://www.cut-the-knot.org/tr...ReflectionsOfOrthocenter.shtml